På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lageransvarig
Spela filmen

Lageransvarig

13 Lediga jobb

Produktionsledare logistik till Arken Zoo Centrallager

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arken Zoo är ett spännande företag i tillväxt som ingår i Musti Group, Nordens största husdjurskedja. Totalt har vi ca. 300 butiker i Finland, Sverige och Norge, med en stark tillväxt de närmsta åren. Vi har också en stor och växande e-handel. Vårt mål är att ständigt göra livet enklare, säkrare och roligare - för dig och ditt husdjur. Läs mer på www.arkenzoo.se På vårt lager i Eskilstuna på ca 25 000kvm jobbar ca 120 anställda och vi levererar produkter till e-handelskunder i Sverige och Norge och till våra butiker i Sverige, Norge och Finland. Vi levererar till våra varumärken Arken Zoo, Djurmagasinet, Animail och Vetzoo i Sverige, Musti och Vetzoo i Norge samt Musti ja Mirri i Finland. Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Arken Zoo och Jefferson Wells. Du kommer att bli anställd hos Arken Zoo. Vill du bli ha en central ledarroll i ett framgångsrikt och expansivt företag med ansvar för att vidareutveckla vårt lager. Så kan det bli! Arken Zoo växer och behöver vi ytterligare hitta en ledare som kan gå in och axla rollen som produktionsledare. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Om tjänsten En aktiv och pulserande ledarroll där du är operativt ansvarig för ett affärsområde inom lagerverksamheten och leder ett team om ca 30-40 personer. Till din hjälp har du två teamledare i produktionen som arbetar mot uppsatta KPI:er och ser till att medarbetarna når sina dagliga mål. Du kommer ha fullt personalansvar och ansvarar för nyintroduktioner, utvecklingssamtal, arbetsplatsträffar och rehabiliteringsutredningar. Du får ett stort ansvar genom att vara chef för det största affärsområdet i produktionen som är butiksledet (B2B), vi levererar produkter till alla våra butiker i Sverige, Norge och Finland. Du har även tre andra produktionsledare för affärsområde E-handel och Inbound som du samarbetar med. I rollen: - är det enormt viktigt att du leder och motiverar dina medarbetare på ett optimistiskt sätt - organiserar och fördelar du resurser på bästa sätt för att säkerställa att arbetsuppgifterna utförs i tid till förväntad kvalitet - önskar vi att du jobbar med förbättringar och effektivisering av processer och stödsystem - ansvarar du för att optimera lagerytor och driver små arbetsprojekt Placeringsort är Eskilstuna där vi har vårt stora centrallager på 25 000kvm, där vi hanterar ca 13 000 artiklar och du rapporterar direkt till lagerchefen. Tjänsten innebär 2-skifft, du jobbar dagtid från måndag-fredag ena veckan och andra veckan söndag kväll till torsdag kväll. Vem är du? Till rollen som produktionsledare logistik söker vi dig som har en utbildningsbakgrund från YH eller högskola inom logistik eller företagsekonomi. Du jobbar troligtvis idag som produktionsledare, teamledare, logistiker eller en annan ledande roll inom lager och logistik. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en riktigt god kommunikatör som är pedagogiskt och som ser att alla medarbetare förstår dig. Du måste kunna kommunicera på svenska och engelska på en hög nivå. Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo, samtidigt som du är utvecklingsinriktad. Vidare är du noggrann men har ändå en känsla för helheten. Du har en förmåga att självständigt identifiera förbättringar, samtidigt som du kan samspela med kollegor för att implementera dessa. Du har hög integritet, vilket passar bra ihop med att vi sätter hög vikt vid förmågan att driva igenom förbättringar. Mycket meriterande: - erfarenhet från ledarroll inom lager eller logistik - duktig på att få sin personal att våga ta egna beslut - erfarenhet från förbättringsarbete - erfarenhet från att delta i eller leda projekt Vad kan Arken Zoo erbjuda dig? Vi har förmånen att verka i en nordisk miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Våra produkter och kompetens gör skillnad för våra djurvänner och dess ägare. Du kommer i arbetet som Produktionsledare få ett stort ansvar kunna skapa dig en bred förståelse över ledarskap och strategier i ett växande bolag. Sök tjänsten idag! Ansök via www.jeffersonwells.se Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Thomas Andersson på telefonnummer: 016-155733. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 3 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Scorett Footwear AB / VARBERG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling!

