På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Turistinformatör
Spela filmen

Turistinformatör

Turistinformatörer ger information till besökare och ofta ingår det i arbetsuppgifterna att bemanna turistbyrån.

Arbetet innebär många kontakter med turister som behöver råd och hjälp med att hitta till diverse besöksmål.

Turistinformatörer behöver ha god lokalkännedom, dvs om den aktuella kommunen och dess omnejd men även mer allmän kännedom om turist-målen i hela Sverige - allt för att kunna guida besökande och ge dem intressanta och personliga tips om det som ännu ej är känt för dem.

Arbetet innebär ofta att även via Internet visa upp utbudet inom områden "uppleva, göra, äta och bo" och också att förmedla broschyrer till valda besöksmål både i närområden och i övriga Sverige.

Vidare innebär arbetet även att svara i telefon och löpande besvara mejl som inkommer.

I början av sin anställning eller i början av varje turistsäsong kan turistinformatörerna behöva delta i utbildningar inom området, bl a genom besök hos företagare inom besöksnäringen.

Utbildning

På gymnasiet rekommenderas inriktning Turims och resor på Hotell- och turismprogrammet. Motsvarande utbildning för vuxna kan finnas inom Komvux.

Passande eftergymnasiala utbildningar kan finnas inom yrkeshögskola, folkhögskola och hos privata utbildningsanordnare.

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språkkunskaper bland annat i tyska och danska är mycket meriterande, gärna utbildning i kombination med erfarenhet av kundservice eller av att ha arbetat inom något serviceyrke.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs för att trivas i och lyckas med yrkesrollen som turistinformatör är att man gillar högt tempo och har intresse för att marknadsföra och ge personlig service. Som person behöver man vara mycket serviceinriktad, tålmodig, flexibel och vilja och kunna erbjuda ett trevligt kundbemötande.

Övrigt

Möt Jessica, Turistinformatör.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

25 Lediga jobb

Bokning & försäljning i Björkliden

Arbetsgivare / Ort: Lapland Resorts AB / Björkliden
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Lapland Resorts AB – navet inom turism- och skidanläggningsverksamheten i Norra Sverige. Vi är en hotellkedja med fokus på natur- och skidturism samt konferenser och event. Vårt mål är att ge våra gäster en helhetsupplevelse med bästa service, det bästa boendet och spännande event.

Våra anläggningar är de naturliga samlingspunkterna för fjällvandrare, fiskare och skidåkare. Våra gäster kan utöver hotellen välja att bo i stugor eller på vår camping.

Välkommen att besöka laplandresorts.se för med information.


På bokning och försäljning har du kontakt med våra grupp- och konferensgäster, internationella agenter, resebyråer och privata gäster. Utöver vanligt förekommande bokningsuppgifter kommer du jobba med försäljning direkt mot agenter och travel trade. Det innebär uppsökande säljuppdrag, fysiskt och digitalt, samt upprättande av kontrakt med befintliga agenter och potentiella ny samarbeten. I samband med det kommer du då ha möjlighet att vara med och utveckla attraktiva paket och aktiviteter anpassade för respektive kundgrupp. Du förväntas jobba aktivt med försäljning och merförsäljning av samtliga produkter inom företaget.

Vi söker dig som är kommunikativ, kreativ, noggrann och strukturerad. Du gillar kundkontakter och är van att bemöta kunder och gäster. Det är självklart för dig att hålla en hög servicenivå för ett gott värdskap. Du löser problem med kunden i fokus, tar initiativ och kan jobba självständigt. Du hanterar stora mängder information så det är viktigt att du kan ta in och sortera den, för att förmedla relevant information och ser till kundens bästa.

Du kommer att ingå i en mindre grupp där ni jobbar nära varandra, vi lägger därför hög vikt på personlighet och samarbetsförmåga.

Du ska kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.

Du har tidigare erfarenhet av bokning inom hotell och/eller konferensbranschen och samarbete med agenter. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i bokningssystemet Picasso vilket är vårt bokningssystem idag.

