På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

PR-konsult

PR-konsult

Vill du jobba med medierelationer, lobbying och bidra till en positiv samhällsutveckling, då är kanske yrke PR-konsult heIt rätt för dig. PR-konsult kan också ha andra arbetstitlar, exempelvis PR-strateg, kommunikationskonsult eller campaign manager. 

PR är en förkortning för "Public Relations", som kan översättas från engelskan som omvärldsrelationer. Public relations är främjande åtgärder som syftar till att hantera anseendet för en person, ett varumärke eller en organisation. En roll som campaign manager finns vanligtvis inom politiken, men rollen kan även finnas på större marknadsavdelningar. 

Vanliga arbetsuppgifter är att du hjälper dina uppdragsgivare att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Om du arbetar uteslutande med att påverka politiska beslut kan yrket heta lobbyist eller PA-konsult, dvs public affairs-konsult. 

Framtidsutsikter

Det finns ett överskott av arbetssökande inom informatörsyrket. Konkurrensen har hårdnat på arbetsmarknaden som helhet och väntas bestå under det kommande året. Även på 5-10 års sikt förväntas antalet som söker arbete som informatör överstiga arbetsgivarnas rekryteringsbehov. Det är med andra ord ganska stor konkurrens om jobben för informatörer.

Arbetsplats

PR-konsult kan arbeta på många olika arbetsplatser, t.ex på en kommunikationsbyrå, reklambyrå eller PR-byrå som kundansvarig konsult.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

564 Lediga jobb

Public Affairs - Project Leader

Arbetsgivare / Ort: IKEA of Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
At IKEA, we do things a little different. We think, differently. Act, differently. And work differently as well. We like to break things. Like rules. And then make things. Like music-playing lamps. And beds disguised as sofas. Even plant balls that help us look after our planet. It’s all part of our vision - to create a better everyday life for the many. And it’s been keeping our co-workers going for over 75 years. By 2030, we hope to help millions more look forward to going home. Maybe you can help us? We believe in a glorious future and to meet the needs of the many people we would like to strengthen our PA team. Curious about Public Affairs at IKEA? Please use the link https://youtu.be/IPWphsacjUY Public Affairs seeks to share the IKEA experience and customer life at home with regulators, legislators and opinion-builders and to position IKEA Range & Supply as a trusted, competent and preferred discussion partner around priority topics for the IKEA range. As Project leader for Public Affairs, you will be an important part of strengthening the role of Public Affairs within IKEA of Sweden, Range & Supply. Primarily, this means leading projects related to regulatory issues that impact or could impact our ability to market and sell our products in both existing and new markets, on topics such as circularity, climate, materials, forestry, trade, chemicals, product safety, labelling, due diligence.  The assignment will also include: Lead and manage priority public affairs projects as identified by the business Represent IKEA of Sweden, Range & Supply in external forums Gather and create consensus among internal stakeholders and franchisees Identify and develop trusted relationships with key policy-makers, regulators, standards communities, business associations, and opinion leaders in different parts of the globe. Please send us your application – CV and letter of motivation – in English. Make sure you tell us why you would be a good fit for this role. Please send at the latest 29th September. This is a permanent position located in Älmhult, Sweden. If you have any questions about the role please contact Public Affairs Manager Stina Wallström at +46 708 52 69 39 or if you have any questions about the recruitment process please contact Måns Persson at [email protected] 
Arbetsgivare
IKEA of Sweden AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital marknadsförare till Weibulls

Arbetsgivare / Ort: Clevry Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Marknadsförare

