På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare

Sökmotoroptimerare kallas ofta för sökmotorkonsulter som arbetare inom internetmarknadsföring. En annan titel på yrket är SEO-specialist eller SEO-konsult. 

Sökmotoroptimerare hjälper företag och organisationer att kunna dra mer nytta av sin webbnärvaro och lär de anställda att de får ökad förståelse för webb och sociala medier.

Sökmarknadsföring (sökmotormarknadsföring) är ett relativt nytt begrepp, både reklambyråerna och de enskilda kunder har stort behov av den specifika kompetensen. Det går snabbt, det är nytt och du som jobbar med det idag får ibland prova sig fram och uppfinna nya lösningar.

Utmaningar som många sökmotoroptimerare träffar på i sina jobb ligger bland annat i att lyckas få kunder att förstå att marknadsföring kan ta en verksamhet ganska långt, men utan produkter och/eller tjänster som är kommersiellt gångbara spelar det ganska liten roll hur många bra reklamkampanjer som syns för att kunderna väljer ändå den produkt eller tjänst som de upplever som det mest prisvärda alternativet.

Utbildning

Utbildning inom kommunikationsvetenskap och webbkommunikation på eftergymnasial nivå, högskola/universitet eller på en yrkeshögskola krävs.

På gymnasiet rekommenderas det Teknikprogrammet eller El- och energiprogrammets inriktning Dator- och kommunikationsteknik.

Motsvarande gymnasial utbildning för vuxna kan finnas på folkhögskolorna och inom komvux.

Personliga egenskaper

Analytisk, teknisk, klartänkt, kreativ, tävlingsinriktad och flexibel person som gillar problemlösning och som samtidigt är en mycket god kommunikatör.

Du bör ha förmågan uttrycka dig på så sätt att andra personer som inte är lika insatta, förstår vad som måste genomföras för att lyckas med sökmotormarknadsföringen.

Arbetsplats

Arbetsplatser för sökmotoroptimerare är ofta kommunikationsbyråer. Sökmotoroptimerare, SEO-specialister, kan också spela en yrkesroll som en digital planner på en reklambyrå, dvs vara den person som företag och organisationer konsulterar när de utvecklar sina digitala kanaler.

Visa mer
Visa mindre

477 Lediga jobb

Retail Space Specialist sökes till Elfa

Arbetsgivare / Ort: Eterni Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet

RETAIL SPACE SPECIALIST SÖKES TILL ELFA

Drivs du av goda relationer, utveckling och att implementera nya idéer? Vill du vara en viktig länk mellan säljteamet och marknadsavdelningen samt arbeta med optimera företagets försäljning? Är du redo att ta nästa steg in i en ny position på ett bolag som värderar kvalitet och affärsmässighet högt? Då ska du söka denna tjänst idag!

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som Retail Space Specialist på Elfa ansvarar du för att planera och implementera detaljhandelslösningar för nya produkter och segment. Du arbetar aktivt med att identifiera lösningar för framtida tillväxt baserat på kategoriinsikter, marknadsdata och space management. Därutöver arbetar du nära säljorganisationen och utbildar samt supporterar KAM och säljare i butiksplanering, Elfas butikskoncept och kundupplevelse. Du spenderar cirka hälften av din tid ute i butiker och säkerställer att Elfa ytorna optimerar vår försäljning. Vidare har du en nyckelroll i att bygga relationer, skapa samsyn och en gemensam agenda med kunder.

Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
 
  • Leda implementeringen av Elfas butikskoncept samt säkerställa ombyggnationer för att optimera försäljning.
  • Analysera hur utrymmet i butiken används på bästa sätt.
  • Ansvara för planogram och identifiera gap och möjligheter till ökad försäljning.
  • Supportera och utbilda KAM och säljare i butiksplanering och space management.
  • Bygga relationer med nyckelkunder för att skapa samsyn och gemensam agenda.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Elfa söker dig som har goda kunskaper inom detaljhandeln, med fokus på space management och vill ta nästa steg i utvecklingen av butiker hos återförsäljare. Det är en ny position där du blir en viktig länk mellan säljteamet och marknadsavdelningen. För att trivas i rollen som Retail Space Specialist är du en entusiastisk och kommunikativ lagspelare som är en fena på att få saker gjorda och skapa relationer. Vidare har du ett analytiskt och strukturerat förhållningssätt och drivs av att leda projekt samt implementera nya idéer. Att agera affärsmässigt, hålla hög kvalitet och ta initiativ ser du som en självklarhet.

