På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare kallas ofta för sökmotorkonsulter som arbetare inom internetmarknadsföring. En annan titel på yrket är SEO-specialist eller SEO-konsult. 

Sökmotoroptimerare hjälper företag och organisationer att kunna dra mer nytta av sin webbnärvaro och lär de anställda att de får ökad förståelse för webb och sociala medier.

Sökmarknadsföring (sökmotormarknadsföring) är ett relativt nytt begrepp, både reklambyråerna och de enskilda kunder har stort behov av den specifika kompetensen. Det går snabbt, det är nytt och du som jobbar med det idag får ibland prova sig fram och uppfinna nya lösningar.

Utmaningar som många sökmotoroptimerare träffar på i sina jobb ligger bland annat i att lyckas få kunder att förstå att marknadsföring kan ta en verksamhet ganska långt, men utan produkter och/eller tjänster som är kommersiellt gångbara spelar det ganska liten roll hur många bra reklamkampanjer som syns för att kunderna väljer ändå den produkt eller tjänst som de upplever som det mest prisvärda alternativet.

Utbildning

Utbildning inom kommunikationsvetenskap och webbkommunikation på eftergymnasial nivå, högskola/universitet eller på en yrkeshögskola krävs.

På gymnasiet rekommenderas det Teknikprogrammet eller El- och energiprogrammets inriktning Dator- och kommunikationsteknik.

Motsvarande gymnasial utbildning för vuxna kan finnas på folkhögskolorna och inom komvux.

Personliga egenskaper

Analytisk, teknisk, klartänkt, kreativ, tävlingsinriktad och flexibel person som gillar problemlösning och som samtidigt är en mycket god kommunikatör.

Du bör ha förmågan uttrycka dig på så sätt att andra personer som inte är lika insatta, förstår vad som måste genomföras för att lyckas med sökmotormarknadsföringen.

Arbetsplats

Arbetsplatser för sökmotoroptimerare är ofta kommunikationsbyråer. Sökmotoroptimerare, SEO-specialister, kan också spela en yrkesroll som en digital planner på en reklambyrå, dvs vara den person som företag och organisationer konsulterar när de utvecklar sina digitala kanaler.

