På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Brand manager

Brand manager

Som brand manager är du varumärkesförvaltare eller imageförvaltare. På sätt och vis är brand manager en marknadsförare och har ofta även inslag av det jobbet som förknippas med yrket image-konsult. Yrkesrollen kan även heta digital brand manager och du är då ansvarig för varumärket i olika digitala kanaler. 

Arbetar du som brand manager har du kontakt med många olika företag runtom i Sverige och ofta även utomlands för att marknadsföra och sälja in företagets tjänster eller produkter. Brand manager ansvarar ofta ensam för all kontakt med kunderna för att se vad för behov de har för att sedan kunna skräddarsy en lösning för dem.

Brand manager arbetar ofta med marknadsföring av produkter och tjänster via sociala medier samt närvarar på mässor och andra tillställningar för att förmedla information kring företagets produkter och tjänster till användarna.

I arbetet som brand manager ingår oftast även att vara delaktig i utvecklingen av företagets erbjudande för befintliga och nya marknader.

Utbildning

Brand managers kan ha diverse olika utbildningsbakgrunder. De flesta har någon form av eftergymnasial utbildning från Sverige eller från utlandet.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

160 Lediga jobb

Driven Marknadsförare

Arbetsgivare / Ort: Upplands Bil & Fritidscenter AB / Knivsta
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Om jobbet

Vi söker en ny driven marknadsförare som är kreativ och är van med att jobba med frihet under ansvar. Du kommer att jobba med kända varumärken inom husbilar och husvagnar samt jobba med att stärka varumärket ”Upplands Bil & Fritidscenter”. Du ska även driva en interaktiv kontakt med blivande och befintliga kunder via sociala medier. Även grafiskt arbete för reklamutskick och till tidningsannonser förekommer. Du kommer att dela kontor med en person i våran nya trivsamma anläggning på 2 700 kvm i Knivsta.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande:

· Digital marknadsföring och skapa tryckt reklamutskick inklusive tidningsannonser

· Interaktiv kommunikation med kunder/blivande på sociala medier

· Analysera marknaden och jämföra med andra aktörer

· Google analytics och google ads

· Att jobba kreativt, problemlösande och nytänkande

Den bakgrund vi önskar att du har är en kandidatexamen inom marknadsföring och har några års erfarenhet av liknande uppdrag. Det är inget krav på tidigare erfarenhet inom husbil/husvagnsbranschen men det är meriterande. Även personlig erfarenhet av husbil/husvagn är meriterande. Som tidigare nämnt är driven, kreativ och frihet under ansvar nyckelfaktorer.

Arbetsgivare
Upplands Bil & Fritidscenter AB
Lodgatan 14
74171 Knivsta
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

E-commerce Manager

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Färdigheter
Krav
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Marknadsföring/PR
  • Marknadsföring/marknadskommunikation
  • Sökmotoroptimering/SEM
  • Sökmotormarknadsföring
  • Affärsutveckling
  • Mediastrategi

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Norska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer.

Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Bolaget är världens största leverantör av sängkläder. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför madrasser, kuddar och andra sömn- och avslappningsprodukter. Genom att kombinera en stolt historia och banbrytande innovation har företaget några av de mest erkända varumärkena i branschen!


För att utöka marknadsföringsteamet i Sverige letar vi efter en datadriven E-handelschef med dokumenterad framgångsrik tidigare erfarenhet. I den här rollen kommer du att äga en eller flera marknadsföringskanaler från början till slut för våra svenska och norska kunder. Syftet med rollen är att driva upp e-handeln och uppnå säljmål. Som en del av ledningsgruppen är man med och utvecklar långsiktiga strategier och ser till att avkastningen på all e-handel är maximerad. Upprätthålla kvalitén för varumärket inom den digitala marknaden. Identifiera affärsmöjligheter och prioritera dem mot andra taktiska åtgärder för att uppnå en balans mellan kortsiktiga och långsiktiga resultat. Identifiera möjligheter att optimera marknadsföringskanaler och skräddarsy dem efter våra svenska och norska kunders behov.


