På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Försäkringsrådgivare

Försäkringsrådgivare

Försäkringsrådgivare marknadsför och säljer försäkringar till privatpersoner eller företag. De analyserar och ger råd om hur de kan lösa behovet av försäkringar. Försäkringsrådgivaren sätter sig in i kundens situation eller problem för att kunna ge dem råd eller förmedla en försäkring som motsvarar deras behov.

Försäkringsrådgivaren arbetar i huvudsak med att sälja försäkringar till nya och befintliga kunder. I arbetet ingår även kundservice och därmed att besvara kunders frågor kring försäkringar och ge råd. Att göra merförsäljning till kunder ingår också i arbetsuppgifterna.

Försäkringsrådgivaren arbetar med att söka upp tänkbara och tidigare kunder och finna lösningar för varje kund när det gäller till exempel pensionsförsäkringar, försäkringar av fastigheter, jordbruk, industrier och anläggningar. Att analysera kundernas ekonomiska och skattemässiga situation är en del av arbetet.

Försäkringsrådgivaren arbete har på många arbetsplatser blivit alltmer kvalificerat. Numera är det vanligt att man förutom att ta hand om den första kontakten med kunden även tar hand om hela ärendet. Det kan därför krävas kunskaper inom ekonomi och juridik, utöver kunskaper inom försäkringar och försäljning.

Försäkringsrådgivare arbetar med att ge privatpersoner och företag råd när det gäller olika försäkringslösningar.

    Arbetet kan ibland utföras på kvällar och helger, särskilt för de som arbetar med försäljning av försäkringar. Försäkringsrådgivare kan också behöva göra kundbesök, dvs besöka privata hem och olika företag och organisationer.

    Utbildning

    De flesta som anställs har minst treårig utbildning från gymnasiet. Försäkringsbolagen har ofta egen utbildningsverksamhet för sin personal.

    Eftergymnasial utbildning är en merit. Lämplig utbildning kan finnas inom Yrkeshögskolan.

    Gymnasial grundutbildning finns på Ekonomiprogrammet.

    Personliga egenskaper

    • Kundfokus, det är viktigt att lyssna in och se till kundens behov
    • Serviceförmåga, ett bra bemötande och service skapar möjligheter till merförsäljning. Det är viktigt att kunna bemöta även missnöjda kunder på ett bra sätt
    • Social förmåga, god förmåga att få kontakt med människor
    • Stresshantering, ibland ringer många kunder samtidigt, det är bra att kunna trivas med att det tidvis är mycket att göra

    Länktips

    • www.konsumenternas.se - Allmän info om olika försäkringar
    • FAO - Försäkringsbranschens Arbetsgivarorganisation
    • FTF - facket för försäkring och finans
    • JUSEK - Förbundet för jurister, samhällsvetare och ekonomer
    • Svensk Försäkring - Försäkringsföretagens branschorganisation
    Visa mer
    Visa mindre

    119 Lediga jobb

    Försäkringsrådgivare till digitala säljteamet

    Arbetsgivare / Ort: Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-11-15
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

