På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Customer Success Manager (CSM)

Customer Success Manager (CSM)

Customer Success Manager (CSM) kan samtidigt kallas för och agera som Campaigne manager.

Customer Sucess Manager ingår ofta i ett teamet som kan bestå av redaktörer, copywriters, en säljchef, flera webb- och affärsutvecklare samt en SEO-specialist. Även andra yrkeskategorier kan ingå.

CSM har en viktig roll inom företaget med ansvar för kundrelationer och leveranser. CSM träffar kunderna, tar reda på deras behov samt skapar bloggar, artiklar, kampanjer, tar in rapporter osv.

CSM's nära samarbete med kunderna utvecklar relationen och förvaltar abonnemanget. CSM är ansvarig för kampanjerna samt för att anpassa och utveckla bloggposter etc. 

CSM skapar trafik och inkommande försäljning genom att sökoptimera och publicera innehåll.

CSM behöver ha kunskap och erfarenhet av projekledning och av digitala miljöer samt välutvecklad förmåga att skapa content, AD-words kampanjer och dylikt.

För att trivas med och lyckas i yrkesrollen som CSN behöver man vara en ansvarstagande, kreativ, driven och serviceminded person. 

Utbildning och erfarenhet som marknadsanalytiker kan ställas som krav för att få anställning som CSM. I vilket fall så är det mycket meriterande.

Länktips

8 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.