Om tjänsten

Till vårt centrallager i Varberg söker vi nu en lagerchef. Som lagerchef har du ansvaret för den dagliga lagerverksamheten. Tjänsten är både strategisk och operativ, vilket ställer stora krav på prestigelöshet, flexibilitet och energi.

Du ansvarar för att tillsammans med VD sätta upp verksamhetsmål, driva och följa upp förändrings- och förbättringsarbeten utifrån företagets strategi och övergripande mål. Vi har en spännande tid framför oss då vi håller på att sjösätta ett nytt affärssystem; Microsoft Dynamics 365 finance and operations där modulen för lagerhanteringssystemet är WHS.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Driva, leda, fördela samt operativt delta i det dagliga arbetet samtidigt som du löpande analyserar, planerar, vidareutvecklar och optimerar lagerverksamheten och lagerflöden.
  • Vara med och säkerställa att det nya affärssystemet (WHS) används optimalt.
  • Budget- och resultatansvar.
  • Personalansvar för lagerpersonalen där det ingår att årligen hålla utvecklingssamtal, utveckla personalen, uppföljning av prestation, personalplanering, schemaläggning etc.
  • Verka för en god positiv teamkänsla på lagret och i resten av företaget.

Som lagerchef rapporterar du till VD.

Bakgrund och kvalifikationer

Vi söker en person som är ordningsam och strukturerad, som arbetar med högt tempo, är lösningsfokuserad, har en hög arbetskapacitet och ett stort ansvarskännande. Förutom erfarenhet av lagerarbete i en ansvarsposition så är det viktigt att du har ett intresse och en naturlig fallenhet för siffor och logistik. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av WHS-modulen som nämns ovan. Du har minst grundläggande kunskaper i Excel och du har inga problem med att analysera enklare rapporter och statistik. Du har goda ledaregenskaper och du har troligtvis truckkörkort.

Nyckelord i din profil är; driven, ansvarstagande, ledaregenskaper, strukturerad, analytisk och hög arbetskapacitet.

Tjänsten

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid (provanställning tillämpas). Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta VD Peter Blomquist [email protected] eller HR-chef Tobias Bellmyr på [email protected]


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Scorett Footwear AB
Härdgatan 22
43232 VARBERG
Hemsida: https://www.scorett.se/information/om-scorett/jobba-hos-oss
Ansökan
Ansök senast 4 March (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Xxl Sport & Vildmark AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
XXL - ett eldorado för sport- och vildmarksälskare. Våra stora varuhus erbjuder ett enormt utbud av kända varumärken till extra låga priser inom sport- och vildmarksprodukter. Hos oss hittar du fotbollsskor, skidor, hockeyutrustning, tennisracketar, löparskor, golf, tält, utrustning till jakt plus mycket mycket mer. XXL är Nordens mest expansiva sport- och vildmarkskedja. Nu fortsätter resan i Sverige. Vi skall bli störst, och det ska vi uppnå tack vare vår stora passion och vårt skickliga affärsmannaskap. Om du har extra stort intresse för sport och vildmark. Om du är positiv, utåtriktad, gillar ha roligt på jobbet och älskar att sälja. Då anser vi att du har DET inom dig. Då är det DIG vi söker. I affärsplan har vi inskrivet: Vi skall vara bäst, vi skall tjäna pengar, vi skall ha kul! Med den parollen är vi nu störst i Norden. Vi som arbetar på XXL Sport & Vildmark har det lite mer hektiskt än andra­ – detta eftersom vi alltid strävar efter att vara bäst! Är du en strukturerad och resultatinriktad person som älskar att sälja och kan omsätta idéer till verklighet? Då kanske du är vår nya lageransvarig! Om tjänsten I rollen som Lageransvarig kommer du arbeta för att optimera logistikflödet mellan lager och varuhus enligt framtagna strategier och uppsatta mål. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att säkerställa hög lagerkvalitét, både gällande ordning och reda såväl som korrekta lagersaldon. Att mottag, in- och utleveranser och inventeringar genomförs korrekt och enligt uppsatta rutiner. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv i syfte att effektivisera och maximera försäljning och kundnöjdhet. Du förväntas också motivera, inspirera och utveckla dina medarbetare i syfte att nå uppsatta mål och förväntningar. Du är en del av Aftersales teamet i varuhuset.   Exempel på arbetsuppgifter : Varumottagning och varupåfyllning Reklamationshantering Leda och coacha lagerteamet mot gemensamma mål Säkerställa korrekt lagerbehållning Din profil Vi söker dig som tidigare arbetat på lager och har god kunskap och erfarenhet kring service och reklamationer. Vi ser gärna att du är social, passionerad, effektiv och alltid sätter kunden först. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har även goda datakunskaper. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom ledarskap och konflikthantering. Arbetsplats : Bäckebol Arbetstid : skift Lön : enligt avtal  Anställningsform : 100% tillsvidare. Vi tillämpar provanställning. Tillsättning : 15 Mars Vi ser fram emot din ansökan. Frågor kring tjänsten skickas till [email protected]  
Arbetsgivare
Xxl Sport & Vildmark AB
Hemsida: http://www.xxl.se
Ansökan
Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Lagerarbetare/skiftledare i ett växande företag.

