På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Historiker
Spela filmen

Historiker

Historiker kan vara dels en person som har genomgått forskarutbildningen och klarat alla tentor och därmed blivit filosofie doktor i historia och därefter fått anställning vid ett universitet eller någon annan forskningsinstitution för att ta fram ny kunskap om det förgångna. Men det kan också vara en person som skriver artiklar och böcker om historia och/eller håller föredrag, men som inte har en universitetsutbildning i historia. I det senare fallet kan personen ha skaffat sig kunskap om historia och om hur ny kunskap i historia produceras genom att på egen hand läsa mycket.

De flesta historiker specialiserar sig på ett visst kunskapsområde t ex kan man bli kultur- och idéhistoriker, konsthistoriker, militärhistoriker, flyghistoriker, mathistoriker, kvinnohistoriker, medeltidshistoriker, språkhistoriker, rättshistoriker eller medicinhistoriker.

Utbildning

Lång akademisk utbildning krävs och oftast måste man även ha disputerat, ha skrivit och försvarat en doktorsavhandling och fått den godkänd samt publicerat ett antal artiklar i akademiska tidskrifter.

Grundläggande kunskaper finns bl a på gymnasiets Humanistiska programmet eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Framtidsutsikter

Det finns inget som tyder på att färre kommer att vilja jobba i sektorn, eller att det kommer finnas fler jobb. En fortsatt hård konkurrens förutspås av Statistiska Centralbyrån.

Inom Musei- och kulturmiljöyrken ryms en mängd olika yrken, med delvis skiftande förutsättningar.

Arbetsplats

Som historiker kan man forska eller undervisa blivande historiker på högskolor/universitet samt producera undervisningsmaterial och skriva läroböcker i historia. Historiker kan också arbeta på museer, som museipedagoger.

Visste du att...?

... Pagefrisyren blev på 1920-talet en symbol för kvinnlig frigörelse, när kvinnor, mestadels unga tjejer, klippte av sig sitt långa hår.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

5 Lediga jobb

Museiintendent till Kulturenheten

Arbetsgivare / Ort: Norrtälje kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 25 oktober (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-04
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Museiintendent

Om jobbet
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!   Om tjänsten Kultur- och fritidskontoret har erhållit nya medel för att fortsätta utveckla Norrtälje museer och vi renoverar just nu en av stadens äldsta byggnader för att skapa ett kulturarvscentrum som också kommer att innehålla museiverksamhet. Framtida planer på ett nytt föremålsmagasin finns. Vi söker nu en erfaren, kunnig och drivande museiintendent i detta arbete.   Arbetsbeskrivning Du stöttar kulturchefen och enhetens chef med långsiktig planering, drift och administration av museets verksamhet och har delvis operativt ansvar för museiverksamheten inom kultur- och fritidskontoret. Du är ansvarig för museets dagliga verksamhet och planerar den tillsammans med vårt team. I samarbete med föremålsansvarig arbetar du med samlingen och utställningar. Det kan förekomma helt delegerade ansvarsområden. En tydlig ansvarsfördelning mellan tjänster kommer att finnas på plats vid tillträde.   Utmaningarna Vi erbjuder en möjlighet att få vara med och starta upp ett museum   Kvalifikationer • Du har mycket goda kunskaper om ett museums verksamhet. Du har erfarenhet av att leda och planera verksamhet, planera och genomföra utställningar. • Du har erfarenhet av liknande uppdrag sedan tidigare och har förståelse för en kommuns uppdrag, budget, styrning och ledning. • Adekvat utbildning är ett krav. Du har god organisationsförmåga och tycker om högt tempo när det behövs. Du är en utpräglad lagspelare och van att jobba i team. Du är nyfiken och en god lyssnare. Du är förändringsbenägen om det behövs och har god kunskap om den digitala världen och dess verktyg. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och har ett övergripande helhetsperspektiv. Du är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i att ta självständiga beslut gällande verksamheten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet.   Om arbetsplatsen Kommunens vision är Global livsstil, lokalt liv. Norrtälje är en mycket expansiv kommun och kulturen värderas högt. Kommunen har ett stort och rikt kulturarv och föreningsliv att stötta och vårda. Norrtälje museer arbetar idag som ett ”länsmuseum i kommunen”. Från Stockholm avgår bekväma pendlarbussar var 15 min och resan tar knappt en timme.   Anställningsform Heltid, Tillsvidare  Tillträde datum 2022.01.11 Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.   Om Norrtälje kommun Norrtälje är en trygg kommun med drygt 63 000 invånare som lever i en unik blandning av skärgård, levande landsbygd och småstadsliv. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Ungefär 2 900 personer har Norrtälje kommun som arbetsgivare, där vi tillsammans arbetar efter tre värderingar; invånaren först, allas lika värde och höga förväntningar. Vi NPF-säkrar (neuropsykiatriska funktionsnedsättning) våra skolor och förskolor, utvecklar ett hållbart samhälle för alla och satsar på att vara en rökfri kommun att bo och arbeta i. • På vår webbplats kan du läsa om vår vision Global livsstil – lokalt liv. https://www.norrtalje.se/varvision • Norrtälje kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. • Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. • Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. • Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster. Skapa en profilsida hos oss! På så sätt blir det enklare att söka våra tjänster. Länk till profilsida
Arbetsgivare
Norrtälje kommun
Hemsida: https://www.norrtalje.se/
Ansökan
Ansök senast 25 oktober (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Intendent för kommunikation och program till Norrköpings konstmuseum

