På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Postproduktionskoordinator
Spela filmen

Postproduktionskoordinator

Yrket Postproduktionskoordinator kombinerar den klassiska koordinator / projektledarrollen med en enorm mängd teknik och kreativa idéer. 

Postproduktionskoordinatorer har spännande men också väldigt utmanande arbete, eftersom du brukar ha en hel del ansvar inom filmproduktioner.

Redan innan filmkamerorna stängs av, börjar allt som oftast efter-arbetet. Allt inspelat filmmaterial ska konverteras in i digital form och filmen ska sedan klippas, ljudet ska bearbetas, bilden ska hanteras och ljussättas, och visuella effekter ska göras. Att hålla koll på alla de olika delmoment, att se till att ingen medarbetare står still och väntar på någon annan, att kvalitén är optimal hela vägen fram till en bio-kopia och bluray – det är att vara en postproduktionskoordinator. 

Du bör ha bra koll på tekniken, är du ute på set kan du ofta få ta rollen som VFX-supervisor och få frågor om vad som krävs på inspelningsplats för att få material som sedan går bra att arbeta med.

Det optimala är att kunna kliva på projektet tidigt, redan på manusstadiet för att hjälpa till att lösa tekniska aspekter. Du måste ha koll på budget och olika leverantörer som ska hjälpa till att ta fram just det resultat som producent, regissör och fotograf önskar.

Ibland kliver en postproduktionskoordinator in i rollen där man får hantera konflikter och justerar arbetstempo och stämning.

Utbildning

Passande utbildning kan finnas inom yrkeshögskolan.

Bra gymnasial grundutbildning får du på Estetiska programmet.

Personliga egenskaper

Det kräver lyhördhet, social förmåga och kunskaper i ekonomi.

Viktiga egenskaper som krävs för att trivas i yrkesrollen är stresstålighet och förmåga att "multi-taska", dvs hålla flera bollar i luften samtidigt. Vidare behöver man också vara duktig på att lösa problem samt våga delegera arbetsuppgifter, dvs lita på kollegor men samtidigt våga ifrågasätta andras arbete när det behövs.

Visa mer
Visa mindre

30 Lediga jobb

Produktutvecklingskoordinator till Scanias Motortillverkning

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Produktionskoordinator

Om jobbet
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Scanias Motortillverkning (DM) tillverkar komponenter till Scanias och Tratons motorer. För oss är hållbarhet en viktig fråga – vårt nya motorprogram sänker CO2-utsläppen från våra motorer, men vi har också ambitionen att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar mycket med effektivisering av våra produktionsprocesser och digitalisering, samtidigt som mångfald, jämställdhet och inkludering ligger högt på agendan. Vi söker efter en Produktutvecklingskoordinator (PD-koordinator) då vår nuvarande antar nya utmaningar inom Scania. Är det du som ska vara med och bidra till framtidens transportsystem och stötta vår globala PD-process? Din arbetsuppgifter Som PD-koordinator hos oss får du en central roll i att leda, planera och koordinera våra PD-projekt, både lokalt och globalt. Du är en del av vårt team för Global Produktionsteknik och koordinering som består av ett 10-tal engagerade medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Som PD-koordinator ansvarar du för DM’s PD-process och du arbetar tvärfunktionellt med produktion, R&D och Scanias Projektkontor där du representerar DM i de olika forumen. Du kommer att ha ett brett kontaktnät inom företaget och vara en möjliggörare för att motorbearbetningen ska bli mer agila i industraliseringsfasen av nya produkter. Du kan vänta dig en spännande vardag med varierande utmaningar där du snabbt behöver kunna prioritera om beroende på hur dagen utvecklar sig. Som exempel kommer en av de första utmaningarna bli att utveckla rollen från det historiskt lokala perspektivet till det globala för att långsiktigt hjälpa till och säkra en global kvalité över tid för TRATON’s ICE motorer. Vem är du? Vi söker dig som trivs i en miljö där du får ta ett stort eget ansvar och arbeta tillsammans med kunniga och engagerade kollegor för att driva PD-processen. Vi tror att du är trygg i dig själv, är driven, är duktig på processutveckling, strukturerad och har lätt för att kommunicera med andra. Troligtvis har du en universitets- eller högskoleutbildning med industriell inriktning. Erfarenhet av både produktionsberedning och processutveckling inom Scania är meriterande, men inget krav. Då du har internationella kontaktytor är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på engelska.   För oss är det viktigt att rekrytera rätt person. Om du tror att du skulle vara rätt person för jobbet, även om du saknar någon del av kompetenskraven - sök ändå. Finner vi att du är rätt person kommer vi att arbeta tillsammans med dig för att du ska utvecklas och växa in i rollen. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV, betygsunderlag och eventuella relevanta intyg. Ansök via Reflex/Karriärsida alt Scania.com. Sista ansökningsdag är 2022-01-29. JobID: 20217272 Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan redan idag! Vill du veta mer? Läs gärna mer om Produktion och logistik Scania Södertälje Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder driver vi omställningen till ett hållbart transportsystem. 2020 levererade vi 66 900 lastbilar, 5 200 bussar samt 11 000 industri- och marinmotorer till våra kunder. Nettoomsättningen uppgick till mer än 125 miljarder kronor, varav över 20 procent var tjänsterelaterade. Scania grundades 1891 och är idag verksamt i fler än 100 länder och har cirka 50 000 medarbetare. Forskning och utveckling är huvudsakligen koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Latinamerika, med regionala produktcenter i Afrika, Asien och Eurasien. Scania är en del av TRATON GROUP. För mer information besök: www.scania.com. För frågor om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Patrik Genborg på 070-082 73 38 eller maila [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator Jernforsen Energy AB i Hultsfred