Visa mer
Visa mindre

309 Lediga jobb

Senior Architect with focus on Configuration Management

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. At Volvo Cars, we are making bold digital visions come true. We aim to lead in the automotive world by creating a digital ecosystem built around making our customers' lives less complicated. We’re moving towards becoming more of a software developing company and where our products give the driver’s a car-experience that improves every day. Highlights of the areas in focus are Infotainment, Autonomous drive, and a core system optimized for electric cars. We look for curious, creative people who want to change the world through innovative thinking About our R&D - Platform Integration & Release   We have come to an important step in the development of our new software-centric platform. Test and integration on the complete software and electronics system level are highly prioritized. The mission in our team is to bring integration-driven development and test into product creation to continuously demonstrate that we deliver the best electrical system in the automotive world. We are also held responsible to secure a stable and robust electrical system for Volvo Car’s new SW and electronics platforms We are now looking for a colleague who can help us bring it all together from SW development, to embedded SW integration in a continuous integration and automatic testing flow to well defined release candidates in car products. Would you like to be part of Volvo Car Corporation Software Factory from an SW and HW integration perspective? You are passionate about creating and balancing new ways to get everything configured with the right association. You have a solid SWF background and an extensive hand on practice on how to create Configuration Management solutions. You have a passion for embedded software systems and large-scale embedded SW development organizations. You seek to continuously improve the efficiency and drive the transformation to a digitalized way of working by moving from manual to automatic data driven methods. Collaboration and networking come natural to you as well as the goal that our software- and electronics- architecture and processes should enable our business. You are communicative and can use suitable value argumentation in dialogue with both product managers, stakeholders and when empowering the test and integration developers. What’s in it for you? As an Architect with focus on Configuration Management you will be part of a team that will drive the roadmap and implementation of configuration management from an integration perspective. You will be part of Volvo Car Corporation SWF since it is all dependent on each other to make sure it all fits together. The team will also be responsible for the correct requirements driven from an integration perspective into the DevOps (tool chain). The team also have accountability for continuous integration and test planning up until release candidate. define a common technical and architectural vision and roadmap for the solution in terms of complete SW and electronics integration including frameworks. You follow configuration management process and deliveries in the organization to adopt and bring in new innovations and make sure they create business value. Do you fit the profile? * M.Sc in Electrial and Software Engineering or similar relevant experience * At least 10 years of experience from working with configuration management from an embedded software system perspective including software test and integration * Configuration Management from large scale software product development including hands on experienc * Knowledge and experience in how to create and drive roadsmaps, vision and steps to get there * Software coding experience Personal qualities * Great communication and collaboration skills * Effectively building formal and informal relationship networks inside and outside the organization * Ability to make sense of complex high quantity and sometimes contradictory information to effectively solve problems * Ability to create new and better ways for the organization to be successful * Value driven * Using compelling arguments to gain the support and commitment of others * Actively seeking new ways to grow using both formal and informal development channels Meritorious: * Experience within automotive and from working in an international environment      * Agile frameworks and development such as SAFe. * Driver’s license (B-level)  How to learn more and apply For questions about the position, drop an email to Hiring Manager, Kicki Nöring at [email protected] For questions regarding the recruitment process, please contact Tech Recruiter Malin Magnusson at [email protected]  We want your application latest at May 17th 2021. Please note that applications via email will not be accepted.
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadskoordinator till Poolia Sverige AB

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Poolia Sverige AB söker en Marknadskoordinator med fallenhet för både digital och traditionell marknadsföring. Du kan producera innehåll på egen hand, både skriftlig och rörlig media, men framförallt i samarbete med Poolias 12 kontor runt om i Sverige. Du är en doer med tidigare erfarenhet som marknadskoordinator och vill arbeta nära verksamheten och hjälpa oss att bli både kundernas och kandidaterna första val i rekryteringar. Du kommer att vara ett stöd till vår organisation i kommunikationen med potentiella kunder och kandidater via vår hemsida, sociala kanaler, digitala möten, kundforum och såväl interna som externa events, när det är möjligt. Här finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll och du kommer att ha stor frihet i ditt dagliga arbete. Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med start efter överenskommelse. Placering är på Poolias centrala kontor i Stockholm. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Arbetsuppgifterna är mycket varierande i rollen som Marknadskoordinator, men du kommer huvudsakligen att leda det dagliga arbetet på marknadsavdelningen genom att planera, organisera och följa upp kampanjer, sociala medier och andra marknadsföringsinsatser. Dessutom får du möjligheten att lära dig mycket om rekryterings- och konsultbranschen genom dina kollegor ute i verksamheten. I rollen ingår till exempel att; - löpande utveckla Poolias synlighet via olika marknadsföringsinsatser - projektleda kampanjinsatser - ta fram och uppdatera Poolias marknadsmaterial som till exempel företagspresentation, produktblad - ta fram giveaways - följa upp statistik gällande leadsgenering via Hubspot och Poolias egen hemsida - ansvara för sociala medier - bistå Poolias 12 kontor med marknadsmaterial - kontakt med leverantörer och digitala byråer Din uppgift blir att i samarbete med organisationen skapa och upprätthålla en struktur och att vara stöd när det gäller att producera, publicera och säkerställa att innehållet i Poolias intranät och extranät är relevant, uppdaterat och i linje med marknadsplanen. Det är därför bra om du själv har goda kunskaper i redaktionellt skribentarbetet och ett stort intresse för bild och formspråk. Du hjälper och stödjer organisationen att optimera output av alla marknadsföringsinsatser och ser över så att innehållet är baserat utifrån Poolias marknadsplan. Det är viktigt att du har erfarenhet av att projektleda, samordna och följa upp olika kommunikationsinitiativ. Vem är du? Till rollen som Marknadskoordinator söker vi framförallt dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation och några års erfarenhet av att arbeta på en marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå. Tjänsten kräver att du är en god skribent med känsla för att hitta rätt tonalitet och form beroende på kanal och målgrupp. Du har erfarenhet av bildhantering, grafisk formgivning, rörlig media och att arbeta med webbpubliceringsverktyg såsom Wordpress. Företagsspråket är i huvudsak på svenska, men det är en fördel om du också har goda kunskaper i engelska såväl som svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har; - erfarenhet av traditionell och digital marknadsföring - erfarenhet av mediehantering och pressarbete är ett plus - erfarenhet av att skapa rörligt material som korta filmer - erfarenhet av inbound marketing som tex nyhetsbrev, bloggar, guider, video, podcasts eller webbinarier Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en empatisk, engagerad och positiv medarbetare som har god samarbetsförmåga. Hos oss får du arbeta med hela företagets verksamhet vilket ställer stora krav på egen initiativförmåga, driv och servicekänsla. Om verksamheten Poolia har i mer än 30 år fokuserat på en sak: att tillsätta kvalificerad kompetens. Denna avgränsning är vår styrka, och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi vet vad som krävs av individen. Varje år hjälper vi över 3 000 ambitiösa chefer att hitta rätt individ till rätt plats. Efter fusionen den 1 november 2018 så tillhör även Uniflex Pooliakoncernen. Poolia har idag ett av branschens starkaste och mest omtyckta varumärken. Kännedomen är hög och associationerna är positiva. Detta gör att många kandidater upplever oss som intressanta. De vill söka jobb via oss och uppskattar hur vi bemöter och hanterar dem. Poolia erbjuder hög kompetens inom kärnverksamheterna rekrytering, interimsuppdrag, executive search och uthyrning, över hela Sverige från Malmö i söder till Umeå i norr. Vi är specialister som tillsätter specialister inom affärsområdena Ekonomi, IT, Life Science, Engineering, HR, Lön, Försäljning, Marknad, Juridik, Administration, Bygg, Industri och Logistik.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

