På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sakkunnig / rådgivare / förhandlare

Sakkunnig / rådgivare / förhandlare

Trivs du med att möta människor i olika situationer och snabbt kan sätta dig in i nya frågor? I så fall kan detta yrket vara rätt yrke för dig!

I rollen som sakkunnig / rådgivare / förhandlare är man expert i personaljuridiska frågor inom sitt företag eller sin organisation och ingår ofta i enheter för juridisk rådgivning där man utför ett självständigt och omväxlande arbete som går ut på att stötta kunder och kollegor i arbetsmiljöfrågor, kollektivavtalsfrågor, lokala förhandlingar m.m.

Du har en viktig rådgivande funktion i praktiska juridiska frågor, framför allt inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Förhandlingar, både på lokal och central nivå, hör till vardagen i ditt uppdrag. Viktigt att vara en stödjande och pedagogisk resurs som hjälper människor att växa och utvecklas i sina roller. Du är också den som lyfter blicken, ser helheten och skiljer på huvudsak och bisak. Du kommer frekvent vara ute och informera, utbilda och träffa många människor. 

Utbildning

Det brukar krävas någon form av utbildning på eftergymnasial nivå, t.ex på högskola/universitet eller på en yrkeshögskola, men det kan också ställas andra krav, exempelvis att man har  "juristbakgrund", och i så fall behöver man ha juristexamen.

Bra grundläggande utbildning finns bl a på gymnasieskolans Ekonomiprogrammet.

Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i yrkesrollen behöver man ha stort intresse för arbetsrättsfrågor och för arbetsmiljöfrågor. 

Arbetsplats

Som sakkunnig / rådgivare / förhandlare kan man arbeta för olika företag och organisationer, t.ex för en av bransch- och arbetsgivarorganisationer.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

21 Lediga jobb

E-commerce Business Development Manager - Global Online Experience

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. What we offer  Global Online Business is active with the all-inclusive car subscription Care by Volvo in Germany, Netherlands, Norway, United Kingdom and Sweden. We are now looking to expand our online offerings and e-commerce capabilities in existing markets as well as launch new markets. Volvo Cars ambitions and plans within E-commerce are high which puts great demand on building up capabilities and competence. We are therefore looking for Business Developer specialized in E-commerce to join our team. You will be driving the strategic work of deciding what to launch and in what markets. It includes expanding offers and capabilities in existing markets as well as figuring out what future markets to launch. You will do this by researching market potential, customer requirements, growth potential, online maturity, market regulations and legal requirements as well as our internal capabilities. What you’ll do Since customer experience and online solutions is such an integer part of the offer and how it is experienced you will be a key driver of setting requirements on digital user journey for purchase. Besides doing the strategic groundwork you will also be responsible for continuously developing the online offer with more tactical activities to deliver on commercial targets. You will do so in conjunction with our marketing team, our digital product team, and the local country managers. To succeed in this job, it is essential to collaborate with specialist from local markets, digital development, pricing and many more. The position includes to set project scoping, perform gap analysis and manage certain implementation projects and also defining success metrics, interpret datasets and propose actions.   Who are you? We are looking for positive people with a strong drive and passion for the transformative work we’ve set out to do. To thrive in this position, you have to enjoy solving complex problems and collaborating with others to reach results. You will have to challenge old truths, find new ways and rally people around common deliverables. We are looking for people with high ambitions that find an entrepreneurial setting inspiring.  To succeed, we believe that your background and skills include: * Extensive experience of business development within e-commerce with tangible results.   * Practical experience of agile working methods, digital development and e-commerce or digital consumer services. * M.Sc. in Business or Engineering and strong academic track record You also need to be a strong relationship builder with ability to work towards senior stakeholders with excellent communication skills in English and if you speak additional languages, we consider it a merit. You have a good ability to plan, manage and execute work within complex topics and projects and we believe you to be bold, have integrity and always keep the customers top of mind. Location Stockholm Contact & Application Please apply via the link provided before the 11th of May. Applications and CVs will not be accepted via email. In this recruitment, we use qualifying questions and will therefore not require any cover letter. The recruitment process will comprise screening, interviews, cases, cognitive ability tests, and reference checks. If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Fredric Ghatan (Head of Business Development – Global Online eXperience) at [email protected] or senior recruiter Lisa Eldén [email protected]
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Treasury Developer/BA

