På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Fraktassistent inom flyget

Fraktassistent inom flyget

Fraktassistenter planerar och sköter det pappersarbete som krävs för flygtransport av gods av olika slag. Godset kan vara allt från maskiner till frukt. En stor del av jobbet är att kontrollera så att flygfraktssändningarna sker enligt gällande säkerhetsregler.

Exempel på arbetsuppgifter för fraktassistenter inom flyget är att reservera plats för godset på önskad avgång och att kontrollera att de dokument som behöver följa med finns och är korrekta. En viktig uppgift är att kontrollera att sändningarna är korrekta enligt de säkerhetsregler som finns inom flyget. Det gäller såväl lokala och nationella som internationella säkerhetsbestämmelser.

Andra arbetsuppgifter kan vara att informera kunder, skriva fraktsedlar, ta reda på fraktvillkor, informera om priser och ordna med transportförsäkringar. Om godset eller dess dokument kommit bort måste det spåras och eventuella reklamationer måste följas upp. Ibland beräknar fraktassistenterna också vikter på gods.

Telefonen är ett av fraktassistenternas viktigaste hjälpmedel, eftersom de har mycket kontakt med andra flygbolag och speditörer. De utför mycket av sitt arbete vid en dataterminal.

Arbetet är periodvis stressigt och du behöver kunna arbeta med flera saker samtidigt.

Du måste kunna kommunicera på engelska eftersom det är arbetsspråket inom flyget.

Utbildning

Utbildning sker internt på arbetsplatsen efter det att du blivit anställd. Beroende på arbetsgivare kan det variera från en vecka till ett par månader innan du genomgått alla internutbildningar.

En bra grundutbildning finns bl a på gymnasiets Fordons- och transportprogrammet.

Framtidsutsikter

Marknaden för luftfrakt expanderar och på lång sikt antas arbetstillfällena för fraktassistenter bli fler. Transportbranschen är dock mycket konjunkturkänslig och påverkas till exempel av hur det går för tillverkningsindustrin.

Personliga egenskaper

Arbetet som fraktassistent kräver att du är mycket noggrann.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

110 Lediga jobb

Tull- och transportadministratör

Arbetsgivare / Ort: Abg Logistic / KARLSHAMN
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

ABG Logistic är ett nära och lokalt företag, med kunder och samarbetspartners över hela Sverige och Internationellt. Vi arbetar sedan 14 år, men med en samlad erfarenhet på mer är 40 år, med tull, transport och logistik och finns med vårt kontor i Stillerydshamnen i Karlshamn. Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.abglogistic.com.


Vi erbjuder nu en tjänst med varierande arbetsuppgifter som tull- och transportadministratör. Tulladministration innebär bland annat tulldeklarering av import och export, hantering av transiteringar, hantering av lagerbokföring för tillfällig lagring och tullager samt intrastatrapportering. Transportadministration inkluderar uppgifter som bokningar av transport, utfärdande av nödvändiga dokument samt övrig transportadministration. Båda rollerna kräver hög servicekänsla och god förståelse för kundernas önskemål.


Som person är du samarbetsvillig, drivande och trivs med att ha ett stort eget ansvar. Du arbetar strukturerat och organiserat, och har lätt för att prioritera olika arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete och kundbemötande, liksom givetvis om du har någon erfarenhet av arbete med tull- och/eller transportadministration sedan tidigare. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska, liksom i MS Office. Då vi eftersträvar en jämn åldersfördelning, ser vi gärna yngre sökande.


Provanställning 6 månader tillämpas, arbetstidens omfattning är inledningsvis deltid med utökning genom mertid till effektiv arbetstid på 50 – 100 %. Tillträde efter överenskommelse.


Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anders Carlsson via telefon 0705-265232 eller e-post [email protected]


Skicka din ansökan till [email protected], senast 2021-09-20.


Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetsgivare
Abg Logistic
Södra Stillerydsvägen 116
37431 KARLSHAMN
Hemsida: www.abglogistic.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Logistik- och leverantörsutvecklare för uppdrag i Västerås!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du utbildning inom logistik, inköp eller liknande och tidigare erfarenhet inom området? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi en Logistik- och leverantörsutvecklare till vår globala och välkända kund i Västerås! Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till början av januari 2022, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Logistik- och leverantörsutvecklare kommer du arbeta med utveckling av processer, rutiner och verktyg för hela värdeflödet. Detta innefattar operativt inköp, produktionsplanering och kundsupport/orderadministration. Vidare kommer du arbeta med att säkerställa materialförsörjning samt utveckla och driva förbättringsarbete med företagets komponentleverantörer. Arbetet sker i form av både löpande uppgifter, men även att koordinera/driva uppdrag och mindre projekt. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen som Logistik- och leverantörsutvecklare söker vi dig med: • Adekvat utbildning och gärna tidigare erfarenhet av inköpsrelaterat arbete och/eller projektledning • Vana av helhetsansvar för ett uppdrag och självständigt driva uppdrag • Mycket goda kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift • Analytisk förmåga samt förmåga att hantera datamängder och med hjälp av Excel ta fram analyser Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Unilabs söker LOGISTIKANSVARIG

