På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Brand manager

Brand manager

Som brand manager är du varumärkesförvaltare eller imageförvaltare. På sätt och vis är brand manager en marknadsförare och har ofta även inslag av det jobbet som förknippas med yrket image-konsult. Yrkesrollen kan även heta digital brand manager och du är då ansvarig för varumärket i olika digitala kanaler. 

Arbetar du som brand manager har du kontakt med många olika företag runtom i Sverige och ofta även utomlands för att marknadsföra och sälja in företagets tjänster eller produkter. Brand manager ansvarar ofta ensam för all kontakt med kunderna för att se vad för behov de har för att sedan kunna skräddarsy en lösning för dem.

Brand manager arbetar ofta med marknadsföring av produkter och tjänster via sociala medier samt närvarar på mässor och andra tillställningar för att förmedla information kring företagets produkter och tjänster till användarna.

I arbetet som brand manager ingår oftast även att vara delaktig i utvecklingen av företagets erbjudande för befintliga och nya marknader.

Utbildning

Brand managers kan ha diverse olika utbildningsbakgrunder. De flesta har någon form av eftergymnasial utbildning från Sverige eller från utlandet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

237 Lediga jobb

(Internship) E-com Marketing Associate - Germany (Marc Mirren)

Arbetsgivare / Ort: 107 Years AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-05-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Språk
Krav
  • Engelska
  • Tyska

Om jobbet

ABOUT MARC MIRREN

We are a Swedish jewelry brand that designs minimalistic and fine pieces for every occasion. Marc Mirren is a young brand that consists of 9 team members. Driven by ambitious and motivated co-workers, alongside experienced founders the company culture is creative and collaborative where new ideas and initiatives are encouraged. As a growing international company, we are always open to new young professionals to join our Marc Mirren family. You might be one of them; after all, you are reading this, right?


Orange Sky AB is a Stockholm based e-commerce company founded in 2012. The company currently consists of 4 fast growing brands - Sudio, Gaston Luga, Marc Mirren and Mighty Solo - and has a track record for fast scaling of new brands internationally. Today the group of brands has 90 co-workers in Stockholm Sweden (headquarters) and 30 co-workers in Zhongshan China.

YOUR ROLE

Marc Mirren is now looking for a colleague for our E-commerce team for the German market.

As an E-commerce Associate, your role will be to do online marketing and develop brand awareness for Marc Mirren in your market. You will learn to find the best strategy to create knowledge about Marc Mirren. To reach that objective, you will search for bloggers, influencers, press contacts, and develop relationships with them.

This job offers you both freedom and responsibility. Hence you will be able to come up with your own ways of gaining market exposure. You will be able to share best practice with your colleagues, but will also be responsible for your own actions. You will learn about the latest strategies for e-commerce & marketing through social media channels worldwide and develop your skills on tools such as Google Analytics. Interest in sales is a big plus!


REQUIREMENTS

  • You have an interest in marketing and social media.
  • Fluent in written and spoken German and English is a must.
  • Knowledge in the culture of Germany and social media world.
  • You are not afraid to take initiatives and can work on your own.
  • You are tech-savvy.
  • You enjoy working towards set goals and KPI's.
  • You are sales oriented.
  • A university degree is a plus but not a requirement.


For this job, your personal attributes will be much more important than previous work experience.

Send application or questions to [email protected]

We will go over the applications continually.

Arbetsgivare
107 Years AB
Artillerigatan 42
11445 STOCKHOLM
Hemsida: www.marcmirren.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Associate Nordic Brand Manager at AstreZeneca, Södertälje

