På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadschef

Marknadschef

10 Lediga jobb

Area Sales Manager

Arbetsgivare / Ort: Rottne Industri AB / Rottne
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Rottne Industri AB är en av de ledande tillverkarna av moderna skogsmaskiner. Företaget omsätter ca 550 miljoner och har ca 260 anställda vid våra fabriker i Rottne, Lenhovda och Stensele. Administration, försäljning och produktutveckling sker på huvudkontoret i Rottne. Nästan hälften av vår produktion går på export till stora delar av Europa, Nordamerika och Ryssland. Den senaste tiden har vi ökat vår produktionskapacitet rejält för att möta en växande efterfrågan och därför söker vi nu fler duktiga medarbetare.


På säljavdelningen kommer du vara en nyckelperson i kontakten med våra återförsäljare i ett specifikt geografiskt område. Vi är ett tight säljteam på 9 personer som jobbar tillsammans med marknadsföring, orderhantering, leveranser, driftsättning, produktinformation och säljstöd.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

· Att stödja, vidareutveckla och följa upp våra återförsäljare på de marknader där vi är aktiva samt etablera nya återförsäljare enligt marknadsplanen.

· Årligen planera besök från alla återförsäljare, samt delta i besök av återförsäljare för att sammanställa områdets marknadssituation och kundnöjdhet, samt att i samråd införa nya mål för det kommande året. Tillsammans med återförsäljaren besöker du även slutkunder.

· Ansvarar för att produkt-, sälj och marknadsinformation sprids till våra återförsäljare för att säkerställa att vår slutkund känner till fördelarna med våra produkter.

· Ansvarar för att effektiva IT-verktyg används av återförsäljarna i sitt arbete mot slutkund.

· Driva försäljningen mot fastställda mål och löpande rapportera utvecklingen.

· Planera och organisera utbildningar för återförsäljare.

· Du planerar och deltar på mässor och visningar.

· Vara delaktig i årliga säljkonferenser för samtliga marknader.

· Analysera marknads och kundbehov samt återföra dessa i produktutvecklingsprocessen.


Du som söker har kunskap inom områdena marknadsföring och försäljning till återförsäljare. Erfarenhet från skogsbranschen och tillverkande industri är meriterande. Du ska finna dig bekväm med att arbeta i en internationell miljö, ha ett gott socialt omdöme samt stimuleras av att leverera mätbara resultat. Du har lätt för att stå i centrum och hantera stora grupper. Det är ett krav att du kan uttrycka dig flytande i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Fler språk är meriterande.


Vi erbjuder dig en tjänst på ett privatägt företag som värnar om individen. Du kommer att få stort inflytande och stor frihet vid planerandet av ditt eget arbete. Du kommer till ett team med en mycket bra kamratanda.


Ansökan, samt frågor rörande ovanstående tjänster, skickas till vår Marknads och säljchef:

Arne Isaksson 070-254 73 07, [email protected]

