På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

Redovisningsassistenter har arbetsuppgifter som liknar de arbetsuppgifter som ekonomiassistenter har.

Redovisningsassistenterna använder sig av olika bokförings- och faktureringsprogram när de arbetar med företagets eller organisationers bokföring.

Det är en stor fördel att tycka om att arbeta med siffror, att vara noggrann och organiserad eftersom små fel i bokföringen kan få stora konsekvenser och skapa hinder och problem för företaget/organisationen på olika sätt.

Utbildning

Inom gymnasieskolan rekommenderas i första hand ekonomiprogrammet med inriktning ekonomi.  

Akademisk examen med ekonomisk inriktning är starkt meriterande. Lämpliga utbildningar finns även inom Yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Eftersom redovisningsassistenter har ofta kontakt med kunder, krävs det att man är serviceinriktad, flexibel och tillmötesgående.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

11 Lediga jobb

Norsjö kommun söker en ekonomistudent

Arbetsgivare / Ort: Norsjö kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag! Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Läs mer om hur det är att arbeta, leva och bo i Norsjöbygden via denna länk: https://www. sebroschyr.se/norsjobygden  Beskrivning Studerar du ekonomi på universitetsnivå och önskar börja din karriär, samla på dig erfarenhet och arbeta på en kommunal ekonomienhet? Då kan du vara den vi söker!  Ekonomienheten på Norsjö kommun behöver förstärkas med en ekonomistudent. Din arbetsplats kommer vara på ekonomienheten som organisatoriskt ingår i Kommunledningskontoret. Du är direkt underställd ekonomichef och dina kollegor inom ekonomienheten är, förutom ekonomichef, två ekonomer samt två ekonomiassistenter. Vårt arbetssätt präglas av kommunens värdegrund och ett nära samarbete. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär till stor del löpande bokslutsarbete där du också bidrar till den slutgiltiga konsolideringen. Utöver det är din huvudsakliga roll att vara enheten behjälplig vid budget, redovisning, ekonomisk uppföljning, prognos och momsredovisning. Du kommer även vara involverad i arbetet med statistik, koncernredovisning och upprättande av årsredovisning utöver andra förekommande uppgifter som finns på en ekonomienhet. Andra arbetsuppgifter inkluderar att hålla ekonomisystemet uppdaterat och att till viss del besvara frågor från verksamheterna kring ekonomi, statistik, analyser och arbetssätt. Kvalifikationer Vi söker dig som i dagsläget studerar ekonomi på universitetsnivå och som kan arbeta ca. två dagar i veckan på vårt kontor i Norsjö.  Det är meriterande om du har erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i denna tjänst. Du ska ha mycket goda IT-kunskaper och vara van att arbeta med Officepaketet och då särskilt Excel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Agresso eller liknande system. Du ska kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och noggrann. Du är initiativrik, har god samarbetsförmåga samt ett stort inre driv. Snabba förändringar kan påverka det dagliga arbetet vilket gör att du bör vara flexibel och stresstålig för att trivas i rollen. Du är även serviceinriktad och har ett pedagogiskt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Anställningsform: Timanställning Omfattning: ca. 40% Tillträde: Omgående Lön: Timlön med individuell lönesättning Du är välkommen att skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi söker tjänsten under förutsättning av erforderliga beslut. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Norsjö kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till Barn- och ungdomsförvaltningen

