På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Bygglovshandläggare

Bygglovshandläggare

En bygglovshandläggare handlägger du bygg-, mark- och rivningslov och anmälningspliktiga ärenden, i byggenhetens uppdrag ingår även tillsyn enligt PBL

Bygglovshandläggare håller ofta självständigt möten, där de som berörs av en nybyggnation eller ombyggnation träffar handläggaren. Bygglovshandläggaren beslutar om kontrollplaner, sköter uppföljning, utövar tillsyn och utfärdar slutbevis samt ger information och rådgivning till allmänheten. 

Arbetet som bygglovshandläggare innebär även många kontakter med byggherrar, entreprenörer och konsulter. Du kan även genomföra tekniska samråd med arbetsplatsbesök och utfärdar start- och slutbesked för byggnation.

Utbildning

Utbildning till bygglovshandläggare finns inom Yrkeshögskolan och omfattar oftast mellan ett års (200-yhp) eller två års (400-yhp) skolförlagda heltidsstudier. Vissa utbildningar finns även på deltid eller distans.

Yrkeshögskoleutbildning till bygglovshandläggare kan ges på deltid eller heltid och finns både som distans och som skolförlagd utbildning.

I vissa fall ses gärna utbildning till arkitekt, ingenjör eller liknande som villkor för anställning till bygglovshandläggare men kraven vid rekrytering varierar. 

Grundläggande utbildning finns bl a på gymnasiets Bygg- och anläggningsprogrammet eller Teknikprogrammet.

Framtidsutsikter

Med omfattande nybyggnationer av både bostäder och infrastruktur ökar behovet av att anställa fler bygglovshandläggare, samtidigt som många nu verksamma bygglovshandläggare närmar sig pensionsåldern.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

17 Lediga jobb

Bygglovshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Nyköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bygglovshandläggare

Om jobbet
Nyköpings kommun växer! Att växa innebär en rad spännande möjligheter men också nya utmaningar. Inte minst för att vi vill bevara det som gör Nyköping till en plats vi älskar. Att kunna ge utrymme för fler och ändå behålla småstadskänslan kräver att vi utvecklar staden varsamt. Vi på Samhällsbyggnad har som uppdrag att säkra att tillväxten sker på ett socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart sätt. Vi ser till att det finns lämplig mark för bostäder, företag och verksamheter samt platser för rekreation. Vi arbetar både strategiskt och operativt inom områdena bygglov, mark- och exploatering, stadsbyggnad, miljö och livsmedel samt samhällsbetalda resor alltid med den övergripande samhällsutvecklingen i fokus. Vi strävar efter att ha en effektiv och kundorienterad handläggningsprocess och vi genomför tillsyn i vårt myndighetsuppdrag inom områdena bygg, miljö och livsmedel. Uppdragen kommer från Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden och Kommunstyrelsen. Vi är ca 100 medarbetare fördelade på sex enheter, varav Bygglovenheten är en. På Bygglovenheten arbetar idag 17 personer som är allt från bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer, bygglovkoordinatorer, bygglovarkitekter, kart- och mätningsingenjörer till tillsynshandläggare. Vi är en positiv enhet med mycket utvecklingsvilja som under det senaste året genomgått en omfattande digital omställning. Bra bostäder och goda miljöer krävs för alla nya invånare som årligen flyttar hit. I och med beslutet om byggandet av Ostlänken och Resecentrum kommer Nyköpings kommun fortsätta att växa ytterligare. Vi behöver nu förstärka vår Bygglovsenhet med ytterligare en bygglovshandläggare. ARBETSUPPGIFTER Som bygglovhandläggare i Nyköpings kommun arbetar du dagligen med handläggning av bygglovsärenden, anmälansärenden, strandskyddsdispenser och förhandsbesked. Andra viktiga arbetsuppgifter är rådgivning och upplysning till medborgare, byggföretag med flera. Bygglovenheten deltar i kommunens projekt Fokus nöjd kund. Bygglovenheten arbetar i en helt digital bygglovsprocess, som vi kontinuerligt utvecklar och där du får stor möjlighet att tillsammans med dina kollegor vara med och påverka utvecklingen. Hela Bygglovenheten deltar i utveckling av arbetssätt, rutiner och processer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - är utbildad arkitekt eller bygglovshandläggare, eller som har annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas som likvärdig - har tidigare erfarenhet som bygglovshandläggare - har goda kunskaper inom plan- och bygglagen (PBL) samt boverkets byggregler (BBR) - har god svenska i tal och skrift - har god datorvana - har B-körkort Det är meriterande om du har: - goda kunskaper inom miljöbalken För att lyckas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, samt har förmåga att fokusera på det som kräver fokus. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera, är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt till mottagaren. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du förstår vikten av att koordinera och dokumentera dina uppgifter på ett bra sätt och har förmågan att se helheten samtidigt som du kan detaljerna då rättssäker handläggning kräver samsyn inom enheten och god förmåga att hitta i regelverket och söka stöd i rättsfall. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Nyköpings kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovshandläggare till Bygglov

