På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistikingenjör
Spela filmen

Logistikingenjör

Logistikingenjörer driver allt som oftast projekt kring kontrollen av flöden av material, resurser, information och pengar in och ut ur ett företag eller organisation. Deras uppgift är att försöka uppnå högsta möjliga effektivitet genom bra service till lägsta möjliga kostnaden som möjligt.

Logistikingenjörer arbetar vanligtvis i projektgrupper vars fokus är att lösa ett speciellt problem. Ofta behövs kunskaper från flera olika kunskapsområden för att lösa detta problem.

Yrket passar dig som vill arbeta på gränsen mellan ekonomi och teknik och som samtidigt vill inom sina arbetsuppgifter beröra även sådana områden som matematik, industriell ekonomi, produktutveckling, miljökunskap, logistik, kvalitetsteknik, marknadsföring, produktionsteknik och management. 

Utbildning

Passande utbildningar kan finnas inom olika skolformer, på högskolor/universitet, på yrkeshögskolor.

Grundutbildning finns på flera av gymnasiets program, bl a Teknikprogrammet.

Visa mer
Visa mindre

13 Lediga jobb

Chef serieplanering

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 January (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Brinner du för ledarskap, planering och utveckling av supply chain? Då kanske rollen som chef för vår serieplanering är din nästa utmaning! Din framtida utmaning Vi står inför fortsatta utmaningar att möta framtiden med stabila processer, produkter, digitalisering, krav på effektivisering och lönsamhet. Vi söker därför en engagerad och driven medarbetare till produktionens ledningsgrupp som tillsammans med övriga tar ytterligare steg i processen att säkra våra åtaganden och vårt resultat. I rollen ingår ansvar för hela planeringen av flödet på seriegodkända produkter samt att utveckla produktionssystemet mot nya och stabilare arbetssätt. I rollen ingår också personalansvar för ca 20 medarbetare arbetande i olika roller. Ett nära samarbete med inköp, vårt projektkontor och affärsenhet Ground Combat är en nyckel för att vi tillsammans ska lyckas. Ditt huvudsakliga ansvar är att: * Säkra stabilt flöde genom vår supply chain. Från våra underleverantörer genom vår egen produktion till slutprodukt. * Identifiera och initiera förbättringsaktiviteter i syfte att stabilisera och förbättra produktionssystemet. * Vara en aktiv del i arbetet att definiera handlingsplaner för att möta framtida utmaningar. * Strukturera och förbättra planeringsprocesserna för materialförsörjning och interna tillverkningsprocesser samt att utveckla arbetssätt i vårt affärssystem (IFS). Funktionen är under skapande/utveckling. Att leda och coacha funktionens medarbetare för att skapa ett gott arbetsklimat både inom funktionen och i samtliga gränssnitt till befintliga organisationsgrenar är centralt. Den du är idag Som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Du drivs av att förändra, förbättra och implementera nya metoder och arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper och förväntas vara en tydlig kommunikatör. Du är van att ställa krav samtidigt som du är lyhörd för andras åsikter och idéer. Dina kunskaper och erfarenheter: * Högskole- eller civilingenjörsutbildning med relevant inriktning * Några års ledarerfarenhet * Goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt * Erfarenhet av volymproduktion * Goda kunskaper i företagsledning och företagsekonomi och hur det omsätts till styrning och ledning i ett producerande företag. Meriterande kunskaper och erfarenheter: * Kunskaper i IFS * Erfarenhet av inköp * Erfarenhet ifrån affärsområdet Dynamics Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vad du blir en del av Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Enhet Produktion består i dag av ca 600 medarbetare med verksamhet på orterna Karlskoga, Linköping och Motala. Vi har en bred kompetens i de produkter och tjänster vi levererar. Du kommer bli en del av Produktionsenhetens ledningsgrupp men också ha ett stort inflytande inom inköp och Affärsenhet Ground Combat. Placeringsort för denna tjänst är Karlskoga. Medarbetare inom avdelningen kommer också vara placerade i Karlskoga. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en utmanande miljö, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma mål - att skydda människor. Läs mera om oss här
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast 20 January (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikutvecklare – Transmission bearbetning, Södertälje (DX)

