På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Hotellreceptionist
Spela filmen

Hotellreceptionist

33 Lediga jobb

Hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Hotell och Restaurang Helgeand Wisby AB / Visby
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

Vi behöver utöka vår personalstab med ytterligare en hotellreceptionist med tillträde snarast.

Du kommer att serva våra gäster med in- och utcheck, ta hand om bokningar, ansvara för frukostservering och sköta om hotellet under dina pass. Det ingår även vissa städgöromål.

Arbetstider är 7.30-19.00 uppdelade på två pass.

Vissa pass kan vara ca 5 timmar andra ca 10 timmar.

Du ska ha erfarenhet av receptionsarbete på hotell och ha fyllt 20 år då vi har alkoholservering..

En del pass arbetar du själv. Du måste ha ansvarskänsla, kunna följa rutiner samt kunna hålla ordning och reda på hotellet och de administrativa rutinerna. #jobbjustnu


Du kan tala och skriva engelska och svenska obehindrat.

Kassahantering och administrativa göromål ingår i arbetsuppgifterna.

Vi har kollektivavtal och tillämpar provanställning

Du sänder en personlig ansökan med bifogat CV.

Du anger referenser.

Arbetsgivare
Hotell och Restaurang Helgeand Wisby AB
Norra Kyrkogatan 3-7
62155 Visby
Ansökan
Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionist, vikariat 1år

Arbetsgivare / Ort: Hotell Hallstaberget AB / Sollefteå
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska

Om jobbet

Några minuter från Sollefteå centrum uppe på ett berg ligger Hotell Hallstaberget.

Efter en omfattande renovering och tillbyggnad 2012 kunde hotellet återfå sin forna glans och under hösten 2017 kom det till ytterligare 32st deluxerum med bastu, samt mer utrymme för fler konferensgäster i våra nya konferenslokaler.

Vi söker nu mer personal till vår reception!


Vi söker dig som är:

Glad och positiv och har lätt att möta människor. Du är mogen och trygg i att ta egna beslut, har ett fokus på att lösa problem och göra det lilla extra för våra gäster.

Du kan både jobba ensam och i team med oss i receptionen. Du är strukturerad och noggrann i ditt sätt att jobba. Vi söker dig som är 18 år fyllda. Du måste själv kunna ta dig till arbetet, ingen bussförbindelse finns.

Du pratar och har god förståelse för både svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande:

Tidigare erfarenhet av bokningssytem Techotel Picasso.

Erfarenhet inom Bar & Restaurang

Erfarenhet av jobb inom hotellbranschen.

Möjlighet att vikariera för natttjänst vid behov.


Arbetsuppgifter:

Din huvudsakliga uppgift är att möta gäster, besvara frågor via mail och telefon samt lägga in bokningar.


Arbetstider:

Arbetstider är varierande för- samt eftermiddagspass, vardagar samt varannan helg.


Vi söker någon som kan vikariera med start från November. Inskolning sker enligt överenskommelse.



Intervjuer sker löpande, maila din ansökan direkt!

Arbetsgivare
Hotell Hallstaberget AB
Hallsta
88135 Sollefteå
Hemsida: www.hallstaberget.se
Ansökan
Ansök senast 25 September (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Resepsjonist

Arbetsgivare / Ort: Rauland Skisenter AS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Kassavana
  • Receptionsvana

