På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadsassistent
Spela filmen

Marknadsassistent

Som marknadsassistent behöver du kunna hålla reda på många arbetsmoment samtidigt. Det är ett omväxlande arbete där du har hand om allt från kundregister till avancerad trycksaksproduktion. Som marknadsassistent har du kontakt med allt från kunder, leverantörer till andra avdelningar om du är på en större arbetsplats. 

Marknadsassistent är en benämning som egentligen täcker yrken med flera olika inriktningar. Gemensamt för dem alla är att du jobbar med marknadsföring på företag och organisationer. Det är numera vanligt att stora delar av marknadsföringen sker digitalt, vilket innebär att digital kompetens efterfrågas i större utsträckning.

Det är svårt att skilja marknadsassistenten från yrket marknadsförare. Som marknadsassistent arbetar du mer med att producera marknadsföringsmaterial än med planering och övergripande strategi.

Visste du att...?

… en person med kompetens inom IT och Marknadsföring kan arbeta som "Global digital consumer strategist", dvs som strateg och specialist som utvecklar kundernas digitala upplevelse av företaget, organisationen, tjänsten eller produkten.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

91 Lediga jobb

Juniorassistent till vår marknads- och kommunikationsavdelning

Arbetsgivare / Ort: Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 oktober idag
Publicerad: 2021-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore. Vi söker dig som tagit studenten från gymnasiet och som har ett intresse för marknadsföring och kommunikation. Du får gärna ha gått en gymnasieutbildning med motsvarande inrikting. Ta chansen att under ca. 2 år tidigt få en inblick, både i advokatvärlden och i hur arbetet på en marknads- och kommunikationsavdelning kan se ut. Samtidigt skapar du dig god arbetslivserfarenhet inför framtiden. Rollen som Juniorassistent Som juniorassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter främst bestå av att administrera marknadsaktiviteter, koodinera event och seminarier (både i planeringsfas och utförande) samt korrekturläsa och producera enklare texter på engelska och svenska. Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar. • Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare. • Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv. • Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet. Som person är du noggrann, jordnära och ansvarsfull och tycker om att ge service av högsta klass. Tidigare erfarenhet från ett serviceyrke är meriterande. Du har en känsla för form och layout samt en förmåga att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter då det är ett brett arbetsområde och oftast korta deadlines med högt arbetstempo. Vi ser gärna att du har god vana av Officepaketet och/eller insikt i program som InDesign och Photoshop. Du känner dig bekväm med att både tala och skriva svenska och engelska. Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö. Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på heltid, med start så snart som möjligt under hösten 2022. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi hanterar inga ansökningar via e-mail utan endast via ansökningsformuläret nedan. Har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Josefine Karlsson, Talent Acquisition Manager, +46 8 5950 6568, och för frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jonna Johansson, Business Development Manager, +46 8 5950 6534. Välkommen med din ansökan! Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Arbetsgivare
Mannheimer Swartling Advokatbyrå AB
Ansökan
Ansök senast 16 oktober idag

