På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Postproduktionskoordinator
Spela filmen

Postproduktionskoordinator

Yrket Postproduktionskoordinator kombinerar den klassiska koordinator / projektledarrollen med en enorm mängd teknik och kreativa idéer. 

Postproduktionskoordinatorer har spännande men också väldigt utmanande arbete, eftersom du brukar ha en hel del ansvar inom filmproduktioner.

Redan innan filmkamerorna stängs av, börjar allt som oftast efter-arbetet. Allt inspelat filmmaterial ska konverteras in i digital form och filmen ska sedan klippas, ljudet ska bearbetas, bilden ska hanteras och ljussättas, och visuella effekter ska göras. Att hålla koll på alla de olika delmoment, att se till att ingen medarbetare står still och väntar på någon annan, att kvalitén är optimal hela vägen fram till en bio-kopia och bluray – det är att vara en postproduktionskoordinator. 

Du bör ha bra koll på tekniken, är du ute på set kan du ofta få ta rollen som VFX-supervisor och få frågor om vad som krävs på inspelningsplats för att få material som sedan går bra att arbeta med.

Det optimala är att kunna kliva på projektet tidigt, redan på manusstadiet för att hjälpa till att lösa tekniska aspekter. Du måste ha koll på budget och olika leverantörer som ska hjälpa till att ta fram just det resultat som producent, regissör och fotograf önskar.

Ibland kliver en postproduktionskoordinator in i rollen där man får hantera konflikter och justerar arbetstempo och stämning.

Utbildning

Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Bra gymnasial grundutbildning får du på Estetiska programmet.

Personliga egenskaper

Det kräver lyhördhet, social förmåga och kunskaper i ekonomi.

Viktiga egenskaper som krävs för att trivas i yrkesrollen är stresstålighet och förmåga att "multi-taska", dvs hålla flera bollar i luften samtidigt. Vidare behöver man också vara duktig på att lösa problem samt våga delegera arbetsuppgifter, dvs lita på kollegor men samtidigt våga ifrågasätta andras arbete när det behövs.

Visa mer
Visa mindre

18 Lediga jobb

Är du vår nästa Media Manager?

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Färdigheter
Krav
  • Google AdWords
  • Google Analytics
  • HTML
  • programmeringsspråk
  • JavaScript
  • programmeringsspråk
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
Meriterande
  • Google Docs
  • Java
  • programmeringsspråk
  • SAS
  • statistikprogram
  • Annonsproduktion
  • Annonstjänster
  • produktkunskap
  • Direktmarknadsföring
  • Projektledning
  • erfarenhet
  • Reklamtjänster
  • produktkunskap

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Välkommen till en positiv arbetsplats där engagemang, attityd och lösningsfokuserad samarbetsförmåga värderas högt. Vi söker dig som är vass på att kommunicera i sociala medier, digital annonsering och i andra forum online samt förstår hur man ska sticka ut i bruset.

Vår verksamhet är inriktad på att bygga långsiktighet och lönsamhet för uppdragsgivarna genom kommunikation och starka varumärken som konkurrensmedel. Vår affärsidé är att under ett och samma tak erbjuda uppdragsgivaren ett komplett utbud av resurser som täcker hela kundens kommunikationsbehov.

Genom våra kompetenser erbjuder vi inte bara kunskap inom alla medier utan får även mediekanalerna att samverka så att summan av helheten blir långt effektivare än delarna var och en för sig. Den snabba utvecklingen av medier samt en komplexitet i att göra rätt medieval har skapat ett stort behov från marknaden att hitta en långsiktig affärspartner.

Som heltäckande är vi ett välmående team som genom öppenhet och ärlighet trivs och har roligt tillsammans. Genom ett generöst förhållningssätt och en stor portion humor lär vi av varandra och hjälper varandra i stort och smått utan prestige för att leverera de bästa kommunikationslösningarna till våra kunder.


Din profil

Vi söker dig som är kreativ och tycker om att kommunicera olika budskap i digitala medier. Som vår Media Manager är du en i teamet för våra kunders mediala närvaro. Omgiven av såväl projektledare, analytiker och produktionsledare har du rollen att knyta ihop säcken och ta kunden till nästa nivå i mediavärlden. Du tycker om att uttrycka dig i både text och bild och ser vilka möjligheter som finns för att få våra kunder att växa. Dina arbetsuppgifter varierar beroende på kund - allt från vara med och ta fram strategier tillsammans med våra affärsutvecklare till att skapa aktivitetsplaner och publicera innehållet.

Du leder själv processen med att skapa innehåll för våra kunder. Variationen är stor, allt från skönhetsprodukter till värmepumpar och skruvar. Du tycker om att sätta dig in i våra kunders produkter och tjänster och kan ta fram lösningar för såväl sociala medier som annonsering så det sticker ut i mängden.