Arbetsgivare / Ort: Halmstads kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 October (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 15 000 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 3 000 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, fritidshem, kulturskola, grundsärskola, teknikskolan KomTek och vårt resurscentrum Kärnhuset. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Redovisningsenheten behöver nu en redovisningsassistent till sitt team. ARBETSUPPGIFTER Redovisningsenheten arbetar med förvaltningens ekonomiredovisning och ger stöd till chefer och kärnverksamhet i frågor kring inköp och redovisning. Gruppens övergripande uppgifter innebär både support, information, utbildningar, internkontroll och att vara del i förberedande bokslutsarbete. I arbetet ingår också att utbilda nya användare av inköpsstödet och mindre direktupphandlingar för förvaltningens verksamheter. Samarbete är en nyckel till vår framgång. KVALIFIKATIONER Ekonomiutbildning på högskola eller annan utbildning inom ekonomi som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av ekonomiarbete och goda kunskaper i excel. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt kunna arbeta både under eget ansvar och tillsammans i grupp. Du behöver även vara noggrann, strukturerad och gärna dela våra skratt på arbetsplatsen. Meriterande är erfarenhet av arbete i Unit 4 Business, arbete i en politiskt styrd organisation, kunskap om inköp och upphandling, erfarenhet av utbildningssituationer och att hålla i information till grupper. Vi söker dig som ser möjligheter i digitalisering, ser till kundens behov och har god service i det du gör. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta. Om du erbjuds anställning inom Barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag utan anmärkning från Polisens belastningsregister för arbete inom skola/förskola. Utdraget är kostnadsfritt och tar ca 2-3 veckor för polisen att handlägga. Beställ därför i god tid! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Halmstads kommun
Ansökan
Ansök senast 21 October (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent sökes för omgående start!

Arbetsgivare / Ort: Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 23 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Är du självgående, analytisk och orädd för att hugga i där det behövs? Har du erfarenhet av ekonomi/redovisningsarbete? Då kan du vara den vi söker! För kunds räkning söker vi nu en redovisningsassistent som kommer stötta verksamheten i Malmö med genomgående ekonomiarbete. Detta betyder att du kommer vara delaktig i samtliga delar som löpande bokföring, månadsbokslut och årsbokslut. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider och önskad start är omgående. Behovet sträcker sig 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd av StudentConsulting men jobba ute hos vår kund. Din profil Du som söker har gärna en utbildning inom ekonomi (eller likvärdig) samt erfarenhet av arbete med liknande uppgifter. Du bör vara självgående, analytisk och flexibel och kunna anpassa dig till nya situationer och arbetsuppgifter. Vidare bör du känna dig trygg med att upprätta balans - och resultaträkningar samt bekväm med ekonomiska termer kopplat till redovisning. Låter det som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Hemsida: www.studentconsulting.com
Ansökan
Ansök senast 23 October (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisare

Arbetsgivare / Ort: Coffee Stain Studios AB / Skövde
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

COFFEE STAIN SÖKER EN REDOVISARE

Coffee Stain Studios är ett kreativt bolag inom dataspelsutveckling som bildades 2010 och har gjort spel som Sanctum (2011), Goat Simulator (2014) och Satisfactory (2019). Bolaget har nått stora framgångar och består idag av 6 bolag i Coffee Stain koncernen. Vi både utvecklar spel genom våra 4 studios och publicerar spel genom Coffee Stain Publishing. Moderbolaget är Coffee Stain Holding och ägs av börsnoterade Embracer Group AB med säte i Karlstad.

I Coffee Stain arbetar idag drygt 70 anställda både i Skövde, Stockholm och Göteborg.

Vår ekonomifunktion, där en person arbetar idag, finns på vårt Skövdekontor. Nu behöver vi förstärka ekonomifunktionen och söker därför en redovisare.

Om anställningen:

  • Lön: Månadslön
  • Anställningsvillkor: Deltid efter överenskommelse (50-75%) med möjlighet till heltid på sikt
  • Tillsvidareanställning som föregås av provanställning
  • Arbetsgivare: Coffee Stain Holding AB
  • Arbetsort: Skövde

Som redovisare får du arbeta i en modern och digitaliserad miljö och är delaktig i all administration i de flesta bolag. Stor frihet och mycket plats för egna idéer. Du har god erfarenhet av redovisning, ekonomi och lönehantering.

Vi erbjuder dig som självgående och engagerad person en bred tjänst där du ansvarar för löpande redovisning och lönehantering. Behjälplig vid årsbokslut och deklaration.

