På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

Marknadschef kan även heta Marketing Manager, Marketing Director, Vice President Marketing, Head of Marketing eller CMO (Chief Marketing Officer) eller CDO (Chief Digital Officer). Du har det övergripande ansvaret för marknadsföringen och följer upp och analyserar aktiviteter som har genomförts.

Att arbeta som marknadschef är ett varierat yrke. Du arbetar med allt från beslut av enklare produktion och underhåll av webbsidor eller vilka kanaler, sociala plattformar, radio, print, TV som företaget ska synas i, till strategisk ledning och affärsutveckling för mellanchefer, team av specialiserade medarbetare och ledningsgrupp.

Du bevakar omvärldstrender, ansvarar för strategisk planering, segmentering, positionering, konkurrensanalys, utveckling av nya produkter och tjänster, rekrytering, budget och resultatuppföljning. I rollen som marknadschef har du dessutom nära samarbete med säljkåren och ingår ofta i ledningsgruppen.

Utbildning

För att arbeta som marknadschef behöver du vanligtvis en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller en yrkeshögskoleutbildning. Ofta kombineras högskoleutbildning i ekonomi, samhällsvetenskap eller teknik med ledarskap, marknadsföring och reklam.

Att ha praktisk erfarenhet från försäljning, kommunikation och journalistik är värdefullt. Ofta är en teknisk utbildning, branschkunskap, kunskaper om informationsteknik och språkkunskaper bra meriter.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

57 Lediga jobb

Global Marketing Manager for Emerging biomolecules

Arbetsgivare / Ort: Cytiva Sweden AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Be part of something altogether life-changing

Working at Cytiva in the Life Sciences industry means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.

At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us –working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40 countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity –so you can grow your career and expand your skills inthe long term.

Cytiva is proud to work alongside a community of nine fellow Danaher Life Sciences companies. Together, we’re pioneering the future of science and medicine, developing products that enable researchers in the fight to save lives.

The world market for bio-pharmaceuticals is evolving and new types of target molecules and treatments are rapidly emerging, such as gene therapy, oligonucleotides, and mRNA vaccines -sometimes referred to as Advanced therapy products. Cytiva already plays a key role in the development and processing of these novel biomolecules, and it is a top priority to expand and invest in this application area.

We are looking for a Global Product Marketing Manager to join our Downstream Product Marketing team, being responsible for marketing of Emerging biomolecules, provide thought leadership for content marketing, and support strategic decision making in Cytiva.

Do you have a passion for the evolving biopharmaceutical market, B2B content and digital marketing and strategy development - combined with a creative approach? Then we would love to hear from you!

What you’ll do

  • Execute marketing strategies to achieve business growth objectives, collaborating with colleagues in product management, field and regional marketing, sales, technical modalities, and R&D
  • Connect with colleagues for Cytiva´s entire BioProcess and Cell&Gene Therapy portfolio to develop content marketing and provide insights and recommendations across our customers’ entire development and manufacturing processes.
  • Support product application studies, projects, and collaborate closely with R&D and product management teams to execute content
  • Develop and launch marketing content, training materials, etc, for new product introductions and support existing portfolio, Leading processes and programs to increase customer awareness and preference
  • Analyze customer segments, competitor analysis, industry trends, market opportunities and sales funnels.

Who you are

  • MBA or Master’s degree in Science, Marketing, Business Administration, Engineering or a related field
  • Proven marketing expertise in B2B content, digital marketing, product commercialization, and/or branding and able to provide market & customer insights
  • Experience of direct customer interaction at technological level and ability to anticipate customer needs.
  • Insights into biotechnology and biopharmaceutical development production, preferably in the emerging biomolecule space
  • Leadership skills to lead and/or influence teams and shape/lead growth vision and marketing strategy
  • Excellent oral and written communications skills in English

Applications will be handled continuously, we look forward to your application!

Danaher Corporation and all Danaher Companies are equal opportunity employers that evaluate qualified applicants without regard to race, color, national origin, religion, sex, age, marital status, disability, veteran status, sexual orientation, gender identity, or other characteristics protected by law. The “EEO is the Law” poster is available here.

When you join us, you’ll also be joining Danaher’s global organization, where 69,000 people wake up every day determined to help our customers win. As an associate, you’ll try new things, work hard, and advance your skills with guidance from dedicated leaders, all with the support of powerful Danaher Business System tools and the stability of a tested organization.


At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.


