På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistikingenjör
Spela filmen

Logistikingenjör

Logistikingenjörer driver allt som oftast projekt kring kontrollen av flöden av material, resurser, information och pengar in och ut ur ett företag eller organisation. Deras uppgift är att försöka uppnå högsta möjliga effektivitet genom bra service till lägsta möjliga kostnaden som möjligt.

Logistikingenjörer arbetar vanligtvis i projektgrupper vars fokus är att lösa ett speciellt problem. Ofta behövs kunskaper från flera olika kunskapsområden för att lösa detta problem.

Yrket passar dig som vill arbeta på gränsen mellan ekonomi och teknik och som samtidigt vill inom sina arbetsuppgifter beröra även sådana områden som matematik, industriell ekonomi, produktutveckling, miljökunskap, logistik, kvalitetsteknik, marknadsföring, produktionsteknik och management. 

Utbildning

Passande utbildningar kan finnas inom olika skolformer, på högskolor/universitet, på yrkeshögskolor.

Grundutbildning finns på flera av gymnasiets program, bl a Teknikprogrammet.

Visa mer
Visa mindre

25 Lediga jobb

Projektledare till Siemens Energy i Finspång

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker Teknisk projektledare för att driva delprojekt med koordinering av Communications Systems i specifika projekt. Välkommen med din ansökan! Jefferson Wells erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Jefferson Wells finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över. Uppdraget avser starta början av maj och varar inledningsvis 5 månader med stora möjligheter till förlängning. Arbetsuppgifter * Leda designarbetet genom att sammanställa återstående arbete. (3 kunder 4 siter). * Koordinering och kontroll av underleverantörer och få ihop helheten på anläggningsnivå * Kontrollera mot kontraktuella krav och tidigare överenskommelser * Övergripande syfte är att genom våra leverantörer producera och sammanställa: Designunderlag för granskning och godkännande av kunderna och designinstitut. Block diagram (site-nivå), grässnittsdokumentation (internt/externt), ev funktionsbeskrivningar Inköpsunderlag Installation och O&M dokumentation Rapporterar inom projektet till PM/PEM/SPM. Kontinuerlig kontakt med leverantörer men även kunder och Design Institut i Belarus. Communication Systems definieras av följande system * Fire alarm system * Gas detection system * CCTV * Telecommunication and Loudspeaker systems * Data communication systems * Meetering systems * Site security systems Vem är du? Du som söker har flera års erfarenhet med god system/produktvana och erfarenhet från liknande installationer. Vidare har du en teknisk utbildning/ och eller erfarenhet som projektledare med teknisk inriktning. Som person är du strukturerad och har förmågan att snabbt sätta dig in i uppgiften/projekten. Du förväntas snabbt vara självgående i det delprojekt som får ansvarar för samtliga ingående system till samtliga siter. Du kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift. Vad kan vi erbjuda dig Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Erik Sundqvist på [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Transportekonom inom samhällsekonomi till WSP Advisory