Arbetsgivare / Ort: Norrköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Museiintendent

Om jobbet
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. VÅR VERKSAMHET Norrköpings Konstmuseum är en nationell aktör med ett internationellt nätverk. Museet har en av landets främsta konstsamlingar med tyngdpunkt på svensk modernism och samtidskonst. Utställningsverksamheten lyfter fram enskilda konstnärskap och dagsaktuella frågeställningar. Museet ansvarar även för kommunens offentliga konst och är en självklar part inom samhällsutveckling och stadsförnyelse. Ledord för museets verksamhet är tillgänglighet, jämlikhet och attraktivitet. Vi är till för alla med särskilt fokus på barn, unga och unga vuxna. Norrköpings kommuns stadsutveckling befinner sig i en dynamisk fas där utvecklingen av Inre hamnen är ett område där vi arbetar aktivt för att skapa attraktiva framtida miljöer. Konstmuseet ingår i Norrköpings kommuns kultur- och fritidskontor och lyder under kultur- och fritidsnämnden. ARBETSBESKRIVNING Som intendent för Konstmuseets interna och externa kommunikationsverksamhet ansvarar du för att stärka varumärket Norrköpings Konstmuseum. Du arbetar både operativt och strategiskt. Du har en central roll i planering och genomförande av kommunikation samt  analyserar och utvärderar mottagandet av Konstmuseets verksamhet. Ditt arbete bidrar även till att stärka varumärket Norrköpings kommun.  Du planerar, producerar och publicerar innehåll i våra digitala kanaler, press och nyhetsbrev. Enklare grafisk formgivning utifrån museets grafiska profil förekommer. Du koordinerar och bidrar till planering av Konstmuseets programverksamhet där vernissager, Augustifesten och Kulturnatten är större evenemang. En central del av arbetet är samverkan och planering med externa parter, där du har ett stort ansvar för att skapa nya och bibehålla redan upparbetade kontakter. Du har en central roll och arbetar nära såväl museichef som kollegor inom museet. Tillsammans driver och utvecklar ni verksamheten för att Norrköpings Konstmuseum fortsatt ska vara en av landets viktigaste konstplatser med ansvar för att stärka konstens roll i det offentliga rummet. I tjänsten ligger även ansvar för budget med uppföljning för områdena kommunikation och program. DIN PROFIL Vi söker dig som har akademisk examen, gärna inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande. Konstvetenskap eller humaniora är meriterande.  Du har några års erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring, gärna i offentlig sektor eller inom kulturområdet. Som skribent är du säker och har känsla för bild och form.  Du är van att arbeta med digitala verktyg så som InDesign, Photoshop och Wordpress. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i sökmotoroptimering och digitala medier. Som person gillar du att samarbeta med andra och bidrar till organisationens mognad. Du är lösningsinriktad, lyssnar på andra och framför dina synpunkter sakligt och konstruktivt. Du har förmåga att skapa och underhålla förtroendefulla relationer med såväl besökare, som kollegor och andra aktörer. Du har ett genuint intresse av att utveckla nya kompetenser och engagera dig för att utvecklas inom uppdraget och inhämta extern kunskap via ditt nätverk. Du har lätt att formulera dig och kommunicerar väl på svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Du anpassar och förpackar komplex information utifrån skilda plattformar. Du har mottagaren i fokus.   Du arbetar strukturerat och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Du är serviceinriktad, lyssnar och tar egna initiativ, men är samtidigt bra på gränsdragning och prioritering. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  MER INFORMATION OCH ANSÖKAN Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.  Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du museichef Helena Persson 0730-2026 17 [email protected] eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon 011-15 31 07 [email protected] Sista dag för ansökan är den 7 november.  Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsgivare
Norrköpings kommun
Hemsida: http://www.norrkoping.se
Ansökan
Ansök senast 7 november (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Intendent till föremålssamlingarna Järnvägsmuseet, Gävle

Arbetsgivare / Ort: Statens Maritima och Transporthistoriska Museer
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 november (19 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Museiintendent