Arbetsgivare
Rottne Industri AB
Fabriksvägen 12
36330 Rottne

Marknadschef till Jollyrooms ledningsgrupp

Arbetsgivare / Ort: Jollyroom AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-19
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Rollen som Marknadschef på Jollyroom: Vår nuvarande Marknadschef kommer att gå på föräldraledighet vid årsskiftet och vi söker hennes vikarie. Vid väl genomfört arbete finns alltid mycket goda möjligheter till en fortsättning och spännande arbetsutmaning inom Jollyroom, då vi befinner oss i stark tillväxt och organisationen utvecklas för varje år som går. Som Marknadschef har du ett totalansvar för Jollyrooms marknadsföring och tillsammans med Inköpschef ansvarar du för försäljningen. Marknadsavdelningen består av olika ben och inriktningar, du har ansvar för sju ledare som i sin tur ansvarar för stora eller små team. Totalt arbetar cirka 40 medarbetare på vår marknadsavdelning. Du rapporterar till VD och arbetar i mycket tätt samarbete med övriga chefer. Du har stor påverkan på bolagets resultat och är väl insatt i verksamhetens målsättningar och utmaningar. Som Marknadschef ansvarar du för: - Marknadsföring, försäljning, kommunikation och PR. - SEO, SEM, CRM, nyhetsbrev, sociala medier, externa samarbeten, media. - Marknadsbudget och resultatansvar för bolagets försäljningsmål. - Trafikindrivning och konvertering. - Utveckling och drift av våra nätbutiker (drivs både internt och externt). - International expansion, omvärldsanalys och bevakning av konkurrenter. - Marknads- och expansionsplaner för bolagets egna varumärken. - Säkra framgång i samarbete med bolagets viktigaste produktleverantörer. - Säkra ökad kundlojalitet och längre kundlivslängd. - Säkerställa ett starkt och välfungerande samspel med övriga avdelningar. - Bygga, anpassa och utveckla marknadsorganisationen i löpande expansion och tillväxt. Vi söker dig som har: Utbildning - Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller dylikt. Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet som marknadschef eller annan ledande position inom e-handel/detaljhandel. - Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet med hög tillväxt. - Erfarenhet av att leda andra ledare. - Erfarenhet av att snabbt kunna anpassa verksamhet efter förändrade förutsättningar. - Expertkunskap inom digital marknadsföring. - Ett genuint intresse av affärer och e-handel. Du har en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom kreativitet, tydliga planer och uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått solida resultat med förbättrade nyckeltal över tid. Personliga egenskaper - Extremt lösnings- och resultatorienterad samt ser till helheten. - Handlingskraftig – när du ser svagt resultat agerar du kraftfullt. - Hög kreativitet. - Tydlig och orädd. - Flexibel samt har kapacitet och möjlighet att arbeta under tidskrävande perioder. Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet. - Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. - Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling. - Ungdomlig och pulserande miljö. - Placering på Hisingen, 15-20 min från Göteborg city. - Friskvårdsbidrag. - Kollektivavtal för alla anställda. Upplägg och ansökan: - Start: Höst 2020. - Omfattning: Vikariat heltid under ett år, med mycket goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning - Placering: Göteborg. I november flyttar hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare. - Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via tfn: 0739-808240 och e-post: [email protected] Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Arbetsgivare
Jollyroom AB
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök här

Solution Marketing Manager (430422)

Arbetsgivare / Ort: Ericsson AB / Kista
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Our Exciting Opportunity


Lead the way to monetizing 5G! Ericsson is the leading 5G vendor and the only one to offer a complete Business Support Systems (BSS) portfolio. The growth opportunity built by 5G and IoT Monetization means that we are expanding our Marketing team.

We are looking for a BSS Solution Marketing Manager to be part of the OSS/BSS Demand Generation team in Ericsson Digital Services. Your work will make a real impact on the quantity and quality of the marketing leads we are generating, and you will be at the frontline in building a digital first organization that accelerates sales.

You will be accountable for driving value argumentation, developing messages and crafting marketing content for Ericsson Digital BSS. You have faith in your marketing knowledge and can be a marketing adviser to the BSS organization!

A genuine interest in marketing as a profession is non-negotiable as is the desire to understand what our customers are trying to achieve and why our software products and solutions can help, better than our competitors. You also have good technical understanding of telco IT solutions (OSS/BSS) including where and how they connect into the wider enterprise technology landscape of our customers.


You will


• Support the integrated marketing and communications plan for BSS

• Develop attractive marketing content and content briefs. For example – blog posts, reports, videos, podcasts and webinars

• Build value argumentation for designated BSS offerings

• Message pillars for differentiation from big and small competitors, to drive content, analyst interactions and events

• Be responsible for your content-generating Marketing Qualified Leads (MQLs) to be accepted by the Sales organization for follow up

• Interpret data from marketing programs and using these insights to adjust content – ensuring maximum lead conversion

• Pull together people and insights from across Ericsson – and use the information to improve our material and ways of working

• Drive effective cross-collaboration with Campaigns & Activations colleagues and the Ericsson Digital Services messaging

• Be a key contact person for marketing and communications matters and specialist marketing advisor towards the BSS Solution Area

• Be a point of contact for BSS matters towards the Marketing & Communications functions

