På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Innovationsteknolog
Spela filmen

Innovationsteknolog

Innovationsteknologer arbetar med analys av tekniska data. Som innovationsteknolog skapar du förutsättningar som gör att företaget eller organisationen utvecklas i teknikens framkant. Den som förutspår rätt kommer kunna skaffa sig stora fördelar. Som innovationsteknolog arbetar du med noga beräkningar och processer för att förutse nästa steg i utvecklingen.

Ett relativt nytt begrepp inom detta område kallas Tech Mining, som handlar om att få fram information som kommer att föra verksamheten framåt till en större dominans på marknaden. Tech Mining handlar om att ta kontroll över utvecklingen genom undersökning av de data som sedan tidigare finns i företaget, för att på ett så säkert sätt som möjligt kunna förutse vilka framtida innovationer som kommer att finnas inom den genre som företaget är verksamt inom.

Användning av teknologisk intelligens (CTI) är effektivt för att ta reda på vem som gör vad. Att använda sig av forskning och teknologiska indikatorer för att se vad som hela tiden händer på marknaden och vilka vägar är bra att ta för att vara steget före ger också stora fördelar. Det finns flera exempel på företag som har med hjälp av innovationsteknologin lyckats ta stora delar av marknaden.

Utbildning

Innovationsteknologer kan ha olika utbildningsbakgrund, passande utbildningar kan bland annat finnas inom yrkeshögskolan och på högskolor/universitet.

På gymnasieskolan finns det bra grundläggande utbildning på flera program, som t ex på Teknikprogrammets inriktning Informations- och medieteknik.

En annan ingång i yrket är genom arbete i någon teknisk bransch i kombination med bred socialkompetens och förmågan att snabbt hantera stora mängder ny information.

Lilla ordboken

Bioprenör - ett ord för entreprenör eller innovatör inom en eller flera områden som trädgård, djurvård, skog och lantbruk.

Visa mer
Visa mindre

52 Lediga jobb

Vi söker för vår kunds räkning: Programmatic Specialist

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Färdigheter
Meriterande
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsföring/marknadskommunikation
  • Marknadsföring/PR
  • Mediastrategi
  • Dataanalys

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.

Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker för vår kunds räkning: Programmatic Specialist

Våran uppdragsgivare är en av Sveriges ledande oberoende mediebyråer. De är experter på media och kommunikation och deras vision är att göra det enkelt att skapa framgångsrik kommunikation tillsammans med sina kunder. Byrån som organisation drivs av ett engagerat entreprenörskap med missionen att utveckla och inspirera både anställda och kunder. De satsar mycket på digital utveckling och har under åren startat flera dotterbolag inom olika digitala områden för att stärka sin position som en av de främsta inom digital marknadsföring. Byrån arbetar med flera av Sveriges största varumärken och vi har blivit nominerade och vunnit åtskilliga priser i flertalet branschtävlingar under åren.


Vill du vara med i utvecklingen av den här framgångsrika mediebyrån? Nu behöver Programmatic-teamet förstärkning av en driven och prestigelös kollega! Vi söker en expert på programmatiska köp som gillar att utveckla och utmana kunder och kollegor. Du behöver vara grym på att skapa försäljning inom det programmatiska ekosystemet samt ha mycket god förståelse för hur man bygger varumärken. Du behöver ha förståelse för både mätning och analys av data samt teknisk kompetens.


Om tjänsten

Som Programmatic Specialist kommer du utveckla det interna erbjudandet men främst arbeta med att utveckla kundernas programmatiska affär och framgång. Här ansvarar du för kunders långsiktiga strategiutveckling, operativa kampanjuppsättningar, optimeringar och kampanjanalys/uppföljning. Du kommer att samarbeta med digitala planerare och ad-ops för att säkerställa utmärkt leverans och upplägg. Ett väsentligt ansvarsområde är att ställa in mål som matchar en mät strategi och optimeringsplan.

Den vi söker

En prestigelös teamplayer! Du ska vara tech-savy, analytisk och nyfiken. Snabblärd, se möjligheter och lätt kunna identifiera samband. Du brinner för marknadsföring & kommunikation och har ett stort resultatfokus. Du är duktig på att hålla i presentationer och du inger förtroende och är kommunikativ. Ansvarstagande och struktur är viktigt, du ska gilla ordning & reda. Du ska kunna arbeta både strategisk och operativt på ett självgående sätt.


