På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Mobility Manager
Spela filmen

Mobility Manager

I mobility managers arbetsuppgifter ingår att arbeta med att stödja företag, verksamheter och individer med gröna resplaner, genomföra utåtriktade dialoger och aktiviteter, initiera, förverkliga och utvärdera olika MM-åtgärder samt utveckla arbetsmetoder inom beteende och påverkan.

Mobility managers arbete präglas av samarbete och är i mångt och mycket relationsbyggande, därför att mobility manager har många kontakter med allmänheten, företag, verksamheter, olika förvaltningar, organisationer och myndigheter. 

Utbildning

Grundläggande grundkunskaper finns på flera av gymnasieskolans program.

Eftergymnasial utbildning inom miljö-, samhälle-, beteende- eller kulturvetenskap finns inom yrkeshögskola, högskola och universitet.

Personliga egenskaper

För att trivas i och lyckas med yrkesrollen som mobility manager behöver man vara en initiativrik och mycket engagerad person, som brinner för nytänkande och innovation inom mobility management och hållbart resande.

Arbetsplats

Mobility manager kan vara anställd inom en kommunal verksamhet, t ex på Gatu- och trafikkontoret inom den Tekniska förvaltningen.

Visa mer
Visa mindre

90 Lediga jobb

Almi Kronoberg söker Företagscoach inom ekonomiskt utvecklingsstöd

Arbetsgivare / Ort: Head Consulting Group Sweden AB / VÄXJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet


Vill du utveckla regionens företagsstöd tillsammans med oss?

Kronobergs län är en expansiv region. Näringslivet, med nya och etablerade företag, är grunden för att länet ska utvecklas och mitt i den dynamiken arbetar Almi med spännande människor och företag. Därför söker Almi nu en coach för utvecklings- och omställningsstöd till Kronoberg.

Som coach för utvecklings- och omställningsstöd bistår du företagen i deras ansökningar av ekonomiskt stöd i form av utvecklings- och omställningscheckar. Du handlägger och följer upp processen från kundkontakt till utbetalning. Det omfattar kundkontakter, bedömning av ansökningar, kontroll mot regelverk, stöd till företagen i ansökningsprocessen, rådgivning m.m. Du är också delaktig i framtagandet av information om stödet och ansökningsförfarandet.


Dina egenskaper

Vi söker dig som får energi av att träffa människor och som har ett naturligt sinne för kundservice. Du är utåtriktad, lyhörd, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande och affärsutveckling. Som person är du förtroendeingivande, kontaktskapande samt har förståelse och intresse för entreprenörskap. Du har mod att ta en diskussion när situationen kräver och förmåga att gemensamt hitta lösningar för att komma framåt.

Dina erfarenheter

Du har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Gärna en högskoleutbildning, men det är inget krav om du istället har relevant arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av ekonomisk analys och riskbedömning. Du är lika bekväm med att granska resultat- och balansräkning som att se möjligheter, analysera marknaden samt att driva affärsutveckling i samarbete med företagare. Du kanske själv har varit med i ett start-up- eller tillväxtföretag och vet vilka utmaningar man står inför i sådana företag.

Arbetet innebär en del resor på regionen, därför är körkort ett måste för tjänsten. Du behöver även behärska det svenska språket på mycket god nivå både i tal och skrift.

Vad erbjuder Almi Företagspartner?

Hos oss på Almi erbjuds du en heltidstjänst med möjlighet att påverka din arbetsdag med stort eget ansvar. Givetvis har du också engagerade och duktiga kollegor som du samarbetar med i ditt arbete.

Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede, där du både har möjlighet till personlig utveckling och får arbeta med erfarna kollegor. På Almi är kompetensnivån hög och en viktig drivkraft är att skapa tillväxt i företag. Växande företag skapar ett starkt näringsliv som i sin tur skapar en region i tillväxt. En region där vi kan leva, bo och utvecklas.

Frågor och ansökan

För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa VD Mats Lundmark telefon 070 – 229 79 55 eller Affärschef David Brndusic telefon 070-547 18 28

I den här rekryteringen samarbetar vi med Head Consulting Group AB och ansökningar tas endast emot via annons på deras hemsida. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ewa-Marie Åström på telefon 0738 – 01 04 46.

Urval sker löpande så ansök gärna omgående. Vi ser fram emot din ansökan!

I den här rekryteringen har vi gjort vårt val av rekryteringspartner och undanber oss påringningar från rekryteringsföretag och CV-förmedlare.


