På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Konsumentvägledare
Spela filmen

Konsumentvägledare

Som konsumentvägledare ger du råd och information till allmänheten i olika konsumentfrågor. Det kan gälla att informera om kundens rättigheter vid köp av en vara eller tjänst. Andra frågor gäller hushållsekonomin. Du hjälper den som söker råd att göra upp en hållbar budget. I den planeringen ingår att se över avtal med till exempel elleverantörer, telebolag och försäkringsbolag för att nedbringa kostnaderna.

Skuldrådgivning kan ingå som en del av arbetet. I vissa kommuner finns särskilda skuldrådgivare.

Konsumentvägledarna kan ge råd och stöd i olika situationer. Personer kan vara missnöjda med något de köpt, ha problem med en hantverkare eller ha svårt att tolka ett avtal. De kan ha frågor inför köp av en vara eller en begagnad bil.

Konsumentvägledare informerar om vilka lagar som gäller och hjälper konsumenter med reklamationer. Om det uppstår en tvist mellan konsumenten och säljaren kan konsumentvägledare fungera som medlare.

Utbildning

För att få jobba som konsumentvägledare i Sverige måste man i grunden vara jurist.

Juristprogrammet på högskolor/universitet motsvarar 4,5 års studier på heltid. Juristprogrammen som ges på de olika lärosätena leder till en juristexamen som är en yrkesexamen och utbildningar på juristprogrammet på olika lärosäten ska betraktas som likvärdiga. Juristutbildningens upplägg kan dock skilja sig mellan de olika universitet.

En bra grundutbildning får du på gymnasiets Ekonomiprogrammet, inriktning Juridik, Samhällsvetenskapsprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet, inriktning Naturvetenskap och Samhälle.

Visste du att...?

... svenska hushåll spenderar ca 33% av sina inkomster på shopping av detaljhandlingsvaror.

... svenska konsumenter har 3 år på sig att klaga på varor och tjänster, som inte höll vad de lovat.

Visa mer
Visa mindre

12 Lediga jobb

Samhällsvägledare till Kundservice

Arbetsgivare / Ort: Nyköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsvägledare

Om jobbet
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att bidra till att verksamheterna når sina mål, att göra arbetet mer effektivt och att stärka varumärket Nyköping. Våra uppdrag syftar till att ge en god service internt och externt samt det övergripande ansvaret för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Kommunikation & Kundservice har även ansvar för kommunens Kundservice. Här ingår kommunens centrala växel, reception i Stadshuset, den interna servicen samt samhällsvägledning. I växeln svarar vi på samtal till alla kommunens verksamheter, och lotsar vidare till rätt enhet. Vi välkomnar besökare till medarbetare i Stadshuset, hanterar kommunens tryckeri och säkerställer posthanteringen internt och externt. Inom området Samhällsvägledning lotsar vi kunder på sex olika språk i samhällets olika funktioner. Till området Samhällsvägledning söker vi nu en kollega för ett vikariat då en av våra kollegor ska vara föräldraledig. ARBETSUPPGIFTER Som samhällsvägledare vägleder och informerar du om hur det svenska samhället fungerar. Vi är en arbetsgrupp på fyra personer med olika bakgrund och kulturell kompetens som tillsammans pratar sex olika språk. Vi arbetar främst med samhällsvägledning till nya i Sverige, men även andra som inte vet var de ska vända sig med sina frågor. I vårt arbete ingår att ta emot besök digitalt och fysiskt och svara på frågor om tex arbete, boende, skolfrågor, utbildning, försäkringssystemet och äldreomsorg. Vi fungerar som en länk för våra besökare till olika myndigheter. Vår uppgift är att lotsa vidare personer i samhällsfrågor till rätt organisation eller funktion samt att kunna förklara vårt samhälles olika funktioner och vem som hanterar vilka frågor. Vi är även sammankallande till nätverksmöten med polis, räddningstjänst, socialtjänst, bostadsföretag och andra aktörer. Vi jobbar även med matchning av språkvänner. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Gymnasieutbildning minst 3 år - God kännedom om det svenska samhällets funktioner såsom myndigheter, offentliga aktörer och näringsliv. - God datavana och goda kunskaper i Officepaketet - Goda kunskaper i svenska, somaliska, swahili och engelska i tal och skrift Meriterande erfarenheter: - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, helst samhällsvägledning men även arbete inom annan myndighet såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket eller Skatteverket är meriterande. -God lokalkännedom om Nyköping med omnejd är ett plus Som person är du nyfiken, empatisk och har lätt för att bygga relationer. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och är lugn och trygg i dig själv, har ett bra tålamod och värderar teamarbete högt. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicenivå då vi servar medborgare i kommunen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Nyköpings kommun
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Valsamordnare i Kungsbacka - tidsbegränsat uppdrag under valarbetet 2022