Om jobbet
Rauland er Telemarks største vinterdestinasjon og Rauland Skisenter er blant de større anleggene i Norge. Vi er et anlegg med fokus på familien og tilbyr nedfarter som passer for alle nivå. Bedriften driver også flere serveringssteder, skiutleie, skiskole, aktiviteter (sommer og vinter), resepsjon og booking av utleiehytter. Rauland Skisenter er et selskap i ekspansjon, og vi kan tilby en spennende arbeidsplass med stadig nye utfordringer. Les mer om oss på www.raulandskisenter.no Rauland Feriesenter er en avdeling i Rauland Skisenter og består av utleie av hytter og leiligheter fordelt på fem lokasjoner. Vi søker en engasjert resepsjonist til sesongen 2020/2021 Rauland Feriesenter er en del av Rauland Skisenter. Rauland Feriesenter formidler utleie av hytter og leiligheter. Resepsjonisten har ofte det første møte med gjesten og er derfor en av våre viktigste ambassadører. I rollen som resepsjonist er kundeservice en stor og viktig del av jobben. Arbeidsoppgaver: - Inn- og utsjekk av gjester, betjene sentralbord og e-post. - Kiosksalg og kassabetjening - Booking av enheter og aktiviteter - Daglig drift av resepsjonen, oppfølging av rutiner. - Annet forefallende arbeid Heltidsstilling desember-april . Stillingen består primært av arbeid på dagtid, men noe kveld vil også forekomme. Arbeid i helger og ferier må påregnes, turnus vill bli satt opp. Du må være over 20 år. Dette forventer vi av deg: Vi søker deg som ønsker å være del av en spennende, variert og til tider hektisk hverdag. Vi ønsker at du er en serviceinnstilt, arbeidsom og stabil person som er vant til å jobbe med gjester. Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig både på et skandinavisk språk og engelsk er viktig. Du er nøyaktig og systematisk i ditt arbeid og i tillegg har du en utpreget «det skulle bare mangle» holdning. Vi kan tilby: - Personalbolig ved behov - En variert, og til tider hektisk hverdag - En spennende arbeidsplass - Produkter vi er stolte av - Lønn etter avtale og tariff - Et godt arbeidsmiljø Behersker et skandinavisk språk skriftlig + muntlig Førerkort klasse B er en stor fordel. Send din søknad til [email protected]
Arbetsgivare
Rauland Skisenter AS
Tel: 004735072300
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionist, Scandic Plaza, Umeå, deltid 20%

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
På Scandic Plaza i Umeå bor våra gäster i avslappnad miljö med utsikt över Umeå Älv, bara några kvarter från gågatans shopping och nöjesliv. De kan strosa på stan, spendera tid i vår relaxavdelning eller avsmaka en god middag på hotellets restaurang. Vi är ett team som jobbar med mycket glädje och engagemang- vi är stolta över vår arbetsplats. Våra medarbetare är vår främsta tillgång: hos oss ska man trivas och utvecklas vidare. Genom ett gott ledarskap och ett gott samarbete mellan avdelningarna skapar vi fantastiska hotellupplevelser till våra gäster. Nu söker vi en receptionist - som trivs med att vara i händelsernas centrum Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen i hotellobbyn. Det gör vi i receptionen på Scandic Plaza, Umeå varje dag. Receptionen är också hotellets nav så att du kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team. Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: - Checka in och ut gäster i vårt system Opera (Scorpio). - Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål. - Svara på frågor från våra gäster. - Bidra till merförsäljning. - Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen. - Ta emot bokningar och hantera fakturor. - Arbeta med kassahantering. Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet. Erfarenheter du tar med och delar med oss - Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. - Goda datakunskaper Information om tjänsten: Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Det här är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Tjänsten omfattar varannan helg, lördag & söndag 15.00 - 23.00. Startdatum så snart som möjligt. Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Plaza, Umeå! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är. BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster. BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet. BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Receptionist & Nattreceptionist till Björkliden/Riksgränsen

Arbetsgivare / Ort: Lapland Resorts AB / Björkliden
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-19
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Välkommen att välkomna! Vi söker dig som tillsammans med oss vill anstränga dig lite extra för att skapa en härlig upplevelse för våra gäster i det vackra och storslagna området runt Björkliden och Riksgränsen. Lapland Resorts är det driftsbolag som driver fjällanläggningarna i Björkliden och Riksgränsen. Björkliden med sin storslagna natur är början på riktiga fjälläventyr för hela familjen. Riksgränsen har Sveriges bästa förutsättningar för freeride och gränslös skidåkning i kombination med en riktigt härlig hotellupplevelse. Välkommen att besöka laplandresorts.se för med information.