Den person vi söker är nyfiken och gillar att fånga det komplexa för att sedan kommunicera det enkelt. Viktiga egenskaper i ditt arbete är att vara en god lyssnare och problemlösare samt att kunna motivera idéer för såväl kund som medarbetare.

Hos oss får du möjlighet att tillhöra ett roligt, inspirerande team, nära till skratt och med många spännande och givande projekt.


Vi söker dig som har:

- Har arbetat med digital annonsering i olika medier, programmatic, Google Ads, sociala medier m.fl. Detta är ett krav.

- Har erfarenhet av mediaköp, såväl digital som i tryck och radioreklam.

- Erfarenhet av arbete på byrå.

- Vana att ta fram innovativa medialösningar.

- Enkelt att kunna sätta dig in i nya kunder och ta fram kommunikativt budskap för varje kunds produkter.

- God förståelse för Google Analytics och ha delvis arbetat med det. Även kunna analysera effekten av digitala aktiviteter.

- Stark kommunikatör, speciellt skriftligt men även muntligt

- God kunskap gällande att arbeta riktat mot olika målgrupper och i olika kanaler

Det är även ett plus om du:

- Har god förståelse kring SEO och arbeta med kunders optimering

- Har djupare förståelse i Google Analytics

- Har mycket god koll på olika digitala plattformar och dess samverkan


Som person har/är du:

- God social kompetens

- Engagerad och positiv

- God förståelse för service och att skapa resultat för kunden

- Prestigelöst förhållningssätt och inbjudande till feedback på ditt arbete

- Stark arbetsmoral

- Behärskar Engelska i tal och skrift


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator Fiber

Arbetsgivare / Ort: Btp Sweden AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktionskoordinator

Om jobbet

För kunds räkning söker nu Boost Technical Power en Koordinator till fiberprojekt.

Om tjänsten

Som Koordinator i fiberprojektet är du den viktiga länken mellan projektledningen och markägare som gör att fiberutbyggnaden kan fortsätta att nå ut på landsbygden. Du ansvarar för att boka upp möten och koordinera runtom i Skåne i syfte att samla in markavtal och vässentlig info inför företagens fiberprojekt. Du ringer och i vissa fall träffar lantbrukare och andra markägare samt kommuner. Andra administrativa uppgifter tillkommer också som att hantera backlogg m.m

Arbetet är på heltid, med omgående tillträde. Kollektivavtal finns.

Om dig

Vi ser gärna att du har ett stort eget driv, en god initiativförmåga och är självständig, då du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Vi ser också att du är social och serviceminded, lätt för att skapa förtroende och komma fram till lösningar. Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

Ansökan

Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Koordinator

Om oss

Boost är ett tjänsteföretag som verkar inom sektorerna fastighetsnät, kommunikation, säkerhetsteknik och elinstallationer. Inom Boost kör vi med schyssta anställningsvillkor och kollektivavtal. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

Arbetsgivare
Btp Sweden AB
Sallerupsvägen 92
21228 Malmö
Hemsida: www.btp.se
Ansökan
Ansök senast 25 september (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektkoordinator för uppdrag till vår kund i Malmö!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Om tjänsten Vi söker för uppdrag till en av våra kunder i Malmö en projektkoordinator. Uppdraget är med start snarast möjligt och pågår till och med sista februari med stor chans till förlängning. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna roll kommer du att: • Hantera all rapportering för Group IT • Hantera alla uppdateringar i PPM -verktyget för Group IT • Stödja och skapa nödvändigt PMO -material relaterat till Group IT • Säkerställ anteckningar/protokoll från alla möten för att säkerställa en dokumenterad vy • Ta på dig andra administrativa frågor som krävs för att driva Group IT framåt Arbetet är förlagt måndag till fredag under kontorstider. OBS! Ditt CV behöver vara på engelska och i ett format som går att redigera. Vem är du? Du har erfarenhet av arbete i koordinerande roller sedan tidigare och kan arbeta självständigt. Du har lätt för att lära dig nytt och använda nya affärssystem. Samt god vana av arbete i MS Excel och Powerpoint. Som person ser vi att du är engagerad, driven, social, lätt för att ta kontakt med andra, noggrann och administrativ. Du talar och skriver flytande svenska eller danska.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Wind service coordinator

Arbetsgivare / Ort: International General Electric AB / HALMSTAD
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

All resources, and logistics required to perform services and maintenance activities on customers' site/property. These activities contribute to, maintain, repair and refurbish sold or existing products. Includes all types of maintenance service (preventive and remedial), manage maintenance facilities and field services engineering. Impacts quality of own work and the work of others on the team. Executes standard operational/technical tasks typically subject to instructions and work routines. There is latitude to rearrange the sequence to complete task/duties based on changing work situations.