Ansök här
VISA MINDRE

Min Doktor söker Marknadskoordinator Webb och kundutskick

Arbetsgivare / Ort: MD International AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Marknadskoordinator Webb och kundutskick Min Doktor är både en modern vårdgivare - som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt - och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Min Doktor är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter. Att arbeta som Marknadskoordinator hos Min Doktor Som Marknadskoordinator hos oss kommer ditt fokus att vara på koordinerande, samordnande, operativa och assisterande arbetsuppgifter. Du kommer framförallt att ansvara för att information på webben hålls uppdaterad samt ta fram och optimera innehåll som går ut till våra användare. Som Marknadskoordinator tillhör du vårt marknadsteam. I denna roll finns det stora möjligheter för nytänkande, initiativtagande och personlig utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för kontinuerliga uppdateringar av innehåll på hemsidan, tex gällande priser och kampanjuppdateringar - Koordinering av framtagande och uppdateringar av landningssidor - Stödja i arbetet med optimering av hemsida (SEO och CRO) - Samordning och uppföljning av Min Doktors nyhetsbrev - Publicering av artiklar på hemsidan och sociala medier utifrån nyhetsbrevet - Ansvarig för meddelanden för att aktivera och engagera användare - Koordinering av innehåll för partners nyhetsbrev - Ta emot information från och håll dialog med interna stakeholders - Koordinering av marknadsmaterial Vem söker vi? - Vi tror att du är en lösningsorienterad och lyhörd person med god samarbetsförmåga och som får saker att hända. - Du har ett stort intresse för marknadsföring och ett öga för design. - Du trivs i att ta eget ansvar och hantera flera olika kontaktytor och uppgifter. - Du har förmåga att organisera, strukturera och planera. - Du har ett kreativt och initiativrikt arbetssätt och ser möjligheter, inte problem. - Du gillar att lära dig och att sätta dig in i nya program och tekniska verktyg som du har nytta av. - Du gillar att arbeta datadrivet och har en analytisk förmåga. - Du behöver vara duktig på skriven svenska. - Du bör tycka det är roligt/vara intresserad av att jobba med medicinska faktabaserade texter där ordvalen är viktiga och de medicinska termerna har stor betydelse. - Du har grundläggande förståelse för marknadsföring i digitala kanaler. - Vi tror att du har en relevant utbildning som inom marknadskommunikation eller projektledning, eller att du skaffat erfarenhet inom dessa områden på annan väg. - Du har inte problem med att saker och ting ändras i sista stund eller med att tänka om och göra om. Både på detalj- och övergripande nivå. - Du ska ha möjlighet att vid tillfälle resa mellan Malmö och Stockholm. Kanske är detta ditt första arbete på en marknadsavdelning. Viktigast för oss är att du har ett initiativrikt och kreativt arbetssätt och ser möjligheter till att utvecklas tillsammans med oss på Min Doktor. Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största digitala vårdcentraler och har hanterat över en och en halv miljon patientärenden. Hos oss arbetar 500+ kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal och kvalitetssamordnare till produktdesigners och utvecklare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, vårt kontor i Stockholm eller från någon av våra fysiska mottagningar runt om i landet. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära från briljanta medarbetare är oändlig. Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober 2021 (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
MD International AB (publ)
Hemsida: http://www.mindoktor.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Min Doktor söker Marknadskoordinator Webb och kundutskick

Arbetsgivare / Ort: MD International AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Marknadskoordinator Webb och kundutskick Min Doktor är både en modern vårdgivare - som bedriver hälso- och sjukvård med nya, digitala verktyg och arbetssätt - och en modern arbetsgivare. Patienten och medarbetaren är alltid i centrum. Min Doktor är en engagerad arbetsgivare som visar uppskattning för din insats. Hos oss får du bra villkor, en trevlig arbetsplats med härliga kollegor och fantastiskt nöjda patienter. Att arbeta som Marknadskoordinator hos Min Doktor Som Marknadskoordinator hos oss kommer ditt fokus att vara på koordinerande, samordnande, operativa och assisterande arbetsuppgifter. Du kommer framförallt att ansvara för att information på webben hålls uppdaterad samt ta fram och optimera innehåll som går ut till våra användare. Som Marknadskoordinator tillhör du vårt marknadsteam. I denna roll finns det stora möjligheter för nytänkande, initiativtagande och personlig utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ansvara för kontinuerliga uppdateringar av innehåll på hemsidan, tex gällande priser och kampanjuppdateringar - Koordinering av framtagande och uppdateringar av landningssidor - Stödja i arbetet med optimering av hemsida (SEO och CRO) - Samordning och uppföljning av Min Doktors nyhetsbrev - Publicering av artiklar på hemsidan och sociala medier utifrån nyhetsbrevet - Ansvarig för meddelanden för att aktivera och engagera användare - Koordinering av innehåll för partners nyhetsbrev - Ta emot information från och håll dialog med interna stakeholders - Koordinering av marknadsmaterial Vem söker vi? - Vi tror att du är en lösningsorienterad och lyhörd person med god samarbetsförmåga och som får saker att hända. - Du har ett stort intresse för marknadsföring och ett öga för design. - Du trivs i att ta eget ansvar och hantera flera olika kontaktytor och uppgifter. - Du har förmåga att organisera, strukturera och planera. - Du har ett kreativt och initiativrikt arbetssätt och ser möjligheter, inte problem. - Du gillar att lära dig och att sätta dig in i nya program och tekniska verktyg som du har nytta av. - Du gillar att arbeta datadrivet och har en analytisk förmåga. - Du behöver vara duktig på skriven svenska. - Du bör tycka det är roligt/vara intresserad av att jobba med medicinska faktabaserade texter där ordvalen är viktiga och de medicinska termerna har stor betydelse. - Du har grundläggande förståelse för marknadsföring i digitala kanaler. - Vi tror att du har en relevant utbildning som inom marknadskommunikation eller projektledning, eller att du skaffat erfarenhet inom dessa områden på annan väg. - Du har inte problem med att saker och ting ändras i sista stund eller med att tänka om och göra om. Både på detalj- och övergripande nivå. - Du ska ha möjlighet att vid tillfälle resa mellan Malmö och Stockholm. Kanske är detta ditt första arbete på en marknadsavdelning. Viktigast för oss är att du har ett initiativrikt och kreativt arbetssätt och ser möjligheter till att utvecklas tillsammans med oss på Min Doktor. Om Min Doktor Min Doktor är Sveriges första digitala vårdgivare och erbjuder patienter snabb läkarvård oberoende av tid och plats. Bolaget startades 2013 med en idé från en läkare som såg möjligheten att både effektivisera läkarens arbete och korta vårdköerna genom att skapa smidiga patientmöten på distans. Idag är Min Doktor en av Sveriges största digitala vårdcentraler och har hanterat över en och en halv miljon patientärenden. Hos oss arbetar 500+ kollegor med varierande bakgrund och perspektiv - allt från vårdpersonal och kvalitetssamordnare till produktdesigners och utvecklare. Tillsammans utvecklar vi vår tjänst från huvudkontoret i Malmö, vårt kontor i Stockholm eller från någon av våra fysiska mottagningar runt om i landet. Vår mångfald i såväl kompetens som perspektiv är en stark tillgång för såväl företaget som för våra patienter. Möjligheten att växa och lära från briljanta medarbetare är oändlig. Välkommen med din ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 oktober 2021 (urval och intervjuer sker löpande). Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
MD International AB (publ)
Hemsida: http://www.mindoktor.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsassistent/administratör

