På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

108 Lediga jobb

Utåtriktad med B-körkort? Se hit!

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Inledning: Är du en duktig bilförare, skicklig på att bemöta kunder och uppskattar ett omväxlande arbete? Då har du hittat rätt! Cramo befinner sig på en tillväxtresa och söker nu nästa person som vill bli en del av deras sammansvetsade team i Luleå. Som leveransförare kommer du sköta leveranser av mindre maskiner till företagets kunder. Det krävs ingen tidigare erfarenhet av liknande arbeten, men däremot krävs det att du är trevlig att ha att göra med både i trafiken, mot kollegor och givetvis mot Cramos kunder. Låter detta som ett arbete för dig? Sök tjänsten redan idag, urvalet sker löpande!   Information om tjänsten Cramo är inne i en tillväxtresa och söker nu en person som vill vara med på företaget fortsatta framgång. Professionals Nord söker därmed för Cramos räkning en leveransförare med B-körkort. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Cramo. Uppdraget är planerat att löpa 6 månader framåt och för rätt person finns det stora möjligheter till förlängning och man bör därmed se det som ett långsiktigt uppdrag Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Cramos önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]    Arbetsuppgifter Att arbeta som leveransförare innebär en varierad vardag där du ständigt byter miljö och träffar nya människor. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att sköta leveranser till Cramos kunder. Leveranserna består av mindre maskiner som exempelvis kärnborr, borrhammare och verktygsvagnar. Dina körningar kommer utgå från Luleå men även vara till andra orter så som Boden, Piteå, Haparanda eller Överkalix. Som leveransförare sköter du hela kedjan av leveransen; allt ifrån att plocka produkterna från hyllorna till att lasta av hos kund. Vid tillfällen med färre leveranser förväntas du vara flexibel med att ställa upp där det behövs, exempelvis att arbeta i lagret. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl. 07 och 16. Vi söker dig som: För denna tjänst väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Cramo. Som leveransförare hos Cramo representerar du företagets varumärke utåt. Det är därför av största vikt att du bemöter varje kund med ett leende på läpparna och att du är trevlig att ha att göra med – både i trafiken, mot kollegor och givetvis mot Cramos kunder. Vidare är det viktigt att du är handlingskraftig och självgående då du ensam ansvarar över leveranserna. Då du kommer spendera mycket tid i bilen behöver du givetvis både vara duktig på att köra bil samt tycka om bilkörning. Produkterna som körs ut väger kring 20kg vilket innebär att du bör ha god fysisk för att bli långsiktig i arbetet. Krav för tjänsten är B-körkort samt flytande svenska i både tal och skrift. Truckkort, ADR samt behörigheten tunga lyft är meriterande men inte ett krav för tjänsten Observera att alkohol- och drogtest utförs innan anställning. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Luleå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Elin Rubin Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: https://professionalsnord.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Lösningsorienterad Logistikkoordinator / SRM till internationellt bolag!