Ett axplock av arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Hantering av leverantörsfakturor, kontering, betalning, avstämning reskontra
  • Utfärdande/hantering av kundfakturor, avstämning reskontra
  • Momsavstämning/upprättande av momsdeklaration
  • Rapportering periodisk sammanställning
  • Rapportering SCB
  • Periodbokslut
  • Avstämningar
  • Lönehantering

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ta eget ansvar. Du har god datorvana och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Då både koncernrapportering och stora

delar av personalen är engelsktalande är goda kunskaper i engelska en merit. Du har också goda kunskaper i förekommande arbetsverktyg såsom Excel eller liknande. Vi arbetar idag i Fortnox (lön och bokföring). Du rapporterar till redovisningsansvarig på Coffee Stain.

Du är varmt välkommen med din ansökan till [email protected]

Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 oktober

För mer info om oss: www.coffeestainstudios.com

Arbetsgivare
Coffee Stain Studios AB
Hertig Johans Gata 6
54130 Skövde
Hemsida: www.coffeestainstudios.com
Ansökan
Ansök senast 30 October (10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsassistent & Kundkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Ecab Ekonomicentra AB / ÖREBRO
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsassistent

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

ECAB EkonomiCentra AB är en modern redovisningsbyrå som stärker kundernas företag genom kundnära samarbeten och proaktiv rådgivning.

Vi har varit nominerade till Företagarnas pris i Visma Accounting Awards och siktar högt genom att ständigt utveckla vårat koncept och arbetsrutiner.

ECAB är lokaliserade på Aspholmen i Örebro med fri parkering. Därifrån samarbetar våra 3 medarbetare med våra kunder genom digitala lösningar.


Våra affärsområden

ECAB EkonomiCentra AB har två affärsområden med tydliga paketerade lösningar för att nå bästa kundnytta.

Vårt framgångsrecept är Egen Ekonomiavdelning där våra kunder anlitar oss som sin outsourcade ekonomi- & löneavdelning. Tillsammans bygger vi upp ett tätt samarbete i realtid med företagets ledning, medarbetare och samarbetspartners gällande alla förekommande administrativa och ekonomiska uppgifter– precis som en vanlig ekonomi- och löneavdelning.

Inom Bara Bokföring hjälper vi de mindre företagen med redovisning och bokslut. Vi levererar en kvalitativ och trygg hantering av bokföringen med enkla och tydliga rapporter.


Vem söker vi?

Vi söker dig som vill ta rollen som redovisningsassistent kombinerat med kundkoordinator i uppdrag för utvalda kunder och har förmågan att leverera ett ökat kundvärde med dina kunskaper inom löpande ekonomihantering tex kund- & leverantörsreskontra, utbetalningar, fakturering, bokföring, moms, skatter, avstämningar, löner samt månadsbokslut.

Som kundkoordinator ska du avlasta redovisningskonsulterna och byråledaren med löpande ekonomiuppgifter till våra kunder. Lösa administrativa uppgifter och koordinera arbetet internt till förmån för kunden. Underhålla klientdatabasen, förbereda checklista med information till kund för att säkerställa inlämning från dem, kontakta kunder om saknad information, planera årligt arbete för att möta kundernas behov och uppnå effektiv resurshantering, samt återlämna kundmaterial.

Du ska vara självgående och ha flerårig erfarenhet inom löpande ekonomiuppgifter och avstämningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av Vismas system men även Fortnox.

Det som motiverar dig är att du har möjlighet att påverka med din kompetens så ECAB fortsätter att växa och ligga i framkant i branschen. Men du vill också utvecklas mer själv och bli ännu vassare på det du gör.

Sist och möjligtvis störst av allt har du förmågan att skapa nära relationer med dina kunder med hög servicekänsla. Du vill leverera hög service både internt och till våra kunder.


För att trivas hos ECAB

För att trivas hos oss är du en lyhörd och motiverande lagspelare som stöttar dina kollegor och vill bidra med en god teamkänsla. Vi värnar om att det är högt i tak där allas idéer, tankar och kompetens är lika värda. Du vill vara delaktig i att ta fram nya koncept och lösningar till våra kunder. ECAB är ett team där vi tillsammans ska skapa den bästa redovisningsbyrån i Örebro samtidigt som vi har roligt tillsammans.


