På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

Redovisningsassistenter har arbetsuppgifter som liknar de arbetsuppgifter som ekonomiassistenter har.

Redovisningsassistenterna använder sig av olika bokförings- och faktureringsprogram när de arbetar med företagets eller organisationers bokföring.

Det är en stor fördel att tycka om att arbeta med siffror, att vara noggrann och organiserad eftersom små fel i bokföringen kan få stora konsekvenser och skapa hinder och problem för företaget/organisationen på olika sätt.

Utbildning

Inom gymnasieskolan rekommenderas i första hand ekonomiprogrammet med inriktning ekonomi.  

Akademisk examen med ekonomisk inriktning är starkt meriterande. Lämpliga utbildningar finns även inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Eftersom redovisningsassistenter har ofta kontakt med kunder, krävs det att man är serviceinriktad, flexibel och tillmötesgående.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

566 Lediga jobb

Ekonomiassistenter och administratörer

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu ekonomiassistenter och administratörer för konsultuppdrag i Umeå med omnejd. Uppdragen varierar i omfattning och även kraven på erfarenhet kan variera. För dig som söker en ny utmaning på heltid eller deltid kan dessa tjänster vara intressanta för dig. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Om tjänsten Arbetet som ekonomiassistent är brett och omväxlande. Våra uppdragsgivare finns i de flesta branscher och av olika storlekar och därmed varierar arbetsuppgifterna. Uppdragen är för det mesta heltid men det förekommer även deltidsuppdrag. Du arbetar med kvalificerade ekonomiuppgifter men det kan även tillkomma ytterligare ekonomirelaterade administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter som kan förekomma är bl.a.: - Löpande bokföring - Balanskontoavstämningar - Behjälplig vid bokslutsarbete - Registrering av inkommande fakturor mot inköpsorder - Kontering och registrering av inkommande fakturor utan inköpsorder - Leverantörsbetalningar samt kvittning av dessa - Manuella utbetalningar samt bokföring av dessa Vem är du? För att snabbt kunna sätta sig in i en konsultroll behövs praktisk erfarenhet. Vi ser därför att du som söker har arbetat som ekonomiassistent eller liknande tidigare. Din utbildning är som lägst gymnasial inom ekonomi. Vidare är dina datakunskaper inom Officepaketet mycket goda, likaså dina muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat i större ekonomisystem samt har erfarenhet av större organisationer. För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för ekonomi och siffror samt har ett öga för detaljer. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistenter och administratörer

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu ekonomiassistenter och administratörer för konsultuppdrag i Luleå med omnejd. Uppdragen varierar i omfattning och även kraven på erfarenhet kan variera. För dig som söker en ny utmaning på heltid eller deltid kan dessa tjänster vara intressanta för dig. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Om tjänsten Arbetet som ekonomiassistent är brett och omväxlande. Våra uppdragsgivare finns i de flesta branscher och av olika storlekar och därmed varierar arbetsuppgifterna. Uppdragen är för det mesta heltid men det förekommer även deltidsuppdrag. Du arbetar med kvalificerade ekonomiuppgifter men det kan även tillkomma ytterligare ekonomirelaterade administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter som kan förekomma är bl.a.: - Löpande bokföring - Balanskontoavstämningar - Behjälplig vid bokslutsarbete - Registrering av inkommande fakturor mot inköpsorder - Kontering och registrering av inkommande fakturor utan inköpsorder - Leverantörsbetalningar samt kvittning av dessa - Manuella utbetalningar samt bokföring av dessa Vem är du? För att snabbt kunna sätta sig in i en konsultroll behövs praktisk erfarenhet. Vi ser därför att du som söker har arbetat som ekonomiassistent eller liknande tidigare. Din utbildning är som lägst gymnasial inom ekonomi. Vidare är dina datakunskaper inom Officepaketet mycket goda, likaså dina muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat i större ekonomisystem samt har erfarenhet av större organisationer. För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för ekonomi och siffror samt har ett öga för detaljer. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistenter och administratörer

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu ekonomiassistenter och administratörer för konsultuppdrag i Skellefteå med omnejd. Uppdragen varierar i omfattning och även kraven på erfarenhet kan variera. För dig som söker en ny utmaning på heltid eller deltid kan dessa tjänster vara intressanta för dig. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag! Om tjänsten Arbetet som ekonomiassistent är brett och omväxlande. Våra uppdragsgivare finns i de flesta branscher och av olika storlekar och därmed varierar arbetsuppgifterna. Uppdragen är för det mesta heltid men det förekommer även deltidsuppdrag. Du arbetar med kvalificerade ekonomiuppgifter men det kan även tillkomma ytterligare ekonomirelaterade administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter som kan förekomma är bl.a.: - Löpande bokföring - Balanskontoavstämningar - Behjälplig vid bokslutsarbete - Registrering av inkommande fakturor mot inköpsorder - Kontering och registrering av inkommande fakturor utan inköpsorder - Leverantörsbetalningar samt kvittning av dessa - Manuella utbetalningar samt bokföring av dessa Vem är du? För att snabbt kunna sätta sig in i en konsultroll behövs praktisk erfarenhet. Vi ser därför att du som söker har arbetat som ekonomiassistent eller liknande tidigare. Din utbildning är som lägst gymnasial inom ekonomi. Vidare är dina datakunskaper inom Officepaketet mycket goda, likaså dina muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare arbetat i större ekonomisystem samt har erfarenhet av större organisationer. För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för ekonomi och siffror samt har ett öga för detaljer. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person. Om verksamheten Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till Norlandia