Ansvarsområden

- Utveckla och hantera produktflöden, innehåll, marknadsföringsaktiviteter och försäljningsstrategier på tredjepartswebbplatser

- Utveckla webbplatsens innehåll, SEO och PPC-strategi

- Utveckla, planera och genomföra PR- och försäljningsstrategier

- Budget- och kostnadshantering

- Intern rapportering och analys av prestanda

- Kommunicera onlinekampanjer / erbjudanden före lansering

- Vara involverad i utvecklingen av den digitala utvecklingen på bolaget

- Utforska kommersiella möjligheter inom e-handelssektorn för att öka försäljningen

- Hålla dig uppdaterad med digitala trender och konkurrenters aktiviteter


Krav för rollen

Vi letar efter en erfaren, självsäker, entusiastisk, kommersiellt inriktad och kundfokuserad e-handelsexpert med ambition att växla upp varumärket! Tidigare erfarenhet av att utveckla och driva e-handel är väsentlig.

Förmåga att ta med nya idéer till bolaget och att vara självgående. Analytisk och duktig på att omvandla data och information till konkreta förbättringsåtgärder. Strategisk tänkare som kan kavla upp ärmarna och genomföra strategier. Flexibel, har öga för detaljer, god kommunikatör.


Flytande i svenska och engelska är ett krav, norska är meriterande.

Kandidatexamen inom relevant område är önskvärt.

Bakgrund inom Performance Marketing och SQL är meriterande.



Ansökan

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev & GÄRNA FOTO!

Talent&Partner är ett branschnischat rekryteringsbolag mot i synnerhet mediebranschen.

Vi jobbar med branschens smartaste chefer och rekryterar de absolut bästa kandidaterna.

Se alla våra lediga roller inom medielandskapet på www.talentpartner.se

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Social Media Specialist

Arbetsgivare / Ort: Lohilo Foods AB (publ) / Växjö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Företaget

Lohilo Foods AB (tidigare Alvestaglass AB) som grundades 2008 är ett food-tech bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden.

För knappt ett år sedan bytte företaget namn från Alvestaglass AB till Lohilo Foods som ett led att öka fokus på att expandera i världen.

Lohilo fokuserar på funktionella drycker och livsmedel där produkterna innehåller en eller flera funktioner, som vitaminer, mineraler eller annat som ska hjälpa kroppen.

Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a Lohilo, Häagen Dasz, Alvestaglass, Nick’s, Bubbies och Järnaglass.

Huvudkontor, fabrik, centrallager och e-handels lager ligger i Växjö.


Är du rätt person för jobbet?

Lohilo Foods söker en taggad, driven och talangfull social media specialist till det interna marknadsteamet med stark koppling till e-handel. LOHILO är ett av Sveriges mest spännande livsmedelsvarumärken med högt satta mål och ambitioner. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats med högt till tak och en extremt påtaglig framåtanda. Du kommer att bli en viktig pusselbit i det kreativa och unga team som från utkanten av Växjö bestämt sig för att skapa en global enhörning.

Rollen innebär att ansvara för att växa och underhålla bolagets samtliga sociala kanaler med största fokus på konton kopplade till varumärket LOHILO. Det här inkluderar allt från projektuppstart, planering, implementering, dagligt underhåll och strategiutveckling till rapportering. Du bör ha bra förståelse, erfarenhet och ett brinnande intresse för sociala medier.

Kunskap, färdigheter och förmågor:

• Erfarenhet av att navigera och hantera flera olika kanaler.

• Bra kommunikationsförmåga.

• Tycka om problemlösning.

• Organiserad och duktig på multitasking.

• Enastående färdigheter inom analys och utvärdering.

• Självgående, innovativ och lagspelare.

• Bekväm med en dynamisk, teknisk miljö.

• Bekväm med att dela koncept och få feedback från ett passionerat och involverat team.

• Djup kännedom och nyfikenhet kring de senaste trenderna inom industrin,

teknologi och förändringar.

• Flytande inom svenska och goda kunskaper inom engelska, både i tal och skrift.


Då vi önskar att tillsätta tjänsten omgående så sker urval löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan tas endast emot via epost.

Rekryteringsbolag undanbedes.

Arbetsgivare
Lohilo Foods AB (publ)
Nylandavägen 2
35250 Växjö
Hemsida: www.lohilofoods.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Product Marketing Specialist, with the talent to capture with words!