Ansök nu!

Välkommen att söka vår lediga tjänst idag. Urvalet sker löpande.

Vi söker en heltidstjänst. Men det viktigaste för oss är att hitta rätt person så berätta om du hellre vill jobba deltid, för då löser vi det med 2 medarbetare istället.

Maila din ansökan med löneanspråk till [email protected] och bifoga gärna ett foto på dig själv.

#jobbjustnu


Arbetsgivare
Ecab Ekonomicentra AB
Radiatorvägen 11
70227 ÖREBRO
Hemsida: www.ekonomicentra.se
Ansökan
Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsassistent till vårt kontor i Kramfors

Arbetsgivare / Ort: Block Revisionsbyrå AB / Kramfors
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Du har som minst en gymnasieutbildning och är en allmänt driftig, hängiven person som även är intresserad av ekonomi, företagande och redovisning.

Att arbeta på en revisionsbyrå ställer stora krav på dina egenskaper. Lagar och regler förändras ständigt, samtidigt som nya tekniska lösningar ställer krav på förändringsförmåga. Det är därför viktigt, att du gillar ett högt tempo och uppskattar att få vara med och göra skillnad.

Arbetet innehåller stöd till våra mer erfarna medarbetare där du får arbeta med grunderna och den löpande redovisningen för att på sikt kunna göra mer kvalificerade arbetsuppgifter.

Egenskaper som stresstålighet, förmåga att planera din egen tid och att hålla deadlines premieras därför.

Det är även viktigt, att du har en god social kompetens. Ett av våra ledord är Engagemang. Vi förväntar oss att du har förmågan att förstå våra kunder och deras verksamheter och viljan och ta initiativ till nya kontakter.

Arbetsgivare
Block Revisionsbyrå AB
Kontorsvägen 2
87231 Kramfors
Ansökan
Ansök senast 31 October (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redovisningsassistent

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 November (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme.Vattenfalls huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Om tjänsten: Nu söker vi en erfaren redovisningsassistent för ett längre uppdrag till Vattenfall i Stockholm. Som redovisningsassistent har du en viktig funktion i Vattenfalls organisation. Du kommer att avlasta dina kollegor och stötta det dagliga arbetet in redovisning Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan uppdraget kan påbörjas, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Erfarenhet/Krav: Vi ser gärna att du som söker har minst gymnasieutbildning med inriktning ekonomi. Tjänsten kräver erfarenhet från daglig bokföring, betalningskörningar, manuella betalningar, OTV och hantering av frågor från CAP. Du är även kommunikativ och kan obehindrat föra dialoger på svenska. Du har: – Gymnasieutbildning - Tidigare erfarenhet av redovisning Personliga egenskaper: Som löneadministratör har du en god samarbetsförmåga och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Du är noggrann med dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta systematisk. Det är viktigt att du spontant och ledigt kan skifta perspektiv med din analytiska förmåga. Övrig information Placeringsort: Stockholm, Solna Tjänstgöringsgrad: Heltid, 40 timmar/vecka Tillträde: 2020-11-02 Anställningsform: Visstid, behovsanställd/som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till kund Om ansökningsprocessen Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected] Om Lernia Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se. 3337 Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 2 November (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningskonsult till EY, Växjö

Arbetsgivare / Ort: Ernst & Young AB / VÄXJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (19 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Inom vår ägarledda verksamhet arbetar redovisningskonsulter, affärsrådgivare och revisorer tillsammans för att skapa en bättre vardag för våra kunder. Vi erbjuder en omväxlande och stimulerande arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Vill du bli en av oss?

Som redovisningskonsult blir du specialist på ägarledda företag och arbetar med redovisningstjänster som omfattar allt från löpande bokföring till månadsrapportering. Vårt kontor i Växjö är framgångsrikt och växer varför vi nu söker redovisningskonsult med tillträde enligt överenskommelse, urval sker löpande.