    Om jobbet
    Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi. Din utmaning I rollen som digital kundrådgivare jobbar du i vårt digitala säljteam i nya fantastiska lokaler i Gårda, ett stenkast från Ullevi. Ditt uppdrag är att möta våra privatkunder gällande privata försäkringar i våra digitala kanaler såsom mejl, chatt, inloggat möte och onlinemöten med målet att hitta den bästa lösningen utifrån kundens behov samt se till att kunden är rätt försäkrad. Det är du som är ansvarig för kontakten med kunden och det innebär även att du behöver kontakta kunder och följa upp offerter. Du har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera ditt allra bästa och du förväntas hålla hög tillgänglighet och kundnöjdhet. I rollen har vi flera lagar att efterleva, risker att ta ställning till samt dokumentation att skriva så viktigt att du är strukturerad och gör din försäljning med hög kvalitet. I ditt uppdrag ingår att se till helheten och du ansvarar för att hjälpa kunden till kollegor inom andra avdelningar så som bank, företag, liv- och pension eller fastighetsförmedling. Vi är i en förändringsresa och håller på att utveckla våra processer inom digitala kundmöten så tjänsten innebär att du är med och påverkar och bygger nya arbetssätt. Vem är du? Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning och att du har flerårig erfarenhet av försäljning i digitala kanaler och kan uppvisa goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Vi förutsätter att du har god kompetens i det skriftliga språket och kan uttrycka dig enkelt och tydligt med kvalitet och på ett rådgivande sätt. Om du har försäkringskompetens är det ett stort plus. För att trivas i rollen behöver du som person få energi av tydliga mål, tävlingar och kontinuerliga uppföljningar och triggas lite extra av att hitta lösningar. Du gillar att driva och utveckla nya arbetssätt i förändring och du är bra på att skapa relationer med kunder och kollegor. För dig är det viktigt att ta ansvar fullt ut och att driva arbetet självständigt. Du är en lagspelare som ser möjligheter, ger energi och bidrar till en god stämning. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella. Vårt erbjudande Hos oss får du en gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation. Vi blandar e-utbildningar med lärarledda tillfällen och sätter stort fokus på att du ska ha rätt förutsättningar för att komma in i jobbet. Du får en certifiering i försäkringsdistribution och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår kommunikation gentemot kund. Du kommer till ett bolag som är kundägt, har ett starkt varumärke och vi når framgång genom en kultur som fokuserar på hållbar prestation, hälsa, innovation och inkludering. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och 100 procent tjänstgöringsgrad med placering på kontoret i Gårda. Arbetstiderna är dagtid måndag till och med fredag. Har du frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten kontakta vår rekryterande chef Sandra Rehnberg Larsson 031- 63 16 86. Du kan även kontakta HR affärspartner Jessica Edenö 031-63 80 53. Facklig kontaktperson FORENA Olivia Walbeck Järdving, 031-702 14 87. Vår rekryteringsprocess Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.   Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2021-11-28
    Arbetsgivare
    Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
    Ansökan
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Försäkringsrådgivare till privatpersoner

    Arbetsgivare / Ort: Moderna Försäkringar, Fil Till Tryg Forsikring A / Malmö
    Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-10-29
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Meriterande
    • Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

    Om jobbet

    Tycker du om att prata med människor, är duktig på att skapa förtroende och strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för kunden? Då tror vi att du passar perfekt hos oss på Moderna Försäkringar!

    Varför ska du jobba på Moderna Försäkringar?

    Du får möjlighet att växa hos oss och göra karriär inom försäkringsbranschen. Vi erbjuder en arbetsplats där vi har roligt på jobbet, stöttar och utmanar varandra för att hela tiden bli bättre. Vi vill ge dig möjlighet att vara med och påverka ditt arbete och har en kultur där feedback och idéer alltid uppmuntras.

    Vad gör du som försäkringsrådgivare?

    Du är ansiktet utåt emot våra privatkunder och ansvarar för att ge en förstklassig service på inkommande samtal. I rollen besvarar du försäkringsrelaterade frågor och samtalen varierar i längd och svårighetsgrad. Din uppgift är även att genom rådgivning erbjuda våra kunder rätt försäkringslösningar utifrån just deras behov.

    Rollen inleds med en betald utbildning på fem veckor där vi går igenom våra produkter, telefonsystem och arbetssätt. Efter utbildningen får du löpande coaching och medlyssning.

    Du kommer att ha ungefär 50 kollegor i samma roll som är fördelade på fyra team. Totalt är vi ungefär 200 personer på kontoret i Malmö.

    Du som person:

    • älskar att prata med människor
    • är driven och strävar alltid efter bästa resultat.
    • uppskattar försäljning och drivs av att arbeta mot tydliga målsättningar.
    • är duktig på att skapa förtroende och har lätt för att samarbeta.

    Vi söker dig som har rätt mental inställning och drivet att med kompetens och lyhördhet skapa stort förtroende i samtalen. Genom service i världsklass skapar vi hög kundnöjdhet och genom att värdesätta samtalen med våra kunder så skapar vi även försäljning genom väl genomförd behovsanalys.

    Du har flerårig erfarenhet av rådgivande service och/eller försäljning helst över telefon. Det är också ett plus om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkringar eller motsvarande område men det är inget krav.

    Intresserad?

    Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.

