På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Webbproducent

Webbproducent

18 Lediga jobb

Resultatfokuserad webbkommunikatör till Tillväxtverket

Arbetsgivare / Ort: Tillväxtverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
Är du en flexibel webbkommunikatör och mycket god skribent? Brinner du för att testa nya arbetssätt tillsammans i ett team? Har du erfarenhet av arbete med webb inom offentlig sektor? Då kan du vara den vi söker. Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision. Kommunikationsenheten ansvarar för myndighetens övergripande externa och interna kommunikation. Enheten driver övergripande kommunikationsaktiviteter, stöttar chefer och handläggare i kommunikationsfrågor, ansvarar för riktlinjer och myndighetsgemensamma kanaler samt arbetar strategiskt och operativt med prioriterade kommunikationsuppgifter.    Om tjänsten I rollen som webbkommunikatör arbetar du redaktionellt med innehåll och struktur på Tillväxtverkets webbplatser, främst tillvaxtverket.se. Du ansvarar för att skriva, bearbeta och publicera texter, arbeta med övrigt innehåll såsom bild och film. Du ansvarar även för att säkerställa att innehållet är pedagogiskt, inspirerande, till-gängligt samt webb- och målgruppsanpassat. Arbetet utförs i hög utsträckning samverkan med andra på myndigheten. I arbetsuppgifterna ingår även att ta hand om löpande webbsupportärenden via ärendehanteringssystem, stötta och vara bollplank för kollegor i webbfrågor. Som webbkommunikatör är du en viktig del i att utveckla vårt digitala kundmöte och webbteamets arbetssätt. Vi söker dig som gärna använder ditt strategiska tänk i operativt arbete och kan stötta/coacha inom organisationen. I år har Tillväxtverket ett regeringsuppdrag att ta fram en nationell digital kunskapsbank inom besöksnäring där vi ser att du bidrar med webbkompetens och som samordnande webbredaktör. Ditt tjänstgöringsställe är i Stockholm, Östersund eller Malmö. Vi söker dig som har: • Relevant utbildning inom kommunikation med inriktning webb och/eller digitala kanaler, eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som Tillväxtverket bedömer som likvärdig • Minst två års erfarenhet som webbkommunikatör eller webbredaktör • Erfarenhet av arbete med innehållsproduktion: skrivit, redigerat och anpassat innehåll för webb och andra medier • Goda kunskaper i CMS/publiceringsverktyg, gärna Sitevision • Mycket god skribent och har vana att hantera innehåll för webb/digitala kanaler och arbeta med SEO • Goda kunskaper i svenska språket, i tal, såväl som i skrift Följande är meriterande: • Erfarenhet av arbete med webb inom offentlig sektor • Kunskap om webbriktlinjer för tillgängligt innehåll, klarspråk och webbanalys • Erfarenhet av arbete som samordnande redaktör/bygga upp nytt webb-projekt • Erfarenhet av operativt arbete i sociala kanaler Som person söker vi dig som är strukturerad och lösningsorienterad. Du är kreativ och vågar pröva nya arbetssätt. Du är flexibel och trivs i en arbetsvardag där du ställs inför ändrade förutsättningar och snabbt behöver ändra fokus. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Anställningsform och sista ansökningsdag Anställningen är en visstidsanställning till och med 2021-12-31. Sista ansökningsdag är den 5 mars 2021. Mer information och kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta kommunikationschef, Jenny Weimerbo 08-681 65 71. Frågor om rekryteringsprocessen be-svaras av HR-specialist Ann Holgersson 08-681 96 72. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Johan Thorell, ST, tfn 08-681 66 01. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvals-frågor, tester, intervjuer samt referenstagning. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.  Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet. Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!  
Arbetsgivare
Tillväxtverket
Hemsida: http://www.tillvaxtverket.se/
Ansökan
Ansök senast 5 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggmax Söker en webbredaktör/produktkoordinator