Arbetsuppgifter

Våra receptionister arbetar med klassiska receptionsuppgifter som in- och utcheck, telefonväxel, mail, bokning, information till gäster och kassahantering. Receptionen bemannar även lobbybaren med fika- och dryckesservering och kassan i vår lilla matbutik. Du jobbar i hjärtat på hotellet så en viktig del i din tjänst blir att se till så information och samverkan fungerar mellan våra avdelningar. Då vi är på en fjällanläggning krävs flexibilitet och att kunna svara på alla möjliga frågor från gästen, men det lär du dig på plats. Nattreceptionister har utöver ordinarie receptionsuppgifter även en del städrutiner, kontrollrundor och förberedelser inför kommande dag.

Din profil

Vi söker dig som är kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du är van att jobba med gäster och det är självklart för dig att hålla en hög servicenivå och ett gott värdskap. Du löser problem med gästen i fokus. Du tar initiativ och kan jobba självständigt. Du hanterar stora mängder information så det är viktigt att du kan ta in och sortera den, för att förmedla relevant information till gästen. Då gästerna är frågvisa är det viktigt att du är lösningsorienterad och själv kan söka fram relevanta uppgifter vid behov.

Du har tidigare erfarenhet av reception eller bokning inom hotell och/eller konferensbranschen. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i bokningssystemet Picasso eller annat bokningssystem.

Du ska kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform: Säsongsanställning med start i februari, avslut i maj.

Omfattning: 80%

Ort: Björkliden och Riksgränsen. Vi tillhandahåller personalboende.

Sista ansökningsdag: 2020-09-27

Kontaktperson: Joakim Draumann, 0980-64198, [email protected]

Arbetsgivare
Lapland Resorts AB
Björklidenvägen 70
98193 Björkliden
Hemsida: https://laplandresorts.se/
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Receptionist, Scandic Umeå Syd, deltid 20%

Arbetsgivare / Ort: Scandic Hotels AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Nu söker vi en receptionist - som trivs med att vara i händelsernas centrum Efter en lång resa är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar dig välkommen i hotellobbyn. Det gör vi i receptionen på Scandic Umeå Syd varje dag. Receptionen är också hotellets nav så att du kommer att befinna dig i händelsernas centrum. Vi vet inte alltid vilka utmaningar vi kommer att möta under dagen men vi vet att alla avdelningar kommer sluta upp för att lösa dem tillsammans. Vi är ett team. Dina arbetsuppgifter är bland annat följande: - Checka in och ut gäster i vårt system Opera (Scorpio). - Koordinera alla avdelningar för att möta våra gästers önskemål. - Svara på frågor från våra gäster. - Bidra till merförsäljning. - Ta del av och aktivt arbeta mot avdelningsmålen. - Ta emot bokningar och hantera fakturor. - Arbeta med kassahantering. Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet. Erfarenheter du tar med och delar med oss - Du är kvalificerad receptionist eller har erfarenhet från liknande jobb inom servicebranschen. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. - Goda datakunskaper Information om tjänsten: Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Det här är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tillämpar 6 månader provanställning. Tjästen omfattar varannan helg (lördag och söndag 15.00-23.00). Startdatum så snart som möjligt. Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Umeå Syd! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO VÄX I DIN ROLL OCH I ORGANISATIONEN Utvecklas i den riktning du önskar, vilken den än är. BE YOU DU ÄR BLAND VÄNNER Du kan vara dig själv här, det är så vi lyckas ge genuin och personlig service till våra gäster. BE CARING SKAPA RUM FÖR MORGONDAGEN Vi kommer att utmana dig att ta initiativ för att påskynda den positiva globala utvecklingen och bygga denna och framtida generationer som en helhet. BE BOLD KLIV UR DIN KOMFORTZON OCH GÖR SKILLNAD Vi har musklerna att se till att bra initiativ lyfts och nyttjas.
Arbetsgivare
Scandic Hotels AB
Hemsida: https://www.scandichotels.se/
Ansökan
Ansök senast 27 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Kombinerad tjänst Hotellreceptionist/Spaterapeut

Arbetsgivare / Ort: Moriabacken AB / KIVIK
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Hotellreceptionist 50%

Vi söker en engagerad receptionist med flera års erfarenhet.

