På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadsassistent
Spela filmen

Marknadsassistent

Som marknadsassistent behöver du kunna hålla reda på många arbetsmoment samtidigt. Det är ett omväxlande arbete där du har hand om allt från kundregister till avancerad trycksaksproduktion. Som marknadsassistent har du kontakt med allt från kunder, leverantörer till andra avdelningar om du är på en större arbetsplats. 

Marknadsassistent är en benämning som egentligen täcker yrken med flera olika inriktningar. Gemensamt för dem alla är att du jobbar med marknadsföring på företag och organisationer. Det är numera vanligt att stora delar av marknadsföringen sker digitalt, vilket innebär att digital kompetens efterfrågas i större utsträckning.

Det är svårt att skilja marknadsassistenten från yrket marknadsförare. Som marknadsassistent arbetar du mer med att producera marknadsföringsmaterial än med planering och övergripande strategi.

Visste du att...?

… en person med kompetens inom IT och Marknadsföring kan arbeta som "Global digital consumer strategist", dvs som strateg och specialist som utvecklar kundernas digitala upplevelse av företaget, organisationen, tjänsten eller produkten.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

64 Lediga jobb

Junior CRM-koordinator till bolag inom E-commerce

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Är du i början av karriären och letar efter en möjlighet att utvecklas inom E-commerce och marknadsanalys? En av Sveriges största E-handelsaktörer inom dagligvaruhandeln söker nu en CRM-koordinator som kommer stötta upp i den dagliga verksamheten. Ansök redan nu då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen som CRM-koordinator kommer du genom uppföljning och analys identifiera målgrupper som ska fokuseras extra på. Du kommer tillhöra försäljningsavdelningen och i rollen ingår tät dialog med marknadsavdelningen. Du rapporterar till CRM-manager. Du erbjuds * Att arbeta hos en av Sveriges största renodlade E-handelsaktörer inom dagligvaruhandeln. * Möjligheten att arbeta på ett affärsinriktat sätt och nära verksamheten. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER * Marknadssegmentering och kundbearbetning * Analys av målgrupper i Google Analytics * Uppföljning och analys av kampanjer VI SÖKER DIG SOM * Har en universitets- eller yrkesutbildning inom E-commerce, marknadsföring eller motsvarande * Är obehindrad i det svenska språket i både tal och skrift * Det är meriterande som du tidigare arbetat i CRM-system För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel och prestigelös i ditt sätt. Du är också: * Initiativtagande * Noggrann * Driven Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till förlängning * Placering: Västra Frölunda och det är goda transportförbindelser. * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Content Producer

Arbetsgivare / Ort: Star Stable Entertainment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
We are looking for a Marketing Content Producer (parental cover for a 12- month contract) to help our team take our in-house Creative Studio to take our marketing to the next level! As a Content Producer at Star Stable Entertainment, you will be accountable for leading the production of consumer-facing campaigns, concepts, and paid media creatives. In this role, you will be working closely with Campaign Management and the Marketing team’s Creative Director while leading the work of Marketing Creators spanning from Graphic Designers, Copywriter, Video Content Producers, and freelance creators. Ultimately, you will oversee the planning and production of prioritized marketing initiatives to ensure we deliver creative assets to meet our objectives while reporting to our Marketing Creative Director. What you’ll be doing: - Accountable for the team’s delivery of Campaign key assets and Concepts - Team up with Creative Director and Campaign manager to develop creative briefs and ideas that resonate with our target audience and meet our objectives - Support the creators in our Marketing Creative Studio with strategic planning, ideation of tactics, and coaching/feedback on execution. - Drive the day-to-day operations of marketing assets production and delivery, using your expertise to develop efficient ways of working. - Research new channels, formats, and tools to fit campaign ideas - Ensure compliance with the law (e.g. copyright and data protection). - Arrange and/or facilitate workshops and meetings for collaborations with other teams, internal or external. - Inspire team and collaborators to produce creative campaign assets that take our marketing to the next level Who are you? Our ideal candidate has strong project management skills, is comfortable with stakeholder management, is a problem solver, and possesses the soft skills to lead and energize a team of creatives. You have a board vision and can break it down into execution to ensure efficient deliveries. We also think that you: - Have at least three years of experience working in a similar role. - Have excellent operational experience with a desire to continuously improve processes to drive more efficient planning and delivery. - Has experience in different channels and formats best practices and know-how to stay updated on the latest trends. - Has experience working with the content used in digital and video advertising channels. - Has excellent written and verbal communication skills in English. - If you have experience facilitating creative workshops or a background working with content and brands that connect with a younger female audience it’s considered a big plus! About Star Stable Entertainment We are a passionate and happy bunch of 150+ creative brains from 20 different countries, dedicated to creating immersive and inspiring experiences for a global audience of girls. Founded in 2011 in Stockholm, Sweden, we are the makers of the popular adventure game Star Stable Online - the currently #1 ranked and fastest-growing horse game in the world. Over the years we have extended our product line to music, publishing, and several apps, continuously working to improve, grow and fulfill what’s at the heart of our mission - to inspire, to celebrate the power of sisterhood, and to have a meaningful global impact, transforming the gaming industry into a more open-minded and inclusive environment
Arbetsgivare
Star Stable Entertainment AB
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Siemens Energy i Finspång