• Proactively engage with Sales Support, in head office and around the world, to better understand what type of material gets traction with our customers

• Support Industry Analyst Relations, Media Relations, and Customer Marketing with information as needed

• Participate in customer visits in Ericsson Studio to better understand what type of information customers ask for, including presentations to customers when required

• Consult on BSS inclusion in Digital Services and Ericsson-wide marketing narratives

• Develop content and messaging for events such as Mobile World Congress and Digital Transformation World. Support media and analyst meetings, workshops and speaking opportunities at these events

• Report to Head of Demand Generation OSS BSS

To be successful in the role you must have


• University degree in Business, Marketing, or equivalent training/experience. Master’s degree in Marketing is a strong advantage.

• Minimum 12 years of work experience

• Domain experience: BSS, marketing, sales support, techno-commercial sales, BSS implementation, OSS

• Speciality in two or more of: charging, billing, mobile money, customer self-care, IoT, telco product lifecycle management, telco partner ecosystem creation

• Stakeholder management in an international matrix organization

• Full proficiency in English

• Exposure to marketing content creation - customer presentations, blog posts, white papers, etc.

Qualifications/Experience that would be advantageous:


• Exposure to press and analyst communication or media training

• Understanding of inbound marketing methodology and digital marketing tools


What´s in it for you?


Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless.


What happens once you apply?


To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process

If you have any specific questions about this role, please contact recruiter Dorota Baran at [email protected]

Kindly note that we cannot process applications sent via email.

Please submit your application in English.

Location for this role: Stockholm, Sweden or Reading, UK

Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film.

Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do.



Arbetsgivare
Ericsson AB
Kistagången 6
16440 Kista
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök här

BRAND DIRECTOR

Arbetsgivare / Ort: Northern Agencies Wholesale AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 October (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

What will you do

- Responsible for setting up, maintaining and managing the online store and brand channels

- Setting the look and creative vision for the brand and constantly be in-the-know of currency trends and developments

- Lead the team of several departments, including: studio, photo, video, merchandising, editorial, webdesign, customer care, as well as overseeing model bookings for each gender and size range

- Guide the growth and expansion of eCommerce

- Leading and developing all branding activities

- Leading and developing the eCommerce branding channels: website, social media, newsletters, influencer collaborations, copywriting including product, material, sustainability and all other descriptions, etc

- Responsible for the ongoing look and feel of branding channels

- KPIs and budget planning for each branding channel

- Content strategy and development/Content launches and weekly/monthly/yearly plan

- Campaigns and product development

- Responsible for CR, BR and AOV and sales through the store

- Plan marketing expansion campaigns in cooperation with CMO

- Acting as a project manager and liaison for other departments for improving the business


What background would fit best for this role

- 7+ years experience in fashion industry in a management position

- Experience in a start-up is essential

- Proven track of successfully driving brand look and feel

- Proven track record of successful CR, BR and AOV results

- proven track record of continuously meeting targets

- Extensive knowledge of eCommerce business and leading a brand's vision

- Strong experience creating and leading global branding campaigns for short and long term

- Previous experience leading content departments: studio, photography, merchandising and editorial content

- Experience successfully working and launching influencer campaigns on different levels

- Proven track record of delivering sales and KPI results

- Able to work under pressure and tight deadlines

- Flexible and a team player with a can-do attitude


- Experience with Art Direction and WebDesign

- Experience with Creative Direction

- Experience with Copywriting


Please include in your application:

- A portfolio of your work

- Assets of Creative Campaigns that have been under your realm (showcase at least 7 of the top campaigns)

- Product (ecom) images examples of the work you have supervised

Deadline to submit your application

10.06.2020.