Arbetsgivare / Ort: Logent AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-06-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om ansökan Intresserad av tjänsten? Are you an experienced oncology marketeer and are you passionate to bring innovative treatments to patients with a huge unmet need? Then this position might be of interest to you! About AstraZeneca AstraZeneca is a global, innovation-driven biopharmaceutical business focusing on the discovery, development and commercialization of prescription medicines for some of the world’s most serious diseases. At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation, collaboration and diverse perspectives. We turn ideas into life changing medicines and strive to continuously meet the unmet needs of patients worldwide. Working here means being entrepreneurial, thinking big and working together to make the impossible a reality. If you are swift to action, confident to lead, willing to collaborate and curious about what science can do, then you’re our kind of person. The Nordic Marketing Company Approximately 400 people are serving Nordic customers from our offices in Södertälje, Copenhagen, Helsinki and Oslo. By 2025 AstraZeneca aim to be a recognized leader in our core therapy areas and improve the lives of millions of people. This will be achieved by driving innovative science, preparing for new launches, building close collaboration and partnerships with stakeholders in health care systems and developing high-performing teams. AstraZeneca in Oncology Oncology is one of AstraZeneca’s key growth platforms. Our core oncology disease areas include lung cancer, ovarian cancer, hematology & breast cancer. We are following the science to understand cancer and all its complexities to discover, develop and deliver life-changing treatments and increase the potential to save the lives of people around the world. Desired start would be August/September. The assignment is for 6 months. About the position As Associate Nordic Brand Manager you will work closely with Marketing (Brand Manager), Sales and other cross functional partners at AstraZeneca, developing promotional material and promotional activities and participating in marketing strategy development. The role is office-based in one of our offices in Södertälje, Ballerup, Oslo or Espoo. Key Accountabilities As Associate Nordic Brand Manager you will, in collaboration with Sales and Marketing colleagues: • Develop & implement Nordic and local communication materials and promotional activities based on Global deliverables and Nordic prioritizations in cooperation with external agencies • Implement an omnichannel approach in collaboration with the local teams • Drive patient communication deliverables and oversee broader media & PR communication initiatives • Lead and plan internal events & trainings, involving cross functional team members • Suggest new ways of working, as the “new normal” has further increased our ambition to be a leading & innovative partner to health care. Who are you? To be successful in this role you have • A Bachelor’s degree or equivalent in Marketing/Finance/Science or Pharmacy • Several years of oncology launch- & marketing experience • Experience of cross functional collaboration • Good knowledge of Nordic market ethical rules and health care systems • A proven track record of building strong tactical plans • A strong sense for planning, structure, prioritization and execution Competencies, skills and capabilities • A strong patient-centric mindset • Proven capabilities in marketing- & project management. • Ability to obtain and translate deep scientific data into a compelling value story for the brand • A sense for commercial innovation – develop & shape impactful innovative initiatives • Strategic thinking, analytical and problem solving with communication skills (English) • Live AstraZeneca values and adhere to Code and Policies • Experience from the breast cancer a/o ovarian cancer is meriting Personal characteristics • Strong collaboration capabilities • Flexible and proactive mindset - ‘can do’ attitude • Curios, creative and result oriented • Diplomatic and trustworthy - ability to interact with a range of personalities Interested? At AstraZeneca we deliver medicines to make a difference and impact people's lives. We are looking for you, who want to be part of and contribute to a passionate team, is eager to make a difference and is willing to try out new ideas. We need your application with CV and personal letter where you describe why you are the right person for the job. Feel free to send your application as soon as possible as interviews take place on an ongoing basis. If you have any questions regarding the position or the recruitment process, please contact Linnea Hodin, Recruitment Manager at: [email protected]
Arbetsgivare
Logent AB
Hemsida: http://www.logent.se
Ansökan
Ansök senast 18 juni (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Digital Marketing Specialist

Arbetsgivare / Ort: Great Nash AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker nu en sylvass digital marknadsförare som älskar siffror, analys och att krama ut det absolut mesta ur våra kunders budgetar.

Din roll är att leda arbetet att utveckla våra kunders marknadsföring. Du kommer arbeta med hela funneln, från analys av målgrupp, till trafik, konvertering och rapportering. Målsättning är nästan alltid att öka våra kunders försäljning på kort, medel och lång sikt. Våra kunder finns i en mängd olika branscher och marknader (B2B och B2C - lokalt samt globalt).

Vad du kommer att göra

  • Vara med i kundmöten för att förstå målgrupp, kundens affär, målsättning och utmaningar
  • Ta fram marknadsföringsplaner
  • Sätta upp och optimera Google Ads (inklusive Display, Video och Shopping) (Även Bing)
  • Sätta upp och optimera Paid social media (Facebook, Instagram, Linkedin mfl)
  • Analysera konton och ta fram rekommendationer på förbättringar och implementera löpande
  • Skapa rapporter som ger våra kunder värde
  • Presentera strategier och resultat till kunder
  • Sätta upp inbound marketing funnels i olika verktyg
  • Sökordsanalyser
  • SEO - analyser och strategier
  • Skriva annonstexter som ger resultat
  • Sätta upp mätning i Google Analytics
  • Analysera trafik och dra slutsatser samt rekommendationer i Google Analytics
  • Hjälpa vårt team bli ännu vassare marknadsförare