Arbetsgivare / Ort: Volvo Personvagnar AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-28
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Om jobbet
Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. What you'll do In Corporate Digital Finance we are responsible for the development and maintenance of IT-systems and solutions in the Finance area. We now seek a Business Analyst within the Treasury area. As a Business Analyst you will participate in workshops to understand and evaluate business need. You will challenge existing set ups and come up with improvement plans for the Treasury related processes and Treasury Management System. You will also contribute to define the future digitalization roadmap for Treasury to ensure we remain in the technical forefront and utilize the right systems fit for purpose. Your responsibilities will include: * Collaboration with key stakeholders in the organization to conduct requirements and guide them in to gain business insights within their daily work. * Act as a link between business and IT. * Responsible for securing that the requirements can be understood by both business and IT. * Participate in and lead system implementation projects. * Continuously work with external vendors and internal stakeholders to improve the technical setup in our Treasury Management System and related integrations * Challenge existing set ups and make suggestion for improvements. * Ensuring that internal IT guidelines and policies are followed. Required qualifications * University degree in data science, engineering or similar. * A minimum of 5 years of relevant experience including hands on experience from working with Tresury related processes and at least one Tresuary Management System. * Experience in business requirement specification development. * Experience of system implementations and/or upgrade projects. * An interest in and basic knowledge of a few programming languages and relational databases. * Experience of development in BI tools such as Power BI.  * Experience in Quantum TMS is considered a merit. Personal qualities * You have ability to evaluate IT and business challenges from a broad perspective. * You are able to influence and have excellent communication skills. * You area able to translate between non-technical business users and technical IT resources. * You have strong organizational and time management skills. * You are proactive and have a positive attitude, drive for result, and willingness to share knowledge. * You should be fluent in English How to learn more and apply For questions about the position please contact hiring manager, Team Manager: Linda Hedfors, [email protected] or Senior Recruiter Simon Almqvist, [email protected] Due to GDPR we do not handle any applications via email and please make sure to apply before the 16th of May.
Arbetsgivare
Volvo Personvagnar AB
Hemsida: https://www.volvocars.com/
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Kundansvarig Företag Swedbank Umeå

Arbetsgivare / Ort: Vedea AB / UMEÅ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Med 4 miljoner privatkunder och 300 000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler. Besök gärna www.swedbank.se

Har du en passion för att ge hög service och överträffa kundens förväntningar? Vedea söker nu kundansvarig till Swedbanks företagsavdelning i Umeå.

Hos oss på Swedbank har du möjlighet att:

  • bli en del av ett team som jobbar tillsammans med stort engagemang, hög kompetens och stort driv,
  • få arbeta lyhört med omtanke om kunden och utgöra den avgörande skillnaden för företagskunden,
  • samarbeta med andra kollegor genom att bli en viktig del av ett team som alltid drivs av att tillsammans överträffa kundernas förväntningar,
  • bli bryggan till bankens portfölj av olika tjänster och lösningar genom dialog och rådgivning.

I denna roll som företagsrådgivare behöver du:

  • besitta erfarenhet och kunskap inom företagsrådgivning och företagsanalys,
  • ha ett stort kontaktnät inom näringslivet i Umeå samt
  • ha Swedsec rådgivingslicens och Bolånelicens.

Dessutom har du hög social kompetens; är utåtriktad och håller hög servicenivå samt är resultatfokuserad och har ett driv att ta in nya företagskunder till banken. Du tar egna initiativ och har förmågan att med stort engagemang hantera hela kundens affär. Det är även viktigt att du är en lagspelare och har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Bli en del av vårt team och arbeta på ett kontor med högt i tak och starkt affärsdriv. Vi är en grupp som stöttar varandra och inspireras och gläds av framgångar. Jag ser dig som en del i en grupp som hjälps åt och som tillsammans skapar bra förutsättningar för att göra affärer och skapar en positiv arbetsmiljö. Jag värdesätter gemenskap, samarbete och delaktighet i gruppen och det är av största vikt att alla trivs. Jag arbetar aktivt för att mina medarbetare ska utvecklas och att varje individ ska vara en del av både utveckling och resultatskapande på kontoret. Som ledare ser jag vikten av teamets samlade prestation och varje individs bidrag till det samlade resultatet” – Niclas Nygren Johansson din framtida chef.

Din ansökan

Vi samarbetar i denna rekrytering med Vedea och Åsa Holmström, 072-050 52 80. Välkommen med din ansökan snarast via www.vedea.se/cv. Urval sker löpande. Ange SWEDBANK som referens.

Arbetsgivare
Vedea AB
Magasinsgatan 7 (1tr)
90327 UMEÅ
Hemsida: www.swedbank.se
VISA MINDRE

Projektledare med kompetens inom energi och hållbarhet

Arbetsgivare / Ort: Energikontor Norr AB / UMEÅ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vill du vara med och göra skillnad i hållbarhetsomställningen i norra Sverige? Till vårt kontor i Umeå söker vi en projektledare med kompetens inom energi och hållbarhet. Är du en utvecklingsorienterad person med hållbarhetsintresse kan vi erbjuda ett härligt team och spännande projekt inom förnybar energi, energieffektivisering, omställningen på transportsidan och cirkulär ekonomi.

