På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Trendanalytiker
Spela filmen

Trendanalytiker

Trendanalytiker, som ofta kallas för Framtidsspanare, bevakar omvärlden, samlar in och tolkar information, spårar dagens trender och beteendemönster för att försöka förutspå vad som kommer att hända i framtiden och vilka beslut som behöver fattas. För att kunna göra det krävs det en djup kunskap om hur samhället fungerar, vad som styr våra värderingar och konsumtionsvanor.

Arbete som trendanalytiker är väldigt varierande. Du behöver lära dig nya saker varje dag och samarbeta med människor som är proffs i sina respektive branscher.

Trendanalytiker fokuserar på trender, långsiktiga förändringar av konsumentbeteende, arbetsmarknad och samhällsfrågor. Utifrån dessa data gäller det sedan att dra rätt slutsatser för att kunna leverera framtidsanalyser som beställs av olika sortens företag, t.ex. tillverkningsföretag och medieföretag som vill veta vad kunderna kommer att tycka om deras framtida tjänster- och produkter.

Trendanalytiker kan göra små snabba undersökningar på uppdrag från små och medelstora företag, men även stora undersökningar för organisationer och myndigheter. Det finns många som anser att de är mycket viktiga även för demokratin, därför att det är viktigt att myndigheter har möjlighet att skapa sig en bild av vad människor till exempel tycker och tänker om deras myndighetsutövning och service.

En trendanalytiker kan arbeta som futurologist, dvs med att ge råd om i vilken riktning företaget eller organisationen ska röra sig i. I jobbet som futurologist ingår det bl a att ha koll på trender, teknisk utveckling och beteendemönster hos kunder.

Utbildning

Trendanalytiker arbetar inom olika branscher och därför kan ha varierande utbildningsbakgrund. Ett exempel på vilken utbildning en trendanalytiker kan ha är studier i företagsekonomi och i journalistik på högskolan. Tidigare arbetslivserfarenhet som tjänsteman och inom den politiska världen kan vara meriterande, precis som erfarenhet av att arbeta på olika privata företag.

Personliga egenskaper

För att kunna trivas som trendanalytiker är du en person som gillar att samla fakta, undersöka företeelser, analysera och sammanställa stora mängder information. Du jobbar i en mycket kunskapsintensiv miljö och samarbetar med många människor som har olika sorters specialkunskap.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

82 Lediga jobb

Digital Marketing Specialist - SEO, SEM & PPC

Arbetsgivare / Ort: Key Solutions AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Vi letar nu efter vår nya stjärna inom digital marknadsföring. Vi är ett av Sveriges största konsultföretag med över 250 anställda - och har sedan starten 2008 jobbat med storkunder såsom Google, Telia, Netflix m.fl - Årets byrå 2019 (Telia) - Årets byrå 2018 (EON) - Sveriges Bästa Arbetsplatser (8 år i rad) - Kontor i världsklass (kika vår Instagram ????) Vi söker dig som: - Gillar datadrivet optimeringsarbete - God erfarenhet inom SEO (on/off-page, PBN, GPs, SILO m.m) - God erfarenhet inom PPC (FB / IG) - God erfarenhet inom SEM (Google Ads) - God erfarenhet inom analysverktyg såsom Google Analytics, Hotjar m.fl Du kommer att arbeta med våra egna produkter och har tillgång till stor volym av data och resurser. Rollen kommer att verka i tätt samarbete med kreatörer som skapar content, samt vårt IT-team som kan implementera önskade ändringar. Du bör även förstå vikten av A/B-testing, nå uppsatta KPIer och allokera satsningar till kanaler med bäst avkastning. Sannolikt har du drivit egna projekt och upplevt både framgång och motgång i dessa. Vem är du: En problemlösare som inte kan låta bli att se detaljerna! Du är nyfiken, strukturerad, analytisk och teknisk. Du drivs av förstå processen och hur ditt arbete kan påverka att vi ökar trafiken från organiskt sök. Du trivs som lagspelare men uppskattar samtidigt av att arbeta självständigt. Vi erbjuder bra villkor och goda möjligheter att påverka och utvecklas. Vi är ett prestigelöst, erfaret team och räds inte att testa saker ingen annan gjort tidigare. Det händer mycket hela tiden och vi är måna om att ha kul. jobbjustnu
Arbetsgivare
Key Solutions AB
Hemsida: http://www.keysolutions.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Experience Manager, Stockholm

