På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Sakkunnig / rådgivare / förhandlare

Sakkunnig / rådgivare / förhandlare

Trivs du med att möta människor i olika situationer och snabbt kan sätta dig in i nya frågor? I så fall kan detta yrket vara rätt yrke för dig!

I rollen som sakkunnig / rådgivare / förhandlare är man expert i personaljuridiska frågor inom sitt företag eller sin organisation och ingår ofta i enheter för juridisk rådgivning där man utför ett självständigt och omväxlande arbete som går ut på att stötta kunder och kollegor i arbetsmiljöfrågor, kollektivavtalsfrågor, lokala förhandlingar m.m.

Du har en viktig rådgivande funktion i praktiska juridiska frågor, framför allt inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Förhandlingar, både på lokal och central nivå, hör till vardagen i ditt uppdrag. Viktigt att vara en stödjande och pedagogisk resurs som hjälper människor att växa och utvecklas i sina roller. Du är också den som lyfter blicken, ser helheten och skiljer på huvudsak och bisak. Du kommer frekvent vara ute och informera, utbilda och träffa många människor. 

Utbildning

Det brukar krävas någon form av utbildning på eftergymnasial nivå, t.ex på högskola/universitet eller på en yrkeshögskola, men det kan också ställas andra krav, exempelvis att man har  "juristbakgrund", och i så fall behöver man ha juristexamen.

Bra grundläggande utbildning finns bl a på gymnasieskolans Ekonomiprogrammet.

Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i yrkesrollen behöver man ha stort intresse för arbetsrättsfrågor och för arbetsmiljöfrågor. 

Arbetsplats

Som sakkunnig / rådgivare / förhandlare kan man arbeta för olika företag och organisationer, t.ex för en av bransch- och arbetsgivarorganisationer.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

25 Lediga jobb

Almi Kronoberg söker Företagscoach inom ekonomiskt utvecklingsstöd

Arbetsgivare / Ort: Head Consulting Group Sweden AB / VÄXJÖ
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet


Vill du utveckla regionens företagsstöd tillsammans med oss?

Kronobergs län är en expansiv region. Näringslivet, med nya och etablerade företag, är grunden för att länet ska utvecklas och mitt i den dynamiken arbetar Almi med spännande människor och företag. Därför söker Almi nu en coach för utvecklings- och omställningsstöd till Kronoberg.

Som coach för utvecklings- och omställningsstöd bistår du företagen i deras ansökningar av ekonomiskt stöd i form av utvecklings- och omställningscheckar. Du handlägger och följer upp processen från kundkontakt till utbetalning. Det omfattar kundkontakter, bedömning av ansökningar, kontroll mot regelverk, stöd till företagen i ansökningsprocessen, rådgivning m.m. Du är också delaktig i framtagandet av information om stödet och ansökningsförfarandet.


Dina egenskaper

Vi söker dig som får energi av att träffa människor och som har ett naturligt sinne för kundservice. Du är utåtriktad, lyhörd, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande och affärsutveckling. Som person är du förtroendeingivande, kontaktskapande samt har förståelse och intresse för entreprenörskap. Du har mod att ta en diskussion när situationen kräver och förmåga att gemensamt hitta lösningar för att komma framåt.

Dina erfarenheter

Du har en utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Gärna en högskoleutbildning, men det är inget krav om du istället har relevant arbetslivserfarenhet. Vidare har du erfarenhet av ekonomisk analys och riskbedömning. Du är lika bekväm med att granska resultat- och balansräkning som att se möjligheter, analysera marknaden samt att driva affärsutveckling i samarbete med företagare. Du kanske själv har varit med i ett start-up- eller tillväxtföretag och vet vilka utmaningar man står inför i sådana företag.

Arbetet innebär en del resor på regionen, därför är körkort ett måste för tjänsten. Du behöver även behärska det svenska språket på mycket god nivå både i tal och skrift.

Vad erbjuder Almi Företagspartner?

Hos oss på Almi erbjuds du en heltidstjänst med möjlighet att påverka din arbetsdag med stort eget ansvar. Givetvis har du också engagerade och duktiga kollegor som du samarbetar med i ditt arbete.

Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede, där du både har möjlighet till personlig utveckling och får arbeta med erfarna kollegor. På Almi är kompetensnivån hög och en viktig drivkraft är att skapa tillväxt i företag. Växande företag skapar ett starkt näringsliv som i sin tur skapar en region i tillväxt. En region där vi kan leva, bo och utvecklas.

Frågor och ansökan

För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa VD Mats Lundmark telefon 070 – 229 79 55 eller Affärschef David Brndusic telefon 070-547 18 28

I den här rekryteringen samarbetar vi med Head Consulting Group AB och ansökningar tas endast emot via annons på deras hemsida. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ewa-Marie Åström på telefon 0738 – 01 04 46.

Urval sker löpande så ansök gärna omgående. Vi ser fram emot din ansökan!

I den här rekryteringen har vi gjort vårt val av rekryteringspartner och undanber oss påringningar från rekryteringsföretag och CV-förmedlare.


Arbetsgivare
Head Consulting Group Sweden AB
World Trade Center
35229 VÄXJÖ
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior Associate, Bridgepoint Europe

Arbetsgivare / Ort: Bridgepoint AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Om jobbet

General Description

Bridgepoint is a leading international alternative asset management group investing in high quality businesses across six sectors: Business Services, Consumer, Financial Services, Healthcare, Manufacturing and Industrials, and Digital, Technology and Media. Bridgepoint operates three different private equity strategies, which invest out of separate funds across the lower and mid- market: Bridgepoint Europe (investing in companies valued between €200 million and €1.5 billion); Bridgepoint Development Capital (€75 to €200 million); and Bridgepoint Growth (€10 to €75 million). Alongside its private equity strategies, Bridgepoint also has a private credit business which focuses on direct lending to mid-market private equity-backed companies in Europe. The Firm recently acquired the credit business of EQT which has materially increased the size of Bridgepoint’s platform.

One of Bridgepoint’s key differentiators is its local office network, with 9 offices across Europe (6), the US (2) and China. With more than €25 billion of committed capital across its various strategies, Bridgepoint is proud to count many of the world’s leading institutions amongst its investor base with a total of c.150 different investors across its various funds.

Bridgepoint Europe is currently investing out of its €5.7 billion Fund VI. Prior exits include Pret A Manger, Nordic Cinema Group, MotoGP and Calypso.

Key Responsibilities

· Organising tasks for discrete de work streams coordinating team’s agendas during deal processes

· Autonomously producing presentations (slide decks) for a variety of audiences; including charts and exhibits

· Appraising potential investment opportunities and structuring / executing upon diligence programmes;

· Building, iterating and auditing financial models;

· Developing and presenting relevant sections of investment papers to Bridgepoint’sinvestment committee;

· Managing a broad array of stakeholders (e.g. corporate finance advisers, diligence providers, etc.) across process milestones; and

· Working closely with investee company management teams in the development and implementation of the value enhancement plan.

What We Are Looking For

· At least 5-6 years of work experience with reputable strategy consulting firms, investment banks (in the mergers & acquisitions or leveraged finance departments), transaction services firms or other leading organisation (especially technology led ones)

· Excellent academics including a degree at Bachelor or Masters level;

· A credible and engaging presentational style, coupled with the confidence (tempered by self- awareness) to be effective in relationship building with vendors / management teams and advisers;

· A high level of numeracy and technical proficiency, combined with the commercial awareness to put the numbers into their strategic context; and

· A demonstrable interest in investing as opposed to advising, coupled with a genuine interest in understanding underlying market and business dynamics

· Private equity experience preferred

· Broad sector experience having completed a number of M&A transactions across a wide range of sectors, including technology, education, business services, healthcare and consumer

· Experience in detailed financial analysis, valuation and financial modelling

· Experience engaging stakeholders and in building relationships

· A high level of numeracy and technical proficiency, combined with the commercial awareness to put the numbers into their strategic context; and

· A demonstrable interest in investing as opposed to advising.


