På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Artistbokare

Artistbokare

Som artistbokare bokar man artister till olika sorters evenemang, som exempelvis uppträdanden på klubbar, till konserter, privata fester och festivaler.

Man måste ha bra koll på vilken artist som passar bäst för olika sorters evenemang samt även vara expert på vilka priser som gäller.

Artistbokare är även i viss mån en marknadsförare och problemlösare, man behöver snabbt lösa diverse olika problem som kan uppstå vid ändringar, avbokningar pga sjukdom och diverse olika oförutsedda händelser.

Utbildning

Grundläggande utbildning finns på gymnasiets Handels- och administrationsprogrammet, Estetiska programmet eller Ekonomiprogrammet.

Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Arbetsplats

Artistbokare är anställda eller egenföretagare med egna artistförmedlingar.

Visa mer
Visa mindre

14 Lediga jobb

TalangAkademin söker nu dig som vill hjälpa oss att hjälpa fler i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: TalangAkademin Ekonomisk fören / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Brinner du för att göra skillnad i ditt arbete? Vi söker nu en engagerad och driven koordinator som vill vara med och göra samhällsförändring på riktigt. Vill du hjälpa andra människor i kombination med varierade arbetsdagar och många personliga kontakter? Då kan det här vara tjänsten du letar efter!

Om tjänsten

TalangAkademin hjälper människor att genom praktik och utbildning nå en egen försörjning och arbete i nära samarbete med kommuner, näringsliv och civilsamhälle.

Vi finns idag på tre platser i Sverige, Göteborg, Huddinge och Sundbyberg men är i ett expansivt skede. Vi kommer inom kort starta upp verksamhet i Uppsala och på fler platser i Sverige. Då en av våra nuvarande kollegor inom kort kommer gå vidare till nya utmaningar så letar vi nu efter dig som tillsammans med oss vill jobba på deltid med utvecklandet av vår verksamhet.

Tjänsten är en visstidsanställning under minst ett år med stor chans till förlängd anställning under ytterligare fler år därefter. Du kommer varit placerad vid vår verksamhet CentrumAkademin på Frölunda Torg i Göteborg och rapportera till biträdande centrumchef på köpcentrumet samt till verksamhetschef på TalangAkademin.

I rollen som koordinator ansvarar du för allt som sker inom den lokala verksamheten. Du kan komma att vara kontaktperson mot flera olika parter som till exempel kandidater, arbetsförmedling, kommun och företag samt kollegor i teamet. Information och presentation av uppdraget hos samarbetspartner eller blivande partners är en viktig del i uppdraget. Du ansvarar för löpande uppföljning, dokumentation, administration samt rapporterar löpande till verksamhetschef.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

· Bygga och förstärka relationer med kommun, AF, näringsliv och organisationer.

· Matcha kandidater till rätt praktikplats.

· Sprida kännedom och kunskap om TalangAkademin och vår verksamhetsmodell till företag, intresseorganisationer, myndigheter och civilsamhälle

· Vara sammankallande till lokala projektmöten, uppföljning, administration inom dina ansvarsområden.

Vem är du som vi söker

Du har gärna arbetat med liknade projekt och/eller inom kommunal eller statlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsinsatser ses också som meriterande.

Har du arbetat med sociala projekt är det mycket meriterande. Det viktigaste är dock att du har ett stort hjärta och känner starkt för att hjälpa andra människor.

Du arbetar självklart utifrån ett coachande förhållningssätt och identifierar dig med begreppen social kompetens och teamkänsla. Som person är du självgående, drivande och en god administratör som gillar ordning och reda. Du måste trivas i en ledande och kommunikativ roll.

Du har goda kunskaper Office-paketet samt talar svenska, engelska och gärna ytterligare språk.

Har du arbetat med CRM systemet Workbuster tidigare är det meriterande.

Vad du får hos TalangAkademin

Här erbjuds du en dynamisk arbetsplats och ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhället i stort. Genom utbildning och skräddarsydda insatser hjälper vi människor att hitta in på arbetsmarknaden.

Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor som har nära till både skratt och stöttning i arbetsvardagen. Vi har kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.

För att söka tjänsten

Skicka ett e-postmeddelande med rubriken ”Koordinator Göteborg” samt bifogat CV + personliga brev och löneanspråk till [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande efter de inkommit. Intervjuer kommer ske löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 24 okt 2021.