Arbetsgivare / Ort: Roi Rekrytering Sverige AB / MALMÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Are you passionate about creating marketing material that will generate sales? Do you have excellent verbal and written communications skills and love to make an impact? We are just at the beginning of our journey of building a whole new team to take us into the future. In Your role you will be in charge of marketing that will take our new product to the market, and you will get the possibility to unleash your creativity. This is a completely new role within the company, and we offer you the possibility to work with products that are at the forefront, and the potential to make a huge impact!

Location: PLMs head office in Malmö

The role

3DEXPERIENCE is a new business and innovation platform from the world leading industrial software supplier Dassault Systèmes. Based on this platform and the existing 3D product data at our customers, the goal is to extend our presence outside the design and product development departments. This will enable our customers entire organizations, as well as their customers and suppliers, to collaborate on virtual products in innovation processes and operations. We will help our customers create digital 3D ecosystems, thus digitalizing their value chains and transform their business models.

You will be part of a team dedicated to build this new business area! You will be the one responsible for the product marketing strategy which is aligned with PLM Group Business and Marketing strategy. You will create and execute product marketing plan which is aligned with Business Area Manager and Marketing Strategy.

Some of your exiting task and challenged ahead:

  • Define, build, and execute an impactful Demand Generation Plan for Nordic markets.
  • Define value propositions for buyer personas and create a copy for all product related communication like campaign offers, blogs, website and etc.
  • Ensure timely and effective execution of the marketing tactics and programs. Follow up and measure the results.
  • Work closely with Sales, Business Area Manager, CMO and localization teams in Nordic countries.
  • Work hand and hand with technical specialists, customer success and sales teams to create industry relevant sales and marketing campaign material.
  • Distribute promotional material and organize marketing events for new and existing customers.
  • Coordinate the design of promotional material and distribute in online and offline channels.
  • Plan customer interviews and create case studies, blog posts.
  • Support marketing campaigns, including content creation on all channels.

Who are you?

You are excellent when it comes to communication in all forms, and you know how to capture with words. You are able to create passion and motivation among others and you love to be creative. You use the terms “buyer persona” and “buyer journey”, you love online connectivity and have a lot of energy to put into your job. You are not just a champion in communication, but also collaboration, as you will work closely with your team colleagues to be successful.

To succeed in the role of Product Marketing Specialist, we believe that you have a relevant post-secondary education, as well as some years of work experience from a similar role. You are familiar with B2B advertisement campaigns, have hands on experience from marketing automation, know how to edit pictures and video, have basic knowledge of SEO and Google Analytics and are a great presenter even when it comes to PowerPoint.

For this role communication is the key to success, and since you will come to work in an international environment, you need to be fluent in English.

How to apply

Apply by uploading your resume and cover letter, in English. Deadline for applying is 7 mars 2021, but do not wait since the selection process is ongoing. Please note that we do not accept applications by e-mail.

About PLM Group

PLM Group is the largest Dassault Systèmes SolidWorks partner in Northern Europe serving 6000 customers from a wide range of industries in Sweden, Denmark, Norway, Finland, Estonia and Latvia. We have 20 years’ experience of helping engineers and product developer´s make inspirational, groundbreaking, high quality products better, faster and more cost-effectively.Since 2014 PLM Group is also a reseller of industry leading 3D printersfrom HP, Markforged and 3DSystems

The ambition for the coming years is to develop from a Value Added Reseller to a Partner for helping innovative customer to create digital 3D ecosystems based on the Dassault 3DExperience platform and to leverage additive manufacturing. The group consists of around 140 employees and the business is primarily optimized on three Business Areas while fulfilling national legislation and regulations for the local subsidiaries.

At PLM the core of our Corporate Culture is:

  • Selling for success
  • Driven by passion
  • Committed to results
  • Daring to succeed
  • Development every day

If you would like to know more about us, please visit our website: www.plmgroup.se

Arbetsgivare
Roi Rekrytering Sverige AB
21124 MALMÖ
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsföringsansvarig Wood Supply

Arbetsgivare / Ort: Billerudkorsnäs Skog & Industri AB / GÄVLE
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Om jobbet

Marknadsföringsansvarig – Wood Supply


Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

BillerudKorsnäs Wood Supply är en avdelning med huvuduppgift att försörja de svenska produktionsanläggningarna med fiberråvara. BillerudKorsnäs är Sveriges största förbrukare av fiberråvara och en stor del av råvaran köps direkt av privata skogsägare i Mellansverige och Norrbotten.