Viktigt för tjänsten:
 
  • Akademisk bakgrund inom ekonomi eller motsvarande.
  • Fem års erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljvaruhandeln eller byggmaterialhandeln.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska.
  • God samarbets- och kommunikationsförmåga.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Retail Space Specialist är en rekrytering där du blir anställd direkt hos Elfa på deras huvudkontor i Malmö. Du ingår i ett team som präglas av engagemang och utveckling och rapporterar till Marketing Manager. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 08.00-17.00 och fina förmåner ingår i tjänsten.

ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Annika Lantz på via 0738-617271 eller [email protected]
Arbetsgivare
Eterni Sweden AB
Hemsida: www.elfa.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Arbetsgivare / Ort: Maxkompetens Konsult AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta Är du en positiv och driven person med vana att arbeta grafiskt? Trivs du i en självständig roll där du får möjligheten att vara spindeln i nätet och ha mycket dialog med externa parter? Vi på Maxkompetens söker nu i samarbete med Hall Miba i Alvesta en webb- och marknadskoordinator! Dina arbetsuppgifter Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att producera innehåll för Hall Mibas digitala kanaler, skapa kampanjmaterial och trycksaker. Tjänsten innefattar både självständigt och initiativtagande arbete där du som marknadskoordinator kommer samarbeta med kollegor, byråer och övriga samarbetspartners. Du kommer skapa fysiska och digitala foldrar samt kampanjmaterial som anpassas efter kund- och användningstillfälle. Andra förekommande arbetsuppgifter i rollen är: * Årligen ansvara för att skapa och uppdatera Hall Mibas produktkatalog. * Planera strategi och plan kring nyhetsutskick. * Korrekturläsa material innan publicering. * Enklare fotografering av produkter. Din profil Vi tror att du som söker är i början av din karriär eller arbetat med liknande arbetsuppgifter i en tidigare roll. Du är en positiv person som är duktig på att driva processer på ett självständigt sätt. Då du på egen hand ansvarar för dina arbetsuppgifter behöver du vara noggrann och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har ett öga för detaljer och har god läsförståelse. Eftersom du kommer ansvara för innehållet av Hall Mibas digitala kanaler är det viktigt att du är en duktig kommunikatör som skapar rätt tonalitet som når ut till olika målgrupper. För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker har god erfarenhet av att arbeta i mediaprogram som Adobe Photoshop och InDesign. Det är meriterande om du har erfarenhet av resterande program som ingår i Adobe Creative Cloud. Vi ser också att det är meriterande om du har arbetat i system och verktyg såsom Vendre, Google Analytics, Google Tag Manager och/eller Google Trends. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av SEO/SEM. Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter ser vi att du är effektiv och bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom relevant område anses som meriterande men inget krav. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens med stora möjligheter till en tillsvidareanställning hos Hall Miba. Övrigt * Placeringsort: Alvesta * Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex * Omfattning: Tillsvidare, heltid * Lön: Individuell lönesättning tillämpas * Start: Omgående eller enligt överenskommelse Tycker du beskrivning ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Passa på att ansök om tjänsten redan idag! Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar hos Hall Miba i Alvesta. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Lisa Andersson på 073-4368102. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar via mejl undanbedes. Om Hall Miba Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder! Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten. Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över! Läs mer på https://hallmiba.com/ Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.
Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknads- och inredningsassistent till Norrtälje

