På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Arkitekt
Spela filmen

Arkitekt

Arkitekter ritar byggnader av olika slag, från villor till industrifastigheter.

Du utformar ett förslag i form av ritningar, texter och modeller. Förslaget innehåller t ex planlösningar, hur rummen ska vara utformade, var fönstren ska vara placerade och hur elledningarna ska dras.

Som arkitekt kan du även arbeta med projektering. Uppdrag kan gälla både nybyggnad och om- eller tillbyggnad eller modernisering av äldre hus. Arkitekten behöver ta hänsyn till tekniska, ekonomiska, ekologiska och utseendemässiga krav och önskemål.

Arkitekten jobbar ofta i stora projektgrupper och samordnar de olika delarna i byggprojektet till en fungerande helhet. Under arbetets gång utbyts idéer och förslag med uppdragsgivare, byggföretag, leverantörer, kollegor och andra som är inblandade i projektet.

Utbildning

Arkitekter utbildas vid de tekniska högskolorna. Utbildningstiden är fem år vid heltidsstudier. Efter tre år finns möjlighet att avlägga kandidatexamen. En del av platserna bokas för sökande som har gjort Arkitektprovet

Planeringsarkitekter (Fysisk planering) utbildas endast vid Blekinge tekniska högskola i Karlskrona. Utbildningen omfattar tre års heltidsstudier. Även arkitekt- och landskapsarkitektutbildade kan inrikta sig mot arbete som planarkitekt.

Landskapsarkitekter utbildas under fem år vid Sveriges Lantbruksuniversitet, SLU.

Inredningsarkitekter utbildas vid Konstfack i Stockholm. 180 högskolepoäng, tre års heltidsstudier.

Framtidsutsikter

Personliga egenskaper

Arbetsplats

Dina uppdragsgivare kan vara privatpersoner, företag eller kommuner.

Övrigt OBS! För detta fält måste du lägga in en egen rubrik (med teckenformat Rubrik 2).

Länktips

Visa mer
Visa mindre

11 Lediga jobb

Ta nästa steg i karriären som kontorschef på MAF Arkitektkontor

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 October (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
MAF Arkitektkontor är ett anrikt arkitektkontor som framgångsrik har lyckats utvecklas över tid och har skapat många hållbara attraktiva miljöer. Det som hela tiden driver oss framåt är nyfikenheten att hitta nya lösningar såväl arkitektoniskt som byggnadstekniskt. Vi tänker nytt med erfarenhet och med respekt för arkitekturen, funktionen, ekonomin och kvaliteten. Läs mer om oss på www.maf-ark.se VAD KAN MAF ERBJUDA DIG? MAF:s stora spännvidd på uppdragstyper och -storlekar skapar omväxling och variation. Du har genom vår tanke om "ett MAF", tillgång till omkring 50 ingenjörer och arkitekter samt ekonomi- och HR stöd. Ca hälften av oss finns på plats i Luleå, övriga är ganska jämnt fördelade på de andra kontoren i Piteå, Umeå och Stockholm. Du har också möjligheten att kunna samarbeta med våra andra kontor och kollegor. Vårt stora geografiska område och vår bredd är vår styrka. Med en stor spännvidd på våra uppdrag inom allt från husbyggnad och inredning till fysisk planering och stadsbyggande, kan vi erbjuda en bred kompetens inom områdena arkitektur, byggteknik, inredning och design, bygg- och projektledning samt stadsbyggnad både i Sverige men även internationellt. Om tjänsten Vi söker dig som vill vara med och driva den fortsatta utvecklingen av vårt kontor i Umeå och du kommer att driva kontoret relativt självständigt. I rollen väntar stor frihet och eget ansvar att sköta driften och utvecklingen av Umeåkontoret. Din roll som Kontorschef bedöms till 25-30% av din arbetstid och kombineras med någon form av konsultroll. De två viktigaste uppgifterna är huvudansvaret för arbetsplanering/bemanning samt marknadsaktiviteter på främst den lokala marknaden. Du kommer att ingå i företagets ledningsgrupp med månadsvisa möten och deltar varje vecka i ett gemensamt KC/VD möte kring företagets övergripande planering och bemanning av uppdrag. Som stöd i din kontorschefsroll har du VD, dina kollegor i ledningsgruppen samt ekonomi-och HR ansvarig. Korta beslutsvägar ger dig stora möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Du kommer att vara ett av våra allra viktigaste ansikten utåt. I din roll bygger du goda relationer med medarbetare och skapar möjligheter för dem att utvecklas. En av de viktigaste delarna i din roll är att bygga och vidmakthålla relationer med beställare och underkonsulter. Du blir också ansvarig för den lokala rekryteringen och förväntas att driva kontoret i linje med företagets utvecklingsplaner. Den vi söker Du har ett stort intresse av byggsektorn och är intresserad och erfarenhet av att leda egna medarbetare. Det är meriterande om du är byggnadsingenjör eller arkitekt, men andra erfarenheter från entreprenörsledet eller beställarorganisationer med anknytning till byggsektorn är också intressant. Du är en prestigelös, naturlig ledare och en god förebild med god arbetsmoral. Du trivs med att skapa och upprätthålla goda relationer och motiverar andra till utveckling. Du är ödmjuk inför medarbetares olika egenskaper och lyfter fram det bästa hos alla så vi gemensamt når önskat resultat. Du ska kunna bygga relationer och ha viljan att göra MAF till det självklara valet. Vidare är du kvalitets- och kostnadsmedveten och ser till den bästa affären för oss och beställaren. Tjänsten innebär tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast möjligt. Ansök idag Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis och MAFs Arkitektkontor har en önskan om att alla eventuella frågor går direkt till Experis kontaktperson Cathrine Lind på telefonnummer: 070-5770618 eller via e-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi arbetar med löpande urval.
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 29 October (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Byggnadsingenjör till M.A.F Arkitektbyrå

