På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Webbproducent

Webbproducent

Webbproducenten (digital producer) ansvarar för innehållet och den grafiska strukturen på en webbplats, samt ofta också för webbplatsens grafisk profil. Att arbeta som webbproducent innebär att du ska utveckla företagets eller verksamhetens digitala kommunikation.

På större arbetsplatser är det ofta webbstrateger som bestämmer vad webbproducenten ska arbeta med. Ofta handlar det om att genomföra digitala kampanjer, allt från att utveckla dem, därefter implementera och slutligen följa upp de digitala kampanjerna.

I webbproducentens arbetsuppgifter ingår det även att skriva säljande och/eller redaktionella texter samt att hantera bilder och foto. Som webbproducenten arbetar du projektform och projektet kan exempelvis handla om att lansera en ny hemsida.

Webbproducentens arbetsuppgift kan kombineras med webbredaktörens och/eller med den webbansvariges arbetsuppgifter. Många webbproducenter är egna företagare/konsulter. Andra arbetar som anställda på olika företag, reklambyråer, medieredaktioner, kommunala eller statliga verksamheter. 

Utbildning

De flesta webbproducenter har någon form av eftergymnasial utbildning inom media, kommunikation och/eller journalistik. Passande utbildningar kan finnas inom yrkeshögskola.

Personliga egenskaper

Du som är intresserad av att arbeta som webbproducent bör trivas med att arbeta i projektform och kunna anpassa dig ganska lätt till nya miljöer och omständigheter. Du bör också vara strukturerad i ditt arbetssätt, initiativtagande, flexibel och kreativ.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

22 Lediga jobb

Webbanalytiker inom Digital Kommunikation i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Försäkringskassan
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbansvarig/Webbstrateg

Om jobbet
Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Kommunikationsavdelningen på Försäkringskassan består av drygt 60 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att leda, utveckla och stödja myndighetens interna och externa kommunikation, myndighetens grafiska profil, vi förvaltar och utvecklar myndighetens intranät och externa webbplatser och vi driver myndighetens klarspråksarbete. Avdelningen är indelad i fyra verksamhetsområden, varav ett är Digital Kommunikation. Försäkringskassan arbetar för att öka användningen och kundnöjdheten av våra digitala kanaler samt att kanalerna ska bidra till och spegla myndighetens mål. Vi söker nu en webbanalytiker som ska bidra till vår digitala utvecklingsresan. Arbetsuppgifter och ansvar  Som webbanalytiker arbetar du löpande med att analysera slutkunders användning och trafik i Försäkringskassans digitala kanaler. Ditt ansvar är att uppmärksamma verksamheten på trendbrott och kund- och analysinsikt som kan bidra till ökad kundnytta och utveckling av verksamheten. Du ansvarar även för att upptäcka och definiera behovet av analyser och omsätta dessa till aktiviteter.  Rollen innefattar att ta fram KPIer (nyckeltal), skapa underlag för webbplatsoptimering- och SEO-arbete. Du tar fram analys och beslutsunderlag för större och mindre digitala utvecklingsprojekt. Du förväntas presentera analysresultat och presentera tydliga rekommendationer till beslut. Tjänsten innebär att sätta analyser i relation till kundtrafik i andra kanaler än webben samt i relation till kundnöjdhetsmätningar. I rollen kommer du att hantera intern information och därför har du ett högt säkerhetsmedvetande. Som webbanalytiker har du stort eget ansvar för ditt arbete och har din expertis inom webbanalysområdet. Du kommer att ha ett nära samarbete med IT-avdelningen och nyckelpersoner inom myndigheten som arbetar med att följa upp och analysera våra digitala tjänster. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har flerårig erfarenhet av webbanalys för större webbplatser med tydligt resultatfokus • har erfarenhet av att designa och producera analysuppföljning samt definiera KPI:er • har erfarenhet av att ta fram tydliga rekommendationer till beslut • har erfarenhet av arbete i webbanalysverktyg • har en förmåga att se och värdera analytiska samband mellan kundernas agerande i digitala kanaler, verksamheten behov och externa trender • är strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor och anpassa budskap till mottagaren • är duktig på att nätverka, skapa kontakter och samarbeta • är pedagogisk och har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt • är nytänkande, kreativ och kan omsätta kunskaper och erfarenheter till handling samt driva dina uppdrag framåt Det är meriterande om du: • har erfarenhet av att omsätta analys till effekt och nytta • har erfarenhet av agilt arbetssätt och metoder • har erfarenhet av kvalitativt analysarbete • har arbetat med Matomo som webbanalysverktyg Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tillsvidareanställning, heltid, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor förekommer i tjänsten. Kontakt Rekryterande chef: Susanne Larsson, tel 073-358 12 75 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Rebecca Svanedal, 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Annika Borg, tel 010-116 34 74, Saco-S: Ingmarie Johansson, tel. 010-119 26 37, Seko: Eliza Grundström, tel 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 26 september 2021. Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.
Arbetsgivare
Försäkringskassan
Hemsida: http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Webbredaktör

