På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Lagerchef
Spela filmen

Lagerchef

23 Lediga jobb

Logistikchef till Sterilteknik Karolinska Universitetssjukhuset, Huddinge

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Den steriltekniska enheten är en viktig serviceenhet med huvudsakligt uppdrag atttillgodose opererande verksamheter med steril operationsutrustning samtengångssterilt material. Vi utför även förrådservice med lagerhållning och distributionav sterila förbrukningsartiklar samt sjukhussteriliserat gods. Inom sterilprocessen diskas, packas och steriliseras instrument och levereras till förrådet. Operationsavdelningar och vårdavdelningar lägger en beställning till logistikprocessen som levererar. Både i Solna och i Huddinge är Steriltekniks lokaler nya och har moderna maskinparker och logistiklösningar. Vår vision är att Sterilteknik på Karolinska Universitetssjukhuset ska vara en Sterilteknisk enhet i världsklass. PMI är en sjukhusövergripande funktion för patientcentrerad och högkvalitativ vård samt forskning och utbildning inom Perioperativ Medicin och Intensivvård för vuxna patienter vid Karolinska Universitetssjukhuset. Med perioperativ medicin avses anestesi, operation samt pre- och postoperativ verksamhet. Vi har verksamhet i Huddinge och Solna. Sedan den första januari 2020 är Sterilteknik en del av PMI. Om tjänsten Vi söker nu en logistikchef till Huddinge. Ditt uppdrag som logistikchef blir att leda, planera, följa upp och utveckla verksamheten och medarbetare. Du har ansvaret för säkerhet, kvalitet, leverans, ekonomi och personal. Du kommer att rapportera till enhetschefen för Sterilteknik och ingå i en ledningsgrupp. Du kommer vara involverad i kvalitetsarbete och förbättringsarbete samt delta i rekryteringar. Du kommer att ha många kontaktytor och arbeta i nära samarbete med chefer från andra verksamhetsområden. Du kommer även att ingå i projekt som pågår inom Karolinska Universitetssjukhuset. Vi har dagliga styrningsmöten samt regelbundna förbättringsmöten. Vi vill höja kompetensen kring processer, kvalitetsarbete och ständiga förbättringar och där spelar du en viktig roll. Du kommer att arbeta nära din personalgrupp som idag är på 22 personer. Om dig Du är resultatinriktad, produktiv och har stor ansvarskänsla Du är lyhörd, beslutskraftig samt har god förmåga att leda och coacha andra människor Du är lösningsorienterad, strukturerad samt har god förmåga att leda dig själv och andra Du är intresserad av att utveckla verksamheten för Karolinska Universitetssjukhusets bästa och kan agera prestigelöst och söka samarbeten Du har förmåga att engagera, delegera och skapa ett positivt arbetsklimat med delaktighet från medarbetarna Du har ett uttalat analytiskt angreppssätt och en förmåga att identifiera den strategiska dimensionen i frågeställningar Du är lyhörd för kundens behov och har förmåga att se till helheten Om dina kvalifikationer Chef/ledarskapserfarenhet samt kunskap om att leda organisationers förändrings-, och utvecklingsarbete Behärskar svenska och engelska i tal och skrift God dator- och systemvana Akademisk utbildning eller annan likvärdig kompetens inom lager och logistik är meriterande Erfarenhet från lager och logistik, förbättringsarbete och projektledning är meriterande Tidigare arbete som logistikchef är meriterande Erfarenhet med arbete inom vården och med sterila produkter är meriterande Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: 1. Personligt brev   2. CV 3. Genomförda tester (MAP och Matrigma)   Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering.  Medarbetare som ska arbeta vårdtagarnära på Karolinska Universitetssjukhuset behöver fylla i en hälsodeklaration samt genomgå en enklare hälsoundersökning innan nyanställning. Karolinska Universitetssjukhuset är ett rökfritt sjukhus! Vid tjänst som innefattar vård av barn och ungdom kommer Karolinska Universitetssjukhuset att kontrollera den som erbjuds tjänsten mot belastningsregistret. Vi undanber ossdirektkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Supervisor / Produktionsledare/ Landskrona

Arbetsgivare / Ort: Dsv Road AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 November (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com DSV Solutions är ett ledande logistikföretag inom området 3PL och erbjuder utmanande arbete i en internationell miljö. Har du erfarenhet av produktionsledning och förändringsarbete finns det stora möjligheter för dig att utvecklas i den här tjänsten och inom DSV Solutions. Som Supervisor hos oss får du arbeta med omväxlande och intressanta uppgifter, i en flexibel och processfokuserad organisation. Du får möjlighet att vara med och utveckla våra lagerprocesser där effektivitet och kvalitet är våra ledord. Vi söker en Supervisor som har till uppgift att: * Planera, leda och utveckla vår verksamhet och personal * Genom fastlagda nyckeltal följa upp verksamheten * Delta i budgetarbete och ansvara för att fastställda mål uppnås * Ansvara för tilldelad produktionsutrustning * Delta i kundmöten * Initiera och driva optimeringsprojekt * I befattningen ingår delegerat personal- och arbetsmiljöansvar. Din profil Vi söker dig som är en målfokuserad, entusiasmerande och engagerad ledare som har förmågan att kommunicera på ett klart och tydligt sätt. Du har lätt för att samarbeta och intresse för att jobba med effektivisering och ständiga förbättringar där du är van att använda data som underlag för beslut. Som person är du organiserad samt drivs av att motivera och leda andra. Skallkrav * Arbetslivserfarenhet av multilagerverksamhet dvs. arbeta med flera kunder samtidigt * Arbetslivserfarenhet av att leda personal och utveckla verksamheten * Svenska och Engelska i tal och skrift * Datorvana och intresse av att lära nya system * Excelkunskap (dataanalyser) Meriterande: * Arbetslivserfarenhet inom Lean/ständiga förbättringar * Högskoleutbildning Tjänsten är på heltid och ska tillsättas snarast. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urvalsprocess. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Dsv Road AB
Hemsida: http://www.dsv.com
Ansökan
Ansök senast 28 November (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerchef till AB Banan-Kompaniet.

