På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Löneexpert
Spela filmen

Löneexpert

Som löneexpert kan man vara anställd i ett enskilt företag eller som specialist i ett företag som enbart arbetar med outsourcing inom Lön. Huvudområdena för löneexperter är arbetsrätt och löneadministration men det förväntas av löneexperter att de även har omfattande kunskaper i ekonomi, data/IT och försäkringar.

Utbildning

Det finns ingen speciell utbildning som leder till att man får jobb som löneexpert. Relevanta utbildningar kan finnas inom högskola/universitet och inom yrkeshögskolan.

Rekommenderat gymnasieprogram är Ekonomiprogrammet, inriktning ekonomi.

Övrigt

Ackordslön - en rörlig ersättning som bestäms av hur mycket arbete den anställde har utfört, exempelvis så kan ackord baseras på det antal enheter som producerades under en månad.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

35 Lediga jobb

Accountant (International environment)

Arbetsgivare / Ort: IMKH Konsult & Redovisning AB / Malmö
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-30
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Ekonomikonsult

Om jobbet

IMKH konsult och Redovisning AB är en liten redovisningsbyrå med stor kompetens som växer. Då en av våra medarbetare nyligen slutat för att istället börja arbeta hos en av våra kunder så behöver vi anställa 1 person.

Som Ekonomikonsult hos IMKH K&R AB har du en omväxlande och självständig roll med ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i arbetet är hög. Du har eget kundansvar och har stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vi arbetar nära våra kunder och vårt arbetssätt är varierande både på plats och distans.

IMKH K& R AB är en Auktoriserad redovisningsbyrå hos SRF, vilket innebär att vi följer REX i vårt arbete.

Din profil

Vi söker dig som med engagemang vill erbjuda företagare personlig service och ”det lilla extra”. För att trivas hos oss ser vi att du gillar att samarbeta, du vill utvecklas och du är nyfiken.

Du har ett öppet sinne och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö samtidigt som du värdesätter struktur i ditt arbete. Vidare trivs du i en ansvarstagande roll och du har ett siffersinne där du är duktig på att kommunicera och samarbeta.

Till denna tjänsten söker vi dig som har ett par års erfarenhet som redovisningskonsult och har arbetat med stora internationella företag. Eftersom bolag har en del utländska kunder där en helhets ekonomi hanteras av IMKH AB så är det absolut viktigt att har tidigare arbetat i en internation miljö merit om att arbeta utomland med kinesiska och Asiatiska så som mellanöstern företagskunder och deras ekonomi, du har haft kundansvar och skött den löpande bokföringen, löner och jobbat med bokslut.

Du har en relevant utbildning inom ekonomi är meriterande. Du talar och skriver på flytande engelska. eftersom vi kommer att hantera en stor group som har sin fabrik i Kina med storterminal i europa så är det viktigt att känna deras verksamhet eftersom du ska arbeta med en stor grupp och kommer att bli bollplank för kunden.

Tjänsterna är på heltid, det finns även möjlighet att arbeta deltid. Placeringsort är Malmö. Resor med närvaro på möte för kundensräkning i andra delar av europa kan förekomma.

Är du intresserad av att vara med på vår framtida resa? Ansök hos oss

Arbetsgivare
IMKH Konsult & Redovisning AB
Industrigatan 39
21228 Malmö
Hemsida: www.imkh.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ekonom till Swedavias ekonomisupport i Norrköping!