Varmt välkommen med din ansökan till ett jobb i fjällen!


Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Ort: Björkliden, vi tillhandahåller personalboende.

Sista ansökningsdag: 2021-07-31

Kontaktperson: Kristina Einarsson, Chef bokning, [email protected] eller Christophe Risenius, Marknadschef [email protected]

Arbetsgivare
Lapland Resorts AB
Björklidenvägen 70
98193 Björkliden
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Teknisk säljare

Arbetsgivare / Ort: Mardam Agentur AB / NÄSSJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent

Om jobbet

Mardam Agentur AB grundades 1920 och dess dåvarande namn var Tågarps Cementgjuteri. Vid gjuteriets nedläggning 1989 skedde namnändringen till Mardam Agentur AB. Bolaget är stabilt, familjeägt och drivs nu av 4:e generationen Jutaren. Mardam Agentur AB är beläget i Tågarp, mellan Helsingborg och Landskrona, med en filial i Nässjö. Sedan 2011 ingår även Nordic Cover AB i vår organisation, som ett helägt dotterbolag.

Mardam Agentur erbjuder nordens bredaste sortiment av Geosynteter, Betäckningar och Dagvatten med hög tillgänglighet och snabba leveranser. Vi strävar efter att vara den mest tillförlitliga leverantörspartnern genom att leverera kvalitetsprodukter och professionell kunskap för att möta utmanande krav inom byggbranschen. Mardam Agentur erbjuder konkurrenskraftiga priser med bra service i hela Norden. Våra produkter säljs via återförsäljare, där MIA är Mardam Agenturs registrerade varumärke.

Teknisk Säljare

Vi söker nu en teknisk säljare som skall ansvara för försäljning i Sverige. Vi söker en kollega med stort intresse av försäljning som har tidigare erfarenhet från byggindustrin. Vi erbjuder dig ett intressant arbete i ett ledande företag med god utveckling. Sök tjänsten redan idag dock senast 31 juli 2021!

Rollen

Du kommer att ansvara för utveckling av försäljning i din region. Våra kunder finns inom byggindustrin där bearbetningen sker direkt. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta över kundbesök, förhandla och utbilda etc.

Din profil

Vi söker en person som är öppen, ärlig, har en stor portion av sunt förnuft och gott omdöme. Rätt person har givetvis ett gediget intresse av försäljning och är starkt resultatfokuserad. Du är praktiskt lagd med tekniskt intresse och förståelse.

Du har:

- utbildning på högskolenivå eller gymnasienivå

- erfarenhet inom byggindustrin

- goda kunskaper i engelska i tal och skrift

- god kunskap i Microsofts Office paket

Vi erbjuder

- Ett intressant säljjobb i ett ledande företag med god utveckling

- Arbeta med marknadsledande produkter

- Ett arbete byggt på långsiktighet där vår strävan är att jobba i team med våra kunder

- Fritt och självständigt jobb med ansvar för utvecklingen på egen region

- Kontinuerlig utbildning i Sverige samt möjlighet utomlands

- Bra villkor inklusive tjänstebil.

- Placering i Nässjö.

Din ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast, urval och intervjuer kommer att ske löpande! Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev! Tjänsten söker Du genom att skicka den eller maila till Mardam Agentur AB, Framtidsvägen 1, 571 35 Nässjö eller mail [email protected]

Arbetsgivare
Mardam Agentur AB
Framtidsvägen 1
57135 NÄSSJÖ
Hemsida: www.mardamagentur.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

SVENSK RESERÅDGIVARE

Arbetsgivare / Ort: Slopestar Aps
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-07-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Kundtjänst