Start date

As Soon As Possible

























Arbetsgivare
Northern Agencies Wholesale AB
Ansökan
Ansök senast 6 October (13 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Head of Marketing / Marknadschef

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Sthlm AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 October (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet
Om Nordiska Galleriet Nordiska Galleriet Grundades år 1912 och blev tidigt en självklar destination för exklusiva möbler och modern design i Stockholm. Genom åren har både lokalen och bolaget genomgått förändringar och senast år 2016 fick Nordiska Galleriet nya ägare. Idag är vi över 100 anställda som dagligen arbetar med att utveckla och forma det som vi kallar för en 100 år gammal start-up. Nordiska Galleriet är idag ett moderniserat entreprenörsdrivet bolag i en spännande tillväxtfas. Din roll som Head of Marketing / Marknadschef Brinner du för digital marknadsföring och vill vara en del av Nordens snabbast växande bolag inom design och e-handel? Nordiska Galleriet söker just nu en tillväxtorienterad marknadschef till sitt team i Stockholm. I rollen som Head of Marketing kommer du fylla en nyckelfunktion i organisationen och vara en del av Nordiska Galleriets ledningsgrupp. Projekt som du ska hantera varierar över tiden och kan omfatta:  Ytterst ansvarig för Nordiska Galleriets expansion ur ett marknadsperspektivRegelbunden kontakt med byråer från hela världen för att koordinera marknadsaktiviteter tillsammansPlanerar och genomför företagets alla marknadsaktiviteter för att driva tillväxt och varumärkeskännedomSäkerställa att varumärkets identitet genomsyrar all kommunikation och arbetar för att leverera en exceptionell kundupplevelse i såväl digitala som fysiska kanalerLeda, utveckla och rekrytera det befintliga marketing teamet på nordisk nivåProjektleda Nordiska Galleriets marknadsaktiviteter med fullt budget- och resultatansvar Dina kvalifikationer i rollen som Head of Marketing / Marknadschef Relevant Universitetsutbildning inom marknadsföring, strategisk kommunikation och/eller reklamMinst 5 års relevant erfarenhet på marknadsavdelning, start-up eller byråErfarenhet inom digital marknadsföring / performance marketingAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPI:erBred och djup förståelse för marknadsföring genom hela kundresan med såväl inbound som outbound marketing.Erfarenhet av copywriting är starkt meriterandeMycket god projektledning- & ledarskapsförmågaArbetar utan hinder i designverktyg (figma/Sketch & Adobe CC), MA-verktyg, Google Analytics, Excel, Powerpoint/keynote och projektledningsverktyg. För att lyckas i rollen som Head of Marketing / Marknadschef har du ett personligt intresse för design och inredning. Du är positiv, energisk och har en proaktiv attityd. Du är en lösningsorienterad lagspelare som arbetar effektivt i högt tempo för att nå dina uppsatta mål. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Head of Marketing / Marknadschef till Nordiska Galleriet intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Needo Recruitment Sthlm AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 11 October (18 dagar kvar)

Ansök här

Servicemarknadschef till Din Bil region Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Din Bil Sverige AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 October (21 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Din Bil Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Porsche Holding GmbH. Din Bil representerar varumärkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Audi, Seat och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna. Företaget har idag ca 2100 anställda, fördelat på ca 37 driftställen inom Sverige i regionerna Stockholm, Göteborg och Syd.

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort företag med kollektivavtal i en kultur som präglas av Driv, Integritet och Hållbarhet. Vi erbjuder många uppskattade förmåner, personalrabatter och ett generöst friskvårdsbidrag eftersom vi värnar om våra anställdas hälsa och välbefinnande. Du får dessutom möjligheten att jobba i en verksamhet med skickliga kollegor och god stämning.

Tjänstebeskrivning:

Inom den centrala Servicemarknadsfunktionen vill vi alltid leverera bästa supporten till den operativa verksamheten. I rollen som Servicemarknadschef hos oss ansvarar du för att planera och leda det centrala servicemarknadsteamet inom definierade områden, analysera servicemarknadens resultat samt tillsammans med platschefer och servicechefer utveckla samt implementera servicerelaterade koncept och erbjudanden.