Om jobbet
Om företaget Weibulls är ett av Sveriges absolut mest kända varumärken inom Trädgård och Odling. Weibulls ägs av familjeföretaget Econova. Econova är Nordens ledande företag inom jord- och trädgårdsprodukter och en innovativ aktör inom återvinning och biobränsle. Koncernen Econova omsätter ca 500 MSEK och har cirka 120 anställda i Sverige, Danmark och Norge. Vårt huvudkontor finns i Åby utanför Norrköping. Econova med konsumentvarumärket Weibulls i spetsen utvecklas just nu i snabb takt med en digitalisering, växande e-handel, digitala initiativ och samarbeten. Drivs du av att nå resultat via marknadsföring? Trivs du i en roll där du får arbeta både strategiskt och operativt? Vill du arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken inom trädgård och odling? Då kan det här vara rollen för dig! Din roll Som digital marknadsförare tillhör du marknadsavdelningen bestående av 3 - 4 personer. Du utgår från huvudkontoret i Åby utanför Norrköping men erbjuds möjligheten till flexibelt distansarbete. Rollen som digital marknadsförare är varierad med ett fokus på marknadsföring av Weibulls E-handel och den digitala närvaron i SE och Norden. Weibulls e-handel är en satsning med endast ett drygt år på nacken och du kommer att vara ansvarig för att driva trafik och konvertering. Du kommer också vara ansvarig samt drivande i hur vi ökar vår varumärkesnärvaro via digitala kanaler i övriga Skandinavien. Som digital marknadsförare har du en central och viktig roll i nysatsningen på e-handel och digital marknadsföring. Du kommer vara ansvarig för att driva marknadskampanjer, SOME, SEM och SEO från ax till limpa samt kunna leverera relevanta rapporter och komma med förslag på nya satsningar. Du arbetar datadrivet och utifrån konsumentens behov. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna med fokus på digitala medier. Du har ett par års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter alternativt från andra relevanta roller där du har arbetat med digital marknadsföring. Du bör ha mycket goda kunskaper inom samt tidigare arbetslivserfarenhet av Google Analytics, SEM, SEO, Merchant och Facebook Ad Manager osv. Kunskap inom grafisk design (Indesign, Illustrator etc.) är meriterande. Vi söker dig som är initiativtagande och framåtlutad. Du är van vid att driva projekt och kampanjer och trivs i en roll med många kontaktytor där du arbetar både operativt och strategiskt. Du är kvalitetsmedveten, affärsmässig och är både tydlig och lyhörd i din kommunikation. Givetvis har du en kreativ ådra och ett stort driv att utveckla Econovas E-handel framåt. Vad erbjuder företaget dig Econova är ett familjedrivet bolag i tredje generationen. Stämningen är mycket varm och familjär med ett högt engagemang och driv. Econova står inför en spännande resa i en framtidsbransch och rollen som digital marknadsförare erbjuder stora utvecklingsmöjligheter där du får ta egna initiativ och påverka på riktigt. Är du redo att axla rollen som digital marknadsförare på Econova? Skicka in din ansökan idag då vi använder oss av löpande urval. Om Clevry I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 760 19 49 00. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)
Arbetsgivare
Clevry Sweden AB
Hemsida: https://www.clevry.com
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Head of Customer Success

Arbetsgivare / Ort: Talent & Partner AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast och rörlig lön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-10-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Digital marknadsföring/Onlinemarknadsföring
  • Användarsupport
  • mjukvara
  • Uppsökande försäljning
  • Arbetsledarerfarenhet
  • Kundtjänst
  • Säljsupport
  • administrativt säljstöd

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Talent & Partner AB är ett rekryteringsföretag som representerar högintressanta arbetsplatser som attraherar högpresterande individer. Vi söker dig som vill inleda eller vidareutveckla din karriär med oss och våra kunder. Vi älskar vårt jobb. Vill du också göra det?


Head of Customer Success

Bolaget har en AI-produkt som ersätter den manuella prospekteringen helt, så att säljarna kan fokusera på det som är viktigast: stänga deals och dra in pengar. Är ett härligt gäng på 20 personer som gillar att nå mål och ha kul tillsammans.

Vi letar nu efter en erfaren och driven person som kan skala upp vårt Customer Success team ytterligare och hjälpa hela företaget ta nästa steg.

I rollen som Head of Customer Success kommer du att ha ett stort operativt och strategiskt ansvar.

Rollen innefattar:

  • Leda och utveckla vårt växande team av Customer Success Managers.
  • Äga allting relaterat kring renewal och churn.
  • Vara "spindeln i nätet" mellan marknad, sälj och produkt.
  • Ha en portfölj med egna kunder.