Personal Effectiveness

· Operates in an organised and structured manner with an appropriate focus on detail

· Meets (or beats) required timeframes and delivers what is promised

· Remains flexible and demonstrates ability to prioritise work

· Remains composed under pressure

· Ability to look at information and situations in a fresh light

· Exhibits high energy and drive

· Exhibits a natural curiosity coupled with a “getting things done” attitude`

· Ability to self manage and work within a regular reporting and analytical cycle

Arbetsgivare
Bridgepoint AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 1
11144 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 25 september (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Kommersiell rådgivare till avdelningen för Affärsstrategi och metodstöd

Arbetsgivare / Ort: Försvarets Materielverk
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (3 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Företagsrådgivare

Om jobbet
Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Om oss Tjänsten är placerad inom FMV verksamhetsområde Marknad & Inköp, på avdelningen Affärsstrategi och metodstöd. Avdelningen bidrar till att driva FMV:s affärsstrategiska agenda, bl.a. genom sammanhållande ansvar för arbete med kommersiella strategier och ramverk, inklusive Försvarets ägande vid industrin (FÄVI). Det är inom Affärsstrategi som inriktning läggs för hur FMV ska kunna bidra till att skapa en effektivare marknad. Affärsstrategi och metodstöd bidrar till det kommersiella arbetet inom Marknad och inköp och andra delar av verksamheten genom utveckling av rutiner och arbetssätt för att tydliggöra de kommersiella konsekvenserna av de val som de görs i livscykelns samtliga skeden. Du kommer att arbeta nära våra interna kunder samt leverantörer. Arbetet bedrivs i hög grad självständigt men också i samverkan, t.ex. i olika projektgrupper inom myndigheten. Du kommer ha stora möjligheter att vara med och påverka utvecklingen inom arbetsområdet liksom din egen utveckling. Arbetsuppgifter Försvarets Ägande Vid Industrin (FÄVI) är en strategisk resurs för produktion och underhåll inom försvarslogistik. Du som rådgivare inom FÄVI bidrar till det kommersiella arbetet inom FMV genom utveckling av rutiner och arbetssätt för att tydliggöra de kommersiella konsekvenserna av de val relaterat till ägande som görs i livscykelns samtliga skeden. Detta genomförs genom utarbetning av interna styrningar inom området, etablering av nya arbetssätt, rådgivning samt upprättande av strukturer (t.ex. register och mallar). Du kan också få komma att arbeta och ansvara för myndighetens arbete med immateriella rättigheter och royalties.  Du kommer få genomföra revisioner hos leverantörer rörande militär materiel och statens ägande (inkl. IPR). Du utarbetar och förvaltar FÄVI-registret, samt utvecklar rutiner och register för IPR och royalties samt agerar expert i hur FMV kan och bör agera gällande dessa kommersiella frågor. Du är ett stöd till medarbetare på FMV genom att agera kommersiell rådgivare. Vi söker dig som Du har examen med inriktning Civilekonom, Revision, Civilingenjör, Juridik eller  officersutbildning allternativt har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har några års erfarenhet av granskning och/eller insikt i industri- eller tjänsteföretag. Du har även erfarenhet av målstyrt arbetssätt och att leverera resultat. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Givetvis är du en fena på Officepaketet. Kunskap om den militära miljön är meriterande men inget krav då vi har möjlighet att genom utbildning ge dig nödvändig miljökunskap. Det är en fördel om du har erfarenhet av projektledning. Vi tror att du kommer att ha nytta av erfarenhet av rådgivning och konsultationer åt företag alternativt myndigheter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du engagerad och leveransorienterad samtidigt som du är diplomatisk och ödmjuk. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitet samt att du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi erbjuder dig På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Tjänsten är placerad i Stockholm vid Tre Vapen. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Lars Larsson (ord),  Marcus Suurküla, Stefan Hållander, OFR/S Pia Edström (ord), Ulrika Jonsson och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta David Moheim på telefon 08-782 4000. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare Sofie Ulfhielm på [email protected] Sista ansökningsdag är 2021.09.27.  FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
Försvarets Materielverk
Hemsida: http://www.fmv.se
Ansökan
Ansök senast 27 september (3 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Rådgivare till Handelsbanken