Arbetsgivare / Ort: Wsp Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-04-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
WSP Advisory är ett affärsområde inom WSP Sverige AB och har omkring 250 medarbetare. WSP Advisory är den ledande aktören i Norden vad gäller rådgivningstjänster riktade mot samhällsplaneringssektorn. Vårt erbjudande grundar sig i samhällspåverkande och samhällsplanerande frågor. Genom kvalificerad analys, processtöd, vägledning och policyutveckling hjälper vi våra kunder att ta väl underbyggda beslut i strategiska framtidsfrågor. Vi har ett brett spektrum av kunder inom både offentlig och privat sektor. Nu söker vi en transportekonom till vår grupp Samhällsekonomi och styrning. Gruppen består av 20 kollegor som arbetar med utredningar och analyser om olika politiska beslut samt med metodutveckling. Vårt arbete rör sig inom förståelse av beslutssituationen, metodikkunnande samt kundens process och implementering. Tillsammans med andra delar av WSP är vi en av Sveriges starkaste transportekonomiska/transportpolitiska miljöer. Tänkbara arbetsuppgifter är: - -Samhällsekonomiska analyser av olika styrmedel och investeringar - -Utveckling av metodiken för dessa analyser - -Framtagande av strategier för exempelvis uppnåelse av klimatmål Vi är öppna för ansökningar från kandidater både med tyngdpunkt i den fysiska planeringen och kandidater med tyngdpunkt i den ekonomiska planeringen. ”Ekonom” bör här tolkas mer som en inriktning på frågeställningar än som ett explicit utbildningskrav (många av branschens tyngsta ”transportekonomer” är inte ekonomer till sin utbildning). Du erbjuds stora möjligheter att forma, planera och påverka ditt eget arbete och verksamhetens utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer stundtals upplevas som komplexa, men du får möjlighet att lösa dem i en kamratlig och intellektuellt stimulerande miljö. Bland dina kollegor kommer du ha personer som är ledande experter inom sina respektive sakområden. Ungefär halva gruppen är disputerade och har nära anknytning till forskningsvärlden. Det är ett plus om du själv är disputerad, men inget krav. Du kommer att tillhöra WSP Advisory där kundbasen primärt utgörs av statliga myndigheter, intresseorganisationer samt aktörer kopplade till kommun- och regionsektorn. Du bör ha ett brett kontaktnät inom ett eller flera av de områden där vår kundbas finns. Gruppen finns nu i Stockholm, Malmö och Göteborg varför en placering i någon av dessa städer är att föredra. Kontakt Låter detta intressant? Hör av dig till [email protected], Gruppchef Samhällsekonomi och styrning, WSP Advisory. Ansökan Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 12:e maj 2021. WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag. WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 48 700 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 100. wsp.com Följ oss gärna på WSP Sverige (https://www.linkedin.com/company/wsp-sverige/) (LinkedIn), WSP Sverige (https://www.facebook.com/wspsverige/) (Facebook), eller @lifeatwspsverige (https://www.instagram.com/lifeatwspsverige/) (Instagram) för en närmare inblick i vår verksamhet samt hur en dag i arbetet kan se ut för våra medarbetare.
Arbetsgivare
Wsp Sverige AB
Hemsida: http://www.wsp.com
Ansökan
Ansök senast 12 May (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Developer within Network and Supply Development

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Scania Supply Chain Networks is a department within Production & Logistics. Our ambition is to become the leader in sustainable logistics and our mission is to globally develop, manage and optimize our logistical flows by building flows with minimal environmental impact, high quality and minimal total logistics cost. If you are looking for a new challenge and want to be a part of an ambitious and positive team that strives to improve and develop Scania’s Inbound Network and Supply Chain, this might be the job for you. Job description You will have an important role in developing the Inbound Transport Network and our processes for Transport & Material Control. You lead and participate in different logistics improvement projects with the purpose to support Scania’s future strategies and goals. You will have a high focus on Scania’s Sustainability journey and key to reach the challenging targets will be collaboration, both internally and externally. Developing the Inbound Network and processes in pace with Scania growing globally, our Digitalisation journey is an enabler for reaching the long term targets.   The team The group consists of nine developers with diverse backgrounds and mixed experience. We share our knowledge and support each other and you will be a part of our development journey as a team and as individuals to fulfil our mission and reach our targets.   Your profile We believe that you have a University degree within logistics or similar. Work experience within Supply chain development or business development is required, as well as knowledge within project management. You will work in an international environment that requires fluency in spoken and written English. You are skilled in analysing and experience in using Power BI or similar analysis tools is regarded a merit.   You are a positive, driven, curious and communicative person with a talent in connecting with new people. You easily see the big picture, understand the details, see new opportunities and take initiatives for improvements.   For more information Please contact Emma Lindgren, Manager, Network and Supply Development, 070-081 35 67.   Application The application shall contain CV, personal letter and certificates. Please apply through our website HR Inline/Job search at Scania as soon as possible and no later than 25th of march 2021.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 13 May (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Supply Planner

Arbetsgivare / Ort: Carlsberg Supply Company Sverige AB / Falkenberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Har du erfarenhet av att arbeta som Supply Planner och är redo för nästa steg i din karriär? Trivs du i en internationell och utvecklingsorienterad organisation där du har möjlighet att påverka en stor del av försörjningskedjan? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Nu söker vi två Seniora Supply Planners till vårt team i Falkenberg. Som Senior Supply Planner hos oss ansvarar du för att identifiera, föreslå, initiera och driva tvärfunktionella förbättringsarbeten lokalt och centralt. Du arbetar även med att säkerställa lagertillgänglighet och resursoptimering för vår produktion.