Arbetsgivare / Ort: Vireta AB / Frövi
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 5 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet

GjordNära söker just nu en driven teamledare som med glädje och energi kan anta rollen som ansvarig på vårt lager i Rockhammar. Här ser du både till att paketen packas och att inleveranser packas upp på rätt sätt. Arbetet kommer i huvudsak handla om att packa ordrar men med en stor möjlighet att utvecklas i rollen och ta ett större helhetsansvar över lagerarbetet.

Vi är ett växande företag inom den gröna näringen och driver webshopen http://www.tunnelväxthus.se Där säljer vi framför allt våra stora tunnelväxthus av egen modell, men även odlingstillbehör så som bevattningssystem, odlingstråg, och allt som hör odling till.

Vi är ett litet företag med 6st anställda men ser en ljus framtid där vi är många fler och det finns stora möjligheter att växa in i en ledarskapsroll. Vi har en tydlig huvudsäsong på våren där trycket är extra högt och vi alla hjälps åt med det som driver verksamheten frammåt.

Som person vill vi att du är ansvarsfull, ordningsam och en riktigt bra lagspelare som kan tillföra en härlig energi till packarbetet. Arbetet är emellanåt fysiskt ansträngande med mycket lyft så en god fysik krävs för att orka med jobbet. Truckkort är meriterande, men inte krav, vi använder både motviktstruck och ledstaplare. Vi använder Garp som lager/logistiksystem.


  • Lön enligt avtal Ehandels-avtalet (Handels)
  • Arbetstider Måndag-Fredag med möjlighet till viss flextid.
  • 6 Månaders provanställning.


Skicka in din ansökan via epost.


Arbetsgivare
Vireta AB
Storbovägen Sågverket
71892 Frövi
Hemsida: www.tunnelvaxthus.se
VISA MINDRE

Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Derome AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
1946 startade Karl Andersson den första cirkelsågen i halländska Derome. Idag driver tredje generationen av ägarfamiljen Derome, som är Sveriges största familjeägda träindustri med 2 300 medarbetare och en omsättning på 8,5 miljarder kronor. Här finns trevliga kollegor, goda karriärmöjligheter och chans att växa genom utbildning. Vi jobbar hårt för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge hos oss. Varje år gör vi roliga trivselaktiviteter och lägger extra kraft på hälsa och välmående, ett hälsosamt och balanserat arbetsliv är viktigt för oss. Vi vill att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av Sveriges största familjeägda träindustri. ARBETSUPPGIFTER Deromes satsning går som tåget! Ambitionen är att vara proffskundernas förstahandsval på bygg- och industrihandelsmarknaden. Nu öppnar vi ytterligare en bygg- och industrihandel - i Värnamo, och söker därför duktiga medarbetare som vill hänga med på vår resa, är det du? Vi söker nu till vår nya anläggning en lagerchef! I rollen som lagerchef ansvarar du för att driva och utveckla lager och logistik på anläggningen vilket innefattar allt från varubeställningar till leveranser och löpande kundkontakter samt personalansvar. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen som lagerchef behöver du vara en god och drivande ledare med hög servicekänsla och samarbetsförmåga. Du har tidigare arbetslivserfarenhet och/eller kunskap inom logistik samt ekonomi- och budgetansvar. Har du dessutom ledarerfarenhet samt erfarenhet av försäljning inom bygg ser vi det som meriterande. ÖVRIG INFORMATION Tjänsten är tillsvidare, på heltid och med tillträde enligt överenskommelse Placering är i Värnamo. Ytterligare upplysningar om tjänsten lämnas av Regionchef Andreas Berg på telefonnummer 0370-34 39 01. Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag! Vi vill ha din ansökan senast den 7 mars eller tidigare då vi tillämpar löpande tillsättning av tjänsten. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs. Läs mer på derome.se
Arbetsgivare
Derome AB
Hemsida: www.derome.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Biltema Logistics söker en driftnära gruppchef