Arbetsgivare / Ort: Kungsbacka kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsvägledare

Om jobbet
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss? Inför nästa planerade val, den 11 september 2022, söker vi nu en valsamordnare. Som valsamordnare ansvarar du tillsammans med valkansliet att planera och genomföra valet.  Sveriges kommuner ansvarar för genomförandet av de allmänna valen till riksdag, region och kommunfullmäktige vart fjärde år och valet till Europaparlamentet vart femte år. Utöver detta ansvarar kommunerna för genomförandet av folkomröstningar och eventuella extra val. I Kungsbacka finns ca 60 000 röstberättigade personer och valorganisationen engagerar cirka 350 personer i 46 valdistrikt och cirka 11 förtidsröstningslokaler. I Kungsbacka är valnämnden ansvarig lokal myndighet för valen med uppgift att bland annat bemanna kommunens valdistrikt och förtidsröstningslokaler. Verksamhetens uppdrag Kommunstyrelsens förvaltning är en av Kungsbackas nio förvaltningar. Vi ansvarar för att leda, utveckla, samordna och styra strategiska frågor som rör hela kommunen. Kommunens valadministration hanteras av ett valkansli som är placerat på kanslienheten. Valkansliet ansvarar för det praktiska arbetet med att planera för genomförande av val i Kungsbacka kommun och ansvarar för att valen genomförs på ett effektivt och rättssäkert sätt. I valkansliet ingår cirka fyra personer med olika ansvarsområden och olika stor sysselsättningsgrad. Rollen som valsamordnare Som valsamordnare ansvarar du tillsammans med valkansliet för planering, förberedning, genomförandet samt utvärderingen av det allmänna valet 2022. Du handlägger och administrerar frågor kring valet i det praktiska arbetet. I ditt arbete ska du även informera, rekrytera och utbilda röstmottagare, planera och genomföra det praktiska arbetet inför och under valdagen. Du ska även se till att det finns lämpliga vallokaler i varje valdistrikt och till förtidsröstningen och du har även ansvar för hanteringen och logistiken av de valmaterial som ska finnas i varje lokal. Arbetet innebär många kontakter med företrädare inom såväl kommunen som Valmyndigheten och Länsstyrelsen. Din profil Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ, serviceinriktad, kan arbeta självständigt och med andra samt inte räds för att ta ansvar och egna initiativ. Du kan hantera att ha flera parallella processer igång och har en hög stresstålighet då arbetet innebär högt tempo. Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lämpligt område så som offentlig förvaltning, samhälls- eller statsvetenskap eller annan inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Om du har arbetat med projektledning ser vi detta som ett extra plus. Praktisk erfarenhet av att arbeta med val, erfarenhet från administrativt arbete, service samt erfarenhet från kommunal förvaltning är också meriterande. Du har erfarenhet av administrativa uppgifter och kan även arbeta fysiskt när det behövs. God datavana är nödvändig. Valadministrationen använder Kaskelot som IT-stöd vilket kommer att bli centralt för ditt uppdrag.  Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av ditt arbete behöver du ha obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Vårt erbjudande och övrig information Tjänsten innebär en tidsbegränsad anställning som successivt ökar i timmar under perioden 2022-01-10 – 2022-09-30. Jobbet bedrivs i ett högt tempo, framförallt när valet närmar sig. Under en kort period inför och i samband med valet kommer det innebära även kvälls- och helgjobb.  I samband med att du ansöker kommer du att få svara på ett antal frågor kopplat till tjänsten. Svara så utförligt du kan och utifrån givet antal tecken. Det du svarar där kommer att användas som del i urvalet. Då alla som söker får samma frågor inledningsvis bidrar det till en mer rättvis och objektiv urvalsprocess.  Intresserad? Kul! Välkommen med din ansökan till ett av de mest ärofyllda och demokratiska jobben i kommunal sektor. Vi vill ha din ansökan på svenska senast 21 oktober 2021. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Arbetsgivare
Kungsbacka kommun
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Boendeutvecklare med arbetsområde Kristianstad med omnejd!