    Arbetstid: Tjänsten är på 80%. Enligt schema, våra öppettider är 8-20 mån-tors, 8-17 på fredagar samt 9-15 under helgerna.

    Tillträde: 13 december

    Plats: Västra hamnen, Malmö

    Skicka in din ansökan redan idag, dock senast 1 december. Intervjuer sker löpande.

    Frågor om tjänsten besvaras av rekryterare Mikael Blomberg på [email protected] eller 0701-684825. Facklig kontakt är Simon Basdajian, tel: 0736-566209.


    Vi uppmuntrar alla, oavsett kön, ålder, bakgrund, funktionshinder eller ursprung att ansöka till tjänsten. Vi är stolta över att ha en hög arbetsglädje, stark professionalism och möjlighet till karriärutveckling. Att skapa trygghet och värde ska vara kärnan i allt vi gör. Det kräver att vi är bäst i branschen på försäkringar, människor och lönsamhet. Alla tre element är fundament för att skapa trygghet och värde för våra kunder, medarbetare och aktieägare. Tryg är Nordens näst största försäkringskoncern, verksam i Sverige, Danmark och Norge. Läs mer på www.modernaforsakringar.se

    Arbetsgivare
    Moderna Försäkringar, Fil Till Tryg Forsikring A
    Propellergatan 1
    21115 Malmö
    Ansökan
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Kundrådgivare

    Arbetsgivare / Ort: Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-11-22
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Om jobbet
    Vi söker drivna kundrådgivare som gillar försäljning och service samt vill utvecklas tillsammans med oss i Kramfors. Drivs du av att nå resultat så är denna tjänst rätt för dig! Det här gör du som kundrådgivare på Folksam Som kundrådgivare ger du service och merförsäljning till våra kunder som kontaktar oss per telefon med frågor kring sina försäkringar. Du erbjuder försäkringslösningar som är anpassade efter kundens unika situation och behov. Du jobbar med individuellt uppsatta försäljningsmål där ditt bidrag i teamet är viktigt. Du gillar att hitta den bästa lösningen och produkten för kunden. Som nyanställd erbjuder vi dig en gedigen utbildning under ett mentorskap. Utbildningen avslutas med en certifiering. I teamet jobbar vi med aktiv träning och lärande av varandra. Du får bred kunskap om Folksam, hela vårt produktutbud samt förutsättningar för hur du blir lyckosam i rollen som kundrådgivare. Här kan du se en film med några av våra kundrådgivare som berättar om sitt jobb.  Är du den vi söker? Du har en avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. Erfarenhet från försäljning och service med goda resultat är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska både tal och skrift. Andra språk utöver svenska är ett plus. Du är en engagerad person som älskar service och är resultatinriktad. Du är ansvarstagande och har en tydlig drivkraft att lära och utvecklas som person. Du drivs och motiveras av att nå mål, både individuellt och tillsammans med teamet.  Du är duktig på att lyssna och kommunicera på ett personligt och förtroendeingivande sätt. Du trivs med att skapa goda kundrelationer och kunden får snabbt förtroende för dig. Dessutom gillar du att arbeta i team, är flexibel och ser möjligheter i förändring. Du sätter upp höga mål för dig själv, är noggrann och kvalitetsmedveten.  Mer om tjänsten Placering: Kramfors Anställningsgrad: 100 % Arbetstid: Hos oss arbetar du 38,75 timmar/vecka måndag-fredag alternativt 31 timmar/vecka i skift fördelat på dag/kväll och var tredje helg. Anställningsstart: Januari/februari Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning. Lön: Fast månadslön Det här jobbet omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Innan anställning kommer vi därför att göra bakgrundskontroller. Här kan du läsa mer om vad kontrollerna innehåller.   Hos oss gör du karriär i ett ansvarstagande företag Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar medarbetarnas utveckling och har bra anställningsförmåner. För att främja samarbete, kreativitet och lärande jobbar vi aktivitetsbaserat. På folksam.se/jobb-och-karriar/ kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Så söker du jobbet Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast den 28 november 2021. Urval till intervju görs löpande under ansökningstiden. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta gruppchef Jenny Fahlén 070-831 68 82 Fackliga representanter: Forena Pernilla Eriksson 070-831 57 29, Handels Mikael Carlsson 070-831 51 32, Akademikerföreningen Ann-Sofie Wirström 070-831 56 93. Varmt välkommen med din ansökan! Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.
    Arbetsgivare
    Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Hemsida: http://www.folksam.se
    Ansökan
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Kundrådgivare