Arbetsgivare / Ort: Dreamwork Scandinavia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Kort om tjänsten Är du Lagerchefen som utövar ett gott ledarskap som motiverar, utvecklar och engagerar dig, i din personal, då har vi jobbet för dig. Den nuvarande Lagerchefen går vidare i bolaget mot nya utmaningar och därav behövs du. Du kommer in i ett gott gäng på ca 10 personer, med härlig familjär känsla som hjälper och bryr sig om varandra. SÖKORD: Lagerchef, chef, lager, logistik, kalkylanalys, analys Om verksamheten AB Banan-Kompaniet är ett bolag i Dole koncernen, som är världens största producent och distributör av färska frukter och grönsaker. Banan-Kompaniet ansvarar för Doles försäljning och distribution av bananer i Sverige, där huvuddelen av bananerna är ekologiskt odlade och en del dessutom är Fairtrade- samt KRAV-märkta. Verksamheten startade redan 1909 och därmed blev Banan-Kompaniet först med att ta den exotiska frukten till Sverige! Banan-Kompaniet har egen mogningsanläggning i Helsingborg. Mer om tjänsten Ditt arbete kommer att innebära planering av containerintag, att följa dagliga försäljningsprognoser och planera logistiken för mogning av bananer. Du kommer lägga mycket fokus på ständiga förbättringar. Du kommer även att: • Fastställa, följa och analysera mål och resultat • Delta aktivt i ledningsgruppsarbetet • Stort egenansvar samt delegering av uppgifter till övrig personal • Eget budgetansvar inom område • Arbetsmiljöansvar. • Att arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete enligt gällande lagar, avtal och policy. • Deltar i riskbedömningar och skyddsronder • Säkra att KPI:er tas fram och att mål sätts i överenskommelse med strategi inom produktionen. • Tillse att produktsäkerheten uppfylls • Ansvara för process- och hygienkontroller • Delta i produktutvecklingsprojekt • Leda och delta i projekt • Vägningsprocess vid införtullning av varor • Avvikande ankomster • Saldokontroll • Planera produktionskapacitet Din profil Du har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna kompletterad med produktionsekonomi och ledarskapsutbildning. Meriterande är erfarenhet att leda och delta i projekt samt några års erfarenhet av arbete inom frukt och grönt branschen. För att trivas och lyckas i rollen så är du en god ledare som är mycket bra på att samarbeta och kommunicera med din omgivning och du är även van vid att arbeta analytiskt och självständigt. Du ser till gruppens bästa och vill vara en närvarande ledare. Du har självklart goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Power Point, samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB
Hemsida: http://www.dreamwork.se/
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Elgiganten Luleå söker Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Elgiganten AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Är du målinriktad, plikttrogen, ärlig och har en hög grad av ansvarstagande– då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Lageransvarig! Som lageransvarig ansvarar du för hjärtat i butiken samt att ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade som kräver en noggrannhet och en effektivitet. Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap. Du säkerställer att ditt team får den utbildning, verktyg och kunskap som krävs för att utföra arbetet men även utvecklas.Som Lageransvarig vet du hur viktigt det är att vara lösningsorienterad,när du är på jobbet så kommer varorna in från leverantörerna och ut till kunderna precis som du har planerat och alla systemen är uppdaterade. Är kunderna glada och kollegorna nöjda, så har du har lyckats i ditt arbete. Arbetsuppgifter: Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör! Tydlig riktning och målsättning Rapportera teamets resultat Utveckla och motivera medarbetare Säkerhet & Arbetsmiljö Ansvarsområden: För att lyckas som lageransvarig är du en handlingskraftig person som är ambitiös och ger allt för att utveckla, motivera och driva ditt team till att nå uppsatta mål. Genom att vara en god kollega hjälper du människor runt om kring dig att utvecklas.Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas. Fördelar arbetsuppgifter till ditt team Coachar ditt team mot utveckling Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås Se till att varuhusets följer den rådande butiksstandarden Logistik och saldokontroll Vi söker en Lageransvarig som.. Har god dokumenterad erfarenhet av rollen Visar stort engagemang och har uthållighet Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära Har du dessutom Truckkort är det en bonus. Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal Förmåner inom friskvård och personalköp Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare Goda karriärmöjligheter På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Larsson på [email protected] Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsgivare
Elgiganten AB
Ansökan
Ansök senast 29 November (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Slåttergubbens Ekologiska Fågelmat AB / VRETA KLOSTER
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Hej!


Slåttergubben är ett litet företag som idag består av tre deltider, jag (som gör lite av det mesta), en på kontoret, och en som i huvudsak jobbar fysiskt på lagret/butiken (den som nu blir vakant). Vi är ett värdedrivet företag med biologisk mångfald och hållbarhet i fokus. Företaget växer och frodas!


På vintern är det mest fågelmat vi säljer och på sommaren mycket lieutrustning.


Det här jobbet kan göras lite som passar oss, det är någon form av deltid - hur mycket beror på hur pass många olika arbetsuppgifter du klarar av att axla och vill ta hand om i företaget. Upp till 75% är möjligt.


Den allra minsta formen av anställning blir i det här fallet att du kommer två-tre gånger i veckan och bara packar intensivt till ackordslön i några timmar.


I första hand gäller det jobb på vårt lager, det är i huvudsak ganska ensamt, lagret är heller inte uppvärmt varvid det är bra att inte vara så frusen av sig. Det kommer kunder o folk till butiken då och då och det är en självklarhet att bemöta dem med hjälpsamhet så de får en positiv bild av vårt företag.


Okt-mars har vi bemannade öppettider i butiken som är bra att kunna dela på. Lörd 10-14 och månd + torsd 14-18. I övrigt är arbetstiderna ganska flexibla. DHL kommer och hämtar ordrarna kl 14 och då ska de vara klara.


Lagret är också gårdsbutik och där vi gör alla blandningar av fågelfrön. En stor del av det löpande jobbet är att packa internetordrar och packa fågelfröblandningar och packa om frön från större till mindre förpackningar - just dessa packmoment är föremål för ackordslön där man drar upp mot en timlön på 260kr om man är uthållig, stark, flink och finurlig. Det är ett väldigt fysiskt jobb varför det krävs att du har god kondition och är stark. Mycket 25kgs säckar som ska lyftas på olika sätt. Du betraktar det här som en allsidig och bra träning som bygger upp och underhåller en stark och funktionell kropp.


Jag tror starkt på att arbeta och bygga upp arbetsplatsen så det blir flinkt och så effektivt utifrån de förutsättningar som finns. Tror och vill att vi ska klara av många moment utan att använda maskiner. Hela tiden sträva efter att jobba smart - undvika att repetera onödiga moment. Därför har jag många små utvecklade system du måste vara lyhörd för att lära dig och prova - innan du kommer med egna förslag till förbättringar. Jag är väldigt lyhörd och lycklig då det inte bara är jag som tänker ut smarta lösningar o metoder. En öppen och prestigelös kommunikation kring detta är lite av en förutsättning. Vi måste tillsammans se ett nöje i att sträva efter effektivitet i jobbet!


Det krävs också en viss struktur och noggrannhet så det inte blir fel vid packningen av internetordrar.


Ju mer ansvar du kan ta för arbetsuppgifter som planering av lagret, städning, se till att butiken är så piffig den kan bli desto mer jobb finns. Kan du dessutom bygga olika saker som underlättar vårt arbete eller snyggar till arbetsplatsen är det ytterligare + . Som tidigare skrivet så är företaget litet varför tjänsten alltid kan justeras efter dina önskemål och kompetenser.


Ofta finns mer jobb om du har frågan. Vad kan jag göra nu?


Hos oss får man 100kr extra per arbetstillfälle om man åker buss eller cyklar till o från jobbet. Du måste inte ha körkort.


Extra plus om du besitter några av följande egenskaper:

+ kunskap och intresse om fåglar

+genuint brinner för en ekologisk hållbar värld

+är en jävel på sociala medier, göra o klippa film

+har ett intresse för liar och slåtter

+också kan tänka dig att rycka in i hjälpa till med vårt arbeta att sköta slåtterängar. Slå med lie, räfsa o röja sly.


Den första kontakten vi har är att du ringer mig på 0738322559 och vi har ett samtal. Det är då en självklarhet att du visar att du läst och förstått ovanstående samt att du kikat in på vår hemsida www.slattergubben.se och fått ett hum om vad vi pysslar med. Du lämnar då också en referens som jag kan kontakta.


Skickade CVn på mail slängs direkt om det är den första kontakten du gör.


Eventuell intervju tar vi springandes på en 10-14km stigrunda i skogen. Vi kollar då också in arbetsplatsen som ligger vid Härna Björkegård 1, just vid avfarten mot Rökinge längs bergsvägen mellan Linköping och Berg.


Ingångslönen sätter vi till 130kr/h + semesterersättning. Visar du snabbt framfötterna och vi trivs kan den höjas några snäpp.


Tillträde helst i mitten/slutet av november 2020.


Med vänlig hälsning

/Jan Wester













Arbetsgivare
Slåttergubbens Ekologiska Fågelmat AB
Härna Björkegård 1
58576 VRETA KLOSTER
Hemsida: www.slattergubben.se
VISA MINDRE

Lager och reservdelsansvarig till Sture Nilssons Bil AB i Hammenhög

Arbetsgivare / Ort: Wikan Personal AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Nu söker vi en lager och reservdelsansvarig till Sture Nilssons Bil AB i Hammenhög. Om företaget Sture Nilssons är din Peugeothandlare i Hammenhög. Här är det både försäljning, service och reparationer som tillhandahålles. Läs mer om Sture Nilssons på deras hemsida www.peugeothammenhog.se Dina arbetsuppgifter Tjänsten innebär att vara ansvarig för reservdelslagret och innebär bl a: Att utföra samt följa upp inköp och försäljning av reservdelar. Att vara behjälplig vid utlämning av reservdelar till våra mekaniker. Att ansvara för lagerhållningen. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har jobbat på lager och har erfarenhet av någon typ av lagersaldo-program. Då Peugeot använder sig av ett eget lager-program är det viktigt att du är van vid att hantera en dator och att lära dig nya program. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och kvalitetsmedveten med stor känsla för att ge bra service. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Information och kontakt För mer information om tjänsten kontakta Catharina Holgersson, [email protected], 0417-77 99 82. Tillträde under hösten/vintern. Tjänsten börjar med en provanställning som förväntas övergå i tillsvidareanställning hos Sture Nilssons Bil AB. Ansök direkt då ansökningarna behandlas löpande. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Arbetsgivare
Wikan Personal AB
Hemsida: http://www.wikan.se
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

DHL Freight söker: Produktionsledare/ Supervisor till vår terminal

Arbetsgivare / Ort: Dhl Freight (Sweden) AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

På DHL Freight (Sweden) arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.