Arbetsgivare / Ort: PostNord Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Brinner du för att förbättra kundupplevelser? Är du en nyfiken person som inspirerar och involverar och är duktig på att förmedla budskap? Då kan detta jobb vara något för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering inom teamet Customer Experience som är en del av enheten CX & Kundsupport i PostNord Sverige. Bli en del av vårt team I en satsning att bli ledande inom området så har teamet Customer Experience bildats. Vi syftar till att verka tvärfunktionellt över hela bolaget för att insiktsdrivet säkerställa att rätt initiativ och aktiviteter genomförs i företaget - allt för att åstadkomma en bättre kundupplevelse för våra kunder och mottagare. Rollen Som CX manager får du vara med att utforma och bygga upp en ny roll. Med det krävs att du tar egna initiativ och driver igenom - samtidigt som du gillar att jobba med andra och är duktig på att få med dig folk på resan. Du blir en viktig del i att manifestera och förverkliga vår CX strategi. Du hjälper oss att få en bättre förståelse för våra kunders behov och drivkrafter för att sedan tillsammans med andra i organisationen utforska hur vi kan förbättra våra kunders upplevelser. I rollen har du ett nära samarbete med olika enheter inom PostNord och kan förstå utmaningar ur flera perspektiv. Du har vad som krävs Kanske jobbar du idag som tjänstedesigner, projektledare, analytiker eller affärsutvecklare. Oavsett, så är du genuint intresserad av människor och deras behov. Vi söker dig som har: - Lång erfarenhet av Customer Experience och har genomfört kunddriven förändring i tidigare anställningar. - Analytisk förmåga med erfarenhet av att sätta upp och analysera mätningar och insiktsarbete. - Erfarenhet av både kvalitativa och kvantitativa metoder - Förmåga att paketera och visualisera insikter och förbättringsarbete - Hög digital mognad och möjligen tidigare erfarenhet inom UX - God kommunikativ förmåga i tal och skrift - Eftergymnasial utbildning Vi erbjuder dig - Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö - Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall - Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus - Goda tjänstepensionsvillkor - Goda utvecklingsmöjligheter - Att få arbeta med samhällsnytta Vi gör vardagen enklare PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på http://www.postnord.com Ansök Vill du veta mer om jobbet kontakta rekryteringskonsult Lotta Holme på Jeffersson Wells på tel 08-452 3328. Vi ser fram emot din ansökan! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt. https://www.jeffersonwells.se/sv/jobb/c34cf783-0607-4740-a7b7-75dc38134376/customer-experience-manager-till-postnord-stockholm
Arbetsgivare
PostNord Group AB
Ansökan
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Global Customers & Service Pricing Analyst