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Uppskattar du varierande arbetsdagar och ett högt arbetstempo? Stimuleras du av problemlösning och har förmågan att se helheten av ett logistikflöde? Är du driven och gillar att ha stora kontaktytor? Då kan tjänsten som logistikkoordinator hos vår kund inom fordon / transportindustrin vara något för dig! Om dig Som Logistikkoordinator / Supplier Relationship Manager kommer du bli en del av ett internationellt team i kundens organisation för leverantörssupport bestående av tretton medarbete. Tillsammans ansvarar ni för att driva utveckling och krishantering av kundens leverantörer kopplat till materielleverans, transport, relationsbyggande och coachning. Avvikelser som kan förekomma är exempelvis försenade leveranser, brist på råvara, samarbetsproblem m.m. När möjlighet finns, ser vi också att du motiveras av att förbättra och effektivisera processer för dig och dina kollegor i funktionen som Logistikkoordinator / SRM. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: ·      Krishantering och coachning för leverantörer i form av actions på avvikelser, både proaktivt och reaktivt. ·      Relations- och nätverksbyggande av interna och externa kontakter. ·      Utveckling och processförbättring av rollen som Logistikkoordinator / SRM. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning (eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig) inom Logistik, Supply chain eller annan liknande inriktning. För att lyckas i tjänsten bör du vara trygg i din kompetens och kunna hantera tempofyllda miljöer. Vi ser därför att du har minst två års erfarenhet av koordinering av transporter och/eller leverantörskontakter, gärna på en internationell nivå. Vidare kommer du att arbeta i en global organisation, det är därmed väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande. Har du även goda kunskaper i Officepaktet och Excel är detta tjänsten för dig. Som person ser vi att du stimuleras av att lösa problem. Du tycker om att ta egna initiativ och har förmågan att se helheten för att kunna prioritera upp din arbetsdag. Vidare beskriver du dig själv som snabblärd och tar gärna dialog med kollegor för att hitta optimala lösningar. Övrigt: Placering: Göteborg, viss möjlighet att arbeta hemifrån. Tillträde: Omgående, rekryteringen sker löpande. Anställningsform: Långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering till kund. Lön: Genomsnittlig månadslön.
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker Order- och transportkoordinator för uppdrag i Örebro-regionen!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Har du tidigare arbetat med prognosplanering, order och transport? Är du serviceminded som person och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi vill komma i kontakt med! Just nu söker vi Order- och transportkoordinator för konsultuppdrag i Örebro-regionen! Uppdraget kommer vara på heltid med start så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen kommer du arbeta brett och omväxlande. Dina ansvarsområden kommer bland annat innefatta att: • Analysera och godkänna att ingående behov från samtliga kunder är relevanta för att skapa underlag för MRP-körning. • Jämföra orderfiler dagligen för att se om det skett taktförändringar. • Vara kontaktperson för EDI-orderuppsättning. • Boka transport från fabriken och se till att kunderna får sina leveranser i överenskommen tid. • Förutse om det uppkommer leveransproblem och agera i tid. • Vara backup för andra kundkontakter och strukturberedare. • Skapa nya artiklar och korsreferenser för alla kunder och leverantörer. • Lägga prognoser för aktuella kunder. Vem är du? För att kvalificera dig till rollen söker vi dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan i minst 2-3 år. Har du dessutom eftergymnasial utbildning inom logistik anses det meriterande. Då arbetat till stor del är administrativt har du mycket god datorvana med generellt goda kunskaper inom Excel och större affärssystem. Vidare besitter du flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift. Som person är du van att arbeta självständigt och trivs med att ha många uppgifter igång samtidigt. Du är strukturerad, serviceinriktad och flexibel med förmåga att anpassa dig till olika situationer för att nå bästa möjliga kundservice. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur samt har god förmåga att ta egna initiativ, kunna prioritera och fatta beslut. Det är även viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och besitter ett professionellt förhållningssätt. Vidare är du en positiv, social och nyfiken person med en vilja och ett driv att alltid göra ditt bästa. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Service Representative

Arbetsgivare / Ort: AB Tetra Pak / LUND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

At Tetra Pak we commit to making food safe and available, everywhere; and we protect what's good – protecting food, protecting people and protecting the planet. By doing so we touch millions of people's lives every day. And we need people like you to make it happen.


Are you genuinely interested in Customer Service and Order Planning, and do you enjoy working in an international and dynamic environment?


Processing Solutions & Equipment (PSE) has the end-to-end responsibility for development, production and installation of Tetra Pak equipment and ensures we deliver the cost, productivity, and quality our customers expect. The environment is dynamic and global with plenty of room for stimulating challenges. We are now looking for a new Customer Service Representative in the Global Demand team, which is the central function for demand and order management of packaging equipment! In this role you will work closely with the Market Companies and TPI to meet the customer needs in terms of packaging equipment.


The position is based in Lund, Sweden.


As a Customer Service Representative, you will be involved in the daily management & coordination of all ongoing Packaging Line cluster projects from Demand Validation to delivery at Point of Destination, granting customer service throughout the whole Order Management process. The team you are joining is customer-oriented and filled with energy and passion. We are continuously looking for opportunities and systematic work where loss eradication is part of our DNA. Your ability to collaborate and find mutual wins is key to meet our ambitious goals. With a strong drive for results you can make the difference. Do you have what it takes?