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 January (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Vill du ha en spännande roll inom en framgångsrik verksamhet under utveckling och vill vara med att skapa de bästa logistiska förutsättningarna för att bearbeta framtidens axlar och växellådor? Vi är inne i en händelserik period och kommer fortsätta att vara det de kommande åren med bland annat nya produkter samt förändringar i processer och arbetssätt. Logistiken behöver anpassas och utvecklas till en mer automatiserad och digitaliserad vardag. Nu söker vi dig som brinner för logistik och som vill jobba i en produktionsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter! Arbetsuppgifter Vår vardag består av få rutinmässiga arbetsuppgifter. Som logistikutvecklare inom DX får du möjlighet att kombinera projektarbete med att driva de dagliga processerna framåt. Du kommer hantera uppgifterna med ett fokus på att säkra kvalitet, effektivitet och ett riskfritt arbete i produktionen. I samarbete med linje- och teknikorganisation kommer du arbeta i alla delar av projekt, från planering till implementering och får se resultatet av ditt arbete i verkligheten. Det kan exempelvis handla om att skapa strategier för utformning av verkstaden, dimensionera och bygga förråd, hitta bästa sätt att flöda material och hantera emballage, utveckling och implementering av nya arbetssätt eller att delta i att ta fram tekniska lösningar. Din profil Vi söker dig som har högskole- eller civilingenjörsexamen inom logistik eller annat relevant område. Du är drivande, har hög ansvarskänsla och är strukturerad. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du även vara analytisk och en god problemlösare med flexibelt sätt att hantera förändringar. Du har en naturlig förmåga att kommunicera, god samarbetsförmåga samt trivs med att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka helhetsperspektiv. Goda kunskaper i Office-paketet liksom engelska i tal och skrift är en förutsättning. Tidigare erfarenheter från logistik, produktion eller projektledning är meriterande. Vi erbjuder Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag m m. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express. Ytterligare information Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Muhamed Güclü, tfn 08-553 801 35 (gruppchef logistikutveckling DXLT). Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Ansök via Scanias karriärsida alt via Reflex snarast möjligt dock senast den 2021-01-21. JobId 20204371.   Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 21 January (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nyexad Logistikingenjör inom produktion!

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Om jobbet AFRY Future ger nyutexaminerade möjlighet att prova rollen som konsult med möjlighet till anställning hos kunden eller AFRY efter framgångsrikt uppdrag. En möjlighet att starta din karriär på ett spännande och meriterande sätt! Våra kunder är stora multinationella bolag som är verksamma världen över. Vi hjälper till att stärka våra kunders processer, leverantörskedjor och flöden. Leanfilosofin och ständigt förbättringsarbete är en självklar del av vår verktygslåda. Vem är du? För att få en god start hos oss vill vi att du har en ingenjörsutbildning i botten och är nyutexaminerad, redo för en spännande utmaning! Vi ser gärna att din utbildning är inriktad mot logistik och teknik. Meriterande med erfarenhet av något/några av följande områden: Fordons- och/eller annan tillverkande industri Produktionsutveckling Materialhantering Produktionslogistik/teknik Dimensionering av buffertar och lager Som logistikingenjör står du för driv, kommunikation och tydlighet! Du brinner för lagarbete, drivs av utmaningar och älskar tävlingar och sociala sammanhang. Du är prestigelös och gillar att lösa problem, både högt och lågt. Du är analytisk och har god administrativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.  Du trivs med att ha mycket sociala kontakter i arbetet och kan hantera dessa kontakter på ett professionellt sätt. Du är en ödmjuk och serviceinriktad person med ledaregenskaper; som inger förtroende och trivs med stort eget ansvar.Om annonsen stämmer på dig, skicka in en ansökan till oss redan idag. Vi vill veta mer om dig!   Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och har ett genuint intresse av industri och produktion.  Vi erbjuder Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.  AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Demand and Inventory Planner

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

My job is to keep society running. Making sure that food gets to the grocery store, hospitals have electricity and that people can commute to work. I do that by making sure that Volvo trucks, engines and buses keep running uninterrupted all over the world. Together with other talented people from a diversity of backgrounds and with a wide variety of skills we make sure that spare parts are available when they are needed in a sustainable distribution network with thousands of dealerships.


