På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Tullinformatör

Tullinformatör

Som Tullinformatör arbetar man förebyggande för att underlätta en smidig och effektiv tullhantering.

Tullverkets kärnverksamhet är indelad i två avdelningar, Effektiv handel och Brottsbekämpning. Effektiv handel ansvarar för att rätt tull och andra avgifter tas ut för de varor som förs in och ut ur Sverige, samt för kontrollen av att in- och utförselreglerna följs.

Tullverkets kundtjänst heter TullSvar. Som Tullinformatör i TullSvar är man Tullverkets "ansikte utåt", man har många kontakter mot externa kunder, då man som tullinformatör svarar på frågor både från Myndigheter, företag och från privatpersoner via telefon och e-post.

Tullinformatörens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • besvara frågor via telefon och e-post från Myndigheter, organisationer, företag och privatpersoner
  • utveckla och kvalitetssäkra svar utifrån de frågor som ställs
  • aktivt vägleda kunderna så att de får svar på sina frågor
  • samarbeta med sakkunniga inom olika områden i Tullverket för att kunna besvara kundernas frågor samt bibehålla och fördjupa sina egna kunskaper inom diverse olika områden
  • aktivt delta i utveckling och förbättringar av arbetsmetoder inom TullSvar


Som Tullinformatör inom TullSvar samarbetar man mycket med andra delar av Tullverket, för att få fram information.

Arbetstiden är schemalagd. Resor i tjänsten med övernattningar på annan ort kan förekomma.

Utbildning

Slutbetyg/examensbevis från gymnasiet med godkända betyg i Matematik B, Svenska B och Engelska B eller motsvarande nya kurser Matematik 2, Svenska 2 och Engelska 6

Avslutad Yrkeshögskoleutbildning alternativt studier om minst 60 yhpoäng / 90 högskolepoäng med inriktning inom spedition, logistik kombinerat med erfarenhet av arbete med tullfrågor, t ex genom arbete inom speditionsbranschen eller i Tullverket alternativt minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete med tullfrågor, t ex genom arbete inom speditionsbranschen eller i Tullverket.

Svenskt B-körkort.

Som nyanställd tullinformatör genomgår man under de första månaderna en grundutbildning där teori varvas med praktik. Det är vanligt med ca 7 månader med s.k aspirantanställning som därefter övergår i tillsvidareanställning, om inget annat avtalats.

De som söker jobb som tullinformatörer drogtestas och måste också lämna in ett utdrag från polisens brotts- och belastningsregister (PBR-utdrag).

Meriterande är om man har:

  • erfarenhet av kundkontakter
  • kunskap inom livsmedel, kemi och/eller mekanik
  • kunskaper i ett tredje språk, utöver svenska och engelska
  • erfarenhet av arbete inom logistik och/eller service
  • erfarenhet av arbete med inriktning mot information och/eller kommunikation

Personliga egenskaper

Arbetet som tullinformatör kombinerar repetitiva inslag med ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att man behöver vara både tålmodig, flexibel och ha lösningsfokuserat förhållningssätt. För övrigt behöver man ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska samt ha god datorvana och förmågan att självständigt använda grundläggande program i Microsoft Officepaketet.

    Personliga egenskaper som är bra att ha för att trivas och lyckas med yrkesrollen är också att man är samarbetsvillig, stresstålig, tålmodig, kundorienterad, kommunikativ, ha en mycket hög känsla för service och förmåga att sätta kunden i centrum och då med ett bra kundbemötande samt att man måste ha hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet.

    För övrigt behöver man vara en flexibel och stabil som person som har förmågan att självständigt driva sina ärenden. Det är viktigt att ha ett prestigelöst förhållningssätt och våga be sina kollegor om hjälp och själv också dela med sig av sina kunskaper. Vidare krävs det förmåga att fatta beslut under tidspress och hantera hög arbetsbelastning. 

    Arbetsplats

    Tullinformatör är en yrkesroll inom Tullverket, som är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige och bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel.

    Övrigt

    Rekryteringsmyndigheten testar alla sökande till totalförsvaret, polisen, tullen, samtliga inom räddningstjänsten. 

    Man kan kontakta Rekryteringsmyndigheten med sina frågor om medicinska hinder för att arbeta inom dessa yrken. 

    Länktips

    Visa mer
    Visa mindre

    10 Lediga jobb

    Trafikinformatör (vikariat)

    Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-08
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Trafikinformatör

    Om jobbet

    Som trafikinformatör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.