Marknadsföringsansvarig inom Wood Supply ansvarar för att utveckla, samordna och vara drivande avseende BillerudKorsnäs marknadsföring gentemot privata skogsägare. Arbetet innefattar också internt och externt informationsarbete om skog och skogsbruk tillsammans med Wood Supplys kommunikationschef.

Arbetet innebär bland annat att i nära samarbete med en marknadsföringsgrupp och kommunikationschef ta fram marknadsföringsplaner och tillsammans med köpdistriktschefer och virkesköpare arrangera, planera och genomföra olika marknadsaktiviteter. Marknadsföringsansvarig har en central roll i redaktionsgruppen för BillerudKorsnäs skogsägartidning, Kambium och det digitala nyhetsbrevet.


Personliga egenskaper/Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten måste du vara drivande och självständig. Det är viktigt med god samarbetsförmåga internt och externt. Du måste ha en naturlig fallenhet för att skapa relationer genom marknadsföring och kommunikation. Du har förmåga att skapa och driva aktiviteter som sätter BillerudKorsnäs i fokus som den självklara långsiktiga affärspartnern.


Du har akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation eller skoglig utbildning med marknadsföringskunskap. Du har några års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation i både traditionella och digitala kanaler. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska.


Tjänsten utgår från Gävle som stationeringsort och tjänsten ingår i en stab på sju personer. Marknadsföringsansvarig rapporterar till Kommunikationschef. B-körkort är ett krav.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kommunikationschef - Per Funkquist på telefon: +46707951222 alt. via mail: [email protected]

Ansökningsinformation

Välkommen med din ansökan senast 2021-03-07.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsgivare
Billerudkorsnäs Skog & Industri AB
80181 GÄVLE
Hemsida: billerudkorsnas.se
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Marknadsförare

Arbetsgivare / Ort: Örebro Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Vi söker en kreativ marknadsförare med inriktning mot rörlig bild för ett vikariat vid enheten studentrelationer på avdelningen för kommunikation och samverkan. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå som medarbetare i enheten för studentrelationer. Dina huvuduppgifter blir att tillsammans med kollegorna vidareutveckla den innehållsdrivna marknadsföringen av Örebro universitet och våra utbildningsprogram. Det inkluderar både digital marknadsföring såväl som de relationsskapande aktiviteter vi genomför i studentrekryteringsarbetet, dvs. rekryteringsmässor, gymnasieresor, öppet hus på campus, studiebesök etc. Kvalifikationer • Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete med rörlig bild med en god känsla för rörligt berättande och erfarenhet av alla faser inom videoproduktion (planera, filma, redigera, publicera) • Du ska kunna anpassa den rörliga kommunikationen till olika kanaler och format, målgrupper och syfte • Du ska ha en god förmåga att lyssna in och förstå filmbehov hos olika aktörer inom universitetets verksamhet som är kopplat till studentrekrytering • Du ska trivas att jobba med flera projekt åt gången och van att jobba mot deadlines • Du ska vara bekväm både framför och bakom kameran • Du ska gärna ha lägst eftergymnasialutbildning mot media och kommunikation eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av: • Motion graphics • Livesändningar • Arbete i studio • Annonsering i sociala medier, primärt på Facebook och Instagram via Adsmanager • Erfarenhet att jobba med Youtube och strategier för kanalen • Marknadsföring eller reklamarbete Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt såväl som god samarbetsförmåga. Du är flexibel, lyhörd för behov i dialog med verksamheten, initiativ- och ansvarstagande och kan arbeta kvalitetsmedvetet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskapet genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Din ansökan kompletteras med arbetsprover på produktioner som du arbetat med de senaste åren. Ange också vilken roll du haft i produktionerna. Arbetsproverna kan skickas via Wetransfer eller liknande tjänster. Information Anställningen är ett vikariat på 100% med tillträde snarast som sträcker sig t.o.m. 22-06-30. För ytterligare information är du välkommen att ta kontakt med tf. enhetschef Evelina Carey, 019-303306, 073-3741425,  [email protected] Sista ansökningsdag är 2021-03-07. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Örebro Universitet
Hemsida: http://www.oru.se/
Ansökan
Ansök senast 7 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager

Arbetsgivare / Ort: Infront Sweden AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 March (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet

Infront is looking for a dedicated digital marketer who can develop our digital marketing strategy and processes as well as execute on digital campaigns.