If you’ve ever wondered what’s within you, there’s no better time to find out.

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB
Björkgatan 30
75184 Uppsala
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager to LG Electronics (HS Ad)

Arbetsgivare / Ort: NRG Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Join LG Electronics primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives, based in Stockholm. - Responsibilities - Retailer communication - Running campaigns and making sure LG looks good and on-brand across all Nordic retailer websites - Monitoring websites and request changes where needed in collaboration with design team - Share materials with retailers and monitor implementation - Run review campaigns with available retailers - OSM (Online Store Marketing) - Monitor HQ scoring of digital categories, provide improvement where it’s needed and present accordingly - OBS (Online Brand Store) - Central point of contact for all things marketing for OBS, update banners, update mini-page, update promotions, report traffic regularly - Analytics through Google Analytics 360 - PDP uploading / Editing - Data Asset Management - Uploading and maintaining Data Asset - Including awards and videos - LG.com - Support product specialist to make sure all content on LG.com is up to date - Coordinate with Duk to provide all material for LG.com - Content production - Arrange product videos - Arrange lifestyle photoshoot - Stats - Create quarterly data reports for LG.com traffic including analysis - Create weekly, monthly price comparison data reports covering Prisjakt/Pricerunner - WTB (Where To Buy, Channel Advisor) - Make sure all live products have correct retailers listed on LG.com - Translations - Coordinate with Languagewire or other agency - Coordinate proofreading internally with CIC, PCTs, or agency - Flixmedia - Coordinate and manage directly with Flixmedia for syndicated content - Manage monthly calls to get data insights - Bazaarvoice - Coordinate and manage directly reviews on LG.com and syndications - Manage monthly calls to get data insights - Knowledge, Skills and Experience - At least 4 years of Digital Marketing experience, preferably at retail or ad agency - Experience in eCommerce - Strong knowledge in Price Comparison Sites, .com PDP, Google Analytics - Project management experience - Bachelor degree in business / Digital marketing - Strong written and verbal communication skills - Profile In order to succeed in this position, it is crucial to be able to manage several simultaneous projects. - Fluent in Swedish and English - Detail oriented and structured - Result driven - Creative and passionate about your work - A team player but as well used to work and execute on your own Established in 1984, HS Ad serves LG Group’s primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives.HS Ad is a global network advertising agency located in 28 countries and cities providing distinctive creative hybrid adverting solutions for ATL, BTL, and digital. They are concentrating their business expansion in providing digital marketing and consumer experience solutions at offline and online stores. HS Ad Nordic is located in Kista, Stockholm and share the office building with LG Electronics Nordic. The position holder will work closely with LG Electronics Nordic team. Website: http://www.hsad.co.kr (http://www.hsad.co.kr/) This position will be based in LG´s head office in Kista, Stockholm. It´s a full time position and we will have ongoing interviews for the position to start in June/July. Questions about the role, email Zanna Wiede: [email protected]
Arbetsgivare
NRG Sweden AB
Hemsida: http://nordicretailgroup.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager to LG Electronics (HS Ad)