Jönköpingsterminalen hanterar runt 17 000 paket/pall per dygn. Vi har öppet dygnet runt från måndag till lördag. Vi är 60 medarbetare med både terminalarbete och administrativ arbete. Tycker du om att ha ett omväxlande arbete och många bollar i luften samtidigt så är detta ett arbete för Dig.


Vi arbetar efter starka ledarskapsvärderingar och lägger stort värde vid vår unika kultur där våra medarbetare står i centrum. Vill du bli en del i vår framgångsrika gemenskap så kommer du att få möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor och medarbetare och använda ditt driv för att utveckla vår verksamhet tillsammans med övriga i teamet.


Arbetsuppgifter och ansvar

Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att leda eftermiddag/kvälls teamet för pallhantering och HUB verksamhet. Som produktionsledare/supervisor sitter du i den lokala ledningsgruppen och ansvarar tillsammans med gruppen för att vår site i Jönköping arbetar med kunden och medarbetaren i centrum. Du är ansvarig för att säkerställa produktionen inom ditt ansvarsområde och engagera ditt team mot våra mål.


Profil & Bakgrund

För att lyckas i det här jobbet behöver du…

  • Dokumenterade goda ledaregenskaper (tidigare roller eller liknande)
  • Erfarenhet av personalansvar
  • Ha lätt för att samarbeta i grupp
  • Vara strukturerad
  • Vara resultatorienterad
  • Vara målinriktad
  • Vara drivande
  • Det är önskvärt men inte ett krav att du har kunskaper inom transport/terminalhantering


Nedan kännetecknar dig som person:

  • Du älskar att arbeta med människor
  • Du älskar utmaningar och har ambitioner
  • Du ser och förstår alla medarbetare
  • Du visar engagemang och uthållighet
  • Du brinner för att kollegor och kunder är nöjda
  • Du kommunicerar väl och är tydlig
  • Du är förändringsbenägen
  • Du är målinriktad och resultatinriktad


Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Jönköping.


Vad erbjuder vi dig?

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.


Vill du också vara med?

Välkommen med din ansökan senast 30 november, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Lotta Wysell på email: [email protected] eller 070-398 53 79


Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige

Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.


DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Arbetsgivare
Dhl Freight (Sweden) AB
Ansökan
Ansök senast 30 November (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistik / lageransvarig - Blomsterlandet Stockholm City

Arbetsgivare / Ort: Retail Knowledge Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Logistik / Lageransvarig Blomsterlandet, Stockholm City Blomsterlandet söker dig med erfarenhet från lager och logistik som kan anta uppdraget att ansvara för att vår butik är väl påfylld innan vi öppnar butiken. Vi söker dig som är: Morgonpigg, snabb samt otroligt ordningsam. Van att jobbat med påfyllning och fronta alla slags varor samt ansvara för vårt lager. Bra på kommunicera och sätta kunden i fokus genom att butiken är väl förberedd innan öppning. Du är positiv och har lätt för att samarbeta med andra, är prestigelös och självgående samt har ett utpräglat ordningssinne. Du behöver även vara stresstålig och trivas med att ha många bollar i luften. Krav på erfarenhet: För att klara av tjänsten som logistik/lageransvarig behöver du ha erfarenhet lager och logistik samt ett utpräglat ordningssinne. Vi tror att du tillsammans med hela teamet i vår butik kommer att få både dig själv och butiken att växa. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kommer att bestå utav lagermottagning, påfyllning och fronta butikens varor samt allt i butik övriga lager och logistikuppgifter. Om jobbet Ort: Stockholm Anställningsform: 20 tim per vecka Tillträde: Omgående eller enligt överenskommet Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan/ Om företaget: Blomsterlandet är en svensk växtkedja med 62 butiker från Malmö i syd till Luleå i norr. Blomsterlandet erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dessutom har man en e-handel som har öppet dygnet runt. Bolaget ägs av Stena Adactum, ett företag i Stena-koncernen, och har sitt huvudkontor i Mölnlycke utanför Göteborg.
Arbetsgivare
Retail Knowledge Sweden AB
Hemsida: https://retailknowledge.se/
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Interim Chef Supply Chain, Östra Göinge kommun i Skåne län

Arbetsgivare / Ort: Logent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Om tjänsten Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning & Rekrytering, Hamn & Hub och Kompetens. Vårt verksamhetsområde Bemanning & Rekrytering innefattar även search och interim management där vi nu ser en större efterfrågan på interimskonsulter från våra kunder. Vill du bli en del av vårt nätverk av kunniga ledare och specialister inom logistik och bli matchad mot aktuella förfrågningar och uppdrag? Just nu söker vi till området Skåne med omnejd chefer och specialister med kompetens och gedigen erfarehet inom Supply Chain. Kanske har du eget bolag och tidigare erfarenhet av att arbeta som interimkonsult eller så kan du tänka dig att bli anställd konsult hos oss på Logent. Om kunden Nu söker vi en intermin chef till vår kunds lager i Skåne. Här finns chansen att utveckla dina ledaregenskaper och bredda dina kunskaper. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för lagret samt logistikhanteringen och du kommer arbeta med planering och optimering av varuflöden. Tjänsten innebär personalansvar över ca tio direktrapporterande medarbetare. För att lyckas i rollen som lageransvarig besitter du en god analytisk förmåga, är driven samt strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du är affärsmässighet och prestigelös i ditt ledarskap. Du är initiativtagande och har en känsla för detaljer samtidigt som du kan anta ett helikopterperspektiv. Vidare bör du trivas i en miljö med högt tempo och hög ambitionsnivå. Rollen innefattar även: • Operativt ansvar för lagret • Övergripande ansvarig för in- och utleveranser • Sätta och följa upp rutiner • Kontaktperson mot kunder • Ta emot gods och planera lagret • Leda teamet och fördela arbetsuppgifter • Följa upp externa frakter och se över avtal • Order och fakturahantering • Rapportera kontinuerligt till ägarna Din profil Vad krävs för att lyckas i rollen som interimskonsult hos oss på Logent? Vi söker dig med tidigare ledarerfarenhet, gärna från lager och logistik, och du är trygg i att leda och fördela arbetet. Personlighet och inställning är ofta viktigare än tidigare erfarenhet men vi tror att denna kunskap är avgörande för att kunna sköta jobbet. Vissa dagar kan tempot vara högre, dessa dagar kommer du få användning av din förmåga att prioritera och planera. Om du kan förutse problem och kan jobba förebyggande och långsiktigt så kommer du underlätta för dig själv. Du kommer arbeta på ett företag som dagligen ställs inför stora och små utmaningar som ofta inte är den andra lik, därför är det viktigt att kunna vara flexibel och kunna jobba lösningsorienterat. Arbetet förutsätter att du är bekväm med att kunna jobba självständigt och att du är självgående och ansvarstagande. Du talar och skriver obehindrat på svenska för att kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer och du är van att arbeta i olika affärssystem. Krav * Tidigare arbetslivserfarenhet inom lager och logistik * Tidigare personalansvar och erfarenhet av att leda och motivera folk * Egen initiativförmåga då det dagliga arbetet sker mestadels på egen hand * God kommunikationsförmåga då öppenhet och raka rör är en viktig byggsten i verksamheten * Du är helt flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift * Fördjupad förståelse om logistik
Arbetsgivare
Logent AB
Hemsida: http://www.logent.se
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Avdelningschef Terminalen

Arbetsgivare / Ort: Kronfågel AB / Valla
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet

Att jobba på Kronfågel är att vara med på en inspirerande resa. Det händer mycket och utvecklingstakten är hög. Vår vision är ”Better chicken for a better life”. Att jobba hos oss är att vara en del i att förverkliga vår dröm. Den ligger helt rätt i tiden, när allt fler vill äta hälsosammare och sunt. Vi tror stenhårt på visionen - så välkommen du också!