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 October (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
MAF Arkitektkontor är ett anrikt arkitektkontor som framgångsrik har lyckats utvecklas över tid och har skapat många hållbara attraktiva miljöer. Det som hela tiden driver oss framåt är nyfikenheten att hitta nya lösningar såväl arkitektoniskt som byggnadstekniskt. Vi tänker nytt med erfarenhet och med respekt för arkitekturen, funktionen, ekonomin och kvaliteten. Läs mer om oss på www.maf-ark.se VAD KAN MAF ERBJUDA DIG? MAF:s stora spännvidd på uppdragstyper skapar omväxling och variation. Med MAF:s korta beslutsvägar ges goda möjligheter till inflytande över intressanta uppdrag och stora möjligheter för dig att utvecklas tillsammans med ca 50 kollegor, ingenjörer och arkitekter. Ibland kan du få möjligheten att samarbeta med kollegor på våra andra kontor i Luleå, Piteå eller Stockholm. Vårt stora geografiska område och vår bredd är vår styrka. Med en stor spännvidd på våra uppdrag inom allt från husbyggnad och inredning till fysisk planering och stadsbyggande, kan vi erbjuda en bred kompetens inom områdena arkitektur, byggteknik, inredning och design, bygg- och projektledning samt stadsbyggnad både i Sverige men även internationellt. Om tjänsten Som byggnadsingenjör hos oss kommer du i huvudsak att verka som uppdragsansvarig och främst i färdigprojekteringsfasen ha det övergripande ansvaret för uppdragen. Med andra ord är ditt ansvar att säkerställa uppdragets kvalité, ekonomi samt att upprätthålla en god kundrelation. Du kommer att vara ett av våra viktiga ansikten utåt som tillsammans med arkitekter, kollegor och andra aktörer förverkligar visioner och är delaktig i att skapa god arkitektur som håller över tid. I din roll som lagspelare trivs du med att dela med dig av din kunskap samt att skapa goda förutsättningar för andra att utvecklas. I såväl stora som små uppdrag är engagemang, rätt kvalitet samt leverans i tid våra ledord. Den vi söker Vi tror att den här rollen tilltalar dig som har en god byggnadsteknisk förståelse, mångårig erfarenhet som Byggnadsingenjör kombinerat med vilja till ständig utveckling och nytänkande. Du har sannolikt en teknisk gymnasieutbildning eller examen från högskola eller universitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arkitektkontor eller konsultföretag och ett etablerat nätverk i branschen. Vi söker dig som är professionell i din yrkesroll samt har erfarenhet av att leda och fördela arbete. Vidare tror vi att du har ett gediget intresse för byggteknik och arkitektur och brinner för att leverera kvalitet i allt du gör. Tjänsten innebär tillsvidareanställning, heltid (deltid kan vara möjligt). Tillträde snarast möjligt. Ansök idag Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis och MAF Arkitektkontor har en önskan om att alla eventuella frågor går direkt till Experis kontaktperson Cathrine Lind på telefonnummer: 070-577 06 18 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast 29 October (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Arkitektstuderande sökes