Arbetsgivare / Ort: Norlandia Care AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Redovisningsassistent till Norlandia Norlandia Health & Care Group Services AB (NHC) söker nu en strukturerad, engagerad och noggrann kollega till reskontraavdelningen. Vi erbjuder dig en händelserik och dynamisk arbetsplats i stark tillväxt. NHC erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom äldreomsorg, förskolor, individ och familj på den svenska marknaden. Norlandia Sverige ingår i Norlandia Health & Care Group AS, en norsk koncern. Vi samverkar mycket även med vår systerkoncern Frösunda som är verksamma inom personlig assistans, funktionsnedsättning, individ och familj och äldreomsorg. Med 11 000 medarbetare ser vi oss som viktiga aktörer inom våra branscher. Denna tjänst är placerad i Skene. Vi söker nu en redovisningsassistent som kommer arbeta med hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering och administrativa uppgifter kopplade till reskontraområdet. Dina arbetsuppgifter Som redovisningsassistent hos oss kommer du att få arbeta med leverantörsreskontra, uppföljning av leverantörsfakturor och kundreskontra/kundfakturering. Utöver det kommer du att arbeta med betalningar och återredovisningar av kund- och leverantörsbetalningar och hantering av kund- och leverantörsavtal. Du kommer även hantera påminnelser och inkasso avseende obetalda kundfordringar. För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du tycker att det är kul med service, då vi har mycket kontakt med våra leverantörer och kunder, interna såväl som externa. Dina egenskaper Du trivs i ett företagsklimat som förändras och utvecklas och du vill vara en aktiv del i denna förändring. Du är en person som motiveras av att ta ansvar och driva utvecklingen framåt på ett proaktivt sätt. Vi ser att du som person är noggrann, strukturerad, serviceinriktad och vågar ta initiativ. Ser du problem eller förbättringspotential i processer är du inte främmande för att lyfta detta och det uppskattas om du kommer med konstruktiva lösningsförslag. Du är social och trivs med att ta nya kontakter och lära dig nya system. Vi arbetar aktivt med att digitalisera våra processer, så ett intresse för system och digitalisering är en fördel. Tillträde och varaktighet Tillträde 18 oktober eller enligt överenskommelse Heltid Visstidsanställning 2021-10-18 till 2022-09-02, med möjlighet till förlängning Frågor om tjänsten Vid frågor är du välkommen att kontakta reskontrachef Linda Avila på 0320-43 00 07 eller via mail: [email protected] Intervjuer sker löpande och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut. Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Norlandia Care AB
Hemsida: https://norlandia.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomiassistent/administratör

Arbetsgivare / Ort: Stucco Maestro Sweden AB / OXIE
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomiassistent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Är du en engagerad, strukturerad och lösningsinriktad person som trivs med att vara en viktig medlem i teamet? Då kan jobbet som ekonomiassistent/administratör vara ditt! Vi söker just nu en ekonomiassistent för att koordinera och stötta i det löpande ekonomiarbetet inom vår verksamhet.


Vem är vi?

Stucco Maestro är ett växande företag stationerat i södra Malmö. Vi erbjuder ett brett utbud inom byggnadsvård, restaurering och konservering av kulturminnen och andra föremål i sten, puts, stuckatur samt bemålade ytor. Från gammaldags mur- och putstekniker till konservering, modellering och formgjutning i gips, lera, betong och kalk. Vi utför även tekniska undersökningar, skriver program och rapporter.

Vem söker vi?

Till rollen som ekonomiassistent/administratör söker vi framför allt dig som är en organiserad och engagerad person som har en hög ansvars- och servicekänsla. Du trivs att arbeta både självständigt och i team, samt bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du ska ha en god förmåga att strukturera, organisera, planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att kunna nå uppsatta mål. Du är noggrann och intresserad av att utveckla enhetliga rutiner samt att arbeta enligt dessa.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomi-/administrativt arbete, samt har arbetat med Fortnox tidigare. God datorvana samt goda kunskaper i Office-paketet är en förutsättning för arbetet och du ska ha flytande kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift. I rollen som ekonomiassistent/administratör är du ett viktigt stöd för vår verksamhet på kontoret såväl som ett stöd för våra projektledare!


I tjänsten ingår till exempel:

- Övergripande projektekonomi

- Löpande fakturahantering samt kontering

- Lönehantering/-rapportering

- Registrering av nya projekt, ansökningar och anmälningar

- Löpande posthantering

- Stöd till projektledare

- Diverse administrativa uppgifter för att stötta och hjälpa verksamheten

Välkommen med din ansökan!


Arbetsgivare
Stucco Maestro Sweden AB
Krombyvägen 203
23841 OXIE
Hemsida: www.stucco.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.