På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Ekonomichef
Spela filmen

Ekonomichef

200 Lediga jobb

Ekonomiansvarig till Terragona

Arbetsgivare / Ort: Pointpeople AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Terragona är en familjeägd koncern som investerar i såväl fastigheter som nischade service- och industribolag. Koncernen, som omsätter ca 100 mkr, består i dagsläget av tre helägda affärsområden som alla är under tillväxt. Vi söker nu en ekonomiansvarig som kan bistå i den löpande förvaltningen av gruppens portföljbolag samt vara del av den fortsatta utvecklingen. Det är en roll med stor bredd samtidigt som det kräver stort helhetsansvar och egna initiativ. Du är affärsinriktad och har ett högt engagemang i det du gör. Du driver framåt och bidrar aktivt i verksamheten. Du arbetar i en entreprenöriell miljö och rapporterar direkt till ägare samt respektive portföljbolags VD. Kontoret är beläget i Danderyd, norr om Stockholm. Arbetsuppgifter • Ansvarig för all löpande redovisning och finansiell rapportering i koncernen • Ansvara för prognos, analys och uppföljning • Ansvarig för kund och leverantörsbetalningar • Upprätta årsredovisningar, inkomstdeklarationer samt hantera momsredovisning • Förhandla leverantörsavtal och administrera kundavtal • Administrera ekonomiska frågor inom fastighetsförvaltning • Kontaktperson mot revisorer och bank • Bistå vid eventuella förvärv • Ansvarig för lönehantering Profilbeskrivning • Akademisk examen inom ekonomi / redovisning / företagsekonomi eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet • Minst 5 års erfarenhet inom redovisning • Erfarenhet från arbete med koncernredovisning är meriterande • Erfarenhet från fastighetsredovisning är meriterande • Noggrann, organiserad och prestigelös med en entreprenöriell inställning • Eget driv och proaktiv I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten är tillgänglig omgående För ytterligare information vänligen kontakta: Helena Larson, 070-753 33 10, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Pointpeople AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomichef till Evertiq New Media

Arbetsgivare / Ort: MT Search & Recruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Har du bred erfarenhet av ekonomiarbete och förstår de finansiella flödena i en verksamhet? Gillar du struktur, långsiktighet och bolag i tillväxt? Är du redo för nästa steg i karriären och vill vara en del av ett tillväxtbolag samt få möjlighet att bidra med dina tankar och idéer? Bra, för då har vi jobbet för dig! Vi på Evertiq New Media AB söker nu efter vår nästa Ekonomichef! Om tjänsten När du startar din tjänst kommer teamet på ekonomiavdelningen bestå av dig! Vi har en mycket stark tillväxtplan och succesivt vill vi att du bygger ditt eget team och tar dig an ledarrollen inom Finance hos oss. Dina arbetsuppgifter kommer variera. Ena dagen konterar du kanske fakturor och sköter mer administrativa uppgifter. Andra dagen sitter du med mer strategiskt analysarbete inför framtiden. Vilka länder lämpar sig bäst att expandera till? Rollen är som du märker bred. Både operativ och strategisk med stort fokus på lönsamhet, kassaflöde och en trygg ekonomisk plan för bolaget. Exempel på arbetsuppgifter • Övergripande ansvar för bolagets ekonomifunktion • Löpande bokföring, bokslut och rapportering • Budgetering och övrig ekonomiplanering • Sverige, Polen och EU • Framtagande av ledningsgruppsmaterial • Ansvar för bolagets legala administration • Avtalsförhandlingar och tillhörande administration • Controller för säljavdelningen Vem är du? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som trivs med att självständigt driva och ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Vidare tror vi du är flexibel och anpassningsbar i en föränderlig miljö och har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Som person är du strukturerad och noggrann med ett sinne för detaljer. Du har en positiv attityd med stort engagemang i ditt arbete samtidigt som att du inte har problem med att stå upp för din åsikt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att implementera nya processer och instruktioner, och har en stor nyfikenhet kring nya arbetssätt och rutiner. Att du även har djupa kunskaper i Excel och dess mer avancerade delar som Power Pivot mm ser vi som extra meriterande. Vi söker dig med en relevant utbildningsbakgrund och ett par års erfarenhet av självständigt arbete med kvalificerad redovisning från ax till limpa. Då vi jobbar på en internationell marknad behöver du vara flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Tjänsten är placerad i Stockholm. Om Evertiq Evertiq är ett globalt mediabolag inom tech-industrin och idag är vi den ledande nyhetsförmedlaren på internet för den tillverkande elektronikindustrin. Vi finns idag representerade med en Global webbplats samt lokala webbplatser för Skandinavien, Tyskland, Polen, Spanien och Mexico. Du kan se fram emot att arbeta med ett blandat och internationellt team. Våra medarbetare är från olika länder och kulturer men delar värderingar och vår företagskultur. Vi har även en snabbt växande expo-verksamhet, Evertiq Expo i Polen, Tyskland, Sverige och Finland. Detta är ett endagsexpo där fokus ligger på ett starkt scenprogram och många spännande representanter från elektronikindustrin. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsbyrån MTRecruit AB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanaz Fritz 0761-087293 eller Martina Träen 0722-979760. Under julveckorna har vi begränsad möjlighet att svara på frågor eller ge dig återkoppling i processen, men är tillbaka måndag 3 januari. Ansöker gör du via www.mtrecruit.se och sista ansökningsdag är 16 jan 2022. Välkommen!
Arbetsgivare
MT Search & Recruit AB
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

