På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Logistikingenjör
Spela filmen

Logistikingenjör

21 Lediga jobb

Manager Logistics Manufacturing Engineering

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / SKÖVDE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du leda, coacha och utveckla våra medarbetare för att därigenom driva verksamheten mot uppsatta mål? Vill du ha en dynamisk arbetsdag som innehåller allt från att delta i teknisk problemlösning till att medverka i det strategiska arbetet med framtidens produkter och produktionsprocesser?

Powertrain Production i Skövde söker avdelningschef för teknologiområde Logistik.

Det här är vi.

Volvo Group Trucks Operations i Skövde tillverkar motorer och komponenter till alla tunga fordonsapplikationer inom AB Volvo. Vi tillhör Teknikfunktionen och har uppdraget att säkerställa produktionstekniskt grundskick samt utveckla, leda och implementera process- och produktionslösningar för gjutning, bearbetning, montering och logistik. Vi är på en spännande och utmanande resa med omfattande projekt, ny teknologi och nya arbetssätt vilka ämnar bidra till en mer hållbar framtid.


Intern logistik och materialhantering, Skövde, det här är vi.

Här arbetar vi tillsammans med att rationalisera och effektivisera dagens och framtidens interna logistikprocesser genom strukturerad problemlösning. Vi är ca 25 medarbetare uppdelat på projektledare, produktionsingenjörer, förpackningsingenjörer och första linjens ledare. Som avdelningschef för teknologiområde Logistik medverkar du i ledningsgrupp Teknik och Logistik, stödjer införandet av nya produkter och processer i vår produktionsprocess, leder och stöttar kollegor samt medarbetare. Du arbetar också med att driva det taktiska/strategiska arbetet med framtidens logistikprocesser.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett stort engagemang för ledarskapsfrågor, arbetar med situationsanpassat ledarskap och ser möjligheter i förändring. Du är en ledare som använder vår mångfald, bygger kultur enligt Volvo Values och tar vara på medarbetarnas perspektiv. Du uppmuntrar nätverkande och tvärfunktionalitet och leder genom att ställa frågor. Vi söker dig som är Högskole- eller Civilingenjör med ledarerfarenhet och relevant teknisk erfarenhet inom produktutveckling, och/ eller produktionsteknik. Erfarenhet inom från logistikområdet är meriterande.

Intressant?

Låter det som att avdelningschef för teknologiområde Logistik är ditt nästa steg i karriären? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

Ansök via volvogroup.com under lediga tjänster så snart som möjligt men senast 2/3 2021.

Är du nyfiken? Har du frågor? Ring mig!

Peter Furhoff, Director Engineering, Tel: 0500 788356

“We drive innovation for sustainable success”

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
54187 SKÖVDE
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supplier Quality Engineer (SQE) - Electronics & Mechatronic

Arbetsgivare / Ort: Altran Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Our company

Altran is part of Cap Gemini and has more than 270 000 employees located all over the world. Our core values Ambition & Care affect everything we do and we will always put our employees first. As a global company, we provide our clients with sustainable engineering solutions that tackle the environmental challenges of today.

Our goal is to help you thrive in your role and expand your knowledge and expertise. At Altran, we focus on getting tight groups where team members can help each other even if their assignment are at different companies. We meet several times a month for lunch or other activities to maintain and share knowledge.

Working for Altran is more than just a job. We have several activities during the year where we meet to share knowledge or just to have fun.

Your role

Are you passionate about innovations and do you want to join Altran as SQE for one of our brand-new product areas?

We now seek a highly qualified SQE within the Electronics and Mechatronics area to support one of our Industry customer in the Gothenburg area.

This role will focus on knowledge of quality assurance of suppliers who also develop software and knowledge of manufacturing processes of, among others, PCBA.