Arbetsgivare
Head Consulting Group Sweden AB
World Trade Center
35229 VÄXJÖ
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Associate, Bridgepoint Europe

Arbetsgivare / Ort: Bridgepoint AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Om jobbet

General Description

Bridgepoint is a leading international alternative asset management group investing in high quality businesses across six sectors: Business Services, Consumer, Financial Services, Healthcare, Manufacturing and Industrials, and Digital, Technology and Media. Bridgepoint operates three different private equity strategies, which invest out of separate funds across the lower and mid- market: Bridgepoint Europe (investing in companies valued between €200 million and €1.5 billion); Bridgepoint Development Capital (€75 to €200 million); and Bridgepoint Growth (€10 to €75 million). Alongside its private equity strategies, Bridgepoint also has a private credit business which focuses on direct lending to mid-market private equity-backed companies in Europe. The Firm recently acquired the credit business of EQT which has materially increased the size of Bridgepoint’s platform.

One of Bridgepoint’s key differentiators is its local office network, with 9 offices across Europe (6), the US (2) and China. With more than €25 billion of committed capital across its various strategies, Bridgepoint is proud to count many of the world’s leading institutions amongst its investor base with a total of c.150 different investors across its various funds.

Bridgepoint Europe is currently investing out of its €5.7 billion Fund VI. Prior exits include Pret A Manger, Nordic Cinema Group, MotoGP and Calypso.

Key Responsibilities

· Organising tasks for discrete de work streams coordinating team’s agendas during deal processes

· Autonomously producing presentations (slide decks) for a variety of audiences; including charts and exhibits

· Appraising potential investment opportunities and structuring / executing upon diligence programmes;

· Building, iterating and auditing financial models;

· Developing and presenting relevant sections of investment papers to Bridgepoint’sinvestment committee;

· Managing a broad array of stakeholders (e.g. corporate finance advisers, diligence providers, etc.) across process milestones; and

· Working closely with investee company management teams in the development and implementation of the value enhancement plan.

What We Are Looking For

· At least 5-6 years of work experience with reputable strategy consulting firms, investment banks (in the mergers & acquisitions or leveraged finance departments), transaction services firms or other leading organisation (especially technology led ones)

· Excellent academics including a degree at Bachelor or Masters level;

· A credible and engaging presentational style, coupled with the confidence (tempered by self- awareness) to be effective in relationship building with vendors / management teams and advisers;

· A high level of numeracy and technical proficiency, combined with the commercial awareness to put the numbers into their strategic context; and

· A demonstrable interest in investing as opposed to advising, coupled with a genuine interest in understanding underlying market and business dynamics

· Private equity experience preferred

· Broad sector experience having completed a number of M&A transactions across a wide range of sectors, including technology, education, business services, healthcare and consumer

· Experience in detailed financial analysis, valuation and financial modelling

· Experience engaging stakeholders and in building relationships

· A high level of numeracy and technical proficiency, combined with the commercial awareness to put the numbers into their strategic context; and

· A demonstrable interest in investing as opposed to advising.


Personal Effectiveness

· Operates in an organised and structured manner with an appropriate focus on detail

· Meets (or beats) required timeframes and delivers what is promised

· Remains flexible and demonstrates ability to prioritise work

· Remains composed under pressure

· Ability to look at information and situations in a fresh light

· Exhibits high energy and drive

· Exhibits a natural curiosity coupled with a “getting things done” attitude`

· Ability to self manage and work within a regular reporting and analytical cycle

Arbetsgivare
Bridgepoint AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 1
11144 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Nationell klimatspecialist