Arbetsgivare / Ort: Ängelholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
Ängelholm är landets första agila kommun! Här tänker vi nytt och vi har därför byggt en unik utvecklings- och serviceorganisation helt fokuserad på invånarservice och samarbete. Förutom att vi har huvuduppdrag istället för förvaltningar, är det unika med Ängelholms kommun vårt signalsystem och våra agila arenor. Vi jobbar med vardagsinnovationer och får saker att hända. Samarbete är en självklar arbetsform för oss och med vårt agila arbetssätt har vi förutsättningarna och förmågan att anpassa oss i ett samhälle som ständigt förändras. Vi lever vår värdegrund: Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft. Ängelholm är dessutom en av Sveriges vackraste platser med kilometerlånga stränder, djupa skogar och öppna landskap och har bästa läget med utomordentliga kommunikationer till resten av Skåne, Sverige och kontinenten. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Läs mer på jobb.engelholm.se Inom huvuduppdrag Samhälle arbetar vi långsiktigt och agilt med att forma en hållbar framtid för alla som vill leva och utvecklas i Ängelholms kommun. Vi arbetar med gator, parker, stränder, detaljplaner, bygglov, miljö, vatten, avlopp, kultur, fritid och idrott, lokalvård och måltider. Vi är ca 480 medarbetare och omsätter närmare 600 miljoner i drift, samt 150 miljoner i investeringar. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår att vara webbredaktör för huvuduppdrag samhälles olika verksamheter, såväl för intranät som för den externa webben. Ängelholms kommun är mitt i en spännande resa med att bygga nytt intranät och som webbredaktör hos oss får du en nyckelroll i detta arbete. Även om huvudsakligt fokus kommer att vara redaktörskap för intranät och webb, så ingår det även i rollen att stötta chefer inom huvuduppdraget i den interna kommunikationen. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi vill att du har goda kunskaper om, och erfarenhet av webbpublicering, gärna i Sitevision som är det verktyg vi arbetar med. Du känner väl till vad som gäller kring tillgänglighet och användbarhet på webben och de regelverk som påverkar digital kommunikation. Har du även erfarenhet av statistik, uppföljning och analys kopplat till webbarbete och goda IT-kunskaper vad gäller Microsoft 365, Siteimprove, Google analytics och sökmotoroptimering är det meriterande. Den vi söker har vana av att skriva texter för olika målgrupper med en förmåga att omvandla komplicerade underlag till klarspråk. Vi tror att det underlättar om du har erfarenhet från webbarbete i kommunal förvaltning och politiskt styrd organisation och då särskilt erfarenhet från något av verksamhetsområdena samhällsbyggnad, teknik-, eller kultur, idrott och fritid. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att du verkar efter våra värdeord Öppenhet, Omtanke och Handlingskraft, är naturligtvis en självklarhet. Det är även viktigt för oss att du som person är strukturerad och självgående. Du behöver samtidigt vara samarbetsinriktad och socialt skicklig med god förmåga att agera ambassadör såväl internt som externt. Du har självklart ett trevligt och professionellt bemötande i dina kontakter och du drivs av att med hjälp av god kommunikation nå utveckling och resultat. Du kommunicerar utmärkt i tal och skrift på svenska, övriga språk är meriterande. Intervjuer kommer preliminärt att hållas nedanstående datum. Gör gärna en notis i din kalender redan nu. • 1/10 • 6/10 ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Ängelholms kommun
Ansökan
Ansök senast 27 september (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Webbredaktör

