På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ramppersonal

Ramppersonal

Ramppersonal arbetar på flygplatser, bland annat med lastning och lossning av bagage, post och gods.

Lastning och lossning av bagage, post och gods sker dels manuellt och dels med hjälp av bland annat truckar. Arbetet utövas ofta under tidspress i en bullrig och trång miljö. Gods består oftast av tunga väskor och kartonger. I arbetet hanterar du många olika slags gods, allt från farligt gods till levande djur.

Skiftarbete inklusive sena kvällar och nätter kan förekomma.

Utbildning

Minimikravet som brukar ställas är gymnasiekompetens eller motsvarande.

Färdigutbildning ges på arbetsplatsen efter anställningen.

B-körkort kan krävas.

Personliga egenskaper

Om du vill ha ett rörligt arbete och gärna jobbar i en grupp tillsammans med andra kan arbete som ramppersonal på en flygplats vara intressant för dig.

Du behöver vara fysiskt stark och även kunna tåla stress.

Visa mer
Visa mindre

142 Lediga jobb

Logistiker sökes omgående till företag i Borås

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som logistiker hos en av våra större kunder i Borås. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom informations- och kommunikationsbranschen är det bästa med det här jobbet att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att det ingår mycket ansvar. Låter det spännande? Tveka inte utan ansök redan idag! Arbetsuppgifter Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående och vi söker dig som tidigare har arbetat med orderadministration och då gärna i affärssystemet SAP. Du arbetar med orderhantering och säkerställer att leverans av order sker enligt avtalskrav och företagets policy. Produktflödet som du arbetar med är både nya leveranser och returer. I arbetsrollen ingår även att man följer upp och når målen för orderhantering, leveranser och returflödet. Vem är du? Du har minst 1,5 års erfarenhet som orderadministratör eller liknande och då gärna i affärssystemet SAP. Du är starkt motiverad av att arbeta med logistik och att gå in i en roll där du utvecklas och stöttar organisationen över tid. Det här är ett arbete för dig som har en god förmåga att arbeta självständigt, är flexibel och duktig på att prioritera arbetsuppgifterna. Du är positiv, noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och en professionell framtoning såväl mot interna som externa kontakter. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, speciellt om den är inriktad mot logistik. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift, både på svenska och på engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vad kan vi erbjuda dig? Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Du blir heltidsanställd av Jefferson Wells och uppdraget kommer att pågå i minst 6 månader och för rätt person finns det mycket stora möjligheter till förlängning. Man arbetar måndag till fredag, kontorstider. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse Är detta jobbet för dig? Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via e-post [email protected] Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2022-02-28. Varmt välkommen med din ansökan!!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker Logistic Coordinator - Outbound - Sweden Operations

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker Logistic Coordinator till funktionen Outbound inom Sourcing & Supply, Sweden Operations! På Campus AstraZeneca Södertälje möts vi i innovativa och högteknologiska miljöer för att tillverka läkemedel som förändrar liv. En vardag kantad av orubblig team-anda, stödjande ledarskap och en nyfikenhet som förflyttar gränser. Här är dagarna fulla av hälsosamma val: morgonpass på spinningcykeln, skrattfyllda kaffepauser med kollegorna och promenader i elljusspåret. Välkommen till vår värld, där hälften av alla linjechefer är kvinnor och där vi arbetar aktivt för en friskare värld: från människa till planet. Finns driv, finns möjligheter: vilken väg väljer du? Din spelplan Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag. Vi deltar aktivt i AstraZenecas olika digitaliseringsinitiativ. Din roll Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna över hela världen. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och Teams. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även problemlösning, systemanalys och digitaliseringsprojekt. Du deltar också i avvikelse- och reklamationsutredningar. Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt. Vi förutsätter Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är Yrkes/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri alternativt motsvarande yrkeslivserfarenhet. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift. Ett intresse för digitala lösningar och förbättringsprojekt är även det ett måste i denna tjänst. Framgångsfaktorer Du är en social och utåtriktad lagspelare som tar personligt ansvar och är mån om att ha ett gott samarbete med dina kontaktytor. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda rutiner. Vi i vårt team är engagerade, flexibla och serviceminded och vill gärna att du är detsamma så vi kan jobba ihop på bästa sätt! Vill du landa på en plats där ditt driv och din nyfikenhet får utrymme? Vi längtar efter att välkomna dig till Campus AstraZeneca Södertälje! Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt men senast den 30 januari, 2022. För mer utförlig information om tjänsten, kontakta Tor Broman på 0702571248
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Order & Delivery Management till Ericsson