Arbetsgivare / Ort: Partnerinwest Affärsmäklarna AB / Göteborg
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsgivare
Partnerinwest Affärsmäklarna AB
Blomstergatan 5
41104 Göteborg
Ansökan
Ansök senast 30 October (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Arkitekt- korttidsanställning

Arbetsgivare / Ort: Gisselberg Arkitekter AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (3 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arkitekt

Färdigheter
Krav
  • Arkitekt-AutoCAD Revit Architecture Suite
Meriterande
  • 3D-grafik-Autodesk 3ds Max
  • Layout-Adobe InDesign
  • 2D-grafik-Adobe Illustrator

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

#jobbjustnu


Arkitekt.

Intressanta projekt inom bostadsplanering!

Krav: Revitkunskap

Korttidsarbete: från och med 26 oktober fram till den 20 december 2020.

32 timmar/vecka.




Arbetsgivare
Gisselberg Arkitekter AB
Skånegatan 101
11635 Stockholm
Hemsida: www.gisselberg.com
Ansökan
Ansök senast 30 October (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

arkitekt

Arbetsgivare / Ort: Scandinavia G.N Construction AB / Vällingby
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsgivare
Scandinavia G.N Construction AB
Förrådsgränd 7
16250 Vällingby
Ansökan
Ansök senast 31 October (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Stadsarkitekt

Arbetsgivare / Ort: Vadstena kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
Vadstena är en attraktiv kommun belägen på den vackra Östgötaslätten, med utsikt över Vättern. Här finns en unik historisk miljö med anor från medeltiden. Kommunen har cirka 7.500 invånare och erbjuder hög kvalitet på kommunal service, bra boende och fantastiska kultur- och naturupplevelser. Helt enkelt en plats man längtar till. Vadstena kommun är en av kommunens största arbetsgivare med 600 medarbetare inom ett hundratals yrken. ARBETSUPPGIFTER Vadstena står inför en spännande framtid med en rad större utbyggnadsprojekt. Som stadsarkitekt har du en ledande roll i uppgiften att driva utvecklingen framåt inom samhällsbyggnadsområdet och är delaktig i både små och stora projekt. Du ansvarar för utformningsfrågor och antikvariska överväganden i samband med bygglov, detaljplanering och gestaltning av kommunens offentliga miljöer. I tjänsten ingår även att till viss del självständigt handlägga bygglovärenden, i framför allt innerstadens känsliga miljöer. Du deltar i tidiga dialoger med byggherrar och samarbetar nära mark- och exploateringsavdelningen i markanvisningstävlingar. Stadsarkitekten ingår också i kommunens konstråd för offentlig konst. Arbetet med en ny kommunövergripande översiktsplan kommer att genomföras under åren framöver, där stadsarkitekten kommer att ha en självklar roll. Tjänsten innebär ett nära samarbete med byggherrar, näringsliv, medborgare, konsulter, andra kommunala förvaltningar och den politiska organisationen. KVALIFIKATIONER Vi söker en drivande och utvecklingsinriktad person för tjänsten som stadsarkitekt. Du ska ha arkitektutbildning eller ha motsvarande kunskaper genom annan högskoleutbildning. För tjänsten krävs att du är väl förtrogen med plan- och bygglagen, framför allt vad gäller bygglovshantering. Erfarenhet krävs. Som person har du ett starkt engagemang för stadsbyggnads- och gestaltningsfrågor, både vad gäller ny och äldre bebyggelse. För att trivas i rollen är du engagerad, utåtriktad och kommunikativ. Du relaterar till andra människor på ett lyhört sätt och värdesätter ett gott samarbete, samtidigt som du drivs av en vilja att åstadkomma resultat. För tjänsten krävs att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För tjänsten krävs körkort (B). ÖVRIGT Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera relevant information för tjänsten i ditt CV.
Arbetsgivare
Vadstena kommun
Ansökan
Ansök senast 1 November (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ansvarig arkitekt till Sweco