Möjligheten

Du kommer att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter med spridning på olika branscher. EY är ett värderingsstyrt företag där laganda, respekt och integritet är viktiga ledord. Vid sidan av våra medarbetares engagemang och kompetens är det våra gemensamma värderingar som skapar vår framgång på marknaden.

Huvudsakliga ansvarsområden

Arbetet omfattar framför allt löpande bokföring, avstämningsarbete, månadsrapportering samt upprättande av bokslut. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder genom rapportering av rapporter till dem varje månad, vilket innebär att du skall kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.

För att lyckas och trivas i rollen

Behöver du

  • ha stort intresse för att etablera och utveckla kontakter, i kombination med ett säljande driv
  • uppskatta ett omväxlande och självständigt arbete som kräver engagemang och ansvarstagande
  • vara resultatinriktad

Kvalifikationer för tjänsten

För att vara kvalificerad för denna tjänst bör du uppvisa

  • examen från gymnasium med inriktning mot ekonomi/liknande
  • kritiskt tänkande och analytiska färdigheter för att identifiera och lösa problem
  • integritet, prioriteringsförmåga och förmåga att vara anpassningsbar i en krävande och föränderlig arbetsmiljö

Vi ser även gärna att du

  • visar initiativkraft och kreativitet kombinerat med ett affärsmässigt tänkande
  • du har god förmåga att uttrycka dig i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift

Vad vi söker

Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder. För att passa hos oss på EY ser vi att du har en stark målorientering med ambition att utvecklas och du tycker om att ge professionell service. I gengäld kan du förvänta sig stöd och coachning av erfarna kollegor, samt den professionella utbildning som du behöver för att växa i din karriär. Om du är lättlärd med stora organisatoriska färdigheter och ett genuint intresse för redovisning är denna roll för dig.

Vad EY erbjuder dig

Som redovisningskonsult hos EY får du arbeta med inspirerande och meningsfulla projekt med stort inflytande över din arbetsdag. Från dag ett kommer du att få utmanande och stimulerande arbetsuppgifter över kunder och branscher. Dessutom kommer du att ingå i en miljö som betonar hög kvalitet och kunskapsutbyte.

  • Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden.
  • Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt.
  • Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver.
  • Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin.

Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com.

Om ovan stämmer in på dig, ser vi gärna att du skickar in din ansökan till oss.

The exceptional EY experience. It’s yours to build.

Ansök nu.

Sök senast den 8 november 2020. Din ansökan ska innehålla CV, betyg från universitet och/eller annan utbildning samt ev. intyg från tidigare arbetsgivare. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria-José Benitez på [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Emma Unger på [email protected]

Arbetsgivare
Ernst & Young AB
Storgatan 82 A
35106 VÄXJÖ
Ansökan
Ansök senast 8 November (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningsassistent med internationellt fokus!

Arbetsgivare / Ort: Adtoox AB / Solna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 December (2 månader 4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Adtoox är ett medelstort svensk IT-bolag med globala ambitioner. Vi levererar innovativa medialösningar med fokus på video och reklam. Vi är marknadsledare i Norden och växer så det knakar. Våra tjänster används av mediehus, annonsörer, mediebyråer, reklambyråer, produktionsbolag samt posthus i sjutton länder. Vi är den lilla uppstickaren på den globala arenan och vår framgång kommer från att vi vill mer, tror mer och gör mer. Vi är övertygade om att engagemanget hos vår personal avgör hur våra användare upplever oss och våra tjänster. Enastående innovationskraft och en fantastisk kundservice byggs inte med antalet personer på en arbetsplats, utan från motivationen och glädjen från de som arbetar där.

Nu söker vi dig som vill arbeta som vikarierande redovisningsassistent under perioden december 2020 – december 2021. Denna tjänst kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment och trivs med att ställa om snabbt mellan dessa arbetsuppgifter.