I samarbete med Servicemarknads Direktör och verksamhetschefer utarbetar du strategier, handlingsplaner och projekt för servicemarknaden så att vi som ett bolag når våra strategiska mål. Du rapporterar till Servicemarknads Direktör Din Bil Sverige AB och ingår i Region Göteborgs och Servicemarknadsorganisationen ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker tjänsten har mångårig erfarenhet av ledarskap, gärna från en ledande befattning inom fordonsbranschen/servicemarknad. Du har god förståelse för servicemarknad och dess processer samt är van att leda projekt. Erfarenhet från att ha arbetat i en större organisation är meriterande liksom formell bakgrund på högskolenivå inom för tjänsten relevanta områden. Du har lätt för att formulera dig, i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Vidare har du god datorvana, främst i Office-paketet och har du kunskaper i programmet Automaster eller liknande servicemarknadssystem är detta ett meriterande. B-körkort är ett krav.

Personliga Egenskaper

Som Servicesmarknadschef är det viktigt att Du har god social förmåga, är bra på att bygga team och leda andra. Vi ser att du är en ledare som trivs i rollen att utveckla såväl människor som verksamheten. Du besitter ett gediget engagemang för vår verksamhet och du eftersträvar ständigt förbättring med kvalité.

Du är en person som tycker om att fatta beslut och är strukturerad i ditt arbetssätt samtidigt som du är flexibel och har förmågan att arbeta mot flera mål samtidigt, även under tidspress. Vi ser gärna att du har ambitioner att vilja utvecklas inom företaget.

I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet samt dina värderingar. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din Bil Sverige AB eftersträvar jämställdhet och mångfald. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför en verksamhet.

Ansökan

Känner du att detta stämmer in på dig är du välkommen med din ansökan senast den 14 oktober via https://dinbil.easycruit.com/vacancy/2572293/162179?iso=se . Din Bil Sverige genomför enligt gällande rekryteringsprocess i samtliga rekryteringar en kontroll av CV/Meritförteckning, vitsord och vandelsprövning innan anställning.

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef; Håkan Bodeklint, Servicemarknads Direktör på telefonnummer 031-7501450 eller via mail: [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Din Bil Sverige AB
GRAFISKA VÄGEN 4
40020 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 14 October (21 dagar kvar)

Ansök här

Marknads och försäljningschef

Arbetsgivare / Ort: Abbe Market AB / Trollhättan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

Kort om tjänsten

Vi söker en driven marknadschef och försäljningschef till Abbe Market. Som marknadschef och försäljningschef kommer du att ansvara och utveckla företaget marknadsföring, främst digitalt och försäljning. Tjänsten är både operativ och strategiskt och du kommer att leda marknadsarbetet och försäljningsarbetet och aktivt bidra till att vidareutveckla företaget, engagera och entusiasmera dina medarbetare, utveckla samarbetet med distributörer och leverantörer samt fortsätta att skapa god tillväxt och lönsamhet. Som marknadschef och försäljningschef hos Abbe Market tror vi att det är en stor fördel om du är flerspråkig.


I tjänsten kommer du att:

Ansvara för marknads- och försäljningsbudget

Ha övergripande ansvar för marknadsplan

Leda ett team om ca 10 personer

Utveckla och implementera säljplaner i nära dialog med dina medarbetare och övriga verksamheten,

Rapportera och följa upp mål och resultat med fokus på people management snarare än detaljstyrning och performance management

Analysera företagets marknadsposition och lägga fram förslag till förbättringar, förändringar och övriga åtgärder som behövs för att utveckla företaget ytterligare.

Planera och genomföra kommunikation till kund.

Ansvara för företagets hemsida, utveckla strategier för marknadsföring, exempelvis sociala medier och content marketing. Kontakter med reklam och mediabyrå, delta på mässor och göra samresor.

Om verksamheten

Abbe Market är en livsmedelsbutik med orientalisk inriktning. Vi har vårt säte i Trollhättan och har som mål att nå ut till närliggande kommuner.

Din profil

Vi söker dig med några års erfarenhet och goda resultat inom marknadsföring och försäljning. Troligtvis ifrån en ledande befattning. Du har en akademisk utbildning i marknadsföring eller ekonomi.

För att lyckas i rollen har du digitala erfarenhet.

Du är trygg i dig själv, är en lagspelare som har förmåga att lyfta fram teamet snarare än dig själv. Vidare präglas ditt ledarskap av hög synlighet, närhet, tydlig kommunikation och du är en god lyssnare som kan hantera personal i med och motgång.