Förutom dagliga receptionssysslor såsom in och utcheckningar samt bokningar ska du även vara van vid att ta emot konferenser och hantera konferensbokningar. Det är ett extremt stort plus om du dessutom är Spaterapeut i grunden.

Du ska ha mycket god datavana och det är ett krav att om ha erfarenhet av bokningssystemet Jupiter. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Fler språk är en merit. Svenska är vårt arbetsspråk.

Naturligtvis är du enormt stresstålig och strukturerad med god planeringsförmåga, du brinner för värdskap och service och är väldigt flexibel med förmåga att hålla många bollar i luften och samt inga problem med att jobba helg.

En glad och positiv attityd är extremt viktig, så även att kunna arbeta både självständigt och i grupp.


Om detta stämmer in på dig och du dessutom är en person som kan ta stort ansvar, gillar nya utmaningar, är lyhörd och får saker att hända – allt med ett leende på läpparna – då är det du som ska söka.

Arbetsgivare
Moriabacken AB
Moriabacken 22
27730 KIVIK
Hemsida: www.kivikshotell.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Simnab Hotell AB / Linköping
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet

#jobbjustnu

Tjänsten är ett vikariat på 75% fram till 2020-12-23, med möjlighet till fast anställning efter det. Du som söker är minst 20 år, har erfarenhet av eller utbildning i hotell eller restaurang och tycker om varierade arbetsuppgifter. Du tycker om att ge god service och överträffa gästernas förväntningar. Du talar flytande svenska och engelska. Erfarenhet av bokningssystem är meriterande. Då vi är en liten arbetsplats värdesätter vi flexibilitet och möjlighet att kunna hoppa in med kort varsel när någon blir sjuk.

Tjänsten innefattar bland annat receptionsarbete med in- och utcheckning, hantera bokningar, frukostservering, enklare barservering, enklare matservering, tvätt mm.

Arbetsgivare
Simnab Hotell AB
Tullgränd 4
58222 Linköping
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionister

Arbetsgivare / Ort: Arjeplog Hotel Silverhatten AB / Arjeplog
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Hotsoft
  • hotellbokningssystem

Språk
Krav
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska
  • Franska
  • Italienska

Om jobbet

Silver Resort - navet i turism- och biltestverksamheten i Arjeplog är en hotellkedja med fokus på testindustri, konferenser, event och vinterturism. Vårt syfte är att ge våra gäster en helhetsupplevelse med bästa service, det bästa boendet och spännande event. Sommartid är vår camping den naturliga samlingspunkten för fjällvandrare, fiskare och de bilburna besökarna - med utebad, aktiviteter, stugor och campingmöjligheter.


Vi söker personal till vår vintersäsong 20/21.


Receptionist


Som receptionist samverkar du med kollegor från andra avdelningar och sköter det dagliga receptionist-arbetet i enlighet med ledningens och din närmsta chefs direktiv. Ditt arbete är förlagt till receptionen i något av våra hotell, Kraja eller Silverhatten.


I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Hotellreceptionist är Silver Resorts ansikte utåt och har mycket kundkontakt och det är därför viktigt med ett trevligt bemötande.
  • Det är viktigt att kunna samarbeta med hotellets övriga personal.
  • Att kunna koncentrera sig på flera arbetsuppgifter samtidigt.
  • Vissa tider på dagen kan många personer behöva hjälp samtidigt, det är bra att trivas med arbete i högt tempo.


Vem är du?

Du är serviceinriktad, lyhörd och flexibel.

Du som receptionist jobbar med internationella gäster och kollegor därför bör du vara social och ha goda språkkunskaper.

Du är tillmötesgående och har lätt för att anpassa dig till olika situationer som kan uppstå i mötet med gästen.

Du har en välutvecklad förmåga att bemöta kunder och gäster med olika behov och förväntningar. Du hanterar feedback på ett bra och professionellt sätt.


Vi erbjuder

Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete där du har möjlighet till eget ansvar, varierande arbetsuppgifter, personlig utveckling och utbildning anpassad till dig och dina arbetsuppgifter.

Tjänsten är en säsongsanställning under perioden november 2020 till mars 2021. Intervjuer sker löpande. Silver Resort har kollektivavtal och det finns personalboende att hyra.