What you will do

  • Interact daily with Tetra Pak colleagues in multiple internal organisations including Production, Development and Engineering, Product Management, Supplier Management.
  • Drive the collection and consolidation of short- and medium-term operational demand intelligence in close cooperation with Product Management and Market Companies.
  • Participate to key product development projects to ensure smooth execution of Order Management processes to maximise fulfilment indicators.
  • Actively participate in team Daily Management System to ensure follow-up all ongoing cluster projects from Demand Validation to Point of Destination.
  • Provide updated & relevant cluster demand information to Support capacity planning decisions.

Who you are

To be successful in this position you have proven leadership and networking skills and an analytical mindset. You have good, clear, and concise verbal and written communication skills. Your personal drive is strong, and you have the ability to motivate others and influence at all levels in the organization. As a person you are well-organized and accurate, with excellent attention to detail and willingness to understand and improve our processes. You can function autonomously as well as part of a team and have strong informal leadership and problem-solving skills to handle unexpected events and changes. You are collaborative and customer oriented, with a positive attitude and a continuous improvement mindset. You have the capacity to make things happen in the organization by taking the initiative and drive them to completion.


We believe you have:

  • A University degree in Management Engineer or Economics or similar, with good Supply Chain Management understanding.
  • Order management experience of 1-3 years is strongly desired.
  • Knowledge of SAP/ ECC specifically order planning.
  • Excellent English, both spoken and written.
  • Good command of Microsoft Office tools (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).

We offer you

  • Variety of exciting challenges with ample opportunities for development and training in a truly global landscape
  • Culture that pioneers a spirit of innovation where our engineering expert drives visible results
  • Equal opportunity employment experience that values diversity and inclusion
  • Market competitive compensation and benefits with flexible working arrangements

Apply now!

If you are inspired to be part of our promise to protect what’s good; for food, people, and the planet, apply through our careers page at https://jobs.tetrapak.com/.


This job posting expires 2021-10-20



To know more about the position contact Märta Morand at +46 46 36 2652


Questions about your application contact Christina Klemedtson at +46 46 36 2231


For trade union information contact Unionen /Lisbeth Larsson +46 46 36 2320 and Sveriges Ingenjörer / Lars Haraldsson at +46 46 36 2533

Arbetsgivare
AB Tetra Pak
RUBEN RAUSINGS GATA
22186 LUND
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Transportplanerare

Arbetsgivare / Ort: Logent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 11 dagar - upp till 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistiker

Om jobbet
Nu söker vi på Logent en transportplanerare för ett kortare uppdrag hos kund i centrala Blekinge! Om tjänsten Är du duktig på att koordinera och har en bakgrund inom logistik eller transport? Som transportplanerare ansvarar du över att samordna och planera leveranser, ordrar och transporter. Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara: -Hantering av order och leveranser -Bokning samt uppföljning av leveranser -Följa verksamhetens marknader -Kontinuerligt kommunicera och informera säljbolag/orderkontor gällande order-/leveransstatus -Administrering av logistikreklamationer och returer -Framtagning samt arkivering av transport/export-dokument Samtidigt representerar du vår kund alla lägen samt fungerar som en länk gentemot deras interna och externa kunder. Du kommer i regel att vara kundernas första kontakt och därav ansiktet utåt för verksamheten i Ronneby. Tjänsten är initialt på 1 månad med start omgående och chans till förlängning där reseersättning ingår. Arbetstiderna är förlagda 07.50 till 16.30 med flex +-30 min. Om kunden Vår kund är ett världsledande bolag inom golvproduktion i centrala Blekinge. Din profil För att du ska passa i rollen och jobba som transportplanerare krävs det att du är stresstålig, strukturerad samt snabblärd. Meriterande: Goda kunskaper i SAP, samt Office-paketet Liknande yrkeserfarehet inom logistik eller tranport Lägst 3-årig gymnasieutbildning Om Logent Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen! Läs mer på www.logent.se
Arbetsgivare
Logent AB
Hemsida: http://www.logent.se
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.