Arbetsgivare / Ort: Jönköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
IT- och digitaliseringsenheten Vi söker en inspirerande webbredaktör till utbildningsförvaltningens nya pedagogiska plattform för medarbetare i förskola och skola. Kom till oss och bidra till lärglädje hela vägen, från förskola till vuxenutbildning! Ditt nya jobb Utbildningsförvaltning vill genom en digital pedagogisk plattform ge samtliga medarbetare i förskola och skola i Jönköpings kommun inspiration, kunskap och möjlighet att dela erfarenheter. Genom en gemensam sajt skapar vi en arena för vårt arbete för likvärdighet och barn och elevers rätt till lärande och utveckling. Den digitala plattformen som kommer vara tillgänglig externt kommer också ge möjlighet för lärare och förskollärare att nå ut med sin värdegrund, metodik och kompetens till exempelvis fristående verksamheter, vårdnadshavare och potentiella kollegor. Du kommer att bli redaktör för plattformen och leda ett redaktionsråd bestående av lärare och förskollärare från verksamheten. Som redaktör ansvarar du för innehåll, förvaltning och utveckling av plattformen. Rent praktisk innebär det bland annat att producera och redigera innehåll som text, foto och film, presentera nyheter och aktuella händelser inom verksamheten samt samordna webbplatsens bloggare. Välkommen till oss IT- och digitaliseringsenheten är en av utbildningsförvaltningens centrala stödfunktioner vars arbete utgår från att digitala verktyg och resurser ska användas för att stödja lärande och lärglädje. Den digitala pedagogiska plattformen blir ytterligare ett verktyg i detta arbete. Utbildningsförvaltningen är inne i en spännande förändringsprocess med stort fokus på digitalisering. Du kommer att ha en viktig roll i det arbetet. Vi är nio medarbetare och en enhetschef på enheten med olika bakgrund men gemensamt fokus på engagemang, nytänkande och gemenskap som ska utökas med en kollega. Din kompetens Vi söker dig som är högskoleutbildad kommunikatör/journalist men du skulle också kunna vara legitimerad lärare/förskollärare som har vidareutbildat dig inom kommunikation. Du är en god skribent, hittar rätt tonläge och vet hur texter anpassas så att de passar kanalen och målgruppen. Du har också vana att arbeta med film och foto. Som person ser vi att du trivs att arbeta efter mål och uppnå resultat, har förmåga att ta initiativ samt ser till helheten i olika situationer. Du samarbetar gärna med andra och har en god förmåga att skapa relationer med personer du arbetar med. För att lyckas i rollen ser vi att du: - har erfarenhet av verktyget Sitevision eller annat CMS - har kunskap i Adobe Creative Suite - har erfarenhet av att skriva redaktionella texter - är en snabb och språksäker skribent och innehållsproducent med intresse för digital kommunikation - önskvärt om du har erfarenhet av redaktionell planering Bra att veta Efter urval kommer ni som uppfyller kriterierna att ombes skicka in arbetsprover på texter, foton och film. Anställningen är placerad på utbildningsförvaltningen i Huskvarna men uppdraget gäller hela verksamheten från förskola till vuxenutbildning som finns utspridda i hela Jönköpings kommun. Som webbredaktör kommer du också ha ett nära samarbete med kommunikationsavdelning som har ett övergripande ansvar för kommunikation i Jönköpings kommun. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Intervjuer kommer att hållas under oktober månad 2021. Vill du veta mer? Kontakta enhetschef Jeanette Hultberg på 036-10 23 04 eller [email protected] ([email protected]). Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligaubf) Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsgivare
Jönköpings kommun
Hemsida: http://www.jonkoping.se
Ansökan
Ansök senast 29 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Content Manager / Skribent inom investeringar & privatekonomi sökes

Arbetsgivare / Ort: Optimizee Group Sweden AB / Eskilstuna
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du hjälpa oss öka kunskapen om investeringar på webben? Vill du vara del av ett snabbväxande företag? Har du tidigare kunskap av investeringar och privatekonomi? Har du erfarenhet av att skriva innehåll på svenska (eller engelska)? Ansök!

Optimizee är ett företag som ökar kunskapen om investeringar på webben. Vi driver bland annat webbplatserna CryptoRunner.com (jämförelsetjänst för kryptovalutor med 300,000+ sidvisningar per månad) och InvestoRunner.com (en ny jämförelsetjänst för börsen).


Jobbeskrivning

Vi söker dig som är självgående, detaljerad och långsiktig. I rollen som Content Manager på Optimizee kommer du skriva innehåll på svenska (eller engelska), ta fram bilder, formatera texten och vara ansvarig för det som publiceras. Andra arbetsuppgifter kan vara beställning och korrekturläsning av innehåll från frilansskribenter.