Main tasks

  • Responsible for establishing, maintaining and improving the supplier quality assurance and development system in the commodity.
  • Perform audits on new and existing suppliers with the purpose of evaluating the expected quality or sustainability performance of the supplier and provide relevant information into supplier selection decision forums and commodity management.
  • Guide the suppliers in the APQP and PPAP process and evaluate/approve the result of the suppliers APQP and PPAP work.
  • Be involved in internal and external drawing reviews to synchronize the demands in order to reduce risk and avoid miss understanding, be involved supplier selection, tooling approved process
  • Develop strategic suppliers.
  • Work with suppliers and their related departments to achieve all individual KPIs and give support if needed.

Your profile

· To be relevant for the role you need to have minimum a bachelor’s degree in Electrical engineering or other relevant discipline.


· You have a senior job-profile with minimum 8 years of experience working as SQE in relevant areas as well as demonstrated experience in performing assessments of new and existing suppliers.


· Your experience and understanding of working with supplier quality related topics and manufacturing engineering are good as well as your knowledge in quality engineering, audit processes and relevant certifications.


· It is also important that you have knowledge and experience of working with quality systems methods and quality engineering practices (APQP, FMEA, MSA, SPC, PPAP, Root Cause Analysis, Lean manufacturing concepts, etc.).

We are looking for a quality minded person with strong planning and problem-solving skills.

It is important that you are self-motivated, result driven / goal oriented and good at collaborating.

Fluent English both orally and in writing is required.

Application and contact

Selection and interviews are running continuously. Apply now since we assign roles during the whole application time span. For questions and for more information contact

Advanced Business Manager, Patrik Millsjö Mob.+46 (0)705 666 369

Arbetsgivare
Altran Sverige AB
Hemsida: https://www.altran.com/se/sv/
Ansökan
Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior inbound Logistics Engineer

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. About us In the inbound logistics engineering EMEA team within supply chain logistics we work together with internal and external stakeholders to find the best logistical solutions for our global inbound supply chain towards our production plants in Europe. This is done by implementing our current standards and systems, but also data analysis and benchmarking to understand the full supply chain with potential cost savings and environmental impact as drivers. The current electrification journey Volvo Cars started, has a big impact on our network and it is crucial that we develop a transportation network that fits these future needs. We are a diverse team with international experience that is looking for an extra person to continue our journey. What you will do You will get a deep understanding of the global Volvo Cars inbound logistical network towards EMEA and become an expert. You will learn the logistical inbound processes and (digital) tools to develop and further improve these processes and tools. You will learn to know, set-up and design our network end to end from supporting the commercial process until implementation. This can be by implementing the current standards, but also by using new business models, partners and strategies based on your own and the team’s expertise as well as cross functional work with other teams, benchmarking and network analysis will support you to make the best commercial and sustainable solution for Volvo Cars and our environment. Your employment location will be in Gothenburg. Do you fit the profile? You have many years solid and recent experience in a logistical function and A M.Sc. in Engineering or similar university degree in Supply Chain Management is a requirement. You have a good general understanding of the end-to-end supply chain with a focus on the inbound area. You are experienced in project management and understand commercial processes and you need to be fluent in English both written and spoken. As person you easily grasps the big picture and sees opportunities,  want to work in a global organization and can communicate effectively selling new ideas both to management and in operations. You will be active in driving change and implementing new ideas in cooperation with external partners. You are curious and base your solutions on facts, figures and analytics. Meritorious skills Previous experience in transportation and lean supply chain is a merit, a background in logistics or supply chain consultancy is an extra merit. Experience in multimodal transportation, crossdocking and sustainable solutions is an asset. You are interested in taking part of our journey to develop a global sustainable logistical network to support our new electric future. How to learn more and apply For questions about the position please contact Senior Manager, Philippe Fouquaet, [email protected] For questions regarding the recruitment process, please contact, Senior Recruiter, Camilla Andréasson, [email protected] We’d like to receive Your application at latest March 7th , 2021,  Interviews will be held continuously. Please note due to GDPR we only accept application via Our Recruitment Tool
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Network Design & Optimization Leader

Arbetsgivare / Ort: Cytiva Sweden AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Help us improve access to life-changing therapies that can transform human health

We are Cytiva, a global provider of technologies and services that advance and accelerate the development and manufacture of therapeutics. Formerly part of GE Healthcare, we have a rich heritage tracing back hundreds of years, and a fresh beginning since 2020.