Arbetsgivare / Ort: NRG Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Join LG Electronics primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives, based in Stockholm. - Responsibilities - Retailer communication - Running campaigns and making sure LG looks good and on-brand across all Nordic retailer websites - Monitoring websites and request changes where needed in collaboration with design team - Share materials with retailers and monitor implementation - Run review campaigns with available retailers - OSM (Online Store Marketing) - Monitor HQ scoring of digital categories, provide improvement where it’s needed and present accordingly - OBS (Online Brand Store) - Central point of contact for all things marketing for OBS, update banners, update mini-page, update promotions, report traffic regularly - Analytics through Google Analytics 360 - PDP uploading / Editing - Data Asset Management - Uploading and maintaining Data Asset - Including awards and videos - LG.com - Support product specialist to make sure all content on LG.com is up to date - Coordinate with Duk to provide all material for LG.com - Content production - Arrange product videos - Arrange lifestyle photoshoot - Stats - Create quarterly data reports for LG.com traffic including analysis - Create weekly, monthly price comparison data reports covering Prisjakt/Pricerunner - WTB (Where To Buy, Channel Advisor) - Make sure all live products have correct retailers listed on LG.com - Translations - Coordinate with Languagewire or other agency - Coordinate proofreading internally with CIC, PCTs, or agency - Flixmedia - Coordinate and manage directly with Flixmedia for syndicated content - Manage monthly calls to get data insights - Bazaarvoice - Coordinate and manage directly reviews on LG.com and syndications - Manage monthly calls to get data insights - Knowledge, Skills and Experience - At least 4 years of Digital Marketing experience, preferably at retail or ad agency - Experience in eCommerce - Strong knowledge in Price Comparison Sites, .com PDP, Google Analytics - Project management experience - Bachelor degree in business / Digital marketing - Strong written and verbal communication skills - Profile In order to succeed in this position, it is crucial to be able to manage several simultaneous projects. - Fluent in Swedish and English - Detail oriented and structured - Result driven - Creative and passionate about your work - A team player but as well used to work and execute on your own Established in 1984, HS Ad serves LG Group’s primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives.HS Ad is a global network advertising agency located in 28 countries and cities providing distinctive creative hybrid adverting solutions for ATL, BTL, and digital. They are concentrating their business expansion in providing digital marketing and consumer experience solutions at offline and online stores. HS Ad Nordic is located in Kista, Stockholm and share the office building with LG Electronics Nordic. The position holder will work closely with LG Electronics Nordic team. Website: http://www.hsad.co.kr (http://www.hsad.co.kr/) This position will be based in LG´s head office in Kista, Stockholm. It´s a full time position and we will have ongoing interviews for the position to start in June/July. Questions about the role, email Zanna Wiede: [email protected]
Arbetsgivare
NRG Sweden AB
Hemsida: http://nordicretailgroup.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundchef Brand Impact Sweden

Arbetsgivare / Ort: Brand Impact Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Brand Impact Brand Impact är Sveriges ledande leverantör av brand experience och instore services. Vi erbjuder lösningar inom brand management, instore activations och brand awareness till företag inom bland annat konsumentprodukter, livsmedel och DIY samt skönhetsvård. I ett globalt perspektiv är Brand Impact del av SSI - Världens ledande leverantör av instore services med 50 000 anställda och omsätter årligen 7 MRD SEK. Vi söker nu en Kundchef som vill vara med på vår tillväxtresa inom retail. Nu har du stora möjligheter att vara med och påverka utvecklingen av vår verksamhet framöver. Är du den vi söker? Om tjänsten Som kundchef är du övergripande ansvarig för vår Project Managementavdelning och för våra befintliga kundkonton inom instore activations och product launches. Du arbetar proaktivt med att utveckla vårt kunderbjudande, kvalitetsprogram och har löpande dialog med våra befintliga kunder kring deras behov. Du ansvarar för rutiner och leverans från våra projektledare och i slutändan slutresultatet som din avdelning genererar. Några av dina huvuduppgifter blir att säkerställa kundernas nöjdhet och kontinuitet samt att kunderna nyttjar våra lösningar på bästa sätt för deras verksamhet. Inom rollen ska du vara lyhörd för hur nya lösningar kan effektivisera kundernas varumärkesarbete och produktlanseringar. Du är även med och deltar vid upphandlingar, presentationer och företagsrelevanta aktiviteter i syfte att marknadsföra tjänsterna. Här finns stora möjligheter till nytänk och kreativitet. Du arbetar nära vår försäljningsorganisation och har i tillägg ett flertal samarbetspartners både externt och internt. I kundchefsrollen ingår både personalansvar och ett ekonomiskt ansvar. Du har en projektledaravdelning som rapporterar till dig och själv rapporterar du direkt till verksamhetsansvarig. Då våra kunder finns i hela Sverige förekommer ibland en del resor. För rätt kandidat, finns det på sikt goda möjligheter att växa vidare inom koncernen. Är du vår nya kollega? För att lyckas i rollen krävs ett stort hjärta för kundrelationen men du måste samtidigt kunna sätta tydliga gränser och på ett diplomatiskt sätt stå för beslut. Du är affärsmässig med fokus på resultat och din vilja att utveckla kunder såväl som din egen verksamhet kommer att vara avgörande för din framgång i denna tjänst. Det är viktigt att du har ett analytiskt sinne, en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig professionellt såväl muntligt som skriftligt på svenska och tidvis på engelska. Då rollen även innebär personalansvar är det ett krav att du har haft personalansvar i tidigare roller, och känner dig naturligt bekväm i en ledarroll. Du kommer att sätta rutiner för en avdelning och du har en fördel av att ha lätt för att skapa en pragmatisk struktur. Brand Impact är en organisation med stor öppenhet i ständig utveckling och du behöver ha lätt för att anpassa dig till förändringar och trivs i en prestigelös miljö där du med kort varsel kan behöva omprioritera dagens agenda. Vi ser gärna att du har minst en magisterexamen inom marknadsföring på högskolenivå samt 5-10 års erfarenhet av marknadsföringsarbete hos ett konsumentvarumärke eller en kommersiell marknadsavdelning. Då arbetet innebär många externa kontakter med kundkonton, är det viktigt att du känner dig trygg både i avtalsförhandlingar såväl som i ditt ledarskap. Att arbeta hos oss Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning. Vi är en modern arbetsplats med tonvikt vid tydligt ledarskap, öppet klimat och hållbarhet i en föränderlig värld. Vår unika position möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag inom vår koncern. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 2003 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på. På Brand Impact finns viktiga delar som vi arbetar aktivt och långsiktigt med, och en sådan är hälsa. Placeringen av vårt huvudkontor, precis utanför citykärnan, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och racketsporter. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö. Vi erbjuder ljusa, fräscha lokaler med utsikt över Globen och södra Stockholm. Har du precis läst en annons som passar perfekt in på dig? Börja med att göra ett personlighetstest på följande sida; https://www.personlighetstyp.s... (https://www.personlighetstyp.se/) Testet tar ca 10 minuter att genomföra, spara ner ditt resultat och ansök sedan här nedanför. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Brand Impact Sweden AB
Hemsida: http://www.brandimpact.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager to LG Electronics (HS Ad)