Arbetsgivare / Ort: Hyresgästfören
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ombudsman

Om jobbet
Hyresgästföreningens verksamhetsidé är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi jobbar med bostadspolitik men är en partipolitiskt obunden organisation. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet och förhandlar hyror för alla hyresgäster som så vill. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. Cirka 10 000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.  Region norra Skåne sträcker sig från Eslöv i syd till Falkenberg i norr, från Höganäs i väster till Bromölla i öster och har 24 kommuner. Regionkontoret ligger i Helsingborg. Regionen har ca 42 000 medlemmar, drygt 500 förtroendevalda och 47 medarbetare.   Vår förbundsstyrelse har beslutat om två övergripande mål fram till år 2027.  • Mer än 50% av hyresgästerna ska vara medlemmar i Hyresgästföreningen. • Vi ska bli 22 000 förtroendevalda.  Läs mer om oss på www.hyresgastforeningen.se  Nu söker vi dig som vill vara med och jobba för att vi blir en bredare och mer inkluderande folkrörelse. Du finner och välkomnar nya former av engagemang så att medlemmar och hyresgäster vill vara aktiva hos oss. Du tillsammans med dina kollegor i enheten för boendeutveckling är motorn i vårt arbete med att utveckla folkrörelsen. Vi söker dig som är målinriktad, modig och vill arbeta i en värderingsstyrd organisation.  För att lyckas i ditt uppdrag och trivas ser vi; • Att du är nyfiken och tycker det är roligt att arbeta i en Folkrörelse • Att du kan skapa lokal organisering och bygga plattformar för aktiviteter som syftar till ökad integration, trygghet och trivsel. • Att du jobbar utifrån Hyresgästföreningens värdegrund och strävar efter samverkan med organisationer och andra utifrån demokratiska värderingar • Att kunna planera och skapa verksamhetsplaner inom ditt verksamhetsområde. Du delar Hyresgästföreningens värderingar och dina åsikter vilar på en demokratisk grund. Vi värdesätter akademiska meriter men erfarenheter och egenskaper väger lika tungt. Behärskar du fler språk än svenska och engelska är det meriterande. Eftersom resor i regionen kan förekomma är det ett krav att du har B-körkort och tillgång till bil. Geografiskt arbetsområde blir Kristianstad med omnejd, tjänsten har också placeringsort Kristianstad.                                                                                                                             Sök tjänsten här: https://www.hyresgastforeningen.se/var-verksamhet/lediga-jobb/  Vi kommer hanterar intervjuer löpande, dock sista datum för ansökan är den 2021-10-24. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplysningar om tjänsten lämnas av: • Enhetschef Mikael Agerström 010-459 17 04, [email protected] • Personalchef Annika Örtberg 010-459 23 66, [email protected] • Handels; Mats Panther 070-630 73 78, [email protected] • SACO Tamim Alameddine, 072-247 64 22, [email protected]
Arbetsgivare
Hyresgästfören
Hemsida: www.hyresgastforeningen.se
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsvägsledare, Lilla Edets kommun

Arbetsgivare / Ort: Lilla Edets kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 oktober (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsvägledare

Om jobbet
Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Beskrivning Som samhällsvägledare i Lilla Edets kommun ingår du i kommunikationsavdelningen som består av kommunens Medborgarservice samt ett kommunikationsteam. Avdelningen består av sex kollegor som leds av kommunikationschefen. Kommunikationsavdelningen tillhör sektor kommunledning. Vi ska nu utöka vårt Medborgarservice med ytterligare en kollega då vi från 1 mars 2022 tar över kommunens växel i egen regi.   Arbetsuppgifter Medborgarservice ger medborgare, besökare, företagare service som är snabb, enhetlig och håller en hög kvalité. Det dagliga arbetet i Medborgarservice innebär att du tar emot besökare och svarar i telefon samt hanterar inkomna frågor och synpunkter via bland annat digitala system och e-post. Du lämnar svar direkt eller vägleder dem vidare till rätt instans. Medborgarservice ger också intern service till kommunens verksamheter. I arbetet som samhällsvägledare gäller det att föra en god och konstruktiv dialog med verksamheterna för att utveckla servicen till medborgarna. Tillsammans ska vi göra skillnad för dem vi är till för. Medborgarservice är även utgivningskontor för SITHs-kort (tjänste-id) och samverkar med andra offentliga verksamheter och myndigheter i olika ärenden.  Som medarbetare i Medborgarservice är du generalist, har god allmänbildning samt goda kunskaper om hur samhället fungerar. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni fortlöpande med att utveckla och förbättra verksamheten. Vi har påbörjat vår resa till att bli ett kontaktcenter – med målet att fler ska få svar direkt – här blir du en viktig spelare tillsammans med dina kollegor.   Kvalifikationer Du är positiv, initiativrik och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du tycker om att jobba med människor och service, och att du lägger stort fokus på att möta besökarnas behov. Det är viktigt att du har viljan att hjälpa andra, är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation. Samarbetet mellan kollegor är mycket viktigt. Du är trygg och stabil samt klarar av stressiga situationer. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet med inriktning mot service och information. Det är meriterande om du har varit med och byggt upp, eller på annat sätt har erfarenhet av, kontaktcenter. Du har också goda IT-kunskaper och är van att använda modern teknik för att söka och använda information.  Krav är eftergymnasial utbildning med arbetslivserfarenhet inom kundservice/kundkontakt som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten. Krav är också att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt.   Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Vi kommer att granska inkomna ansökningar kontinuerligt och genomföra intervjuer under ansökningstiden. 
Arbetsgivare
Lilla Edets kommun
Ansökan
Ansök senast 25 oktober (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samhällsvägledare