    Trafikinformatör (vikariat)

    Arbetsuppgifter

    Som trafikinformatör ansvarar du för informationsspridning både internt och externt för att säkerställa att tågresenärerna och kunder får bra och tillförlitlig information om läget i tågtrafiken. Detta kan gälla allt ifrån försenade och inställda tåg till byte av perrong. Det här är en roll där du når ut till många människor, och det är därför viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är noggrann i hur du uttrycker dig både i tal och skrift.

    Du kommer att sitta i en operativ miljö och du samverkar tillsammans med flera andra funktioner. En Trafikinformatör måste vara beredd på oväntade, plötsliga och allvarliga störningar. Du är en viktig spelare i kommunikationen i lokalen för att föra vidare informationen. Du ansvar för att alla beslut kommuniceras vidare ut till resenärer och tågoperatörer och andra intressenter. Informationen du hanterar går ut via befintlig utrustning på stationerna och lägger grunden för information till olika hemsidor, appar och media. För att kunna göra det gäller det att du håller dig uppdaterad om läget i trafiken. Det gör du via datoriserade övervakningssystem och genom att ha ett gott samarbete med kollegor och järnvägsföretag.

    Tågtrafiken är igång dygnet runt under årets alla dagar. Som trafikinformatör arbetar du i nuläget enligt ett schema i enlighet med detta, och det kommer att inkludera såväl vardagar, helger och nätter. En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Det innebär att det kan vara både lugna stunder men också gå från 0-100 om en incident eller olycka plötsligt uppstår.

    I den här tjänsten får du ett lärorikt, utmanande och roligt arbete med en gedigen introduktion, utbildning och handledning för att du ska komma in i arbetet på bästa sätt. Du börjar din anställning med en betald utbildning som pågår under 4-5 månader på plats i den operativa miljön. 

    Övrig information

    Tjänsten är ett vikariat t o m 2022-12-31, med ev möjlighet till förlängning. 

    Placeringsort är Stockholm.

    I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

    Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

    Om du har några frågor om tjänsten går det bra att kontakta Jenny Hedin.

    Kvalifikationer

    Som person är du kommunikativ vilket innebär att du på ett tydligt och tillförlitligt sätt kan förmedla information om trafikläget. Utöver detta krävs att du har god samarbetsförmåga, då du sitter i en operativledningsmiljö med flera kollegor som du har ett nära samarbete med. Du behöver även ha en god problemlösningsförmåga samt simultanförmåga med förmåga att arbeta under varierad belastning. Eftersom anställningen innefattar utbildning innehållande självstudier och regelbundna kunskapstest ser vi att du även kan och vill ta ansvar för ditt eget lärande.

    Vi söker dig som

    • har gymnasieutbildning med godkända betyg
    • har arbetslivserfarenhet från operativ verksamhet som till exempel en trafikledningscentral, larmcentral eller annan övervakande centralfunktion
    • har erfarenhet av att arbeta skift inklusive natt
    • har mycket god datorvana
    • kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

    Det är meriterande om du

    • har arbetslivserfarenhet från järnvägsbranschen

    Ansökan

    De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

    Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

    Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

    Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.

    På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

    Arbetsgivare
    Trafikverket
    Hemsida: www.trafikverket.se
    Ansökan
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Trafikinformatör

    Arbetsgivare / Ort: Trafikverket
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-08
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Trafikinformatör

    Om jobbet

    Som trafikinformatör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.

    Trafikinformatör

    Arbetsuppgifter

    Som trafikinformatör ansvarar du för informationsspridning både internt och externt för att säkerställa att tågresenärerna och kunder får bra och tillförlitlig information om läget i tågtrafiken. Detta kan gälla allt ifrån försenade och inställda tåg till byte av perrong. Det här är en roll där du når ut till många människor, och det är därför viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är noggrann i hur du uttrycker dig både i tal och skrift.

    Du kommer att sitta i en operativ miljö och du samverkar tillsammans med flera andra funktioner. En Trafikinformatör måste vara beredd på oväntade, plötsliga och allvarliga störningar. Du är en viktig spelare i kommunikationen i lokalen för att föra vidare informationen. Du ansvar för att alla beslut kommuniceras vidare ut till resenärer och tågoperatörer och andra intressenter. Informationen du hanterar går ut via befintlig utrustning på stationerna och lägger grunden för information till olika hemsidor, appar och media. För att kunna göra det gäller det att du håller dig uppdaterad om läget i trafiken. Det gör du via datoriserade övervakningssystem och genom att ha ett gott samarbete med kollegor och järnvägsföretag.