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 November (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
Som ansvarig byggnadsarkitekt hos Sweco ges du möjlighet arbetsleda uppdrag och att i samverkan med kund och kollegor skapa hållbara miljöer att verka och trivas i! Du drivs av att få bidra med kreativa lösningar i ditt projekt, av ledarskap och av att utveckla goda kundrelationer. Här kan du få chansen att arbeta med regionens unika byggprojekt! OM TJÄNSTEN Hos Sweco får du möjligheten att jobba i en kreativ och inspirerande miljö med frihet under ansvar. Du får vara delaktig i projektens alla skeden och jobba tillsammans med kollegor inom alla teknikkompetenser - en unik kombination av bredd och spets. Du får möjlighet att själv påverka din egen utveckling utifrån de uppdrag du drar in och ansvarar för. God arkitektur är ett resultat av ett ständigt flöde av idéer och en kontinuerlig dialog - så sa Gunnar Nordström, arkitekt och Swecos grundare, redan 1958. En tanke som än idag är ett rättesnöre för Swecos sätt att vara och arbeta. Du kommer tillhöra region syd med 120 medarbetare och ett av deras team i Malmö med 16 arkitekter med en blandning av junior och senior kompetens. Här finns mycket kunskap att ta del av samtidigt som de ser fram emot att ta del av den erfarenhet du bidrar med! De uppdaterar ständigt sin gestaltningsprocess och teamet är ledande inom digitalisering och VDC. Du erbjuds * Möjlighet att jobba i en ledande, bred och ansvarsfull roll med stora utvecklingsmöjligheter * Möjlighet att agera både uppdragsledare med ansvar för egna kundkontakter och att agera specialist * En flexibel arbetsplats med närvarande kollegor och ledarskap * Möjlighet att arbeta med unika projekt ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som ansvarig arkitekt hos Sweco innebär att man får arbeta med olika typer av ny- och ombyggnadsprojekt i varierande i storlek och i karaktär. Främst gäller uppdragen kontor, myndighetsbyggnader, undervisningslokaler, labb och industri. Uppdragen är till stor del regionala men kan även vara större nationella projekt. Du kommer att: * Agera uppdragsledare för egna och tilldelade projekt * Agera specialist i större projekt du involveras i * Projektera, planera, genomföra och följa upp de projekt som du går in i * Kontinuerligt föra dialog och delta på möten med kunder, arbetsgruppen och leverantörer VI SÖKER DIG SOM * Är utbildad arkitekt med fullständig examen * Har minst 5 års erfarenhet som byggnadsarkitekt, ytterligare erfarenhet ses som meriterande * Har mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete utifrån PBL, BBR hus AMA och övrig branschstandard * Haft roll som konsult på arkitektkontor där du själv ansvarat för dina uppdrag och dialogen mot kund * Har varit arbetsledare/ projektledare för en grupp och har därmed goda ledaregenskaper * Har mycket goda kunskaper i Revit * Har goda erfarenheter av arbetet med BIM * Har professionell kunskap i svenska samt engelska i både tal och skrift, då båda språken används i rollen Som person är/har du: * Personlig mognad * Relationsskapande * Lösningsorienterad * Affärsmässig Övrig information * Start: Efter överenskommelse * Omfattning: Tillsvidare * Placering: Drottningtorget, Malmö * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer om hur det är att arbeta på Sweco på deras hemsida
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 6 November (10 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Planarkitekt till Detaljplanering

