På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Kundserviceansvarig

Kundserviceansvarig

Att vara kundserviceansvarig innebär att du ansvarar för en avdelning med medarbetare som arbetar med service mot företagets kunder.

Olika typer av kundservice förekommer inom de flesta företag idag, det kan vara både via telefon och personliga möten. Kundservice blir allt viktigare, kundservice påverkar kundens upplevelse av företaget.

Att arbeta som kundserviceansvarig innebär att du har en nyckelroll för kundservicens framgång. Det kan innebära att du ansvar för att avdelningen når uppsatta mål och hur målen ska utformas samt uppnås.

Utbildning

Lägst gymnasiekompetens är oftast ett krav som arbetsgivare ställer. Ibland kan eftergymnasial utbildning krävas. Lämpliga utbildningar kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Grundläggande gymnasieutbildning finns på bl a Handels- och administrationsprogrammet.

Personliga egenskaper

Det är viktigt att du har god förståelse för kundservice och har en god samarbetsförmåga. Inom yrket kan det förekomma stressiga situationer det därför är en fördel om du är bra på att hantera många saker samtidigt. 

Övrigt

En person med kompetens inom kundservice kan arbeta som Demand supply planner, dvs i en yrkesroll där man kopplar samman kunskap om kunderna och om den kommersiella verksamheten med logistik och IT-lösningar.

Visa mer
Visa mindre

65 Lediga jobb

Avdelningschef till Kontaktcenter

Arbetsgivare / Ort: Karlstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstchef

Om jobbet
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss! Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Beskrivning Nu söker vi en ny avdelningschef till Kontaktcenter - ett av kommunens mest spännande jobb med Karlstadsbon i fokus. Huvuduppdraget är att ge god information, service, ett gott bemötande samt att stötta verksamhetsutveckling och utveckla tjänster som förenklar vardagen för Karlstadsborna. Vi söker en engagerad och utvecklingsorienterad chef som brinner för att ge service i världsklass, gott ledarskap och digitala lösningar som skapar värde för Karlstadsborna. Kontaktcenter är Karlstadsbornas väg in till kommunen. Här finns ett 30-tal kommunvägledare och två enhetschefer som är specialister på kommunens verksamheter. Till Kontaktcenter kan medborgare höra av sig om allt från äldreomsorg och skola till felanmälningar och bokning av borgerlig vigsel. För att kunna ge Karlstadsborna rätt information arbetar vi nära våra övriga verksamheter. Genom att jobba tillsammans med handläggare runt om i kommunen kan verksamheten ge en proffsig service och leverera snabba svar på de flesta frågor som rör både förvaltningar och bolag. Avdelningens utvecklingsenhet spelar en viktig roll i kommunens digitalisering genom att stötta förvaltningar och bolag i arbetet med att utveckla e-tjänster, som effektiviserar både det interna arbetet men framförallt förenklar vardagen och ger en bättre service till Karlstadsborna. Utvecklingsenheten förvaltar och utvecklar även e-tjänster till majoriteten av Värmlands kommuner inom ramen för samarbetet i Karlstads drift- och servicenämnd. Arbetsuppgifter Som avdelningschef säkerställer du att verksamheten levererar enligt uppsatta mål. Arbetet sker i nära dialog med Kontaktcenters enhetschefer, övriga verksamheter och kommunikationsdirektören. Du har personalansvar samt fullt budget- och verksamhetsansvar. Du ansvarar för att driva och utveckla verksamheten, bygga nätverk och skapa goda samarbeten inom och över förvaltningsgränser för att tillsammans skapa mervärde och ett effektivt och professionellt verksamhetsstöd.  