För att lyckas i rollen, tror vi att du:

  • Har haft personalansvar i några år.
  • Har ett brinnande intresse kring kundnöjdhet och försäljning.
  • Har något års erfarenhet att ha jobbat med Customer Success med en SaaS-produkt. Gärna i ett snabbt växande företag.
  • Är strukturerad och gillar att sätta skalbara processer.
  • Är driven och kan ta mycket eget ansvar.
  • Är flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift. Tredje språk meriterande!
  • Är en positiv människa som alltid kan se möjligheterna i varje situation.
  • Är en ödmjuk team player.

Detta är ett snabbväxande, lönsamt företag och är redo att ta nästa steg i vår utveckling. Det kommer vara en häftig resa och den här rollen kommer vara absolut central för att vi ska nå de målen.


Ansökan

Skicka din ansökan redan idag via länk eller direkt genom [email protected]

Arbetsgivare
Talent & Partner AB
Birger Jarlsgatan 8, 5tr
11434 STOCKHOLM
Hemsida: http://www.talentpartner.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Kommunikatör till Kommunals a-kassa

Arbetsgivare / Ort: Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Informatör/Kommunikatör

Färdigheter
Meriterande
  • Layout-Adobe InDesign
  • EPiServer
  • publicerings- och portalverktyg
  • 2D-grafik-Adobe Photoshop
  • Sitevision
  • publicerings- och portalverktyg

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Vill du arbeta i en samhällsnyttig organisation som gör skillnad? Är du en stjärna på kommunikation? Då ska du läsa vidare.

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 600 000 medlemmar. Varje år betalar vi ut ersättning till över 50 000 medlemmar. Vi är tryggheten när du blir av med jobbet. Vi har 8 kontor på olika orter i Sverige och cirka 300 medarbetare.

Om tjänsten

Vi söker nu en kommunikatör med spets inom rörligt material, animering och filmproduktion. Tillsammans med ditt team på kommunikationsenheten ansvarar du för utvecklingen och kommunikationen på bland annat webb och intranät. Din placering kommer att vara på vårt huvudkontor i Stockholm men med flexibilitet att arbeta hemifrån.

Exempel på arbetsuppgifter

Som kommunikatör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, till exempel:

  • skapa innehåll för olika kanaler
  • redigera på webb och intranät
  • enklare layout och grafiska produktioner
  • utveckla hur vi arbetar med kommunikation

Eftersom vi ser att du har spetskompetens inom rörligt material kommer en del av ditt uppdrag bli att tillsammans med vår kompetensutvecklare skapa interna e-kurser.

Om kommunikationsenheten

Vi är en relativt liten enhet men med ett brett uppdrag. Utöver att enheten ansvarar för webb och intranät ger vi råd och stöd i kommunikationsfrågor, arbetar med hållbarhet, klarspråk och till viss del AI. Vi får dessutom ofta uppdrag och projekt där du kan förväntas leda ett uppdrag eller projekt. Du blir en del av ett ambitiöst team på fem personer där man samarbetar och stöttar varandra i det dagliga arbetet.

Din profil

Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av kommunikationsarbete som generalist snarare än specialist. Du tillför värde till organisationen genom din tekniska kompetens och erfarenhet av att producera rörligt material och film. Är du även en fena på att skapa layout och användarvänlig grafisk design kommer du att bli en värdefull tillgång.

För att lyckas i rollen ser vi vidare att du har god erfarenhet av kommunikationsuppgifter på en kommunikationsenhet där du arbetat med helheten. Du är en god skribent och har en förmåga att omvandla komplex information till begripliga texter som är anpassade till mottagaren. Rätt kandidat ser fördelen av att kunna växla mellan strategiskt och operativt arbete.