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Är du en driven och strukturerad ekonom som är på jakt efter nästa utmaning? Har du erfarenhet av att ha arbetat med ekonomi, affärssystem och leverantörsreskontra? Då kan vi erbjuda dig chansen att arbeta inom Swedavia - ett innovativt, engagerande och nytänkande företag som ständigt strävar efter utveckling och förbättring i syfte att vara en internationell förebild inom hållbarhet och tillväxt! Vi på Poolia söker dig som vill arbeta som ekonom inom Swedavias ekonomisupport, med fokus på leverantörsreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över en sex månaders period med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Swedavia söker just nu en ekonom som kan stötta i arbetet med införandet av företagets nya inköpsprocess. Uppdraget är därför kort och intensivt. Som ekonom inom Swedavias ekonomisupport supportar du verksamheten med hantering av löpande arbete inom leverantörsreskontra. Tjänsten innefattar en variation av arbetsuppgifter inom ekonomispektrat, däribland: - Kund och leverantörsreskontra - Löpande bokföring - Faktureringar - Regelbundna avstämningar Swedavias ekonomisupport med placering i Norrköping består av fyra grupper: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering och Redovisning och utgör ett viktigt och effektivt stöd till Swedavias övriga verksamhet. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål. Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ekonomiarbete i liknande roller. Du har även erfarenhet av arbete i olika affärssystem samt med leverantörsreskontra. Dessutom är det meriterande med erfarenhet av leverantörsfakturor i ett elektroniskt flöde. För att trivas i rollen är du som person ansvarstagande och noggrann, samt arbetar på ett strukturerat sätt. Utöver detta så trivs du med att arbeta i team, är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Om verksamheten Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomer till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. Inom Regionledningsförvaltningen finns Ekonomi och Inköp som är en stödfunktion till samtliga förvaltningar inom regionen. Nu söker vi ekonomer med placering i Sundsvall eller Härnösand. . Rollen som ekonom innebär att ge stöd inom både ekonomi- och verksamhetsstyrning till chefer och medarbetare. Som ekonom ger du information och stödjer verksamheten i det löpande arbetet med budget, redovisning, uppföljning och analyser samt framtagande av beslutsunderlag. Du ger ett proaktivt stöd till verksamheten med faktabaserade, analyserade och tydliga beslutsunderlag. Arbetsuppgifterna består till stor del av att ta fram och sammanställa information samt genomföra analyser. Du kommer att arbeta både med återkommande uppföljning samt analyser av engångskaraktär. I rollen som ekonom bidrar och deltar du i förbättringsarbeten inom ekonomiområdet. Vid bokslut gör du sedvanliga bokslutsaktiviteter för att säkerställa rätt resultat för perioden. Arbetet sker i nära samarbete med controller, chefer, medarbetare inom ekonomi och HR samt övriga funktioner. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola eller likvärdig kompetens erhållen genom erfarenhet, dock lägst gymnasieexamen med ekonomiinriktning. Du har minst 3 års yrkeserfarenhet inom ekonomiområdet. Vi ser att du tidigare arbetat i en stödjande och verksamhetsnära roll med budget, uppföljning, analyser och bokslutsarbete. För att lyckas i rollen som ekonom är du analytisk, noggrann, strukturerad, nyfiken, hjälpsam och intresserad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och har god samarbetsförmåga. Då uppdraget har många kontaktytor är det viktigt med god kommunikation med såväl chefer i verksamheten som kollegor. Det är meriterande om du mycket goda kunskaper i Excel och har erfarenhet av systemet Raindance. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är tillsvidare med tillträde och placeringsort i Sundsvall eller Härnösand enligt överenskommelse. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Ekonomer till Region Västernorrland

