På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Postproduktionskoordinator
Spela filmen

Postproduktionskoordinator

Yrket Postproduktionskoordinator kombinerar den klassiska koordinator / projektledarrollen med en enorm mängd teknik och kreativa idéer. 

Postproduktionskoordinatorer har spännande men också väldigt utmanande arbete, eftersom du brukar ha en hel del ansvar inom filmproduktioner.

Redan innan filmkamerorna stängs av, börjar allt som oftast efter-arbetet. Allt inspelat filmmaterial ska konverteras in i digital form och filmen ska sedan klippas, ljudet ska bearbetas, bilden ska hanteras och ljussättas, och visuella effekter ska göras. Att hålla koll på alla de olika delmoment, att se till att ingen medarbetare står still och väntar på någon annan, att kvalitén är optimal hela vägen fram till en bio-kopia och bluray – det är att vara en postproduktionskoordinator. 

Du bör ha bra koll på tekniken, är du ute på set kan du ofta få ta rollen som VFX-supervisor och få frågor om vad som krävs på inspelningsplats för att få material som sedan går bra att arbeta med.

Det optimala är att kunna kliva på projektet tidigt, redan på manusstadiet för att hjälpa till att lösa tekniska aspekter. Du måste ha koll på budget och olika leverantörer som ska hjälpa till att ta fram just det resultat som producent, regissör och fotograf önskar.

Ibland kliver en postproduktionskoordinator in i rollen där man får hantera konflikter och justerar arbetstempo och stämning.

Utbildning

Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Bra gymnasial grundutbildning får du på Estetiska programmet.

Personliga egenskaper

Det kräver lyhördhet, social förmåga och kunskaper i ekonomi.

Viktiga egenskaper som krävs för att trivas i yrkesrollen är stresstålighet och förmåga att "multi-taska", dvs hålla flera bollar i luften samtidigt. Vidare behöver man också vara duktig på att lösa problem samt våga delegera arbetsuppgifter, dvs lita på kollegor men samtidigt våga ifrågasätta andras arbete när det behövs.