- Minst 2 års erfarenhet av strategi och köp inom programmatic

- Relevant utbildning inom ekonomi/marknadsföring/media

- Goda kunskaper i Adform och DV360

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.


Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se


Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Business Analyst to Global Merchandising

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet

Global Merchandising and the Buying and Planning team is now looking for a tech savvy and sales driven Business Analyst to join us in H&M’s head office in central Stockholm.

You will work in a function whose mission is to support, improve and develop our methods of goal setting, stock planning and buying. We are working closely with the markets and regions as well as several central functions such as Supply Chain Management and Business Tech. We are changing the way we plan, execute and follow up our strategies – how this is done tomorrow is up to you.

What you will do:

· Define and set calculation logics within the goal setting and buying process in all our tools

· Analyze and align global goals

· Develop method for buying quantification

· Secure that the goals set by Sales are implemented in all receiving buying systems

· Support the central analysis team in understanding global, regional and local needs through data analysis

Who you are:

· Result driven with strong commercial sense and a high business acumen

· Experience from Buying, Merchandising or Supply chain management is beneficial

· Knowledge of data visualization and data modeling in Power BI and Microsoft Excel

· Project management experience, knowing how to go from idea to implementation

· Professional proficiency in English, written and spoken

· Strong interpersonal skills and a great team player

· Creative, curious and solution oriented mind-set


What we offer

An exciting role in an ever-changing environment where you will have a great impact on how we develop our methods and business. You will work in a collaborative, communicative and devoted team where learning and personal development is as important as business results.

We are looking forward to your application!

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
Mäster Samuelsgatan 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Dagens Nyheter söker en vikarierande redaktionell analytiker

Arbetsgivare / Ort: Bonnier News AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Dagens Nyheter söker en vikarierande redaktionell analytiker med intresse för medier, digitalisering och datadriven analys för att vara en del av vårt analysteam och stötta vår redaktion på heltid under ett års tid. Dagens Nyheter nådde under förra året en historisk milstolpe när vi passerade 200 000 helt digitala prenumeranter. För att nå framtida mål måste vi fortsätta att bygga förståelse för vad som driver lojalitet hos våra prenumeranter och stötta redaktionen i att bli än mer datainformerade. Dina arbetsuppgifter Som redaktionell analytiker kommer du att arbeta med fokus på redaktionens behov av digital analys, statistik och uppföljning. Du är kontaktperson för våra redaktionella medarbetare och hjälper till med att svara på frågor, bygga rapporter och sammanställa insikter som kan dras utifrån data. Det kan handla om att utvärdera digitala publiceringar, undersöka läsarmönster eller sätta upp rapporter och dashboards i Google Analytics eller Google Data Studio. Rent organisatoriskt kommer du att höra till vår marknadsavdelning, även kallad Läsarintäktsavdelningen. Vi arbetar över avdelningsgränser i små team, med korta beslutsvägar. Steget från ord till handling är kort. Det finns stora möjligheter att lära sig nya saker och att påverka. Jobbet är en fantastisk möjlighet att få en unik inblick i hur digitaliseringen just nu stöper om näringslivet i allmänhet och medievärlden i synnerhet. Du kommer att arbeta nära data scientists, analytiker, journalister, programmerare, marknadsförare och ekonomer. Den första tiden av vikariatet kommer högst troligt att ske på distans hemifrån, men när vi väl får vara tillbaka på redaktionen finns där ett skrivbord för dig. Kvalifikationer Vi värderar egenskaper såsom proaktivitet, nyfikenhet, social förmåga och analytiskt sinne. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av: - Google Analytics - SQL - Google Data Studio - Officepaketet - Grundläggande statistik Det är en bonus om du har kunskaper inom: - Google Cloud Platform (Google Big Query etc) - Python - Redaktionellt arbete Ansökan/praktiskt Önskad start för rollen är mars/april 2021. Vi går därför löpande igenom ansökningarna och tjäsnten kan således komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor, så hör av dig. Vi ser mycket fram emot din ansökan. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
Arbetsgivare
Bonnier News AB
Hemsida: https://www.bonniernews.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marketing Automation Specialist – Atea eShop