    Tågtrafiken är igång dygnet runt under årets alla dagar. Som trafikinformatör arbetar du i nuläget enligt ett schema i enlighet med detta, och det kommer att inkludera såväl vardagar, helger och nätter. En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik. Det innebär att det kan vara både lugna stunder men också gå från 0-100 om en incident eller olycka plötsligt uppstår.

    I den här tjänsten får du ett lärorikt, utmanande och roligt arbete med en gedigen introduktion, utbildning och handledning för att du ska komma in i arbetet på bästa sätt. Du börjar din anställning med en betald utbildning som pågår under 4-5 månader på plats i den operativa miljön. 

    Övrig information

    Placeringsort är Stockholm.

    I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

    Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

    Om du har frågor om tjänsten går det bra att ringa Jenny Hedin.

    Kvalifikationer

    Som person är du kommunikativ vilket innebär att du på ett tydligt och tillförlitligt sätt kan förmedla information om trafikläget. Utöver detta krävs att du har god samarbetsförmåga, då du sitter i en operativledningsmiljö med flera kollegor som du har ett nära samarbete med. Du behöver även ha en god problemlösningsförmåga samt simultanförmåga med förmåga att arbeta under varierad belastning. Eftersom anställningen innefattar utbildning innehållande självstudier och regelbundna kunskapstest ser vi att du även kan och vill ta ansvar för ditt eget lärande.

    Vi söker dig som

    • har gymnasieutbildning med godkända betyg
    • har arbetslivserfarenhet från operativ verksamhet som till exempel en trafikledningscentral, larmcentral eller annan övervakande centralfunktion
    • har erfarenhet av att arbeta skift inklusive natt
    • har mycket god datorvana
    • kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

    Det är meriterande om du

    • har arbetslivserfarenhet från järnvägsbranschen

    Ansökan

    De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

    Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.

    Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

    Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.

    På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

    Arbetsgivare
    Trafikverket
    Hemsida: www.trafikverket.se
    Ansökan
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Administratör med tullkunskap till logistikföretag

    Arbetsgivare / Ort: Uniflex Sverige AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 5 december (8 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-22
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Tullkontorist

    Om jobbet
    Jobbeskrivning Till ett operativt kontor med full fart och stort ansvar fördelat på samtliga medarbetare som består av 9 personer på kundsupport och 2 st Superuser söker vi nu en administrativ person som vill jobba i en supportfunktion. Man arbetar tajt och backar upp varandra i gruppen. Avdelningen sitter som en samordnande funktion mellan kund-produktion-account och är kanalen in – ut mellan kund och vårt företag. Det dagliga arbetet innefattar bland annat; - Ta emot godsaviseringar och chaufförer - Kontakt med kund gällande diverse supportfrågor. Mycket av kundsupporten gäller orders- och produktionsfrågor - Samordna möten både internt och med kunder - Bokning av transporter, leveransuppföljning och tullhantering - Fakturering (månadsvis) Arbetstider: 8-16:30, 7-15:30 (rullande schema enligt överenskommelse i grupp) Personliga egenskaper Vi söker dig som är pigg, glad och driftig med mycket energi och idéer. Du trivs med att jobba i grupp, men räds ändå inte för att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du ska ha en god serviceanda samt vara öppen och flexibel i ditt sätt att tänka och arbeta. Du tycker om att jobba i snabbt tempo och ta snabba beslut. Du klarar av att ha många bollar i luften och det är även en förutsättning att du kan jobba på ett proaktivt och strukturerat sätt. Då mycket kommunikation sker skriftligt, både internt och externt ut mot b. la kund och leverantörer, ser vi att Du har en bra kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska är ett krav. Du har även med dig nedan; - Goda kunskaper i MS Officepaket (du arbetar aktivt i Excel, Word och även Outlook. Du behöver känna dig bekväm med att använda dessa program grundligt så som kalkyler, diagram, autosummering, tabbar, sidhuvud/sidfot osv) - Goda kunskaper av fakturering - Goda kunskaper och erfarenhet av tull Meriterande ifall du även har: - Erfarenhet av tull - Erfarenhet av produktions- och lagerfrågor - Erfarenhet av transortbokningar/bokningssystem samt leveransuppföljningar - Kunskap av SAP Stor vikt kommer dock att läggas vid att det är rätt person. Hoppas vi ses! Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
    Arbetsgivare
    Uniflex Sverige AB
    Hemsida: http://www.uniflex.se
    Ansökan
    Ansök senast 5 december (8 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Clearance Broker Associate

    Arbetsgivare / Ort: Federal Express Corporation (Usa) Filial Sverige / Stockholm-Arlanda
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 6 december (9 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-19
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Språk
    Krav
    • Svenska
    • Engelska

    Om jobbet

    FedEx

    Express is the world's largest express-transportation company. Serving 220

    countries globally, we have the world's most advanced and reliable global

    air-ground express distribution network. Delivering parcels on time, to the

    right place is our business. So much so, we are continually expanding and

    refining our uniquely integrated all-cargo express network. A network that

    relies as equally on its transportation, communication, and information

    technology infrastructure as it does on its people.