Arbetsgivare / Ort: Skogsstyrelsen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Skogsenheten Skogsenheten är en nationell enhet som har till uppgift att ge specialiststöd inom ämnesområden som kulturmiljövård, naturvård, mark och vatten, skog och klimat, skog och vilt, skogens sociala värden, skogsbilvägar, skogsbruk och rennäring, skogsbränsle, skogsskador samt skogsskötsel. Stödet ges bland annat genom utbildningar, kunskapssammanställningar och medverkan som specialist i utredningar och projekt. En stor del av arbetet sker i nära samverkan med kollegor vid distrikt och enheter samt i samverkan med andra aktörer inom området. Skogsenheten har idag 24 medarbetare på 13 olika platser i landet. Beskrivning Skogsstyrelsen har genom förordningen om myndigheters klimatanpassningsarbete (2018:1428) fått i uppdrag att arbeta fortlöpande med klimatanpassning. Det handlar både om att säkra en kostnadseffektiv och långsiktig virkesförsörjning och att kunna bevara och utveckla skogens olika miljövärden inklusive kvaliteter kopplade till rekreation och renskötsel. Arbetet samordnas på nationell nivå av Skogsavdelningen. Under 2021 inrättades en fast arbetsgrupp för klimatanpassning som stöd för samordningen. Den består av specialister såväl från andra sakområden som andra verksamheter. Arbetsuppgifter Att ansvara för den nationella samordningen av Skogsstyrelsens arbete med klimatanpassning innebär främst följande uppgifter: - Hålla handlingsplanen vid liv. - Följa upp målpreciseringar enligt fastställda rutiner. - Sammanfatta målarbetet (målstatus, genomförda aktiviteter) i Skogsstyrelsens årsredovisning och i rapportering till SMHI och Näringsdepartementet. - Ta initiativ till att uppdatera klimat- och sårbarhetsanalys, mål och handlingsplan minst vart femte år inklusive ta initiativ till intern fortbildning. - Vara Skogsstyrelsens kontakt gentemot SMHI. Du kommer att även arbeta med ämnesmässigt kunskapsstöd i frågor som berör klimatanpassning. Tjänsten innebär därmed även:   - att fortlöpande bevaka forskning och kunskapsutveckling inom området - att medverka i utredningar och projekt på regional och nationell nivå samt att ta fram beslutsunderlag i ärenden - att ge löpande stöd i klimatanpassningsfrågor till kollegor, inom såväl distrikt som andra enheter - att medverka i utbildningar och informationsaktiviteter internt och externt - att företräda Skogsstyrelsen vid samverkan med andra myndigheter, skogsbruket och övriga skogliga intressenter. Vi är vana användare av distansmötesteknik. Arbetet kommer dock medföra en del resor över hela landet, exempelvis i samband med utbildningar och informationsaktiviteter. Kvalifikationer Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleexamen med en inriktning som ryms inom ämnesområdet skogens klimatanpassning. Vi ser gärna att du är disputerad inom och/eller har gedigen erfarenhet av att arbeta inom ämnesområdet. Du är drivande och ansvarsfull. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, är pedagogisk och har vilja att förmedla och dela med dig av dina kunskaper. Vi värdesätter om du är förtrogen med GIS och har erfarenhet av utvecklingsarbeten. För att göra ett bra jobb och trivas i rollen är det viktigt att du är nyfiken på och respektfull inför andras kunskaper och erfarenheter. Vi letar efter en person som har stor egen drivkraft, är uthållig, initiativrik, ansvarstagande och intresserad av att arbeta med människor, grupputveckling och gruppdynamik. Mycket stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet. Villkor Placering på något av Skogsstyrelsens kontor. Placeringsort bestäms under rekryteringsprocessen. B-körkort är ett krav. Kontakt   Dan Rydberg enhetschef Skogsenheten 031-705 62 48 eller Sofia Blomquist bitr. enhetschef Skogsenheten 090-15 83 16. Fackliga kontakter: Magnus Fürst för ST och Sofia Österdahl för SACO, nås via växelnummer 036-35 93 00. Välkommen med din ansökan senast 26 september 2021 via länken nedan.                       Om Skogsstyrelsen Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor om skog. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation, friluftsliv och kulturmiljöer samt att öka medvetenheten om skogens betydelse. Vårt arbete grundar sig i de statliga värderingarna och våra värdeord är objektivitet, respekt, fri åsiktsbildning, demokrati, legalitet samt effektivitet och service. Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se
Arbetsgivare
Skogsstyrelsen
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Miljöstrateg