Det är viktigt att du är enkel och okomplicerad som person och har förmåga att fortsätta att skapa arbetsglädje.

Abbe Market har haft en stark tillväxt, år efter år, och ska de lyckas vidare med den resan är det viktigt att du är driven, resultatorienterad och lösningsfokuserad person. Vidare har du god affärsförståelse och förmåga att analysera resultat och nyckeltal.

Abbe Market erbjuder:

• Utvecklingsmöjligheter för rätt person

• Konkurrenskraftig fast lön och möjligheter till bonus



Välkommen med din ansökan!

Rokaya Ali

Arbetsgivare
Abbe Market AB
Lantmannavägen 111
46160 Trollhättan
Ansökan
Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Media Relations & Public Affairs Manager - Ingka Centres Services AB

Arbetsgivare / Ort: Ingka Centres Services AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Om jobbet

Who you are

You want to be a part of something big, a change that influences people for the better. Your big passion is to create engaging communication through Media Relations. We believe you have a minimum of 10 years of external communication experience, within the the Public Affairs area.


Moreover, you have knowledge of:

  • using insights to formulate communication strategies, plans and activities to meet business and receiver needs
  • how to lead communication by defining, planning, executing and follow-up communication to relevant stakeholders
  • networking, bookmarking, blogging and forum applications and sites where Ingka Centres can interact with customers and candidates
  • the latest developments, best practices and people's preferences within the communication and media field
  • communication to stakeholders to counteract, handle, contain or resolve emergencies and disasters
  • creating and maintaining goodwill and a positive brand image with our various stakeholders through publicity activities


A day in your life with us

As our Media & Public Affairs manager, your main mission is to promote and safeguard our company brands.


Moreover you will:

• lead and coach the media relations and public affairs team

• be responsible for the development and delivery of the Centres Media Relations and Public Affairs agenda, providing a high level of support and help for reactive and proactive communication

• be responsible for defining relevant external media channels, including social media and to work closely with Ingka media relations both on global and local levels

• ensure a high level of support and coaching to all the markets, locations and other domains on the Public Affairs agenda and development of capabilities • analyze regulatory and non-regulatory developments relevant to our markets and business, feeding back learnings into the business strategy & planning discussions

secure effective alignment of Public Affairs objectives to formulated business goals and stakeholder objectives, alignment with Ingka Group Public Affairs team

• provide passionate advocacy and leadership on the topic of strategically relevant positive societal impact across our company, engaging not only external, but also internal stakeholders

• apply effective stakeholder management to develop a deep understanding of stakeholder drivers in order to manage Public Affairs effectively

• lead reactive and proactive communication externally through Media Relations, and secure the communication process by defining, planning, executing and following up communication to relevant stakeholders

• be a global spokesperson and responsible for the development of spokespersons both on global and local levels as well as setting global standards and guidelines on Media Relations

• proactively contribute to business strategy and planning discussions. Secure effective alignment of Media Relations communication objectives to formulated business goals and stakeholder objectives

• apply stakeholder management to develop a deep understanding of stakeholder drivers and target communication effectively


Together as a Team

Ingka Centres, along with IKEA Retail, are part of the Ingka Group, a values-driven company with a passion for life at home and a vision to create a better everyday life for the many people.


Together, we at Ingka Centres provide local communities with Meeting Places that offer many reasons to visit – always anchored by IKEA and together with many inspiring partners. We attract many people, every day by offering places to shop, eat, socialize and experience things together. Today we provide 47 Meeting Places in 14 countries and we have big exciting plans for the future. Read more about us here: https://www.ingkacentres.com/en

Arbetsgivare
Ingka Centres Services AB
Älmhultsgatan 2
21586 Malmö
Ansökan
Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Driven och nyfiken Marknads-, kommunikations- och produktansvarig!

