På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Customer Success Manager (CSM)

Customer Success Manager (CSM)

Customer Success Manager (CSM) kan även kallas för campaign manager, chief customer officer (CCO), customer involvement manager eller customer relationship manager. Customer Success Manager ingår ofta i ett team som kan bestå av redaktörer, copywriters, säljchef, webb- och affärsutvecklare samt SEO-specialist. 

Customer Success Manager har en viktig roll inom företaget med ansvar för både befintliga och potentiella kundrelationer samt leveranser. CSM träffar kunderna, tar reda på deras behov, skapar bloggar, artiklar, kampanjer och tar in rapporter. Du är ansvarig för att skapa trafik och försäljning genom att sökoptimera och publicera innehåll.

I rollen som Customer Success Manager behöver du ha kunskap och erfarenhet av projekledning, digitala miljöer samt välutvecklad förmåga att skapa content och AD-words kampanjer. För att trivas med och lyckas i yrkesrollen som Customer Success Manager är du en person som gillar att ta ansvar, kreativ, driven och serviceinriktad. 

Utbildning

Utbildning och erfarenhet som marknadsanalytiker kan ställas som krav för att få anställning som Customer Success Manager. På gymnasiet rekommenderas i första hand utbildning från Ekonomiprogrammets inriktning Ekonomi.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

9 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.