Arbetsgivare / Ort: Norrköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. VÅR VERKSAMHET Norrköping befinner sig i en stark utvecklande fas och vi står inför en omfattande stadsomvandling där nya stadsdelar växer fram, Ostlänken och en ny centralstation ska byggas liksom Inre hamnen. Samhällsbyggnadskontoret har åtta avdelningar där avdelningen Plan och bygglov har en viktig roll i att hela samhällsbyggnadsprocessen fungerar effektivt och samordnat. Avdelningen bidrar genom hela processen. Vi planerar och skapar förutsättningar för lokalisering och genomförande av en god bebyggd miljö. Ger råd, stödjer i och handlägger frågor om fastigheter, byggnation och energi. Vi tryggar sund och säker inomhusmiljö i driftsfasen och möjliggör ett anpassat boende. Under avdelningen Plan och bygglov ligger enheten Detaljplanering där den här tjänsten är placerad. Detaljplanering arbetar med att ta fram detaljplaner och program enligt plan- och bygglagen. Den bedömning som görs i en detaljplan ger ramarna för prövning av framtida bygglovsärenden och fastighetsbildningar. Vi erbjuder ett spännande uppdrag med stora möjligheter att påverka Norrköpings framtid. Med fokus på kvalité, hållbarhet och samhällsnytta arbetare du tillsammans med avdelningens 75 medarbetare för att kommuninvånare och besökare ska uppleva attraktiva stads- och naturmiljöer samt en väl fungerande infrastruktur och att näringslivet ges möjlighet att växa och utvecklas. Nu fortsätter vi resan mot framtiden för Norrköping och vi söker nu en ny planarkitekt som vill vara med och utveckla Norrköping och sig själv tillsammans med oss. Det är nu det händer! Låt Norrköping bli ditt livs resa. ARBETSBESKRIVNING Vill du ha ett spännande arbete med mycket eget ansvar, samordning och varierande arbetsuppgifter där du kan se både detaljerna och helhetsbilden? Som planarkitekt inom detaljplanering arbetar du med att ta fram detaljplaner, där du ansvarar för och leder planeringen genom hela processen. I Norrköping arbetar vi tätt tillsammans med kollegor inom kontoret och i dialog med bland annat bolag där du som planarkitekt har en viktig samordningsroll. Vårt arbetssätt gör att du som planarkitekt även blir delaktig i senare genomförandeskeden. Du arbetar med skisser, program och utredningar. Planeringsarbetet görs i dialog med kollegor, politiker, allmänheten och andra intressenter, där kreativ problemlösning ingår. Du kommer ingå i en arbetsgrupp på 20 personer där det finns stor kompetens och engagemang. DIN PROFIL Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som landskapsarkitekt/planarkitekt/husarkitekt/samhällsplanerare eller annan av arbetsgivaren bedömd lämplig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har arbetat som planarkitekt och har några års erfarenhet av detaljplanering. Vidare har du god kunskap om stadsplanering och plan- och bygglagen. Du får gärna ha särskild erfarenhet, stort intresse eller hög kompetens inom CAD- baserade planerings- och visualiseringsverktyg och gillar att driva utveckling av arbetet med det som grund. Vidare ser vi gärna att du har god kännedom om hela samhällsbyggnadsprocessen. Som person är du strukturerad, driver dina processer självgående och resultatorienterat samtidigt som du är samarbetsinriktad. Du är kreativ och har lätt för att tänka i nya perspektiv. Som planarkitekt har du kontakt med många olika aktörer och är därför kommunikativ och har förmåga att skapa goda relationer. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. MER INFORMATION OCH ANSÖKAN Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Julia Stenström Karlsson på 011-15 13 41, [email protected] eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak på 011-15 30 43, [email protected] Vi vill ha din ansökan senast den 8 november. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Norrköpings kommun
Hemsida: http://www.norrkoping.se
Ansökan
Ansök senast 8 November (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovsarkitekt/bygglovshandläggare - vikariat