To make that magic happen we marry supply chain knowledge with advanced analytics, like machine learning and artificial intelligence, in an exploratory environment where organization and hierarchy are less important.


Our contribution is to forecast spare parts demand and optimize the inventory to manage that demand through a close collaboration with Volvo Truck, Bus and Penta and the rest of Service Market Logistics. We do that by building our own cloud native solution which will be at the center of everything that we do.


We think that you can join us on the transformation journey if you are:

  • Skilled in data analytics and able to tell a story based on data
  • Capable of understanding a global, ever-changing supply chain
  • Curious to leave well-trodden paths and engage cross functionally
  • An ambitious self-starter who enjoys a good challenge and creative problem solving
  • Able to manage deadlines in a dynamic, fast-paced environment
  • Interested in deepening your skills within coding using Python, R, SQL, java
  • Proficient in effective English communication with peers and senior management

Interviews will be conducted continuously – if you feel you are the right person, send your application today.

Hiring manager: Marcus Högenå Bohman (+46 739 02 08 48)

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 24 January (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistic Engineer

Arbetsgivare / Ort: Verisure Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Verisure is seeking for a passionate and dedicated Logistic Engineer to join our logistics team and be a part of our growing operations within the Supply Chain. Verisure is a global leading provider of professionally monitored security solutions. We are an international company with a start-up mindset, fast, agile and lean, high performance and value-driven. We innovate and deliver products and services that protect millions of people and their families and homes every day and every second. Primary responsibilities: The Logistics team consists of six people, you included, and their overall responsibility is to monitor and follow up on the logistics flow in the supply chain including transportation, 3PL warehousing, customs and reverse. You will continuously review and develop our processes within the Supply Chain and update descriptions and instructions accordingly. In this role you will be highly involved in projects related to new products together with our R&D department, where your part is to contribute with a logistics perspective. You will also be responsible for improvement projects completely focusing on our Supply Chain department and function. Transportation: The day to day monitoring of the transportation flow, corresponding with the internal and external stakeholders. Monitoring lead times in our system ‘View my Box’ and do KPI follow up/reporting together with invoice control. Lead and conclude QBRs with the different transporters are tasks within the role. 3PL warehousing: The Logistics team is the single point of contact regarding operational questions from our 3PL warehouses. This encompasses daily monitoring of the picking order flow and making sure the WMS system and ERP system are connecting accurately. KPI follow up and reporting as well as holding monthly status meetings and QBRs with the 3PLs and follow up the actions. Customs: Our 3PL’s customs handles the customs clearance and we are the single point of contact on all customs questions between the 3PL customs department and our internal and external stakeholders. Our Logistics team give support in general questions, as well as reviewing and updating the tariff numbers in the ERP system to make sure they are correct. Reverse: Based in one of our 3PL’s we have a Reverse Logistic Center where we receive and handle returned products. The Reverse Logistic Center is operated by both internal and external personnel and perform product tests in testing rigs as well as refurbishment. What you bring * Educational background within Supply Chain Management with a minimum of 3 years of working experience within Supply Chain * Fluency in English both spoken and written is a requirement * Prior experience in Supply Chain projects * Good understanding of logistics flows * Expert level user of different ERP/IT systems * High level proficiency in Excel and Power Point * Pro-active attitude combined with flexibility in addressing different situations * Analytical mindset, having both a holistic view as well as strong attention to detail, able to identify optimization opportunities and alternative solutions as well as implementing these * Capacity to develop and maintain relationships with key internal and external stakeholders. * You are an independent problem solver that can set priorities, make high-quality judgments, and enable efficient decision making * Enthusiastic and high energy individual with a strong drive to create a positive work environment We believe that we make a difference every day. To do that, we need committed and engaged employees. Our people are accountable for delivering world-class service, and they are passionate about making the world a safer and more secure place. Our teams operate with integrity and respect for one another fueled by an entrepreneurial spirit. We are building a high-performance organization through investing in our people, we offer a great opportunity to personal development with an environment characterized by humbleness and knowledge sharing and to enhance the on the job training we have a training budget to ensure personal growth. Our bright and open office space is just a 5-minute walk from the Central Station in Malmö, easily accessible and a great location. We look forward to receiving your application!
Arbetsgivare
Verisure Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistic Engineer