Arbetsgivare / Ort: Epiroc Rock Drills AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. Join our team The mission of the Global Market Analysis function is to support and improve profitable growth through competitive and profitable pricing, continuously implemented across all products and markets using efficient and competent people, systems and processes. As Global Customers and Service Pricing Analyst, you will join a small but energetic, experienced and professional team with a positive attitude. We are driven by collaboration and continuous improvement and we are passionate about pricing. This is a new role as we are increasing the focus in these areas. Your mission In this role, you will be responsible to implement and maintain a sustainable and aligned governance structure for pricing in Global Customers and Service. Our largest accounts are very important to Epiroc so your daily work will play an important part in maintaining and optimizing Epiroc profitability and you will get high exposure within the organization. With the ever-increasing globalization and continuous consolidation in the market, pricing for global and strategically important customers needs to be carefully managed and governed in a sustainable manner. We see great possibilities to improve through improved governance and collaboration with internal stakeholders. You will track, audit and review existing and new pricing agreements and price lists, you will apply a global perspective to align and harmonize price levels across regions and customers where applicable, also taking into consideration the pricing model applied for local customers in Epiroc aftermarket. You will be responsible to create new price lists on request and administer the daily workflows in regards to existing price lists. In the annual and contractual parts pricing updates, you are executing the processes and agreements that you are accountable to implement and continuously improve. Furthermore, you will be responsible to implement a strategic approach in service pricing, assuring that we are fully capturing the value created by our service work force. By closely monitoring global and local market trends and price levels and in close collaboration with Customer Centers, you will identify areas of improvement and take actions to implement best practices governance models. Benchmarking and creation of guidelines, reporting tools and supporting local markets is at the heart of what you do. Your profile You are a self-starter with an established business acumen and customer-centric approach. You have exceptional analytical capabilities and you are comfortable in handling and studying complex and large data sets. In parallel, you are able to fully balance different business requirements and objectives and present fact-based analyses and proposals to stakeholders and management. With your structured and pedagogical approach, you are able to create trust and buy-in on different levels in the organization. You have a very strong command in MS Excel. We believe you have a University degree in relevant field, such as Business or Engineering, or have acquired similar competence through work experience. Project management and experience from global customers and/or service is meriting. Good communication skills in English, both verbal and written, are required. Location and travel This position is preferably located in Örebro, Sweden. For the right candidate, we are willing to discuss alternative location. Occasional travel 20-30 days per year is required. Application and contacts In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 2021-06-25. For questions about the position, please contact recruiting manager Anders Berg, Global Market Analysis Manager, [email protected], +46 70 96 458 96 or recruiter Helena Fiedler, [email protected], +46 70 591 90 33.
Arbetsgivare
Epiroc Rock Drills AB
Hemsida: https://www.epirocgroup.com
Ansökan
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Market Analyst

Arbetsgivare / Ort: Epiroc Rock Drills AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. Join our team The mission of the Global Market Analysis function is to support and improve profitable growth through competitive and profitable pricing, continuously implemented across all products and markets using efficient and competent people, systems and processes. As Market Analyst, you will join a small but energetic, experienced and professional team with a positive attitude. We are driven by collaboration and continuous improvement and we are passionate about pricing. One of our team members is moving on in his career within Epiroc and we are now looking for his successor. Your mission  In this role, you will be responsible to, in close collaboration with Customer Centers, manage and control strategic price differentiation in local and regional markets. We believe in the power of pricing and you will proactively drive improvement activities across the pricing spectrum to assure profitable and competitive pricing. As a central pricing champion, you are an ambassador and promoter of the importance of pricing, continuously and openly collaborating with stakeholders both within the division and with Customer Centers. With a transparent and consistent approach, we aim to continuously improve knowledge and capability throughout the pricing organization and you are expected to drive performance, compliance and best practices within price implementation, governance and relevant pricing policies and processes. Taking the lead on regional pricing forums, making efficient use of pricing resources, analyzing and taking actions on price trend, market trends and currency effect are all core responsibilities in this position. Additionally, you will be responsible for ad-hoc price and market analyses upon request and on own initiative and to secure continuous flow of market intelligence to and from the division. Your profile You are a self-starter with an established business acumen and customer-centric approach. You have exceptional analytical capabilities and you are comfortable in handling and studying complex and large data sets. In parallel, you are able to fully balance different business requirements and objectives and present fact-based analyses and proposals to other stakeholders and management. With your structured and pedagogical approach, you are able to create trust and buy-in on different levels in the organization. You have a very strong command in MS Excel. We believe you have a University degree in relevant field, such as Business or Engineering, or have acquired similar competence through work experience. Project management and problem-solving skills are meriting. Good communication skills in English, both verbal and written, are required. Location and travel This position is preferably located in Örebro, Sweden. For the right candidate, we are willing to discuss alternative location. Occasional travel 20-30 days per year is required. Application and contacts In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 2021-06-25. For questions about the position, please contact recruiting manager Anders Berg, Global Market Analysis Manager, [email protected], +46 70 96 458 96 or recruiter Helena Fiedler, [email protected], +46 70 591 90 33.
Arbetsgivare
Epiroc Rock Drills AB
Hemsida: https://www.epirocgroup.com
Ansökan
Ansök senast 25 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Paid Media Specialist (Flexible location)