Arbetsgivare / Ort: Paragon Nordic AB / Vallentuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadschef

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Norska
  • Danska
  • Finska

Om jobbet

Vill du vara med och bidra i vår spännande tillväxtresa? Vill du komma till ett stabilt företag som, istället för att minska takten under rådande kris, har ökat sin fart och omsättning? Paragon Nordic har funnits i mer än 60 år och är stolta över att vi under våren kunde göra en snabb omställning till nya produkttyper, och vara samhället till hjälp, samtidigt som vi kunde öka vår produktportfölj och försäljning. Nu söker vi en marknads-, kommunikations- och produktansvarig som vill vara en nyckelspelare i vårt arbete med att ta fram och marknadsföra morgondagens produkter.

Paragon Nordic utvecklar och producerar kemiska produkter inom personal care & styling, hudvård, industri, hushåll, sport- och fritid livsmedel, hushåll och medicinteknik åt våra kunders varumärken. Våra produktionsenheter ligger i Vallentuna, Eket, Vilnius (Litauen) och Skarnes (Norge). Genom att vara en partner som med kunskap och engagemang utvecklar och förverkligar produkter och varumärken på ett högkvalitativt och hållbart sätt är det vår övertygelse att vi skapar en långsiktig lönsam tillväxt. Vi är ett varumärke som är känt för hög kvalitet, innovation, hållbarhet och trygghet.

Arbetsbeskrivning

Paragon Nordics erbjudande är brett och rollen som marknads-, kommunikations- och produktansvarig är därmed också en väldigt spännande och varierande sådan. Rollen är både operativ och strategisk och kombinerar kommunikation och marknadsföring med ett övergripande produktansvar.

I rollen ingår:

  • Att vara en del utav ledningen för bolagets sälj- och marknadsorganisation.
  • Ett övergripande ansvar för bolagets interna och externa kommunikation inklusive varumärkesplattform, grafisk profil, mediarelationer och PR.
  • Planera, samordna och utföra intern koncernövergripande och lokal kommunikation för företagets fyra enheter
  • Övergripande ansvarig i arbetet med att identifiera, välja och kommunicera nya produktidéer till våra kunder i samarbete med företagets andra avdelningar.
  • Marknadsbevakning; kundbehovs- och konkurrensanalyser, kundnöjdhetsmätningar, identifiering av prospects
  • Planera, genomföra och följa upp marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter.
  • Identifiera, planera och utföra marknadsföringsaktiviteter som stöder försäljning (t.ex. nyhetsbrev, mässor, kundmöten, olika material).
  • Löpande stöd till säljorganisationen i marknads- och kommunikationsfrågor
  • Ansvara för, samt arbeta med, underhåll och utveckling av företagets hemsida, nyhetsbrev, sociala medier och övrig digital kommunikation.
  • Hantera, upphandla samt samarbeta med externa leverantörer och kontakter
  • Stöd till organisationen i löpande hantering av avtal i samarbete med VD och extern jurist


Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är en erfaren kommunikatör med ett intresse för innovation och framtidens produkter. Du har ett intresse för våra produktområden samt förmågan att följa och se trender inom de samma. Att analysera samt bevaka data och försäljningssiffror är något du är van att göra och också använda som verktyg i marknadsföringen. Du känner dig hemma i det digitala landskapet och är van att producera innehåll till olika kanaler. Vi ser att du har en personlig mognad, skinn på näsan och är en duktig lagspelare. Du är också prestigelös och får energi av att arbeta med både praktiska och strategiska marknadsfrågor. Kreativitet, resultatfokus, samarbete och en positiv inställning är ord som du kan identifiera dig med.

Krav:

  • Minst fem års erfarenhet av likande roller inom marknadsföring, kommunikation och produktansvar.
  • Relevant universitets-/högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
  • IT-vana av kundhanteringssystem, hemsideshantering, nyhetsbrev, sociala medier och liknande
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
  • Grundläggande kunskaper inom Indesign och Illustrator

Meriterande:

  • Du har erfarenhet av att arbeta inom FMCG eller någon av våra produktinriktningar
  • Projektledarkompetens med erfarenhet av att kravställa och samarbeta med olika avledningar samt över landsgränser.
  • Kunskaper inom norska, danska och/eller finska i tal och skrift
  • Erfarenhet av löpande mindre avtalsfrågor

Du kommer till ett företag med en god stämning, där arbetsmiljö och trivsel värderas mycket högt vilket också en låg personalomsättning vittnar om. Företaget är fackligt anslutet och du erbjuds flertalet goda förmåner samt goda utvecklingsmöjligheter i din yrkesroll.