Arbetsgivare / Ort: Retail Recruitment Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att ge människor råd och möjlighet att nå sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel. Byggmax idé är enkel, vi erbjuder byggvaror med bra kvalitet till ett lågt pris till både hemmafixare och proffs. Vi har butikerspridda i Sverige, Norge och Finland. Varuhusen präglas av self-service, som kund lastar och plockar du själv byggmaterialet i vår drive-in. Läs mer på: www.byggmax.se Är du en redo för att ta nästa steg i din karriär som webbredaktör/produktkoordinator Byggmax? Bli en del av vårt e-handelsteam! Byggmax e-handel ökar och vi står inför en spännande framtid med många stora satsningar på att göra vår digitala butik ännu mer tilltalande! Här blir du en del av ett sammansvetsat team om tre andra webbredaktörer som alla jobbar mot samma mål – att optimera våra sajter och produkter för att driva vår digitala närvaro framåt!  Vi söker dig om vill skapa engagerat innehåll med fokus på Byggmax's produkter.   Sök jobbet idag så lovar vi den en vardag med variation, yrkesmässig utmaning och samarbete! VI ERBJUDER DIG   • En snabbrörlig organisation med korta beslutsled som ger stort eget ansvar • Tillsammans med andra webbredaktörer ansvara för ett område med stor potential och möjlighet att optimera och driva Byggmax digitala närvaro • Ha kul på jobbet varje dag på ett värderingsstyrt bolag DET HÄR GÖR DU HOS OSS    • Fokus i rollen kommer att vara att vårda våra sajter och skapa kundengagemang. • Driva processer och bygga struktur för våra produkter och kategorier i PIM-systemet inRiver.(och vara med på resan i övergången till ett nytt PIM). • Driva, utveckla och skapa content för produkter samt optimera detta över tid • Automatisera och effektivisera våra processer överlag men framförallt med fokus på våra produktflöden • Driva och följa upp satta KPI:er • Optimera sökbarheten (SEO) och se över så att innehållet är baserat utifrån Byggmax kommunikationsstrategi • Ha ett helhetstänk kring hur vi vill förmedla våra produkter och kategorier så att det snabbt når våra kunder DITT TEAM OCH ARBETSPLATS Här blir du en del av Byggmaxgruppens e-handelsteam på ca 14 personer som idag ansvarar för Byggmax hemsidor i tre nordiska länder. Du kommer framförallt att jobba nära andra webbredaktörer och inköp men även ha nära dialog med den digitala marknadsavdelningen och marknadsavdelningen. Du är en lagspelare med att det ges tillfälle att få ta ansvar och driva egna projekt.  Övrigt   Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarnhet av likande arbetsuppgifter/roll och ser detta som ditt nästa steg i karriären. Du är flytande i svenska språket i tal och skrift och meriterande om du även även behärskar något ytterligare nordiskt språk som finska, danska eller norska då du supporterar alla våra länder.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Byggmax Servicekontor i Solna. Under pågående pandemi jobbar vi hemifrån i största möjliga mån och alla möten sker digitalt. Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan, då intervjuer och urval sker löpande. Vi på Byggmax värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.   I samband med denna rekrytering samarbetar Byggmax med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Olle Mikkelsen.    Välkommen med din ansökan!    
Arbetsgivare
Retail Recruitment Sverige AB
Hemsida: http://www.retailrecruitment.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör med inriktning mot klarspråk