Så vänta inte med att ansöka! Stor vikt kan komma att läggas vid personlig lämplighet.

Vi förbehåller oss rätten att ha möjlighet att tillsätta tjänsten internt.

De kandidater som inte kommer att bli aktuella för uppdraget kommer att meddelas detta via e-post.

Vi är i ett expansivt skede och ser därför gärna att vi får bibehålla ditt CV + personliga brev om du inte skulle bli aktuell för denna tjänst.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Linus på 073-334 36 24 eller [email protected]

Om Talangakademin

TalangAkademin är en icke vinstdrivande verksamhet som drivs som en ekonomisk förening genom samverkansprojekt mellan arbetsmarknadens parter och ledande fastighetsägare med stöd från Tillväxtverket och Europeiska socialfonden.

Några av våra initiativtagare per idag är: Skandia Fastigheter, Fastighets AB Balder, Wallenstam AB, Fastighets AB Förvaltaren, Wåhlin Fastigheter AB, Huge Fastigheter, Fabege AB, Vincero AB,

Vi erbjuder validerad praktik till människor som står långt utanför arbetsmarknaden, validering ger ett bevis på sitt lärande.

Vi finns idag på Frölunda Torg i Göteborg i Sundbyberg, Huddinge och inom kort i Uppsala.

Vi har parallellt med vår befintliga verksamhet ESF-medel nationellt för ett tvåårigt projekt inom programområde två – ”Fler i arbete” tillsammans med Helsingborg stad, Huddinge kommun, Göteborg stad, Sundbyberg stad och Stockholm stad.

Läs mer om oss och ev. andra tjänster vi utlyser på: www.talangakademin.se

Anställningsform – Visstidsanställning 1 år, med stor möjlighet till förlängning minst 1 år.

Anställningens omfattning – Deltid, 80% med möjlighet till utökad arbetstid ev.

Tillträde – Enligt överenskommelse, absolut senast 1: a januari 2022.

Antal lediga befattningar: 1 i denna roll och på denna verksamhetsort

Sysselsättningsgrad: 80% mån-fre eller enligt överenskommelse

Ort: Göteborg, resor och övernattning inom övriga Sverige kan förekomma

Land: Sverige

Arbetsgivare
TalangAkademin Ekonomisk fören
Sturegatan 18 Lgh 1101
11436 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

PROJEKTLEDARE/ PRODUCENT utbildning med erfarenhet och ledarambition framåt

Arbetsgivare / Ort: Insight Events Sweden AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast 26 oktober (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Om jobbet

Insight Events Sweden gör årligen ca 80 event inom svenskt och nordiskt näringsliv och erbjuder affärsinriktad utbildning och events under en rad starka varumärken med tusentals nöjda och lojala kunder inom både privat och offentlig verksamhet. Inom företaget ryms många roller och arbetsuppgifter. Det vi har gemensamt är att vi är drivna, ambitiösa och strävar mot samma mål- att organisera och skapa de bästa mässorna, konferenserna och kurserna för våra kunder.


Vi har vårt kontor centralt i Stockholm.


Du kommer trivas hos som projektledare/producent hos oss om du:

Förutom att vara ambitiös tänker stort och logiskt och stimuleras av stora kontaktnät, har förmåga att lyssna och analysera komplex information för att se faktiska och framtida behov och engagera ledande personer i olika organisationer


Du har eftergymnasial utbildning från t ex högskola, universitet eller YH – företrädesvis inom ekonomi.

Det är meriterande om du arbetat som utbildningsproducent eller liknande. Älskar du att nerda ner dig och vill fortsätta producera intressanta produkter och samtidigt utvecklas framåt är detta rollen för dig.


Som projektledare/producent hos oss är du del av ett större team vilka bland andra innefattar marknadsförare, säljare och administratörer, men du jobbar till stor del självständigt. Tempot är tidvis högt varför vi hoppas på att du är en person som är engagerad och drivs av energi och höga mål och som gillar processer samt att leda processer framåt

Vi är vana att leverera med korta deadlines. Förmåga att snabbt sätta dig in i olika områden kommer ge dig en stor fördel, liksom att du med lätthet kan sortera och strukturera arbete för att få fram relevant och kommersiellt content till produkterna och för de olika kanalerna.


Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.