Arbetsgivare / Ort: Umeå kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bygglovshandläggare

Om jobbet
Samhällsbyggnadsförvaltningen inom Umeå Kommun består av Miljö- och hälsoskydd, Övergripande planering, Bygglov, Detaljplanering, Lantmäteri samt Strategiskt stöd. Förvaltningen har ca 220 anställda medarbetare. Vårt mål är att bidra till ett säkert, tryggt och långsiktigt hållbart samhälle med goda livsmiljöer. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Bygglovsavdelningen är indelad i fyra enheter (lovhandläggning, inspektion, administration och bostadsanpassning) med totalt ca 45 kunniga medarbetare som i huvudsak hanterar bygglov med tillhörande arbetsplatsbesök och tekniska samråd, samt utför tillsyn och ger råd och information till allmänheten. Nu söker vi en vikarierande bygglovshandläggare som vill vara en del av vårt team! Dina arbetsuppgifter Som bygglovshandläggare kommer du arbeta med handläggning av bygglovsärenden. Du handlägger självständigt ärenden som rör bygglov enligt plan- och bygglagen samt strandskyddsdispenser enligt miljöbalken. Du fattar beslut enligt delegation och bereder ärenden för beslut i byggnadsnämnden. En viktig uppgift är att ge information och rådgivning till allmänheten. Arbetet innebär många kontakter med sökande, medborgare, andra verksamheter och politiker. Om dig Vi söker dig som är högskoleutbildad byggingenjör, arkitekt eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bygglovshandläggning och att du är insatt i gällande lagstiftning.  Som person är du lyhörd och serviceinriktad. Arbetet bedrivs i nära samverkan med övriga medarbetare på avdelningen och vi värdesätter god samarbetsförmåga. Kontakten med sökande och övriga intressenter i byggprocessen är en central del av arbetet och det är därför viktigt att du tycker om och är duktig på att kommunicera på ett tydligt och lösningsorienterat sätt. Arbetet kräver B-körkort. Välkommen med din ansökan! Övrigt Vikariat, heltid, från 2022-04-08 till och med 2022-10-31. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Arbetsgivare
Umeå kommun
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Hudiksvalls kommun söker en Tillsynshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Hudiksvalls kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bygglovshandläggare