Visa mer
Visa mindre

15 Lediga jobb

Koordinator Bemanning/Rekrytering/Planering

Arbetsgivare / Ort: Outnorth AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Koordinator gällande Bemanning/Rekrytering/Planering till Outnorths nya och expansiva lagerverksamhet i Göteborg Outnorth är en av Skandinaviens ledande nätbutiker med produkter inom friluftsliv och outdoor. E-handelsverksamheten Outnorth har haft en succéartad utveckling och fortsätter att växa i både Sverige och internationellt efter en rekordstark försäljning under 2020. För att möta den snabbt ökande efterfrågan på företagets populära outdoor-produkter flyttar Outnorth nu sitt lager från Växjö till Göteborg – och mer än fördubblar lagerytan. Nu har du möjlighet att bli en del av Outnorths fortsatta framgång! I samband med Outnorths lagerflytt till Göteborg söker vi nu en medarbetare i rollen som Koordinator gällande Bemanning/Rekrytering och Planering av personal. Du skall säkerställa schemaplaneringen och resurser efter avrop ifrån teamledarna i organisationen. Om tjänsten Ditt ansvarsområde innebär att äga det yttersta ansvaret gällande planering Exempel på arbetsuppgifter är: • Du skall verka för att driva den dagliga driften gemensamt inom logistiken samt bidra till kontinuerliga förbättringar av alla processer. • Du sköter och planerar den övergripande bemanningen på helåret. • Du planerar ledigheter / semestrar. • Du sköter bokningar av konsulter, samt uppföljning härpå. (Kvalitet/performance). • Du ser till att attesteringar av tider sköts på rätt sätt. • Du är en hjälpande hand till HR-avdelningen. Vi söker dig som: • Har erfarenhet av bemanningsplanering • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal som skrift • Erfarenhet ifrån lager/logistik är en merit • Kunskaper inom Officepaketet För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du drivs av att skapa ordning och struktur och genom det nå högt uppsatta mål. Du har en stark kommunikativ förmåga där du skapar tydlighet samtidigt som du inger trygghet, lyhördhet och skapar en positiv arbetsmiljö. Exempel på kompetenser vi ser är extra viktiga för att lyckas i rollen är: • Målfokuserad • God samarbetsförmåga • Strukturerad • Ambition om att ständigt utvecklas till det bättre Du ser positivt på att vara med vid en nystart i Göteborg där du får möjlighet att tillsammans med Lagerchef & HR, sätta tydliga rutiner och jobba för en positiv miljö med god ambition, effektivitet och utveckling. Övrig information Resor: Kan förekomma mellan Göteborg & Växjö Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Deltid max 50% tillsvidare med en inledande provanställning. Lön: Marknadsmässig. Placering: Göteborg, Torslanda Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor kontakta [email protected] eller [email protected] Om företaget: Outnorth är en av Skandinaviens ledande nätbutiker med produkter inom friluftsliv och outdoor. Outnorth strävar efter att leverera "the best of Scandinavian Outdoor" till kunder över hela världen. Vi har anor tillbaka så långt som till 1926 men namnet Outnorth lanserades så sent som i maj 2012. Outnorth ingår tillsammans med norska Fjellsport Group AS i Outnordic Invest som är en del av Egmontkoncernen med ca 1,6 miljarder EUR i omsättning och ca 6600 medarbetare. Outnorth omsatte 705 MSEK under 2019. Outnorth etablerades 2005 i Kalmar och har sedan några år tillbaka huvudkontor och även en fysisk butik i Växjö. E-handelsförsäljningen är primärt koncentrerad till kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Den danska mediekoncern Egmont blev 2018 majoritetsägare i Outnorth och har parallellt investerat i flera andra e-handelsbolag, bland annat Bagaren och Kocken och Jollyroom, som också har lager på Hisingen. Läs mer om bolagen här: www.outnorth.se www.egmont.com
Arbetsgivare
Outnorth AB
Ansökan
Ansök senast 22 January (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Operations Volume planner

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 January (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. Who we are? Operations Planning at IO&Q is responsible to manage and develop the Order to Delivery process for Volvo Car Group including LYNK&CO in Luqiao as well as Polestar in Chengdu and Luqiao. Operations Planning has an additional key strategic deliverable to propose and implement the optimized OTD 2.0 target picture. Program Planning is one of the three legs in Operations Planning. The main deliverable for the Program Planning team is to deliver the Global Master Production Schedule (MPS), for all Volvo Car Group manufacturing plants. We do this monthly and ensure our plan is considering both the demand and available capacity. To make this happen cross functional collaboration with stakeholders in the Order to Delivery process is key. What´s in it for you? In the role you will be part of the change journey of implementing OTD 2.0 target picture for program planning area; new IT systems tools, new processes and ways of working is in pipeline. You will be part of a dedicated and competent team with whom you will be able to exchange knowledge around the new Order to Delivery process and in particularly the new Production Program planning process. You will have enriching working relations with many parts of the organization giving you unique insights in how the new Order to Delivery process works and how to contribute to the change journey in order to improve the quality of the Production Program. You will have the opportunity to work with both Markets, Regions, Factories, Procurement, Outbound logistics, Strategy & Business Ownership and others. This will provide opportunities to build a big network which will further enhance your knowledge and your ability to make a difference for our company.        What will you do? You will work in the monthly program process, and together with the markets/regions/factories align on production volume/mix to support sales plan and stock targets for the planning horizon. Facilitating compromises to achieve an optimized production program, buildable and sellable. Active participation throughout the MPS planning round, liaising continuously with stakeholders within the OtD Process. Analyse, propose and implement scenarios within the monthly program process in a controlled way, as well as drive and implement continuous improvement work within the area of Production Program Planning. Timely collation of the PNO12 production request from assigned Markets, challenging the production volumes and mix in line with agreed sales forecasts and industrial pre requisites. Maintenance and management of colour, upholstery, and option forecasts for the assigned Markets and safeguard qualitative input in systems by analyses of data from multiple data sources. Setting up & facilitating meetings with assigned Markets/Regions on latest forecasted mix and development according to the OTD 2.0 Demand Planning initiative. With responsibility for decided Markets and specific focus areas you work in close collaboration together with the full program planning team and handle unplanned events through continuous alignment and optimization towards new decisions and pre-requisites. On a personal level you are analytical and have good ability to run negotiation. You are strong with your interpersonal skills, such as building relationship, having a good and clear communication and convey message in the most efficient way. You are a good team player and have highly result driven problem solving approach with a proactive mindset. Your strong business acumen helps you to have a holistic view and connect the dots to come up with god solutions and ideas. You have a self-governed drive to initiate tasks, and you are not afraid to ask questions. You have good project management skills and you always make sure that things get done. You are positive to change, always wanting to improve things and respect the deadlines.    You and your skills We believe you have good general understanding of the sales and production planning areas and OtD from a commercial as well as from an industrial business perspective. You have experience from working with planning and in a multi-cultural environment. You have B.Sc. or M.Sc. degree, which can be in different areas. However, you need to be fluent in English, spoken and written and have a knowledge in Product Structure & Offer. How to learn more and apply For questions about the position please contact hiring manager, Tobias Östling at [email protected] For questions regarding the recruitment process, please contact recruiter, Kristin Lövgren at  [email protected] You are welcome with your application at the latest by January 25th, 2021.
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast 25 January (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Coordinator Distribution