Arbetsgivare / Ort: Biltema Logistics AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Biltema Logsitics är ett logistikföretag med över 500 medarbetare vars huvudsakliga uppgift är att lagerhålla och förse Biltemas varuhus med varor. Biltema Logistic har fyra lager som skickar gods till alla Biltemas varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Biltema Logsics har sedan 2007 haft en kraftig tillväxt vilket har gjort bolaget till en av Hallands största arbetsgivare. Din viktigaste uppgift som gruppchef på lagret hos oss på Biltema Logistics är att skapa resultat genom att leda, utveckla och coacha ditt team till att nå lagrets uppsatta mål. Som gruppchef hos oss kommer du arbeta i ett team om ca 25 medarbetare och rollen innebär ett direkt personalansvar. Du ska vara närvarande i verksamheten där ditt team befinner sig och vara delaktig i det dagliga operativa arbetet. Du som gruppchef ansvarar för allt från dagligt arbetsmiljöarbete till individsamtal och uppföljning. Att arbeta för en god arbetsmiljö är en stor del av ditt arbete. Det innebär att du kommer genomföra introduktioner, utvecklingssamtal, pulsmätningar, medarbetarsamtal, arbetsplatsträffar, riskanalyser och rehabiliteringsutredningar. Du ingår i ett gruppchefsteam och samarbetar tätt ihop med dina kollegor. Du har även ett tätt samarbete med andra avdelningar och funktioner för att på ett effektivt sätt lösa de utmaningar som kan uppstå under en arbetsdag. I din roll som gruppchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat att vara: • Hantera den dagliga driften på lagret utifrån planerad bemanning, uppsatta logistikflöden, platschefs instruktion samt eget operativt arbete. • Leda pulsmöten med din grupp i anslutning till arbetsdagens uppstart och slut. • Ansvara för att all godshantering på lagret sker enligt instruktion beträffande säkerhet, logistik, rutiner och arbetsmiljö. • Ansvara för att företagets rutiner och policys är förankrade samt följs av dina medarbetare. Om dig Du har ett genuint intresse för människor och ledarskap samt ett driv av att vilja se din grupp utvecklas. Du har cirka 3-5 års arbetslivserfarenhet inom ledande befattningar. Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom lager- och logistik. Du är ödmjuk, lyhörd samt har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. Du har ett stort engagemang och vill ständigt utveckla dig, din grupp, ditt lager och Biltema Logistics i stort. Du skapar rätt förutsättningar för medarbetarna i teamet och leder dem mot uppsatta mål. Du deltar i det operativa arbetet för att förstå, visa och coacha medarbetarna till bästa resultat. Du har förmågan att skapa ett positivt arbetsklimat både inom och utanför din grupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent som föregås av sex månaders provanställning. Arbetstiden är förlagd på dagtid kl 07-16. Placeringsort: Halmstad Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande och vi vill därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Robin Redlund, HR-partner: [email protected] Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2021-03-07
Arbetsgivare
Biltema Logistics AB
Hemsida: www.biltemalogistics.com
Ansökan
Ansök senast 7 March (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Site and Warehouse Supervisor, Axalta Coating Systems AB