Arbetsgivare / Ort: Ystad kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 November (12 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, VA och avfall Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till bra stad att bo, verka och leva i. Bygglovsenheten är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen. De övriga är planenheten och kart- och mätenheten. Bygglovsteamet är ett härligt gäng som består av två bygglovsarkitekter, en bygglovshandläggare, tre byggnadsinspektörer, en nämndsekreterare, en registrator, två assistenter och en bygglovschef. Enheten hanterar ärenden om bygglov, tillsyn och överträdelser, rådgivning samt ger information i byggfrågor. Vi arbetar i system som ByggR och Comprima. Bygglovsenheten väntar tillökning och vi söker därför en vikarie. Kom och bli en del av oss! ARBETSUPPGIFTER Som bygglovshandläggare/bygglovsarkitekt kommer du att handlägga ärenden inom PBL-området, främst bygglov och förhandsbesked. Du fattar beslut i delegationsärenden och föredrar ärenden i beredning och myndighetsnämnden. Rådgivning och vägledning till allmänheten är en viktig del av arbetet. Arbetet sker i samverkan med övriga enheter och avdelningar med stadsbyggandet i fokus. Du som blir vår nya kollega får inte bara ett otroligt viktigt arbete för Ystads framtida stadsutveckling. Du kommer att ha din arbetsplats placerad i Ystads vackra stadskärna, med närhet till såväl goda kommunikationer som till vår myllrande gågata. På vår arbetsplats hjälps vi åt och vi kompletterar varandra avseende kompetens när det behövs, allt för att bidra till Ystad kommuns vision och mål. KVALIFIKATIONER Du har utbildning som arkitekt eller bygglovshandläggare eller annan jämförbar utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta som bygglovshandläggare, har goda kunskaper i plan- och bygglagstiftning och intresse för gestaltningsfrågor. Som person är du strukturerad och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga, såväl muntligt som skriftligt. Du är också intresserad av digitaliseringens möjligheter och är drivande i dessa frågor. Erfarenhet av handläggning av ärenden inom bygglov är meriterande. Vidare är det önskvärt att du är pedagogisk med förmåga att hantera avvägning mellan olika intressen och att finna lösningar. ÖVRIGT Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.
Arbetsgivare
Ystad kommun
Ansökan
Ansök senast 8 November (12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Stadsbyggnadskontoret söker stadsbyggnadsstrateg för friyteplanering

Arbetsgivare / Ort: Stockholms kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 November (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Arkitekt