    Over

    more than 425,000 team members around the world embody the can-do spirit that

    has made us one of the most admired and reputable companies in the world. They

    are united by their commitment to the Purple Promise — to make every FedEx

    experience outstanding — and committed to our success in connecting people and

    possibilities around the world. In return, we provide our team members with a

    safe, inclusive and rewarding workplace environment where everyone has

    opportunities to grow and thrive.


    Beskrivning av tjänsten

    Clearance Broker Associate – FedEx Arlanda

    Till FedEx verksamhet på Arlanda söker vi nu medarbetare till tullavdelningen

    där du som Clearance Broker Associate (tulladministratör) kommer att arbeta

    nära myndigheter samt säkerställa att korrekta uppgifter är lämnade i våra

    tulldeklarationer.

    Du kommer att förbereda och sammanställa formell dokumentation elektroniskt med hjälp av våra interna datasystem för allt inkommande/utgående gods med ursprung utanför EU.

    Bra kommunikationsförmåga är ett krav då det förekommer regelbunden kundkontakt via

    telefon och mail och vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i en

    hektisk kontorsmiljö då vi följer och jobbar mot kritiska deadlines varje dag.

    Du är lösningsorienterad och drivs utav att leverera god service.

    Utbildning

    kommer att ges i användningen av våra interna datasystem och det kommer även

    att förekomma extern utbildning så att vi säkerställer att tulldeklarationerna

    uppfyller kraven för oss som ombud. Du behöver ha mycket god datavana och

    fingerfärdighet. Tidigare erfarenhet inom branschen, tullkompetens och andra

    administrativa uppgifter är meriterande.

    Du kommer att ingå i ett ambitiöst team med stark känsla för samarbete och

    sammanhållning och för rätt person är utvecklingsmöjligheterna goda!

    Arbetstider

    Mestadels dagtid men eftermiddag/kvällsskift samt helgskift förekommer.

    Minimikrav

    Du pratar flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift

    Utbildning

    – gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning

    Datavana -

    goda kunskaper inom officepaketet

    Arbetsgivare
    Federal Express Corporation (Usa) Filial Sverige
    Fraktvägen 34B
    19045 Stockholm-Arlanda
    Ansökan
    Ansök senast 6 december (9 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Tulladministratör

    Arbetsgivare / Ort: Aditro Logistics Staffing AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 9 december (12 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-12
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Om jobbet
    Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är serviceorienterad och engagerad och som trivs med att ha många kontakter. Uppdraget är långsiktigt och det finns goda möjligheter för att kundföretaget tar över anställningen. Arbetsuppgifterna i uppdraget som tulladministratör kan bland annat vara att: - samarbeta med speditionsteamet där du bistår med import- och exportdeklarationer till övriga avdelningar. - se till att kompletterande importdeklarationer utförs vid externa uppdrag - hantera exportdeklarationer från Sverige - administrera tullager genom registrering av in- och utleveranser - utföra egenkontroller för att se till att företaget lever upp till de krav som ställs genom tulltillståndet Din profil Vi söker dig som: - Har några års arbetslivserfarenhet med fokus på tulluppdrag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av import och export och god förståelse för tullregler och dess komplexitet. Du behöver inte vara fullärd men ska vara villig att lära och ha ett naturligt intresse av att göra rätt - Har gymnasieexamen, gärna kompletterad med utbildning som tullspecialist (YH-nivå eller liknande) eller en speditörsutbildning med erfarenhet av förtullningsarbete - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Som person är du: - relationsskapande - lösningsfokuserad - samarbetsinriktad - strukturerad Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Aditro Logistics Staffing men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
    Arbetsgivare
    Aditro Logistics Staffing AB
    Hemsida: http://aditrologistics.se/
    Ansökan
    Ansök senast 9 december (12 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE
    VISA FLER LEDIGA JOBB


    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.