Detta är ett uppdrag som passar dig som vill upptäcka Sveriges norra del och jobba mot företagskunder med högt ställda förväntningar.


B-körkort är inte ett krav, kan vara bra att ha.


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Arjeplog Hotel Silverhatten AB
Silvervägen 1
93831 Arjeplog
Hemsida: www.silverresort.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

HOTELLRECEPTIONIST TILL ÖVERTORNEÅ

Arbetsgivare / Ort: Hotell & Restaurang Tjänst AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Receptionsvana

Om jobbet
Vi söker Hotellreceptionist Period november 2020 till april 2021 Kompetens Du har lång erfarenhet som receptionist och kan hantera stora gruppbokningar du har vana att arbeta med Bookvisit och citybreak boknings system. du har arbetat med vinterturism och har en positiv inställning. Intresserade tar kontakt med Hans Karlsson via email [email protected]
Arbetsgivare
Hotell & Restaurang Tjänst AB
11479 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Front Office, vårt ansikte utåt!

Arbetsgivare / Ort: Miss Clara Hotel / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Front Office, vårt ansikte utåt! På Miss Clara Hotel är Front Office den viktigaste länken till gästen. Vi anser att vårt ansikte utåt är vår största tillgång. Här ser vi till att gästen får bästa möjliga upplevelse i Stockholm, oavsett om det gäller business eller pleasure. Den höga ambitionen att ge bästa internationella service är även vår största utmaning. Dagligen. Därför söker vi just dig, vår nya stjärna. Du som söker till oss jobbar redan eller har jobbat i hotellbranschen, i något av områdena Guest Service, Front Office, Concierge eller annan avdelning med mycket gästkontakt. Du vill nu utvecklas ytterligare och växa inom branschen. Dagligt receptionsarbete innebär grundläggande uppgifter som in- & utcheck, ta emot reservationer, concierge och administration. Utöver detta arbetar vi uteslutande med att leverera högsta möjliga service i sann Miss Clara anda! Vårt erbjudande: Du kommer arbeta på ett av Stockholms vackraste hotell, i ett team med hög respekt och uppskattning för varandra. Jobba i ett företag-/koncern med högt i tak, där många utvecklingsmöjligheter finns både i Sverige och internationellt. Löpande månadsschema med möjligheter att planera din privata tid. Vara med att hela tiden skapa istället för förvalta. Miss Clara Hotel ingår i Nobis Hospitality Group som är en växande familjeägd koncern. Du ska vara: - En person som vågar visa din personlighet. Ett socialt geni. - Trygg med god självinsikt och intuition. - Motiverad, ödmjuk, målmedveten, drivande och tålmodig. - Tydlig och kommunikativ. - En person med grundinställningen att ingenting är omöjligt. - Kunna läsa av gästers behov och önskemål och reagera på dem intuitivt. - Ha en sann passion för hotellyrket och jobba med människor. - Ha grundläggande kunskaper i Opera. - Ha datavana samt en känsla för organisering och struktur. - Vara villig att jobba kvällstid och helger. Perfekt läge för att utforska Stockholm På Miss Clara bor du i en av Stockholms bäst bevarade Art Nouveau byggnader i hjärtat av innerstaden. Läget, med promenadavstånd till såväl centralstationen, det kungliga slottet liksom ett stort utbud högklassiga restauranger och exklusiv shopping, skapar den idealiska utgångspunkten för att utforska Stockholm. Flickskolan har återuppstått som designhotell signerad Gert Wingårdh. Vårt hotell, ursprungligen uppförd som flickskolan Ateneum år 1910, har under ledning av den världsberömda arkitekten Gert Wingårdhs knivskarpa precision återuppstått till ett unikt designhotell där Art Nouveau historik omsorgsfullt kombinerats med tidlös skandinavisk design. Hotellets 92 välplanerade och personliga rum och sviter andas en varm känsla av modern exklusivitet och funktionalitet. Varmt välkommen till oss!
Arbetsgivare
Miss Clara Hotel
Sveavägen 48
11134 STOCKHOLM
Tel: 08-4406700
Ansökan
Ansök senast 30 September (7 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Hornavan Hotell AB / ARJEPLOG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Tyska

Om jobbet

Nu söker vi en ny medarbetare till vår reception!