    Arbetsgivare / Ort: Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)
    Publicerad: 2021-11-22
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Om jobbet
    Hej, vi heter Sofia Hedlund och Emma Vikström och jobbar som gruppchefer på Kundservice i Skellefteå. Vi är ett litet kontor med två starka säljteam som nu ska utöka med fyra nya kollegor. Vår arbetsplats genomsyras av ansvar och arbetsglädje men också av målmedvetenhet och stort engagemang för våra kunder.   Det här gör du som kundrådgivare på Folksam Som kundrådgivare ger du service och säljer försäkringar till våra kunder som kontaktar oss per telefon, mejl eller chatt med frågor kring sina försäkringar. I rollen erbjuder du försäkringslösningar som är anpassade efter kundens unika situation och behov. Vi arbetar med individuellt uppsatta försäljningsmål där ditt bidrag i teamet är viktigt. Du gillar att hitta den bästa lösningen och produkten för kunden. Som nyanställd erbjuder vi dig en gedigen utbildning under ett mentorskap. Utbildningen avslutas med en certifiering. I teamet jobbar vi med aktiv träning och lärande av varandra. Du får bred kunskap om Folksam, och hela vårt produktutbud samt goda förutsättningar för att lyckas i jobbet som kundrådgivare. Här kan du se en film med några av våra kundrådgivare som berättar om sitt jobb. Kanske är de dina nya kollegor?  Är du den vi söker? Du har en avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. Erfarenhet från försäljning och service med goda resultat är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska både tal och skrift. Andra språk utöver svenska är ett plus. Som person är du resultatinriktad, engagerad och älskar service. För att lyckas i rollen är det viktigt att skapa goda kundrelationer och att kunden får ett snabbt förtroende för dig. Du är ansvarstagande och strukturerad, och har en tydlig drivkraft att lära och utvecklas som person och sätter höga mål för dig själv. Vi ser att du drivs och motiveras av att nå mål, både individuellt och tillsammans med andra i teamet. Du är duktig på att lyssna och kommunicera på ett personligt och förtroendeingivande sätt. Dessutom gillar du att arbeta i team, är flexibel och ser möjligheter i förändring. Hos oss gör du karriär i ett ansvarstagande företag Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar medarbetarnas utveckling och har bra anställningsförmåner. För att främja samarbete, kreativitet och lärande jobbar vi aktivitetsbaserat. På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Mer om tjänsten Placering: Skellefteå Anställningsgrad: 100 % Arbetstid: Enligt schema, må – fred, 38,75 timmar/vecka Anställningsstart: Januari/februari Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning. Lön: Fast månadslön Det här jobbet omfattas av lagen om försäkringsdistribution. Innan anställning kommer vi därför att göra bakgrundskontroller. Här kan du läsa mer om vad kontrollerna innehåller.   Så söker du jobbet Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 28 november. Urval till intervju görs löpande under ansökningstiden. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta våra gruppchefer Sofia Hedlund 070-831 69 59 eller Emma Vikström 076-125 31 34. Fackliga representanter: Akademikerföreningen till Ann-Sofie Wirström 070-831 56 93, Forena Simon Midemyr 070-831 55 03 och Handels Mikael Täll 076-126 22 04. Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.
    Arbetsgivare
    Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Hemsida: http://www.folksam.se
    Ansökan
    Ansök senast 28 november (1 dag kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE

    Säljare lantbruk till Dina Försäkringar Väst, Hova

    Arbetsgivare / Ort: Jerrie AB
    Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
    Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)
    Publicerad: 2021-11-09
    Källa: Arbetsförmedlingen
    VISA MER
    Kvalifikationer
    Arbetslivserfarenhet
    Krav
    • Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