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Axalta är ett ledande globalt företag som uteslutande fokuserar på lacker och på att förse sina kunder med innovativa, färgstarka och hållbara lösningar. Detta gäller allt från OEM, nyttofordon och lacker till elektriska motorer, byggnader och rörledningar. Våra lacker är utformade för att öka produktiviteten och få materialen att hålla längre. Våra produkter och tjänster omfattar förutom våtlack, kulörmatchningsverktyg, kundutbildningar och processoptimering. Med mer än 150 års erfarenhet fortsätter Axaltas mer än 13 000 anställda att hitta nya sätt att hjälpa fler än 100 000 kunder i 130 länder att bli bättre och mer produktiva varje dag. I Norden har Axalta ca 100 medarbetare som utgår från våra kontor i Sverige, Norge och Danmark. För mer information, besök refinish.axalta.eu och följ oss på LinkedIn. Är det dags att ta nästa steg i karriären inom logistik och ledning? Då kanske detta är den perfekta tjänsten för dig. Vi söker nu vår nya Site and Warehouse Supervisor till vårt lager i Skarpnäck. Lagret och säljkontoret i Skarpnäck fokuserar på våra kunder i Stockholmsregionen. I rollen som Site and Warehouse Supervisor så driver och leder man det dagliga arbetet för att upprätthålla god service till våra kunder. Ansvarområden sträcker sig mellan dagligt operativt arbete till budgetansvar och att driva och leda sitt team mot högt uppsatta mål. Du som tar dig an denna roll kommer att ha ett betydande ansvar och del i att lyfta verksamheten till nya nivåer. Låter detta som en utmanande tjänst för dig? I sådant fall ser vi fram emot din ansökan. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - ha personalansvar för 3-4 lagermedarbetare - ha budgetansvar för den operationella verksamheten - driva konceptet “Company owned store” som kombinerar lageraktiviteter med att nå nya kunder och driva merförsäljning - effektivisera och säkerställa robusta processer - initiera och driva utvecklingsprojekt - uppföljning, analys och rapportering av nyckeltal - operativt arbete i kundtjänst- och lagerarbete vid behov - ansvara för produkttillgänglighet och effektiv återpåfyllnad - samarbeta internt med övriga inom Axalta-organisationen och externt med leverantörer och kunder Kvalifikationer Vi söker dig som har: - tidigare arbetslivserfarenhet och/eller kunskap inom logistik eller leveranskedja. - någon form av ledarerfarenhet som t.ex. teamleader, projektledare eller annan erfarenhet av att leda personal - erfarenhet av att jobba mot slutkund - erfarenhet av förändringsarbete är meriterande - tidigare arbete inom lager eller kundtjänst är meriterande - tidigare erfarenhet av samarbete med extern part - god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska - mycket goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ och entusiasmerande ledare med god samarbetsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av att sätta ihop väl fungerande team som levererar mot uppsatta mål. Då rollen är mångfacetterad ser vi att du är prestigelös och har hög integritet. Detta kombinerat med en hög analytisk förmåga ger dig goda förutsättningar i rollen som Warehouse Supervisor. Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast, dock senast 8 februari, 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Site and Warehouse Supervisor, Axalta Coating Systems AB