Vi söker dig som haren stor servicekänsla och tycker om att sprida glädje bland både gäster och övriga medarbetare. För att passa i vår reception behöver du vara noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Du är serviceinriktad och ger alltid våra gäster ett korrekt och positivt bemötande. Det är viktigt att du har förmågan att bjuda på ett leende, även i stressade situationer. Du behöver också ha data- och kassavana. Språkkunskaper och kunskap om närområdet är meriterande.


Som receptionist jobbar du med gäst mottagning, in- och utcheckning, bokning av hotell, informationsservice till våra gäster samt kassahantering. Du arbetar även i vår lobbybar. I alla våra tjänster ingår det att man vid högt tryck kan få rycka in där det behövs och du kan därför även få arbetsuppgifter inom andra områden. Vi har varierad arbetstid både dagar, kvällar och helger.

Arbetsgivare
Hornavan Hotell AB
VÄSTRA SKEPPSHOLMEN 3
93090 ARJEPLOG
Hemsida: https://sv.hornavanhotell.se/
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionist

Arbetsgivare / Ort: Storhogna Högfjällshotell och Spa AB / KLÖVSJÖ
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Storhogna Högfjällshotell & Spa i Vemdalen är en unik fjällanläggning med fjällupplevelser året runt i en fantastisk miljö! Vi erbjuder en härlig arbetsplats med möjlighet till en vintersäsong i backen eller i spåret och en sommarsäsong med vandring, cykling eller någon annan fartfylld aktivitet. Nära till fjället men även till Klövsjö, Vemdalen och 11 mil från Östersund.

Tycker du om att leverera fantastisk gästservice? Tycker du om att bo och verka i vacker fjällmiljö? Då är du välkommen med din ansökan till oss på Storhogna Högfjällshotell och Spa! Vi är ett genuint högfjällshotell med stort utbud - det är vår styrka. Din styrka skall vara att förmedla vår känsla till gamla och nya gäster!

Tjänsten som receptionist innefattar sedvanligt arbetsuppgifter så som in- och utcheckning, telefonkontakt, mailkontakt, offerter, bekräftelser, uppföljning och fokus på gästkontakt och gästservice

Vi tror att du:

  • Älskar kontakt med människor och brinner för gästservice och försäljning
  • Har mer än 2 års erfarenhet av receptionsarbete
  • Är initiativrik och möjlighetsorienterad
  • Gillar att göra affärer och har förmåga att gå på avslut
  • Har uthållighet och är säljdrivande
  • Har erfarenhet från event-, hotell- eller konferensbranschen
  • Är van att arbeta självständigt och att ta ansvar

Våra ledord är omtänksam, ansvarstagande och serviceglad och du behöver kunna identifiera dig med de orden!

· Personalboende finns

· Vi har kollektivavtal

· Vi har fina personalförmåner med gym, pool, skiduthyrning, rabatterade priser på mat, spa och shop!

· Vi tror att du gillar fjället om du ska trivas hos oss!

Vi söker dig som vill jobba:

· Vintersäsongen 2020/2021, cirka 14 december 2020 – 18 april 2021

· Jul, nyår, sport och påsklov

Anställningsgrad: 50-75%

Antal tjänster: 2

Varmt välkommen med frågor och ansökan till: Receptionschef Helena Ståhlbrandt [email protected]

Arbetsgivare
Storhogna Högfjällshotell och Spa AB
STORHOGNA
84092 KLÖVSJÖ
Hemsida: http://www.storhogna.se
Ansökan
Ansök senast 1 October (8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Hotellmedarbetare till Klimpfjäll vintersäsongen 2021

