Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen tar emot och utreder synpunkter eller klagomål från sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen arbetar också med att utbilda myndighetens/organisationens/företagets personal i bemötande frågor.

Bemötandeombudsmannen har många kontakter både inom och utanför sin arbetsplats.

Bemötandeombudsmannen brukar ha kontakter med frivilligorganisationer, offentliga ombud, gode män och andra representanter för de sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen besvarar inte frågor om prövning, beslut eller överklagan i enskilda ärenden. Sådana frågor besvaras av Migrationsverkets kontaktcenter.

Utbildning

Lämpliga utbildningar finns i första hand inom högskola/universitet. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på humanistiska programmet. 

Arbetsplats

Bemötandeombudsmannen är anställd på Migrationsverket.

Visa mer
Visa mindre

2 Lediga jobb

VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.