Arbetsbeskrivning

Ditt arbete innebär att säkra en effektiv produktion inom avdelningen terminal genom att utveckla och följa upp på strategiska och taktiska handlingsplaner. Du utövar ett gott ledarskap som motiverar, utvecklar och engagerar. Du kommer lägga mycket fokus med arbetet med ständiga förbättringar.


Ansvarsområden

Ledning

  • Fastställa, följa och analysera mål och resultat

Personal

  • Personalansvar enligt Kronfågels processer och rutiner vilket bland annat inkluderar bemanningsplanering, rehabilitering, rekrytering och medarbetarsamtal.

Arbetsmiljö

  • Arbetsmiljöansvar.
  • Att arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete enligt gällande lagar, avtal och policy.
  • Deltar i riskbedömningar och skyddsronder

Produktion

  • I samarbete med överordnad ledning säkerställa en effektiv produktion, samt säkra att KPI:er tas fram och att mål sätts i överenskommelse med strategi inom produktionen.
  • Tillse att produktsäkerheten uppfylls
  • Ansvara för process- och hygienkontroller
  • Delta i produktutvecklingsprojekt
  • Leda och delta i projekt inom egen avdelning

Planering

  • Bemanningsplanering
  • Planera produktionskapacitet
  • Semesterplanering


Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi vill att du har förmåga att arbeta med en mångfald av arbetsuppgifter, kunna prioritera och hålla tidsgränser. Du är mycket bra på att samarbeta och kommunicera med din omgivning och du är även van vid att arbeta analytiskt och självständigt samt har goda ledaregenskaper. Du är energisk och initiativtagande samt har förmåga att utveckla nya metoder och arbetssätt. Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande, gärna kompletterad med produktionsekonomi och ledarutbildning. Meriterande är erfarenhet att leda och delta i projekt samt några års erfarenhet av arbete inom livsmedelsbranschen.

Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och Power Point, samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Du behärskar också svenska och engelska i både tal och skrift.


Våra gemensamma värderingar öppenhet, utmana och agera nu genomsyrar hela vårt ledar-och medarbetarskap, vilka du också förväntas agera i linje med. Och givetvis älskar du kyckling!

Arbetsgivare
Kronfågel AB
Åsen 2
64162 Valla
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arbetande Lagerchef till Baltic i Älgarås

Arbetsgivare / Ort: Sjötun Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Baltic söker en arbetande lagerchef till Älgarås Älskar du att arbeta praktiskt, strukturerat, kan leda och effektivisera ett lager? Är du vår nya ”spelande tränare” att leda Baltics lager? Baltic Safety Products är på en spännande tillväxtresa och när nuvarande lagerförman går i pension söker vi en ersättare, en arbetande lagerchef. Vi söker en driven person som kan engagera och motivera personalen, en modern ledare som deltar aktivt i arbetet. Lagret kommer moderniseras och digitaliseras och vi tror att du är rätt person att guidas oss på den resan. Då du praktiskt deltar i arbetet ser vi tjänsten som en ”spelande tränare” kan man säga. Hos oss deltar alla i stort som smått så vi ser att du som person är prestigelös och gärna ”tar tag i saker själv”. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom textil och tycker om det marina livet samt har kunskap om logistik och inköp. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du och dina kollegor utformar och påverkar er egen situation. Vår grupp består av åtta personer inklusive dig och vi jobbar i Monitor affärssystem. Kommunikationen sker på svenska och engelska, både i tal och skrift med kunder och leverantörer. Du som söker behöver ha B-körkort. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Sök idag!
Arbetsgivare
Sjötun Rekrytering AB
Ansökan
Ansök senast 6 December (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerchef - Tretorn, Helsingborg

Arbetsgivare / Ort: Retail Knowledge Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 December (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Lagerchef – Tretorn, Helsingborg Tretorn befinner sig i en förändringsresa med bl.a omställning av dess affärsmodell. Till detta tillkommer nya affärer och flöden som inverkar på befintlig struktur. I tjänsten som Lagerchef arbetar du med planering och optimering av varuflöden. Vidare förväntas du även att, tillsammans med Supply Chain Manager, utveckla företagets operativa processer samt identifiera och implementera smartare arbetssätt. Tjänsten innebär personalansvar över fem direktrapporterande medarbetare. För att lyckas i rollen som Lagerchef besitter du en god analytisk förmåga, är driven samt strukturerad och noggrann i ditt arbete. Vi ser att du är affärsmässighet och prestigelös i ditt ledarskap. Du är initiativtagande och har en känsla för detaljer samtidigt som du kan anta ett helikopterperspektiv. Vidare bör du trivas i en miljö med högt tempo och hög ambitionsnivå. Rollen innefattar även: • Operativt ansvar för lagret • Övergripande ansvarig för in- och utleveranser • Planering och schemaläggning av bemanningsresurser, både interna och externa via bemanningsföretag • Supporta organisationen och agera rådgivare till Supply Chain Manager Dina kvalifikationer: • Minst 3 års relevant ledarerfarenhet inom lager och logistik • Jobbat med lagerhantering av konsumentartiklar (helst inom både direkt till konsument och/eller Wholesale) • Erfarenhet av att leda personal samt projektledarerfarenhet • Kunskaper i affärssystemet M3 • Meriterande om du har erfarenhet från att implementera ett WMS system • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Körkort och truckkort Anställningsvillkor Titel: Lagerchef Anställningstyp: Tillsvidare Anställningsgrad: Heltid Löneform: Fast Placering: Helsingborg Start:Omgående I denna rekrytering samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof fd, Såsser, [email protected]se. Vi tar inte emot ansökningar via mail! Retail Knowledge har rekryterat talanger till detaljhandeln sedan 2002. Välkommen in med din ansökan!
Arbetsgivare
Retail Knowledge Sweden AB
Hemsida: https://retailknowledge.se/
Ansökan
Ansök senast 10 December (14 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Logistics Team Lead at Gevalia

Arbetsgivare / Ort: Jacobs Douwe Egberts OPS S.E. AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 December (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description

At JACOBS DOUWE EGBERTS we are inspired by our belief that it’s amazing what can happen over a cup of coffee. We´ve made it our mission to find out. Our people have been raising the bar since day one, thinking fast and acting even faster to make an impact that´s felt around the world. JDE is the home to some of the most well-known coffee brands in the world. Enjoyed in over 80 countries, our 12,000 passionate coffee champions are delivering our vision: a coffee for every cup.

True coffee democracy begins here with all of us. Coffee is at the heart of life. It is with us at the big moments and the small. It’s an expression and enjoyment of personal taste and everyone should be free to enjoy their coffee their way. So why don’t you join us? And be a part of something amazing…

Gevalia is part of Jacobs Douwe Egberts since 2017 and operates in the city of Gävle, Sweden. We have a 100-year old heritage of roasting coffee in Gävle.



Job Description

The Team Lead Logistics has the has full responsibility for all processes and associates in the warehouse and ensures that all results related to logistics are achieved by driving a Safe, Healthy and sustainable Environment, complying to quality standards and delivering the right service levels at optimal cost.