Ytterligare arbetsuppgifter som Senior Supply Planner:

  • Kommunicera och samarbeta med övriga avdelningar, såsom produktion, logistik, försäljning, med syfte att säkerställa försörjningen.
  • Utbilda medarbetare inom process- och systemrelaterade områden inom egen och andra funktioner.
  • Aktivt och självständigt underhålla och utveckla relevanta rutiner för verktyg och processer kopplat till ansvarsområdet.
  • Förverkliga avdelningens handlingsplaner tillsammans med ansvarig för avdelningen.
  • Delta i och bidra till avdelningens Lean-arbete.


Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid och placerad i Falkenberg med primärt fokus på utvecklingsarbete. Du rapporterar direkt till Head of Supply Planning.

Varför ska du välja Carlsberg?

Detta är en spännande tjänst där du kommer att ha ett varierande arbete i en internationell miljö med många kontaktytor både internt och externt samt möjlighet att påverka en stor del av försörjningskedjan. För dig som motiveras av utveckling finns stora möjligheter till att växa långsiktigt nationellt och internationellt inom företaget. Arbetsklimatet inom bolaget präglas av högt tempo och stort engagemang. Är du rätt person så står du självklart bakom Carlsbergs tre värdeord ”Allians, Ansvar, Agera”.

Vad vi önskar av dig

Du har högskoleutbildning eller likvärdig eftergymnasial utbildning, meriterande om du är civilingenjör eller högskoleingenjör med inriktning mot Supply Chain. Vi söker dig som har arbetat som Supply Planner i några år och är redo för att ta nästa steg i din karriär! För att vara lämplig för tjänsten har du erfarenhet av planeringsprocesser, komplexa materialflöden och lean arbete. Vidare anser vi att det är extra meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med internationella relationer samt i tvärfunktionella team. I rollen som Senior Supply Planner arbetar du dagligen i SAP vilket gör att det är starkt meriterande men inget krav. Du har även mycket kontakt med kollegor på andra marknader vilket gör att goda kunskaper i engelska (både tal och skrift) är ett krav.

Som person är du ansvarstagande och resultatinriktad med ett proaktivt arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper och trivs i en miljö där du har många olika kontaktytor. För att trivas i rollen som Senior Supply Planner hos oss är du service- och kundorienterad samt är stresstålig. Vi söker dig som brinner för teamet och att uppnå framgång tillsammans!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Jannice Krüger, tel. 0709852860. Kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt då rekryteringsprocessen sker löpande. Sista ansökningsdag är 3 maj 2021.

Arbetsgivare
Carlsberg Supply Company Sverige AB
Årstadvägen
31122 Falkenberg
Ansökan
Ansök senast 14 May (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Uppdrag inom Sales & Operations Planning på verkstadsföretag i Västmanland

Arbetsgivare / Ort: Valueone AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-03-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
ValueOne söker en Senior konsult med specialistkunskaper inom Sales & Operations-processer för ett uppdrag hos vår kund, ett verkstadsföretag i Västmanland. Uppdraget är på heltid, varar i upp till 1,5 år och ska starta snarast. Om rollen Detta är ett uppdrag där du ska projektleda en implementering och integrering av en ny Sales & Operations-process med tillhörande IT-systemstöd. Du ska sätta ramarna för processen från ett supply chain-perspektiv och driva implementering av processer för prognostisering, behovsplanering, kapacitets- och nätverksplanering. Arbetet sker i nära samarbete med linjeverksamheten och valda IT-leverantörer för att säkerställa att projektet slutförs enligt tidplan och så att ett så kostnadseffektivt flöde som möjligt uppnås.  Uppdraget går att utföra på distans men kräver resor vid behov.  Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt driva implementeringsprocesser inom S&OP och har en gedigen erfarenhet av demand och supply chain planning. Projektledarkunskap är ett krav samt akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain management. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har en helhetssyn och förståelse för vad som driver en kundstyrd verksamhet samt hur detta kan översättas i Supply Chain Operations” -termer. Uppdraget kräver av dig som person att du är analytisk och strukturerad och är van att hantera komplexa projekt med många kontakter. Vidare är du en skicklig problemlösare och en kompetent kommunikatör som har lätt för att skapa förtroende hos andra. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Arbetsgivare
Valueone AB
Hemsida: http://www.valueone.se
Ansökan
Ansök senast 15 May (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.