På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

58 Lediga jobb

Operativ Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vi söker nu en Operativ marknadschef till vår kund i Lidköping. Företaget är ett framgångsrikt familjeföretag inom Bilbranschen. Man är verksamma i allt från bilförsäljning och bilverkstäder, till biluthyrning samt bilbärgning. Då företaget fortsätter att växa och utvecklas är man i behov av driven, handlingskraftig personal som vill vara med på resan. Dina arbetsuppgifter Företagets marknadsfrågor sköts idag av företagets ledning. I samband med vår tillväxt är vi nu redo att satsa på en operativ marknadschef. Syftet är att delegera samtliga marknadsfrågor till en driven och handlingskraftig person som kan skapa, driva och följa upp våra marknadsaktiviteter på ett framgångsrikt sätt. Din bakgrund/Dina egenskaper Målet är att hitta dig som har viljan och förmågan att göra allt från ax till limpa, dvs komma med kloka och framgångsrika förslag på marknads-aktiviteter – för att sedan själv skapa och driva dessa actions operativt. Vi ser dig som älskar att skapa och driva marknadsaktiviteter och vill utvecklas, och att du med frihet under ansvar kan leda företagets marknadsplan, som du är delaktig i att skapa. Information och kontakt Uppdragen är på heltid med direktanställning hos kunden. Har du frågor om tjänsten kontakta Pia Wahlgren 0520-527731. Arbetet är 100% heltid, med start enligt överenskommelse. Ansök snarast då urval sker löpande! Sista ansökningsdag 17 / 9. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Vi söker nu en Operativ marknadschef till vår kund i Lidköping. Dina arbetsuppgifter Företagets marknadsfrågor sköts idag av företagets ledning. I samband med vår tillväxt är vi nu redo att satsa på en operativ marknadschef. Syftet är att delegera samtliga marknadsfrågor till en driven och handlingskraftig person som kan skapa, driva och följa upp våra marknadsaktiviteter på ett framgångsrikt sätt. Din bakgrund/Dina egenskaper Målet är att hitta dig som har viljan och förmågan att göra allt från ax till limpa, dvs komma med kloka och framgångsrika förslag på marknads-aktiviteter – för att sedan själv skapa och driva dessa actions operativt. Vi ser dig som älskar att skapa och driva marknadsaktiviteter och vill utvecklas, och att du med frihet under ansvar kan leda företagets marknadsplan, som du är delaktig i att skapa. Information och kontakt Uppdragen är på heltid med direktanställning hos kunden. Har du frågor om tjänsten kontakta Pia Wahlgren 0520-527731. Arbetet är 100% heltid, med start enligt överenskommelse. Ansök snarast då urval sker löpande! Sista ansökningsdag 17 / 9. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Affärsområdeschef till Maderik Consulting (Stockholm, Göteborg, Malmö)

Arbetsgivare / Ort: Maderik Institute Of Management AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Maderik Consulting

Maderik består idag av två affärsområden, Maderik Consulting och Maderik Institute of Management. Maderik startade sin verksamhet 2011 med specialistkonsulter inom projekt- och förändringsledning samt ledarskapsutbildningar. Våra specialister har certifieringar och verktyg inom sina respektive specialistområden men även ett stort intresse för ledarskap, både för att kunna leda sig själv men framför allt andra. Kunnandet och intresset för ledarskap, kommunikation och beteende har visat sig vara framgångsfaktorer i våra uppdrag och projekt.

Maderik Consulting skapar tillsamman med affärsområdet Maderik Institute of Management en komplett leverantör inom ledarskap och ledningskompetens.

Arbetsuppgifter

I rollen som affärsområdeschef kommer du att driva, utveckla och växa utveckla affärsområdet Maderik Consulting i Sverige. Du kommer att rapportera till VD och du kommer sitta med i bolagets ledningsgrupp. Vi har idag verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö. Malmö är vårt huvudkontor. Till denna tjänst ser vi fram emot sökanden från hela landet eftersom affärsområdet kommer att byggas upp nationellt och expandera i alla tre regioner.

Din bakgrund

För att lyckas i denna roll tror vid att det är viktigt att du har ett stark driv, väl utvecklad affärsförståelse och dokumenterat gott affärsmannaskap. Om du har erfarenhet från liknade roller med kundkontakter, sälj och rekryteringsarbete ser vi det som meriterande. Vidare ser vi positivt på om du har god kännedom om kunder och marknad i någon av regionerna Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Kontakt

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta VD, Fredrik Slätterhed, 0723-618277

Ansökan skickas till [email protected]

Urval sker löpande och sista ansökningsdag: 2021-09–17

Arbetsgivare
Maderik Institute Of Management AB
Ansökan
Ansök senast 17 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Customer Marketing Manager Nordics till Bacardi