Arbetsgivare / Ort: Verisure Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Verisure is seeking for a passionate and dedicated Logistic Engineer to join our logistics team and be a part of our growing operations within the Supply Chain. Verisure is a global leading provider of professionally monitored security solutions. We are an international company with a start-up mindset, fast, agile and lean, high performance and value-driven. We innovate and deliver products and services that protect millions of people and their families and homes every day and every second. Primary responsibilities: The Logistics team consists of six people, you included, and their overall responsibility is to monitor and follow up on the logistics flow in the supply chain including transportation, 3PL warehousing, customs and reverse. You will continuously review and develop our processes within the Supply Chain and update descriptions and instructions accordingly. In this role you will be highly involved in projects related to new products together with our R&D department, where your part is to contribute with a logistics perspective. You will also be responsible for improvement projects completely focusing on our Supply Chain department and function. Transportation: The day to day monitoring of the transportation flow, corresponding with the internal and external stakeholders. Monitoring lead times in our system ‘View my Box’ and do KPI follow up/reporting together with invoice control. Lead and conclude QBRs with the different transporters are tasks within the role. 3PL warehousing: The Logistics team is the single point of contact regarding operational questions from our 3PL warehouses. This encompasses daily monitoring of the picking order flow and making sure the WMS system and ERP system are connecting accurately. KPI follow up and reporting as well as holding monthly status meetings and QBRs with the 3PLs and follow up the actions. Customs: Our 3PL’s customs handles the customs clearance and we are the single point of contact on all customs questions between the 3PL customs department and our internal and external stakeholders. Our Logistics team give support in general questions, as well as reviewing and updating the tariff numbers in the ERP system to make sure they are correct. Reverse: Based in one of our 3PL’s we have a Reverse Logistic Center where we receive and handle returned products. The Reverse Logistic Center is operated by both internal and external personnel and perform product tests in testing rigs as well as refurbishment. What you bring * Educational background within Supply Chain Management with a minimum of 3 years of working experience within Supply Chain * Fluency in English both spoken and written is a requirement * Prior experience in Supply Chain projects * Good understanding of logistics flows * Expert level user of different ERP/IT systems * High level proficiency in Excel and Power Point * Pro-active attitude combined with flexibility in addressing different situations * Analytical mindset, having both a holistic view as well as strong attention to detail, able to identify optimization opportunities and alternative solutions as well as implementing these * Capacity to develop and maintain relationships with key internal and external stakeholders. * You are an independent problem solver that can set priorities, make high-quality judgments, and enable efficient decision making * Enthusiastic and high energy individual with a strong drive to create a positive work environment We believe that we make a difference every day. To do that, we need committed and engaged employees. Our people are accountable for delivering world-class service, and they are passionate about making the world a safer and more secure place. Our teams operate with integrity and respect for one another fueled by an entrepreneurial spirit. We are building a high-performance organization through investing in our people, we offer a great opportunity to personal development with an environment characterized by humbleness and knowledge sharing and to enhance the on the job training we have a training budget to ensure personal growth. Our bright and open office space is just a 5-minute walk from the Central Station in Malmö, easily accessible and a great location. We look forward to receiving your application!
Arbetsgivare
Verisure Sverige AB
Ansökan
Ansök senast 31 January (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Offshore Logistikansvarig Vindkraft!