Arbetsgivare / Ort: Värmdö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten. Miljöstrateg till Kommunledningskontorets stab  Värmdö är skärgårdens mötesplats! Båthamnar, varv och marinor sjuder av aktivitet och i ett av våra tidigare industriområden växer det sakta men säkert fram bostäder och ny infrastruktur. Värmdö ska vara en plats för möten av alla dess slag och naturen ska vara tillgänglig för ett rikt rörligt friluftsliv. Vi värnar om vår orörda natur, arbetar för ökad användning av förnybar energi, har moderna och miljövänliga transporter och bygger kretsloppsanpassat, allt för att möta en grönare och friskare framtid. Vi vill möta framtiden genom en proaktiv omställning till långsiktig hållbarhet. Hos oss får du möjligheten att bli en viktig nyckelspelare för Värmdö och i förlängningen för en hållbar utveckling, samtidigt som du får möjlighet att sätta dina avtryck i en utvecklingsresa utöver det vanliga.   I rollen som miljöstrateg ansvarar du för att leda kommunens strategiska miljö- och klimatarbete som utgår från Värmdös vision 2030 och de mål som finns i kommunens miljö- och klimatplan 2020-2030. I det strategiska arbetet ingår att implementera Agenda 2030 och miljömålen i kommunens styrning och ledning samt att stödja och engagera verksamheterna med kompetens och samordning i arbetet med att väva in hållbarhets- och miljöfrågor i nämnds- och verksamhetsplanering för att bland annat nå våra miljömål och säkerställa uppföljning, utvärdering och utveckling av dessa. I rollen ingår även att följa upp kommunens arbete i ett miljöbokslut. I rollen ingår även att hitta nya samverkansformer över verksamhetsgränserna och tillsammans med verksamheterna utveckla miljö- och klimatarbetet. Du kommer leda, etablera och delta i utvecklings- och innovationsprojekt samt utforma och genomföra utbildningar. Du kommer att samordna kommunens energi- och klimatrådgivning samt representera Värmdö kommun i olika nätverk, bedriva omvärldsbevakning, svara på remisser samt bereda politiska ärenden. Du arbetar utifrån gällande miljölagstiftning samt nationella, regionala och kommunala styrdokument. Rollen innebär att du agerar som kommunens ansikte utåt med många kontaktytor inom och utanför kommunen. Du kommer att vara placerad i en nyinrättad stab och rapportera direkt till kommunledningskontorets chef. Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom miljöområdet med inriktning mot naturvetenskap eller motsvarande kompetens. Du har minst tre års erfarenhet av strategiskt miljö- och klimatarbete inom en större organisation. Du har även erfarenhet av att vara projektledare. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att förstå vad det innebär att jobba i en politiskt styrd organisation och därför är tidigare arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet meriterande. Ifall du har kompetens inom till exempel miljöekonomi, juridik eller liknande är detta meriterande. Vi ser det som särskild stark merit om du har erfarenheter av att arbeta med klimatfrågor. Förutom din kompetens inom miljö ser vi att du är strukturerad och utvecklingsinriktad. Vi ställer stora krav på din kommunikativa förmåga och önskar att du är van och känner dig bekväm i att hålla presentationer och utbildningar samt trivs i en utåtriktad roll. Tjänsten förutsätter även att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.   Som person är du öppen, lyhörd och ödmjuk. Du är analytiskt lagd, samtidigt som du har intresse för och god förmåga att samarbeta och möta människor med olika bakgrunder. Du är en organiserad och driven strateg som skapar lust hos andra att leverera, lika mycket som du själv gillar att nå resultat.   Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.   Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Värmdö kommun
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Klimat- och energiexpert

Arbetsgivare / Ort: Sveriges Allmännytta AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Miljö- och klimatstrateg

Om jobbet

Vill du vara med och påverka klimatet? Trivs du en i miljö med högt engagemang och är en god inspiratör? Då kanske du är vår nya expert inom klimat och energi.

Om tjänsten

Som expert inom klimat och energi säkerställer du gynnsamma förutsättningar för medlemsföretagen inom området. I tjänsten ingår det att utforma och utveckla rådgivning och stöd till medlemsföretagen.

Du skapar också förutsättningar för att medlemsföretagen ska nå energi-och klimatmålen i Allmännyttans klimatinitiativ.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

· Ge strategisk och operativ rådgivning till medlemsföretag

· Initiera, delta och driva projekt

· Inspirera, utbilda och kompetensutveckla medlemsföretagen

· Driva och samordna Allmännyttans klimatinitiativ – vilket även inkluderar att bibehålla och stärka relationerna till våra samarbetspartner, och även att hitta fler aktörer att samarbeta med

· Hålla i fokusträffar

· Ansvara för programinnehållet på en årlig stor konferens

· Ansvara för inrapportering, analys och presentation av klimat- och energidata

· Bedriva påverkansarbete på både europeisk och nationell nivå

· Arbeta fram underlag till remissvar och delta i utredningar

Kunskaper och erfarenheter

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och breda kunskaper inom klimat- och energifrågor, som till exempel klimatanpassningar och energieffektivisering.

Du har god vana av projektledning och strategiska frågor inom klimat- och energiområdet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av påverkans-, och nätverksarbete.

Förutom mycket goda kunskaper i svenska har du även goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det ett plus. Resor förekommer i tjänsten.

Egenskaper

Du är mål- och resultatorienterad med förmåga att skapa, bibehålla och utveckla goda relationer. Du är en god skribent och tycker om att tala inför andra.

Som person är du driven, prestigelös, tydlig och ansvarstagande. Därtill är du en teamspelare som tycker om att samarbeta med och stötta andra med din specialistkunskap.

Vi erbjuder

Du blir en del av ett starkt team där du tillsammans med engagerade kollegor arbetar med samhällsviktiga frågor. Vår verksamhet präglas av våra värdeord: innovativa, kompetenta och tillsammans.

Arbetsgivare
Sveriges Allmännytta AB
Hornsgatan 15
11846 Stockholm
Hemsida: http://www.sverigesallmannytta.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.