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Har du erfarenhet av att driva tillväxt genom digital marknadsföring med stort fokus på dataanalys och Klappar ditt hjärta för marknadsföring i digitala kanaler? På Bacardi öppnas dörren för dig som är passionerad och har en stor vilja att utvecklas inom marknadsföring! Som Customer Marketing Manager Nordics kommer du utgöra en nyckelposition - Vill du vara med och ta affärsområdet till nästa nivå? OM TJÄNSTEN När du kommer till Bacardi så kommer du till ett familjeägt företag som funnits sen 1862. Med värdeord så som Fearless, Family and Founders blir du en del av en hel familj och du kommer vara en viktig spelare för Bacardis fortsatta framgång. Du kommer vara anställd som konsult på 3-4 månader till en början men ambitionen är att bli förlängd i din roll om allt känns bra. Denna roll är baserad i Stockholm och kan kräva en del resor för att kunna ansluta till ditt Cluster-team samt vissa inrikesresor och resor i Norden för att träffa kunder och tredje parter. Dessutom är Bar- och Restaurang kaneln viktig för dessa varumärken, så då och då krävs närvaro där. Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande * Jobba på ett företag med starka värderingar * En konsultchef på Academic Work som är mån om din utveckling * En möjlighet att få vara vara en nyckelperson och driva marknadsavdelningen framåt på Bacardi i Norden * Affärsområdet har en spännande resa framför sig inom digital marknadsföring och du kommer få stora möjligheter att påverka din egen roll ARBETSUPPGIFTER I den här specifika rollen är du både ansvarig för konsument- och kunddelen av de inblandade varumärkena. Dem varumärken och kategorier som är inblandade är bland annat Martini, Whisky och Tails Batched Cocktails. Du kommer till exempel: * Leda genomförandet av varumärkesplanerna på de nordiska marknaderna och implementering av alla konsument- och tradeaktiviteter. * Se till att de internationellt utvecklade varumärkestillgångarna följer riktlinjerna för lokala sociala ansvarspolicys och regelverk. * Säkerställa att den nordiska strategin följer den internationella marknadsstrategin. * Skapa presentationer av varumärkesaktiviteter och produktlanseringar och presentera dessa såväl internt som hos kund. * Hantera de administrativa uppgifterna som är involverade i att göra varumärkesplanen levande VI SÖKER DIG SOM * Har en examen inom marknadsföring och/eller professionella marknadsföringskvalifikationer * God kommunikativ förmåga i tal och skrift, på svenska och engelska då kommunikationen sker på båda dessa språk * Har 1-3 års erfarenhet av marknadsföring, helst inom alkoholindustrin (eller som ex-bartender eller liknande roll). * Erfarenhet av kampanjer, evenemang, media etc. Det är meriterande om du: * Har internationell nordisk erfarenhet (Sverige, Norden, Finland, Danmark, Island) * Har erfarenhet med externa distributörer Som person är du: * Relationsskapande och har en god konsument- och kundförståelse * Ansvarstagande * Team player och trivs i ett högt arbetstempo * Lösningsorienterad och en ”can do attityd” INFORMATION OM FÖRETAGET * Start: Början av september * Omfattning: Heltid, långsiktigt. Möjlighet att arbeta hemifrån om det önskas. * Placering: City * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 18 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Influencer Relations Specialist at H&M Marketing & Communication Agency

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

We are looking for a strategic and passionate Influencer Relations Specialist to join the Global Marketing & Communications Agency team!

Are you an expert in influencer strategies and digital media landscape? Would you like to impact one of the world's largest fashion brands by using your unique understanding of influencer relations and content creators? Would you describe yourself as an action-oriented team player that loves to create results? If so, please keep reading as we are looking for a skilled Influencer Relations Specialist to join our Celebrity & Influencer Relations including Showroom team at H&M Marketing & Communications Agency.

H&M's global Marketing & Communication department is located in Stockholm and supports 74 countries around the world. We have the strategic and operational responsibility to build the H&M brand, both internally and externally. Celebrity & Influencer relations team incl. Showrooms work on building in-depth strategies to engage influencers and celebrities in H&M's fashion forward collections, as well as planning & support for the H&M showrooms around the world. We are now looking for an Influencer Relations Specialist to join our team.

What you'll do:

As an Influencer Relations Specialist you will be part of the Celebrity & Influencer Relations including Showroom. You will be responsible for developing and working with the global influencer strategy. Create and execute strategic influencer activations to build awareness and create engagement for selected H&M campaigns and collections. Your main responsibilities include, but are not limited to:

  • Build strong and long-term relationships for the H&M brand
  • Developing influencer strategies within selected H&M campaigns and collections
  • Responsible for setting KPIs, follow up, evaluations and learnings from influencer activations
  • Drive progress for influencer activations based on insights and social media development
  • Create and continuously update master lists of global influencers (both current and emerging)
  • Manage influencer assignments, briefs, contracts, agencies
  • Coordinator tasks within influencer activities
  • Support H&M markets with inquiries related to influencers and hold trainings about H&M's global influencer strategy


Who we are looking for:

To be successful in this role we believe that you truly enjoy working in a fast-paced environment, managing several responsibilities simultaneously. You are able to plan and prioritize based on current conditions having an agile mind set. As a person you are a great team player who is also able to produce great results independently. You are also a person who has an ability to see the big picture and influence others. You have a deep understanding of the fashion industry, and an interest in culture movements and a social media.

We also believe that you:

  • Have an education within Communications and/or Marketing
  • Extensive experience from the influencer marketing field and/or social media preferable from an international scene
  • Strong analytical skills setting campaign objectives, KPI's and understanding of brand building activations
  • Deep knowledge in the influencer scene and social media with a focus on influencers and content creators present on IG Reels, TikTok, YouTube etc.
  • Strategic and up to date understanding the development of the global media landscape and digital channels
  • Have fluent skills in English both verbally and written
  • Skilled and comfortable in managing external contacts, partners and agencies
  • Have great planning skills and attention to details


We can offer you:

At H&M we have a strong, value-driven culture characterized by believing in people, teamwork and an entrepreneurial spirit. Here you can be yourself and have room to grow. You will have significant opportunities to influence and make a difference. With the right mindset and ambition, you'll find plenty of room to grow.

Additional Information

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV in English as soon as possible but at the latest September 17th. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. At H&M Group we strive to have a fair and inclusive recruitment process. We kindly ask you not to attach cover letter in your application as they often contain information that can easily trigger unintentional biases.

This is a permanent position staring as soon as possible, based at one of our Head Offices, in Stockholm, Sweden. Start date as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

We know that diversity is what makes us strong. Our teams should consist of great mix of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. It leads to a positive impact on how we address challenges, what we perceive possible and how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world.

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 19 september (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.