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
På RWE arbetar vi med framtidens energi, nu söker vi dig som har erfarenhet av att leverera projekt för havsbaserade vindkraftsanläggningar. Teamet består av experter som arbetar brett med offshore vindkraft inom RWE. Är du vår nya kollega? Om oss på RWE Vi är ett 100-tal medarbetare i Sverige med huvudkontor i Malmö. Vi är en del av en energikoncern med höga ambitioner om förnyelsebar energi, och vi är i startgroparna av vår resa tillsammans med ungefär 3500 kollegor i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Pacific. Det finns med andra ord goda möjligheter att utvecklas vidare inom organisationen. I din roll har du stor frihet att själv lägga upp ditt arbete på det sätt som passar dig. Vår kultur präglas av entreprenörskap, öppenhet och engagemang. Hos oss får du ett dynamiskt arbete där relationer, utveckling och strategi kommer vara ens stor del av din vardag. Om rollen I rollen som Offshore Logistikansvarig Vindkraft får du möjligheten att arbeta på ett företag som verkligen brinner för förnyelsebar energi. Du kommer arbeta brett med spännande arbetsuppgifter inom offshore vindkraft och vara en viktig del i RWEs fortsatta satsning! Rollen handlar mycket om att arbeta med tidsplanering, budgetkontroll samt arbeta med utveckling och konstruktion av offshore vindkraftsprojekt. Utöver ovan kommer du även att arbeta med: * Nära samarbete med inhemska och internationella offshore-byggföretag gällande budget. * Vara ett stöd i upphandlingar med förberedelse av kontrakt och fartygsbefraktning med offshore byggföretag och kontrakthantering. * Utvärdering av tekniska och kommersiella aspekter av olika installationsmetoder. * Ansvara för implementering av utvecklade konstruktionskoncept tillsammans med vald leverantör. * Supportera stakeholders för pipeline-projekt. * Arbeta med förslag på nya arbetssätt och förbättrningar. Din Profil För att få de bästa förutsättningarna i denna roll så tror vi att du har en examen inom maskinteknik, marin logistik eller närbesläktade områden. En viktig del är även att du har erfarenhet av utvecklings- eller byggprojekt för havsbaserade vindkraftsprojekt, har du dessutom arbetat med projektledning inom offshore-logistik så är det väldigt meriterande. Som person är du en lagspelare som gillar att arbeta i en internationell miljö med kollegor över hela Europa. I tjänsten så kommer det förekomma resor, framförallt inom Europa. När du inte är på resande fot så utgår du framförallt från vårt Malmökontor i centrala Malmö. Du talar och skriver flytande Svenska samt Engelska. Alla är lika olika och alla är välkomna på RWE! På RWE arbetar vi aktivt för en ökad mångfald och jämställdhet, för att vi vet att det föder goda resultat. Därför är just DU intressant för oss.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 4 February (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Supply chain planner

Arbetsgivare / Ort: Husqvarna AB / JONSERED
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Our S&OP Department was created with main objective to secure delivery performance and customer satisfaction. For us at Husqvarna the customer experience is everything and we have today a dedicated team working to ensure delivery upon this. A team that we now are as we’re looking for a Supply Chain Planner that has the same passion for customer satisfaction as we do.

Why you should consider this?

As a Supply Chain Planner you will join a team of 5 great colleagues in the Construction Division in Jonsered. This is a team with high diversity driven by the common ambition to work with continuously improvements. As a part of this team you will be given the opportunity to grow in your profession due to the responsibility given. The work is done in a global context with colleagues and customers from all over the world. We’re also a team that likes to support each other and have fun together

What you will be doing here

As a Supply Chain Planner you will be working to further optimize customer service level and to be ultimately responsible for driving the defined Supply Chain process for products throughout the business category Concrete Sawing & Drilling. This position will directly secure delivery performance according to targets in order to serve our customers’ expectations and ultimately be responsible for the performance from central distribution centers as well as being the single point of contact for the factories and external suppliers.

Main objectives and deliverables:

- Contribute to improving our business performance from a supply chain perspective

- Secure delivery performance vs inventory turnover and total supply chain cost

- Plan replenishment of products across the Distribution Center network

- Analyze supply plans ensuring factories and suppliers are provided with correct information

- Place and monitor orders upon factories and external suppliers based upon agreed lead times

- Drive organization towards optimum customer service level and working capital performance

- Have direct contact to S&OP Team Leader, Product Managers and Customer Service

Who you are?

In order to succeed in this role you need to have experience in supply planning and inventory management. You should also have a as strong business acumen and customer focus mentality with the ability to convert analytical conclusions to tangible and result oriented actions. You will belong to a team but it’s important that you have the ability to work independently with a structured way of working. Since the role will cover a lot of data it’s important that you have strong analytic skills with a result- and solution oriented approach.

Required:

- Bachelor Degree within Supply Chain Management or other relevant field

- Minimum of 2 years’ experience with similar tasks

- Strong knowledge in Excel

- Fluent English both spoken and written

- A strong passion for data

Desired:

Experience of Power BI and other similar tools for data management

The Application

Can you see yourself as a part of this team? If so, send us your resume latest by January 29th , 2021.