Arbetsgivare / Ort: Atea Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Är du intresserad av teknik och gillar att driva saker framåt? Just nu söker vi på Atea eShop dig som vill jobba som Marketing Automation Specialist. Atea är en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som vill mer, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi. Din roll i laget Atea eShop består idag av 23 personer och du kommer att tillhöra det växande BI & Analytics teamet inom eShop. Arbetet kommer innebära nära kontakt med kollegorna på produktmarknadsavdelningen men även mot andra intressenter inom Atea Sverige, Norden och Baltikum. Tjänsten ger dig goda möjligheter att påverka samt göra ett tydligt avtryck inom Ateas nyligen startade satsning inom Marketing Automation. I rollen kommer du att ansvara för kampanjhanteringsverktyget MS Dynamics Marketing och utifrån eShops behov säkerställa att nödvändiga och effektiva kundflöden finns uppsatta. Du kommer även vara drivande i att vidareutveckla hanteringen av verktyget.  Dina arbetsuppgifter •    Ansvara för att designa och utveckla kundresor och kampanjaktiviteter (i MS Dynamics Marketing) •    Tillsammans med produktchefer, skapa kampanjidéer, kundaktiviteter och förbättringsförslag för den digitala kundupplevelsen i eShop •    Kontinuerligt effektivisera och optimera digitala kundresor, målgruppsurval, design och web tracking •    Löpande assistera i analys av utfall från kampanjer och aktiviteter  •    Ansvara för att kvalitetssäkra flödet genom befintlig GDPR policy  •    Ansvara for att Atea är uppdaterade på att utveckla organisationens förmåga att dra nytta av de möjligheter som marketing automation verktyg möjliggör Vad söker vi hos dig Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi söker dig med en god logisk förmåga och med ett strukturerat arbetssätt. Du är pålitlig och resultatinriktad och därmed mån om att leverera med hög kvalité. Även om ditt fokus ligger på tekniken vill vi att du är kund- och affärsorienterad. Är du dessutom kommunikativ och pedagogisk ser vi det som en stor fördel. För att passa in på avdelningen och Atea vill vi dessutom att du är prestigelös och lyhörd. För att lyckas i tjänsten som Marketing Automation Specialist bör du ha följande kompetens: •    Stort tekniskt intresse  •    Behärska svenska och engelska •    Relevant eftergymnasial utbildning är önskvärt •    Erfarenhet av liknande roll är meriterande •    Kunskap i Marketing Automation verktyg, SQL, Google Analytics, HTML eller annat programmeringsspråk är meriterande Vårt erbjudande till dig Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart. Kontakta oss Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Chung, Analytics Manager Atea eCommerce, via [email protected] alternativt telefonnummer 08 – 278 52 363.  Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Arbetsgivare
Atea Sverige AB
Hemsida: www.atea.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Client Strategist / Customer Success Manager

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Färdigheter
Krav
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Mediastrategi
Meriterande
  • Marknadsföring/marknadskommunikation
  • Affärsutveckling
  • Annonstjänster
  • produktkunskap

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

This is Talent & Partner!

We only work with high-performing individuals and recruit to some of Swedens and the worlds most attractive workplaces. This is what makes us one of the market-leading recruitment agencies in Sweden within the field of business.


The company was founded in 2015 with the mission to democratize and make programmatic advertising accessible for small-medium businesses and media agencies worldwide. They have developed a self-service programmatic platform to help companies of all sizes achieve more with their marketing without the need of extensive resources, like knowledge, budget, or time.


This is a unique opportunity to get in early and work alongside a world-class team of entrepreneurs, with a fast-growing startup, offering tons of freedom and responsibility. They value pro-activity, enthusiasm and creativity. Be a part of changing the programmatic landscape the way we know it, in a fast-paced environment with explosive career growth opportunities!

We offer the right candidate opportunities for future employment with equity, and a competitive salary.

This role will be based in central Stockholm, Sweden


Client Strategist / Customer Success Manager


Key Account Management;

Customer Concern Resolution

Understand campaign/client issues and distribute resolution tasks among the team

Campaign strategy and implementation

Conceptualize and implement campaign strategies across a wide variety of verticals (gambling/e-commerce/finance)

Upsell clients who have the potential to increase their monthly budgets

Custom Reporting

Conceptualize custom reports and activate appropriate team members to help with production

Optimization Advice

Go through current campaigns and suggest strategic improvements to increase results

Ad-ops / Account Management;

Day-to-day client operations and campaign management, including identifying technical blockers like pixel installation issues.

Plan and execute programmatic campaigns and strategies across our entire customer portfolio.