Arbetsgivare / Ort: Adecco Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Om tjänsten Som Order & Delivery Manager kommer du att arbeta operativt med att utföra, hantera och leverera ordrar enligt kontrakt för produkter och tjänster. Du kommer att ansvara för orderutförandet av nya leveranser, returer och distributionen. Vidare kommer du vara en del av förbättringsarbetet genom att följa upp faser av leverans- och returflöden och se till att genomförandet fungerar effektivt, för att optimera hanteringen och kontrollen i order- och returflödena. Du kommer att vara en del av ett team om ca 7–10 personer och arbeta i nära kontakt med såväl kollegor som leverantörer och kunder. Uppdraget är på heltid med placering i Kista.  I din roll som Order & Delivery Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Ansvara för leverans av ordrar, returer och distribution. - Förbättringsarbete av försörjningskedjan. Tjänsten som Order & Delivery Manager är ett konsultuppdrag med start omgående och fortlöper i ca 1 år med goda chanser till förlängning. Om dig Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och besitter kunskap inom logistik samt har minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Vidare har du erfarenhet av distribution, telekommunikation och supply chain management. Vi ser gärna att du har en universitetsexamen i företagsekonomi eller relevant område. Vidare ser vi att du är självständig, kundmedveten och besitter en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en operativ roll där du arbetar effektivt och tänker utanför boxen. Som person är du initiativtagande och driven. Därtill har du ett sinne för detaljer och arbetar noggrant och strukturerat. Viktigt för tjänsten är: - Minst ett års erfarenhet av liknande arbete. - Systemkunnig (gärna SAP). - God kommunikationsförmåga i muntlig och skriftlig engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jesper Jenefjärd via Adecco 010 – 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Order & Delivery Manager, Supply Chain, Kista, Logistik, Adecco, SAP
Arbetsgivare
Adecco Sweden AB
Hemsida: http://www.adecco.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Bli konsult inom Logistik i vårt nätverk på TNG!

Arbetsgivare / Ort: Tng Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Nu söker vi dig som är Logistiker till vårt konsultnätverk i Göteborg. Sök fördomsfritt med fokus på din potential! Vi söker dig med erfarenhet av logistik till våra kommande uppdrag hos våra kunder. Det kan vara heltid eller deltid, korta uppdrag på några veckor eller samma arbetsplats i flera år.Du får möjlighet att testa nya arbetsuppgifter, lära känna olika företag och inte minst utvecklas i olika branscher. Utöver detta får du även alltid med en trygg anställning, ett schysst företag och kollektivavtal i ryggen. Vi välkomnar också dig som har eget bolag och vill arbeta som underkonsult hos oss.Nyfiken på att jobba hos oss! Varmt Välkommen! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Hos oss på TNG Tech blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Hos oss kommer du: • Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass". • Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser. • Knipa en plats i vårt nätverk med TNG Tech -konsulter inom Logistik. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER Några av dina dagliga arbetsuppgifter kan vara: • Ta emot ordrar från kund och säkerställa att orders är korrekt införda i affärssystem • Inköp utifrån inköpskapacitet • Lagerstyrning inklusive planer för lagernivåer, följa upp resultat samt vidta eventuella åtgärder • Kontroll av premium fraktgods (ex. flygfrakt gällande kostnad, lokalisering mm) • Löpande dialog och förhandling med kunder och säljare om leveransdatum och leverans utifrån köpkapacitet • Support för leverantörer gällande frakt utifrån kunders önskemål och behov • Prototyphantering; från beställning till förhandling om tidsplan och kvantitet utifrån materialnivåer • Kontrollera utvecklingen av produkter för leverans, säkerställa sändning samt ha koll på lagernivåer ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ Uppgifterna och placeringen i organisationen varierar starkt beroende på organisationens behov och ledningsfilosofi. Våra kunder finns främst i hela Västra Götalandsregionen och verkar inom tekniktunga branscher, som exempelvis tillverkningsindustrin, processindustrin och gruvnäringen. Som medarbetare på TNG Tech är du värdefull. Ingen anställd i mängden på ett gigantiskt bolag, utan en uppskattad person som är helt avgörande för vår framgång. Vi specialiserar oss på fördomsfri rekrytering och bemanning och tror verkligen på vad vi gör. Hos oss är det din kompetens, motivation och potential som spelar roll – och inget annat! Vi hjälper dig att hitta spännande uppdrag som stärker det bästa du har – din kompetens. Rent praktiskt innebär konsultjobbet att du är anställd av oss, men har din arbetsplats hos någon av våra kunder. Självklart är du del av gemenskapen på företaget, får en introduktion som nyanställd och har en arbetsledare som hjälper dig på plats, samt en konsultchef från TNG Tech som stöttar på distans.   VEM ÄR DU? Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten och gärna några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om logistikprocesser samt förbättrings- och effektiviseringsarbete inom materialhantering. Vidare är det meriterande att du har erfarenhet av moderna ERP-system och Lean production. Som person är du strukturerad, resultatorienterad och agerar på eget initiativ. Du gillar att hela tiden driva ditt egna arbete framåt, och du är öppen för förändringar och nytänkande. Du är duktig på att skapa ett användbart nätverk och gillar att samarbeta med övriga personer i teamet där du får chansen att dela med dig av dina egna kunskaper och inputs. INTRESSERAD? I den här rekryteringen är det TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen fördomsfritt och kompetensbaserat. Du ansöker därför jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och tre kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och att genomföra en automatisk videointervju med Tengai. Tengai är en svensk uppfinning, den första i sitt slag, framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering och är validerad av forskare. Intervjun med Tengai är en interaktiv upplevelse där Tengai ställer samma kompetensbaserade frågor till dig och alla andra sökanden över video. Dina svar presenteras sedan för ansvarig rekryterare utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ges du en opartisk och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sedan kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi om inför din intervju.Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!
Arbetsgivare
Tng Group AB
Hemsida: https://www.tng.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Support Specialist