About the Role

  • You create digital marketing strategies and ensure the implementation of all digital marketing activities
  • You are responsible for creating awareness, leads and bookings across a variety of digital marketing channels while optimizing ROI
  • You implement and optimize digital initiatives to support pre-planned campaigns, including the areas of SEO, SEM/SEA, email/newsletter marketing, social media
  • You prepare analysis and reports, showing optimization measures and giving recommendations for action

Who you are

  • You have a degree in Busines Administration, Marketing or a comparable education and ideally a degree in the field of "Specialist for Marketing/Online Marketing m/f/d", "Online Marketing Manager (IHK) m/f" successfully completed vocational training
  • You have relevant work experience in the field of digital marketing/communication/online editorial work
  • You have excellent knowledge in online marketing - experience with CMS, e.g. Umbraco
  • You have very good knowledge of Google Ads - execution of campaigns, optimization and reporting
  • You have experience in working with internal stakeholders for social media activities (LinkedIn, Xing, YouTube, Instagram - regular postings, targeted campaigns and reporting)
  • You have very good knowledge of Microsoft Office applications (especially Excel)
  • You are fluent in English, Swedish is an advantage
  • Experience in the financial sector is welcomed
  • You are communicative, committed and well-organized


Who we are

Infront is a leading financial services and information provider for finance professionals. We offer a unique combination of global market data, news, analytics and trading tools, as well as data and feed solutions, solutions for portfolio management and advisory, regulatory compliance, and publication and distribution solutions.Our services are trusted by over 90,000 subscribers in more than 50 countries worldwide. Infront's 500 employees are located in 14 countries across Europe and South Africa. The company is listed on the Oslo Stock Exchange.


Why join Infront

Infront offers exciting and challenging job opportunities within the financial technology sector. You will be a part of an active social environment with friendly, supportive and highly skilled colleagues. Being part of a company that is built on technological innovation, you will experience great opportunities for personal growth and fulfilling career possibilities in a fast-paced environment. At the same time, we have an informal and relaxed culture based on mutual trust, respect and cooperation. Apply to our open positions or send us an open application to become a part of the Infront culture, where contributions are recognized and achievements are celebrated.

Arbetsgivare
Infront Sweden AB
Kungsgatan 33
11156 Stockholm
Hemsida: https://www.infrontfinance.com/career
VISA MINDRE

