På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

PR-agent

PR-agent

PR är en förkortning som står för "Public Relations", som kan översättas från engelska som "omvärldsrelationer".

Det finns ett antal olika "PR-yrken" och ett av dem är PR-agent, som är en personlig marknadsförare, som kan marknadsföra allt från produkter, event och åsikter till enskilda personer - som t ex artister och influenser.

Man kan anlita en pr-agent, som också kan kallas för en publicist, inför olika speciella event t ex som vid tidnings-fotograferingar och filmpremiär eller använda pr-agent på en permanent basis - för att kontinuerligt få tips och stöd i utformandet av sin image, som man visar utåt - mot publiken.

Utbildning

PR-agenter kan ha mycket varierande utbildningsbakgrunder. Lämpliga utbildningar finns inom olika skolformer, bland annat hos privata utbildningsanordnare, inom KKU och kan även finnas inom Yrkeshögskolan.

På gymnasiet rekommenderas Estetiska programmet, inriktning Bild och formgivning, men även på andra program kan det finnas bra grundutbildningar som är mycket passande för en blivande pr-agent, t ex Humanistiska programmet.

Arbetsplats

PR-agent är nästan alltid en egenföretagare / konsult, dock kan man bli anställd av ett företag, en organisation eller av en enskild person, men detta är ovanligt. Det som är däremot vanligt är att man utför tjänster som PR-agent i egenskap av en "fristående konsult" där man får betalt per timme eller "per uppdrag".

Länktips

Visa mer
Visa mindre

497 Lediga jobb

Public Affairs - Project Leader

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
At IKEA, we do things a little different. We think, differently. Act, differently. And work differently as well. We like to break things. Like rules. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plant balls that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it’s been keeping our co-workers going for over 75 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us? We believe in a glorious future and to meet the needs of the many people we would like to strengthen our PA team. Curious about Public Affairs at IKEA? Please use the link https://youtu.be/IPWphsacjUY Public Affairs seeks to share the IKEA experience and customer life at home with regulators, legislators and opinion-builders and to position IKEA Range & Supply as a trusted, competent and preferred discussion partner around priority topics for the IKEA range. As Project leader for Public Affairs, you will be an important part of strengthening the role of Public Affairs within IKEA of Sweden, Range & Supply. Primarily, this means leading projects related to regulatory issues that impact or could impact our ability to market and sell our products in both existing and new markets, on topics such as circularity, climate, materials, forestry, trade, chemicals, product safety, labelling, due diligence.  The assignment will also include: Lead and manage priority public affairs projects as identified by the business Represent IKEA of Sweden, Range & Supply in external forums Gather and create consensus among internal stakeholders and franchisees Identify and develop trusted relationships with key policy-makers, regulators, standards communities, business associations, and opinion leaders in different parts of the globe. Please send us your application – CV and letter of motivation – in English. Make sure you tell us why you would be a good fit for this role. Please send at the latest 29th September. This is a permanent position located in Älmhult, Sweden. If you have any questions about the role please contact Public Affairs Manager Stina Wallström at +46 708 52 69 39 or if you have any questions about the recruitment process please contact Måns Persson at [email protected] 
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital marknadsförare till Weibulls