The main activities are:

  • Leads the team to achieve both manufacturing and supply chain excellence and develops a proactive safety culture with hands-on approach
  • Manage the flow of inventory effectively and efficiently aiming to achieve the desired level of customer service at optimal cost, focusing on process improvement and timely delivery
  • Drives the need to organize, automate, simplify and digitalize our processes and way of working
  • Coordinates all shipping related activities to ensure a smooth product supply and material movements within and out of the plant
  • Delivers key performance indicators linked to Compelling Business Need in Safety, Quality, Cost, Delivery and Engagement

Qualifications

A curious & inquisitive Mindset, Self Driving- always keen to challenge the status quo with a strong team ethic.

  • Education in logistics / business administration / industrial engineering or related subject
  • 5 years’ experience in operational and or logistic environment
  • Leadership and communication competencies and experience,
  • Experience in building teams and leading change
  • Profound knowledge of manufacturing software, SAP, ERP system, MS Office
  • Good knowledge and experience of Operational Excellence methodologies like Lean and 5S. Native Swedish required.


We believe it´s amazing what can happen over a cup of coffee and we´re driven by the vision that everyone deserves the coffee they love. We are Gevalia, the biggest coffee roastery in the Nordics, employing 65 associates and producing 10 million cups of amazing coffee every day.

We work as a team, celebrating success and supporting each other. You, and your achievements, will get noticed here. If you´re amazing, we need you, and we´d love you to join us.

Arbetsgivare
Jacobs Douwe Egberts OPS S.E. AB
Drottninggatan 49-55
80310 Gävle
Ansökan
Ansök senast 12 December (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Nyckelrekrytering AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 December (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 10 000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. Vi är idag 75 anställda med en omsättning på 520 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i följande affärsområden Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer.

Se vår film på YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc


Lageransvarig

I rollen som lageransvarig kommer du att ha ansvar för att planera, organisera, koordinera och säkerställa den dagliga driften på lagret. Du ska se till att företagets servicetekniker är försedda med de produkter de behöver för att utföra sitt arbete. Du kommer även att ansvara för hanteringen av reklamationsärenden för kunderna i framförallt i Sverige och Norge. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Du rapporterar till Team Leader Customer Care Center. Placering för tjänsten är Sätra där företagets huvudkontor samt lager finns.


Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ansvara för den dagliga driften på lagret
  • Beställa reservdelar till företagets servicetekniker inför deras serviceuppdrag och se till att koordineringen av detta sker på ett effektivt sätt
  • Säkerställa att reservdelarna beställs samt är redo för leverans hos kunder i rätt tid
  • Hantera dagliga in- och utleveranser
  • Hantera kundärendesystemet för garantiärenden och returer
  • Underhålla och utveckla systemet
  • Ha nära samarbete med huvudkontoret i Tyskland
  • Analysera och göra prognoser av lagerhållning
  • Underhålla lagret och hålla en god ordning
  • Se till att inventeringar genomförs


Kravprofil

För att lyckas i rollen ser vi att du är van vid att arbeta operativt och har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager, gärna i en liknande roll. Har du erfarenhet av automationsbranschen samt SAP är detta starkt meriterande. Vidare har du körkort samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper

Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad, bra på att prioritera ditt arbete samt har en förmåga att organisera och agera snabbt vid behov. Vidare är du förändringsbenägen, flexibel och positiv och stimuleras av att ge service och ta ansvar. Du är ödmjuk och kommunikativ gentemot dina kollegor och externa kontakter.


Välkommen med din ansökan!

SICK samarbetar med Nyckelrekrytering i denna rekrytering. Du ansöker till tjänsten genom att skicka in ditt CV samt personliga brev i länken nedan. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsult på Nyckelrekrytering, Ella Pourmand, 072-3399011. Urval och intervjuer sker löpande, därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så välkommen med din ansökan snarast.



https://pnty-apply.ponty-system.se/nyckelrekrytering?id=61




Arbetsgivare
Nyckelrekrytering AB
Kungsgatan 60
11122 Stockholm
Hemsida: www.sick.se
VISA MINDRE

Supervisor Logistik

Arbetsgivare / Ort: OnePartnerGroup Sydost AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Om oss
Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv och vägg för hemmiljö såväl som hela funktionslösningar för offentlig miljö. Tarkett erbjuder ett rikt utbud av trägolv, plastgolv, laminatgolv, linoleum, textilgolv samt våtrumsgolv och vägg. Med sina ca 13 000 anställda är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2019 omsatte företaget 2,8 mrd Euro. Ronneby är koncernens största produktionsenhet för homogena plastgolv för offentlig miljö. Vi arbetar enligt WCM, World Class Manufacturing, vilket är en metodik inom Lean Production som fokuserar på hur vi ska utveckla vår tillverkning till att nå världsklass. 

Läs mer på: www.tarkett.se

Tarkett i Ronneby står inför spännande utmaningar och förändringar de närmaste åren. I vår ambition att vara fortsatt världsledande inom vårt segment, kommer vi genomföra relativt omfattande digitalisering och automatisering av vår verksamhet, vilket i sin tur ställer utmanande krav på oss alla vad gäller att utveckla processer, maskiner och arbetssätt. 

Vi söker nu en Supervisor Logistik som vill vara en del i vår förändringsresa!

Om tjänsten
Tarkett i Ronneby är ett distributionscenter för varor inom hela Tarkett i Norden. Här jobbar det idag ca 100 medarbetare. Supervisor Logistik har personalansvar för 40 personer som jobbar inom lager och flöden på 5-skift. Du rapporterar till Supply Chain Manager och är med ledningsgruppen Logistik.

Ansvarsområden
Som Supervisor ansvarar du för att utveckla och skapa vi-känsla i ditt team, enligt Tarketts grundläggande värdeord: samarbetsvillig, kreativ, engagerad och omtänksam. Du utvecklar kontinuerligt säkerhetsaktiviteterna inom ditt område och coachar teamet för att kontinuerligt attackera prioriterade förluster med rätt WCM-verktyg.

I rollen som Supervisor kommer du få leda projekt inom logistik samt delta i projekt inom hela verksamheten.

Du leder ditt team genom s.k. Shop Floor Management och följer upp arbetet mot uppsatta mål och KPI:er.

Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom logistik eller teknik, alternativt en motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska samt en vana av att framställa och disponera rapporter och presentationer.

Vi värderar dina ledaregenskaper högt och för att lyckas i tjänsten behöver du vara en trygg och stabil ledare som har erfarenhet av att leda en grupp i förändring. Du har dessutom ett stort fokus på säkerhet. 

Som person är du engagerad, ansvarstagande, kommunikativ och kundorienterad. Du har en förmåga att prioritera och genomföra dagliga förbättringar på ett strukturerat sätt.

Under 2021 kommer vi automatisera delar av vårt lager, vilket kommer följas av flera större förändringsprojekt. Har du erfarenhet av liknande projekt är det meriterande.

Ansökan
Tarkett har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vänligen skicka in din ansökan på engelska, senast den 13/12 via www.onepartnergroup.se.

Vi hanterar ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jenni Aronsson på nummer 0455 – 34 15 91.

Facklig kontaktperson: Annika Gummesson (Ordförande Unionen) på 0457-71044 eller [email protected]

Välkommen med din ansökan!
 