Arbetsgivare / Ort: Addilon Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Axalta är ett ledande globalt företag som uteslutande fokuserar på lacker och på att förse sina kunder med innovativa, färgstarka och hållbara lösningar. Detta gäller allt från OEM, nyttofordon och lacker till elektriska motorer, byggnader och rörledningar. Våra lacker är utformade för att öka produktiviteten och få materialen att hålla längre. Våra produkter och tjänster omfattar förutom våtlack, kulörmatchningsverktyg, kundutbildningar och processoptimering. Med mer än 150 års erfarenhet fortsätter Axaltas mer än 13 000 anställda att hitta nya sätt att hjälpa fler än 100 000 kunder i 130 länder att bli bättre och mer produktiva varje dag. I Norden har Axalta ca 100 medarbetare som utgår från våra kontor i Sverige, Norge och Danmark. För mer information, besök refinish.axalta.eu och följ oss på LinkedIn. Är det dags att ta nästa steg i karriären inom logistik och ledning? Då kanske detta är den perfekta tjänsten för dig. Vi söker nu vår nya Site and Warehouse Supervisor till vårt lager i Skarpnäck. Lagret och säljkontoret i Skarpnäck fokuserar på våra kunder i Stockholmsregionen. I rollen som Site and Warehouse Supervisor så driver och leder man det dagliga arbetet för att upprätthålla god service till våra kunder. Ansvarområden sträcker sig mellan dagligt operativt arbete till budgetansvar och att driva och leda sitt team mot högt uppsatta mål. Du som tar dig an denna roll kommer att ha ett betydande ansvar och del i att lyfta verksamheten till nya nivåer. Låter detta som en utmanande tjänst för dig? I sådant fall ser vi fram emot din ansökan. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - ha personalansvar för 3-4 lagermedarbetare - ha budgetansvar för den operationella verksamheten - driva konceptet “Company owned store” som kombinerar lageraktiviteter med att nå nya kunder och driva merförsäljning - effektivisera och säkerställa robusta processer - initiera och driva utvecklingsprojekt - uppföljning, analys och rapportering av nyckeltal - operativt arbete i kundtjänst- och lagerarbete vid behov - ansvara för produkttillgänglighet och effektiv återpåfyllnad - samarbeta internt med övriga inom Axalta-organisationen och externt med leverantörer och kunder Kvalifikationer Vi söker dig som har: - tidigare arbetslivserfarenhet och/eller kunskap inom logistik eller leveranskedja. - någon form av ledarerfarenhet som t.ex. teamleader, projektledare eller annan erfarenhet av att leda personal - erfarenhet av att jobba mot slutkund - erfarenhet av förändringsarbete är meriterande - tidigare arbete inom lager eller kundtjänst är meriterande - tidigare erfarenhet av samarbete med extern part - god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på teknisk svenska och engelska - mycket goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ och entusiasmerande ledare med god samarbetsförmåga. Du har tidigare erfarenhet av att sätta ihop väl fungerande team som levererar mot uppsatta mål. Då rollen är mångfacetterad ser vi att du är prestigelös och har hög integritet. Detta kombinerat med en hög analytisk förmåga ger dig goda förutsättningar i rollen som Warehouse Supervisor. Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast, dock senast 8 februari, 2021. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Arbetsgivare
Addilon Professionals AB
Hemsida: http://www.addilon.se
Ansökan
Ansök senast 8 March (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ansvarig för lager och logistik till Karl Storz

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager och nu vill ta nästa steg i din karriär kan vi ha tjänsten för dig. Vi söker dig som är kommunikativ, serviceminded och som är redo att utveckla och utvecklas med gänget på Karl Storz! Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en ansvarig för lager och logistik till Karl Storz med start i slutet av mars. Här kommer du till en utvecklande roll där du förutom att få lära dig mer om lager, även kommer att få lära dig om logistik och inköp. Du erbjuds * Möjlighet att komma med förslag och utveckla rollen och dig själv på en arbetsplats med högt i tak * Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Till tjänsten söker vi dig som är flexibel och vågar testa nytt. Du kommer att kunna utveckla och förbättra arbetssätt och processer i rollen. Primärt kommer du att: * Packa upp leveranser och pricka av dessa, placera ut det som ska till lagret * Packa upp demokollektioner och lämna in till demoansvarig samt leverera demo till säljare * Löpande ha kontakt med post, transportföretag, säljare och kundservice * Vara ansvarig för att lagret är en säker arbetsplats * Pricka av och packa utgående kundbeställningar * Vara stand in för Inköp och logistikansvarig VI SÖKER DIG SOM * Har tidigare arbetslivserfarenhet från att arbeta på lager * Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken * Har grundläggande kunskaper i Excel * Har körkort B Som person söker vi dig som: * Har en god samarbetsförmåga * Har en god kommunikationsförmåga * Är serviceminded Övrig information * Start: Slutet av mars * Omfattning: Långsiktigt * Placering: Skärholmen * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Karl Storz önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Karl Storz.
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Mantorps Travshop AB / Mantorp
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Lagerarbetare

Om jobbet

Mantorps Travshop är ett företag som tillhandahåller produkter inom området häst. Det är ett företag som har funnits lokalt sedan 70-talet och är numera även stora inom webhandeln. Vi förmedlar produkter inom områdena hovslageri, trav, rid samt till viss del foder.

Då vi nu växer behöver vi stärka upp vår bemanning med en lageransvarig med placeringsort Mantorp.


Arbetsbeskrivning:

Du kommer att ansvara för att produkter som är beställda via hemsidan packas och skickas inom det tidsfönster som vi har lovat våra kunder.

Du kommer även att ansvara för våra lagerutrymmen både de som finns i och omkring butiken samt lagret som finns några km bort. Dagens lagerutrymmen är små så truck får ej plats där. Med att ansvara betyder att produkterna finns lättillgängliga för butikspersonalen när de behövs.