Om jobbet
OM FÖRETAGET Slopestar är en nyetablerad och dynamisk skidresearrangör som söker en reserådgivare till vårt kontor i Köpenhamn. Slopestar har startats av skidentusiaster som vill förmedla den unika upplevelsen av skidsemestern i mötet med spännande aktiviteter. På Slopestar är vårt grundläggande mål att ge våra gäster en riktigt bra service som är bättre än den bästa, både före, under och efter skidsemestern. Vi önskar att leverera personlig service och vi ställer höga krav på inlevelseförmåga och engagemang. OM JOBBET SOM RESERÅDGIVARE Som reserådgivare kommer din huvudsakliga uppgift vara att sälja skidsemestrar via telefon och e-post till våra gäster. Du kommer följa gästen från den första kontakten tills resan är genomfört och gästen är hemma igen. Det innefattar: - Vägledning om val av resemål - Bokning av resan - Rådgivning om skidskola, skiduthyrning och försäkringar - Uppföljning av frågor före avresa - Uppföljning efter återkomsten Vi förväntar att du är proaktiv, nyfiken och hittar alternativa lösningar på gästernas önskemål om det behövs. Du ska kunna arbeta både självständigt och samtidigt vara intresserad av att optimera företagets rutiner för allas bästa. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad, ärlig, en god lyssnare och håller ditt ord mot våra gäster. Förutom försäljningen av skidresor kommer de dagliga arbetsuppgifterna också att omfatta andra arbetsuppgifter, såsom: - Uppdatering av webbsida - Uppdatering av hotell, lägenheter och pensionat - Olika uppgifter under avvecklingen under vintersäsongen VAD KAN VI ERBJUDA? Vi erbjuder ett arbete i ett nystartat och dynamiskt företag med möjlighet till personlig utveckling på lång sikt inom områden som inköp, marknadsföring och logistik. Du kommer att ingå i ett litet team på 4 kollegor där vi tillsammans skapar ramarna för Sveriges nyaste och bästa skidresearrangör. Vi erbjuder ett attraktivt lönepaket baserat på grundlön och provision. Om du är intresserad, vänligen skicka oss en ansökan och CV via e-post. Ansökan ska skickas till Maja Borngräber på [email protected] Vi håller intervjuer löpande, då vi ser tjänsten tillsatt snarast möjligt. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag.
Arbetsgivare
Slopestar Aps
Tel: +4569166070
Ansökan
Ansök senast 1 augusti (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Passionerad säljare till våra team i Örebro och Marieberg

Arbetsgivare / Ort: Ticket Privatresor AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 4 augusti (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Resesäljare/Reseförsäljare/Resekonsulent

Om jobbet
Om oss Vi arbetar tillsammans i ett litet team där allt fokus ligger på att hjälpa våra kunder att hitta sin drömsemester. Eftersom våra kunder har olika drömmar och behov blir vår vardag aldrig grå och tråkig. Våra kunder finns både i butiken, på telefon och online och vi hjälper dem med allt från en enkel flygbiljett till hela paket med hotell, flyg, transfer och olika events. Hos Ticket ska alla kunder få service i världsklass och känna sig trygga med oss. Vår värdegrund är viktig för oss och vi jobbar utifrån vår kompass; Attityd, Glädje, Engagemang, Respekt samt Ansvar (AGERA). Det är viktigt för oss att du känner att du delar våra värderingar och vill bidra till den öppna, dynamiska arbetsplats som Ticket är. Vem är du Vi jobbar bokstavligt talat med världen som vårt arbetsfält och våra kunder förväntar sig hjälp med att hitta rätt resa för just deras önskemål. Därför krävs att du är lyhörd, nyfiken och ansvarsfull och att du gillar att ge det lilla extra till dina kunder. Med ditt genuina engagemang och ditt målinriktade fokus bidrar du till både ditt eget och ditt teams framgång. Vi arbetar i en mängd olika interna samt externa system, bland annat flygbokningssystemet Amadeus vilket vi gärna ser att du har erfarenhet av sedan tidigare. Vi ser dessutom gärna att du har god resvana och stor destinationskunskap. Och inte minst - passion för resor! Vad får du hos oss Hos oss får du möjligheten att arbeta i en positiv miljö och sälja det bästa som finns - resor. Du hjälper dina kunder att förverkliga sina semesterdrömmar. För att ytterligare öka din kompetens och stimulera din nyfikenhet har vi ett gediget utbildningsprogram som ger dig många möjligheter att utvecklas i din roll som resesäljare hos oss. Eftersom vi vill finnas tillgängliga för våra kunder när de behöver oss har vi generösa öppettider, vilket innebär att vi arbetar såväl kvällar som helger. Tjänsten som resesäljare hos oss i Örebro är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi jobbar tillsammans med teamet i Marieberg och tjänsten innebär att du växelvis jobbar i butiken i city och butiken ute på Marieberg. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu. Vi ser mycket fram emot att höra av dig!
Arbetsgivare
Ticket Privatresor AB
Hemsida: http://www.ticket.se
Ansökan
Ansök senast 4 augusti (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Inhouse Sales - Market Assistant