Vad vi tror du är/har

  • Minimum 3 års erfarenhet av arbete med PPC
  • Djup kunskap inom Google Ads, Facebook Ads och Google Analytics
  • Mycket goda kunskaper i Linkedin Ads och Bing Ads
  • Mycket goda kunskaper i Google Data Studio, Tag Manager och Search Console
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet från olika verktyg för Inbound Marketing (Hubspot, ActiveCampaign, Acton osv)
  • Erfarenhet från olika verktyg för SEO (SEMrush, Ahrefs eller Moz)
  • Passion för digital marknadsföring, nya verktyg och innovationer
  • Väldigt vass på analyser, statistik och numeriskt arbete
  • Väldigt duktig på att kommunicera i skrift och tal både på svenska och engelska
  • Har en proaktiv och konsulterande approach till kundarbete
  • Utåtriktad och social
  • God affärsförståelse för olika branscher
  • People skills och kan enkelt samarbeta med olika kunder
  • Google certifieringar
  • (Merit) Högskoleutbildning inom marknadsföring, ekonomi, statistik eller informationssystem

Utbildningen är bara meriterande, vi kollar även på kandidater som inte har en högskoleutbildning då vi inte anser det ett krav.

Vad vi kan erbjuda

  • Marknadsmässig ersättning och semester
  • Mycket trevlig lokaler i Vasastan/City
  • Härligt gäng medarbetare
  • Flexibel arbetsplats
  • Stor variation i typ av projekt och uppgifter


Tjänsten är heltid, på plats på kontoret med möjlighet till distansarbete. Tillträde och lön enligt överenskommelse.

Svara på följande frågor i ansökan:

  1. Vad skulle du välja att fokusera på för ett Google Ads konto med relativt låg och hårt cappad budget och hur skulle du göra det?
  2. Visa exempel på två kampanjer du satt upp/optimerat (helst 1 Google Ads och 1 annan plattform) där du varit väldigt nöjd med resultaten. Varför var du nöjd med resultaten? Vad och hur gjorde du?
Arbetsgivare
Great Nash AB
Kungstensgatan 21 B
11327 Stockholm
Hemsida: https://greatnash.com
Ansökan
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Vass CRM-specialist till framåtsträvande näringslivsorganisation

Arbetsgivare / Ort: The Place AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-05-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi har fått äran att till vår uppskattade kund hitta en vass CRM-specialist som blir en viktig pusselbit för att höja kompetensen inom CRM i organisationen och vet vad som behövs för att lyckas med affären. Vår kund är en ledande näringslivsorganisation verksam i huvudstadsregionen med kontor beläget centralt i Stockholm. Du som lyckas knipa denna spännande roll blir en del av en dynamisk, öppen och levande arbetsplats med högpresterande eldsjälar där du får tanka energi och glädje. Organisationens medarbetare är enormt drivna, engagerade och kompetenta, vilket man antar kommer från att det finns glädje på arbetsplatsen. Medarbetarundersökningar visar nämligen att trivseln på arbetsplatsen har höga resultat och visar på högt förtroende, bra stöd och ledning, tydlig vision och högt engagemang. Visst låter det härligt? Rollen I rollen som CRM-specialist ingår du i marknadsavdelningen som består av 10 kompetenta och trevliga kollegor. Här hjälps man åt! Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med projektledare med KAM-ansvar samt ha kontinuerlig dialog med både kunder, samarbetspartners och leverantörer. Målet med rollen är att öka användandet och nyttjandet av CRM-data för att kunna bearbeta medlemmar på ett effektivt sätt. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt för att ta CRM-arbetet till nästa nivå, bland annat genom att göra omvärldsbevakning, kartlägga och sätta en strategi för organisationens framtida affär. I det operativa arbetet administrerar du systemet, utvecklar och optimerar aktiviteter gentemot existerande och potentiella medlemmar och ser till att organisationen nyttjar systemet på bästa sätt. Dina arbetsuppgifter I denna breda och utvecklande roll kommer du bland annat: • Ansvara du för att säkerställa hög kvalitet och korrekta uppgifter om medlemmar i CRM-systemet • Underlätta och effektivisera bearbetning av såväl existerande medlemmar som potentiella nya medlemmar • Supporterar organisationen med nödvändiga data för att underlätta och effektivisera bearbetning av medlemmar • Löpande fakturering till medlemmar • Proaktivt arbeta med utvecklingen av medlemsrelationer med CRM-systemet som utgångspunkt • Bidra till segmentering och analyser och ser till att processerna i CRM-systemet förs ut i organisationen och att dessa följs • Arbetar löpande med analys, optimering, test och uppföljning • Vara superuser och kontaktperson avseende CRM • Projektleda CRM-frågor i samarbete med alla organisationens avdelningar • Löpande kvalitetssäkra och utveckla CRM systemet och kunddatabasen • Budgetkontroll och uppföljning, ta ut data och göra sammanställningar • Kontakt med medlemmar gällande övergripande frågor kopplade till medlemskapet Tidigare erfarenheter För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har: • Relevant utbildning inom marknadsföring/kommunikation • Flera års erfarenhet av likande arbetsuppgifter • Arbetat med att leda projekt relaterade till CRM-aktiviteter • Mycket goda systemkunskaper från flera olika i CRM-system • Erfarenhet av NetSuite är meriterande • Mycket goda kunskaper i Excel • Mycket goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter i svenska • God engelska i tal och skrift Vem är det vi söker? Vår kund är i en förändringsresa där det sker mycket nytt, och därför söker vi dig som vill vara med att utveckla, förnya och förbättra. Eftersom du delvis kommer bygga denna roll själv är det viktigt att du är självständig, självgående och tar egna initiativ. Andra egenskaper för att lyckas i denna roll är att du är analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten samt kommunikativ och nytänkande. Sen tror vi självklart att du är en snäll person som är lätt att samarbeta med. Uppdraget och anställningen Det här är ett konsultuppdrag via The Place på heltid (37,5 timmar/veckan). Uppdraget startar i april/maj och förväntas pågå 6 månader. För rätt person finns därefter en fantastisk möjlighet att övergå till anställning hos kunden. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Några förmåner som medarbetare hos The Place: • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel • Onboardingplan • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m. • Friskvårdsbidrag • Specialerbjudanden • Mentorskap • Nätverksträffar • Kompetensutveckling
Arbetsgivare
The Place AB
Hemsida: https://theplace.se
Ansökan
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Customer Experience Manager!