Ambassador and design collaboration specialist

Arbetsgivare / Ort: iDeal Of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
IDEAL OF SWEDEN is a global and fast-growing fashion and lifestyle brand with HQ in Norrköping and a local office in Stockholm. We are always looking for talented people who want to grow together with us. During the last years, the brand IDEAL OF SWEDEN has been growing stronger and stronger and we’re aiming to further establish internationally. We give you the possibility to join a truly entrepreneurial company and to be a part of our exciting journey. IDEAL OF SWEDEN is known for its exclusive and fashion-forward influencer design collaborations and ambassador campaigns. Previously we have successfully launched global design and ambassador campaigns with well-established influencers including Leonie Hanne, Negin Mirsalehi, Janni Olsson Delér, Maria Kragmann, and AMIAYA, to name a few. Are you passionate about influencer marketing, communication, and marketing? Are you a multitasker who loves high tempo and project management? Do you have a creative mindset and simultaneously passion for KPIs, performance, and growth? If the answer is yes, then you might be the one we are looking for! You will be responsible for IDEAL OF SWEDEN's local design collaborations and ambassador campaigns in all key markets; all the way from strategy and scouting to execution and follow-up. You will make sure all collaborations are aligned with our marketing strategy, commercial calendar, brand, and following the set objectives in order to create the right brand awareness and strategically improve sales. The role requires an excellent sense for building networks, creating and maintaining long-term relationships, as well as outstanding organization skills allowing you to keep track of multiple projects and different timelines. Furthermore, our new Design Collaboration Specialist will be responsible for budgeting for collaborations and campaigns, sales-follow up, which requires good understanding of e-commerce related KPIs, good skills in excel, and good understanding of P&L and how the campaigns are affecting the overall result. Responsibilities • Find, contact, and sign selected international influencers, who are in line with IDEAL OF SWEDEN´s brand and strategy and will collaborate with us either in ambassador campaign(s) or in a design collaboration • Be responsible for the collaboration agreements, negotiations, and budgets • Help to lead the project between the different stakeholders – both internally and externally • Optimize, evaluate and create clear and inspirational briefings & Product Bundles for our Influencers for each campaign • Help out with PR Activities • Help out with events and marketing activities connected to design collaboration launches • Follow up, evaluation, and analysis of collaborations and campaigns based on set KPIs Essential Characteristics • Experience from influencer marketing, preferably within the fashion industry • Good skills in budgeting and excel, a good understanding of e-commerce related KPIs and P&L • Fluency in English both in verbal and written form. • Trustworthy and social with a “networking attitude” • Driven, ambitious with a growth mindset that nothing is impossible • Ability to multitask in a fast-paced environment • A genuine interest in social media, marketing, and sales • A degree within sales and/or digital marketing Other • The position is a full-time position • You will be based in Stockholm. • You will report to our CMO. • Start in March 2021 Please send your application as soon as possible as we are reviewing them continuously. The position is a full-time position and you will be placed in Stockholm. Please note that we do not accept job applications through email.
Arbetsgivare
iDeal Of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

DIGITAL SALES SPECIALIST

Arbetsgivare / Ort: Mno International AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Marknadsförare

Om jobbet

Vi letar just nu efter ett tillskott till vår e-handelsavdelning som kommer jobba nära våra varumärkeschefer och vårt marknadsteam med huvudsyfte att driva väsentlig och köpstark trafik på MnOs olika e-handelssajter. Med ett skarpt analytiskt sinne och konverteringsinriktat tänk ser du över och optimerar vår digitala närvaro och marknadsföring. Du kommer förväntas motivera övriga i teamen med argument och instruktioner över vad som genererar trafik och vad som driver engagemang efter avslut.

Dina dagliga sysslor kommer bland annat vara enligt följande:

  • Driva kvalitativ trafik till våra webbutiker genom att använda relevanta digitala verktyg som Google Ads, facebook ads, nyhetsbrev, retargeting, sociala medier, m m
  • Skapa, publicera och hantera digitala kampanjer och innehåll i relevanta kanaler
  • Sätta upp och förvalta samarbeten med utomstående partners och byråer för digitalmarknadsföring och säljdrivande aktiviteter
  • Kontinuerligt optimera säljstrategier med fokus på att växa, konvertering och varumärkeskännedom
  • Hitta, etablera och följa upp på digitala aktivitetsmöjligheter för att öka kundbas
  • På daglig basis se över och justera våra betalda online annonser
  • Analysera kundbeteenden och trender för att ta fram aktuella kampanjer med maximalt utfall
  • Rapportera utfall av aktiviteter och kampanjer både interns och externt (huvudmän)

Något som driver dig är att optimera och effektivisera där utmaningen att hitta en lösning med lägsta möjliga pris per aktivering är eggande. Du har utmärkt kommersiell förståelse och ett sinne för affärer samt ett praktiskt tillvägagångssätt vad gäller problemlösning och utmaningar. Med ett strukturerat och ihärdigt förfarande säkerställer du korta och långsiktiga mål. Att analysera användardata och kundbeteende för att förbättra resultat på marknadsföringssatsningar är för dig en självklarhet. Du har en entreprenörspersonlighet med starkt kund-, produkt- och varumärkestänk.

