På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Hotellmanager

Hotellmanager

Hotellmanagers har ledande befattningar inom hotell, turistbyrå, kongresscenter, eventbyrå, olika upplevelseföretag mm.

Möjliga yrkesroller kan vara receptions-, konferens-, boknings eller hotellchef, turistinformatör och mycket mer. 

Utbildning

Lämpliga utbildningar för en blivande hotellmanager kan finnas inom Yrkeshögskolan.

Bra grundutbildning ges på flera av gymnasieskolans program, i första hand på Hotell- och turismprogrammet, inriktning Hotell och konferens.

Framtidsutsikter

Besöksnäringen är morgondagens bransch!

Visste du att...?

... i Visby finns det ett litet hotell som har anor från 1200-talet.
Källa: johanmalareshus.se

Länktips

Visa mer
Visa mindre

4 Lediga jobb

Area Manager till Forenom

Arbetsgivare / Ort: Barona Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 January (9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellchef

Om jobbet
Är du en affärsinriktad, självgående och ansvarsfull person som vill ta dig an nästa utmaning i din karriär? Nu har du chansen att bli en del av Forenoms härliga gäng och bygga vidare på en framgångssaga utöver det vanliga!

Vi letar nu efter en Area Manager som kan ta Forenoms verksamhet till nya höjder i Skåne, med fokus på Malmö och Lund.
Forenom är Nordens ledande aktör inom möblerade lägenheter med stark inriktning på företagskunder. Forenom erbjuder över 7800 möblerade lägenheter såväl som rum i lägenhetshotell och vandrarhem i alla större städer i Skandinavien och tar emot över 200 000 gäster varje år.

Om tjänsten
Som Area Manager har du varierande och utmanande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat axla ansvaret för den operationella verksamheten med fokus på att möta kunder; bearbetning och försäljning B2B, få in ny lägenhetskapacitet och skapa en unik och djärv framgångssaga för Forenom.  

Typiska arbetsuppgifter
  • Bygga långvariga relationer med kunder, lägenhetsägare och leverantörer
  • Ansvara för den operativa verksamheten i din region
  • Bygga upp samt ansvara för ett team på plats
  • Ansvara för att de finansiella målen uppfylls
  • Leva upp till Forenoms unika företagskultur och koncept i ord och handling
  • Utmana status quo i våra arbetssätt och skapa nya innovativa sätt att göra affärer
Din profil
Troligtvis har du tidigare arbetat med någon typ av försäljning och är van i kundmötet. Det är ett stort plus om du har arbetat inom fastighets/logibranschen tidigare. Vi ser gärna att du har arbetat i en internationell miljö och är van att samarbeta över landsgränserna. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Vidare har du en god teknisk förståelse och systemvana. Det är meriterande om du har arbetat i systemen i Salesforce och/eller Qlick.

För att lyckas i denna roll behöver du:
  • våga ta tag i saker för att få det att hända
  • förstå och kunna omsätta en utarbetad strategi till konkreta arbetsuppgifter
  • vara en passionerad människokännare som kan bygga effektiva team och leda dessa
  • vara stark i förhandlingssituationer
  • vara försäljningsinriktad
  • ha en god förståelse för resultatrapporten och dess betydelse för företagets framgång
Om Forenom
Stark organisk tillväxt och öppnande av nya kontor har gjort Forenom till den ledande leverantören av möblerade lägenheter i Norden. Forenom har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland med 25 lokalkontor och över 450 medarbetare.

Våra kärnvärden representerar kurage, 100-procentigt öppet sinne och det faktum att vi åstadkommer mer tillsammans. Vi anser att vi är bättre tillsammans och att vi inspirerar varandra till att uppnå det bästa möjliga.

Vi utmanar oss själva, normer och branschen. Vi är ett team av passionerade, kreativa och engagerade människor som inte räds hårt arbete. Träffa oss här:

Youtube- Life is never boring at Forenom

Facebook    Twitter    LinkedIn    Instagram

Övrig information
I den här rekryteringen samarbetar Forenom med Barona. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som börjar med en provanställning på 6 månader. Kollektivavtal tillämpas.
Tillträde för tjänsten är så snart som möjligt.
Intresserad och vill veta mer? Tveka inte att ansöka redan idag!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post men för frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Sara Fogelberg, [email protected]

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!

