På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Marknadsassistent
Spela filmen

Marknadsassistent

Som marknadsassistent behöver du kunna hålla reda på många arbetsmoment samtidigt. Det är ett omväxlande arbete där du har hand om allt från kundregister till avancerad trycksaksproduktion. Som marknadsassistent har du kontakt med allt från kunder, leverantörer till andra avdelningar om du är på en större arbetsplats. 

Marknadsassistent är en benämning som egentligen täcker yrken med flera olika inriktningar. Gemensamt för dem alla är att du jobbar med marknadsföring på företag och organisationer. Det är numera vanligt att stora delar av marknadsföringen sker digitalt, vilket innebär att digital kompetens efterfrågas i större utsträckning.

Det är svårt att skilja marknadsassistenten från yrket marknadsförare. Som marknadsassistent arbetar du mer med att producera marknadsföringsmaterial än med planering och övergripande strategi.

Visste du att...?

… en person med kompetens inom IT och Marknadsföring kan arbeta som "Global digital consumer strategist", dvs som strateg och specialist som utvecklar kundernas digitala upplevelse av företaget, organisationen, tjänsten eller produkten.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

60 Lediga jobb

Group Marketing Coordinator

Arbetsgivare / Ort: Adapteo Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Adapteo is a relatively new brand that quickly has become one of the leading flexible real estate providers in Northern Europe. We offer flexible and adaptable buildings for a more adaptable, sustainable, and available society, and with our circular business model, we revolutionize the real estate and construction industry. We are now looking for a Marketing Coordinator to our Group Marketing and Communications department, who will support the Marketing and Communications team in marketing and communications matters. As a Marketing Coordinator, you will be working as a generalist who collaborates with the marketing and communications team to ensure that each project gets the resources it needs to succeed. The role also handles communication and coordinate tasks with different stakeholders within the company and outside to keep momentum in marketing and communications activities and support business objectives. You will work with operative tasks, support in making plans and tactics, coordinating events and administrative work, and creating content and PR tasks. You are also responsible for running your projects from plan to result and follow up. Key tasks for the role: - Coordinate and run our Social Media channels - Create content, gather statistics, and develop reports for digital channels - Support the web development and daily work on the websites - Develop content and support in managing the intranet - Support in research of eg. trends, statistics, current topics, PR etc. - Support in managing Google Analytics, Search Console etc. - Communication towards our Business Units and other stakeholders - Planning and coordinating company events - Administrative tasks and work, such as follow ups and planning etc. - Writing articles and other content - Project lead and coordinate projects - Support in PR and activation We think you have minimum 2 years of experience from a similar role, where you have been supporting different markets with great results! In addition, you: - Are a generalist, knows a little about a lot - Have great project management skills - Are a good writer and communicator - Have a positive mindset with the ability to collaborate with different stakeholders - Are supportive, service minded and solution-oriented - Are creative and have an eye for details - Have good English communications skills in speech and writing - Like to work with high speed and has easy to take instructions - Have the ability to work with structure to coordinate, plan and prioritize between projects and tasks - Have ability to build networks and communicate with the organization This is a substitute role during a parental leave, covering June 1, 2021 to September 2022. We look forward to receiving your application in English as soon as possible, but no later than May 11. Adapteo is a leading flexible real estate provider in Northern Europe. We build, rent out and sell adaptable buildings for schools, daycare centres, care, offices, accommodation and events. ​We know that our society will go through an immense change in the years to come. Whatever the future brings, we believe that adaptability is the best solution. With our buildings, we can transform, repurpose, scale up and scale down in a matter of weeks by using a modular and circular building concept. Our buildings can be used for a few days or indefinitely, always optimised for current needs. That is how we build adaptable societies. Adapteo is listed on Nasdaq Stockholm and operates in Sweden, Finland, Norway, Denmark, Germany and the Netherlands. In 2020, Adapteo’s Net sales were EUR 231 million. We currently number about 500 employees with head offices in Stockholm, Sweden and Vantaa, Finland. Adapteo’s core values provide a foundation for our business and our culture. Whether employee, customer or stakeholder, your experience of Adapteo should be of a company that is Proactive, Collaborative and Committed.
Arbetsgivare
Adapteo Services AB
Hemsida: https://www.adapteogroup.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