Arbetsgivare / Ort: OK-Q8 AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 January (10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid! Vi söker en Coordinator till vår Distributionsavdelning, som ansvarar för leveranser av drivmedel och eldningsolja till våra stationer och kunder inom B2B och B2C. Jobbeskrivning I rollen som Coordinator Distribution kommer du, tillsammans med dina kollegor på avdelningen, ta det dagliga ansvaret för OKQ8’s leveranser. Planering och leverans av produkter är outsourcat, vilket betyder att tjänsten primärt omfattar att upprätthålla ett effektivt och utvecklande samarbete med våra transportörer/åkerier och kvalitetssäkra distributionen genom uppföljning och korrigering av transportörers/åkeriers prestanda, med syfte att säkerställa att distribution av våra produkter sker i tid och inom gällande regler och lagstiftning. Med fokus på att tillhandahålla den bästa servicen i branschen får du en viktig roll för att optimera både kvalitet och ekonomi. Internt får du ett givande och tätt samarbete med övriga avdelningar inom Supply Chain divisionen och du får en viktig roll i att koordinera mellan Distributionen, OKQ8’s kundtjänst, Försäljningsavdelningen och transportörer. Tjänsten är en tillsvidare anställning med start enligt överenskommelse. Placering är i Malmö och i divisionen Supply Chain. Vi söker Vi behöver en medarbetare med stort engagemang, driv och förmåga att ta egna initiativ och som vill vara med att utveckla och optimera den framtida distributionen inom drivmedel. Du kommer att bli involverad i många olika områden, samtidig som du blir en nyckelperson för att OKQ8 levererar den bästa servicen till våra kunder. Kunskap om logistik och bulkdistribution är önskvärt och du får mycket gärna ha erfarenhet av att jobba med leverantörer inom transport. Vidare har du goda kunskaper i svenska geografi och ekonomin inom transporter. Välkommen med din ansökan senast den 29/1-21! Vi intervjuar löpande och vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten kontaktar du rekryterande chef Carsten Maerkedahl på [email protected] Frågor om processen besvaras av HRBP Göran Våglund på [email protected] OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare. - Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor. - Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov. - Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär. - Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.
Arbetsgivare
OK-Q8 AB
Hemsida: https://www.okq8.se/jobba-hos-okq8/
Ansökan
Ansök senast 29 January (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Produktion och logistik administratör

