På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

3 Lediga jobb

Business operations Specialist

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
You have done this before and are familiar with the industry. Starting asap is what you are aiming for. Perfect, apply today! The assignment will start as soon as possible and will end June 2022. During the period you will be employed by Manpower. About the job The purpose of the Business Operations Specialist is to ensure that all Janssen events are of high quality, including promotional events, medical education events, educational support, advisory boards, consultations, sponsorships, patient organization events, patient organization support and internal meetings. The Business Operations Specialist coordinates planning and organizes logistics, administration, and documentation for all types of customer events in collaboration with the Event Requestor from MAF, Commercial or External Affairs. Duties & Responsibilities Drive timely initiation and actions to enable optimal preparation of events.Set up and drive event intake meeting with Event Requestor and or brand team, with the aim to align on event concept, content and learning objectives, target audience, event communication strategy, logistics and digital options, vendors, speakers and event faculty where needed as well as raise any out-of-framework or non-compliant event plans with the Event Requestor. About you In order to thrive in this position we believe you are a social person who loves the idea of a team and often described as a trusted colleague with a great ability to form and sustain relations with customers and colleagues. A coordinating role is where you feel most comfortable, you know that no day will look the same and that is what makes your day! You have experience from a similar role and at least three-year high school, preferably also post high school training. Project processes are not a novelty to you, and have you managed your own projects before it will be considered a bonus. Deadlines are motivators and you have previous results to prove that you always meet them and can stay focused and structured even during busy times. Having worked within the Healthcare or Medical Devices sector before, you know all about the regulatory conditions you need to consider when working with any event. Apply today! Would like to apply for this job? Fantastic! The position may be filled before the last application date so apply today! For more information, you are welcome to contact Maria Fant on tel: 08-452 33 77 or [email protected]
Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Teknikinformatör

Arbetsgivare / Ort: Unik Resurs i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
Företagspresentation Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Teknikinformatör. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö. Det här är ett konsultuppdrag hos vår kund som avser starta i Augusti och du är anställd av Unik Resurs. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Inom avdelningen Teknikinformation arbetar idag 15 dedikerade och drivna medarbetare inom olika roller med teknikinformation för våra produkter. Vi skapar, hanterar och levererar en stor mängd av informationsprodukter (till exempel manualer) till både interna och externa kunder. Vi söker ständigt efter möjligheter för att förbättra våra informationsprodukter och effektivisera våra processer. För att trivas bra hos oss krävs en person med nyfikenhet, tålamod och en god förmåga till abstrakt tänkande. Du tar dig an problem och utmaningar på ett lugnt och strukturerat sätt. Du har en god systemvana och en obehindrad förmåga att söka och inhämta information. Du är öppen, prestigelös och kommunikativ på alla sätt. Utmaningen - Att på ett effektivt och noggrant sätt bidra till leveranser av informationsprodukter. - Att hantera stora mängder information i avancerade systemmiljöer. - Bidra till utvecklingen av vårt agila arbetssätt och nyutvecklade systemstöd. Din profil - En eftergymnasial utbildning, högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning med inriktning inom informationsteknik, data eller systemvetenskap är meriterande. - Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet inom området. teknikinformation och har på så sätt kunskap och erfarenhet i att hantera informationsmängder och flöden. - Du har mycket god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. - Du har erfarenheter av att arbeta med Excel. Jira och confluence är meriterande. - Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Cecilia Alegria Furberg och nås på [email protected] eller på 073-9252586 Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 19 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör på deltid till Business Sweden!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informationsassistent

Om jobbet
För dig med praktisk erfarenhet av kommunikations- och pressarbete finns nu möjligheten att ta dig an rollen som kommunikatör hos Business Sweden! Vi söker dig som har ett annat åtagande i form av vidarestudier eller arbete att kombinera med detta uppdrag. Arbetstiderna är flexibla och utvecklingsmöjligheterna stora. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN I Rollen som Kommunikatör med huvudfokus på press och media kommer du att tillhöra Business Sweden{target="_blank"}s Team MarCom & Business Development som i dagsläget består av ca 15 medarbetare med olika roller och spetskompetenser inom kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling. De behöver nu stärka upp teamet med en driven person som kan vara en operativ resurs i en sk Inhouse Agency som ansvarar för att operativt ta fram, utforma, paketera och distribuera kommunikation. Rollen kommer innefatta att supportera teamet; * brett inom kommunikations- och marknadsföringsområdet, gentemot samtliga discipliner, kanaler och format. * specifikt inom arbetsuppgifter som berör press och media, exempelvis att supportera i införsäljningsarbete gentemot redaktioner både i storstadspress och press regionalt Du kommer framför allt ha ett nära samarbete med våra operationella resurser i Inhouse Agency och rapportera direkt till vår produktionsledare, men självklart även vara i löpande dialog med teamet som helhet samt kollegor i vår globala organisation i 40+ marknader. Du erbjuds Möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö med kollegor från hela världen och med ett högre syfte att hjälpa svenska företag öka sin globala försäljning och internationella företag investera och expandera i Sverige. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs med om vårt konsulterbjudande{target="_blank"}. ARBETSUPPGIFTER Du kommer bland annat att: * Samla in, sammanställa och analysera information och insikter av olika slag * Samla in, sammanställa underlag och insikter till presentationer, artiklar, debattartiklar och tal * Korrekturläsa och/eller att översätta innehåll framtaget för rapporter, analyser, presentationer och artiklar * Bistå i budskapsformulering (ar) * Skriva annonser, artiklar, talarstöd * Formulera införsäljningsargument (s.k. säljpitchar), exempelvis för införsäljning gentemot redaktioner * Identifiera relevanta målgrupper såsom exempelvis redaktioner och journalister * Genomföra införsäljning gentemot redaktioner * Bidra till och utveckla egna presentationer i utbildande och kommunikativt syfte, för både internt och externt bruk * Projektlednings- och administrativt stöd * Bistå i dataanalys av olika kommunikations- & marknadsföringskanaler och format, samt bidra med framtagande av rekommendationer till förbättringar * Bistå i att utveckla strukturkapital och arbetsprocesser VI SÖKER DIG SOM * Har praktisk erfarenhet av kommunikations- & marknadsföringsarbete generellt och kanalen press/ media specifikt är meriterande. * Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * Studerar kommunikation, media eller journalistik på masternivå alternativt har en annan sysselsättning som du kan kombinera med denna tjänst Som person är du analytiskt lagt och arbetar proaktivt och strukturerat. Du har förmågan att planera ditt arbete både på kort och lång sikt och kommer gärna med egna idéer och initiativ. Vidare besitter du en kommunikativ och social förmåga som gör att du inte har några problem med att sälja in idéer, redaktionellt innehåll eller debattartiklar m.m. Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Deltid (flexibla arbetstider) * Placering: Klarabergsviadukten, Stockholm * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Business Swedens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work{target="_blank"}. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (8 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.