Arbetsgivare
OnePartnerGroup Sydost AB
Hemsida: www.tarkett.com
Ansökan
Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Platschef till produktion och insamling Stockholms Stadsmission

Arbetsgivare / Ort: Stadsmissionen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Stockholms Stadsmission Second hand söker just nu en driven och utvecklingsorienterad Platschef till Produktion och Insamling. Vi söker dig som vill vara med och utveckla varustyrningen i takt med second handförsäljningens snabba utveckling i samhället. Arbetsbeskrivning Som platschef kommer du in i en mycket spännande period. Vi har under de senaste åren expanderat starkt och driver i dagsläget 20 butiker och behöver nu utveckla vår produktion och logistik för att möta en snabbt växande och föränderlig marknad. Som platschef har du en omväxlande arbetsdag som omfattar kontakter med transportörer, butiker, personer i arbetsträning och kollegor på arbetsplatsen. Löpande styr du varuflödet med syftet att säkerställa rätt varor, på rätt plats, till lägsta möjliga kostnad. Du jobbar med att hela tiden utveckla och optimera våra flöden genom analyser, prognoser, dialog och förbättringar. Som platschef ingår du i produktionsavdelningens ledningsgrupp som i dagsläget består av fyra personer. Du kommer att arbeta nära dina kollegor på produktionen men även med kollegor på andra enheter, till exempel webbshop, butik och butiksledning samt social omsorg. Du rapporterar till Produktionschef på Produktionsanläggningen i Sätra. Exempel på arbetsuppgifter - Utifrån ett värdegrundsperspektiv leda och coacha ca 30 medarbetare samt ca 20 personer i arbetsträning. - Framtagning av analyser och åtgärder som optimerar varutillgänglighet i butik och weebshop. - Se över och utveckla arbetssätt för sortering och värdering av gåvor/leveransflödet till butik och webbshop. - Daglig kommunikation med transportörer och butiker i operativa logistikfrågor. - Framtagning, mätning och styrning utifrån avdelningens aktuella KPI: er. - Delta i utvecklingsprojekt. - Kommunikation och samarbete med övriga avdelningar. - Du har minst 3 års gymnasieutbildning och dokumenterad arbetslivserfarenhet från lager och/eller produktion i arbetsledande befattning. - Du har hög IT-kompetens och du har tidigare erfarenhet av affärssystem, varustyrningssystem, rapporteringsverktyg etc. Givetvis är du en kvalificerad Microsoft Office-användare. - Du har tidigare erfarenhet av hur optimering av logistikflöden och varustyrningssystem påverkar både kostnader och service till butik och kunder. - Vi ser gärna att du har erfarenhet och ett intresse av att arbeta med människor i arbetsträning. För att lyckas i tjänsten är du en driven, analytisk och prestigelös person. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du själv är med och aktivt driver utvecklingen framåt. Du har en god förståelse för butiksperspektivet och logistikens påverkan på försäljning och servicenivå. Vidare är du kommunikativ och har en förmåga att enkelt knyta an och upprätthålla ett brett kontaktnät. Du har ett stort intresse för människor och känner glädje i att medverka till att människor i utsatthet kan få en förbättrad livssituation. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar/vecka. Stockholms Stadsmission tillämpar som regel alltid 6 månader provanställning. Placering för tjänsten är vår produktionsanläggning i Sätra. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2020-12-13. Låter det här som en spännande utmaning för dig? Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.
Arbetsgivare
Stadsmissionen
Hemsida: https://www.stadsmissionen.se/
Ansökan
Ansök senast 13 December (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Greenfood AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 20 December (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Ewerman ingår i Greenfood-gruppen som 2019 omsatte ca 5,3 miljarder kronor och har drygt 1500 anställda. Verksamheten är bred och inom våra tre affärsområden är vi med i hela livsmedelskedjan - från odling, förädling och leverans till ögonblicket då konsumenten sätter gaffeln i sin mun. Greenfoods affärsområden är uppdelade i; Picadeli, Food Solutions och Fresh Produce. Varumärken inom koncernen är t ex: Picadeli, Wrapson, Daily Greens, SallaCarte & Mästerkockarna. Vi söker nu en Lagerchef till Helsingborg. De senaste två åren har Ewerman genomgått en positiv förändringsresa. Det har skett ett förbättringsarbete kring kulturen inom företaget och effektiviseringsprocesser har införts. På vårt stora lager har vi hittat en grundstruktur med genomtänkta strategier och ett målarbete som vi känner oss stolta över och som vi vill fortsätta driva i rätt riktning. Om tjänsten: Vårt stora fokus på lagret är att skapa enkla processer med tydliga mål där det ska vara lätt att göra rätt. Nu vill vi att du som vår nya Lagerchef förvaltar det goda arbetet som är gjort, i kombination med att fortsätta driva utvecklingsarbete tillsammans med ledningsgruppen inom Logistik. Du rapporterar direkt till Logistikchefen, som för övrigt är en omtyckt och drivande chef. Ni har ett nära samarbete i de strategiska frågorna, medan du driver det operativa och dagliga arbetet självständigt. Vi har ett stort lager med totalt ca 130 medarbetare, vilket innebär att i rollen som Lagerchef har du ett övergripande ansvar att samordna hela lagerverksamheten, leda och utveckla personalen och säkerställa att ni håller er inom den rambudget som är satt. Ewerman har fokus på kundlöften, dvs rätt kvalité i rätt tid på ett kostnadseffektivt sätt. I det operativa arbetet ansvarar du för medarbetarfrågor, resurser och bemanning, den systematiska arbetsmiljön, informationsflödet, utveckling och förbättringsarbete av arbetsrutiner, kontakter med leverantörer, inköp av produktions- och förbrukningsmaterial. Du jobbar hela tiden i linje mot de övergripande strategier och mål som finns eller sätts upp. Som stöd har du lageradmin, planeringspersonal och 14 Team Leaders. Vem är du? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik eller ekonomi samt har arbetslivserfarenhet av att driva främst operativa frågor, men även strategiska inom lager/logistik. Du har också flera års erfarenhet av att leda ett stort antal medarbetare, vilket också innebär fokus på effektivitet, kostnadsmedvetenhet, kvalitet och leveranssäkerhet. Du har förmågan att coacha andra genom att vara en närvarande, analyserande och kommunikativ lagspelare. Du trivs med att förvalta det som är bra, parallellt med att fortsätta arbetet med att skapa effektiviseringar och förbättringar framåt (Lean). Ledaregenskaper som att vara objektiv och konsekvent är oerhört viktigt. Det är också viktigt att du trivs med stora komplexa flöden och snabbrörliga produkter. Tjänsten kräver förståelse för arbetsrättsliga frågor samt mycket goda arbetsmiljökunskaper. Om Ewerman: Vi önskar en bra arbetsmiljö och mångfald och ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden. Utdrag ur belastningsregister kommer att efterfrågas. Ewermans kultur kännetecknas av engagemang, pålitlighet och inspiration. Vi är schyssta och försöker göra saker enkelt och effektivt. Vi vill inspirera till ett hälsosammare samhälle genom att koppla samman människor med prisvärd, god och hälsosam mat. Hur söker du? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Malin Holm. Ni söker tjänsten genom att klicka på sök tjänst. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila: [email protected] Tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligt, vilket gör att urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om oss är du välkommen att besöka vår hemsida, www.ewerman.se.
Arbetsgivare
Greenfood AB
Ansökan
Ansök senast 20 December (24 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lager- och distributionschef till företag söder om Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Valueone AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 December (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
ValueOne rekryterar en erfaren lager- och distributionschef till ett producerande företag söder om Stockholm. Om rollen I rollen ansvarar du för driften av ett lager och har en nyckelroll i utvecklingen av företagets logistik, distribution och lagerverksamhet. Som lager- och distributionsansvarig driver du alla processer kring lager, inventering och intern distribution. Tjänsten innefattar ansvar för planering av transporter, lastning av varor och hantering av avtal med externa leverantörer för verksamheten. Lager- och distributionsansvarig har budget- och personalansvar samt ett ansvar för arbetsmiljön. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete inom logistik och supply chain samt minst fem års erfarenhet som chef i en liknande position. För att du ska bi framgångsrik i rollen ser vi helst att du har en akademisk utbildning inom logistik eller har förvärvat liknande kunskaper på annat sätt. Vidare kräver rollen kunskaper i WMS och de lagar och regler som styr driften av en lagerverksamhet. Tjänsten ställer också krav på erfarenhet av förbättrings- och arbetsmiljöarbete. Du bör dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, i skrift och tal. Du är en person vars naturliga ledarskapsförmåga och pedagogiska färdigheter gör att du har lätt för att kommunicera och få dina medarbetare med dig. Du är strukturerad och har en utpräglad analytisk förmåga samt lätt för att fatta beslut och ta initiativ. Ansökan Du är välkommen att skicka in din ansökan via vår hemsida på: https://valueone.se/aktuella-jobb/. Uppdragen tillsätts löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så fort som möjligt. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Olof Widmark, 070 786 80 99. ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.  
Arbetsgivare
Valueone AB
Hemsida: http://www.valueone.se
Ansökan
Ansök senast 21 December (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Driven teamleader till internationellt företag