Arbetsgivare / Ort: UU Brand & Recruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Vill du bygga framtiden med oss? Credentia är ett familjärt bygg- och fastighetsbolag som arbetar med samhälls- och projektutveckling. Vi söker en marknads- och inredningsassistent som vill bli en viktig del av vårt marknadsteam då vi befinner oss i en expansiv fas i vår region. Som marknads- och inredningsassistent är du ofta ansiktet utåt för Credentia, både mot leverantörer och bostadsköpare, och är delaktig i flertalet löpande projekt. Känner du igen dig? Vi söker dig som är social, serviceminded och har känsla för färg och form. Du tar lätt till dig nya system och digitala verktyg samt söker själv upp den kunskap du behöver. Vårt arbete är projektstyrt och därför tror vi att du trivs i att arbeta processorienterat och mot deadlines. Samtidigt är du kreativ när det kommer till marknadsföring, både för våra projekt och försäljningar av bostäder samt för Credentias egna sociala medier, som du gärna driver framåt. Du är en fantastisk kommunikatör och trivs med att socialisera och interagera med olika personer, allt från våra platschefer ute på byggen till externa leverantörer och bostadsköpare. Om rollen I rollen som marknads- och inredningsassistent arbetar du tätt med marknadschef samt marknadskoordinator & tillvalsansvarig. Vi arbetar tillsammans för att driva utvecklingen av Credentia med dotterbolags marknadsföring, innehållande vårt eget varumärke och employer brand samt vår försäljning och projekt. Rollen är mångsidig och förutsätter att du uppskattar det personliga mötet och service, på en lägenhetsvisning med köpare likväl som genom en digital träff med leverantörer. Du rör dig fritt i olika system och digitala verktyg samt kan (eller är snabb på att lära dig) sätta upp och analysera kampanjer i sociala medier. Rollen utgår från vårt huvudkontor och du kommer i veckorna röra dig mellan vår bostadsbutik i centrala Norrtälje och våra visningslokaler/lägenheter som ofta är på respektive projektplats. Kontaktytor är bl.a. bostadsköpare, leverantörer såsom mäklare, catering/eventföretag, städföretag och intern personal på Credentia. Exempel på arbetsuppgifter - Producera och koordinera content till webbsidor, sociala medier, marknads- och försäljningsmaterial internt och externt. - Delta i genomförande av marknads-, kund- och försäljningsaktiviteter såsom visningar, sponsorträffar och mässor. - Koordinera, utföra och följa upp marknadsföringskampanjer. - Utföra möten för att hantera och bistå bostadsköpare i deras tillval och inredning samt koordinera beställningar i inredningsportalen till produktion. - Tillse visningsbostäder, lokaler och bodar vad gäller visningsmaterial och skyltning. - Inköp av bl.a. profilprodukter, förbrukningsmaterial och inflyttningspresenter. - Löpande administration och avstämning med inköpsansvarig och tillvalsansvarig. Erfarenheter och kunskaper - Några års erfarenhet från liknande arbete inom marknadsföring, service och kund-/leverantörsnära roller. - Eftergymnasial utbildning från YH/universitet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Gärna erfarenhet från bostads- eller fastighetsrelaterat arbete (meriterande). - Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. - Goda kunskaper i Adobe Creative Suite, exempelvis InDesign, Photoshop och Premiere Pro. - Erfarenhet inom digitala marknadsföringskampanjer (exempelvis Facebook, Google Ads, Instagram, Linkedin) och Google Analytics. - B-körkort (krav). Att arbeta på Credentia Vi välkomnar driv och vilja att utvecklas. Alla våra medarbetare bidrar till verksamhetens utveckling, kultur och nöjda kunder. Även då vi växer snabbt vill vi bibehålla en platt och öppen organisation där man har nära till sina chefer och får möjligheten att påverka, på riktigt. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här (https://jobb.credentia.se/). Låter det som jobbet för dig? Ansök via ansökningsknappen, inte via mejl. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta Lina Martinsson på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
UU Brand & Recruit AB
Hemsida: https://www.credentia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknads och projektkoordinator

Arbetsgivare / Ort: NYTA AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Språk
Krav
  • Svenska
  • Medelengelska

Om jobbet

Nyta är ett relativt nytt företag som presenterar sig bäst på www.nyta.se Bolaget arbetar mot färg och byggindustrin och har flera spännande lanseringar framför sig.