Arbetsgivare / Ort: Kemikalieinspektionen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg. Kommunikationssekretariatet med tio medarbetare ansvarar för den externa och interna kommunikationen och ger stöd till verksamheten när det gäller att analysera behov, planera, genomföra och följa upp myndighetens kommunikationsarbete. Kommunikationschefen ingår i myndighetens ledningsgrupp. Nu söker vi en kommunikatör med mycket god stilistisk förmåga som vill vara med och utveckla myndighetens kommunikationsarbete. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kommunikatör med inriktning mot klarspråk kommer du att arbeta med att planera och genomföra Kemikalieinspektionens externa och interna kommunikation. I dina arbetsuppgifter ingår att: - skriva, bearbeta och publicera texter och annat innehåll för intranätet, den externa webbplatsen och andra kanaler - ge kommunikationsstöd till sakkunniga medarbetare i olika projekt, exempelvis i regeringsuppdrag - ge myndighetens medarbetare stöd och utbildning i språkfrågor - ansvara för myndighetens klarspråksarbete och språkliga profil på både svenska och engelska - bidra i det övriga arbetet på Kommunikationssekretariatet KVALIFIKATIONER Du har eftergymnasial utbildning inom kommunikationsområdet eller språkvetenskap, alternativt annan utbildning som vi betraktar som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete som kommunikatör och klarspråksarbete, eller annan arbetslivserfarenhet som vi betraktar som likvärdig. Du är en god skribent som uttrycker dig mycket väl på både svenska och engelska. Du har förmågan att förklara och beskriva komplexa frågor på ett begripligt sätt för olika målgrupper och syften. Vidare behärskar du att arbeta parallellt med flera kommunikationsinsatser tillsammans med sakkunniga. Som person är du prestigelös och trygg i din roll som kommunikatör, skribent och klarspråksansvarig. Du är hjälpsam och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du har integritet och förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer internt på myndigheten. Du tvekar inte att ta dig an både enklare och mer komplexa arbetsuppgifter. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av: - webbpublicering, gärna i SiteVision - arbete med intern kommunikation - arbete på myndighet eller i annan offentlig verksamhet - bildredigering och layout - arbete med rörlig media - arbete med sociala medier Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ÖVRIGT På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas. Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag. Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter. Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.
Arbetsgivare
Kemikalieinspektionen
Ansökan
Ansök senast 7 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Folkpool söker webbansvarig

Arbetsgivare / Ort: Folkpool AB / JÄRNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

- Tjänsten är placerad i Järna.

Vill du börja arbeta i pool- och spabranschen?

Hos oss på Folkpool får du chansen att arbeta med marknadens största sortiment av pooler och spabad. Vi på Folkpool har rikstäckande försäljning och service genom våra auktoriserade återförsäljare, som finns på ca 30 orter runt om i landet. Vi är ett familjeföretag som har varit verksamma sedan 1968 med affärsidén att sälja pooler och spabad genom ett rikstäckande nät av utbildade och kunniga återförsäljare.


Nu söker vi dig som vill ta hand om och utveckla folkpool.se

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Ansvara för att producera innehåll till, uppdatera och utveckla folkpool.se vad gäller funktioner, texter, grafisk layout och sortiment.

· Driva utvecklingsprojekt och vara företagets kompetens inom hemsidesutveckling.

· Ansvara för sökordsoptimering och adwords inom kedjan.

· Ansvara för utveckling av trafik och konvertering samt varumärkesfrämjande aktiviteter.

· Ansvara för att följa upp och analysera statistik och användarbeteende på siten.

· Följa utvecklingen av trender och nyheter inom digital marknadsföring.

Vem är du?

Folkpool befinner sig i en spännande fas och i denna roll kommer du att få möjlighet att påverka vår digitala utveckling. Du är en person som är drivande, kreativ, analytisk och har lätt att samarbeta med andra. Ditt arbetsupplägg är organiserat och planerat med ett strategiskt tänk. Känsla för form och färg är givet och du bör tycka om och ha fallenhet för, att skriva. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fotografering/ filmning. Du trivs i en miljö där det händer mycket med ett stundvis högt tempo. Teamet du kommer att jobba i består av tre personer som har högt i tak och brinner för det de gör.


Utbildningskrav/kompetens

Kommunikationsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av hemsidesutveckling och webhandel. Vana att driva projekt och förmåga att leda utan att vara chef.