Our customers undertake life-saving activities. These range from fundamental biological research to developing innovative vaccines, biologic drugs, and novel cell and gene therapies. Our job is to supply the tools and services - the pots, pans, soups and sauces - they need to work better, faster and safer, leading to better patient outcomes.

We are looking for a Network Design & Optimization Leader to work with our expert network supply chain team of 9 employees across the world. Do you have a passion for network design? Then we would love to hear from you!

What you’ll do

  • Develop supply-chain intelligence, including evaluating market value to product, generating intelligence around how to serve market needs with supply-chain operations, and assessing the impact of new product and process technology on the network configuration and overall supply-chain performance
  • Formalize analysis and recommendations into executive summaries for decision-making. Summaries the ideas generated and passed Seed & Select that reflect the vision and creates the strategy. Easy for the Steering Committee to review, understand and make decision
  • Service level shift impact on cost, OTD and inventory. Visualized and communicated prior to decision-making.
  • Identify Standard Operating Procedures and guidelines as needed to improve logistic results and process rigor. Create and communicate change recommendation proposition, implement change control process as part of Standardized Project Management Program. Follow up in the “6 month review” as part of KPI
  • Drive distribution center consolidation, and improved trade flows.

Who you are

  • Bachelor’s degree in Logistics, Supply Chain or Engineering.
  • Experience in logistics or supply chain modeling & simulation.
  • Minimum of 5 years of experience with multiple distribution centers, related technology, all modes of transportation, international trade compliance, financial analysis and project management
  • Proven business/financial acumen, including demonstrated ability to motivate, influence, solve complex problems, and inspire change at all levels of the organization.
  • Proven ability to meet deadline in a fast pace changing environment.
  • Willing to travel domestically and internationally up to 25% of time
  • Add insight and expertise to overall Logistics Vision, Mission, and strategic imperatives as required.

Who we are

Whatever your role, we bring purpose and challenge into our everyday work. If you are driven to make the world a better place thanks to science and medicine, you’ll feel right at home here. If you’re flexible, curious and relentless, you’ll belong. If you are excited about a global culture, this can be the place to further your career.

Our business is growing quickly and we hire across the board. Interview and selection will happen continuously and an opening can be filled before last day of application, March 7th.

Want to know more? Experience life at Cytiva on our Careers website, Instagram channel and LinkedIn page!

Cytiva is global life sciences leader with over 7000 associates across 40 countries who are dedicated to our mission to advance and accelerate therapeutics. As a trusted partner to customers that range in scale and scope, Cytiva brings efficiencies to research and manufacturing workflows, ensuring the development, manufacture and delivery of transformative medicines to patients.

Cytiva is part of the Danaher family of companies, a global science and technology innovator committed to helping customers solve complex challenges and improving quality of life around the world.

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB
Björkgatan 30
75184 Uppsala
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driven produktionsingenjör med logistiktänk till Hallsta Pappersbruk