Roles and Responsibilities

  • Responsible for field resource deployment planning and execution to meet customer and business metrics · Interface with the customer service managers on issues escalation · Develop long range forecast for region resource needs · Develop and execute short and long-range resource plans based on resource forecasts and region business commitments including recruitment, skills reviews, and resource development through advance level training
  • Broadening knowledge of own technical discipline to execute policy/strategy. May include support roles with specialized technical field of knowledge; still acquiring higher level knowledge and skills.
  • Basic understanding of key business drivers; uses this understanding to accomplish own work. Good understanding of how work of own team integrates with other teams and contributes to the area.
  • May have some autonomy to make decisions within a defined framework. Resolves issues in situations that require good technical knowledge and judgment within established procedures. Consults more senior team members for issues outside of defined instructions/parameters.
  • A job at this level requires good interpersonal skills and may be required to lead a junior team. For customer facing roles, develops strong customer relationships and serves as the interface between customer and GE. Explains technical information to others.


Required Qualifications

  • This role requires basic experience in the Services & Resource Management.
  • Bachelor's degree in a technical field from an accredited university or college (preferably Electrical or Mechanical Engineer with relevant experience).
  • Experience with end to end project lifecycle management of electrical components


Desired Characteristics

  • Strong oral and written communication skills. Ability to document, plan, market, and execute programs.
  • Experience with project management in Wind business


Relocation Assistance Provided: No

Arbetsgivare
International General Electric AB
Kristinebergsvagen 17
30241 HALMSTAD
Ansökan
Ansök senast 30 september (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Service Manager till Silver Life!

Arbetsgivare / Ort: Novare Interim & Recruitment AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Silver Life grundades 2012 av Peje Emilsson och är ett boende för seniorer. Här erbjuds medlemmarna service, tillgång till aktiviteter, trygghet, gemenskap, och omvårdnad utifrån önskemål och behov. Alla anläggningar omfattar en service- och vårdavdelning: på Silver Life kan man bo oavsett behov! Det är en växande organisation som idag finns på tre platser i Stockholmsområdet. Silver Life har som vision att seniorerna den dag då de behöver utökat stöd aldrig ska behöva lämna boendet. Det är ett livsboende som vill förhöja livskvaliteten för alla seniorer. Silver Life grundades 2012 av Peje Emilsson och är ett boende för seniorer. Här erbjuds medlemmarna service, tillgång till aktiviteter, trygghet, gemenskap, och omvårdnad utifrån önskemål och behov. Alla anläggningar omfattar en service- och vårdavdelning: på Silver Life kan man bo oavsett behov! Det är en växande organisation som idag finns på tre platser i Stockholmsområdet. Silver Life har som vision att seniorerna den dag då de behöver utökat stöd aldrig ska behöva lämna boendet. Det är ett livsboende som vill förhöja livskvaliteten för alla seniorer.     Silver Life Nacka   Silver Life Nacka, som öppnades 2019, är en anläggning i Graninges natursköna skärgårdsmiljö. Enhetens huvudbyggnad är den 900-kvadratmeter stora sekelskiftsvillan Villa Boberg. I anslutning till denna finns det 130 nybyggda lägenheter och 54 platser för vård och omsorg. I servicedelen finns i dagsläget 15 lägenheter med 20 gäster men det byggs för fullt. År 2022 ska det finnas plats för 200 seniorer. Alla medlemmar har tillgång till restaurang, träningslokaler, relax-avdelning med bastu och ångbastu och till Silver Lounge dit man som medlem alltid är välkommen för att beställa service eller bara sitta ner och ta en kopp kaffe, läsa tidningen eller umgås. De erbjuds bland annat träningspass, fotvård och ett service-team bestående av IT-hjälp och hantverkare.     Befattningen Som Service Manager är man en del av den dagliga verksamheten och ansvarar för att alla aktiviteter och tjänster koordineras efter seniorernas behov. I denna position ingår ansvar för receptionisten och man direktrapporterar till COO. Serviceledaren jobbar nära de boende och cirkulerar i verksamheten. Serviceledaren håller ihop verksamheten och ska kunna samarbeta med och hänvisa till vårdavdelningen. I befattningen ingår även att sälja in sådant som inte ingår i medlemskapet.   Bakgrund och erfarenheter • Tidigare erfarenhet inom service • Tidigare chefserfarenhet är meriterande men inte ett krav • Kunskaper inom Microsoft Office-paketet • B-körkort (ett plus men inget måste)   Personliga egenskaper • Vara en proaktiv serviceminded person • Konstruktiv, lösningsorienterad och praktisk • God planeringsförmåga • God samarbetsförmåga • Prestigelös och motiverande • Vara självgående och trygg i att fatta beslut     Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB
Hemsida: http://https://novare.se/interim-and-recruitment/
Ansökan
Ansök senast 30 september (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


3 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.