CFO/Businesscontroller – COT - Clean Oil Technology AB

Arbetsgivare / Ort: Empleo Växjö AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Till vårt trevliga kundföretag COT – Clean Oil Technology AB i Ljungby söker vi en CFO/Business Controller med ansvar för ekonomi/finans, administration och inköp. Tjänsten ingår i bolagets ledningsgrupp och rapportering sker direkt till VD.

COT är ett mindre bolag med få anställda, men med ambitioner att växa internationellt. Tjänsten passar därför någon med bred erfarenhet, som kan hjälpa till att bygga företaget, och som tycker det är kul att jobba med både smått och stort och är beredd att kavla upp ärmarna. 

I rollen har du huvudansvar för bland annat:

Ekonomi/finans
  • Redovisning och ERP-system
  • Budgets och finansiell planering
  • Rapportering (månads- och kvartalsrapportering samt årsbokslut)
  • Fakturering och in- och utbetalningar
  • Skattefrågor och bankkontakter

Administration
  • Lönehantering
  • Försäkringar
  • Myndighetskontakter samt fackliga och arbetsgivarfrågor
  • Avtalsregister
  • Vissa aktieägarfrågor
  • Legala frågor
     
Inköp
  • Strategiskt inköp och leverantörsförhandlingar (i samråd med vår CTO)
  • Leverantörsstruktur/kontroll
  • Förfrågningar/order

Vi arbetar i en innovativ miljö där alla medarbetare verkar för det goda samarbetet och att tillsammans arbeta mot och nå gemensamt uppsatta mål för verksamheten! Vill du bli en del av vårt team i Ljungby?

Din profil
Du som antar denna utmaning är troligen utbildad civilekonom med inriktning mot controlling eller redovisning och har flerårig erfarenhet som controller, CFO eller ekonomiansvarig. Vidare har du ett gott affärssinne och med målet att över tid förstå den marknad som COT arbetar inom och motiverad att vara med och bidra till företagets utveckling av affärsplaner och mål.

Som person är du analytisk och har förmågan att förstå affärsmässiga samband i en teknisk affärsmiljö och att presentera analyser och rekommendationer till VD/ledningsgruppen. Du är van att jobba med struktur och ordning och tar gärna initiativ till att långsiktigt utveckla och förbättra arbetsrutiner, processer och metoder inom hela verksamheten.