Day-to-day, proactive, account operations (Ad-ops);

Budget allocation

Pixel issue resolution

Basic technical troubleshooting

Invoicing

Portfolio management;

Identify potential campaign issues/blockers and work with tech support/client strategist to solve the issues

Day-to-day communication and client support, including chat support, email and meetings.

Strategic planning and execution;

The candidate is expected to be self-sufficient in managing accounts - including budget planning, invoicing, and strategic programmatic campaign management.

What skill set is needed?

Excellent client- and marketing strategist skills. Excellent Swedish and English including both written and verbal communication. Strong organizational and prioritization skills. Ability to meet and exceed clients expectations. 3+ years of digital media experience is beneficial, (programmatic is a plus).


Application

In this recruitmentprocess we of course co-laborate with Talent&Partner.

We invite candidates for interviews on an ongoing basis, so please do not hesitate to send your application.

Apply by sending your CV and cover letter.


Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital marknadsförare / Growth Marketer till Vendium

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Vendium Om företaget: Vendium AB digitaliserar byggindustrin genom projektverktyget Struqtur, marknadens vassaste system som utvecklats av hantverkare för hantverkare. Struqtur hjälper små och stora hantverksföretag att digitalisera sig - för att bli smidigare, effektivare och få mer tid till sina kunder. Struqtur erbjuder tidrapportering, projekthantering, offert, egenkontroller och mycket mer. Vendium är ett snabbväxande bolag som idag består av 11 personer, varav hälften är placerade i Stockholm. Arbetsuppgifter: Som Growth Marketer hos Vendium ansvarar du för marknadsföring och varumärkestillväxt för att nå ut till potentiella kunder och framförallt öka antalet användare. Du gör detta genom att öka medvetenheten om Vendium och stärka deras varumärke där det viktigaste resultatet är att generera kvalificerade leads till säljteamet. I rollen ansvarar du för planera, skapa och utvärdera marknadsstrategier och kampanjer. Du använder dig av A/B test, data och analyserar för att förstå kunderna och hur Vendium kan optimera sin marknadsföring för bästa möjliga konvertering. Vidare ansvarar du för att skapa content anpassat till de olika plattformarna. För att stärka positionen på marknaden använder du dig av digitala plattformar såsom Google Ads, Facebook/Instagram, SEO, SME, hemsida m.m. men även de analoga plattformarna såsom mässor och kundevent. Detta är en helt ny roll på företaget vilket ger dig stora möjligheter och förutsättningar att få vara med att forma rollen. Du får även vara med på en spännande resa och digitalisera byggbranschen med framtidens SaaS-lösning. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • 3-5 års arbetslivserfarenhet som digital marknadsförare/Growth Marketer • Kunskap inom SEO, Google Adword/Analytics, Facebook, Instagram, LinkedIn, Hubspot eller liknande • Intresse för digital strategi, hård och mjuk data samt marknadsstrategier • Flytande svenska i tal och skift Då detta är en ny roll hos Vendium ser vi att du inte räds för att vara självgående i dina arbetsuppgifter samt åtagande. Du trivs i en innovativ miljö där du har möjlighet att påverka ditt eget arbete. Vidare är du analytisk och datadriven som person och motiveras av konkreta siffror och resultat. Därtill är det även viktigt att du har förmågan att kommunicera tydligt via skrift samt att författa informativa och inbjudande texter. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Growth Marketer, marknadsföring, marknadsanalytiker, SaaS, rekrytering, heltid, SEO, Google Adword/Analytics, Facebook, Instagram, LinkedIn, Hubspot, digital marketing
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 11 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hej Marknadsanalytiker!