Om jobbet
Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM) arbetar med det maritima och transporthistoriska kulturarvet för att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Vi driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak – Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001:2015.     Om tjänsten Som museiintendent hos oss kommer du att arbeta med registrering av föremål i vår databas, som för närvarande är Primus, framförallt när det gäller Järnvägsmuseets samlingar. Du kommer även att arbeta med fotografering, bildbearbetning samt föremålsvård. I rollen ingår att tillsammans med övriga intendenter på enheten arbeta med handläggning och frågor som rör insamling och gallring samt utlån. Du kommer även arbeta med förebyggande vård. Järnvägsmuseet är mitt under ombyggnad och för tillfället stängt. Projektering av en ny basutställning pågår och föremålshantering ingår även i arbetet. I tjänsten kan även vissa resor förekomma samt arbete i våra magasin i Gävle, Kjula och på Arlanda. Tunga lyft förekommer. Din kompetens, erfarenhet och bakgrund Akademisk utbildning inom museologi, kulturvetenskap, historia, föremålsantikvarieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha god kunskap om och arbetslivserfarenhet av samlingsförvaltning och är van att arbeta i en föremålsdatabas. B-körkort är ett krav. Utbildning som konservator är meriterande liksom erfarenhet av föremålsfotografering, bildbehandling och skanning. Truckkort är meriterande. Vi ser gärna att du har intresse eller erfarenhet av teknikhistoriska samlingar.   Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. I rollen krävs att du har god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat och noggrant driva ditt arbete framåt. Men du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra och vara en del av en arbetsgrupp där man gemensamt tar ansvar för arbetet. Du har lätt för problemlösning och räds inte att hugga i där det behövs. Du bidrar även med en positiv attityd och har hög servicekänsla.   Mer om oss Rollen är placerad på Samlingsenheten Transporthistoria, som tillhör avdelningen Form och innehåll. Enheten ansvarar för samlingsförvaltning kopplad till våra samlingar för järnväg, civilt flyg, samt väghistoria. Enhetens uppdrag är att utveckla, bevara och tillgängliggöra de transporthistoriska samlingarna samt fördjupa och sprida kunskap om dem. Transporthistoria Samlingsenheten, THS, ansvarar för tre olika samlingar. Järnvägsmuseets samling som i huvudsak finns i Gävle, civilflygsamlingen på Arlanda och den väghistoriska samlingen i Kjula utanför Eskilstuna samt Arboga. Samlingarna består av både föremål, arkivhandlingar och fotografier.   Anställning Tidsbegränsad anställning till och med 2022-12-31. Heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.   Kontaktpersoner Kjell Åström, enhetschef THS: 026- 0455 14 97 Emelie Svensson, föremålsintendent THS: 026- 0455 14 66   Fackliga kontaktpersoner Mikael Gustafsson, ST: 08-519 548 98 Robert Herpai, SACO: 026-455 14 62   Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 november genom att registrera dig via länken till vår hemsida, bifoga CV och personligt brev.   Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder. SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Arbetsgivare
Statens Maritima och Transporthistoriska Museer
Hemsida: https://www.smtm.se/
Ansökan
Ansök senast 7 november (19 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Post-Doctoral Research Fellow in History and Critical Heritage Studies

Arbetsgivare / Ort: Universitetet i Agder
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 november (27 dagar kvar)
Publicerad: 2021-10-07
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Kulturvetenskap