Kontakt

Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Sara Widegren, 072 503 51 55.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan via mejl till [email protected]

Sista ansökningsdag 2021-03-10

Arbetsgivare
Folkpool AB
ULLÄNGSVÄGEN 1
15391 JÄRNA
Hemsida: www.folkpool.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (6 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Översättare Svenska till Engelska - Distans/Deltid 3-5h/v

Arbetsgivare / Ort: BGA Group AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter består i att översätta texter från Svenska till Engelska UK. Exempelvis produkttexter, reklammaterial och inspirationsartiklar till vårt Magazine. Vi satsar mycket på vårt skrivna innehåll där vi ser dig som översättare som en förlängning av vår skribent som skriver på Svenska.


Vi söker dig som gillar att skriva texter och har korrekt Engelska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i språken är ett måste. Ett intresse för design och form är en fördel. Perfekt för dig som studerar eller har annan huvudsaklig inkomst. Engelska UK som modersmål är ett krav för arbetet.

BGA är en marknadsledande i Europa inom sitt område inom fotoramar, album och speglar. Texterna som översätts kommer användas i England och Irland.


Översättningarna sker via mail, google docs & slack. Vana att jobba webbbaserat är ett krav. Andra verktyg vi jobbar i är hrefs


Varaktighet, arbetstid

Distansarbete (du behöver bara en dator och internetuppkoppling) ca 3-5 timmar per vecka. Vi vill att du har möjlighet att göra arbetet uppdelat på minst 3-4 dagar i veckan (Så att vi kan få relativt snabba svar på översättningar)

Arbetsgivare
BGA Group AB
Ansökan
Ansök senast 11 March (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Översättare Svenska till Norska - Distans/Deltid 3-5h/v

Arbetsgivare / Ort: BGA Group AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Norska

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter består i att översätta texter från Svenska till Norska. Exempelvis produkttexter, reklammaterial och inspirationsartiklar till vårt Magazine. Vi satsar mycket på vårt skrivna innehåll där vi ser dig som översättare som en förlängning av vår skribent som skriver på Svenska.


Vi söker dig som gillar att skriva texter och har korrekt Norska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i språken är ett måste. Ett intresse för design och form är en fördel. Perfekt för dig som studerar eller har annan huvudsaklig inkomst. Norska som modersmål är ett krav för arbetet.

BGA är en marknadsledande i Europa inom sitt område inom fotoramar, album och speglar. Texterna som översätts kommer användas i England och Irland.


Översättningarna sker via mail, google docs & slack. Vana att jobba webbbaserat är ett krav. Andra verktyg vi jobbar i är hrefs


Varaktighet, arbetstid

Distansarbete (du behöver bara en dator och internetuppkoppling) ca 3-5 timmar per vecka. Vi vill att du har möjlighet att göra arbetet uppdelat på minst 3-4 dagar i veckan (Så att vi kan få relativt snabba svar på översättningar)

Arbetsgivare
BGA Group AB
Ansökan
Ansök senast 13 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kommunikatör/webbredaktör

Arbetsgivare / Ort: Lunds Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (13 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Webbredaktör

