På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Schemaläggare

Schemaläggare

Schemaläggare sätter ihop eller "lägger" schemat. Schemaläggare kan ha arbetstitlar som t ex  bemanningsplanerare eller tjänsteplanerare.

Schemaläggare är i grunden administratör och ofta får du vara lite "all-i-allo" på din arbetsplats och lösa diverse olika problem samt hjälpa dina kollegor med andra arbetsuppgifter.

Utbildning

Ingen speciell utbildning krävs. Du blir upplärd på arbetsplatsen av en kollega. Arbetsgivaren kan ställa som ett krav att man har gymnasiekompetens.

Bra grundläggande utbildning finns inom gymnasieskolan på exempelvis Handels- och administrationsprogrammet, inriktning Administrativ service. Motsvarande utbildning kan finnas inom komvux. All form av eftergymnasial utbildning är en fördel.

Tidigare erfarenhet av administrativt arbete är en merit.

Personliga egenskaper

De viktiga personliga egenskaper för dig som schemaläggare är noggrannhet, sunt förnuft, välutvecklade förmågor till logiskt tänkande, att hålla många bollar i luften, stresstålighet, förmågan och viljan att lösa konflikter, flexibilitet och förmåga att snabbt hitta kreativa lösningar på problem som kan uppstå.

Arbetsplats

Schemaläggare kan arbeta på skolorna eller inom andra verksamheter där personal går på schemat, exempelvis inom hemtjänsten, på sjukhus, behandlingshem, inom kriminalvården och inom kundtjänst/callcenter.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

445 Lediga jobb

Erfaren Administratör till Sveriges a-kassor

Arbetsgivare / Ort: Barona Professionals AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Det finns 25 a-kassor i Sverige. Sveriges a-kassor är deras gemensamma service- och intresseorganisation. Det betyder att vi hjälper a-kassorna med bland annat IT-utveckling, utbildning och opinionsbildning. Syftet är att a-kassorna ska kunna administrera arbetslöshetsförsäkringen på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt. 

Nu söker vi en erfaren Administratör för ett vikariat i på ca 6 månader.

Som Administratör inom avdelningen verksamhetsstöd har du ett viktigt uppdrag med många kontaktytor då du kommer att samordna möten mellan kansliet och a-kassor såväl som interna möten.  Du har varierande arbetsuppgifter och har goda möjligheter att påverka ditt arbete.


Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bl a:
  • Att förbereda, administrera och dokumentera möten
  • Att skriva protokoll och minnesanteckningar
  • Att boka in möten, ta in anmälningar och skicka påminnelser
  • Att uppdatera förteckningar
  • Att lägga ut information på intranät och extranät
  • Att agera sekreterare i olika mötesforum
  • Att sköta diarieföring och viss avtalshantering
  • Att vid behov vara backup för vår växel och reception

Är du den vi söker?
  • Genomförd gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av administrativa uppgifter och stor erfarenhet av att föra protokoll/minnesanteckningar
  • Serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull, noggrann och driven
  • Du är också en lugn och organiserad person
  • Mycket goda kunskaper i svenska i såväl språk som i skrift
  • Van att ta ansvar för ditt eget arbete och arbeta mot gemensamma mål

Meriterande
  • Tidigare arbete i MS Sharepoint är starkt meriterande
  • Viss teknisk förståelse
  • God datavana
  • Tidigare erfarenhet inom liknande organisation/myndighet eller som advokatsekreterare

Övrig information

Tjänsten är ett mammavikariat med start i mitten av augusti och minst 6 månader, med eventuell förlängning. Sveriges a-kassor ligger centralt beläget intill Skanstulls tunnelbanestation. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan nu.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] 

Varmt välkommen med din ansökan!


Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

När vi blickar framåt ser vi växande möjligheter och ett större fokus på internationella lösningar. I Sverige har vi under 2019 förvärvat Ageris, AMGA och Prizta och har den långsiktiga planen att bli en marknadsledande aktör samtidigt som vi behåller vår entreprenöriella kultur och framgångsrika specialiseringstrategi.

Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

 
Arbetsgivare
Barona Professionals AB
Hemsida: https://www.sverigesakassor.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Ströms Slott AB i Ljungskile

Arbetsgivare / Ort: Ströms Slott AB / Ljungskile
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Vi på Ströms Slott AB söker nu en vikarierande administrativ assistent för 1 år med start 21 08 10. Vår nuvarande administratör kommer att vara tjänstledig för studier under ett år.

Som administratör hos oss har du en bred och omväxlande roll som stöttar upp där behov finns men dina huvudsakliga arbetsuppgifter är administration av löner, personal och kontakter med olika kommuner.

Du som söker bör ha god dator- samt systemvana. Erfarenhet är meriterande. Vi söker en person som är ansvarstagande, noggrann och strukturerad och har en god samarbetsförmåga.

Vi på Ströms Slott AB driver förskolor och pedagogisk omsorg på flertal platser i landet från Kiruna i norr till Hörby i söder.