E-com Producer

Arbetsgivare / Ort: Kappahl Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Vi som jobbar på KappAhl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. 2018/2019 var omsättningen 4,9 miljarder SEK. Mer information finns på www.kappahl.se. Till vårt team Online inom Sales söker vi nu en E-Com Producer. Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas i en kreativ arbetsmiljö på ett modeföretag i tiden. Ditt ansvar Som E-Com Producer ger vi dig möjlighet att vara med i utvecklingen av KappAhls försäljning på nätet. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att fylla siten med uppdaterat och inspirerande innehåll. I detta ingår tex: • Skriva säljande och informativa texter – för både produkt och annat webbinnehåll. Självklart SEO-anpassade och med kundupplevelsen i fokus. • Bygga upp och uppdatera menyer, produktlistningssidor , startsidor och kampanjsidor • Berika och administrera produkter • Spara ut skarpt material för webben utifrån Digital AD:s skisser (originalarbete) • Uppdatera och optimera innehåll utifrån insikter i tex sökverktyg, Google Analytics och i samråd med E-com Merchandising Planner. • Vara med och utveckla E-handeln genom löpande projekt och förbättringsarbeten. Din profil Vi söker dig som har en relevant utbildning inom e-handel, marknadsföring eller försäljning. Vi tror att du har något eller några års yrkeslivserfarenheter från liknande arbetsuppgifter där du har arbetat med bild- och textbearbetning, e-handel och förhoppningsvis hanterar du något CMS-verktyg (gärna Episerver). Kunskap i HTML, CSS och grafisk design/webbdesign är meriterande. Personlighet Du är prestigelös, strukturerad, målinriktad och motiveras av goda försäljningsresultat. Vidare uppskattar du att arbeta i ett högt tempo, är flexibel och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, håller deadlines och har förmågan att behålla lugn och struktur även i stressade situationer. Att du är en lagspelare och uppskattar många kontaktytor samt behärskar svenska och engelska flytande är en förutsättning för denna tjänst. Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod. Stämmer du in på beskrivningen ovan kan vi erbjuda en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter och utrymme för kreativitet. Tjänsten är en vikariat som startar omgående och pågår tom april 2022, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse. Din ansökan ser vi fram emot senast den 14 maj via www.kappahl.se/lediga-jobb. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sophie Vildahl, teamledare Ecom, via mail [email protected] Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-7715643. Facklig företrädare för Unionen är Barbara Matanovic, tel. 0704-71 5771  
Arbetsgivare
Kappahl Sverige AB
Hemsida: http://www.kappahl.com
Ansökan
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Assistant HQ

Arbetsgivare / Ort: Hungry Kitchens Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsassistent

Om jobbet
Curb skapar ambitiösa och högkvalitativa matupplevelser - skräddarsydda för hemleverans. Välj mellan en saftig burgare, sallad eller kanske en burrito och få det levererat direkt hem till dörren, utan att behöva kompromissa med nära och kära. Vi tror på föränderlighet, kvalitet och människor. Tillsammans står vi i frontlinjen av att förändra restaurangindustrin genom att skapa framtidens restaurang med en passion för mat och en förkärlek för tech. Vi erbjuder en grym möjlighet att vara en del av ett fantastiskt team med stora ambitioner, i en omväxlande och rolig miljö. Vi erbjuder bra förmåner, karriärmöjligheter och chansen att utveckla din fulla potential. Nu söker vi en Marketing Assistant till vårt HQ team i centrala Stockholm. Som Marketing Manager Assistant kommer du arbeta med att sätta upp menyer och utveckla sub-brands och dess innehåll samt driva offline marknadsaktiviteter och hjälpa till på områden där det behövs. Vi erbjuder möjligheten att jobba i ett nyskapande bolag med flera olika varumärken som har ett starkt kommersiellt fokus med stora utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig som är i början av karriären och har tidigare erfarenhet av att vara del av ett marketing team. Du är flexibel, kreativ och strukturerad med en en stor vilja att lära dig och utvecklas inom området. Du trivs i ett växande, högpresterande team med stora ambitioner. Som ett expanderande bolag, söker vi en Marketing Assistant som är redo för en rolig utmaning och som vill växa med oss på sikt. Vad du kommer att göra: - Sätta upp våra menyer på olika plattformar - Hitta samarbetspartners för offline aktiviteter som exempelvis print etc. - Stötta i content creation för våra sub-brands - Hantera SoMe kanaler - Hjälpa till på områden där det behövs Vem du är: - Prestigelös och vill gärna hjälpa till och lära dig nya saker - Nyfiken, intresserad och uppdaterad inom området - Kreativ och strukturerad med viljan att ta på dig nya ansvarsområden - Ödmjuk och ambitiös med en positiv attityd och mycket energi Vad du behöver: - Tidigare erfarenhet av att vara en del av ett marketing team - Prata och skriva flytande svenska och engelska - Kandidatexamen inom relevant område På Curb tror vi att talangfulla och motiverade människor är nyckeln att driva Curb framåt, därför sätter vi människorna främst. Vi vet att mångfald främjar innovation och kreativitet och vi välkomnar människor från olika bakgrunder och erfarenheter att ta del av vår resa och gå med i vårt multinationella team. Tillsammans kommer vi att revolutionera restaurangindustrin och ha kul under tiden!
Arbetsgivare
Hungry Kitchens Sweden AB
Hemsida: http://www.curbfood.com
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Online Marketing Assistant (Parental leave cover)

Arbetsgivare / Ort: Happy Socks AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsassistent

Färdigheter
Krav
  • Google AdWords
Meriterande
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

At Happy Socks we have made it our mission to spread happiness everywhere, and you only have to spend a few minutes with us to realize how seriously we take it! Our strong and fast growth is built on pro-active, smart, creative, hands-on and hardworking people who embrace Happy Socks’ culture & spirit.