For more questions regarding the position please contact:

Hiring Manager – Lari Rinnemaa, [email protected]

For more information about the recruitment process or the position, please contact:

Recruiter – Åsa Carlberg, [email protected]

About Husqvarna Group and Construction Division

Read more about us here: http://husqvarnagroup.com

Arbetsgivare
Husqvarna AB
Jons väg 19
43375 JONSERED
Ansökan
Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Supply Chain Manager till uppdrag på biofarmaföretag i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Valueone AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Valueone söker en Supply Chain Manager för ett längre konsultuppdrag på ett biofarmaföretag i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas i början av 2021. För rätt person finns möjligheter till tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag. Om rollen Rollen som Supply Chain Manager är bred och innehåller både operativa och strategiska inslag. Dels kommer du att bedriva operativt arbete inom inköp, materialplanering, planering av lanseringar samt viss transportadministration. Samtidigt kommer du också att stödja utveckling och implementering av arbetsprocesser för planering och prognostisering samt arbeta med masterdata och aktivt delta i olika ERP-projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering kort och lång sikt - kombinera behov för lansering, försäljning, kliniska studier och projekt KapacitetsplaneringPlanering av materialflöden Orderläggning till leverantörer och leveransbevakningGenomföra och leda planeringsmöten med kontraktstillverkare Transportadministration/tullning Underhålla masterdata   Hantera frågor och svar till och från leverantörerna Bistå projekten med planering och operativt stöd avseende materialflödetUtveckla en modell och metod för prognostiseringPlanering av lanseringar Scenarioplanering Erfarenhet och kompetens Till uppdraget söker vi dig med civilingenjörsutbildning eller lägst gymnasieutbildning kompletterad med yrkesutbildning inom inköp eller supply chain-utbildning. För att bli aktuell för tjänsten krävs också att du har gedigen erfarenhet av planering och operativt inköp samt goda kunskaper i ERP-system och master-data-hantering. Rollen kräver vidare kunskaper i engelska, i skrift och tal. Kunskaper i svenska är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från läkemedel, medicinteknik eller annan reglerad verksamhet. Du kommer till en ung och dynamisk organisation där alla processer och rutiner ännu inte är satta. Därför är det viktigt att du har förmåga att landa springande och har lätt för att hantera ändrade förutsättningar och omprioriteringar. Uppdraget kräver noggrannhet och flexibilitet och förmåga till helhetssyn i kombination med en attityd att ingenting är omöjligt. Vidare sätter vi stort värde på din förmåga att samarbeta och hålla dig till överenskomna rutiner.    Ansökan Du är välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Uppdragen tillsätts löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Arbetsgivare
Valueone AB
Hemsida: http://www.valueone.se
Ansökan
Ansök senast 5 February (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Civilingenjör inom Supply Chain Management

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 February (18 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Om jobbet Har du startat din karriär inom Supply Chain Management och är sugen på att utvecklas inom området och anta en ny utmaning? Vi erbjuder nu en unik och spännande chans att fortsätta utvecklas inom Supply Chain Management tillsammans med oss! AFRYs affärsenhet för Supply Chain Management är specialiserade inom analys och förbättring av produktion och produktionsflöden samt utveckling av logistik och materialhantering. Vårt fokus är förbättringsprojekt inom produktion, logistik och inköp. Med vår samlade erfarenhet och kompetens kan vi med glädje hjälpa våra kunder med projekt och uppdrag inom bland annat:   Verksamhetsutveckling och förändringsarbeten Kravställning, upphandling och projektledning Digitalisering av processer och informationsflöde Logistikutveckling och produktionseffektivisering S&OP design, utveckling och implementering Strategiskt, taktiskt och operativt inköp: Direkt och Indirekt material, Projektinköp (Entreprenad och Investeringsinköp) Lokalisering och dimensionering av lager 3PL utformning, upphandling och utveckling Vem är du? Vi söker dig som har en civilingenjörsutbildning, med inriktning mot logistik och teknik, samt 2-5 års erfarenhet inom Supply Chain Management.   Som person är du driven, målmedveten samt analytisk och strukturerad. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga kontakter både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ för att kunna vårda de kontakterna på bästa sätt. Att dela med dig av dina kunskaper till kunder och kollegor är en självklarhet. Du är en ödmjuk och serviceinriktad person och rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Vi erbjuder AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och det vill vi att du skall vara med och bidra till. AFRYs strategi och fortsatta tillväxt är något som gynnar utveckling för varje medarbetare och det ger möjligheter utöver dom vanliga.  Hos oss kommer du att jobba tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor, du får ett komplett paket med bra lön och extraordinära förmåner, trygghet med kollektivavtal och inte minst kul på jobbet - varje dag! Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 6 February (18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Exjobb - med passion för Industri 4.0