Är du intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av VD Lars Blak, på mail [email protected] eller telefon: 08- 511 888 11.

Skicka din ansökan till [email protected] redan idag! Vi önskar tillsätta tjänsten omgående och urval sker därmed löpande.

Samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt.

Arbetsgivare
Paragon Nordic AB
Fabriksvägen 2
18621 Vallentuna
Hemsida: www.paragonnordic.com
Ansökan
Ansök senast 18 October (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Head of Marketing

Arbetsgivare / Ort: Alva Labs AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 31 October (1 månad 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadschef

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

About Alva

We are on a mission to Make hiring great for everyone! We are building the best candidate assessment experience for the future of hiring. Assessment tools that intend to make hiring fair, accurate and an enjoyable experience. Our tools are made to be so simple, powerful, and user friendly so that all teams can use them.

We are currently a team of 18 based in central Stockholm with a wide range of backgrounds and extensive experience from building and growing tech companies, Psychology, Psychometrics, Data science, Engineering, Product Design and Sales.

We are now growing the team and hope that you want to get in touch and learn more!


Why is this role important to us?

With the current events, there is a strong global trend for companies to quickly improve and digitise their core business processes, this is of course also the case for HR and Talent Acquisition teams. The turmoil caused by this pandemic has brought on many challenges, but have also created new exciting opportunities. For one, we can all see that digitisation of "the future of work", across all industries, has accelerated in the last couple of months.

Alva being in the centre of this digital transformation, we believe, now more than ever, that we have a massive opportunity to reach more teams and support them on this journey to digitise their hiring practices. That is why the Head of Marketing position is so crucial for the success of our company and our mission. Come on board and help us to make hiring great for everyone.

What’s the opportunity?

As the Head of Marketing, you will be responsible for defining and implementing our marketing and growth strategies. You will be able to roll up your sleeves to get started and will over time have the resources to build a team, internally and externally, to help you execute on the strategy you develop.

What will I be doing?

You will work directly with our CEO, Head of Sales & Customer Success, and the rest of the management team and you’ll be directly responsible for our online presence, lead generation, and sales enablement programs and thus feed a complex go-to-market machine.

To be successful, you have to be passionate about our vision, positioning the brand, developing marketing materials and storytelling consistent with that positioning, and executing a well defined go-to-market strategy.

Example work in this role:

  • Lead generation. Feed the sales team with high quality sales opportunities
  • Own and drive all our customer-facing channels - website, webinars, PR, blog, social, SEM, SEO etc. “Pick one channel and dominate it”
  • Create and own the go-to-market (GTM) strategy. You will set clear objectives and goals, research and define target audiences, develop marketing and communication strategies, and measure adoption.
  • Build thought-leadership. Drive the evolution of our brand positioning and establish Alva as the thought-leader in this industry. Bringing the brand to life in a clear and consistent way that resonates with our mission and values as a company and that motivates our target audiences. You will promote the company as an innovator to the press and public and oversee outbound customer-facing communications across our website, blog, any customer-facing content, and social channels.
  • Build relationships with key partners. You will nurture existing relationships with key partners, aligning on mutual goals, and driving adoption through a variety of co-marketing efforts.

What skills do I need?

  • You are a self-starter, organised, and self-motivated with the ability to define goals and prioritise your work.
  • Strong analytical and communication skills. You are comfortable with data and analytics, and you can clearly communicate your ideas and results.
  • Demonstrable experience from developing and executing go-to-market plans, targeted paid advertising, online and offline events, and content marketing (white papers, webinars, customer case studies, and social, etc.)
  • Ideally, but not a pre-requisite, marketing experience from another B2B SaaS company.

If this sounds like an exciting challenge - please get in touch!

Arbetsgivare
Alva Labs AB
Sankt Eriksplan 2 1TR
11320 Stockholm
Hemsida: www.alvalabs.io
Ansökan
Ansök senast 31 October (1 månad 8 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.