Arbetsgivare / Ort: Holmen AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
I skogen växer framtiden. Väx med oss! Har du ett stort teknikintresse och gillar att lösa problem? Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt? Din nya arbetsplats Hallsta är ett av Europas ledande bruk inom nischen färskfiberbaserat specialpapper. Vi driver utvecklingen mot framtidens pappersprodukter med stort fokus på hållbarhet. Våra produkter är klimatneutrala och vårt bruk är idag helt självförsörjande på ånga. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Hos oss hittar du närmare 400 medarbetare. Vi finns längs den vackra Roslagskusten, 4 mil norr om Norrtälje och 6 mil öster om Uppsala. Din framtida utmaning Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som produktionsingenjör är att utveckla och optimera processen som berör produktionskedjans logistikflöden: från rull- och emballeringsmaskiner hela vägen till våra lastbärare. Du ingår i ett dedikerat team där du har ett sammanhållande ansvar för processutveckling, kostnadseffektivitet och kvalitet. Arbetet innebär ett proaktivt och produktionsnära arbetssätt, med allt från att bistå vid felsökning till att optimera flödet. Betoning ligger på att utveckla arbetssätt och skapa engagemang i teamet. I arbetet kommer du att ha mycket kontakter både internt och externt, och du förväntas kunna ersätta såväl sektionschef som tekniker vid behov. För att lyckas i rollen För att trivas i rollen som ingenjör hos oss behöver du vara driven, proaktiv och engagerad. Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper för arbetet.  Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning logistik, massateknik, pappersteknik, mekanik, eller automation. Alternativt en liknande utbildning kombinerad med relevant erfarenhet. Oavsett om du har lång erfarenhet inom ämnet eller är nyexaminerad är du intressant för oss. Om du har erfarenhet inom process- och produktutveckling och har arbetat med LEAN, ser vi det som ett plus. Som person gillar du att hitta nya lösningar och värdesätter teamets framgångar. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och arbetar målinriktat, enligt Holmens värderingar Mod, Engagemang och Ansvar. I denna tjänst ser vi även att du som person tycker om att tänka ifrågasättande och gärna utmanar med nya tankar och idéer. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Vi erbjuder dig Nu har du tillfälle att arbeta i ett företag med den senaste tekniken inom papperstillverkning på en av världens främsta bokpappersmaskiner. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget. Vi har bra anställningsvillkor, stimulerande och varierande arbetsuppgifter. Vi sätter dig som medarbetare i fokus, vilket innebär att vi lägger stor vikt vid introduktionen så att du kommer in i rollen på ett bra sätt. Vi har även möjlighet att erbjuda boenden till en låg kostnad, både permanenta, samt enkla övernattningslägenheter. Hos oss får du det bästa av två världar. På Hallsta pappersbruk så arbetar du i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, så har vi också styrkan som koncern med musklerna att genomföra utveckling och förändring. I skogen växer framtiden Holmen är en av Sveriges största skogsägare och den växande skogen är grunden för vår verksamhet. Här får du jobba med skogens kretslopp från planta till planka, där vi förädlar råvaran till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker. Holmen producerar även förnybar energi från vatten- och vindkraft. Med hållbarhet i alla led får du vara med och skapa en bättre framtid tillsammans med oss. Holmen Paper är en av världens ledande tillverkare av trähaltigt tryckpapper till magasin, böcker och reklam. Vi erbjuder innovativa, hållbara och resurseffektiva produkter som baseras på färsk fiber från omsorgsfullt brukade svenska skogar. Via våra två svenska pappersbruk i Hallsta och Braviken samt våra sju europeiska säljbolag erbjuder vi innovativa lösningar till kunder över hela världen. Vårt huvudkontor ligger i Norrköping och idag är vi fler än 850 medarbetare som producerar drygt 1,1 miljoner ton papper varje år.
Arbetsgivare
Holmen AB
Hemsida: https://www.holmen.com/sv
Ansökan
Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikingenjör

Arbetsgivare / Ort: Cytiva Sweden AB / Umeå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Logistikingenjör

Om jobbet

Hjälp oss att förbättra tillgången till livsavgörande behandlingar som kan förändra människors hälsa

Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av terapier. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.

Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker en logistiktekniker till vår avdelning för Supply Chain & Logistics då vi är inne i en händelserik och expansiv fas och kommer vara det de kommande åren med bland annat nya produkter samt förändringar i nya och befintliga arbetssätt och materialflöden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som logistiktekniker är att:

  • Säkerställa effektiva processer och flöden inom funktionen för logistik
  • Hantera uppsättning och underhåll i vårt lagerhanteringssystem
  • Underhålla dokument och processer för arbetet
  • Använda dig av olika lean verktyg för att optimera hanteringen av material
  • Förbättringsarbete och effektivisering
  • Ta fram standardförfaranden och utbilda personalen i dessa

Vem är du

  • Civil- eller högskoleingenjör mot logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Grundliga kunskaper inom supply chain management och logistik
  • Erfarenhet av att jobba i olika affärssystem (Oracle/WMS/MSCA är särskilt meriterande)
  • Erfarenhet av att jobba med lean och six sigmametodik
  • Erfarenhet av projektledning
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt

Vi söker dig som är drivande och ansvarstagande. Som person har du god förmåga att analysera problem och generera kreativa lösningar. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta samtidigt som du är van att arbeta självständigt. Du är serviceinriktad med stor integritet. Arbetet förutsätter också att du är noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad.