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Du har stort tekniskt intresse. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Koordinator till Underhållsavdelningen

Arbetsgivare / Ort: Billerudkorsnäs Sweden AB / Grums
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktionskoordinator

Om jobbet

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Är du bra på att leda förbättringsarbete samt brinner för att utmana dig själv och andra? Då har vi en spännande och utmanande roll för dig!

Vi söker dig som drivs av att utveckla både människan och gruppen samt processer och arbetssätt. Du har ett högt säkerhetstänk, öga för förbättringar samt förstår vikten av en god kommunikation för att tillsammans nå resultat. Du får leda arbetet med att säkerställa och utveckla säkra och stabila arbetsrutiner på Underhållsavdelningen som består av 210 medarbetare.

Vi erbjuder:

• En plats i en organisation med goda värderingar, stort arbetsmiljöfokus och miljömedvetenhet.

• Utvecklingsmöjligheter i en spännande och utmanade arbetsmiljö.

• Ett stimulerande arbete med högt ansvarstagande och stora möjligheter till egen påverkan.

• Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och rapportera till avdelningschefen.

Som koordinator ansvarar du för:

• Leda och driva olika typer av förbättrings-/projektarbeten. Målet är en produktion på ett säkert, hållbart och kostnadseffektivt sätt som lever upp till våra förväntningar genom att systematiskt eliminera förluster, med våra medarbetare som trygga problemlösare.

• Representera underhållsavdelningen i övergripande projekt och styrgrupper.

• Ta fram underlag till ledningsgruppens avdelningsmöte.

• Tillsammans med underhållschefen skapar du en långsiktig plan för avdelningens väg framåt, det kan till exempel handla om kompetensutveckling, nya arbetssätt, eller lagefterlevnad.

• Stötta avdelningen i att nå sina mål, åtgärda brister och driva förbättringsarbeten för att skapa en effektivare och säkrare underhållsorganisation.

• Du kommer att ha ett stort nätverk med sektions-/gruppchefer samt representanter från andra avdelningar.

• Följa upp verksamheten med omfattande vecko- och månadsrapporter med hjälp av statistik och interna auditeringar.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av att driva förbättrings- och förändringsprojekt. Då tjänsten innebär en del rapportering och uppföljning är sådan erfarenhet värdefull. Du har också en teknisk bakgrund.

Det är meriterande med en Teknisk universitetsexamen eller relevant yrkeserfarenhet inom området pappers- eller verkstadsindustrin.

Vi ser också att du har goda administrativa kunskaper. Excel-kunskaper är ett krav.

Personliga egenskaper

Det är viktigt för oss att hitta en medarbetare med rätt personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du en målinriktad person med förmågan att genomföra de beslut som krävs för att nå bästa resultat. Vi söker dig som alltid sätter säkerheten först, är en genuin representant för våra värderingar och en god relationsskapare. Du har ett strategiskt tankesätt samt god analytisk förmåga och jobbar aktivt med att utmana och utveckla arbetssätt. Vidare har du förmågan att vara lyhörd och möta dina kollegor respektfullt, prestigelöst och kommunikativt.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta

Thomas M Nilsson, Avdelningschef, tfn 0555-41268

Arbetsgivare
Billerudkorsnäs Sweden AB
Storjohanns Väg 4
66433 Grums
Hemsida: https://www.billerudkorsnas.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi en projektkoordinator Jernforsen Energy AB i Hultsfred

Arbetsgivare / Ort: Lernia Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Platskoordinator