Vi ser gärna att du har väl dokumenterad erfarenhet av följande:

  • SEO och SEM
  • Konverteringsoptimering och A/B-testning
  • Mycket god erfarenhet I Google Ads, Facebook Ads & Business Manager, display ads.
  • Analysering av trafik och konverteringsdata samt beteende och kundresor för hemsidor
  • Arbete med performance marketing inom främst sport/mode-branchen
  • Avancerade retargeting-upplägg med koppling mot flera plattformar
  • Skriva kampanjrapporter och att jobba mot satta budgetmål
  • Arbete i WordPress
  • Driva utvecklingsprojekt inom digital annonsering och marketing automation.

Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Hammarby Sjöstad och kräver att du är flytande i engelska då majoriteten av vår kommunikation mot slutkonsument är på engelska. Har du även med dig kunskaper i de övriga nordiska språken är det meriterande.

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

Arbetsgivare
Mno International AB
Textilgatan 43
12030 STOCKHOLM
Hemsida: www.mno.se
Ansökan
Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Digital Marketing Manager ⭐

Arbetsgivare / Ort: Comparico AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-02-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Vi söker en erfaren Digital Marketing Manager som kan ta vår SEM och Paid social marketing till en ny nivå. Är du en resultatorienterad och analytisk person som älskar datadriven marknadsföring i digital kanaler kommer du trivas hos oss.


Vilka Comparico är och vad vi gör

Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och informationstjänster bl.a. Boupplysningen.se, Bredband.se och Mobilabonnemang.se.

Teamet består av 12 medarbetare som alla drivs av att hjälpa människor att spara tid och pengar genom att utveckla fantastiska jämförelsetjänster.


Vad vi erbjuder

⭐️ Flexibla arbetstider. Du kan påverka dina arbetstider så att dom passar ditt privatliv, inte tvärtom.

⭐️ Ingen press utifrån. Vi utvecklar bara egna tjänster och bestämmer därför själva arbetstempo.

⭐️ Din fritid = fri tid. Du behöver aldrig vara nåbar utanför arbetstid.

⭐️ Stor möjlighet att utvecklas. Företaget växer snabbt och med det så växer också nya roller och arbetsuppgifter fram. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom företaget


Vad du kommer att arbeta med

Som Digital Marketing Manager kommer du ansvara för att generera kostnadseffektiv trafik genom bl.a. Google Ads, Facebook Ads och Bing Ads.

Ditt dagliga arbete kommer vara att sätta upp, analysera och optimera kampanjer för våra jämförelsetjänster, t.ex. Bredband.se. Det innebär att du behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer och att praktisk kunna genomföra dem i de verktyg som används.

I rollen som Digital Marketing Manager ingår även att ta fram hypoteser på förbättringar, sätta upp tester, analysera resultat utifrån givna KPI:er och göra förbättringar. Du behöver därför även ha den analytiska förmågan som krävs för att driva konverteringsoptimering i alla kanaler och kampanjer.

Ditt dagliga arbete

???? Sätta upp, analysera och optimera digitala marknadsföringskampanjer

???? Använda verktyg som Google Analytics, Google Ads, Facebook Business manager

???? Hålla dig uppdaterad inom området och utveckla vår digitala strategi efter nya trender


Vem vi söker

För att trivas i rollen som Digital Marketing Manager hos oss bör du ha några års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring från konsult- eller kundsidan.

Som person är du strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Du har ett growth mindset och strävar hela tiden efter att utvecklas och göra ett ännu bättre jobb.

Du arbetar lika bra självständigt som i team samtidigt som gillar ansvaret som kommer med att ha en nyckelroll på arbetsplatsen.

Som den analytiska person du är känns det självklart för dig att ta databaserad beslut i ditt löpande optimeringsarbete.

Din profil

✔️ Du har flera års erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring

✔️ Du har djup kunskap inom SEM, paid social och taggning av mätpunkter och remarketing

✔️ Du är en expert på Google analytics, Google Ads och Facebook Ads

✔️ Du talar, förstår och skriver flytande svenska

✔️ Du är strukturerad, noggrann och resultatinriktad

Det är även meriterande om du har erfarenhet av något marketing automation system som HubSpot, Marketo eller liknande


Ansök nu

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med personligt brev och CV. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan nu. ????

Arbetsgivare
Comparico AB
Väderkvarnsgatan 22B
75329 Uppsala
Hemsida: http://www.comparico.se/jobba-hos-oss/
Ansökan
Ansök senast 9 March (3 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.