Arbetsgivare / Ort: Fortum Sverige AB / UPPLANDS VÄSBY
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 January (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Fortum Recycling and Waste erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Du hittar mer information på www.fortum.se/wastesolutions

Din roll

För att trivas och lyckas i denna tjänst har du en god administrativ förmåga, eget driv och är van att arbeta självständigt. Du är en van IT användare vilket krävs då vi dagligen jobbar i olika typer av IT-system. Vi tror även att du är strukturerad, ordningsam och analytisk. Du har lätt för att lära och har förmåga att kommunicera på ett rakt, tydligt och enkelt sätt både på engelska och svenska. Koncernspråket är engelska.

I denna roll kommer du att arbeta med:

- Uppföljning av vår nationella samt internationella försäljningar av metaller och järn.

- Samordning och administration av transporter till och från interna samt externa upparbetningsanläggningar.

- Löpande inventering av metall/järn- lager och dokumentering av lagervärden, lagerstatus samt leveransplaner.

- Upprätta transportdokument och söka exporttillstånd för transport/export av metaller och järn.

- Sammanställning av utfall från olika metalluppköpare och totalutfall projektvis.

Vi erbjuder dig

Ett spännande och varierande arbete i en växande bransch. Du kommer arbeta på vårt kontor i Upplands Väsby i en liten grupp och i nära samarbete med Produktion och Försäljning. Vi är i dag 5 personer på kontoret och sysselsätter ca 60 produktionsmedarbetare.

Dina kvalifikationer

- Mycket goda kunskaper i Engelska krävs då stora delar av det administrativa arbetet inklusive kontakter internt och externt sker på engelska.

- Goda kunskaper i Officepaketet.

- Mycket goda kunskaper i Excel.

- Körkort B krävs, önskvärt med tillgång till egen bil.

- Eftergymnasial utbildning alternativt kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet.

Intresserad?

Skicka din ansökan snarast men senast den 30 januari. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden slut.

För kontakt med fackliga representanter vänligen ring +46 19 305 100

Sveriges Ingenjörer: Annika Lorin

Unionen: Marie Carlberg

Vid eventuella frågor eller funderingar kontaktar du:

Joakim Landström +46703757812, [email protected]

Chief operating officer, Recycling and Waste Solutions, Ash & Slag

Arbetsgivare
Fortum Sverige AB
19461 UPPLANDS VÄSBY
Ansökan
Ansök senast 30 January (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker en Logistikkoordinator!