Arbetsgivare / Ort: Combitech AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 February (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du i slutet av dina studier och ska göra exjobb? På Combitech har vi spännande exjobb i teknikens framkant! Vi vill att du i din vardag ska få göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle. Vill du vara med på vår resa? Sök Combitechs exjobb! Din roll som Exjobbare Våra kunder i står inför spännande utmaningar med bland annat ökande digitalisering, modellbaserade arbetssätt och innovativa tillverkningsmetoder. Industri 4.0 och smarta fabriker anges ofta anges som målbilder i förändringsarbetet med alltmer uppkopplade verksamheter. Vi söker nu er som vill bidra till fortsatt utveckling av vår förmåga att möta våra kunders behov av stöd. Er uppgift blir att kombinera generella beskrivningar av Industri 4.0 med våra kompetenser på Combitech till ett material som kan fungera som underlag för strategiska beslut om fortsatt utveckling av våra tjänsteerbjudanden, vår kompetensutveckling samt våra kommande forskningsprojekt och rekryteringar. Vi önskar ett perspektiv som utgår från våra kompetenser inom Supply Chain Management och industrialisering med analys av hur vi kan skapa kombinationskraft med våra andra spetskompetenser inom Combitech. Vad kan du tillföra? Vi söker två personer som studerar till civilingenjör eller master inom maskinteknik eller industriell ekonomi. Ni är nära examen och skall genomföra examensarbetet med start i början av 2021. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har intresse för samarbete över teknik- och kompetensområden och för konsultrollen. Som person är du nyfiken, ansvarstagande och inspireras av nya utmaningar och sammanhang. Exjobbet kan till stor del genomföras på distans men delar av arbetet kan komma att behöva utföras i våra lokaler i Linköping eller vid besök hos våra medarbetare i närheten. Vi ser därför gärna att ni har en stark anknytning till Östergötland. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan direkt. Kom och gör skillnad Hos Combitech får du möjlighet att växa i vår företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb!
Arbetsgivare
Combitech AB
Ansökan
Ansök senast 11 February (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Sommarjobba som Supply Planner

Arbetsgivare / Ort: Carlsberg Supply Company Sverige AB / Falkenberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 February (1 månad 9 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Carlsberg söker fyra stycken Supply Planners inför sommarperioden 2021! Som Supply Planner hos oss kommer du att ansvara för delar av Carlsbergs försörjningsplanering som består av produktionsplanering, lagerstyrning och operativt inköp. Som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vi uppnår den servicenivå vi har som mål samtidigt som vi håller en hög kostnadseffektivitet. I rollen som Supply Planner följer du även upp resultat och genomföra egna analyser för att identifiera förbättringsåtgärder inom ditt ansvarsområde.


Du kommer att ha ett nära samarbete med produktion och logistik i både Falkenberg och Helsingborg samt med externa partners och leverantörer. Tjänsterna avser sommarvikariat under perioden juni- augusti med arbetsplats i Falkenberg och du rapporterar till Head of Internal/External Supply Planning.


Varför ska du välja Carlsberg för ditt sommarjobb?

Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Detta är en spännande tjänst där du kommer att ha ett varierande arbete i en internationell miljö med många kontaktytor både internt och externt samt möjlighet att påverka en stor del av försörjningskedjan. För dig som motiveras av utveckling finns därför stora möjligheter till att växa långsiktigt inom företaget även efter sommarvikariatsperioden!