Vi befinner oss i en expansiv fas och har stort behov av ny personal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 14/3. Varmt välkommen med din ansökan!

För frågor rörande tjänsten kontakta Mikael Kronberg, [email protected]

Vilka är vi?

Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.

Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida!

Cytiva är en 3,3 miljarder USD global ledare inom biovetenskap med nästan 7 000 anställda i 40 länder som är hängivna vårt uppdrag att främja och påskynda behandlingar. Som en pålitlig partner till kunder världen över bidrar Cytiva till ett effektivt arbetsflöde till forskning och utveckling, säkerställer tillverkning och leverans av omvälvande mediciner till patienter.

Cytiva är en del av Danaher-familjen, en global nyskapare inom vetenskap och teknologi som är hängiven att hjälpa kunder att lösa komplexa utmaningar samt förbättra livskvaliteten välden över.

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB
Mariehemsvägen 212
90124 Umeå
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.   Scania Logistics Centre Sweden, OL, är Scanias logistikcenterverksamhet i Sverige och har 600 anställda fördelat på tre logistikcenter i Södertälje och Oskarshamn. Organisationen är relativt ung och har växt mycket under senare år, tack vare Scanias ständigt ökande fokus på hållbar logistik. OLS är Södertäljes största logistikcenter med ca 280 medarbetare som arbetar med emballagenedbrytning, logistik för R&D samt att leverera material till Chassi- och Transmissionsmontering. Vi är inne i en händelserik period och kommer fortsätta att vara det de kommande åren med nya produkter samt förändringar i nya och befintliga materialflöden och arbetssätt. För att möta dessa utmaningar vill vi fortsätta vara en stark logistikfunktion, och behöver rekrytera en ny Logistikutvecklare. Arbetsuppgifter I ditt arbete med den lokala ledningsgruppen (Gruppchef produktion, Team Leader, Verkstadstekniker, Logistikutvecklare) kommer du arbeta med Scanias produktionssystem (SPS) och tillämpa det för att förbättra verksamhetens processer och hantera dagliga utmaningar. Du kommer även arbeta med att leda projekt där du har stor hjälp av dina drivna logistikutvecklingskollegor. Det kan tex. handla om att dimensionera lagerkapacitet, hitta bästa sätt att flöda material till våra kunder och analysera hur vi långsiktigt kan optimera våra ytor och processer för att vara så effektiva som möjligt. Projekten som drivs inom gruppen kan både vara mindre med kort tid från start till mål, till tvärfunktionella- och strategiska projekt som spänner över flera år. Din profil Vi tror att du är civil- eller högskoleingenjör med inriktning mot logistik. Du har med fördel arbetslivserfarenhet inom produktion och logistik. Som person är du drivande, duktig på att samarbeta och skapa goda relationer. Då vi arbetar tvärfunktionellt är det viktigt att ha en bra dialog och relation med personer i processen, våra kunder och såklart med kollegor. Ett gott samarbete i dessa gränssnitt är nyckeln för att lyckas i rollen. Du behöver även ha en god förmåga att analysera problem och komma med lösningar som är bra för hela logistikkedjan. Förmågan att se helhetsperspektivet och samtidigt strukturerat jobba igenom detaljer krävs. I samarbetet med den lokala ledningsgruppen och genom projekt du driver kommer du ha stora möjligheter att påverka och driva utvecklingen av logistikflöden på Scania. För mer information kontakta gärna Fredrik Riddersholm, Gruppchef Logistikutveckling OLSX, tel. 08-553 70423. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden. Ansök via www.scania.com/jobb senast den 14/3 2021. Scania använder sig av tester som en del i rekryteringsprocessen.   Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 14 March (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nyexad civilingenjör inom logistik