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-06-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Färdigheter
Meriterande
  • Försäljningsvana
  • uppsökande försäljning företag
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsanalys
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/marknadskommunikation

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Vi söker just nu Customer Experience Manager för vår kunds räkning.


Företagets marknadsavdelning ansvarar för att driva tillväxt genom marknadsföring, nyförsäljning och produktutveckling. På avdelningen arbetar idag tio personer som tillsammans servar fyra geografiska marknader genom över 20 försäljningskanaler. Arbetskulturen präglas av en hög grad av nytänkande och det är ett tydligt entreprenöriellt arbetsklimat inom organisationen.

Kvalifikationer

Vi söker en driven och analytisk person som även kan tänka kreativt och se helheten både från ett kund- och affärsperspektiv. Du har ett kommersiellt sinne och hittar vägar framåt genom systematiska tester och strategiskt tänkande.


Nedan är dem huvudsakliga egenskaperna vi söker hos rätt kandidat:

-Erfarenhet från kampanjbaserad markandsföring i digitala och postala kanaler (B2C).

-Erfarenhet från att arbeta med Marketing Automation verktyg.

-Strävar alltid efter nya sätt att förenkla för kund genom nya verktyg.

-Erfarenhet av att bygga upp eller aktivt arbeta med lojalitetsskapande aktiveter och livscykel-program (B2C).

-Stort kommersiellt fokus och hög analytisk förmåga.

-Samarbetsvillig och relationskapande och initiativrik.

-Minimum 5 års relevant arbetslivserfarenhet och innehar en universitetsexamen.

-Erfarenhet från bank och finans är meriterande men inte ett krav.


Vi är villiga att investera i våra medarbetare och vågar testa nya initiativ, så för den som är driven och vill utveckla detta arbete kan detta bli ett drömjobb baserat utifrån din specifika kompetens, ambition och önskemål.


Arbetsbeskrivning

Vi söker en Customer Experience Manager med ett utpräglat kundorienterat och kommersiellt sinne som kan förnya sättet vi kommunicerar med befintliga kunder för att maximera kundnytta och merförsäljning. Rollen är omfattande då du kommer leda arbetet att ta fram, implementera och löpande optimera vår strategi i samtliga geografiska marknader och kanaler. Du kommer arbeta med kundsegmentering, marketing automation och kampanjbaserad marknadsföring för att löpande anpassa erbjudandet av tilläggsprodukter efter kundens preferenser genom systematiska tester och uppföljning av statistiskt underlag. Du kommer även ansvara för att bygga upp lojalitetsprogram för att addera mervärde till våra kunder utöver lånet. En del i det här arbetet omfattas av att identifiera och kontakta lämpliga samarbetspartners för att ska kunna erbjuda andra produkter som är attraktiva för våra kunder.


Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner.

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan idag via länken eller [email protected]

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på https://talentpartner.se/sok-jobb/

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast 19 juni (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.