Arbetsgivare / Ort: One Academy AB / JOHANNESHOV
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Färdigheter
Meriterande
  • Inköpsvana
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsföring/Marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Administratör med kundskap inom inköp

Vi är ett företag som enbart arbetar inom inköp, upphandling och supply chain.

Vi söker #jobbjustnu en administratör/assistent med kunskap inom marknadsföring som älskar att ha ordning och reda och inte tvekar att hjälpa till där det behövs. Har du kunskap inom marknadsföring så är det meriterande. Du skall ha dokumenterad erfarenhet av många år som administratör/assistent.

Ett önskemål är att du är lite äldre då vi gärna arbetar utifrån "ung och gammal" skapar dynamik i företaget.

Vi sitter idag vid Globen/Johanneshov.

Vi är ett fantastiskt gäng som arbetar med glädje och teamkänsla.

Vi har bra villkor och förmåner.

Arbetsgivare
One Academy AB
12177 JOHANNESHOV
Hemsida: www.oneacademy.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

SEO-specialist

Arbetsgivare / Ort: Bygghemma Group Nordic AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Vill du arbeta för Nordens ledande e-handelskoncern? Vill du vara med och driva trafik till Sveriges största onlinebutik för byggvaror, hem och trädgård? Då kan detta vara rollen för dig! Till Bygghemma.se söker vi nu en ambitiös och driven SEO-specialist. I rollen ansvarar du för sökmotoroptimering för bolaget, du koordinerar SEO-aktiviteter och säkerställer att vi har högsta möjliga hygien på texter och innehåll samt att nytt innehåll produceras och kvalitetssäkras. I nära samarbete med kompetenta kollegor utarbetar du planer för hur vi ska driva fortsatt tillväxt på organiskt sök. Huvudsakliga arbetsuppgifter; - Driva sökmotoroptimering - Koordinera olika SEO-aktiviteter mellan bolagets avdelningar - Genomlysning av bolagets SEO-relaterade innehåll - Ta fram åtgärder och förslag för optimerad trafikutveckling - Utveckla vår sökoptimeringsprocess - Följa upp nyckeltal relaterat till organisk utveckling Tjänsten är på heltid och placerad vid vårt huvudkontor i centrala Malmö. Vi erbjuder Vi erbjuder ett självständigt och spännande arbete hos Nordens ledande e-handelsaktör. Du får en mycket omväxlande och lärorik roll med stor potential att utvecklas inom en snabbväxande koncern. Profilen Vi söker dig som har omfattande erfarenhet av att skapa innehåll, som är van vid att hantera problemställningar och kan koordinera många uppgifter och projekt samtidigt. Du har troligen något års erfarenhet inom området och/eller utbildning inom sökmotoroptimering, språk, teknik eller analys. Vi ser positivt på erfarenhet av Google Search Console, Google Analytics och SEO-verktyg såsom SEM-rush eller liknande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är analytisk, självgående och vetgirig. Vidare ser vi att du som person är ambitiös och att du tar personligt ägarskap över din fortsatta kunskapsutveckling. Du är en driven ”doer” som trivs i en resultatorienterad miljö. Låter detta som din typ av utmaning? Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Om företaget Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, (http://www.furniturebox.se/) www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se) och (http://www.nordicnest.se/) www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.
Arbetsgivare
Bygghemma Group Nordic AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.