Arbetsgivare / Ort: ÅF Pöyry AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 March (15 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Om jobbet AFRY Future ger nyutexaminerade möjlighet att prova rollen som konsult med möjlighet till anställning hos kunden eller AFRY efter framgångsrikt uppdrag. En möjlighet att starta din karriär på ett spännande och meriterande sätt! Våra kunder är stora multinationella bolag som är verksamma världen över. Vi hjälper till att stärka våra kunders processer, leverantörskedjor och flöden. Leanfilosofin och ständigt förbättringsarbete är en självklar del av vår verktygslåda. Vem är du? Nu letar vi efter dig som är en högpresterande individ som är redo att testa dina vingar. För att få en god start hos oss vill vi att du har en civilingenjörsutbildning i botten och är nyutexaminerad, redo för en spännande utmaning! Vi ser gärna att din utbildning är inriktad mot logistik och teknik. Meriterande med erfarenhet av något/några av följande områden: Fordons- och/eller annan tillverkande industri Produktions- och logistikutveckling Dimensionering av buffertar och lager Som logistikingenjör står du för driv, kommunikation och tydlighet! Du brinner för lagarbete, drivs av utmaningar och älskar tävlingar och sociala sammanhang. Du är prestigelös och gillar att lösa problem, både högt och lågt. Du är analytisk och har god administrativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.  Du trivs med att ha mycket sociala kontakter i arbetet och kan hantera dessa kontakter på ett professionellt sätt. Du är en ödmjuk och serviceinriktad person med ledaregenskaper; som inger förtroende och trivs med stort eget ansvar.Om annonsen stämmer på dig, skicka in en ansökan till oss redan idag. Vi vill veta mer om dig!  Här kommer du få chansen att utveckla framtidens logistiklösningar hos några av världens främsta bolag och tillämpa dina förvärvade kunskaper i praktiken. Du är inte rädd för att hugga i där det behövs och har ett genuint intresse av industri och produktion.  Tjänsten kommer att tillsättas omedelbart, det är därför viktigt att du avslutat dina studier och är redo att kasta dig ut i arbetslivet! Vi erbjuder Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.  AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om företaget AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Making Future.
Arbetsgivare
ÅF Pöyry AB
Hemsida: www.afry.com
Ansökan
Ansök senast 17 March (15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistikutvecklare till framtidens produkter

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 March (16 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Vill du ha en spännande roll inom en framgångsrik verksamhet under utveckling och vill vara med att skapa de bästa logistiska förutsättningarna för att montera framtidens axlar och växellådor?  Vi är ett ungt och tryggt team på nio stycken medarbetare och en gruppchef med mål att skapa en effektiv och säker internlogistik. Det är en driven grupp som strävar efter att ta vara på varje individs styrkor genom engagemang och inkludering. Nu söker vi två nya medarbetare med intresse för operativa logistikfrågor blandat med projektledning och ledarskap i en produktionsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter! Hos oss får du möjligheten att arbeta med erfarna kollegor inom ett eget ansvarsområden med mandat för eget beslutsfattande.  Vill du arbeta med hållbara och effektiva transportsystem Vår vardag består av omväxlande arbetsuppgifter med blicken fokuserat mot framtiden. Vi ställs dagligen inför en stor variation av problemlösning där beslut behöver fattas utifrån den unika situationen. Den dynamiska produktionsmiljön ger möjligheter till nya utmaningar av olika karaktär. • Du kommer i nära samarbete med linjeorganisationen arbeta med bl a operationella frågor som rör effektivitet i våra flöden, ergonomiska förutsättningar samt säkerställande av kvalitén i våra leveranser till kund. • Du kommer i projektform driva dina uppdrag från planering till implementering för att slutligen få se resultatet i organisationen. Det kan exempelvis handla om inköp av logistiknära utrustning och tjänster, flödessimuleringar, utveckling och implementering av nya arbetssätt och metoder. • Genom att sprida delaktighet och engagemang för våra uppdrag bidrar du till vi tillsammans utvecklar och förbättrar vår verksamhet genom Scanias Produktions System, SPS. Har du den här bakgrunden? • Du har en högskole-/civilingenjörsexamen. • Vi ser att du är nyexaminerad eller har 0-2 års arbetslivserfarenhet inom logistik. • Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.   Är det här du? Har du förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv och samtidigt förståelse av vikten att jobba igenom detaljerna kommer hjälpa dig att lyckas i uppdraget. Du är samarbetsorienterad, har god struktur över dina uppgifter och är duktig på att ta egna beslut. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och prestigelös som person samt har ett stort engagemang för logistik och ledarskap.   Ta reda på mer! Om du är intresserad och vill veta mer om tjänsten, vänligen kontakta mig Mathias Gälsing (Gruppchef, DTLTT) 08-553 81240. Är det dig vi letar efter? För mig och Scania är mångfald och jämställdhet en viktig fråga och vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan görs via Reflex/Jobbsök och ska innehålla personligt brev, CV och relevanta intyg. Sista ansökningsdag är den 18 mars 2021. JobbID: 20203459 Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Södertälje.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 18 March (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Utredare till verksamhetsområde Logistik