UX Researcher

Arbetsgivare / Ort: Kambi Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-03-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Kambi is a leading B2B provider of premium sports betting services for online and retail gambling operators. Our mission is to create the world’s leading sports betting experience, from front-end user interface to customer intelligence, risk management and odds compiling. With offices in Stockholm, Uppsala, London, Malta, Bucharest, Philadelphia and Sydney together with 900 passionate and highly skilled people, we live and breathe sports betting. At Kambi, we’re designing and developing a Sportsbook that is used by millions of users throughout the world and we’re on an accelerating growth curve. We are now looking to strengthen our growing team of designers and UX researchers in central Stockholm. Product innovation and development at Kambi are insight driven and we use both quantitative and qualitative data to help us explore those insights. As a UX Researcher you define who our users are by examining their behavior, motivations, needs, desires and context. Then utilize these qualitative findings along with our quantitative data to identify user struggles in our product and find potential solutions together with the rest of the product team. Besides performing usability tests, you will also work on strategic user research that shapes product development initiatives early on. Responsibilities: • Work with designers, product owners, engineers, and data analytics to identify and prioritize research opportunities • Generate insights that both fuel ideation and evaluate designs • Conduct independent research on multiple aspects of how users experience our product • Understand and incorporate complex technical and business requirements into research • Communicate actionable insights in compelling ways by delivering exciting oral, written and visual presentations About you: • A degree in Interaction Design, Human-Computer Interaction, a related field or equivalent practical experience • At least 3 years of work experience in a product design environment or academia • Strong understanding of the strengths and shortcomings of different research methods, including when and how to apply them during each product phase • Effective interpersonal, communication, negotiation and collaboration skills • Familiarity with quantitative methods such as A/B testing is a plus • Fluency in English What’s in it for you? • Opportunity to work in a successful and fast-growing company • A fun and flexible working culture • Ability to directly influence your and your teams’ work environment and processes • Management who understands and appreciates Agile processes • International work environment If you want to be part of a dedicated community in central Stockholm please apply with you CV and cover letter.
Arbetsgivare
Kambi Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Measurement Specialist / Digital Analyst