Arbetsgivare / Ort: REGION VÄSTERNORRLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2022-01-11
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. Inom Regionledningsförvaltningen finns Ekonomi och Inköp som är en stödfunktion till samtliga förvaltningar inom regionen. Nu söker vi ekonomer med placering i Sundsvall eller Härnösand. . Rollen som ekonom innebär att ge stöd inom både ekonomi- och verksamhetsstyrning till chefer och medarbetare. Som ekonom ger du information och stödjer verksamheten i det löpande arbetet med budget, redovisning, uppföljning och analyser samt framtagande av beslutsunderlag. Du ger ett proaktivt stöd till verksamheten med faktabaserade, analyserade och tydliga beslutsunderlag. Arbetsuppgifterna består till stor del av att ta fram och sammanställa information samt genomföra analyser. Du kommer att arbeta både med återkommande uppföljning samt analyser av engångskaraktär. I rollen som ekonom bidrar och deltar du i förbättringsarbeten inom ekonomiområdet. Vid bokslut gör du sedvanliga bokslutsaktiviteter för att säkerställa rätt resultat för perioden. Arbetet sker i nära samarbete med controller, chefer, medarbetare inom ekonomi och HR samt övriga funktioner. Vi söker dig som har ekonomexamen från universitet/högskola eller likvärdig kompetens erhållen genom erfarenhet, dock lägst gymnasieexamen med ekonomiinriktning. Du har minst 3 års yrkeserfarenhet inom ekonomiområdet. Vi ser att du tidigare arbetat i en stödjande och verksamhetsnära roll med budget, uppföljning, analyser och bokslutsarbete. För att lyckas i rollen som ekonom är du analytisk, noggrann, strukturerad, nyfiken, hjälpsam och intresserad. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och har god samarbetsförmåga. Då uppdraget har många kontaktytor är det viktigt med god kommunikation med såväl chefer i verksamheten som kollegor. Det är meriterande om du mycket goda kunskaper i Excel och har erfarenhet av systemet Raindance. Välkommen med din ansökan! Tjänsten är tillsvidare med tillträde och placeringsort i Sundsvall eller Härnösand enligt överenskommelse. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Arbetsgivare
REGION VÄSTERNORRLAND
Hemsida: www.rvn.se
Ansökan
Ansök senast 30 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nu söker vi efter en ekonom!

Arbetsgivare / Ort: Framtiden i Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-12-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Ekonomikonsult

Om jobbet
Just nu söker vi efter en ekonom till vår samarbetspartner i Karlstad. Vi söker dig som har arbetat med dagligt ekonomiarbete tidigare och nu söker nästa utmaning i karriären. Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och kommunikativ. Stämmer detta in på dig eller känner du någon som stämmer bra in på denna profil. Ansök redan idag eller tipsa en vän! DINA ARBETSUPPGIFTER Som ekonom hos vår samarbetspartner kommer du ha ett stort ansvar för det dagliga ekonomiarbetet. Du kommer att behöva vara självständig och driva arbetet framåt, du kommer att arbeta med varierande uppgifter inom ekonomi. Det kan innefatta arbete med leverantörsreskontra, avstämningar med bank, moms och skatter. Du kommer även i den här rollen få hantera både månads- och årsbokslut. Saknar du erfarenhet av att göra årsbokslut så finns det bra stöd och kompetens inom koncernen. OM FÖRETAGET Vår samarbetspartner är verksam inom olika industriområden, man utvecklar, producerar och marknadsför arbetsplatsbelysning, maskinskor och arbetsplatsmattor. Vår samarbetspartner erbjuder sina kunder standardprodukter och kundanpassade produkter för krävande miljöer inom bland annat försvar, industri, sjöfart och medicin. Då vår partner ingår i en internationell koncern finns det goda utvecklingsmöjligheter. Mer information om vår partner ges vid en eventuell intervju. DIN PROFIL För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har några års erfarenhet av att ha arbetat med dagliga ekonomiarbetsuppgifter. Du är självständig i ditt arbete, besitter en god data och systemvana. Det är en fördel om du är duktig kommunikativt samt är en person som har ett lösningsfokus och ett högt driv . KOMPETENSKRAV Minst tre års erfarenhet av arbete med dagligt ekonomiarbete. Upprättat månadsbokslut MERITERANDE Utbildning inom ekonomi Upprättat årsbokslut Erfarenhet från ERP monitor och ERP Jeeves. OM OSS Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. VILLKOR Startdatum: Enligt överenskommelseOrt: KarlstadArbetstider: 8-17 Omfattning: 100%
Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB
Hemsida: http://www.framtiden.com
Ansökan
Ansök senast 31 januari (2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.