På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen

Bemötandeombudsmannen tar emot och utreder synpunkter eller klagomål från sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen arbetar också med att utbilda myndighetens/organisationens/företagets personal i bemötande frågor.

Bemötandeombudsmannen har många kontakter både inom och utanför sin arbetsplats.

Bemötandeombudsmannen brukar ha kontakter med frivilligorganisationer, offentliga ombud, gode män och andra representanter för de sökande/kunder/besökare/brukare.

Bemötandeombudsmannen besvarar inte frågor om prövning, beslut eller överklagan i enskilda ärenden. Sådana frågor besvaras av Migrationsverkets kontaktcenter.

Utbildning

Lämpliga utbildningar finns i första hand inom högskola/universitet. På gymnasiet rekommenderas det i första hand utbildning på samhällsvetenskapsprogrammet eller på humanistiska programmet. 

Arbetsplats

Bemötandeombudsmannen är anställd på Migrationsverket.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.