Som redovisningsassistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat inkludera

  • Leverantörreskontrahantering – inskanning, kontering och betalning.
  • Månadsbokslut.
  • Kreditkortshantering.
  • Matchning av utbetalningar.
  • Ansvara över vår marknad i Polen – betala lev. fakturor, matcha fakturor samt gå igenom balans-och resultatrapport.
  • Framtagande samt analys av diverse rapporter.
  • Kontorsgöromål.
  • Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Vem är du?

Du är utåtriktad och målinriktad med ett brinnande intresse för ekonomi och service. Du har arbetat 2-5 år som redovisningsassistent. Du drivs av att bygga och underhålla goda relationer med medarbetare och samarbetspartners. Du har lätt för att arbeta självständigt men uppskattar samtidigt teamkänslan på en fartfylld arbetsplats. Du är lättlärd och söker därför en arbetsplats där du ständigt utmanas. Du är ambitiös, driven och högpresterande i allt du företar dig.

Är det här du?

Om du är intresserad av tjänsten, skicka din ansökan, inklusive ett personligt brev och CV till [email protected]

Arbetsgivare
Adtoox AB
Englundavägen 7D
17141 Solna
Hemsida: www.adtoox.com
Ansökan
Ansök senast 24 December (2 månader 4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Junior Accountant till börsnoterad nordisk koncern

Arbetsgivare / Ort: Dedicare AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 December (2 månader 9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningsassistent

Om jobbet
Söker du en varierad roll med många kontakter och vill arbeta på ett framgångsrikt börsnoterat bolag? Trivs du i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik? Vi söker nu en engagerad redovisningsassistent till Dedicare, ett av Nordens största bemanningsföretag inom vård och socialt arbete. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start januari 2021 och beräknat fram till och med augusti 2022. Du kommer att sitta tillsammans med ditt team på huvudkontoret, i ljusa och trevliga lokaler på Södermalm i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som redovisningsassistent kommer du ha en bred och omväxlande roll där du arbetar primärt med kund- och leverantörsreskontra samt administrativa uppgifter för den nordiska verksamheten. Du kommer att ha ett stort kontaktnät och arbeta i en föränderlig miljö och vi söker dig med stort kundfokus som tycker om att ge bästa möjliga service i alla lägen. Du kommer att vara del av ett glatt gäng på 15 personer som hjälper och stöttar varandra och du rapporterar till redovisningschef.

I dina arbetsuppgifter ingår:
• Löpande redovisning
• Kund- och leverantörsreskontra
• Avstämningar
• Betalningar och cash management
• Hantering av reseräkningar
• Diverse administrativa uppgifter som tex hantering kundkontrakt, arkivering etc

De system du främst kommer att arbeta i är Navision, Medius, Recman och Economics.

Vem är du?
Vi söker dig som med fördel har någon erfarenhet inom redovisning sedan tidigare. Du har även en akademisk examen inom ekonomi.

Vi utgår från att du har god systemförståelse samt att du med fördel har erfarenhet från arbete i affärssystem och Excel.

I din roll kommer du att ha mycket kontakt med olika funktioner i Norden och det är därför meriterande om du har kunskap i danska och/eller norska språket.

Du trivs med att vara del av ett team, att bidra och arbeta mot gruppens gemensamma mål. Som person är du social, flexibel och lösningsorienterad och du är van att arbeta självständigt och strukturerat. Du har ett stort engagemang och kommer gärna med idéer och förslag till utveckling och förbättringar.

Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan idag! 
 
Arbetsgivare
Dedicare AB (publ)
Hemsida: www.dedicare.se
Ansökan
Ansök senast 29 December (2 månader 9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Redovisningassistent

Arbetsgivare / Ort: F Square Services
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (4 månader 26 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Redovisningsassistent

Om jobbet

Söker kompetent redovisning assistent som kan sköta löpande bokföring och hjälpa till kunder med deras frågor.

Engelska språk är ett krav.

Arbetsgivare
F Square Services
Ansökan
Ansök senast 18 March (4 månader 26 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.