Du ansvarar för all hantering av fodret som levereras ca 1 gång per vecka. Mellan leveranserna ska ytorna där fodret lagras hållas i ordning.

Du ansvarar för att hästskolådor finns på hyllorna så kunderna lätt kan hämta de lådor som de behöver. Dessutom ska lösa sko-par hängas upp på sina platser i butiken.


Personliga egenskaper:

Du är van att arbeta självständigt. Du är noggrann och sätter kundens behov i fokus. Du har viss datavana då alla ordrar hanteras via dator.

Det är i vissa moment ett ganska tungt jobb eftersom lagren sköts manuellt.

Inga utbildningskrav krävs mer än att du förstår, pratar och skriver på svenska.

Körkort B är ett önskemål

#jobbjustnu

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Mantorps Travshop AB
Viby Källgård
59020 Mantorp
Hemsida: www.mantorpstravshop.se
Ansökan
Ansök senast 10 March (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arbetsledare till e-handelslager hos Dagab Inköp & Logistik

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dagab Inköp & Logistik. Om företaget: Dagab Inköp & Logistik skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom b.la. Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. Dagab utvecklar också egna varumärken såsom Garant, Eldorado och Såklart. Deras verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för Dagab. Välkommen du med! Arbetsuppgifter: Hos Dagabs e-handelslager i Årsta hanteras och plockas idag alla beställningar från mat.se, Willys och Hemköps e-handel. Lagret i Årsta bygger i dagsläget ut sina ytor till det dubbla och dem kommer att hantera all e-handel i Stockholm fram tills att deras högautomatiserade lager i Bålsta slår upp dörrarna under 2023. Rollen gäller kvällsskiftet, vilket generellt sett hanterar alla inleveranser. Som arbetsledare har du ett övergripande ansvar för både egen och inhyrd personal. Du har en viktig roll i att bygga laganda och skapa ihållande resultat över tid genom att coacha, utveckla och leda – men även arbeta för att gruppen ska trivas och mår bra. Du drivs av att ständigt förbättra verksamheten och arbetar kontinuerligt med att utvärdera och effektivisera Dagabs arbetsmetoder. Du leder, fördelar och planerar arbetet för din egen grupp och ser tillsammans med övriga arbetsledare till att den dagliga driften levererar enligt uppsatta mål. Du agerar förebyggande och direkt för att minimera produktionsstörningar – och de lösningar du tar fram är långsiktiga och säkerställer att avvikelsen inte inträffar igen. Du ansvarar för dina medarbetares resultat och skapar förutsättningar för dem att nå målen. Genom kontinuerlig uppföljning av KPI:er och tydlig kommunikation av utfall och målsättning säkerställer du samtligas delaktighet i att uppnå målen. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst 5 års erfarenhet som gruppchef eller arbetsledare i ett operativt arbete, gärna inom lager eller logistik • Goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med eftergymnasial utbildning logistik eller Supply Chain Management För att lyckas i rollen är du en driven och framåt som person och för rätt person finns alla förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. För att trivas i rollen är du en prestigelös person som tycker det är givande att arbeta både övergripande och operativt för att följa upp arbetet. Vidare har du ett högt engagemang och ansvarstagande då du ser till att saker blir slutförda och tycker om att samarbeta med andra. Du har goda ledaregenskaper med fokus på långvariga relationer som du genomför på ett strukturerat sätt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Årsta, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kl. 15.00-24.00 Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: e-handel, dagligaruhandeln, DVH, FMCG, arbetsledare, gruppchef, lager, logistik, dagab, axfood, årsta, söderort, stockholm
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Area Manager - Logistik