Arbetsgivare / Ort: AB Blåkläder
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 February (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Är du en engagerad och arbetsvillig person med sinne för detaljer, helhet och kvalité? Gillar du även att skapa ordning och reda samt att jobba med ständiga förbättringar? Vi växer och utökar nu vår logistikavdelning med ytterligare en Logistikkoordinator. Dina arbetsuppgifter Som Logistikkoordinator arbetar du med en mängd olika frågor främst rörande Blåkläders tullhantering vid import- och exportförfarande. Du förväntas även stötta i diverse distributionsrelaterade frågor då vi har en mängd globala kunder. Förekommande uppgifter är bland annat: • administrera import- och exporthantering • distributionsflöden • interna tulluppföljningar • transportkostnadskalkylering • administration av masterdata Du kommer också vara en del i vårat team främst kring tullfrågor som arbetar med att ständigt förbättra vår tullhantering och en part i diverse projekt rörande distribution och tull. Du kommer i daglig kontakt med lager, kundtjänst, inköp och våra dotterbolag runtom i världen. Din roll Du har erfarenhet av att arbeta med tull, import/export och distribution i tidigare roller och känner dig bekväm med dessa frågor. Som person ser vi att du är strukturerad och har ett gott ordningssinne, samt att du genuint tycker om administration. Du är nyfiken och gillar att själv driva på ditt arbete och hela tiden arbeta med förbättringar framförallt ur ett kundperspektiv. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office och då specifikt Excel. Då du kommer ha kontakt internationellt krävs det att du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Har du en utbildning med inriktning mot tull ser vi detta som meriterande. Om Blåkläder Vi är ett tillväxtorienterat entreprenörsföretag och det speglas väl i vår kultur och våra värderingar. Vi gillar i grunden att hålla det enkelt, kamratligt, ödmjukt och prestigelöst. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet eftersom det viktigaste för oss är att nå våra mål tillsammans med lagandan på topp. De senaste tio åren har Blåkläder tredubblat sin omsättning. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete - från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. I våra fabriker i Asien producerar vi idag stora delar av vårt totala sortiment. Vi har 16 dotterbolag och sammanlagt 350 medarbetare runt om i världen. Blåkläder är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, det betyder att du kan gå hur långt som helst om du har vilja, kompetens och uthållighet. Vill du sätta avtryck runt om i världen? Välkommen till Svenljunga! Anställning Tjänsten är en heltidsanställning med start enligt överenskommelse. Det är en tillsvidareanställning där 6 månaders visstidsanställning tillämpas. Lön Månadslön Ansökan Sista ansökningsdag: 2021-02-10 Vi arbetar med löpande urval, skicka därför gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila till Thomas Olsson, Logistikchef på mailadress [email protected] - använd tjänstens titel som rubrik. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
AB Blåkläder
Ansökan
Ansök senast 10 February (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kund och Lego koordinator

Arbetsgivare / Ort: Aktiv Bemanning i Småland AB / Värnamo
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 February (22 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktionskoordinator

Om jobbet

Din profil

Vi tror du är en lösningsorienterad, framåt och service inriktad person med ordningssinne.

Du bör ha viss erfarenhet och förståelse för den industriella processen samt kunna svenska i tal och skrift.

Fördelaktigt om du har erfarenhet av något affärssystem så som Monitor eller Jeeves.

Dina arbetsuppgifter


Som kund och Legokoordinator ansvarar denne för att tillgodose kundens behov och erbjuda lösningar när detta inte kan uppnås. Samt organisera och vara kontaktperson gentemot kundens legoleverantörer med leveransbesked och logistik.


Om företaget

Svensk industrikoncern inom pressgjutning, skärande bearbetning, tooling, svetsning och montering.

Den egna produktionen är koncentrerad på tillverkning i medelstora till större serier med mycket högt ställda kvalitetskrav.


Aktiv Bemanning hanterar urval och presentation i rekryteringen

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
Aktiv Bemanning i Småland AB
Repslagarevägen 8
33153 Värnamo
Hemsida: www.aktivbemanning.se
Ansökan
Ansök senast 10 February (22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Production Preparation Leader

Arbetsgivare / Ort: Phadia AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 22 February (1 månad 3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Production Preparation Leader

Thermo Fisher Scientific – Uppsala, Sverige

Division och introduktion - IDD

Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1700 anställda globalt är IDD världsledande inom invitrodiagnostik (IVD) av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med cirka 700 medarbetare, finns divisionens största site med både utveckling och tillverkning.

Production Preparation Leader

Vill du ha en varierande roll med många kontaktytor och mycket eget ansvar? Är du en driven ” team player” som gillar att projektleda?

Hur kommer du kunna påverka?

Vi söker en medarbetare till gruppen Production Preparation Management som består av 12 personer och som ansvarar för konstruktionsöverföring från R&D av nya och uppdaterade produkter till produktion, projekt- och aktivitetsledning samt material master data.