Arbetsgivare / Ort: Pointpeople AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 3 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-07
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Klimpfjäll är en liten fjällby i Södra Lappland och Västerbotten. Byn ligger uppe i nordvästra hörnet av Västerbotten, endast några mil från den jämtländska och norska gränsen. Klimpfjäll erbjuder vintertid ett skidsystem med 20 nerfarten, skoterleder och friområden för skoter samt sommartid en enastående fjällmiljö för dig som gillar att vandra, fiska och uppleva fjällen på riktigt! Hotell Klimpfjäll driver hotell, stugby och skidanläggningen Klimpfjäll Skicenter. www.klimpfjall.se Vi söker nu både dig som vill jobba vintersäsongen 2021 med uppstart kring årsskiftet men också dig som långsiktigt vill jobba med oss i Klimpfjäll. Vi letar efter dig som älskar fjällen, brinner för gästservice och vill vara en del av ett härligt gäng! Vi söker medarbetare på olika nivåer! Oavsett om du har mindre erfarenhet eller är en senior avdelningsledare är du välkommen med din ansökan! Housekeeping Inom Housekeeping arbetar du med städning av både hotellrum, stugor samt våra allmänytor. Här har du möjlighet att själv bidra och skapa ett inbjudande hotell som våra gäster vill återvända till. Vi söker dig som sätter gästupplevelsen i fokus. Du är ansvarstagande och självgående samt har en känsla för detaljerna som gör det lilla extra! Meriterande är tidigare erfarenhet inom housekeeping. Minimum ålder 18 år. B-körkort är ett krav. Reception Inom receptionen arbetar du med in- och utcheckning av våra gäster men också med gästservice och information till våra gäster. I receptionen är du vårt ansikte utåt och vi söker dig som sätter gästupplevelsen i fokus. Vi värdesätter att du har rätt inställning, hög energinivå och gillar att ha många bollar i luften. Du är också ansvarstagande och självgående. Meriterande är tidigare erfarenhet inom hotellreception eller annan serviceroll. Vi ser också gärna att du har en god datavana samt arbetat i något kassa- och bokningssystem. Minimum ålder 18 år. B-körkort är ett krav. Vår vintersäsong sträcker sig till mitten av april men för rätt person finns det mycket goda möjligheter till förlängning över sommarsäsongen inom andra områden. Personalboende erbjuds men du bör vara beredd på att dela rum med dina kollegor! Vårt personalboende finns i Villa Heidelberg (länk) som ligger 5 min promenad från hotellet och skidanläggningen. Samtliga tjänster är schemalagda och omfattar både kvällar och helger. Tjänsterna avser heltid men även deltid kan diskuteras utifrån önskemål. Lön enligt avtal. Anställningen startas med introduktionsdagar och internutbildning tillsammans med dina kollegor. Vi arbetar för att tillsammans skapa en oförglömlig gästupplevelse. Vi hugger i när och där det behövs! Vi värdesätter dig som har en vilja och ambition att jobba över avdelningsgränserna! Låter detta lockande? Välkommen med din ansökan senast den 30 sept. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering. För ytterligare frågor kontakta: [email protected]
Arbetsgivare
Pointpeople AB
Ansökan
Ansök senast 3 October (10 dagar kvar)

Ansök här

Hotellreceptionist-Extra till First Hotel Brommaplan

Arbetsgivare / Ort: Nya Flyghotellet Brommaplan AB / Bromma
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Färdigheter
Krav
  • Receptionsvana
Meriterande
  • Frukostbuffé

Språk
Krav
  • Engelska
  • Svenska

Om jobbet

First Hotel Brommaplan, fd. Flyghotellet är ett 3 - stjärnigt privatägt hotell med 68 rum som har ett perfekt läge om du skall besöka Stockholm.

Brommaplans tunnelbanestation ligger ca 200 meter från hotellet och du tar dig snabbt och enkelt dit du vill i Stockholm.

Vi siktar på att bli ett utav Västra Stockholms bästa hotell för affärsresenärer, det är utan tvekan vår personal som utmärker oss och vi letar nu efter ytterligare en stjärna till vårt team!

Sedan vi tog över 2016 så har fokus legat uteslutande på förbättring och utveckling och det är nu resultaten börjar visa sig. Vi vann utmärkelsen- Franchise Hotel of the Year 2018 på kedjenivå.