Vidare gillar du att ha ansvar för flera olika arbetsområden och värdesätter det mänskliga mötet. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att möta olika typer av människor och kulturer och är trygg i att kommunicera på såväl svenska som engelska.

Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet/Windows, MS Teams, Outlook, Word, Excel och PowerPoint. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Söker du en utmaning där du får möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling, då tror vi att COT kan vara din nästkommande arbetsgivare!

Uppdraget är en direktrekrytering till COT – Clean Oil Technology AB som erbjuder en tillsvidareanställning.  

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse.   
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Snarast möjligt.
Arbetsgivare
Empleo Växjö AB
Hemsida: www.cot.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Accountant till Hoist Finance

Arbetsgivare / Ort: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Redovisningschef

Om jobbet
Vi söker dig som är erfaren inom redovisning och som drivs av att få vara med och utveckla processer i ett internationellt börsnoterat bolag präglat av snabbrörlighet och personligt engagemang. Här finns möjligheten att med stort eget ansvar och initiativtagande få arbeta som Senior Accountant, ett utvecklande och varierat jobb i ett team med duktiga kollegor, bra teamkänsla och stark framåtanda. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta i en dynamisk och internationell miljö med fokus på att både ansvara för moderbolagets redovisning, stötta andra avdelningar internt och utveckla och förbättra interna processer. För oss är det även viktigt att vi trivs och har kul på jobbet och vi tror att man med en bra gemenskap och samarbete, tillsammans med eget ansvar, uppnår bäst resultat. I rollen som senior accountant ansvarar du tillsammans med 3 kollegor bland annat för bokslut, rapportering och analys av moderbolaget och rapporterar till Head of parent accounting. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Koordinera bokslut och driva bokslutsmöten • Rapportering • Stötta i skattrelaterade frågor tillsammans med skatteavdelning • Viss löpande bokföring • Analys av balans- och resultaträkning • Bonusberäkningar • Avstämning av förvärvskostnader vid portföljförvärv • Projekt och förbättra processer Rollen innebär även ett nära samarbete med våra andra avdelningar på ekonomi som Business Control, Tax och Treasury. Vem är du? Som person är du självgående, flexibel och effektiv och du drivs av att vara kvalitetsmedveten med säkra leverenser. Du delar gärna med dig av din kunskap till andra och du har en mycket god kommunikationsförmåga. Du trivs i en snabbrörlig och omväxlande miljö där du bidrar starkt till en god teamkänsla. Har du erfarenhet av att arbeta med projektledning och utveckla interna processer är det meriterande. Du har minst 5 års erfarenhet i en liknande roll samt en akademisk examen inom ekonomi. Du har mycket goda redovisningskunskaper och gärna ett intresse för system. Har du även erfarenhet från finansbranschen och finansiella instrument är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet (Excel) och gärna Navision samt talar och skriver både svenska och engelska flytande. Du erbjuds Hoist uppgift är att hjälpa individer tillbaka till ekonomisk stabilitet och samtidigt bidra till att upprätthålla en hållbar, rättvis och stabil kreditmarknad. På Hoist Finance utgör medarbetarna kärnan i företaget och strävar efter att erbjuda den bästa arbetsmiljön och en möjlighet att utvecklas. Du kommer ha en viktig roll för ekonomifunktionens fortsatta utveckling med möjlighet att påverka och utvecklas i rollen. Du kommer tillhöra ett innovativt företag i en spännande bransch och du är placerad i deras fina lokaler i centrala Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar Hoist Finance med Jurek Rekrytering och Bemanning. Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att kontakta Marie Källström tel. 070-751 9343. Ansök på www.jurek.se. Om verksamheten Hoist Finance är en ledande skuldhanteringspartner till internationella banker och finansiella institut. Vi förvärvar förfallna krediter, huvudsakligen lån till konsumenter och småföretag. Genom att göra det, frigör vi resurser och reducerar risken åt banker och kreditinstitut och bidrar därigenom till att upprätthålla ett stabilt finansiellt system i samhället. Vi hjälper våra kunder – låntagarna - att bli skuldfria genom en human och ansvarsfull återbetalningsprocess. Vi strävar alltid efter att hitta en realistisk betalningsplan via en öppen och respektfull dialog med kunderna och stärker dem genom att utarbeta en lösning för deras individuella situation. Hoist Finance medarbetare drivs av ett gemensamt mål – att utveckla och vårda långsiktiga relationer byggda på ett ömsesidigt förtroende. Med höga krav på etik, strikt efterlevnad av det finansiella regelverket och ett uppförande baserat på öppenhet och respekt, säkerställer vi att vi alltid förtjänar våra intressenters förtroende.
Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Hemsida: http://www.jurek.se/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