Mer om jobbet

Som “Production Preparation Leader” kommer du vara en del av Thermofisher Scientifics, ImmunoDiagnostics Division (IDD), som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att projektleda, koordinera, och delta i aktiviteter och projekt vid nyproduktutveckling, produktuppdateringar, registreringar samt processutveckling. Du kommer att arbeta med både införande av nya produkter samt uppdatering av befintliga. I arbetet ingår att leda och ansvara för produktionsgranskningar, samt att vara med och utveckla och förbättra produktionsberedarprocessen. Du förväntas även bidra till att gruppens och ditt eget arbetssätt ständigt förbättras och effektiviseras för att säkra kvalitet och leverans av projekt och produkter.

Vem söker vi?

Utbildning och erfarenhet

• Naturvetenskaplig eller teknisk universitetsutbildning.

• Då du kommer att jobba med regulatoriska frågor är det viktigt med arbetslivserfarenhet från någon kvalitetsreglerad verksamhet, gärna från medicinteknik eller läkemedel.

• Erfarenhet av projektledning, design transfer samt produktutveckling inom life science, är starkt meriterande.

Kunskap, färdigheter och personliga egenskaper

• Rollen innebär att du kommer att ha många kontakter internt, dels i gruppen men även med bl.a. produktion, Regulatory affairs, Quality Assurance och R&D, och då krävs det att du är kommunikativ, lyhörd och har god samarbetsförmåga.

• Som person tror vi att du är effektiv, flexibel, driftig samt har goda ledaregenskaper och helhetssyn.

• Tjänsten ställer höga krav på eget ansvar varför det är viktigt att du är noggrann och kan arbeta självständig och strukturerat.

• Problemlösningsförmåga är en viktig egenskap för rollen och bra förståelse för eller erfarenhet av produktionsflöden är meriterande.

• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Är du intresserad?

Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Vill du ha ett varierande jobb med eget ansvar där du verkligen kan göra en skillnad i människors vardag? Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!

SÖK NU via vår karriärsida https://jobs.thermofisher.com/

Har du frågor kontaktar du:

Aleksander Gjelstenli, Senior Recruiter Nordics

E-post: [email protected]

Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet 22 januari 2021. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Arbetsgivare
Phadia AB
Ansökan
Ansök senast 22 February (1 månad 3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 March (2 månader 10 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 29 March (2 månader 10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator till vår kund Jernforsen Energy AB

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)
Publicerad: 2021-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Jernforsen Energy AB sammarbetar i denna rekrytering med Lernia Bemanning AB. Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete, gärna processautomation • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 March (2 månader 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Motion Capture Technician

Arbetsgivare / Ort: Sharkmob AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 May (3 månader 20 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Filmtekniker

Om jobbet
We are building a Motion Capture studio in the center of Malmö! For this exciting new venture, we are looking for a Senior Mocap Technician who will be at the heart and center of all our motion capture activities and build up our studio from scratch. You will be instrumental in setting our standards of quality and help build a team for future expansion. We are looking for a true team player who shares insight and learnings with the team. You’re good at delivering feedback, but you’re just as good at taking notes when your team and different stakeholders share their point of view. You will be a part of our Creative Services department; the in-house cornerstone of Sharkmob that provides the studio and all its different teams with visual assets. Daily responsibilities - Setup and Maintenance of Vicon motion capture studio - Optimisation of mocap camera placement and volume coverage - Overseeing general hardware reliability and performance - Maintenance of suits, markers and props - Overseeing of Vicon data health and its accessibility - Optimisation of the motion capture pipeline (procedures, tools) - Supervision and mentoring of mocap operators during calibration and operation Qualifications - On-set production experience (game or film) - Familiar with real-time streaming procedures - Familiar with handling multiple data sources (body, face, sound) - Experience with Python scripting - Experience with DCCs, such as MotionBuilder or similar - English language proficiency - Master of time management That little extra - Passionate about video games and have experience in the industry - Performance Capture experience (game or film) - Familiar with Unreal Engine (Blueprints, Sequencer) - Experience with MotionBuilder SDK - Game Industry experience
Arbetsgivare
Sharkmob AB
Hemsida: http://www.sharkmob.com
Ansökan
Ansök senast 9 May (3 månader 20 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


3 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.