Arbetsgivare / Ort: NRG Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Join LG Electronics primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives, based in Stockholm. - Responsibilities - Retailer communication - Running campaigns and making sure LG looks good and on-brand across all Nordic retailer websites - Monitoring websites and request changes where needed in collaboration with design team - Share materials with retailers and monitor implementation - Run review campaigns with available retailers - OSM (Online Store Marketing) - Monitor HQ scoring of digital categories, provide improvement where it’s needed and present accordingly - OBS (Online Brand Store) - Central point of contact for all things marketing for OBS, update banners, update mini-page, update promotions, report traffic regularly - Analytics through Google Analytics 360 - PDP uploading / Editing - Data Asset Management - Uploading and maintaining Data Asset - Including awards and videos - LG.com - Support product specialist to make sure all content on LG.com is up to date - Coordinate with Duk to provide all material for LG.com - Content production - Arrange product videos - Arrange lifestyle photoshoot - Stats - Create quarterly data reports for LG.com traffic including analysis - Create weekly, monthly price comparison data reports covering Prisjakt/Pricerunner - WTB (Where To Buy, Channel Advisor) - Make sure all live products have correct retailers listed on LG.com - Translations - Coordinate with Languagewire or other agency - Coordinate proofreading internally with CIC, PCTs, or agency - Flixmedia - Coordinate and manage directly with Flixmedia for syndicated content - Manage monthly calls to get data insights - Bazaarvoice - Coordinate and manage directly reviews on LG.com and syndications - Manage monthly calls to get data insights - Knowledge, Skills and Experience - At least 4 years of Digital Marketing experience, preferably at retail or ad agency - Experience in eCommerce - Strong knowledge in Price Comparison Sites, .com PDP, Google Analytics - Project management experience - Bachelor degree in business / Digital marketing - Strong written and verbal communication skills - Profile In order to succeed in this position, it is crucial to be able to manage several simultaneous projects. - Fluent in Swedish and English - Detail oriented and structured - Result driven - Creative and passionate about your work - A team player but as well used to work and execute on your own Established in 1984, HS Ad serves LG Group’s primary in-house agency handling the majority of its domestic and global advertising initiatives.HS Ad is a global network advertising agency located in 28 countries and cities providing distinctive creative hybrid adverting solutions for ATL, BTL, and digital. They are concentrating their business expansion in providing digital marketing and consumer experience solutions at offline and online stores. HS Ad Nordic is located in Kista, Stockholm and share the office building with LG Electronics Nordic. The position holder will work closely with LG Electronics Nordic team. Website: http://www.hsad.co.kr (http://www.hsad.co.kr/) This position will be based in LG´s head office in Kista, Stockholm. It´s a full time position and we will have ongoing interviews for the position to start in June/July. Questions about the role, email Zanna Wiede: [email protected]
Arbetsgivare
NRG Sweden AB
Hemsida: http://nordicretailgroup.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.