Om jobbet
Vi släcker bränder. Vi mäter buller, fukt och radon. Vi jobbar för att minimera risker för människors hälsa och miljö genom kontroller av livsmedel, avlopp, kemikalier, alkoholservering, dricksvatten, hissar och ventilationer. Vi planerar kommunens framtid genom översiktsplaner och detaljplaner. Ska du bygga nytt, bygga om eller bygga till hemma ser vi över ditt bygglov. Vi arbetar med strandskydd, för tobak- och rökfria miljöer och kan vara ett stöd i frågor som handlar om din och andras säkerhet. Vi bidrar till en säkrare och tryggare kommun för de som lever, verkar och bor här. Vi är bygg-, miljö- och räddningsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Vi söker nu dig som är en driven tillsynshandläggare och som vill ta dig an arbetet med mycket eget ansvar och engagemang. Som person är du lika intresserad av att arbeta med människor som med byggfrågor. Som tillsynshandläggare kommer du att tillsammans med 15 andra kompetenta kollegor arbeta på plan- och bygglovskontoret, som svarar för kommunens planläggning, bygglov och tillsyn. Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i utvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, glada kollegor och spännande projekt samt möjligheter till personlig utveckling. ARBETSUPPGIFTER I rollen som tillsynshandläggare arbetar du i huvudsak med tillsyn inom plan- och bygglagen och miljöbalken. Arbetet består av spännande och komplexa juridiska frågeställningar men också många sociala kontakter med fastighetsägare, företagare, olika verksamheter inom kommunen och andra myndigheter. Som tillsynshandläggare hos oss får du ett omväxlande arbete där du till stor del planerar och styr ditt arbete själv. Du har ett nära samarbete med din tillsynskollega och övriga engagerade medarbetare inom förvaltningen. Arbetet varierar mellan att vara inne på kontoret och ute på platsbesök. Dina ärenden kan spänna över hela processen, från stort till smått. Du gör platsbesök och dokumenterar, du skriver tjänsteskrivelser samt föredrar dina ärenden för den politiska nämnden. Tjänsten kommer delvis att utformas utifrån dina tidigare erfarenheter och kompetensområden. KVALIFIKATIONER Du som söker har relevant utbildning för uppgiften och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Önskvärt är att du har kunskap inom plan- och bygglagen, miljöbalken och förvaltningslagen samt kunskap om Boverkets byggregler. Arbetet på en myndighet kräver att du är tydlig och strukturerad och att du uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du talar och skriver därför flytande svenska. Som person är du bra på att balansera olika krav och behålla lugnet i svåra situationer. I din yrkesroll är det viktigt att du har förmåga att visa respekt och hänsyn för dem du möter utifrån allas lika värde. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut. Vi vill att du har ett starkt engagemang och känner entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för ditt arbete oavsett om du arbetar ensam eller med andra. Vi på plan- och bygglovskontoret jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra och värdesätter därför dig som är ansvarstagande mot både dig själv och dina kollegor. Som medarbetare i vårat team är du även med och bidrar till kontorets kontinuerliga utvecklingsarbete. B-körkort är ett krav. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under annonstiden. ÖVRIGT Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.
Arbetsgivare
Hudiksvalls kommun
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovhandläggare

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 1 februari (3 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bygglovshandläggare

Om jobbet
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad. ARBETSUPPGIFTER Byggavdelningens uppdrag är att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, anmälningspliktiga åtgärder och anmälningar om olovligt byggande. Avdelningen ger också allmänheten stöd och råd i andra lovrelaterade frågor och hjälper dem i bygglovsprocessen. Avdelningen bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Byggavdelningen är organiserad i fem enheter med varsin enhetschef. Avdelningen består av ca 90 bygglovarkitekter/-handläggare, inspektörer, administratörer, koordinatorer och tillsynshandläggare. Nu söker vi en tidsbegränsad bygglovhandläggare eftersom en av våra medarbetare ska vara ledig. Som bygglovhandläggare granskar du bygglovsansökningar utifrån såväl formella bestämmelser som lämplighet och gestaltning samt deltar aktivt i avdelningens utvecklingsarbete i dessa frågor. I uppdraget ingår att på delegation fatta beslut om bygglov, ge service till allmänheten i form av råd och upplysningar, samt föredra ärenden inför byggnadsnämnden. KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad arkitekt, alternativt har bygglovhandläggarutbildning i kombination med annan relevant utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från stadsbyggnadskontor och/eller arkitektkontor samt har goda kunskaper i Plan- och Bygglagen. Arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. För att trivas i arbetet behöver du kunna arbeta strukturerat då du hanterar ärenden som befinner sig i olika faser. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. På byggavdelningen har vi ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Det är viktigt för oss inom teamet och byggavdelningen i stort att vi bryr oss om varandra. En god arbetsmiljö innebär att vi gör ett bättre arbete för dem vi är till för. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden, Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. ÖVRIGT Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 1 februari (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Bygglovshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Lunds kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 3 februari (5 dagar kvar)
Publicerad: 2022-01-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Bygglovshandläggare