Arbetsgivare / Ort: Performiq AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 December (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper. Är du en kvalitetsmedveten och lösningsorienterad person med tydliga ledaregenskaper? Är du en lagspelare som ser förbättringsmöjligheter och vill utvecklas? Läs vidare om rollen som teamleader till vår kund! BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER Till vår kund söker vi nu en teamleader. Vår kund är ett större företag inom livsmedelsbranschen och är belägna i Malmö. I rollen som teamleader kommer du att arbeta i skift och ansvara för ett team av logistikmedarbetare. Du kommer i rollen framförallt att ansvara för att leda ditt team på bästa möjliga sätt genom att bland annat säkerställa att de följer uppsatta mål och rutiner samt att arbetet flyter på som det ska. Tjänsten passar dig som trivs i en roll med eget ansvar i kombination med mycket samarbete med dina kollegor. Du kommer få möjligheten att vara en del av ett innovativt företag med en platt organisation och goda utvecklingsmöjligheter. KRAV PÅ PERSON För rollen så söker vi dig som arbetar noggrant, strukturerat och med ett genomgående kvalitetstänk. För att bli aktuell för rollen ser vi även att du: • Har goda ledaregenskaper • Är skicklig på att se till så att uppsatta rutiner följs • Kan identifiera förbättringsmöjligheter • Är van vid att arbeta med uppföljning av mål • Är duktig på att följa interna rutiner men även är duktig på att se förbättringspotential i ditt arbete • Har lätt för att arbeta i grupp och samarbeta med dina kollegor Som person är du lyhörd och vill gärna utvecklas i din arbetsroll. Vår kund ser gärna att du är en person som vågar komma med förbättringsförslag och vill vara med och utveckla verksamheten. ÖVRIGT Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: 3 och 5-skift men kan bli aktuellt med andra skift framöver Plats: Malmö PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Sara Lindmark på [email protected] och Rekryteringskonsult Mattias Carlsson på [email protected] Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! FÖRETAGSPRESENTATION: Sökord: lager, teamleader, team ledare, ledare, arbetsledare, logistik, produktion, livsmedel.
Arbetsgivare
Performiq AB
Hemsida: https://performiq.se/
Ansökan
Ansök senast 29 December (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Warehouse Site Manager till Torup

Arbetsgivare / Ort: AB Effektiv Halmstad
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
En tjänst där du får jobba i stort och smått med sikte på målet att skapa ett toppmodernt e-commerce lager. Du får chansen att bidra och delta i en förändring där vi skalar upp och fortsätter en framgångsresa utan slut. Purefun Logistics flyttar till avsevärt större lokaler i Torup, där vi vill ha dig som ansvarig. Lagret kommer inledningsvis bemannas med ca 10-15 personer men kommer öka i takt med bolagets tillväxt. Om vår kund Purefun Group (PFG) omsatte 2019 runt 110 miljoner och är den största e-commerse aktören i sin bransch. Med stark marknadsföring och kvalitativa produkter har man brutit ny mark och är Sveriges största aktör. Med varumärken som vuxen.se och doggie.se går man försäljningsmässigt på högtryck och är nu beredda att ta nästa steg och flytta till större lokaler. En resa som gör att man har möjlighet att strukturera och organisera sig som ett stort bolag med fortsatt entreprenörsanda som grund men med ny teknik och modernt tänk i sikte för att nå nästa milstolpe på 250MKR. Dina arbetsuppgifter Tillträde till det de nya lokalerna sker successivt under början av 2021 och lite beroende på när du börjar kan det både bli tal om att medverka i flytt eller så börjar du direkt i det nya lagret. Det nya lagret kommer vara helt klart för igångkörning när skiftet görs och ha en mycket större yta än idag vilket ger möjligheten att utveckla arbetssätt och flöde på ett helt annat sätt. I en förlängning kan det även bli tal om att köra igång med TPL-logistik. Oavsett, dina främsta arbetsuppgifter kommer initialt att vara följande, med målet att i en förlängning drifta enheten på egen hand: • Personalansvar för lagerpersonal där vi fortsatt värdesätter deras välmående och trivsel • Ansvar för planering av bemanning och rekrytering • Ansvar för daglig drift av lagret • Driftansvar för lagerautomation • Driftansvar för WMS-system • Mäta pack/plocktider och verka för en så effektiv och smidig arbetsgång som möjligt • Hantera backlog och bevaka leveranser och inkommande gods • Operativt arbete om så krävs • Analys och genomförande av effektiviseringar • Andra uppgifter som rör teknik, byggnad och inredning kan också hamna på ditt bord Din profil Vi är fortfarande ett mindre bolag i hur vi är och verkar och vill fortsatt vara så trots ökad omsättning, det vill säga att vi vill bevara en familjär stämning på arbetsplatsen med fortsatt välmående personal. Personal är vår främsta tillgång och din uppgift blir att leda dessa och få dem att trivas. För att lösa den uppgiften så ser vi att du har erfarenhet och vilja att leda andra. Du är en person som man vill vara nära, som vill ta ansvar, som vill lyssna och vill bli lyssnad på. För att arbeta snabbt, effektivt med hög kvalitet så tror vi att man gör det bäst då man trivs och är trygg. Du har tidigare jobbat med lager och logistik. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av lagerautomation och WMS system. Mycket god datorvana är ett krav, ett allmänt tekniskt kunnande och intresse är ett stort plus. Utöver ditt ledarskap så tror vi att en entreprenörsådra bör finnas för att passa in hos oss, i det ligger att vilja framåt, välkomna förändringar och förbättringar samt att du har ett driv. Vår ambition är att dubblera omsättningen närmaste 3 åren. Sist men inte minst så är prestigelöshet en viktig ingrediens och något vi ser som en hygienfaktor i vårt bolag. Andra viktiga meriter för tjänsten följer här: • Erfarenhet från lagerarbete • Erfarenhet från arbete med utveckling av flöden och förbättringsarbete • Truck • Fullgod svenska & engelska i tal och skrift Låter tjänsten intressant? Vi ser fram emot din ansökan via www.effektiv.se. Sista ansökningsdag är den 31 december. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Anders Jansson, [email protected] Urval kan komma att ske löpande. Om oss Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar. För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Arbetsgivare
AB Effektiv Halmstad
Hemsida: https://effektiv.se/
Ansökan
Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Elgiganten Backaplan Söker Lageransvarig