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 oktober (7 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Samhällsvägledare

Om jobbet
Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga​ – det är vår vision! Konsument- och medborgarservices uppdrag är att underlätta för boende, besökare och företagare när de ska kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar stadens service. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar e-tjänster, ger metodstöd för serviceutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler. Vi erbjuder även konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning och arbetar för mer hållbara konsumtionsmönster. Dessutom ansvarar vi för stadens överförmyndarverksamhet samt Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Från och med 2021 driver vi också stadens medborgarkontor och har fått ett utökat demokratiuppdrag. Tillsammans med andra aktörer arbetar vi för att öka medborgares möjligheter till delaktighet och inflytande i demokratiska processer. På vår förvaltning är vi cirka 200 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Hos oss jobbar du tillsammans med andra för ett gott liv för alla i vår stad! Sedan årsskiftet tillhör Medborgarkontoren Konsument och medborgarservice och ingår i en och samma enhet. Medborgarkontoren finns på fyra platser i Göteborgs stad, Bergsjön, Backa, Biskopsgården och Angered. Vi har behov av att ersättningsrekrytera samt förstärka enheten för medborgarkontoren med totalt fem tillsvidare tjänster. I vår verksamhet arbetar vi med samtliga av förvaltningens målområden; service, hållbarhet, demokrati och delaktighet. Ett medborgarkontor är en plats där invånarna kan möta kommunens personal och få råd, upplysningar och information om kommunens eller andra myndigheters verksamheter. Som samhällsvägledare kommer du arbeta med samtal och möten under kontorets öppettider. Arbetet innebär att på ett pedagogiskt sätt ge service, information och vägledning till invånarna när de kontaktar oss via besök, telefon eller e-post. Du som samhällsvägledare skall vägleda och guida besökaren till att få svar på sina frågor. Medborgarkontoret spelar också en roll i att stärka den lokala demokratin och att öka invånarnas tillgång till samhällsservice. Exempel på detta kan vara att utveckla och agera mötesplats för olika arrangemang och tematräffar, ofta i samverkan med andra verksamheter som har behov av att nå ut till invånarna. På grund av covid-19 har dessa arrangemang fått pausas men förhoppningen är att fortsätta detta utvecklingsarbete under 2022 och det blir en av dina arbetsuppgifter att hålla i och samordna detta. Du kommer ha en viktig roll i att samverka med olika förvaltningar och civilsamhället, vara värd och samordnare för olika arrangemang, ordna med praktiska förberedelser och förberedande möten. I utvecklingsarbetet tar du med dig dina erfarenheter från samhällsvägledningen och mötet med medborgarna. Det är ett uppdrag där invånarnas behov styr verksamhetens utveckling. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har högskoleutbildning inom relevanta områden, exempelvis med inriktning samhällsvetenskap eller juridik, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska också ha genuint intresse för, och breda kunskaper om, samhället och offentliga institutioner. Det är viktigt att du har tidigare erfarenhet av att skapa förtroendefulla dialoger med människor med olika bakgrund, gärna i ett mångkulturellt sammanhang. Vi ser att du är en person som är nyfiken och vill lära mer både inom samhället, din omgivning och människor. Till det så har du goda IT-kunskaper och är bekväm med nutidens sätt att kommunicera och söka information. Du uttrycker dig väl och kan hantera svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska. Har du tidigare arbetslivserfarenhet i att ge samhällsvägledning är det meriterande. Det är också liknande uppdrag inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet från ett serviceyrke där du dagligen träffat och servat kunder. Har du också ytterligare språkkunskaper så är även det meriterande. Vi söker dig som är relationsskapande, har lätt för att samarbeta och har ett gott bemötande i alla dina möten. Du är serviceinriktad och lyhörd i dina samtal med andra människor. Du är driven och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och tar initiativ för att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet ÖVRIGT Vi erbjuder 5 tillsvidareanställningar. Tjänsten kan vid enstaka tillfällen innebära arbete på helg och kväll. Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster
Arbetsgivare
Göteborgs kommun
Ansökan
Ansök senast 27 oktober (7 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.