Om jobbet
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss? På stadsbyggnadskontoret arbetar ungefär 100 medarbetare för att utveckla ett växande Lund som en långsiktigt hållbar stad. Vi är med och tar ansvar för hela kedjan från översiktlig stadsplanering, via detaljplanering och lantmäteri till när enskilda hus och platser ska byggas. I vårt arbetssätt vill vi vara förtroendeingivande, professionella och engagerade. Hög kvalitet och god service är viktiga ledord i vår samverkan med medborgare och byggaktörer. Om oss Stadsbyggnadskontoret i Lund har fem avdelningar: struktur, detaljplan, bygglov, lantmäteri och administration. Bygglovsavdelningen består av bygglovsenheten samt enheten för byggnadsinspektion, totalt 20 medarbetare. Avdelningen är inne i en omfattande förändringsprocess där vi utvecklar och effektiviserar våra arbetssätt. Vi söker en bygglovshandläggare som vill delta i utvecklingsarbetet! Arbetsuppgifter Som bygglovshandläggare handlägger du självständigt myndighetsärenden kopplade till utveckling av stadens miljöer, i såväl stort som smått. Bygglovsbeslut fattas i stor omfattning i delegation, men du kan också få formulera tjänsteskrivelser till byggnadsnämnden, eventuellt även vara föredragande i dessa ärenden. En stor del av arbetet består av att ge råd och upplysningar via telefon, mejl och personlig kontakt kring bygglovsprocessen till Lundabor, konsulter, exploatörer och andra intressenter. Tjänsten ska bidra med en helhetsbild i frågor om att utveckla arbetssätt, processer och rutiner men också som en buffert vid variation i arbetsbelastning inom de olika delarna inom bygglovsavdelningen. Vi söker dig som • har bygglovshandläggarexamen eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. • har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning inom bygglov. Du ska ha arbetat i en digital miljö, vara kreativ och ha bra förståelse för att läsa och tolka byggritningar. • har erfarenhet av bygglovshandläggning • ha tidigare erfarenhet av arkitektverksamhet exempelvis arbete inom samhällsbyggnadssektorn, byggnadskultur, praktiskt byggande/hantverk och fysisk planering • har arbetslivserfarenhet från arkitektkontor eller liknande arbetsplats • har erfarenhet av medborgarbemötande inom kommunal verksamhet • är effektiv, självgående, handlingskraftig och prestationsinriktad, eftersom byggandet i Lunds kommun har ökat Stor vikt kommer att läggas vid din serviceförmåga och din förmåga att formulera dig i tal och skrift. Vi arbetar i en digitaliserad bygglovsprocess vilket gör att du behöver känna dig trygg och bekväm med papperslös handläggning. Du trivs i en digital miljö och har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Vi vill också att du bidrar med en positiv och konstruktiv anda så att vi tillsammans kan ge god service till kommuninvånare och näringsliv och samtidigt skapa en trevlig arbetsplats. Vi välkomnar dig som är intresserad av utvecklingsarbete och som tycker om att tänka nytt och att bidra till en god och effektiv service. All kommunicering i myndighetsutövning, muntlig och skriftlig, sker på svenska, det är därför viktigt att du är bra på att formulera krav och lagtext på ett lättförståeligt sätt så mottagaren förstår vad som krävs. Du behöver också ha god datorvana då vår ärendehantering är helt digital. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande under ansökningstiden.
Arbetsgivare
Lunds kommun
Ansökan
Ansök senast 3 februari (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.