Rollen:

Som projektledare/producent har du uppgiften att skapa nischade konferenser och för det privata näringslivet, främst inom finans och försäkring, varför vi ser det som ett måste att du intresserar dig och har förståelse för området! Att ämnesgenerera nya idéer, genom grundlig research, som senare blir en konferens är en stor del av din roll.

Som projektledare/producent blir du ansvarig för hela idén till genomförandet av eventet. Förutom att identifiera kommersiellt gångbara ämnen och ta fram programinnehåll som bygger på genomgripande kvalitativ och kvantitativ research från olika målgrupper, ingår också att skapa content för sociala medier samt att kontakta och nätverka med branschexperter och anlita föreläsare


För att garantera att den information vi tillhandahåller håller högsta klass jobbar du nära målgrupperna och har daglig kontakt med olika branscher för att läsa av trender och förändringar på marknaden. Du skapar nätverk och kontakter inom ditt affärsområde och samarbetar med särskilt initierade experter inom olika områden för att tillsammans med dem värdera potentialen av det material du får fram via din research.

Arbetsgivare
Insight Events Sweden AB
Sankt Göransgatan 57
10386 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.insightevents.se
Ansökan
Ansök senast 26 oktober (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Världens gladaste eventvärdar sökes!

Arbetsgivare / Ort: Stockholmsmarknader AB
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 28 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Receptionsvana
  • Eventarrangemang

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

#jobbjustnu

Vi söker världens gladaste, vänligaste och hjälpsammaste personer som värdar till olika slags publika event.

ARBETSUPPGIFTER:

Arbetsuppgifterna är skiftande, så du ska vara flexibel och gilla variation. Du ska vara tillgänglig framför allt vardagar dagtid för detta extrajobb.

PROFIL:

Viktigast är att du är naturligt hjälpsam, ansvarsfull och har lätt att skapa kontakt med alla sorters människor!

Du ska också gilla variation, vara handlingskraftig och inte rädd att hugga i med olika arbetsuppgifter.

Du måste också vara pålitlig, punktlig och stresstålig. B-körkort är en fördel, men inget krav.

Du ska obehindrat kunna förstå och göra dig väl förstådd på svenska.

Hos oss jobbar folk i alla åldrar, från 16 år och uppåt, och från alla bakgrunder.

Har du tidigare erfarenheter som eventvärd eller samplepersonal, jobbat på restaurnag, hotell, nöjesfält eller något annat serviceyrke är det meriterande, men inte avgörande. Vi bedömer alla ansökningar med öppet sinne och letar efter rätt personer till just vårt team.

NÄR?

I första hand gäller det event i Stockholmsområdet. Framför allt dagtid vardagar. Vid väl utfört arbete finns fler event att ta del av. Eventen sker sporadiskt och vi hör av oss när behovet uppstår. Uppdragen kommer att vara av skiftande karaktär.

VAR?

Varierande platser i Stockholmsområdet.

ANSÖKAN:

Skicka ett mail med cv och en kort beskrivning av dig själv och varför du vill jobba med just oss och detta. Maila till [email protected] och märk mailet med "Eventvärd".

Arbetsgivare
Stockholmsmarknader AB
Hemsida: www.stockholmsmarknader.se
Ansökan
Ansök senast 28 oktober (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Eventkoordinator till Drivhuset Uppsala

Arbetsgivare / Ort: Lyttkens & Partners AB / UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 29 oktober (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Om jobbet

Brinner du för att skapa lyckade och inspirerande event? Nu har du chansen att bli en i DH-gänget och bli vår nya eventkoordinator! Hos oss har du en viktig roll i Uppsalas spännande startup-värld och är en del av en inspirerande miljö. Vi tror att tjänsten passar dig som har hög förmåga inom: flexibilitet, struktur och organisering, kreativitet, problemlösning och kommunikation. Vi är ett gäng som brinner för entreprenörskap och att idéer lyckas i Uppsala!


Drivhuset finns även på andra platser runt om i Sverige, och vi är störst i Norden när det kommer till studenters entreprenörskap. Bara här i Uppsala har 1500 företag fått stöd i uppstartsfasen, och över 100 event har genomförts sen starten 1999. Drivhuset Uppsalas fokus är främst att främja entreprenörskap hos studenterna och unga i Uppsala län – och nu hoppas vi att DU vill vara en del av det!