Om jobbet
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Sektionen Kommunikation, som är en av Universitetsförvaltningens sektioner, har i uppdrag att bidra till att öka universitetets synlighet, attraktivitet och kommunikativa förmåga och består av fyra avdelningar: Media och profilering, Akademiintendenturen, Webbavdelningen och Kommunikativt verksamhetsstöd. Sektionen har ca 40 medarbetare. Avdelningen Kommunikativt verksamhetsstöd bidrar till utvecklingen av organisationens kommunikativa förmåga genom stöd till framförallt interna processer. Vi söker nu en intern webbredaktör till avdelningen Kommunikativt verksamhetsstöd. Webbredaktören  ska arbeta som huvudredaktör för de universitetsgemensamma interna webbplatserna Medarbetarwebben och Staff Pages, som har målgrupperna svensktalande och engelsktalande medarbetare. En stor del av uppdraget innebär att utveckla och förbättra innehållet för målgruppen forskare. Detta görs inom ramen för projektet HR Excellence in Research i samarbete med många andra inom universitetet. Ditt uppdrag kommer också att fokusera på att leda och samordna det redaktionella arbetet med webbplatserna och utveckla den redaktionella processen. I uppdraget ingår också att kvalitetssäkra innehållet utifrån användarvänlighet och lagkrav, t ex webbtillgänglighet. På universitetet har vi inget gemensamt intranät, utan många olika interna webbplatser inom olika delar av organisationen. Du samarbetar med andra interna webbredaktörer och webbpublicister, bland annat en samordningsgrupp med representanter från universitetsgemensamma sektioner. Du har flera års erfarenhet av arbete som redaktör för ett intranät eller webbplats i en offentlig organisation, gärna decentraliserad. För dig är verksamhetens behov i centrum och du strävar efter att förbättra webbplatserna med fokus på slutanvändarna. Du ser sambandet mellan verksamhetsutveckling och utveckling av de interna webbplatserna. Som person är du drivande, pedagogisk, tydlig, strukturerad och samarbetsinriktad. Webbredaktören ingår i internkommunikationsteamet på avdelningen Kommunikativt verksamhetsstöd och arbetar också nära Webbavdelningen och redaktionen för HR-webben. Projektledare och delprojektledare för projektet HR Excellence in Research är viktiga samarbetspartner liksom sidansvariga inom Gemensamma förvaltningen och avdelningen Forskningsservice. Arbetsuppgifter - Samordna innehåll, struktur och redaktionellt arbete för Medarbetarwebben och Staff Pages. - Förbättra och utveckla innehållet och navigeringen på webbplatserna för målgruppen forskare inom ramen för projektet HR Excellence in Research - Ta fram och redigera övergripande innehåll på webbplatserna - Ansvara för startsidorna - Driva och leda mindre utvecklingsarbete för innehållet på webbplatsen utifrån användartester och andra verktyg för utvärdering av innehållet (t ex sökstatistik, webbanalys och behovsinventeringar) - Koordinera sidansvariga och deras behörigheter, se till att de får introduktion och utbildning. - Ge stöd i innehållsarbete, t ex genom att vidareutbilda sidansvariga i aktuella frågor - Besluta om nya sidor - Kvalitetssäkra webbplatsernas innehåll utifrån användarvänlighet och lagkrav, t ex webbtillgänglighet - Planera och leda återkommande innehållsrevisioner av webbplatserna - Koordinera inkomna frågor till funktionsadressen - Bedöma önskemål om utveckling av innehåll och struktur  Kvalifikationer Krav - Högskoleutbildning i strategisk kommunikation eller medie- och kommunikationsvetenskap - Flera års erfarenhet av att arbeta som intranätredaktör, webbredaktör eller innehållsstrateg - Aktuella kunskaper i att kommunicera på webben och redaktionella processer Erfarenhet av systematiskt innehållsarbete ur ett användarperspektiv - Kunskaper i webbanalys, sökoptimering, användartester och målgruppsanalys - Flerårig erfarenhet av att arbeta i webbpubliceringsverktyg - Erfarenhet av att utbilda webbpublicister - Mycket goda kunskaper om webbtillgänglighet - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande - Arbeta i projekt och utveckla processer - Arbeta med UX-copy inom digitala tjänster och webbgränssnitt - Leda möten eller workshops för idéarbete och problemlösning För att lyckas i rollen som webbredaktör och kommunikatör på Lunds universitet behöver du förstå organisationens kultur och karaktär. Det är därför viktigt att du är lyhörd och har en förmåga till helhetssyn. Ditt arbete bedrivs i hög utsträckning självständigt, vilket kräver driv och initiativkraft samtidigt som du behöver säkerställa att du uppfyller de behov som verksamheten har och att du går i takt med målen och inriktningen för verksamheten. Övrigt Anställningen är tidsbegränsad i 2 år. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsgivare
Lunds Universitet
Ansökan
Ansök senast 17 March (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Webbredaktör/Digital marknadsförare

Arbetsgivare / Ort: Provide IT Sweden AB (publ) / Göteborg
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet


Webbyrå söker webbredaktör/digital marknadsförare på halvtid.