 
Arbetsgivare
Barona Professionals AB
Hemsida: https://www.forenom.com/
Ansökan
Ansök senast 27 January (9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

General Manager Comfort Hotel Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Nordic Choice Commercial Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 February (20 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellchef

Om jobbet
We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promise to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected service, but the service we give is great. We aim to be easy & likeable. As in easy on the wallet, with easy access and last but definitely not least – easy on the planet. COMFORT HOTEL GÖTEBORG IS ON THE SEARCH FOR A NEW BRILLIANT GENERAL MANAGER We’re Comfort Hotel – a hotel chain that promise to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected service, but the service we give is great. We aim to be easy & likeable. As in easy on the wallet, with easy access and last but definitely not least – easy on the planet. At Comfort Hotel Göteborg we’re putting everything that’s important to us into action, making sure we live as we learn. We aim to gather entrepreneurs, startups, freelancers, guests & neighbours all under one roof. We have 289 rooms with an ace location just by Stenpiren. The hotel also holds 3 meeting rooms (70 peeps in total), a well frequented bar, the super popular restaurant OGBG, Göteborg’s best rooftop bar TaKet, a gym, a healthy breakfast buffé, a deli and.. Well, we could go on and on and on. One more thing worth mentioning is that Comfort Hotel Göteborg has been rewarded for taking great social and environmental responsibility - and are leveling up their ambitions in this field all the time. Are you the GM of our dreams? You’re checking DI.se & mashable.com on a daily basis, and you have a bunch of news apps on your phone, making sure nothing passes you by. You know how to make a collaborative playlist on Spotify, and you know that Stan Smith comes in many colors. You know the difference between etos, patos & logos. You know Gööööteborg by heart and love your community. You’re result-oriented, and when you're posting stuff on social media, it’s super rare that you get less than 50 likes. You’re spreading joy & warmth around you, and your laughter is contagious. So is your energy. We see you as someone who’s easygoing, lively and extrovert. You are reliable and take full ownership to get shit done. You have an entrepreneurial mindset and strong leadership skills. You are the one your friends would call in case of emergency or to get a tip on which restaurant to take their Tinder date to. As General Manager for Comfort Hotel Göteborg, you are responsible for everything at the hotel. From reaching the occupancy target, the financial results and to build the brand. You are the leader on site. You are acting as CEO. Does this feel like a perfect match? Interviews will be held ongoing so don't wait with your application - go ahead and send your application via the link. If you have any questions or want to discuss why budget hotels doesn’t need to be boring. call me or send a text. I’m looking forward to it! Pernilla Bergendahl mobil nr +46 701 -913149 Director of Operations Comfort Hotel SE/DK/LT.
Arbetsgivare
Nordic Choice Commercial Services AB
Ansökan
Ansök senast 7 February (20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Plus Site Manager till Trollhättan Centrum på Fitness24seven

Arbetsgivare / Ort: Happyr AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 February (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellchef

Om jobbet
Fitness24seven rekryterar: Plus Site Manager till Trollhättan Centrum Fitness24Seven är en av Europas absolut snabbast växande gymkedja och vi riktar oss till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har vi gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha 230 anläggningar i 6 länder som Sverige, Norge, Finland, Colombia och Thailand. Som medlem på Fitness24Seven har du tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer. Vi har ett stort fokus kring CSR och arbetar bland annat mot organisationer som SOS-barnbyar. Fitness24Seven söker vikarierande Plus Site Manager till Trollhättan Gillar du att leda team mot gemensamma mål och att coacha medarbetare till att slå gårdagens rekord? Trivs du i rollen som spindel i nätet som gillar att inspirera människor i din närhet till ett hälsosammare liv samtidigt som du ger förstklassig service? Härligt, då är du precis den som vi letar efter. På Fitness24Seven är det ständigt något på gång och som vår Plus Site Manager är du en nyckelspelare för den dagliga driften och personalen som jobbar på gymmet. Du jobbar gärna med vår värdering samarbete skapar teamet och ser att alla på anläggningen är värdefulla såväl medlemmar som personal. Välkommen till ett företag där allt, och lite till, kan hända! Om tjänsten Som Plus Site Manager på Fitness24Seven i Trollhättan är du regent över ditt gym. Du är huvudansvarig för att det dagliga arbetet på gymmet fungerar felfritt. Du arbetat både praktisk och administrativt, vilket innebär att alltifrån underhåll av maskiner och redskap till schemaläggning, budgetuppföljning och att coacha dina medarbetare till nya höjder. Du kommer att leda att mindre team av Site Responsibles, instruktörer och PTs – vilka du också rekrytera ifall behovet uppstår. I tjänsten kommer du arbeta en hel del med gruppträning, där du kommer schemalägga och rekrytera instruktörer, föra statistik och utvärdera själva arbetet kring gruppträning. Även om du kommer spendera en del tid bakom skrivbordet är självklart din allra viktigaste uppgift att ta hand om våra träningssugna medlemmar. Vi vill att alla ska trivas på gymmet och det är din uppgift att se till att alla medlemmar lämnar sitt träningspass med ett leende på läpparna – oavsett hur tufft eller svettigt det varit. För att du ska kunna göra ett riktigt bra jobb som Plus Site Manager tror vi att du är en social och ansvarsfull person som gillar att utveckla dina medarbetare genom coaching och delaktighet. Att ha ett närvarande ledarskap och leda andra människor är inga problem för dig och du har lätt för att hantera oväntade situationer. Framför allt har du ett brinnande intresse för träning och gruppträning – och vill precis som vi gör världen till en lite hälsosammare plats. Hos oss jobbar du tillsammans med ditt team måndag – torsdag kl 11:45 – 21:15, fredagar kl. 11:45 – 17:15 och lördagar mellan kl 09:45 – 14:15. Tiderna kan komma att variera då det är utifrån schema som du som Plus site manager gör. Du rapportera direkt till vår Area Manager – som du längs vägen har regelbunden kontakt med. Detta är ett vikariat t.om 31/8 med mycket goda chanser till förlängning. Arbetsuppgifter Detta kommer du göra som Plus Site Manager • Ha daglig kundkontakt, hjälpa medlemmar i alla möjliga situationer både på plats på gymmet men även via mail och telefon. • Inneha det yttersta ansvaret på anläggningen genom att rekrytera, leda, coacha både Site Responsibles, Instruktörer och PTs • Löpande följa rutiner och föreskrifter som finns kopplade till företag... Läs mer på https://hpr.to/j21502
Arbetsgivare
Happyr AB
Hemsida: https://se.fitness24seven.com/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 14 February (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arenachef till Vasakronans coworking-satsning i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Carotte Staff AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 April (2 månader 14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
OM ARBETSGIVAREN Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag och de äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. På Vasakronan drivs hållbarhetsarbetet som en integrerad del av verksamheten och i 2019 års upplaga av Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB, placerade sig Vasakronan återigen som ett av de mest hållbara fastighetsbolagen i världen. Vasakronans egna coworking koncept - Vasakronan Arena Under 2019 lanserade Vasakronan deras egna Coworking-satsning ”Vasakronan Arena”. Vasakronans första Arena började som ett pilotprojekt i Göteborg under 2019 och under närmsta åren kommer fler enheter etableras på regionen. Baserat på Vasakronans stora kundbas, de bästa lägena, deras långtgående hållbarhetstänkande och erfarenhet av kontorsutveckling kan de erbjuda ett coworking-koncept som sätter effektivitet och produktivitet i fokus. Läs mer om Vasakronans arenakoncept här: https://vasakronan.se/tjanster/startklart/arena/ Vasakronans ambition är att framöver erbjuda coworking på alla orter där bolaget har fastigheter. Under 2022 kommer den nya Arenan ”Platinan” stå redo. Läs mer om satsningen här: https://vasakronan.se/projekt/platinan/ OM TJÄNSTEN I rollen som Arenachef får du vara med från ett tidigt skede av Vasakronans coworkingsatsning i Göteborg. Du får en viktig roll i utvecklingen av arenorna, där du arbetar med allt från affärsmodell, försäljning och eventplanering till att få till en bra kundmix. I arbetet kommer det framöver ingå personal eller teamansvar och du kommer få möjlighet att rekrytera ditt framtida team. Du arbetar löpande med försäljning, service samt uppföljning av ekonomi och leverantörer. Inledningsvis ligger fokus på att etablera den befintliga Arenan i Nordstan, där försäljning blir en viktig del av arbetet. På sikt kommer du ha en avgörande roll i det strategiska arbetet kring Arena Platinan och du blir ansvarig för båda enheterna. Placeringsort Göteborg. VI SÖKER DIG SOM HAR Arbetat inom organisationer där hög servicestandard varit i fokus och har erfarenhet av att arbeta med försäljning. Du går igång på att inte allt är klart, brinner för att skapa lönsamma och serviceinriktade affärsmodeller och trivs i en roll som växlar mellan strategiska och operativa uppgifter. För att lyckas i rollen tror vi att du är en trygg ledare som gillar att coacha och inspirera andra. Försäljning, service, budget- och personalansvar har varit delar i dina tidigare jobb. Har du även arbetat inom besöksnäringen och/eller coworking är det ett stort plus. Som person är du nyfiken, tänker helhet och trivs bäst i en organisation där du förväntas tänka nytt, kan påverka och där beslutsvägarna är korta. Som arenachef kommer du ha många kontaktytor så det är också viktigt att du är skicklig relationsskapare som inte bara gillar att samarbeta, utan har en vilja att göra det - på absolut bästa sätt. OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Vasakronan med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av rekryteringskonsult Oscar Ohlsén, på nummer 073 643 60 32 eller [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Arbetsgivare
Carotte Staff AB
Ansökan
Ansök senast 1 April (2 månader 14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.