Om jobbet
Om företaget Sedan 1984 har Jernforsen levererat biobränsleanläggningar till mer än 1.000 nöjda kunder världen över. Idag är vi stolta över att vara i spetsen för teknisk utveckling och produktion av biobränsleanläggningar. Vår organisation drivs av ett stort engagemang och ambitionen om att alltid leverera produkter och support i toppklass. Våra kunder är främst sågverk och andra träbearbetande industrier, pappers- och cellulosaindustrin samt kommuner och energiverk. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator stöttar du en eller flera chefer i det dagliga arbetet och du arbetar i en föränderlig miljö med varierade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att underlätta för chefen genom att bland annat planera, leda, genomföra och följa upp olika projekt och aktiviteter. I tjänsten ingår att ansvara för dokumentation, hantera externa kontakter och inköpsärenden samt göra ekonomiska uppföljningar. Vid behov kommer du också att arbeta med att förberedelser av möten och presentationsmaterial samt hantera fakturor och orderhantering. Formell kompetens • Erfarenhet av liknande roll • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift • Goda färdigheter i Office-paketen • Erfarenhet av kommunikation • Erfarenhet av tekniskt arbete • Erfarenhet av projektledning • Utbildning inom el och energi är meriterande Personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som projektkoordinator trivs du med att ha mycket på ditt bord samtidigt. Du har ett stort tekniskt intresse. Rollen kan komma att styras efter dina personliga egenskaper och färdigheter. Du är serviceminded och har lätt för att kommunicera med människor på alla nivåer i organisationen. Du är prestigelös och tycker att det är motiverande med uppgifter som varierar i svårighetsgrad. Du är analytisk och har ett ekonomiskt tänk. Vidare är du mycket strukturerad och kan behålla lugnet i en stressig miljö. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort Tillsvidare/Heltid/Järnforsen Vid denna rekrytering kommer du erbjudas en anställning direkt hos kundföretaget. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Arbetsgivare
Lernia Bemanning AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

TIER Mobility is looking for an Operations Associate

Arbetsgivare / Ort: TIER Mobility Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Platskoordinator

Språk
Meriterande
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

THIS IS US

TIER Mobility is Europe's leading shared micro-mobility provider, with a mission to Change Mobility for Good. By providing people e-scooters, e-bikes, e-mopeds and other sustainable modes of transport, TIER helps cities to reduce their dependence on cars and move towards a zero-emission future. Founded in 2018, TIER employs more than 1,000 people and operates in 150+ cities across 16 countries in Europe and the Middle East.

With a $2 billion valuation, TIER has raised a total of $660 million in equity and debt funding to date, backed by prestigious investors like SoftBank Vision Fund 2, Mubadala Capital, Northzone, and Goodwater Capital.

TIER is at the forefront of the sustainable transport revolution in one of the fastest growing industries. We’d love for you to join the ride.

Permanent employee, Full-time

THE ROLE AND YOUR IMPACT AT TIER

  • Warehouse management
  • Ranger training
  • Ranger tasks (including Swapping, Rebalancing, etc)
  • Ranger shift management
  • Manage our scooter fleet and make sure our daily operations are running smoothly
  • Increase utilization of e-scooters by keeping our fleet in a good technical condition so that our customers have a large choice of scooters to pick from at all time
  • Support OM/ROM in making sure that the fleet is intact, active on the street, and core KPIs are hit (e.g. rides/scooter)
  • Support OM/ROM in handling our rangers

YOU’LL FIT GREAT WITH THESE SKILLS AND QUALIFICATIONS

  • Structured and self-driven
  • Good communicator
  • Good analytical skills and technical skills
  • Work well as part of a team and by yourself
  • English skills, written and verbal
  • Swedish language is a plus, but not a requirement.

THIS MAY INSPIRE YOU

  • Join us at the forefront of one of the most exciting and rapidly moving industries
  • We’re agile, we’re growing and so will you! At TIER, there’s space for exponential professional development and room to make a huge impact on the business going forward
  • Being part of the team means you’re part of its success. Our ESOP program gives you an opportunity to have a share in the company – nothing like invested interest!
  • We appreciate your talent and support your growth with an annual development budget
  • Surf your city with free rides on our e-scooters and e-mopeds
  • Diversity and inclusivity is super important to us, so enjoy initiatives and programs such as #WomenofTIER
  • Expect company onboarding and team events with international colleagues from all over the world
  • Benefit from flexible hours and our work from home policy

We actively encourage a diverse and inclusive environment that fosters each employee’s individuality at TIER. We take affirmative action to ensure equal opportunity for your application, regardless to your nationality, ethnic or national origin, skin color, religion, disability, sex, sexual orientation or gender identity. Come as you are and join our ride!

In case you are living with disabilities, chronic illness or neurodiversity please inform us, to provide you with the proper assistance in the application process.

If we could spark your interest and you want to change mobility for good with us, apply now and let us know why you’re the one for the job! We encourage everyone to apply and grow with us. Even if you may not tick all the boxes of the requirements, we are happy to hear about the value you can add to the team. We are all learners!

We are looking forward to your application!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Arbetsgivare
TIER Mobility Sweden AB
Östermalmstorg 1
11442 Stockholm
Hemsida: www.tier.app
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


3 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.