Karlstads kommun står inför stora utmaningar med omfattande stadsutveckling och förändrad samhällsekonomi, vilket ställer stora krav på förändringsarbete, digitalisering och effektiviseringar. Du är intresserad av utvecklingsarbete och tar vara på digitaliseringens möjligheter. Ditt uppdrag innebär att leda och utveckla vårt Kontaktcenter till en verksamhet med fortsatt hög servicenivå gentemot både kunder och mot hela vår organisation. Du frontar, inspirerar och skapar aktivt goda förutsättningar för medarbetarna att arbeta mot våra process- och servicemål samt initierar och driver utveckling, kvalitéts- och förbättringsarbete. Vår service och vårt bemötande är avgörande, eftersom vi är kommunens ansikte utåt. Vi bidrar till att göra kommunen öppen, synlig, tydlig och begriplig. Med gott bemötande ska vi bidra till att göra Karlstadsbornas vardag enklare.  Vi jobbar aktivt med att utveckla digitala lösningar för våra tjänster och vår service samt stöttar förvaltningar och bolag i arbetet med att utveckla e-tjänster som förenklar vår service.  Kvalifikationer Vi söker dig som är har relevant akademisk utbildning inom samhällsvetenskap, statskunskap, kommunikation eller annan utbildning, erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Tidigare chefserfarenhet från att arbeta i en ledande roll med ärenden av hög komplexitet. Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor och en politiskt styrd organisation. Du är en utvecklingsintresserad lagspelare med ett engagemang för god samhällsservice och att utnyttja digitaliseringens möjligheter. Du är resultatinriktad och ansvarar för att verksamheten når uppsatta mål. Du driver ett ständigt förbättringsarbete för att uppnå bästa service gentemot invånare, företagare och besökare. Med närvaro, drivkraft och inspiration står du stadigt i förändringsprocesser och är lyhörd för verksamheternas behov. Vi söker dig som har god erfarenhet av att utveckla verksamheter med hjälp av nya arbetssätt, kommunikation och digitala verktyg. Du ska leda, planera, organisera och följa upp arbetet, så att du tillsammans med medarbetarna levererar goda resultat. Du har en god initiativförmåga för att utveckla och optimera verksamhet samt relaterade processer. Ditt ledarskap bygger på att skapa förutsättningar för ett aktivt och engagerat medarbetarskap där du ser olikheter som en tillgång. Du är prestigelös, tydlig och målinriktad och har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar och mod att ta tag i svåra situationer. Självklart briljerar du kommunikativt och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du trygg med en god självkännedom och känsla för att bygga tillitsfulla relationer och skapa ett gott samarbetsklimat. Du motiveras av att vara i framkant och kryddat med ditt digitala intresse lyckas vi med att bidra till hållbar samhällsutveckling och medborgarservice tillsammans med stark internkommunikation och vi-känsla i organisationen. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet och ledarförmåga. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Karlstads kommun
Ansökan
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Enhetschef Kundtjänst - Västfastigheter