Språk
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet
The University of Agder has more than 1400 employees and 13 000 students. This makes us one of the largest workplaces in Southern Norway. Our staff research, teach and disseminate knowledge from a variety of academic fields. Co-creation of knowledge is our common vision. We offer a broad range of study programmes in many fields. We are situated at two modern campuses in Kristiansand and Grimstad respectively. We are an open and inclusive university marked by a culture of cooperation. The aim of the university is to further develop education and research at a high international level. A fixed-term 100 % position is available at the University of Agder, Faculty of Humanities and Education, as a Post-Doctoral Research Fellow in History and Critical Heritage Studies: (Post)colonial Norway (Denmark-Norway and/or Sweden-Norway and/or the independent nation-state Norway) affiliated to the Department of Religion, Philosophy and History for a period of two years. The position is located at Campus Kristiansand. The preferred starting date is March 1, 2022. The position is linked to the Claimed Pasts: Critical Knowledge and Heritage Production research group, an interdisciplinary group comprised of scholars from the history of science, archaeology, critical heritage studies, religious studies, and the natural sciences. https://www.uia.no/en/research/humaniora-og-pedagogikk/claimed-pasts-critical-knowledge-and-heritage-production Our research revolves around the wider societal and historical backdrops against which texts, artefacts and archives are used for making claims about the past. Claimed Pasts thus contributes to the growing research in the field of history of knowledge. Applicants are invited to suggest an empirically and theoretically sound case study on (post)colonial Norway. We are looking for histories of institutions (archives, private and public collections, museums, among others), epistemologies (texts, images, taxonomies, etc.), and relevant actors. The successful candidate will explore Norway's historical entanglements with imperial and colonial projects. The successful applicant can choose a longer or shorter time period from ca. 1700 to the present. This successful postdoc project will form part of the Claimed Pasts ongoing research. Required qualifications PhD in history, anthropology, critical heritage studies or related disciplines. Potential applicants must have had their PhD theses approved by the time of the application deadline Experience with archival research The working language at the University of Agder is Norwegian. The working language in Claimed Pasts is English. The successful candidate must have excellent reading skills in a Scandinavian language. The candidate must also document experience in working with Scandinavian primary sources and/or documentation of own dissemination or publication in Scandinavian Fluency in written and spoken English The applicants must have excellent international publications or concrete plans for such publications based on their PhD. Furthermore, the applicants must demonstrate strong potential for excellent international publications based on the project proposal they submit. Willingness to work as part of a team Further provisions relating to the positions as Post-doctoral Research Fellows can be found in the? Regulations Concerning Terms and Conditions of Employment for the post of Post-Doctoral Research Fellow, Research Fellow, Research Assistant and Resident. The position is remunerated according to the State Salary Scale, salary plan 17.510, code 1352, NOK 553 500 - 574 700 gross salary per year. Higher salary grades may be considered for particularly well-qualified applicants. A compulsory pension contribution to the Norwegian Public Service Pension Fund is deducted from the pay according to current statutory provisions. Arbeidssted/Arbetsort: Kristiansand
Arbetsgivare
Universitetet i Agder
Tel: 004738141000
Ansökan
Ansök senast 15 november (27 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Timanställda besöksvärdar

Arbetsgivare / Ort: Hovstaterna
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Upp till 10 dagar
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 31 december (2 månader 12 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Museiintendent

Om jobbet
Som medarbetare vid Kungliga Hovstaternas avdelning för publik verksamhet spelar du en avgörande roll i att bidra till besökarens upplevelse av det kungliga kulturarvet. Tjänsten som besöksvärd innefattar arbete med kundkontakt på en hög servicenivå. Tjänsten är förlagd till enheten för Stockholmsbaserade besöksmål som svarar för tillgängliggörandet av de kungliga slott som ligger närmast Stockholm. Arbetsuppgifter Våra besöksvärdar arbetar med att besökare blir väl mottagna och känner sig välkomna till de kungliga besöksmålen. Viktiga arbetsuppgifter är att informera besökare om slotten och monarkin samt att se till att slottens förhållningsregler och säkerhetsrutiner åtföljs. Kvalifikationer • Anställning vid Kungliga Hovstaterna förutsätter att du är minst 18 år • Du talar svenska och engelska obehindrat • Tidigare erfarenhet/utbildning inom service/turism • Tidigare erfarenhet av arbete i känslig miljö • Ytterligare språkkunskaper är meriterande  Personliga egenskaper Som person är du serviceorienterad, du tycker om att ta kontakt och bemöta besökare. Du har stark ansvarskänsla, ett högt säkerhetstänkande, är flexibel, strukturerad och har ett gott omdöme.   Övrigt om anställningen • Tjänsten är en timanställning efter behov, företrädesvis helger.  • Start enligt överenskommelse, fram t o m sommaren 2022 med möjlighet till säsongsanställning. • Arbetstiden är dagtid med tjänstgöring vardagar och helger. • Tjänstgöring kan komma att ske på ett eller flera av våra besöksmål. • Lön enligt gällande avtal • De fackliga organisationerna representeras av Saco-S, Seko och OFR/S. Ansökan Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Urval sker löpande och vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.   Mer information om tjänsterna För ytterligare information är du välkommen att kontakta arbetsledare Ola Eriksson via e-post: [email protected] Fackliga representanter Katarina Burman, Seko, 08-402 60 00 Mats Larsson, Saco, 08-402 60 00   Foto: Kate Gabor/Kungligaslotten.se   Kungl. Hovstaterna är den organisation som bistår Statschefen och den Kungliga familjen i deras officiella åtaganden samt i deras arbete i stiftelser med samhällsnyttig verksamhet. Hovstaterna har även till uppgift att visa, vårda och förvalta det kulturarv som är förbundet med monarkin. Kungl. Hovstaterna har ca 290 tillsvidareanställda och därutöver ett stort antal tillfälligt anställda för olika uppdrag och säsongsanställningar. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund.
Ansökan
Ansök senast 31 december (2 månader 12 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.