I Göteborg söker vi en webbredaktör och digital marknadsförare på halvtid (20 timmar per arbetsvecka). Arbetsuppgifterna är att bland annat skriva blogginlägg, referenstexter, publicera i vår WordPress-hemsida samt skapa och skriva nyhetsbrev. Därefter ha god kunskap inom sociala medier, särskilt inom Linkedin. Till största del handlar det om att sprida inläggen i sociala medier och därmed skapa trafik till vår hemsida. Det gäller ha god förståelse om digital marknadsföring och kunna lägga upp en marknadsföringsplan för bolagets digitala kanaler genom att marknadsföra innehåll på hemsidan i olika kanaler som sociala medier.

Krav:

· God kunskap inom sociala medier, särskilt Linkedin.

· God kunskap inom digital marknadsföring.

· Duktig på att skriva intressanta blogginlägg och referenstexter.

· Kunna skapa en digital marknadsföringsplan, särskilt inom Content marketing.

Meriterande:

· Använda Photoshop och andra bildredigeringsverktyg för att klippa och klistra bilder till hemsidan och sociala medier.

· Kunskap inom att administrera WordPress-hemsidor.

Kort om Provide IT

Vi är en ledande webbyrå som hela tiden strävar efter att ligga i framkant rent tekniskt, vi vill därför hela tiden arbeta med de senaste och hetaste teknikerna. Vi utvecklar framförallt skräddarsydda webbplatser, system och applikationer för våra kunder. Utvecklingen sker i projektform på plats hos oss (distans för tillfället på grund av Covid-19). Vårt Göteborgskontor är beläget centralt i en vacker sekelskiftesfastighet med högt i tak, stuckaturer, balkong mot Vasaparken och spelrum. Som anställd hos oss erbjuds du även ett fint förmånspaket.

Övrigt

· Flexibla villkor med tider och distansarbete

· Bra förmåner och lön.

· Roliga aktiviteter och AW:s (Nu under Covid-19 spelar vi mycket Among us i brist på möjlighet att träffas på riktigt)

· Bra arbetsmiljö, företagskultur och utvecklingsmöjligheter


Skicka din ansökan med CV till [email protected] och märk den med "Webbredaktör"

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Provide IT Sweden AB (publ)
Götabergsgatan 20
41134 Göteborg
Hemsida: www.provideit.se
Ansökan
Ansök senast 18 March (14 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Översättare Svenska till Nederländska - Distans/Deltid 3-5h/v

Arbetsgivare / Ort: BGA Group AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (14 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Nederländska
  • Svenska

Om jobbet

Dina arbetsuppgifter består i att översätta texter från Svenska till Nederländska. Exempelvis produkttexter, reklammaterial och inspirationsartiklar till vårt Magazine. Vi satsar mycket på vårt skrivna innehåll där vi ser dig som översättare som en förlängning av vår skribent som skriver på Svenska.


Löpande mail som skickas med mindre översättningar kombinerat med översättning av produkttexter från Svenska till Nederländska.

Vi söker dig som gillar att skriva texter och har korrekt Nederländska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i Nederländska är ett måste. Ett intresse för design och form är en fördel. Perfekt för dig som studerar eller har annan huvudsaklig inkomst. Nederländska som modersmål är ett krav för arbetet.