Arbetsgivare / Ort: Clevry Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om företaget Weibulls är ett av Sveriges absolut mest kända varumärken inom Trädgård och Odling. Weibulls ägs av familjeföretaget Econova. Econova är Nordens ledande företag inom jord- och trädgårdsprodukter och en innovativ aktör inom återvinning och biobränsle. Koncernen Econova omsätter ca 500 MSEK och har cirka 120 anställda i Sverige, Danmark och Norge. Vårt huvudkontor finns i Åby utanför Norrköping. Econova med konsumentvarumärket Weibulls i spetsen utvecklas just nu i snabb takt med en digitalisering, växande e-handel, digitala initiativ och samarbeten. Drivs du av att nå resultat via marknadsföring? Trivs du i en roll där du får arbeta både strategiskt och operativt? Vill du arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken inom trädgård och odling? Då kan det här vara rollen för dig! Din roll Som digital marknadsförare tillhör du marknadsavdelningen bestående av 3 - 4 personer. Du utgår från huvudkontoret i Åby utanför Norrköping men erbjuds möjligheten till flexibelt distansarbete. Rollen som digital marknadsförare är varierad med ett fokus på marknadsföring av Weibulls E-handel och den digitala närvaron i SE och Norden. Weibulls e-handel är en satsning med endast ett drygt år på nacken och du kommer att vara ansvarig för att driva trafik och konvertering. Du kommer också vara ansvarig samt drivande i hur vi ökar vår varumärkesnärvaro via digitala kanaler i övriga Skandinavien. Som digital marknadsförare har du en central och viktig roll i nysatsningen på e-handel och digital marknadsföring. Du kommer vara ansvarig för att driva marknadskampanjer, SOME, SEM och SEO från ax till limpa samt kunna leverera relevanta rapporter och komma med förslag på nya satsningar. Du arbetar datadrivet och utifrån konsumentens behov. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med fokus på digitala medier. Du har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt från andra relevanta roller där du har arbetat med digital marknadsföring. Du bör ha mycket goda kunskaper inom samt tidigare arbetslivserfarenhet av Google Analytics, SEM, SEO, Merchant och Facebook Ad Manager osv. Kunskap inom grafisk design (Indesign, Illustrator etc.) är meriterande. Vi söker dig som är initiativtagande och framåtlutad. Du är van vid att driva projekt och kampanjer och trivs i en roll med många kontaktytor där du arbetar både operativt och strategiskt. Du är kvalitetsmedveten, affärsmässig och är både tydlig och lyhörd i din kommunikation. Givetvis har du en kreativ ådra och ett stort driv att utveckla Econovas E-handel framåt. Vad erbjuder företaget dig Econova är ett familjedrivet bolag i tredje generationen. Stämningen är mycket varm och familjär med ett högt engagemang och driv. Econova står inför en spännande resa i en framtidsbransch och rollen som digital marknadsförare erbjuder stora utvecklingsmöjligheter där du får ta egna initiativ och påverka på riktigt. Är du redo att axla rollen som digital marknadsförare på Econova? Skicka in din ansökan idag då vi använder oss av löpande urval. Om Clevry I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 760 19 49 00. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)
Arbetsgivare
Clevry Sweden AB
Hemsida: https://www.clevry.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Customer Success

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Användarsupport
  • mjukvara
  • Uppsökande försäljning
  • Arbetsledarerfarenhet
  • Kundtjänst
  • Säljsupport
  • administrativt säljstöd

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Head of Customer Success

Bolaget har en AI-produkt som ersätter den manuella prospekteringen helt, så att säljarna kan fokusera på det som är viktigast: stänga deals och dra in pengar. Är ett härligt gäng på 20 personer som gillar att nå mål och ha kul tillsammans.

Vi letar nu efter en erfaren och driven person som kan skala upp vårt Customer Success team ytterligare och hjälpa hela företaget ta nästa steg.

I rollen som Head of Customer Success kommer du att ha ett stort operativt och strategiskt ansvar.

Rollen innefattar:

  • Leda och utveckla vårt växande team av Customer Success Managers.
  • Äga allting relaterat kring renewal och churn.
  • Vara "spindeln i nätet" mellan marknad, sälj och produkt.
  • Ha en portfölj med egna kunder.

För att lyckas i rollen, tror vi att du:

  • Har haft personalansvar i några år.
  • Har ett brinnande intresse kring kundnöjdhet och försäljning.
  • Har något års erfarenhet att ha jobbat med Customer Success med en SaaS-produkt. Gärna i ett snabbt växande företag.
  • Är strukturerad och gillar att sätta skalbara processer.
  • Är driven och kan ta mycket eget ansvar.
  • Är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift. Tredje språk meriterande!
  • Är en positiv människa som alltid kan se möjligheterna i varje situation.
  • Är en ödmjuk team player.