Vad du bidrar med till teamet

Du har högskoleutbildning eller likvärdigt, gärna med inriktning mot Supply Chain och/eller teknisk utbildningsbakgrund. För att vara lämplig i rollen som Supply Planner hos oss är det ett krav att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift då du har många internationella relationer i denna position. Vi söker dig som har goda egenskaper i logiskt tänkande och systemförståelse, meriterande om du har arbetat i helintegrerade affärssystem (tex SAP) och Lean arbete sedan tidigare.


För att trivas i rollen som Supply Planner är du handlingskraftig och självständig med ett prestigelöst och proaktivt angreppssätt. Vi söker dig som är resultatinriktad och som alltid strävar efter bästa möjliga service- och kundleverans.


Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan direkt!

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Specialist på mail: [email protected] Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval och möjliggör det för dig att ha ditt sommarjobb klart inom några veckor! Sista ansökningsdag är 28:e februari 2021. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Carlsberg Supply Company Sverige AB
Årstadvägen
31122 Falkenberg
Ansökan
Ansök senast 28 February (1 månad 9 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Huvudplanerare

Arbetsgivare / Ort: Rototilt Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 June (4 månader 18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Rototilt är världsledande tillverkare av tiltrotatorer, styrsystem och tillbehör för entreprenadmaskiner. Vi är ett företag i tillväxt som ser ljust på framtiden med spännande utmaningar och möjligheter. Vårt hjärta och ursprung finns i Vindeln, men vi har världen som arbetsfält Vi är ett företag i tillväxt som ser ljust på framtiden med spännande utmaningar och möjligheter. Vi söker nu en huvudplanerare, ett spännande jobb för dig som gillar händelserika dagar och är riktigt vass på planering. I din roll ansvarar du för att driva och upprätthålla huvudplan med fokus på att balansera behovssignalen med tillgänglig kapacitet, kundprognoser från marknad och balansering av material och produktionsplaner, och blir den sammanhållande länken i vår S&OP process. Du arbetar långsiktigt och inledningsvis kommer din tid fokusera mycket på att driva utveckling av processer, rutiner och verktyg för att sätta systematiska arbetssätt för att balansera servicegrad med kapitalbindning. I din roll som huvudplanerare hos oss kommer du att skapa full flödesöversikt över hela produktionskedjan från komponenter till färdiga varor. Du kommer dagligen att delta i möten och se till att uppgjorda planer följs och svarar mot förändringar i försäljningsmönster. I din roll kommer du att leverera långsiktiga volymplaner och driva S&OP arbetet tillsammans med övriga intressenter. Du samverkar med alla funktioner i företaget och även våra dotterbolag i såväl löpande produktion men även i pågående projekt rörande nya produkter. Vi arbetar i M3 som affärssystem, där ansvarar du för att vara den sammanhållande länken för prognosarbetet och för styrning av planeringsparametrarna. Du följer även upp nyckeltal som exempelvis planerade lagernivåer och planriktighet. Utifrån verksamhetens behov supporterar och implementerar du förbättringar tillsammans med chefer och personal inom produktion och marknad. Du har många kontaktytor både inom och utanför Sverige som exempelvis sälj, marknad, produktberedning, produktion, lager och inköp. Vi söker dig som har en civilingenjörsexamen och/eller en akademisk examen inom logistik/supply chain management. Du har sannolikt tidigare ansvarat för huvudplanering och är trygg med att sätta kapaciteter och planer utifrån aktuellt kundbehov. Din systemmognad är hög och du är en van användare av ERP-system och Excel. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, kunna ta egna initiativ och samtidigt vara en teamspelare. Du har också en god förmåga att dokumentera och slutföra ditt arbete enligt plan. Du behärskar också engelska i såväl tal som skrift Det händer mycket hos oss på Rototilt, därför är det viktigt att du kan behålla lugn och fokus trots högt tempo och många parallella processer. Känner du igen dig i egenskaper som lätt för att se helheten, proaktiv och duktig på att kommunicera med din omgivning? Då finns det goda förutsättningar för att lyckas i rollen. Din arbetsplats är på huvudkontoret i Vindeln eller på vårt kontor på Västerslätt i Umeå. Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan direkt. Urvalet sker löpande. Vill du veta mer, kontakta Jan Johansson, Chef Supply Chain, 072 0507580
Arbetsgivare
Rototilt Group AB
Hemsida: http://www.rototilt.com
Ansökan
Ansök senast 6 June (4 månader 18 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.