På produktprogrammet finns betonglasyr för vägg och golv. Bolaget arbetar även med ett typ av klotterskydd för tegel.

Till bolaget behövs en person som arbetar med olika ansökningar till kvalitetsmärkningar. I arbetet ingår även att hålla ordning på olika projekt och kunder. Våra kunder är arkitekter, fastighetsägare, färghandel och utförare

Du som söker bör ha erfarenhet av liknande arbete. Du måste ha ett eget driv, eftersom du får driva dina uppgifter självständigt. Självfallet så finns det ledning och styrning, men du bör ha förmågan att vara självständig. Samtidigt som det är viktigt att du är strukturerad och noggrann, så är det viktigt att du har lätt att kommunicera både internt och externt.

Bra referenser kommer att vara viktiga vid val av medarbetare

Är du duktig att arbeta med hemsidor är det ett plus.

Bolaget är nu i en fas där vi växer och för rätt person kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas.

Skicka gärna en intresseanmälan på [email protected]

Det är en fördel om du bor i Uppsala/Stockholmsområdet. I början får du utgå från hemmet. Inom kort kommer vi att anskaffa kontor och lager i Uppsala

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
NYTA AB
Hemsida: www.nyta.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Marknadsingenjör

Arbetsgivare / Ort: Skellefteå Kraft AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadskoordinator

Om jobbet
Vi söker en Marknadsingenjör till Skellefteå Kraft Elnäts avdelning Strategi och marknad för anställning Skellefteå.   Tjänsten Som Marknadsingenjör ansvarar du för kundkontakten mot våra större kunder i de frågor som berör en ny- eller befintlig anslutning till elnätet. Du hanterar anslutningsärenden, förändringar av befintliga elnätsanslutningar och andra typer av frågor som kunden har angående en elnätsanslutning.    Du kommer upprätta och följa upp offerter samt ansvara och säkerställa att anslutnings- och nätavtal upprättas för att möjliggöra kundanslutningen.   Du hanterar också andra ärenden såsom frågor från privatkunder, skadeståndsbedömningar, mätarflyttar, förfrågningar om flytt av anläggningsdelar och andra typer av frågor som kommer in till avdelningen.   Efter en uppstartsperiod kommer du arbeta självständigt med egna kunder där du följer arbetsprocessen med de rutiner och stöddokument som finns. Tillsammans jobbar vi med ständiga förbättringar och utvecklar arbetssätten på avdelningen.    Hos oss blir du en del av gruppen Strategi och marknad där vi är 10 medarbetare som tillsammans jobbar för att ge den bästa servicen till våra kunder. Vi har flera år i rad utsetts till det företag i branschen som ger den bästa serviceupplevelsen vilket är en målsättning vi fortsätter jobba mot!   Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placering i Skellefteå.  Tillträde 1 december 2021 eller enligt överenskommelse.   Välkommen med din ansökan!   Intresserad? För att söka tjänsten behöver du vara noggrann, trygg och framåt. Du har ett eget driv som gör att du växer in i rollen och tillslut tar ansvar över kundgruppen.   Du tar gärna på dig nya utmaningar och är van vid att använda telefon som ditt främsta arbetsverktyg. Som person är du social och jobbar lika bra ensam som i grupp. Du är duktig på kommunicera och delar gärna med dig av kunskap och erfarenheter.   Krav • Utbildad högskoleingenjör inom elkraft eller motsvarande kompetens genom erfarenhet • Goda kunskaper svenska i både tal och skrift • Körkort B   Meriterande • Erfarenhet inom installationsarbete  • Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift   Vilka är vi då? Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi. Vårt mål är ett Sverige som drivs av 100 % förnybar energi. Därför säljer vi bara 100 % förnybar kraft, och satsar så mycket vi orkar på investeringar och forskning.    Om rekryteringen Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.   Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.   Frågor? Johanna Byström, Avdelningschef, 0910-74 06 92 Roger Östman, Unionen, 0910-77 26 43 Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71 Robert Ignberg, SEKO, 0910-77 26 62 Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40   Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  
Arbetsgivare
Skellefteå Kraft AB
Hemsida: http://www.skekraft.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.