Detta är ett snabbväxande, lönsamt företag och är redo att ta nästa steg i vår utveckling. Det kommer vara en häftig resa och den här rollen kommer vara absolut central för att vi ska nå de målen.


Ansökan

Skicka din ansökan redan idag via länk eller direkt genom [email protected]

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Product Manager to Publicis Sapient // Remote, Germany

Arbetsgivare / Ort: Double AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Produktchef
  • marknadsföring

Om jobbet

We are looking for an experienced Product Manager to join us in building a customer data management platform for a global well-known Automotive brand in Germany ????????


Some of your responsibilities:

- Requirements management

- Operational implementation planning

- Description of the technical requirements to the team

- Technical support of the implementation process

- Execution of product-specific release and documentation obligations

- Alignment of operational product developments with programme strategy

- Appointment preparation and implementation on product-specific topics

- Carrying out regular team retros and following up on agreed workflow optimisations


Your profile

- Experience from similar role in Automotive Sector

- Fluent in English and German

- Thrive in an innovative and collaborative remote environment

- Excellent communication skills in writing and speech

- Experience in coordination and project management

- Digital Marketing background


Skills

Communication

Coordination

Digital Marketing

Project management


interviews are ongoing


Arbetsgivare
Double AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Content Editor to Skanska Group HQ

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Skanska is one of the world's leading construction and project development companies, focused on selected home markets in the Nordic region, Europe and the USA. Supported by global trends in urbanization and demographics, and by being at the forefront in sustainability, Skanska offers competitive solutions for both simple and the most complex assignments, helping to build a sustainable future for customers and communities. The Group has about 32,500 employees. Skanska's sales in 2020 totaled SEK 160 billion. The Communications team at Skanska headquarters in Stockholm Sweden is currently looking for an experienced corporate storyteller to drive and execute global strategic communications for the Skanska Group. The position will be based in Stockholm and you will work towards UK, US, northern and eastern Europe. Job description As a Content Editor you are responsible for being the strategic lead on all written communication, championing the tone of voice of a soon to be launched new brand identity. In addition to this you will need to be able to create communication plans, campaigns and global content; writing, editing as well as leading the creation of visuals, moving imagery and similar based on the communication strategy for both internal and external purposes. Generally, this could involve working with external production agencies and internal stakeholders. Being a Content Editor requires that you secure creative quality material that is on-brand and adheres to guidelines and brings to life communication strategies. You will spend much time working with topics that are close to what is happening in society like areas within sustainability such as climate change. Experience working with thought leadership communications across these topics is beneficial. You will be an active member of the communications team when it comes to planning, development, production and delivery of inspiring content that promotes our values and purpose, used across all channels. You will also create communication material that promotes key initiatives such as business plans, policy and strategy documents, quarterly reports, annual reports, the Annual General Meeting and presentations. Your profile All of us in the team have different communications backgrounds and different skill-sets complementing each other. We are now looking for a strong content editor motivated to develop and contribute to the team. You are a non-prestigious person that work well both independently and as a team member. You are comfortable interacting with senior leadership and working across different levels of the organization. You can prioritize and plan your work, are capable of handling short deadlines and have a natural hands-on approach. Appropriate professional background from a content agency or larger company is required. Experience leading global campaigns from start to finish is beneficial. As you will be responsible for creation, execution and delivery of communications content, you are creative and well organized. You are comfortable in using the more traditional ways of communicating, such as print, web, videos, infographics etc, but you are also creative in challenging and evolving both our channels and the content itself. You have potentially managed social media channels for a large company. You understand communications analytics and are able to derive insights to be used in shaping campaigns and strategies. You are also used to planning resources and budget for planned activities. Overall, you have a good feel for what is good or bad communication at heart. Excellent communications skills, English native level proficiency both verbally and written. Apply now In this recruitment, Skanska is working with Jefferson Wells a ManpowerGroup Company. For more information about the role or the process, you are welcome to contact Recruitment Consultant Sofia Huhta +46 8 452 33 69 or [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.