Dina kvalifikationer

För att bli framgångsrik i rollen har du sannolikt följande kvalifikationer:

  • högskoleutbildning inom media och kommunikation eller likvärdig utbildning,
  • är van vid Adobe Creative Cloud (InDesign, Photoshop, Illustrator och Premier Pro)
  • kunna producera rörligt material
  • ha kunskap i tillgänglighet för digitala kanaler
  • van användare av Sitevision eller motsvarande CMS verktyg.
  • meriterande om du arbetat i Storyline

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter. Känner du igen dig i egenskaper som närvarande, proffsig och handlingskraftig så hör du hemma hos oss. Vidare bör du ha lätt för att skapa kontakt med olika intressenter och upplevs förtroendeingivande. Arbetet som kommunikatör går sällan på rutin, du står i stället ofta inför nya situationer som du behöver ta dig an på ett flexibelt och prestigelöst sätt. Slutligen söker vi dig som är trygg i dig själv, nyfiken och öppen för att testa och tänka nytt.

Det här erbjuder vi

Vi har en mycket god stämning med ett vänligt klimat. Vi bryr oss om våra anställda och ger stort eget ansvar och tillit till alla som jobbar hos oss. Vidare har vi kollektivavtal med Handels och erbjuder följande:

  • 32 dagars semester, 3 fridagar
  • 37,5 h arbetsvecka
  • friskvårdstimme
  • 3500 kr i friskvårdsbidrag
  • massage en gång i månaden


I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som kandidat eller konsult. Vi värnar om din utveckling och framtid och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska personlighetstester.

För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på [email protected] Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Arbetsgivare
Kommunalarbetarnas Arbetslöshetskassa
Barnhusgatan 6
10139 Stockholm
Hemsida: http://www.kommunalsakassa.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Content Editor to Skanska Group HQ

Arbetsgivare / Ort: Experis AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Skanska is one of the world's leading construction and project development companies, focused on selected home markets in the Nordic region, Europe and the USA. Supported by global trends in urbanization and demographics, and by being at the forefront in sustainability, Skanska offers competitive solutions for both simple and the most complex assignments, helping to build a sustainable future for customers and communities. The Group has about 32,500 employees. Skanska's sales in 2020 totaled SEK 160 billion. The Communications team at Skanska headquarters in Stockholm Sweden is currently looking for an experienced corporate storyteller to drive and execute global strategic communications for the Skanska Group. The position will be based in Stockholm and you will work towards UK, US, northern and eastern Europe. Job description As a Content Editor you are responsible for being the strategic lead on all written communication, championing the tone of voice of a soon to be launched new brand identity. In addition to this you will need to be able to create communication plans, campaigns and global content; writing, editing as well as leading the creation of visuals, moving imagery and similar based on the communication strategy for both internal and external purposes. Generally, this could involve working with external production agencies and internal stakeholders. Being a Content Editor requires that you secure creative quality material that is on-brand and adheres to guidelines and brings to life communication strategies. You will spend much time working with topics that are close to what is happening in society like areas within sustainability such as climate change. Experience working with thought leadership communications across these topics is beneficial. You will be an active member of the communications team when it comes to planning, development, production and delivery of inspiring content that promotes our values and purpose, used across all channels. You will also create communication material that promotes key initiatives such as business plans, policy and strategy documents, quarterly reports, annual reports, the Annual General Meeting and presentations. Your profile All of us in the team have different communications backgrounds and different skill-sets complementing each other. We are now looking for a strong content editor motivated to develop and contribute to the team. You are a non-prestigious person that work well both independently and as a team member. You are comfortable interacting with senior leadership and working across different levels of the organization. You can prioritize and plan your work, are capable of handling short deadlines and have a natural hands-on approach. Appropriate professional background from a content agency or larger company is required. Experience leading global campaigns from start to finish is beneficial. As you will be responsible for creation, execution and delivery of communications content, you are creative and well organized. You are comfortable in using the more traditional ways of communicating, such as print, web, videos, infographics etc, but you are also creative in challenging and evolving both our channels and the content itself. You have potentially managed social media channels for a large company. You understand communications analytics and are able to derive insights to be used in shaping campaigns and strategies. You are also used to planning resources and budget for planned activities. Overall, you have a good feel for what is good or bad communication at heart. Excellent communications skills, English native level proficiency both verbally and written. Apply now In this recruitment, Skanska is working with Jefferson Wells a ManpowerGroup Company. For more information about the role or the process, you are welcome to contact Recruitment Consultant Sofia Huhta +46 8 452 33 69 or [email protected]
Arbetsgivare
Experis AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.