Du kommer jobba självständigt efter tydliga deadlines, men också vara i daglig kontakt med oss på kontoret samt våra frilansare. Kontoret är på Kungsgatan 63, Eskilstuna. Det kommer finnas möjlighet till vissa flexibla arbetstider (macbook och andra verktyg tillhandahålls) men arbetet ska utföras på plats.

Detta jobb kräver att du har erfarenhet av investeringar såsom aktier och viljan att lära dig varje dag. Vi skriver nästan bara djupgående guider som inkluderar mycket tekniskt innehåll. Exempel på ämnen du kommer skriva om: “Aktier, investeringar, fonder, företag, guld, silver, kryptovaluta, tjäna pengar, spara pengar, börsen, valutakurser, aktietips, daytrading, volatilitet, ränta på ränta, investeringssparkonto, aktieutdelning, ekonominyheter, hävstång, kassalikviditet, bruttomarginal etc.”

Om oss

Optimizee ökar kunskapen om investeringar. Vi består av ett litet team som bygger, optimerar och expanderar utbildningswebbplatser. Företaget startades för 2 år sedan, har två heltidsanställda och ett flertal frilansare. Vi växer och anställer nu flera och flyttar till större kontor på Kungsgatan 63, Eskilstuna 632 21. Detta för att kunna lansera flera tjänster och expandera till flera länder. Det kommer finnas goda möjligheter att utvecklas och växa med företaget när vi anställer och expanderar. För mer information, besök Optimizee.se.

Kvalifikationer

  • Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i skrift
  • Krav på grundläggande kunskaper i engelska
  • Krav på kunskap inom investeringar och privatekonomi
  • Meriterande goda kunskaper i engelska och flerspråkig
  • Meriterande kunskaper inom photoshop och videoredigering

Arbetsuppgifter

  • Skriva, redigera och publicera innehåll
  • Genomföra grundling forskning innan publicering
  • Beställning och korrekturläsning från frilansare
  • Annat administrativt arbete


Förmåner

  • Företag som växer snabbt och expanderar
  • Arbetsplats där man får läsa, skriva och utvecklas varje dag
  • Del av ett team som lanserar nya spännande tjänster
  • Möjlighet till chefspositioner när vi rekryterar flera
  • Heltid 100% med fast månadslön
  • Tjänstepension för dig som fyllt 25 år
  • Mat-och dryckesförmåner på kontoret
  • Friskvårdsbidrag 3000 kr per år


Lön

Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid 100%. Intervjuer sker löpande. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan till [email protected] Bifoga personligt brev, cv och texter som du har skrivit. Vid frågor kontakta mig på [email protected] eller 0763249547.

Denna jobbannons publicerades ursprungligen på vår företagssida. Alla tillgängliga jobb hos oss hittar du här: https://optimizee.se/#jobs

Sökord: Content Manager, Content editor, Web editor, Writer, Webbredaktör, Digital redaktör, Journalist, Skribent

Arbetsgivare
Optimizee Group Sweden AB
Kungsgatan 63
63221 Eskilstuna
Hemsida: optimizee.se
Ansökan
Ansök senast 30 september (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Redaktör webb/sociala medier

Arbetsgivare / Ort: Maneta design&konsult AB / Stocksund
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Webbredaktör

Färdigheter
Meriterande
  • Webb

Om jobbet

Extrajobb!

Vi söker en person som kan öka och upprätthålla trafik på webb och sociala medier.

Du har erfarenhet av marknadsföring, webb, bildhantering och sociala medier. Du kommer att sköta företagets uppdateringar på webben och i sociala medier.

Kunskap och erfarenhet av följande typer av konton är ett krav:

  • Instagram
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter
  • Uppdatera och ändra hemsidor typ Wordpress (Eniros plattform)


Meriterande är om du har en känsla för färg och form för att kunna komponera ihop passande inlägg, livevideos och händelser med #'s.

Urval sker löpande och fler sökande kan komma att vara aktuella parallellt. Arbete sker på distans via dator/telefon.

Varmt välkommen att kontakta oss med frågor på [email protected]

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Maneta design&konsult AB
Trastvägen 8
18279 Stocksund
Hemsida: www.manetadesign.se
Ansökan
Ansök senast 3 oktober (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.