Arbetsgivare / Ort: Försvarets Materielverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 March (19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Logistikingenjör

Om jobbet
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, GRIPEN-flygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Om oss Enheten Logistikledning och teknisk tjänst ansvarar för och organiserar verksamhet för att leverera tjänster inom logistikledningssystem innefattande logistikledning och teknisk tjänst till i huvudsak Försvarsmakten. Det är en förhållandevis stor bredd i tjänsterna som levereras men syftar till att skapa rätt förutsättningar för logistikledning och ett bakre operativt stöd för teknisk tjänst. Det handlar om allt från att tillhandahålla utbildningar, genomföra utredningar och upphandla och leda expertstöd inom teknik och material som några exempel. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med andra avdelningar inom FMV, Försvarsmakten samt externa leverantörer. Arbetsuppgifter Som utredare är den största tyngdpunkten i arbetsuppgifterna utförande av olika logistikledningsutredningar med syfte att optimera den materiella tillgängligheten på levererad försvarsmateriel. Det utredningsstöd som du bidrar med sträcker sig över hela logistikområdet. Exempelvis hantering av försvarsstandarder och batterier, utveckling av Vård FM etc. Du arbetar tillsammans med övriga på logistikledningsuppdraget, produktledaren, Försvarsmakten och konsulter i att driva koncept- och metodutveckling inom logistik. Vi söker dig som Du har en teknisk högskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik. Har du en officersutbildning inom teknisk tjänst eller med logistikinriktning är det någonting vi ser som positivt. Du har erfarenhet av självständigt arbete i form av utredningar, analyser och rapportskrivningar. Vidare har du erfarenhet av planering och styrning av arbetsgrupper. Har du arbetat med tekniska standarder ser vi det som en fördel och likaså erfarenhet av projektarbete och arbete i SharePoint. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ILS/underhållsberedning inom FMV/FM eller motsvarande. Har du även erfarenhet av logistikledning, teknisk tjänst eller förnödenhetsförsörjning tror vi att det kommer hjälpa dig att lyckas i rollen som utredare. Tjänsten kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du har god datorvana med kunskaper i Microsoft Officepaketet. Har du kunskap i Siemens teamcenter och offentlig upphandling är det meriterande. Du är en självgående person som arbetar bra med andra människor samt har en god muntlig kommunikation. Du är kreativ och förblir motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser. Komplexa frågor är någonting du arbetar bra med då du bland annat kan gör korrekta avvägningar och prioriteringar med ett strategiskt och brett perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Tjänsten är placerad i Stockholm. I tjänsten finns möjlighet till resor såväl inrikes som utrikes. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Per Andersson, OFR/O Gunnar Hansen och OFR/S Peter Boström. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Vid frågor ber vi dig kontakta Kent Vikström på telefon 08-782 4000. Sista ansökningsdag är 2021-03-21.  FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Försvarets Materielverk
Hemsida: http://www.fmv.se
Ansökan
Ansök senast 21 March (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.