Arbetsgivare / Ort: Captica AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som har förmåga och erfarenhet av att leda och fördela arbete och som vill vara med på vår kunds resa mot framtidens detaljhandel? Vår kund erbjuder dig möjligheten att bli en del i ett glatt och engagerat team. Du ges möjlighet att utveckla dig själv som individ och växa inom ett spännande och utvecklande företag i en snabbrörlig bransch. Hos vår kund finns det stora möjligheter att påverka, både i rollen som Area Manager i vår lagerverksamhet på kvällstid samt i logistikfödet i stort. OM TJÄNSTEN Tillsammans med andra Area Managers ansvarar du för en av avdelningarna i produktionen och arbetar med den dagliga driften samt planering på veckobasis. Som Area Manager är din främsta uppgift att leda teamleaders och deras team i det dagliga arbetet samt att coacha, utveckla personalen och se till att företagets kvalitets- och produktionsmål uppfylls. Tjänsten innebär att du omväxlande arbetar i produktionen och administrativt. Kortfattade innebär tjänsten: - Leda teamleaders och våra medarbetare och fördela arbetsuppgifter. - Ta ansvar för på det dagliga flödet och lagring. - Skapa en övergripande och kontrollerad struktur av det dagliga arbetet. - Hantera problemlösning ad-hoc och proaktivt. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet av logistik med mycket goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo. Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga att hantera stress, förmåga att kunna snabba beslut och prioritera, även under tidspress. Som person är du ansvarsfull, noggrann och sprider härlig energi omkring dig och har förmodligen nära till skratt, men har samtidigt en hög integritet i din yrkesroll. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att lösa varje unikt ärende på bästa sätt. Du som söker har följande kvalifikationer: - Gymnasiekompetens, samt meriterande med någon gymnasial påbyggnad. - Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel. - Tidigare erfarenhet som ledare meriterande inom lager/ logisk. - Ett par års erfarenhet av liknande uppgifter. - Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt andra språk är meriterande Du erbjuds en anställning direkt hos vår kund med start omgående. Omfattningen är heltid och du kommer att jobba kväll(15-24). Helgarbete kan förekomma enligt schema vid vissa avdelningar. Du är placerad i Brunna, Kungsängen. Urval sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att maila på [email protected]
Arbetsgivare
Captica AB
Hemsida: http://www.captica.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig / Arbetsledare till Areco Direct i Bandhagen

Arbetsgivare / Ort: Bravura Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arbetsledare
  • lager

Om jobbet
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: en här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Areco Direct. Om företaget: Areco koncernen bygger nu upp en egen distribution i Sverige genom grossistverksamheten Areco Direct. Areco Direct har på ett par år gått från två till tio filialer i Sverige, i Stockholm finns dem idag i Bandhagen och i mars 2021 öppnar ytterligare en filial i Spånga. Areco Direct erbjuder ett brett och komplett produktsortiment inom affärsområdena Byggplåt, Ventilation och Handelsstål & Armering. Deras målsättning är att ständigt utveckla sortimentet så att det följer kundernas efterfrågan. Verksamheten riktar sig främst till plåtslagerier, ventilationsföretag, verkstad- och industri samt lantbruk. Arbetsuppgifter: Som lageransvarig på Areco Directs filial i Bandhagen har du ett övergripande ansvar för lagret samt ett arbetsledaransvar för de övriga lagermedarbetarna. Främst arbetar du med in- och utgående samt förpackning av kundorder. Du planerar och organiserar lagret för att säkerställa ett optimalt och effektivt nyttjande av lagerytan med förbättringsprocesser i fokus. Vidare ansvarar du även för det administrativa gällande registrering och kontroll av inleveranser och inköpsfakturor. Som lageransvarig har du även kundkontakt och svarar på eventuella frågor som kan dyka upp när kunder är på plats. I denna roll rapporterar du till platschef. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Tidigare erfarenhet av logistik och lagerarbete inom grossistverksamhet, meriterande med erfarenhet från liknande bransch/industri • Meriterande med tidigare erfarenhet av ledarroll • Truckkort A & B • Körkort B • Mycket god kommunikationsförmåga i svenska, i tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du har ett naturligt sätt att vara serviceinriktad och engagerad. Du har en god förmåga att hålla struktur och kan ta med ditt kvalitetsmässiga sätt att planera och organisera in till Areco Directs lagerenhet i Bandhagen. Som lageransvarig är det av vikt och en nyckelegenskap att du inger ett förtroende hos både interna kolleger som externa kunder och leverantörer. Du bidrar till framgång och arbetar för en god stämning i gruppen. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du är självgående i dina rutiner. Övrig information: Start: Omgående Plats: Stockholm, Bandhagen Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord:lageransvarig, arbetsledare, lager, lagermedarbetare, logistikmedarbetare, logistikansvarig, gruppledare, teamledare, Areco Direct
Arbetsgivare
Bravura Sverige AB
Hemsida: www.bravura.se
Ansökan
Ansök senast 12 March (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.