Arbetsgivare / Ort: Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
För att våra två kommuner ska fungera i vardagen behövs just du med dina kunskaper och erfarenheter. Du kan vara vår nya Marknadsanalytiker! Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en ny medarbetare. Du ansluter till ett modernt bolag med schyssta och modiga kollegor. Tveka inte, sök tjänsten och bli Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljös nya Marknadsanalytiker! Framtid Du erbjuds en omväxlande och spännande tjänst där du ges stora möjligheter att utvecklas. Var med på en resa med innovativa tekniska förbättringar där dina idéer är betydelsefulla. För tjänsten krävs akademisk- eller motsvarande utbildning via t ex IHM samt några års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, dataanalys eller ekonomi med marknadsinriktning. För att lyckas väl i tjänsten har du kunskap om hur man initierar och driver marknadsstudier. Du vet hur man hämtar in data och har bra erfarenhet om olika metoder för analys och presentation av marknadsdata. ”Vi jobbar hårt för att alla våra kunder ska känna sig nöjda med oss och med våra tjänster.” Andreas Berglund, Kundkommunikatör Engagemang Medarbetarna är det viktigaste vi har! Vi värnar om hög trivselnivå på arbetsplatsen och att vi tillsammans arbetar med sammanhållning och en engagerande ”vi-känsla”. Vi är med och bygger det samhälle som vi alla vill bo och verka i. Både idag och imorgon. Vid frågor kontakta Fredric Mazzarello, Marknadschef inom avdelning Sälj och Marknad. Du når honom på 016-10 66 02 eller [email protected] Ansök senast den 14 mars 2021.
Arbetsgivare
Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö AB
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Performance Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Vårdväskan AB / Falkenberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Om Vårdväskan

Vårdväskan är ett gasellvinnande e-handelsföretag under stark expansion vars vision är att sätta färg på vården och skapa yrkesstolthet för vårdpersonal. Företaget har växt och kommer fortsätta växa snabbt vilket gör att nya medarbetare behöver drivas av bolagets vision och förhålla sig till snabba förändringar och utmaningar. Arbetsplatsen ligger i nya, färgglada och moderna lokaler i Falkenberg. Läs gärna mer på Vårdväskans hemsida.


Om tjänsten

Som Performance marketing manager är du ett välkomnade tillskott i ett bolag som främjar analys och datadrivna beslut. Du kommer du ansvarar för företagets betalda annonsering på ställen som bla Adwords och Facebook och du har en stor budget att arbeta med. Vi har ett avancerat BI-system och bra In-house kompetens men behöver stärka upp med spetskompetens på området för att ta det till nästa nivå. Du kommer arbeta med annonser i för närvarande fem olika marknader och ingå i ett drivet och kompetent marketing team.


Dina uppgifter

  • Optimera kampanjer i våra betalda kanaler mot uppsatta KPI-mål
  • Hantera, planera och optimera konton och annonser i FB, AW, GA m.fl.
  • Ansvara för analys av utfall och resultat med rapportering
  • Ansvara för A/B-testning för optimering av annonser
  • Ta fram och presentera underlag från vårt BI system rörande vår marknadsföring
  • Strategiarbete för nya marknader
  • Arbeta med struktur och datauppsättning i vårt BI system Qlik samt i GA.


Din bakgrund

Du är en datadriven analytiker med relevant utbildning och erfarenhet inom området. Du har hands on suttit med annonser i Adwords och gärna i Facebook.

Du har:

  • Minst 3 års erfarenhet av arbete med PPC
  • Ehandels erfarenhet
  • Erfarenhet av att arbeta med analysverktyg och statistik
  • Minst 3-årig utbildning, gärna MBA eller liknande med inriktning på dataanalys eller ekonomi


Vårdväskan erbjuder

Du ansluter till ett modernt, innovativt och snabbväxande bolag som har en spännande resa framför sig. Du ges möjligheten att påverka organisationen med snabba beslutvägar och arbetar med kompetenta, engagerade och drivna medarbetare där företagskulturen genomsyras av visionen, att sätta färg på vården och skapa yrkesstolthet för vårdpersonal.


Placering & start

Tjänsten utgår från verksamhetens huvudkontor i Falkenberg. Tjänsten är på heltid och tillsättning är enligt överenskommelse.


Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till oss på [email protected]


Ansökan

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

Arbetsgivare
Vårdväskan AB
Oktanvägen 17
31132 Falkenberg
Hemsida: https://www.vardvaskan.se/content/4-om-oss
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Merchandiser to AB Lindex