Arbetsgivare / Ort: Unilabs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker dig som vill ta chansen att bygga upp en helt ny roll inom Unilabs, en logistikansvarig till vår kundtjänst. Vi söker en logistikansvarig som tar ett helhetsgrepp för transporter från våra kunder och mellan våra laboratorier. Du håller kontakt med våra transportörer för nya bokningar, avstämning av befintliga turer och även hantering av avvikelser. Du kommer även att hantera det förpackningsmaterial som behövs för att kunna skicka prover till oss. Vi letar också efter nya transportlösningar för att kunna utvidga våra upptagningsområden. Du kommer att tillhöra vår kundtjänst men ha ett nära samarbete med vår säljorganisation för att tillsammans med dem hitta lösningar till nya affärsområden. Som person är du nyfiken, initiativrik och gillar nya utmaningar. Samtidigt är du bra på att förvalta de kontakter som redan finns. Du gillar att samarbeta med många människor och medverkar till att bygga starka produktiva team. Resor mellan våra regioner kommer att förekomma. Du kommer att rapportera till kundtjänstchef Laboratoriemedicin. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån LEAN då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Gymnasieutbildning gärna påbyggnadsutbildning inom Logistik - Arbetat med logistik i minst 2 år. - Behärskar svenska och engelska i tal och skift. - Har goda IT-kunskaper Meriterande om man genomgått ADR-utbildning och/eller arbetat som projektledare inom logistik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Huvudsta. Du kommer att välkomnas som en i gänget i Kundtjänst, där det idag totalt arbetar ca 25 medarbetare. Medarbetarna är fördelade på 3 regioner Stockholm, Eskilstuna och Skövde. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsgivare
Unilabs AB
Hemsida: https://unilabs.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Unilabs söker LOGISTIKANSVARIG

Arbetsgivare / Ort: Unilabs AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker dig som vill ta chansen att bygga upp en helt ny roll inom Unilabs, en logistikansvarig till vår kundtjänst. Vi söker en logistikansvarig som tar ett helhetsgrepp för transporter från våra kunder och mellan våra laboratorier. Du håller kontakt med våra transportörer för nya bokningar, avstämning av befintliga turer och även hantering av avvikelser. Du kommer även att hantera det förpackningsmaterial som behövs för att kunna skicka prover till oss. Vi letar också efter nya transportlösningar för att kunna utvidga våra upptagningsområden. Du kommer att tillhöra vår kundtjänst men ha ett nära samarbete med vår säljorganisation för att tillsammans med dem hitta lösningar till nya affärsområden. Som person är du nyfiken, initiativrik och gillar nya utmaningar. Samtidigt är du bra på att förvalta de kontakter som redan finns. Du gillar att samarbeta med många människor och medverkar till att bygga starka produktiva team. Resor mellan våra regioner kommer att förekomma. Du kommer att rapportera till kundtjänstchef Laboratoriemedicin. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och vi vill att våra medarbetare har en bred kompetens och kan klara flera olika arbetsuppgifter för att på så vis skapa starka lag. Därför är lagarbete och gott samarbetsklimat är viktigt för oss. VEM På Unilabs väger personlighet och intresse lika tungt som kompetens och erfarenhet; vi lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samtidigt som du klarar av att arbeta självständigt. Du har en stark kvalitetskänsla och jobbar alltid mot en hög servicenivå i ditt arbete. Vi prioriterar nytänkande och initiativförmåga och vill därför att du upplever att du passar in i en sådan miljö. Vidare ser vi att du är öppen för kontinuerlig förändring och utvecklingsarbete utifrån LEAN då det är något som genomsyrar vår organisation. Vi ser även att du: - Gymnasieutbildning gärna påbyggnadsutbildning inom Logistik - Arbetat med logistik i minst 2 år. - Behärskar svenska och engelska i tal och skift. - Har goda IT-kunskaper Meriterande om man genomgått ADR-utbildning och/eller arbetat som projektledare inom logistik. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, Huvudsta. Du kommer att välkomnas som en i gänget i Kundtjänst, där det idag totalt arbetar ca 25 medarbetare. Medarbetarna är fördelade på 3 regioner Stockholm, Eskilstuna och Skövde. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.
Arbetsgivare
Unilabs AB
Hemsida: https://unilabs.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Flygspeditör till internationellt bolag i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: Aditro Logistics Staffing AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Har du erfarenhet inom flygspedition och känner dig redo för en ny utmaning? Som flygspeditör hos vår kund kommer du bli en del av ett dynamiskt speditionsteam med sanna tillväxtambitioner. Uppdraget är i ett stort internationellt bolag där det finns goda möjligheter att växa. Arbetsuppgifterna kan bland annat vara: • att hantera daglig kontakt med kunder och leverantörer. • att planera och utföra dagliga operativa aktiviteter • att bidra till kontinuerlig utveckling. • administrativa uppgifter som fakturering, offerter etc. Din profil För att passa i rollen tror vi att du som söker har erfarenhet från flygspedition. Du har en bred kunskap inom logistikindustrin och ett professionellt beteende. Du är kommunikativ och proaktiv i ditt arbetssätt och när utmaningar plötsligt dyker upp är du kreativ och problemlösande. Att prioritera (egna och andras uppgifter) tillsammans med bra planeringsförmåga och ett välorganiserat arbetssätt tror vi är viktigt att ha med sig i rollen. Vidare är du en riktig lagspelare som värnar om en härlig stämning i gruppen. Du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Tjänsten kommer tillsättas så snart vi finner rätt person och tillträde är omgående.
Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB
Hemsida: http://aditrologistics.se/
Ansökan
Ansök senast 21 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.