BGA är marknadsledande i Norden inom sitt område inom fotoramar, album och speglar och säljer även mot Nederländerna på www.bga.nl


Varaktighet, arbetstid

Distansarbete (du behöver bara en dator och internetuppkoppling) ca 3-5 timmar per vecka. Vi vill att du har möjlighet att göra arbetet uppdelat på minst 3 dagar i veckan (Så att vi kan få relativt snabba svar på översättningar)

Arbetsgivare
BGA Group AB
Ansökan
Ansök senast 18 March (14 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Webbredaktör med gruppansvar

Arbetsgivare / Ort: Partyking AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

GRÅ DAGAR, ekorrhjul, tidiga morgnar och det eviga livspusslet. Ja det är mycket i livet som kan kännas tråkigt och finns det något som är värre än tristess? På Partyking / Partykungen har vi bestämt oss för att ta fighten mot all tristess. Vi är medicinen mot det tråkiga, vi livar upp vardagen och vi gör livet till en enda stor fest. För vem vill inte ha mer fest i livet?

Så ta fram konfettikanonerna och glowsticksen och hjälp oss FIGHT BOREDOM!

Företaget:

Partyking AB har gått som en raket de senaste åren och finns etablerade på fyra marknader idag, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vår känsla är att det inte kommer att stanna där. Vi utvecklar och säljer bland annat partyprylar, maskeradkläder och roliga presenter online. Allt man behöver, och inte behöver, för att förgylla både festen och vardagen. Företaget erbjuder en fartfylld arbetsplats med ett stort fokus på dig som medarbetare. Partykungen är fackligt anslutna till Unionens kollektivavtal. Vi håller till i häftiga, nybyggda lokaler på Ersbo Industriområde i Gävle.

Personlighet:

Partykungen söker en person som kan leda arbetet på webbredaktion. Du är en driven, nytänkande och kreativ skribent. Erfarenhet inom e-handel är meriterande, men framför allt är du en person som vill utvecklas och varje dag lära dig mer genom att vara i ett framgångsrikt e-handelsteam med högt uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Uppdraget:

Du kommer in i en händelserik expansionsfas för Partykungen och får möjlighet att bidra till nya och spännande lösningar där rollen är en viktig länk i företagets kommunikation emot kund. Webbredaktionen ansvarar främst för publicering av nya artiklar, kampanjer och texter på hemsidan och i denna tjänst ansvarar man för den dagliga driften, leder och fördelar uppgifterna på avdelningen samtidigt som man operativt producerar eget innehåll.

Du har en viktig roll i att säkerställa att siten levererar organisk besökstrafik genom att kontinuerligt arbeta med sökordsoptimering.

Kvalifikationer:

Vi ser gärna att du har en utbildning inom kommunikation eller e-handel som ger en bra grundförståelse för våra kunders behov.

Du har en stor kreativ känsla för det skrivna ordet och en bra förmåga att formulera dig i digital skrift samt erfarenhet av enklare bildhantering.

Du behöver en förmåga att planera och strukturera innehållsarbete och driva både ditt eget och teamets arbete.

För att vara framgångsrik hos oss är förståelse för kundens processer och handelsmönster en viktig del. Kunden är vår BFF och vi gör allt för att dem. För att lära känna dem bör man vara analytisk.

Det viktigaste, självklart är vi glädjespridare på riktigt! Vi tror till 100 % på att glädje är smittsamt och vi delar mer än gärna med oss av allt roligt vi hittar på. Delad glädje är dubbel glädje, eller hur?

Du kommer att arbeta heltid med utgångspunkt från vårt kontor och lager i Gävle. Ja, i normal fall i alla fall!

Vår syn på mångfald och jämställdhet utgår från uppfattningen att människors olikheter bidrar till en attraktiv och dynamisk arbetsplats. Partykungen arbetar aktivt för att värna om ett arbetsklimat där alla medarbetare behandlas likvärdigt och med respekt. Alla medarbetare och kunder ska känna sig inkluderade. Vi strävar efter att vår arbetsplats speglar mångfalden hos våra kunder och samhället i stort och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Urval sker löpande.

Välkommen att bidra till utvecklingen av Partykungen!

Arbetsgivare
Partyking AB
Ersbogatan 16
80293 Gävle
Hemsida: www.partykungen.se
Ansökan
Ansök senast 21 March (17 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.