Arbetsgivare / Ort: SANDVIK AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

The manufacturing industry is constantly evolving, and we’re evolving along with it. Sandvik Coromant has contributed to the industry with new products, solutions and methods, that have improved processes and ways of thinking throughout the years. Big or small, innovations are the heartbeat of our company. We’re now excited to welcome a Paid Media Specialist, to join our successful, Demand Generation Marketing team.

Your mission

As Paid Media Specialist for our global team, you play a key role in our continuous digital marketing journey. This role requires the ability to operate on both a strategic and operational level. You’re an integral part of the development of an effective digital strategy, as well as effective media buying. Ensuring that paid media strategies are aligned with overarching marketing goals is important to you, and it’s something you take ownership of. Your strategies involve optimizing paid search and social advertising strategies where you manage, analyze, and report on marketing campaigns on Google, Facebook, LinkedIn, and Display etc. Included in this, you define, measure, evaluate and document relevant paid media KPIs and ROI. Your goal is to deliver performance that contributes significantly to the company’s marketing/sales pipeline and revenue growth of both new leads and existing customers.

Operationally, you work hands-on with activating, managing and tweaking campaigns daily. You also coordinate collaboration projects with agencies’, to specify requirements, ensure deliveries and prioritizations. Another important part of the role is to proactively learn about media behaviors, technology, news and strategies and present discoveries with the other team members. You will be responsible for updating and training colleagues in paid media, so being communicative and willing to share knowledge, and influence others is key in this role.

Your profile

We’re looking for you with a bachelor’s degree in Digital Marketing or equivalent and at least three years of relevant paid media work experience within a large B2B company or on the agency side. You feel confident in campaign management, media planning and buying and it's a plus if you have knowledge of country specific platforms such as Xing, Yandex and Baidu. You’re fluent in English as you’re having many global projects and contacts included in the job.

We place great value on your personal qualities and being proactive by nature you constantly come up with innovative ideas that add value to the organization. You have a proven ability to interact and collaborate cross functionally to accomplish common goals, and you also have excellent analytical and problem-solving skills with a great attitude towards colleagues and customers. In addition, you're a self-motivated individual with strong organizational, project management and communication skills.

At Sandvik Coromant, we believe that diversity of experience, perspective, and background leads to a better environment for our employees, our business, and our customers. We’re looking forward to meeting you!

Application

Send your application no later than 27 06, 2021. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0029076)


Contact information

For further information about this position, please contact: 

Katarina Sköldborg recruiting manager, [email protected]

Union contacts - Sweden 

Jens Wernberg, Unionen, +46 (0)79 063 38 32

Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83

Peter Olsson-Andrée, Ledarna, 026-26 19 84


For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444. 

Recruitment Specialist

Andreas Dahlén

We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts.  

Sandvik Coromant is a part of global industrial engineering group Sandvik and is at the forefront of developing manufacturing tools and machining solutions, with knowledge that drives the industry standards and innovations demanded by the metalworking industry now and in the next industrial era. Collaborations with educational institutions, extensive investment in research and development and strong partnerships with customers support the development of advanced machining technologies and systems that will change, lead and drive the future of manufacturing. Sandvik Coromant owns over 3100 patents worldwide, employs over 7 900 staff, and is represented in 130 countries.

Arbetsgivare
SANDVIK AB
Kungsbron 1
11122 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 26 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.