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du vår kommunikatör till Siemens Energy i Finspång? Vi söker dig som har ledarskapsförmåga för att driva och driva på information, analytiska färdigheter för att ta information och att leda kommunikation i olika format. Varmt välkommen med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag som avser starta i slutet augusti. Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos Siemens Energy AB. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider. Utmaningen Kommunikationsrollen är en ny roll för vår avdelning och mycket nödvändig. Vi befinner oss i en transformationsperiod där vi övergår till mer hållbara lösningar i vår produktportfölj. Detta ställer krav på transparens och god kommunikation internt för vår egen funktion och FoU men också till hela företaget SE AB I Finspång om våra färdplaner, prestationer etc. Rollen innebär också stödja i kommunikation till högre ledning och i samarbete med kommunikationen avdelningsstöd inom extern kommunikation utanför Siemens Energy. Vi letar efter en resurskunnig och erfaren konsult att ta ledarrollen för att skapa kommunikationsplan, hantera och driva informationsbrev till intranät eller interna sociala mediekanaler. Planera och hantera till exempel lunch- och inlärningssessioner eller liknande för deltagare i företaget, t ex att vara processägare för och sätta kommunikationsplanen på plats. Vi letar efter någon med teknisk erfarenhet för att möjliggöra snabb förståelse i möten för att översätta informationen till presentationer eller nyhetsbrev etc. Rollen innebär också interaktion med andra avdelningar och anställda utanför vår egen avdelning. Denna roll är viktig för att förbättra och engagera företaget i vår resa och omvandling till mer hållbara produkter och lösningar i energilandskapet. Vem är du? Du har teknisk kunskap med förmågan att lyssna på och översätta till formuleringar och presentationer. För rollen krävs det att du har utmärkta färdigheter i Power Point samt erfarenhet av att hålla presentationer. Du har erfarenhet av en företagsledningens rapportering, t.ex. att sammanfatta och att återge kortfattad resumé. Rollen handlar om att sälja våra koncept och berätta för våra anställda, vilket innebär att en försäljningsupplevelse kan vara bra att ha. Du kommer att arbeta nära med chefen för produkt- och portföljhantering och i samarbete skapa kommunikationsplanen. Du ska vara kritisk och ödmjuk, det vill säga vara någon som kommer att säga emot när något inte är tydligt och ge feedback till teamet när det inte uppfyller förväntningarna och eller inte ger input för att möjliggöra. Du har ledarskapsförmåga för att driva och driva på information, analytiska färdigheter för att ta teknisk och information i möten för att översätta och konsolidera till en omfattande historia i olika kommunikationskanaler (nyhetsledare, inlägg i sociala medier, lunch och lärande eller ledningsrapportering) Vad kan vi erbjuda dig Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Kontaktperson Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan du söker tjänsten via annonsen. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 5 augusti (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsassistent till Schuchardt Maskin i Huskvarna