    Om jobbet
    Dina Försäkringar består av 5 kundägda försäkringsbolag samt det gemensamt ägda servicebolaget Dina Försäkringar AB. Bolagen har en stark lokal förankring och rötterna djupt i den svenska myllan. Vi har kontor över hela landet, från Piteå i norr till Lund i söder. Med anor sedan 1768 har vi erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och kan hjälpa dig göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är idag landets sjätte största sakförsäkringsgivare och vår affärsidé är enkel och tydlig: ”Dina Försäkringar skall genom att vara nytänkande, nära, engagerade och kundägda bygga långa relationer och alltid leverera riktigt bra kundmöten och rätt försäkring". Dina Försäkringar i Hova söker nu en ny medarbetare med vilja och förmåga att skapa affärer och bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att jobba som säljare och ingå i en säljgrupp på elva personer med inriktning företag och lantbruk. Dina Försäkringar Väst är närmare 40 personer som arbetar på sex olika kontor placerade i Mölndal, Alingsås, Uddevalla, Vänersborg, Vara och Hova. Du rapporterar till säljchef lantbruk och området som du kommer ansvara för sträcker sig från Mariestad i söder, Karlsborg/Laxå i öster samt delar av Värmland. Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil. Erbjudande Du kommer att få jobba i en härlig miljö med omtanke om kunder och anställda. Eftersom Dina försäkringar är ett relativt litet bolag är rollerna generellt bredare än hos andra försäkringsbolag och du får stora möjligheter att ta egna initiativ. Det är aldrig långt från tanke till beslut och du kan styra, planera och utveckla ditt arbete. Kundnöjdhet värderas högt och det finns ett stort fokus på en sund arbetsmiljö. Det är ett öppet klimat där man bejakar laganda, initiativförmåga, förändringsbenägenhet och ansvarstagande. Vad du gör Som säljare med inriktning lantbruk ansvarar du för din försäljningsbudget och för att skapa nöjda kunder genom en nära och återkommande dialog med dem. Du har en viktig roll i både säljteamet och i organisationen. Inom ditt säljområde arbetar du både med befintliga kunder såsom med potentiella nya kunder. Vi ser därför att ditt personliga driv och dina ambitioner kommer vara en nyckel till framgång i denna roll. Du tar ansvar för att säkerställa att våra kunder får just de försäkringslösningar som passar deras behov. Rådgivning till våra kunder blir en naturlig del av ditt arbete. Kundens verksamhet kan variera, från gården med djur till lantbrukaren som har växtodling, från den mindre lantgården till det stora säteriet. Du kommer att tillhöra vårt kompetenta säljteam och tillsammans arbetar ni för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter. Du har ansvar för planering, genomförande och uppföljning av försäljningsaktiviteter. Vem du är För att lyckas i rollen ser vi att du har försäljningserfarenhet från försäkringsbranschen. Har du dessutom erfarenhet av lantbruk, har gått en lantbruksutbildning (gärna lantmästare eller agronom) är det mycket meriterande. Vi söker dig som trivs med att arbeta under eget ansvar med fokus på hela kundresan; från att boka mötet till att offerera, få in affär och följa upp. Du har också förmågan att arbeta noggrant för att säkerställa att våra kunder får rätt försäkringslösning utifrån sina behov. Du är en person som på ett naturligt sätt skapar förtroenden och har lätt för att bygga relationer. Önskvärt 1. Minst 5 års relevant erfarenhet från försäkringsbranschen 2. IFU:s diplomutbildning, eller likvärdig dokumenterad arbetslivserfarenhet 3. God erfarenhet av riskbedömningar 4. Goda kunskaper inom CRM, och försäkringssystem samt Word, Excel och PowerPoint. 5. Gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi, juridik eller liknande 6. Prickfri i Polisens belastningsregister Ansökan Känns det här som ditt nästa jobb? Sök med ditt CV samt besvara några frågor som handlar om dina kunskaper samt en kort beskrivning av dig själv. Har du frågor? Kontakta gärna Helene Hagman, 0708–204704. [email protected], Linkedin. Senast den 29 november vill vi ha din ansökan. Välkommen med din ansökan!
    Arbetsgivare
    Jerrie AB
    Ansökan
    Ansök senast 29 november (2 dagar kvar)

    Ansök här
    VISA MINDRE
    VISA FLER LEDIGA JOBB


    MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

    Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
    Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
    OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.