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Vi söker nu Rådgivare i Stockholm. Som Rådgivare arbetar du med kundens hela bankaffär vilket ger dig goda möjligheter att utveckla ditt affärsmannaskap. Du kommer att få ett stort eget mandat inom ramen för Handelsbankens riktlinjer att utveckla affären med befintliga och nya kunder. Tjänsten innebär ett omväxlande och utmanande arbete. Utifrån din egen individuella handlingsplan arbetar du med stor frihet under ansvar och har stora möjligheter att påverka din egen utveckling inom Handelsbanken. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som gillar relationer, är ansvarstagande, utåtriktad och älskar att göra affärer. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du bör vara flexibel då rutiner och verktyg förändras i snabb takt. Du trivs i en miljö där du får träffa människor och bygga långsiktiga relationer. Du har en positiv inställning och ett brinnande intresse för ekonomi. Vi ser gärna att du innehar Swedsecs bolånelicens och licens för Investeringsrådgivning samt erfarenhet från finansbranschen. Du har en ekonomisk utbildning från Universitet/Högskola alternativt yrkesutbildning inom bank samt en förståelse för vad som driver en hållbar utveckling. För att arbeta hos oss behöver du känna dig bekväm med det svenska språket. Andra språkkunskaper än svenska är meriterande. Om Handelsbanken Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Vi på Handelsbanken har som mål att vara och uppfattas som den mest hållbara banken. Vårt sätt att bedriva bank bygger framförallt på att vi har stor tilltro och respekt för den enskilde individen - både för våra kunder och medarbetare. Vi är en decentraliserad organisation där du som medarbetare får ett stort eget ansvar. Långsiktiga affärsrelationer, lågt risktagande och kostnadsmedvetenhet är hörnstenar i Handelsbankens företagskultur och lägger grunden för att vår verksamhet bedrivs på ett ansvarsfullt, hållbart och framgångsrikt sätt. När vi rekryterar nya medarbetare söker vi efter personer som delar bankens grundläggande värderingar. Målet är att våra medarbetare ska spegla den marknad som vi verkar i - med olika bakgrund, kompetens och arbetslivserfarenhet samt olika sätt att tänka och lösa problem. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Handelsbanken med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Persson på [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-EP1 ekonomi
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast 30 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Rådgivare till Handelsbanken

Arbetsgivare / Ort: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Arbetsbeskrivning Vi söker nu Rådgivare i Stockholm. Som Rådgivare arbetar du med kundens hela bankaffär vilket ger dig goda möjligheter att utveckla ditt affärsmannaskap. Du kommer att få ett stort eget mandat inom ramen för Handelsbankens riktlinjer att utveckla affären med befintliga och nya kunder. Tjänsten innebär ett omväxlande och utmanande arbete. Utifrån din egen individuella handlingsplan arbetar du med stor frihet under ansvar och har stora möjligheter att påverka din egen utveckling inom Handelsbanken. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som gillar relationer, är ansvarstagande, utåtriktad och älskar att göra affärer. Du är strukturerad och noggrann samtidigt som du bör vara flexibel då rutiner och verktyg förändras i snabb takt. Du trivs i en miljö där du får träffa människor och bygga långsiktiga relationer. Du har en positiv inställning och ett brinnande intresse för ekonomi. Vi ser gärna att du innehar Swedsecs bolånelicens och licens för Investeringsrådgivning samt erfarenhet från finansbranschen. Du har en ekonomisk utbildning från Universitet/Högskola alternativt yrkesutbildning inom bank samt en förståelse för vad som driver en hållbar utveckling. För att arbeta hos oss behöver du känna dig bekväm med det svenska språket. Andra språkkunskaper än svenska är meriterande. Om Handelsbanken Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Vi på Handelsbanken har som mål att vara och uppfattas som den mest hållbara banken. Vårt sätt att bedriva bank bygger framförallt på att vi har stor tilltro och respekt för den enskilde individen - både för våra kunder och medarbetare. Vi är en decentraliserad organisation där du som medarbetare får ett stort eget ansvar. Långsiktiga affärsrelationer, lågt risktagande och kostnadsmedvetenhet är hörnstenar i Handelsbankens företagskultur och lägger grunden för att vår verksamhet bedrivs på ett ansvarsfullt, hållbart och framgångsrikt sätt. När vi rekryterar nya medarbetare söker vi efter personer som delar bankens grundläggande värderingar. Målet är att våra medarbetare ska spegla den marknad som vi verkar i - med olika bakgrund, kompetens och arbetslivserfarenhet samt olika sätt att tänka och lösa problem. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV) Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Handelsbanken med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Persson på [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-EP1 ekonomi
Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.amendo.se
Ansökan
Ansök senast 30 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.