Arbetsgivare / Ort: Flit i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Schuchardt Maskin har sedan 1899 levererat maskiner, verktyg och tillbehör för skärande bearbetning till den nordiska verkstadsindustrin. Idag är Schuchardt ett modernt distanshandelsföretag som importerar själva och levererar direkt från eget lager i Huskvarna Vättersnäs. Schuchardt är ett stabilt växande familjeföretag som under de senaste åren stadigt ökat försäljningen och omsätter idag över 50 Mkr. Genom att tillhandahålla teknisk kompetens inom skärande bearbetning i kombination med snabba leveranser så fortsätter företaget att ta marknadsandelar på den Nordiska marknaden. I rollen som marknadsassistent hos oss så kommer du: - Ansvara för utformning och framtagning av Schuchardts marknadsmaterial, både i tryck och för webben. - Projektledning internt och externt i framtagande av tryckt produktkatalog samt för webb. - Ansvara för att Schuchardts grafiska profil upprätthålls. - Ansvara för planering av våra kampanjer, utskick mm utifrån vår "content calendar". Vi har en upparbetad tydlig struktur för vårt marknadsarbetet som vi vill att du jobbar vidare med. - Producera produktvideos för youtube/facebook tillsammans med produktchef Din profil - Vi söker dig med relevant utbildning inom marknadsföring med intresse och erfarenhet från foto och video. - Meriterande med tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom content marketing samt projektledande roll. - Du är en "Dooer" med god datavana. Anställning är ett vikariat under 10 månader på heltid med start september 2021. Rekryteringsarbetet sker löpande så är du intresserad, ring mig redan idag! Frågor om tjänsten besvaras av Erik Kylberg Flit AB, 0768-646000, [email protected]
Arbetsgivare
Flit i Sverige AB
Hemsida: http://flit.se
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsassistent till Baltic Safety Products i Älgarås

Arbetsgivare / Ort: Sjötun Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Marknadsassistent till Baltic Safety Products i Älgarås Är du digital till din natur och älskar ord & bild? Dina arbetsuppgifter Är du vår nya marknadsassistent? Baltic Safety Products är på en spännande tillväxtresa och nu söker vi en marknadsassistent till kontoret i Älgarås. Vi söker en driven person som är digital till sin natur, van att sköta ett bolags digitala kanaler med innehåll (film, bilder och text) och kan integrera webhandel i det sociala. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom marknad och älskar utomhusliv så som löpning, vandring, cykel och segling. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du och dina kollegor utformar och påverkar er egen situation. Du kommer jobba tillsammans med vår marknadsansvarige Oscar och utforma material både tryckt och digital till mässor och event. Vi lägger stor vikt vid det skrivna ordet. Kommunikationen sker på svenska och engelska, både i tal och skrift med kunder och leverantörer. Du som söker behöver ha B-körkort. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Sök idag!   Egenskaper för att trivas och lyckas: Vi tror att några nyckelpunkter för att du skall trivas och lyckas i ditt arbete hos oss är att: Du har arbetat några ett eller ett par år som marknadsassistent. Du älskar ord och bild. Du trivs med att arbeta i grupp och är digital till din natur. Arbetsort Din bas är huvudkontoret i Älgarås med affärsresor (mässor och säljkontoret i Göteborg). Erfarenhet  Vi söker dig som har ett par års dokumenterad erfarenhet som marknadsassistent för ett bolag inom outdoor. Har du arbetat i ett bolag inom konfektion/säkerhetsprodukter är det meriterande. Om företaget Baltic Lifejackets är ett svenskt företag baserat i Älgarås mitt emellan Stockholm och Göteborg, och sedan 1977 har vi varit dedikerade att förbättra säkerheten för dem som befinner sig på eller nära vattnet. Din säkerhet är vår främsta prioritet. Baltic utvecklar och tillverkar flytvästar, flytkläder och en mängd andra säkerhetsprodukter för sjölivet såsom bojar och säkerhetslinor. Vi kompromissar aldrig med din säkerhet och investerar därför mycket i kompetens, processer och material för att leverera produkter som är både funktionella och bekväma samtidigt som de ser bra ut. Vårt engagemang för kvalité har gjort oss till den största tillverkaren i Europa av flytvästar och flythjälpmedel, och genom stadig tillväxt är vi nu representerade i över 50 länder. Baltic har ett mycket brett sortiment och vi är stolta över att vi har en flytväst för alla, även fyrbenta familjemedlemmar. Vi har västar för alla typer av aktivitet på vattnet, från jollesegling, kajak och SUP till semestersegling och Superyachts. Det breda utbudet av modeller finns dessutom I en mängd olika färgval. För kommersiell verksamhet har vi ett speciellt sortiment med M.E.D./SOLAS-godkända produkter, både uppblåsbara modeller och västar med fast flytmaterial. Som tillbehör finns bland annat PVC-överdrag som skyddar mot till exempel slitage, olja, mögel och UV-strålning samt svetsskydd. M.E.D./SOLAS-västar finns med bärkraft upp till 305N vilket är lämpligt i kombination med skyddskläder eller tung utrustning. I vårt sortiment ingår också flytkläder, säkerhetsselar, livbojar, tillbehör, reservdelar och kläder.    
Arbetsgivare
Sjötun Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.