We are now looking for a motivated and organized person who is passionate about digital marketing, to join us as Online Marketing Assistant for a while*!

In the eCommerce Department, and part of the Online Marketing & Sales Team, you will be the one responsible for briefing and creation of all visual assets and copy for paid ads at Happy Socks. This means that you will be part in making sure we spread happiness and color everywhere! <3

And, you’ll also have the pleasure supporting the Online Advertising Manager (your manager) with planning and executing digital campaigns, ensuring deadlines are met and coordinating with various internal stakeholders.

*parental leave cover for 12 months, starting end of May

The role

You will be the one fully responsible for creating ads on Google, Facebook and other social media platforms. This also means that you will gather all visual assets and copy that will be used, so you will be coordinating with other colleagues in Happy Socks as well as external agencies. There will also be time and room to support various teams within the eCommerce department with ad hoc tasks such as creating re-directs, refreshing feeds, etc.

Your profile

This is an entry level position, but we want you to have hands on experience with paid ads platforms, including Google AdWords and Facebook Business Manager. Project Management experience and skills is a big plus but don’t worry if you don’t have that – if you’re organized and have great communication skills that will take you a long way!

Due to the nature of the role, you are tech-savvy, a quick learner and adaptable to changing circumstances. Experience working with an agency (or at an agency) is a plus, as well as analytical skills and/or interest in interpreting performance data.

But most importantly, we think you have the personality to fit a somewhat crazy, fun work environment where we believe in color and playfulness, a place where you can expect the unexpected and you are a source of creative weirdness.

We are 180 colorful characters at Happy Socks from over 25 different countries and you'll be working at our quirky HQ in Stockholm.

Interested, and fitting into this profile? We would love to hear from you as soon as possible since we’re going through applications continually!

Arbetsgivare
Happy Socks AB
11674 STOCKHOLM
Hemsida: www.happysocks.com
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Internship marketing

Arbetsgivare / Ort: Bencha Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi letar efter dig som tillsammans med oss vill skapa ett mer hållbart konsumerande. Vi tror att du precis som vi trivs i en innovativ miljö med fokus att det omöjliga är möjligt. Vi har ett stark intresse av e-commerce och brinner för att skapa den bästa användarupplevelsen. Klingar det rätt? LÄS MER! PRAKTIK HOS BENCHA Är du intresserad av att testa på start-up världen och vara med i uppbyggnaden av ett varumärke och företag? Då är Bencha något för dig. Vi är i utvecklingsfasen av vår tjänst Bencha där du benchar, alltså jämför, produkter för att finna rätt när du shoppar på nätet. Bencha hjälper dessutom dig hjälp att göra ett mer hållbart köp, utan att göra avkall på dina krav. Vi erbjuder en praktikplats i vårt team som lägger allt krut på att skapa de bästa förutsättningarna inför Benchas lansering våren 2021. Tycker du att det lockar att få vara med och bygga upp, påverka och skapa? Vara en del av en miljö som sprutar energi, innovation och enkelhet? Vi Benchare är ett stark team som älskar att testa nytt och inte veta vad som väntar bakom nästa krön. Det enda vi vet är att vi tillsammans kan producera en tjänst som kommer göra skillnad på riktigt. VILL DU... - Tillsammans med oss skapa ett starkt varumärke? - Sätta Bencha på kartan genom sociala medier? - Bearbeta potentiella kunder inom e-commerce? - Skriva blogginlägg? - Arbeta med influencers? - Komma med idéer, testa nytt och skapa oväntade lösningar? OCH ÄR DU... - Driven, uppfinningsrik och engagerad? - Glädjespridare och teamplayer? - Kreativ och uppfinningsrik? - Problemlösare ut i fingerspetsarna? - Gillar sociala medier och e-commerce? FRAMTIDEN Vi är i uppstartsfasen och är säkra på att det för rätt stjärna kommer finns framtida öppningar i Bencha-teamet. Du kommer arbeta med oss i fina lokaler på Kungsgatan i centrala Stockholm. Start av praktik är flexibelt. Vi är intresserade av start när det passar din praktikperiod. Läs mer om oss på bencha.se (www.bencha.se) Frågor? Tveka inte att kontakta [email protected]
Arbetsgivare
Bencha Sweden AB
Hemsida: https://bencha.se/
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.