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

This is us, your new colleagues:

We are part of Transport Operations Europe organization within Production Logistics. We are passionate about logistics and we actively support the plants logistics operations for the success of the Production Supply Chain.


We live and foster an ownership culture, in which every employee takes personal responsibility for our company's success. We trust and empower our leaders to act as owners, direct their teams, and innovate to succeed. We communicate openly and honestly to learn from our failures and celebrate our successes. We recognize individual and team achievements frequently.


Your new role:

You will be part of a new, dynamic, and operational team, securing transport planning and supporting end users from many parts of the Volvo group, as well as external parties. This team is also a key function in the collaboration between business and solution management.

To be successful you will need to consider many variables in the supply chain while not losing sight of the bigger picture and the end to end connections.


Your main tasks will be:

  • Monitor and react when deviation appears in order to secure transport planning
  • Manage support cases from material suppliers, carriers and Volvo group users for the applicable IT solutions
  • Provide training for users. Continuously update or create new training material as needed.
  • Cooperate with solution management and 2nd support regarding incidents, provide root cause analyses
  • Recommend improvements to enhance systems operational availability, reliability, and performance
  • Drive digitalization by exploring new tools and propose how they can make work more efficient

Who are you?

We are looking for someone who has operational sense of urgency, who has an open mindset towards new ways of doing things and a genuine interest in the connected supply chain. We think it is an advantage if you have experience from production, logistics, supply chain environment and/or IT support.


To be able to succeed in this position, we believe you have a selection of the following skills/qualities:

  • General understanding and curiosity in working with IT systems. (Advantage if you have experience with any of the used applications: ShipIT, PackIT, TrackIT, ATLAS, GILM, TND, Pipechain, GMHS, QlikSense, PowerBI, ServiceNow etc.)
  • Fluent in English and one additional European language
  • Good knowledge in Office 365
  • Good communication skills
  • Continuous Improvement mindset and problem-solving attitude
  • Genuine interest in digitalization and automatization
  • You are an energized person that very much enjoys working with a broad spectra of stakeholders and you love the challenges and the high pace our operational environment brings.

At Volvo Group we are actively working to establish teams that will take maximum advantage of the strength inherent in differences in eg. knowledge, experience, age, gender and nationality.


Curious and want some more information? Call me!

Frida Berg, Manager Supply Chain Monitor & Support Sweden, +46 76 5337385


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.


Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.