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
To our customer - one of the biggest and most well-known multinational technology company in the world, we are now looking for a driven, analytical, self-motivated person  with excellent communication skills. Is this you and are you available immediately?  Then apply today for the position as a Measurement Specialist. As a Measurement Specialist you work with customers across industries. Your core job is to ensure that all customers of this client have measurement approaches that are relevant to them and reflecting best practice. To accomplish this you do bespoke work for the biggest customers and then scale that approach to remaining customers by defining processes, solutions and templates. In your work as a Measurement Specialist you also have a center of excellence where you go deep and excel as a true specialist. This center of excellence can be in sub-areas of measurement such as for example econometrics such as MMM, experiments such as incrementality testing, brand measurement, attribution, omnichannel measurement or measurement fundamentals such as tagging and KPI structures. In your work as a Measurement Specialist you also ensure that our clients partners are up-to-speed on the latest best practice and work actively with the global product teams in your area of expertise. Responsibilities • Build bespoke measurement plans for this clients biggest customers. • Scale successful measurement plans to long-tail of customers. • Own and lead a center of excellence area like econometrics such as MMM, experiments such as incrementality testing, brand measurement, attribution, omnichannel measurement or measurement fundamentals such as tagging and KPI structures. • Build measurement capabilities of key partners. • Work closely with other Measurement Specialists around the world as well as with global product teams in your area of expertise. Minimum Qualifications • Marketing measurement knowledge and experience. • Sales or consulting experience, ideally related to marketing, media and/or advertising. • Fluent in Dutch, Swedish, Danish, Norwegian, Finish and/or English. Preferred Qualifications • Advertising experience from either the advertiser, agency or other media owner side. • Experience from working across multiple markets. • Experience from any relevant measurement center of excellence area such as experiments, incrementality testing, attribution, econometrics or similar. • Experience from working with measurement vendors/partners. This is a temporary consulting assignment starting immediately.  About the customer Our customer is an American multinational technology company that specializes in Internet-related services and products, which include online advertising technologies, a search engine, cloud computing, software, and hardware. It is considered one of the Big Five technology companies in the U.S. information technology industry, and they are now looking for a new college. Contact details If you have questions about the assignment or the recruitment process, you are welcome to contact responsible recruiter: Anders Lindén name via [email protected] Welcome with your application! Keywords Measurement Specialist , Digital Analyst , Google Analytics , Media Mixed Modeling (MMM) , Google tag manager
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kundkoordinator för Sverige & Norge till Pmflex Group i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Vega Hr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadskoordinator

Färdigheter
Meriterande
  • MS Office
  • Garp
  • redovisningssystem
  • CRM
  • Customer Relationship Management
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Språk
Krav
  • Svenska
  • Norska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en proaktiv, orädd och kundfokuserad person som vill göra skillnad på ett företag som vill leda affärsutvecklingen i sin bransch? Vill du vara med och driva kundresan mot nya höjder och utveckla företagets kommunikation och försäljning på marknaden. Vill du arbeta i ett företag där du antar utmaningar och får växa i en allt mer digitaliserad värld?

Följ med Pmflex Group på deras fortsatta expansion!

För Pmflex Group söker vi nu en positiv, energirik och kundfokuserad koordinator som ska supportera företagets norska och svenska kunder samt bidra till att utveckla kommunikationen och försäljningen tillsammans med företagets lokala säljare. Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning och utgår från företagets trevliga huvudkontor i Göteborg på Lilla Bommen 1. Tjänsten kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse.