Läs gärna mer om oss på https://uppsala.drivhuset.se



Din Roll


I din roll ingår att ansvara för att event, nätverk och mässor utförs med hög kvalité. Du kommer ansvar för hela eventprojekt så som planering, genomförande och uppföljning samt förekommande administration. Vi finns nära studenterna och har ett tätt samarbete med Uppsala Universitet och SLU, där vi skapar event som ger studenterna kunskap, inspiration, och energi för att lyckas med sin idé. Vi vill också att du tillsammans med kollegor vidareutvecklar vår eventverksamhet – Vad tror du är nyckeln till ett spännande event?

Din profil

· Passion för att skapa lyckade event.

· Strukturerad, noggrann med god planeringsförmåga

· Positiv, serviceinriktad och hjälpsam

· Kommunikativ med god förmåga att utveckla och bygga upp relationer

· Ett intresse för entreprenörskap och företagande

· Du är en teamspelare samtidigt som du tar fullt ansvar för och är självgående vad gäller dina uppgifter och du bidrar till utveckling och förbättring

· God system- och datorkunskap

· Självklart har du god förmåga att formulera dig i tal och skrift på både svenska och engelska

· Meriterande är projektledarutbildning och erfarenhet från liknande roll

Arbetsgivare
Lyttkens & Partners AB
Stationsgatan 23
75340 UPPSALA
Hemsida: www.uppsala.drivhuset.se
Ansökan
Ansök senast 29 oktober (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

ICEHOTEL - vi söker Inhouse Sales Agents

Arbetsgivare / Ort: Icehotel AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 oktober (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Eventproducent

Om jobbet
VILL DU BLI EN DEL AV TEAMET PÅ ETT AV SVERIGES MEST KÄNDA VARUMÄRKE? Icehotel behöver förstärkning till Inhouse Sales, en del av Commercial Team. Du kommer arbeta inom upplevelseindustrin med att hantera bokningar och förfrågningar med hela världen som din kundbas. På Icehotel är vi alla företagets ansikte utåt samt värdar för våra många internationella gäster. Därför värderar vi din personlighet och känsla för service som en av dina viktigaste egenskaper. Som vår medarbetare vill vi att du ska förstå att du är viktig i både gästers och medarbetares upplevelse av Icehotel, då upplevelsen är något vi bär med oss och förmedlar vidare genom vår goda kommunikation. Arbetsuppgifterna på inhouse sales innebär att vi jobbar med att skapa upplevelsen hos oss tillsammans med kunden. Ofta sker detta genom ett anpassat program med kreativa lösningar och genom att lyssna på kundens önskemål som översätts till vårt DNA. Vårt varumärkeslöfte sätter stora krav på att vi levererar med hög kvalitet och integritet. Vi har en internationell kundkrets och våra kunder är både privatgäster, företagskunder och agenter samt DMC’s. Du har daglig kontakt med gäster via telefon, e-mail eller chat. Arbetet innebär även mycket kommunikation internt med olika avdelningarna. Ditt förberedande arbete är grunden för att Icehotel ska kunna leverera livsberikande upplevelser. Det är bra om du som söker har tidigare erfarenhet inom receptionsarbete/kundservice/försäljning. Arbetet ställer höga krav på att vara serviceinriktad, flexibel, noggrann, en teamplayer samt kunna koordinera och planera. Vi ser att du som person har mycket god datorvana och kunskaper i Word och Excel utöver att du gärna arbetat i ordersystem/bokningssystem. Vi arbetar i Citybreak/VisBook, inga förkunskaper krävs, men är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Arbetstid: heltid 100%. Arbetsplatsen är bemannad dagligen mellan kl: 08:00-20:00. Arbetspass kan ske kvällstid och helger. Anställningsform: Vi söker både fastanställd /året runt och säsongsanställd personal september/oktober - mars, med placeringsort Jukkasjärvi. Start- samt slutdatum kan kommas att ändras. Boende: Möjlighet till personalboende finns. Personalförmåner: Som medlemshotel i NHR har våra anställda personalpris både på Icehotel och på samtliga Nordic Choice Hotels i Norden. Du har möjlighet att prova alla våra spännande aktiviteter med Adventure Team, tex snöskotersafari under norrsken. I övrigt har vi många fina erbjudanden då vi värnar om vår personal. SISTA ANSÖKNINGSDAG: 30 september 2021. Varmt välkommen med din ansökan! Sara med team
Arbetsgivare
Icehotel AB
Ansökan
Ansök senast 31 oktober (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.