På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy

Jag förstår

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen tar emot och utreder synpunkter eller klagomål från sökande/kunder/besökare/brukare. Hen arbetar också med att utbilda myndighetens/organisationens/företagets personal i bemötande frågor.

Bemötandeombudsmannen har många kontakter både inom och utanför sin arbetsplats. Hen brukar ha kontakter med frivilligorganisationer, offentliga ombud, gode män och andra representanter för de sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen, anställd på Migrationsverket
Hen besvarar inte frågor om prövning, beslut eller överklagan i enskilda ärenden. Sådana frågor besvaras av Migrationsverkets kontaktcenter.

Utbildning

Lämpliga utbildningar finns i första hand inom högskola/universitet. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på humanistiska programmet. 

Länktips

Obs! Varje yrkesbenämning under LIKNANDE YRKEN är en klickbar länk.

 

6 liknande yrke(n)

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.