Arbetsgivare / Ort: Workation Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 6 augusti (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-07-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Nu söker vi förstärkning till vårt Sälj/Marknad/Revenueteam. Ett fantastiskt roligt och omväxlande arbete inom försäljning och marknadskommunikation i världens roligaste bransch. Vi söker dig som är driven, glad och strukturerad samt är en tillgång för både gäster och kollegor genom din positiva attityd och servicenivå. Du får saker gjorda och kunderna nöjda. Betoningen i arbetet ligger på försäljning och kundkontakt via telefon och mail och en mindre del är marknadskommunikation. Ditt dagliga jobb innebär bland annat att: - besvara och bearbeta inkommande förfrågningar via mail, telefon, chatt samt sociala medier. - skriva säljande offerter enligt uppsatta rutiner, följa upp och stänga affärerna samt bekräfta affärerna och skapa merförsäljning. - göra grundläggande detaljplanering innan överlämning sker till respektive hotellverksamhet. - genomföra återköpssamtal/relationssamtal och skapa långa lönsamma kundrelationer. - dagligen arbeta i befintliga digitala arbetsverktyg och bokningskanaler/system som Visbook, BookVisit, GetAccept och Pipedrive samt att ansvarig för att uppdatera information, bilder och mallar i dessa system. - uppdatera information som texter, bilder och erbjudanden i våra OTAer som Booking och Expedia samt Tripadvisor - ansvara för kundnöjdhetssystem Loopon. Att det är uppdaterat, har rätt information och att enkäter skickas ut veckovis. - säkerställa att rutiner följs i vårt säljsystem Pipedrive samt ansvara för adresser och segmentering är korrekta för digitala utskick. - uppdatera kundregister och ringa säljsamtal. Vem är du? Du har någon form av sälj- och eller marknadsutbildning och/eller minst 3 års erfarenhet av likande uppgifter med dokumenterade resultat. Gärna inom hotell. Det är viktigt att du är resultatorienterad, affärsmässig, ordningsam, noggrann och flexibel och kan arbeta med mycket eget ansvar. Du har vana vid att arbeta i säljsystem och gillar digitala hjälpmedel och förstår vikten av sociala medier som LinkedIn, Instagram och Facebook. Du har stor datavana och god kunskapsnivå i Officepaketet, samt behärska svenska och engelska i tal och skrift då vi har en hel del internationella gäster. Vad vi erbjuder dig: - Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i en härlig bransch - Stor möjlighet att påverka, utveckla och ta ut svängarna i ditt jobb - Fantastiska arbetsplatser med hälsosam och god mat - Drivna, schyssta och härliga kollegor - Fast lön med möjlighet till en bra bonus - Friskvårdsbidrag och en rad årliga, roliga personalevents Är du den vi söker? Hör av dig nu då vi vill tillsätta rollen direkt efter sommaren. Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Arbetsgivare
Workation Group AB
Hemsida: http://www.workationgroup.com/
Ansökan
Ansök senast 6 augusti (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.