Arbetsgivare / Ort: Elgiganten AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du målinriktad, plikttrogen, ärlig och har en hög grad av ansvarstagande– då har du det mesta av vad som krävs för att kunna göra ett fantastiskt arbete som Lageransvarig! Som lageransvarig ansvarar du för hjärtat i butiken samt att ditt team når uppsatta mål och arbetar utefter koncernens värderingar. Dagarna är fartfyllda och arbetsuppgifterna är varierade som kräver en noggrannhet och en effektivitet. Du ingår i varuhusets driftledningsgrupp, du som teamledare är den som leder och fördelar det dagliga arbetet samt utvärderar och utvecklar medarbetarnas personliga prestationer inom ditt område och vi ser därför att du brinner för ett aktivt ledarskap. Du säkerställer att ditt team får den utbildning, verktyg och kunskap som krävs för att utföra arbetet men även utvecklas.Som Lageransvarig vet du hur viktigt det är att vara lösningsorienterad,när du är på jobbet så kommer varorna in från leverantörerna och ut till kunderna precis som du har planerat och alla systemen är uppdaterade. Är kunderna glada och kollegorna nöjda, så har du har lyckats i ditt arbete. Arbetsuppgifter: Fokus ska ligga på kunderna, för att det ska ske måste tiden effektiviseras. Ordningssinne och självständighet gör att du enkelt löser utmaningar. Här gäller det att hitta bemötandet som berör! Tydlig riktning och målsättning Rapportera teamets resultat Utveckla och motivera medarbetare Säkerhet & Arbetsmiljö Ansvarsområden: För att lyckas som lageransvarig är du en handlingskraftig person som är ambitiös och ger allt för att utveckla, motivera och driva ditt team till att nå uppsatta mål. Genom att vara en god kollega hjälper du människor runt om kring dig att utvecklas.Du fördelar arbetsuppgifterna, motiverar och coachar alla i teamet och genom att du är en god kollega hjälper du medarbetarna runt omkring dig att utvecklas. Fördelar arbetsuppgifter till ditt team Coachar ditt team mot utveckling Säkerställer att individuellt/gemensamt uppsatta mål uppnås Se till att varuhusets följer den rådande butiksstandarden Logistik och saldokontroll Vi söker en Lageransvarig som.. Har god dokumenterad erfarenhet av rollen Visar stort engagemang och har uthållighet Är strukturerad, resultatorienterad, ansvarstagande och driven Är tydlig och kommunicerar väl samt verksamhetsnära Har du dessutom Truckkort är det en bonus. Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Har du massor av energi, är social och är bra på ditt jobb, kan vi garantera att du får både möjligheter och utmaningar hos oss. Vi investerar årligen över 50 mkr och 36.000 kursdagar i att utbilda och träna våra medarbetare inom produktkunskap, försäljning och kundvård. Elgiganten erbjuder Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal Förmåner inom friskvård och personalköp Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare Goda karriärmöjligheter På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor. Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av XX på [email protected] Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering.
Arbetsgivare
Elgiganten AB
Ansökan
Ansök senast 31 December (1 månad 5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Lagerchef till logistikföretag i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Boxflow Staffing AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 March (4 månader 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Lagerchef

Om jobbet
Vi på Boxflow söker nu en Lagerchef till en av våra samarbetspartners i Göteborg. Företaget vi rekryterar till är ett logistikföretag som tillhanda håller tjänster inom allt från logistikkonsultation, lagerhantering till supply chain management i sin helhet Rollen Rollen som Lagerchef på företaget innefattar ansvar för hela den operationella driften på ett 4PL lager i Göteborg. Varav de största delarna i ansvaret kommer ligga på personalen, ekonomin och företagets kunder. Arbetet är dagtid under vardagar. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du sedan tidigare erfarenhet av personalansvar och ledarskap inom lagerdrift, samt kan förvalta företagets kunder på ett framgångsrikt sätt. Vi tror att du är ordningsam, ekonomiskt medveten och strävar efter att ta nästa steg i din karriär. Vi ser att du är självständig och utvecklingsorienterad, handlingskraftig, resultat- och målinriktad, driven samt inte rädd för att få skit under naglarna. Du vill ta ett stort ansvar och är flexibel i din arbetsroll. Du bör också vara flyttande i både svenska och engelska då dialogen med kunder och leverantör sker på båda språken. Meriterande om du har IT erfarenhet och lätt att ta till dig nya arbetssätt och metoder samt erfarenhet av systemet Ongoing. Arbetsuppgifter Som Lagerchef kommer har du det övergripande ansvaret för lagersiten och anställd personal. Du rapporterar direkt till ledningen och har ett tydligt resultat, utveckling och kundansvar för ditt område. Arbetsuppgifter: Arbetsledning av lagerpersonal och truckförare Eget lagerarbete, plock & pack, inleverans och övrigt vanligt lagerarbete Kundkontakt via mail och telefon Hantering av transporter samt chaufförer och bokningar Resultatansvar och uppföljning av prestation Aktivt driva förslag som innebär förbättringar för våra kunder. Aktivt bedriva och utveckla en positiv medarbetaranda Om Boxflow Boxflow erbjuder tjänster inom TPL, Bemanning samt Konsulting inom Logistik, specifikt anpassad mot företag under förändring. Boxflow grundades 2019 och är ett snabbväxande bolag. Under 2020 beräknas Boxflow omsätta 50 miljoner och vara mer än 100 anställda. Vi expanderar i Helsingborg och söker därmed vår nya Operations Manager som skall arbeta på vårt kommande lager. Stämmer detta in på dig så har vi en otroligt spännande tjänst som väntar på dig. Vi träffar kandidater löpande så varmt välkommen med din ansökan.
Arbetsgivare
Boxflow Staffing AB
Hemsida: https://www.boxflow.nu/
Ansökan
Ansök senast 28 March (4 månader 2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operativ Lagerchef

Arbetsgivare / Ort: Carpetvista AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 May (5 månader 16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Är du en stark operativ ledare inom lager och logistik med ett stort intresse för e-handel? Vi söker dig som vill kliva in i en nyckelroll hos CarpetVista under vår fortsatta expansion och framgångsresa. Har du en förmåga att bygga en stark laganda och driva förbättringsprocesser? Då kan det vara dig vi söker till denna tjänst! Om rollen Som operativ lagerchef kommer du att leda ca 15 medarbetare mot ökad effektivitet i lagerhanteringen (godsmottagning, inlagring, plock och pack) och strategiskt skapa förutsättningar för en förbättrad lagerstruktur. I rollen ingår också att jobba operativt med sedvanliga arbetsuppgifter på lagret. Till hjälp finns även teamledare som är underställda lagerchefen. Samverkan med andra funktioner (såsom inköp, och kundtjänst) inom företaget är en viktig del i denna roll. Du ser till att verksamheten på avdelningen drivs i enlighet med lagar, policys och regler samt utför det systematiska arbetsmiljöarbetet i enlighet med delegeringsordningen. Vidare ansvarar du även för daglig styrning/uppföljning av måltal/produktivitet. Du rapporterar till vår Chief Operating Officer. Din profil Du är en ledare som tror på att lyckas genom att agera förebild för gruppen. Vi söker dig som är van vid att driva effektivitet i processer i det dagliga arbetet på lagret. För att lyckas i rollen ska man trivas i ett företag med högt tempo och i en kultur där man sätter kunden och teamet främst samt där rak och ärlig kommunikation är nyckeln till framgång. Vi tror att du har en relevant utbildning samt har jobbat några år i en liknande roll. Som person är du noggrann, strukturerad, kommunikativ och en mycket god teammedlem. Då företaget befinner sig i en stark tillväxtfas är det viktigt att ligga i framkant med förmågan att utveckla rutiner, processer och system men även förmåga att jobba strategiskt. Du är en van användare av olika affärssystem och Excel. För att kunna driva utvecklingen framåt i en snabbväxande verksamhet, ställs höga krav på förståelse för teknisk infrastruktur inom lagerverksamhet, Rätt person för rollen - Har erfarenhet av ledarroll inom lager eller logistik, gärna inom e-handel. - Har lång erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och OSA. - Har vana av facklig samverkan. - Är en trygg och förtroendeingivande ledare som har en stark kommunikativ förmåga. - Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi erbjuder: - Möjlighet att utveckla och optimera lagerverksamheten i en rolig och utmanande arbetsmiljö. - Bli en del av ett internationellt team och bidra till en arbetsplats där alla älskar att gå till jobbet. Våra förmåner: - En företagskultur med starka värderingar - En arbetsplats där vi firar våra framgångar - Trevliga och drivna kollegor - Gratis kaffe, fika och frukt - Frukost på torsdagar - Generös personalrabatt - Generöst friskvårdsbidrag - Massage under arbetstid Övrig information - Start: Omgående - Omfattning: Heltid - Lön: Enligt överenskommelse - Placering: Frihamnen, Malmö CarpetVista är Europas ledande online-handlare av mattor med ett framgångsrikt track-record av lönsam tillväxt under de senaste +10 åren. Vi driver två varumärken, CarpetVista och RugVista, med webbutiker på lokala språk i 18 länder där vi erbjuder det bästa och bredaste mattsortimentet online. Vår vision är att bli navet i den europeiska mattindustrin med extra fokus på att driva en hållbar utveckling i de geografiska regioner där vi är verksamma Vi behandlar ansökningarna löpande, skicka därför din ansökan redan idag!
Arbetsgivare
Carpetvista AB
Hemsida: https://www.carpetvista.com
Ansökan
Ansök senast 12 May (5 månader 16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.