Energikontor Norr verkar för en hållbar utveckling i norra Sverige genom att stötta små och medelstora företag samt offentlig sektor i deras energi- och klimatarbete. Vi coachar företag med att hjälpa dem att se över och effektivisera sin egen energianvändning eller vidareutveckla affärsmodellen ur ett hållbarhetsperspektiv. Vi stödjer kommuner i deras strategiska energi- och klimatarbete och med genomförande av åtgärder. Vi tittar på energiomställningen i regionen i ett större perspektiv och arbetar med hur vi kan ställa om transporter till mer hållbara lösningar.

Vi söker dig som:

· har kompetens inom energi- och klimatområdet

· har en högskoleutbildning inom energiområdet

· har arbetat några år inom energiområdet

· har erfarenhet av att leda projekt


För att lyckas i rollen har du viljan att arbeta för en hållbar tillväxt med affärsnytta, du är kommunikativ och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du har god förmåga när det gäller att inspirera och coacha andra och besitter ett eget kontaktnät i regionen. Du utrycker dig bra på svenska och har också goda kunskaper i engelska. Har du arbetat internationellt eller i EU-projekt tidigare är det meriterande. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och är övertygade om att mångfald och jämn könsfördelning utvecklar verksamheten.

Energikontor Norr ägs av Region Norrbotten och de 14 kommunerna i Norrbotten. I vår verksamhet driver vi projekt och uppdrag i samverkan med andra aktörer i vårt geografiska verksamhetsområde som är Norrbotten och Västerbotten. Vi ingår även i nationella och internationella nätverk. Läs gärna mer om oss på energikontornorr.se.


Välkommen med din ansökan!


I denna rekrytering samarbetar vi med DARE HR Consulting AB. För mer information kontakta rekryteringskonsult Maria Söderberg på tel. 0733-434343. Din ansökan mailar du till [email protected] . Sista ansökningsdag är 16 maj.

Arbetsgivare
Energikontor Norr AB
Umestan Företagspark Hus 3 vån 4
90347 UMEÅ
Hemsida: www.energikontornorr.se
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Företagsrådgivare till Vårgårda och Herrljunga

Arbetsgivare / Ort: Sparbanken Alingsås AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Sparbanken Alingsås tror på sparande, en sund ekonomi och den trygghet det ger våra kunder. Vår lokala förankring och unika möjlighet att vara delaktig i samhället är de andra fundamenten i vår verksamhet. Vi har kontor i Alingsås, Lerum, Sollebrunn, Vårgårda samt Herrljunga och det är även därifrån som allt inflytande i banken kommer. Vi är miljöcertifierade sedan 2009 och arbetar aktivt för att skapa hållbar utveckling för bygden och våra kunder. Läs mer på sparbankenalingsas.se. Sparbanken Alingsås söker en kundrådgivare med inriktning mot företag till kontoren i Vårgårda och Herrljunga. Det är meriterande om du har erfarenhet av företagsaffären och har Swedsec Rådgivarlicens och Bolånelicens samt godkänt certifikat i Försäkringsdistributionsrätt FFL. Men vi söker även dig som vill växa med oss. Det finns sammanlagt 18 tjänster på kontoren i Vårgårda och Herrljunga fördelade på följande yrkesroller; kontorsledning, kundrådgivare, kundansvarig med inriktning företag och premium. Vi söker första hand dig som bor i, eller har anknytning till, våra fyra verksamhetskommuner; Alingsås, Lerum, Vårgårda och Herrljunga. Huvudansvar Kundrådgivare med inriktning mot våra företagskunder ansvarar för att på ett enkelt, öppet och engagerat sätt möta företagarens alla behov av service samt produkter och tjänster samt verka proaktivt för att kunderna har en sund ekonomi. Dina arbetsuppgifter - Du ger service och finansiell rådgivning, främst till företagskunder med basbehov. - Hanterar främst företagsärenden men även en del privatärenden, genomför affärsavslut. Du har kompetens inom spara, försäkra, kreditkompetens inom både företag och privat. - Hög kompetens att kunna läsa av kundens totala behov, slussa när högre kompetens behövs. - Bidrar aktivt till att kunderna når en optimal digitaliseringsgrad - Har både kundnöjdhets- och lönsamhetsperspektivet som utgångspunkt för alla - Har hög servicenivå som utgångspunkt i alla kundmöten - Håller sig uppdaterad om den digitala utvecklingen och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva hur de digitala tjänsterna används. Om dig - Genererar innovativa idéer och lösningar utifrån kundens behov och överträffar kundens förväntningar - Förändrar snabbt ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter - Du tar initiativ till kundkontakter och kan driva och leda dig själv - Vill förverkliga sparbanksidén - Bemöter medarbetare och kunder i enlighet med bankens värderingar - enkel, öppen och engagerad.
Arbetsgivare
Sparbanken Alingsås AB
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.