Arbetsgivare / Ort: AB Lindex
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
Are you a team-player with previous work experience within sales and retail? Do you have strong analytical skills and want to be part of an international retail company? We are now looking for a Merchandiser to our head office, located in central Gothenburg . Your role in our team. You are part of Lindex Global Sales organisation and working in the Sales Performance department. This department is responsible for maximising the global sales, defining KPI’s and profitability in all Lindex sales channels, by a digital first mindset. The department optimizes the customer offer and develop, implement and execute on the sales plan. We understand that you want to know more about the role! Here are some more examples of what’s included: As Merchandiser, you are responsible for maximized sales and profitability within specified assortment groups and channels. You are responsible for providing plans and actions for sales and promotion activities, based on sales and stock analysis. You implement and follow up the sales strategy and ongoing sales actions, in close cooperation with stakeholders and you are responsible for achieving sales, profitability and markdown goals. You analyse and act on sales, you work proactively with volumes to secure maximum effect on marketing activities for each channel and identify and act on possibilities or risks within the sales and promotion plan. Is this you? To succeed in this role, you are customer focused, business-driven and you have strong analytical skills. You are used to work with data as the main driver of the priorities and actions taken in your role. We see that you thrive in a position where you are expected to be self-going and self-driven, but also where you collaborate with others. You are comfortable in an ever-changing environment, that offers a lot of exciting challenges and you look forward to further develop your passion for retail. Your interest for how digital solutions can improve your work will be appreciated in this role. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:  Academic degree within Economics or Business Administration Minimum 3 years of experience from working with assortment merchandising or similar Experience from working in sales and retail in an omni-channel organisation in an international environment Strong analytical skills Excellent knowledge in Excel Excellent knowledge in BI-/ERP systems. Knowledge within Power BI is an advantage Google Analytics certificate English, both written and spoken  We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. We exist to empower and inspire women everywhere. It is our higher purpose as a company. Our dedication to women, sustainability and customer focus runs through everything. It is a mindset that is with us every step of our journey. A journey towards being a global, digital first, brand-led and sustainable fashion company. At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match. Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)      
Arbetsgivare
AB Lindex
Hemsida: http://www.lindex.com
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Product Data Analyst

Arbetsgivare / Ort: Nordax Bank AB (publ)
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsanalytiker

Om jobbet
We are looking for a product data analyst who wants to help Nordax raise the bar within quantitative analytics. We can offer you a friendly and caring corporate culture. Are you our new colleague? About the role The Credit Risk & Analytics department at Nordax consists of four teams: Analytics, Credit Risk Engine, Data Engineering and the Credit Risk Specialist Team. This role is part of the Analytics team which consists of eight people who work together to generate analytical insights to support Nordax’s growth. You will get a unique opportunity to see the banking process end-to-end, gaining invaluable insights into the inner workings of a niche banking environment. As an analyst, you will have a dynamic role with focus on data analysis, where you are constantly looking for ways to improve our processes. You will be an important support to the business, including, but not limited to: - Driving online analytics across products and countries and contributing to improvements in different departments within the bank - Creating insights and presenting recommendations to stakeholders - Setting up analytics tracking of website flows in cooperation with data engineers and the IT organization - Locating and defining new process improvement opportunities, including: - Positioning/graphics through A/B-testing - Product descriptions - Flows, gathering of data etc. Who we are looking for For you to succeed in the role as product data analyst, it is important to thrive in a fast-moving environment and being able to dig deep into the details of a subject, whilst keeping track of the overall picture. Furthermore, we see that you dare to challenge stakeholders and colleagues in a diplomatic and pedagogical way. Most of all, we would like to see you bring a curious and analytical mindset and the ability to work proactively, exhibiting a special knack for problem solving. In addition, we would like to see the following in the right candidate: - Degree in a quantitative discipline, such as engineering, mathematics, marketing or similar - Strong ability to convert data insights into practical advice on business strategies - Knowledge of and experience with Google Analytics and Google Tag Manager - Knowledge of statistics and experience using statistical packages/languages for analyzing datasets (Excel, SAS, SQL etc.) - English required, Swedish preferred - Experience from the banking or financial industry is a strong bonus If you want to know more Hiring Manager is Nevena Gaco Head of Analytics. Please feel free to contact Jonas Hogener, Talent Acquisition, at [email protected] if you have any specific questions about the position or our process. Due to GDPR, we are unable to handle applications sent to us by email. We will review applications continuously and the position may be filled before the application deadline, so make sure not to wait until the last day! The applications should include your CV, written in English or Swedish. We believe in evidence-based tests in order to eliminate unconscious bias and increase hiring precision - the right person for the right position. For this reason, we use Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessment methods for our recruitment processes to help us identifying candidates with the greatest probability to succeed in this role. About Nordax Nordax is a specialist bank in Northern Europe, providing unsecured consumer loans, mortgages and deposits to 200 000 customers in Sweden, Norway, Finland and Germany. Nordax employs approximately 300 people in our office in Stockholm. The company has an entrepreneurial spirit and a flexible way of working.
Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ)
Ansökan
Ansök senast 14 March (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.