Bemötandeombudsmannen tar emot och utreder synpunkter eller klagomål från sökande/kunder/besökare/brukare.
Bemötandeombudsmannen arbetar också med att utbilda myndighetens/organisationens/företagets personal i bemötande frågor.
Bemötandeombudsmannen har många kontakter både inom och utanför sin arbetsplats.
Bemötandeombudsmannen brukar ha kontakter med frivilligorganisationer, offentliga ombud, gode män och andra representanter för de sökande/kunder/besökare/brukare.
Bemötandeombudsmannen besvarar inte frågor om prövning, beslut eller överklagan i enskilda ärenden. Sådana frågor besvaras av Migrationsverkets kontaktcenter.
Hitta rätt utbildning!
Fyll i intresseformuläret. Vi hjälper dig att hitta utbildningar som leder till detta yrke.
Utbildning
Lämpliga utbildningar finns i första hand inom högskola/universitet. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på humanistiska programmet.
Arbetsplats
Bemötandeombudsmannen är anställd på Migrationsverket.
Länktips
- migrationsverket.se/ - Om Migrationsverket/Bemötandeombudsmannen
- Institutet mot mutor
Jag hjälper dig att hitta en
utbildning som leder till detta jobb!
Till formuläret