Om jobbet
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm. Arbetsplatsbeskrivning Stadsbyggnadskontorets övergripande uppdrag är att planera för 140 000 bostäder till år 2030. Vi är totalt 350 personer som tillsammans arbetar för att nå målet genom stadsplanering på översiktligt såväl som på detaljnivå, med bygglov, stadsmätning och fastighetsbildning. Planavdelningen arbetar med stadsbyggnadskontorets planeringsuppdrag avseende översiktsplanering, tematisk strategisk planering, geografisk strategisk planering och detaljplanering. På planavdelningen är vi ca 100 anställda indelade i en strategisk enhet samt sex geografiska planenheter. Strategi- och utvecklingsenheten är en del av planavdelningen. Tillsammans ansvarar vi för stadens fysiska planering, från översikts- till detaljplanering. Vi ansvarar för planering av grönområdens storlek och läge som en integrerad del i stadsplaneringen. Exploateringskontoret ansvarar för genomförande av nya parker som är ett resultat av nya detaljplaner, trafikkontoret samordnar stadsdelsförvaltningarnas stadsmiljöarbete och stadsdelarna investerar i och underhåller parker och grönområden. Tillsammans skapar vi en helhet från planering till drift. Dina närmaste kollegor på enheten är 12 andra stadsbyggnadsstrateger med ansvar för teman som exempelvis arkitektur och stadens struktur, kulturmiljö, bostadsförsörjning, ekologisk infrastruktur och blåstrukturplanering, näringsliv och handel, sociala perspektiv med flera. Vi söker nu en stadsbyggnadsstrateg till enheten, med fokus på friyteplanering. Om tjänsten Som stadsbyggnadsstrateg med ansvar för temat friytestruktur, rekreativa värden och ekosystemtjänster bidrar du till att utveckla Stockholm som en mångsidig, hållbart växande, dynamisk, smart och innovativ storstad för alla. Du leder arbetet med planering av friytors – grönområden, parker och övriga allmänna platsers – läge och storlek som en integrerad del av bebyggelsestrukturen i en växande stad. Det innebär bland annat att både vara projektledare och medverkande i olika uppdrag. Du bevakar utvecklingen av temat i omvärlden och drar slutsatser hur den påverkar stadens strategiska planering. Ibland leder du utvecklingen. Du deltar i relevanta nätverk, sprider kunskap och engagemang kring friytestrukturen utifrån stadens mål. Du använder GIS och förstår vilka underlag och analyser som behövs för ditt uppdrag. Att besvara remisser ingår också. Genom planprocessens alla skeden ger du stöd till geografiska strategiska planerare och stadsplanerare. Det gör att vi kan leverera mot våra politiska uppdrag och möta Stockholmarnas behov av friytor över tid. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - magister- eller masterexamen inom landskapsarkitektur, fysisk planering eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - mångårig dokumenterad erfarenhet av arbete med strategisk friyteplanering i urban miljö - erfarenhet av projektering och gestaltning av offentliga rum, i olika roller och med olika uppdragsgivare - erfarenhet av strategisk planering inom kommunal verksamhet är meriterande - god dokumenterad förmåga att uttrycka dig på svenska i skrift och tal I denna rekrytering lägger vi särskild vikt vid följande kompetenser: Som person är du analytisk och en god problemlösare, du tänker strategiskt och kommer med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Rollen kräver att du är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att driva utvecklingsarbeten med fokus på kvalitet. Du styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande men har en förmåga att ändra inriktning när målen ändrar sig. Vidare är du lyhörd, pedagogisk och övertygande i ditt sätt att argumentera och diskutera och du delar på ett konstruktivt sätt med dig av dina erfarenheter till kollegor. Du bör trivas med många kontaktytor och ha en väl utvecklad samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är trygg och stabil, med integritet och gott omdöme förhåller du dig professionell i arbetet.  Vi erbjuder dig en inspirerande och lärande arbetsplats där du får goda möjligheter att utvecklas och lära nytt. Som medarbetare hos oss på planavdelningen kan vi erbjuda: • utvecklande och självständiga arbetsuppgifter • kompetenta och kreativa kollegor • regelbunden och relevant kompetensutveckling i form av t.ex. kurser, föreläsningar och seminarier • flexibel arbetstid • friskvårdsbidrag/friskvårdstimme och andra rabatter på olika aktivitetsmöjligheter Läs mer på jobba.stockholm/formaner Sök! Skulle du trivas i detta sammanhang och stärka oss med din erfarenhet och kompetens? Välkommen att söka jobbet! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Arbetsgivare
Stockholms kommun
Ansökan
Ansök senast 9 November (13 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Data Engineer

Arbetsgivare / Ort: Berlin Information Technology AB / Helsingborg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 November (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Arkitekt

Om jobbet

Be part of a team working with insights and analytic solution including datapiplines, backend devlopment and making data availability in cloud for consumption. Well experienced in traditional data warehousing concepts Experience in Infospere Datastage Experience or knowledge in working with

data pipelines in Google Cloud Platform, BigQuery, Data marts etc. Experience or knowledge in programming using Python or the like.


Desired knowledge, experience, competence skills etc.

1. Cloud developer that has been working as backend developer with experience also creating data piplines.

2. Also with conventional data warehousing using Infosphere, Oracle RDBMS,

3. Experience or knowledge in working with data pipelines in Google Cloud Platform, BigQuery, Data marts etc.

4. Experience or knowledge in programming using Python or the like.


Three most important things

Experience in Infosphere Datastage

Data engineering - GCP, Big Query, Data mesh

Programming

Arbetsgivare
Berlin Information Technology AB
Brohultsvägen 26
25465 Helsingborg
Ansökan
Ansök senast 21 November (25 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.