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstchef

Om jobbet
Västfastigheter bygger hus som räddar liv. Vi bygger nytt, utvecklar och ansvarar för driften i kritiska vårdmiljöer samt inom kollektivtrafik och kultur- och utbildningssektorn i hela Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder och samarbetspartners skapar vi hållbara miljöer. Därför söker vi dig som vill ha meningsfulla arbetsuppgifter och vill göra verklig skillnad för patienter och vårdpersonal. Läs mer om oss på www.vastfastigheter.se Enhetschef Kundtjänst Område drift och service ansvarar för drift, tillsyn och skötsel samt felavhjälpande underhåll och kundservice. Våra fastigheter är komplexa och tekniskt utmanande. Med vårt specialistkunnande och kännedom om våra kunders villkor är vi med och skapar förutsättningar för livsviktig vård. Västfastighets kundtjänst ansvarar för att ta emot felanmälningar, beställningar och övriga ärenden. Enheten är behjälpliga och ger service till driftorganisationen med administrativa uppgifter och som support i vårt personal- och lönesystem Heroma. Som enhetschef för Kundtjänst är du den som ansvarar för och driver enhetens arbete och utveckling framåt. Vi söker dig som med stort engagemang vill bli vår nya chef och ledare för teamet vid kundtjänst som finns placerade i Göteborg, Skövde, Borås och Trollhättan.  Du ansvarar för enhetens verksamhet, ekonomi och personal. Inom enheten arbetar kundtjänstmedarbetare, modulsamordnare samt administrativa assistenter och vid behov timanställda.   Rollen är placerad vid regionens hus i Skövde, i rollen ingår resor till de övriga kontoren samt inom regionen. Vad kan vi erbjuda dig? Här hos oss kommer du som har stort intresse för  service, utveckling och ledarskap samt med en vilja till nya arbetssätt att trivas. Här kommer du få vara med och göra skillnad och skapa engagemang inom enheten. Du trivs med att skapa goda förutsättningar och styra verksamheten mot både individuella och gemensamma mål.   Du är den som leder teamet och fördelar nya uppgifter och ansvar som kommer till enheten. Teamet är självständiga och arbetar på olika orter i regionen. Du är behjälpliga vid frågor som uppkommer och coachar vid behov.   Du uppmuntrar enhetens arbete till utveckling och nya arbetssätt.  I rollen ingår även kontorsansvar för regionens hus i Skövde, ett gemensamt uppdrag tillsammans med andra chefer från övriga förvaltningar. Vidare ansvarar du för övergripande frågor och statistik i vårt personalsystem Heroma. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har erfarenhet från ledande position inom serviceverksamhet. Du har sedan tidigare arbetat inom offentlig verksamhet i kundtjänst relaterat till frågor inom drift och fastighet samt har arbetat med fastighets, ekonomi och lönesystem, gärna i Faciliate och Heroma. Du har relevant gymnasieutbildning samt påbyggnad eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetsmiljö eller motsvarande erfarenhet. Du har ett stort intresse för drift, fastighet och service. Du trivs med att coacha och visa vägen för enheten och dess medarbetare. Du har förmågan att framgångsrikt leda verksamheten mot Västfastigheters mål. Du ser möjligheter snarare än hinder, du visar engagemang och träder fram som närvarande och lyhörd. Du tar en tydlig arbetsgivarroll utifrån ditt ansvar och dina befogenheter. För rollen är det viktigt att du är lyhörd och skapar förtroendefulla dialoger. Att ta beslut, initiativ och se till hela verksamhetens bästa är i fokus för dig. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget. Vi utgår från Västra Götalandsregionens chefskriterier: värdegrundbaserat chefskap, kommunikativt chefskap, mål och resultatorienterat chefskap och utvecklingsorienterat chefskap. Du värnar om och arbetar efter Västfastigheters kärnvärden; Hållbarhet, öppenhet och nytänkande. Vad kan vi erbjuda dig? Som en av Sveriges största fastighetsförvaltare kan vi erbjuda dig goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västfastigheters verksamhetsidé ”tillsammans skapar vi hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Villkor Västfastigheter har verksamhet i hela Västra Götaland med kontor i Göteborg, Uddevalla, Borås,  Skövde och på våra driftenheter på sjukhusen vilket innebär att det kommer att ingå resor i tjänsten. Du har personal med placering i Göteborg, Skövde, Borås och Trollhättan.   Placeringsort Skövde. Du behöver ha B-körkort. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande. Som en del i rekryteringsprocessen kan testning vid regionens center för chefsrekrytering komma att ingå. Varmt välkommen med din ansökan senast 22 september.       Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundservicechef till kommande rekrytering

Arbetsgivare / Ort: Cronwik Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstchef

Om jobbet
Under våren kommer vi leta efter en kundservicechef till ett bolag i Stockholmsområdet. Ansök redan idag om du är intresserad och även om du kan tänka dig andra uppdrag som tex interim kundservicechef Vill du jobba med att driva och utveckla en kundserviceorganisation? Nu letar vi efter en Kundservicechef som ska leda och driva arbetet med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet. Rollen innebär: Personalansvar Ansvar för att ta fram den strategiska riktningen för kundservice framåt, samt implementering. Ett helhetsansvar för en fungerande och effektiv supportprocess från första kontakt till löst problem. Att skapa en affärsdriven kundservice vad gäller organisation, engagemang samt kommunikation och samarbete mellan olika avdelningar. Att säkerställa nöjda kunder och att de har en effektiv och högkvalitativ kundservice utåt men också är en viktig kanal internt för att utveckla verksamheten. Att identifiera och driva igenom löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse. Dina kvalifikationer Vi letar efter dig med tidigare erfarenhet från liknande roller. Du tänker strategiskt, tycker om att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål. Du uppskattar att vara nära den operativa vardagen. Du har lätt för att se och hitta olika förbättringsområden och du motiveras av att driva igenom dessa hela vägen. Du är en tydlig ledare och en god kommunikatör som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en kundfokuserad kultur. Om Cronwik Consulting CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 400 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Vi har idag konsulter uthyrda till flertal olika uppdrag och våra konsulter trivs bra med oss. Vi ger dig förutom en bra fast månadslön och generösa försäkringar en dedikerad konsultchef. Läs mer på www.cronwik.se (http://www.cronwik.se/) kundservicechef customer sucess kundtjänstchef
Arbetsgivare
Cronwik Consulting AB
Hemsida: http://www.cronwik.se
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundservicechef till kommande rekrytering

Arbetsgivare / Ort: Cronwik Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstchef

Om jobbet
Under våren kommer vi leta efter en kundservicechef till ett bolag i Stockholmsområdet. Ansök redan idag om du är intresserad och även om du kan tänka dig andra uppdrag som tex interim kundservicechef Vill du jobba med att driva och utveckla en kundserviceorganisation? Nu letar vi efter en Kundservicechef som ska leda och driva arbetet med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet. Rollen innebär: Personalansvar Ansvar för att ta fram den strategiska riktningen för kundservice framåt, samt implementering. Ett helhetsansvar för en fungerande och effektiv supportprocess från första kontakt till löst problem. Att skapa en affärsdriven kundservice vad gäller organisation, engagemang samt kommunikation och samarbete mellan olika avdelningar. Att säkerställa nöjda kunder och att de har en effektiv och högkvalitativ kundservice utåt men också är en viktig kanal internt för att utveckla verksamheten. Att identifiera och driva igenom löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse. Dina kvalifikationer Vi letar efter dig med tidigare erfarenhet från liknande roller. Du tänker strategiskt, tycker om att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål. Du uppskattar att vara nära den operativa vardagen. Du har lätt för att se och hitta olika förbättringsområden och du motiveras av att driva igenom dessa hela vägen. Du är en tydlig ledare och en god kommunikatör som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en kundfokuserad kultur. Om Cronwik Consulting CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 400 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Vi har idag konsulter uthyrda till flertal olika uppdrag och våra konsulter trivs bra med oss. Vi ger dig förutom en bra fast månadslön och generösa försäkringar en dedikerad konsultchef. Läs mer på www.cronwik.se (http://www.cronwik.se/) kundservicechef customer sucess kundtjänstchef
Arbetsgivare
Cronwik Consulting AB
Hemsida: http://www.cronwik.se
Ansökan
Ansök senast 22 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Customer Success

Arbetsgivare / Ort: Kavalleriet AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 23 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Kundtjänstchef

Färdigheter
Krav
  • Personalansvar
  • Pedagogiskt ledarskap
  • Kundtjänst
Meriterande
  • Kompetensutveckling
  • personalarbete
  • Arbetsledarerfarenhet

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Norska
  • Finska
  • Danska

Om jobbet

About Kavall

We are Kavall & we give you fresh groceries on-demand. Delivering groceries in 10 minutes was up until recently unimaginable, but we believe that is how it should be, giving you what you want when you need it. By offering food of the highest quality from the producers you love, we transform the grocery industry through our own local stores, one at a time

Are you a natural leader who aims to coach and motivate a team to get results and provide good service? As head of customer success you will be responsible for the department of customer service. Together with your agents you will be the first point of contact regarding customer communications. If you want to help improve and maintain Kavalls customer service through taking part as the role of our new head of customer success department apply now!

Responsibilities:

  • Be responsible for our customer success department made up of our customer success agents.
  • Ensure that our customer service is of high quality and follows the expectations of our customers.
  • Full personnel responsibility for the employees in your department.
  • Cooperate with several internal departments in the company to follow up on customer feedback and maintain good customer relationships.
  • Help develop, implement and improve customer processes and related projects with other departments within the company.
  • Be responsible for mapping out staffing team needs, as well as constructing schedules and relationships with customer service employees to fit the needs of the company.
  • Coach and lead the team of customer success agents.

Requirements:

  • Relevant education background ( e.g. HR or economics)
  • +2 years of experience of working as a customer success manager, including full personal responsibility for a larger team, preferably multi verticality facing team.
  • Previous experience in a startup company, where processes change and improve constantly.
  • Previous experience working in the salesforce or telecom industry.
  • Previous experience of leading a team with different employment rates ( as most customer success agents will work part-time).
  • Have a constructive, coaching, supportive and pedological leadership style.
  • You have a business oriented mindset - where good staff and company needs are considered to be strongly linked to contribute to a successful business.
  • Use constructive criticism and improvement suggestions to implement and develop processes as suggested by customers.
  • Innovative and initiative taking attitude - when you have an idea you like to try it out and aim to constantly improve.
  • Result oriented - you aim to complete tasks and guide your team to fulfill company goals.
  • Coach the team in our Malmö office.

Who we are..

Kavall was founded in March 2021 and we're on a mission to disrupt an industry that hasn't changed for the last decades. By delivering your groceries in 10 minutes we’re giving people the chance to live life on their terms.

Arbetsgivare
Kavalleriet AB
Hemsida: https://www.kavall.co
Ansökan
Ansök senast 23 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.