Arbetsgivare
Ströms Slott AB
Strandvägen 7
45930 Ljungskile
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Handläggare till flyttprojekt sökes

Arbetsgivare / Ort: Bemannia Kontor AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 månader – upp till 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker nu en erfaren handläggare som tycker det låter spännande att vara med och samordna en flytt av en avdelning. Kan det vara du vi söker? Välkommen att läsa mer nedan. Om uppdraget Vår kund, en statlig myndighet inom jordbruk, söker nu en handläggare till Svalöv. Handläggaren kommer att arbeta på utsädesenheten. Tjänsten är på heltid och beräknas starta den 5/8 2021 och pågå fram till 4/12 2021. Det finns möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att centrera kring den flytt utsädesenheten kommer genomföra under 2022. Som handläggare kommer du att arbeta med att ta fram underlag för utsädesenhetens flyttplanering gällande laboratoriet och kontor. Du kommer även utarbeta förslag för flytt av laboratoriet utifrån olika scenarier och bereda beslutsunderlag samt planera, följa upp och avrapportera förberedelser för flytten. Vidare planerar du, samordnar och följer upp arbetet på enhetens laboratorium samt även granska och handlägga laboratorieärenden, och fatta beslut i enklare ärenden. Övriga arbetsuppgifter som kan förekomma är självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis, att utarbeta beslutsunderlag, planera, handlägga och följa upp ärenden. Samt att avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut samt analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt. Arbetet består av utredande och samordnande karaktär. Dina kvalifikationer - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område - Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt - Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2/8. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00. Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB
Hemsida: https://www.bemannia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Åmåls kommun söker verksamhetssamordnare

Arbetsgivare / Ort: Åmåls kommun
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Är du en person som gillar att ha "många bollar i luften". Då är detta jobbet för dig! Vad erbjuder vi Uppdraget som verksamhetssamordnare erbjuder möjlighet att få ingå i ett team som präglas av nära samarbete med enhetschefer. Uppdraget innebär en roll som spindel i nätet med stort eget ansvar. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Som verksamhetssamordnare utgör du ett administrativt och samordnande stöd till enhetschefer inom stöd och funktion. Du kommer att ansvara för den löpande kompetensförsörjningen genom vakansplanering för verksamheterna vid frånvaro. Enhetscheferna inom stöd och funktion är dina huvudsakliga uppdragsgivare men du har din organisatoriska tillhörighet i enheten för bemanning- och kompetensförsörjning där du har kollegor med liknande arbetsuppgifter. Vem är du Viktiga personliga egenskaper för tjänsten är att du är serviceinriktad och att du sätter stort värde i att ge verksamheten bästa möjliga stöd genom att vara ansvarstagande och strukturerad. För att klara uppdraget behöver du ha förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och ha lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och trivas med att hantera många kontaktytor.  Formella kompetenskrav För detta uppdrag ser vi att du har relevant akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi- och/eller personaladministration eller förvärvad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.  -Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande. Meriterande Goda kunskaper i systemen Medvind och/eller e-Companion. Anställningen Tidsbegränsad anställning på 75 % med start omgående t.om. 31/12-21. Verksamhetssamordnaren är för närvarande placerad vid enheten för bemanning och kompetensförsörjning inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschef vid enheten för bemanning och kompetensförsörjning. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Arbetsgivare
Åmåls kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör till Kretslopp- och Vatten i Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-06-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ assistent

Om jobbet
Har du erfarenhet av kundtjänst, backoffice eller motsvarande? Gillar du en stöttande roll med mycket kundkontakt? Då har vi på Poolia rollen för dig! Vi söker en driven och kundfokuserad administratör till Kretslopp - och Vatten i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september. Tjänsten sträcker sig fram till årsskiftet med god chans till förlängning. Om tjänsten Kretslopp och vatten står inför att återgå till ett nytt normalt läge då pandemin lättar samt att verksamheten håller på med implementering av ett nytt kundsystem. I samband med detta kommer dom under hösten att behöva en resursförstärkning inom Mätarservice. Mätarservice är en del av avdelningen Kundnära tjänster. Enheten hanterar allt praktiskt vad gäller vattenmätare. De köper in vattenmätare, byter dem, läser av, renoverar samt kontrollerar dem i deras ackrediterade kontrollorgan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara; Planera och avisera mätarbyten. Mycket kundkontakter främst via telefon. Hantera självavläsningsunderlag för storkunder. Hantering in/utlämning av brandpoströr. Svarar på taxe- förbruknings- och mätar-frågor. Mindre utredningar kring onormala vattenförbrukningar. Ta de kontakter som behövs internt och externt för att driva sina uppgifter framåt. Ingår i enhetens svarsgrupp, backoffice till kundservice. Hantering av nyckelregister och portkoder. Vem är du? Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och gillar att hjälpa andra. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter genom att planera, organisera och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga och en vilja att hitta lösningar på problem. I övrigt ser vi att du har; Minst gymnasiekompetens, gärna med en teknisk eller administrativ inriktning. Har erfarenhet av planering av servicearbeten, kundservice eller motsvarande. Uttrycker dig väl i svenska både tal och skrift. Van att arbeta i olika IT-system. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Sök rollen redan idag då v kommer gå igenom urvalet löpande men vi planerar att ha intervjuer med relevanta kandidater mellan vecka 31-33 på grund av semester internt.
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.