Huvudsakliga ansvarsområden som kundkoordinator:

I rollen som kundkoordinator på Pmflex Group får du arbeta med en rad olika arbetsuppgifter. Bland dessa kan nämnas:

  • Arbeta med order- och försäljningsadministration i affärssystemet GARP och hjälper kunderna med produktinformation.
  • Hantera löpande inköp och lageroptimering.
  • Löpande kundkontakt per telefon/mail och genom digital kundservice.
  • Medverka i företagets marknads- och försäljningsaktiviteter på marknaden både från kontoret, i den digitala plattformen och på evenemang/kundträffar.
  • Översätta och skriva texter på företagets digitala medieplattform såsom på webben, inlägg i sociala medier, nyhetsbrev, utskick och löpande produkt- och affärsinformation.
  • Administrera och vidareutveckla processer i vårt CRM systemet Salesforce
  • Supportera säljarna i deras löpande affärer och kundkontakter samt hjälpa till med försäljningsstatistik samt kund- och marknadsinformation.
  • Bistå i administrationen och förberedelser kring kundarrangemang, events, mässor, resor, hotellbokningar, inköp m m tillsammans med marknadsvarig.

Vem är du?

  • Du är en proaktiv, orädd och en oerhört kundorienterad person som älskar att stötta andra och hjälpa dina kunder.
  • Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du gillar ett högt tempo.
  • Du är naturligt nyfiken och tycker om att ha mycket kundkontakt samt att du enkelt kan uttrycka dig i tal och skrift på norska.
  • Du har ett genuint intresse för kundservice och försäljning och älskar utmaningen i att lösa problem och leverera i tid med kvalitet.
  • Du tycker om att arbeta i team, där det gemensamma resultatet är viktigast.
  • Du vill utvecklas, lära dig nya saker och är inte rädd att följa med utvecklingen.

Dina kvalifikationer:

Du kanske arbetar på en liknande position idag och har en utbildningsbakgrund inom försäljning, kundservice och digital marknadsföring? Du bör ha vana att arbeta och kommunicera i digitala verktyg. Din datavana är god såväl som dina kunskaper i Office-paketet. Har du arbetat i CRM-verktyget Salesforce och i affärssystemet GARP så är det meriterande. Du är flytande i både det svenska och norska språket, såväl muntligen som i skrift och du behärskar engelska väl. I denna rekrytering är de personliga egenskaperna lika viktiga som dina kvalifikationer.

Om Pmflex Group:

Pmflex grundades redan 1907 och är idag en av de ledande tillverkarna av elinstallationsmaterial. På den nordiska marknaden har företaget varit verksamt sedan 1992 där man varit en del i att effektivisera arbetet för elinstallatörer. Företaget är mycket framgångsrikt och arbetar nära marknaden. Man är alltid lyhörda för åsikter om deras produkter och man lägger betydande resurser på att vara i framkant inom den digitala affärsutvecklingen. Affärsidén bygger på att tillverka produkter som skall underlätta installatörens vardag genom kostnadseffektiva, tidsbesparande och funktionella lösningar. Man har dessutom ett starkt engagemang för miljön och det avspeglar företagets vardag. Pmflex Group har säljbolag på respektive marknad och omsätter ca 440 miljoner kr. Mer information om Pmflex finner du på www.pmflex.se

Vad kan Pmflex Group erbjuda dig?

Pmflex Group är ett framgångsrikt tillväxtföretag och marknadsledande leverantör till byggbranschen. Företaget erbjuder dig en spännande roll i en modern tillväxtmiljö. Du får stort ansvar och du samarbetar nära med övriga medarbetar på kontoret. Rätt person får stor möjlighet att utvecklas i sin funktion. Du får marknadsmässiga lönevillkor och förmåner enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och kan tillträdas omgående eller efter överenskommelse.

Arbetsgivare
Vega Hr AB
Hemsida: www.pmflex.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.