CFO/Businesscontroller – COT - Clean Oil Technology AB

Arbetsgivare / Ort: Empleo Växjö AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomichef

Om jobbet
Till vårt trevliga kundföretag COT – Clean Oil Technology AB i Ljungby söker vi en CFO/Business Controller med ansvar för ekonomi/finans, administration och inköp. Tjänsten ingår i bolagets ledningsgrupp och rapportering sker direkt till VD.

COT är ett mindre bolag med få anställda, men med ambitioner att växa internationellt. Tjänsten passar därför någon med bred erfarenhet, som kan hjälpa till att bygga företaget, och som tycker det är kul att jobba med både smått och stort och är beredd att kavla upp ärmarna. 

I rollen har du huvudansvar för bland annat:

Ekonomi/finans
  • Redovisning och ERP-system
  • Budgets och finansiell planering
  • Rapportering (månads- och kvartalsrapportering samt årsbokslut)
  • Fakturering och in- och utbetalningar
  • Skattefrågor och bankkontakter

Administration
  • Lönehantering
  • Försäkringar
  • Myndighetskontakter samt fackliga och arbetsgivarfrågor
  • Avtalsregister
  • Vissa aktieägarfrågor
  • Legala frågor
     
Inköp
  • Strategiskt inköp och leverantörsförhandlingar (i samråd med vår CTO)
  • Leverantörsstruktur/kontroll
  • Förfrågningar/order

Vi arbetar i en innovativ miljö där alla medarbetare verkar för det goda samarbetet och att tillsammans arbeta mot och nå gemensamt uppsatta mål för verksamheten! Vill du bli en del av vårt team i Ljungby?

Din profil
Du som antar denna utmaning är troligen utbildad civilekonom med inriktning mot controlling eller redovisning och har flerårig erfarenhet som controller, CFO eller ekonomiansvarig. Vidare har du ett gott affärssinne och med målet att över tid förstå den marknad som COT arbetar inom och motiverad att vara med och bidra till företagets utveckling av affärsplaner och mål.

Som person är du analytisk och har förmågan att förstå affärsmässiga samband i en teknisk affärsmiljö och att presentera analyser och rekommendationer till VD/ledningsgruppen. Du är van att jobba med struktur och ordning och tar gärna initiativ till att långsiktigt utveckla och förbättra arbetsrutiner, processer och metoder inom hela verksamheten.

Vidare gillar du att ha ansvar för flera olika arbetsområden och värdesätter det mänskliga mötet. Med fördel har du arbetat internationellt och är van att möta olika typer av människor och kulturer och är trygg i att kommunicera på såväl svenska som engelska.

Självklart har du goda kunskaper i Officepaketet/Windows, MS Teams, Outlook, Word, Excel och PowerPoint. Du talar och skriver flytande svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Söker du en utmaning där du får möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling, då tror vi att COT kan vara din nästkommande arbetsgivare!

Uppdraget är en direktrekrytering till COT – Clean Oil Technology AB som erbjuder en tillsvidareanställning.  

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse.   
Ort/Placering: Ljungby.
Omfattning: Heltid, dagtid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningstid: Snarast möjligt.
Arbetsgivare
Empleo Växjö AB
Hemsida: www.cot.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.