Vi söker dig som vill jobba extra hos oss som hotellreceptionist, några vardagar samt varannan helg. För rätt person kan det utveckla sig till ett heltidsvikariat på 12 månader då vi har en kollega som kommer gå på mammaledighet.


Du:

* Har ett välkomnande leende och älskar att välkomna våra gäster, allt för att ge dom en så bra start som möjligt på vistelsen!

* Är noggrann, snabb o strukturerad.

* Trivs med att vara behjälplig genom att besvara våra gästers frågor och funderingar, boka in bokningar, svara i telefon och mail mm.

* Har mycket god datorvana.

* Är en person som klarar av att hålla många bollar i luften och som alltid vill överträffa våra gäster förväntningar!

* Sköter om frukostbuffén, då receptionen i nuläget tar hand om buffén, förbereder på em-pass och är frukostvärd på fm-pass

* Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, övriga språk är meriterande.

* Har tidigare erfarenhet ifrån arbetet som hotellreceptionist.

Du arbetar antingen 05:45-14:00 eller 13:45-22:00. Du är schemalagd varannan helg.


Vi arbetar i bokningssystemet Stayntouch/ Rover med Travelclick som CRS.


* Vara glad och trevlig

* Bokningar, in/utcheck, besvara telefon och mail

* Kassahantering, betalningar, fakturering

* Hålla receptionisområdet rent & prydligt.

* Bistå våra gäster med information om området, utflyktstips, boka taxi, vägbeskrivningar osv.

* Div. administrativa sysslor

* Du håller rent och snyggt runtomkring dig, det ingår även rengöring av frukostmatsal samt receptionsområdet

Arbetsgivare
Nya Flyghotellet Brommaplan AB
Kvarnbacksvägen, 135
16874 Bromma
Hemsida: http://www.firsthotels.se/brommaplan
Ansökan
Ansök senast 4 October (11 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

ICEHOTEL – vi söker receptionister

Arbetsgivare / Ort: Icehotel AB / JUKKASJÄRVI
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 October (13 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Ta chansen att jobba på ett av Sveriges internationellt mest kända hotell, ICEHOTEL. Vi är ett årligt och världsunikt konstprojekt av snö och is från Torne älv. Vi erbjuder även en mängd spännande aktiviteter som hundspann, skoterturer, norrskensturer och isskulptering som ger våra gäster en upplevelse utöver det vanliga och självklart oförglömliga matupplevelser.

Vi söker nu receptionister inför säsongen 20/21.

Din personlighet. Ditt och dina kollegors arbete. Tillsammans skapar vi unika upplevelser för våra många gäster som kommer från alla världens hörn.

Verksamheten består av både traditionella hotellrum och stugor, vårt ikoniska ICEHOTEL byggt av is och snö som vi öppnar i mitten av december varje år samt vårt året runt öppna 365, både ett hotell och en konsthall som även innehåller vår ikoniska ICEBAR.

Som receptionist hos oss ansvarar du för in och utcheckning av gäster i varmt boende men även våra kalla rum i ishotellet, försäljning av aktiviteter och varor i vår shop och guidning i ishotellet men det allra viktigaste är självklart att ta hand om våra gäster och se till att de får en fin vistelse.

Du får gärna ha ett par års erfarenhet av arbete i reception och goda kunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper är meriterande.

Vi möter varje gäst med omtänksamhet och ger våra gäster en magisk upplevelse. I varje möte med gästen skapar du något unikt. Något utöver det vanliga som gör att vi överträffar våra gästers förväntan. Det som gör vistelsen till mer än ett besök, till en upplevelse.

Rekryteringen sker löpande så sänd gärna din ansökan idag.

Arbetstid: Heltid eller deltid

Säsongsanställning: September/Oktober – Mars/April 2021

Arbetsgivare
Icehotel AB
MARKNADSVÄGEN 63
98191 JUKKASJÄRVI
Hemsida: www.icehotel.com
Ansökan
Ansök senast 6 October (13 dagar kvar)

Ansök här

Hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Hotel Rusthållargården AB / Arild
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 October (15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Hotel Rusthållargården är en hotell- och konferensanläggning, belägen i Arild på natursköna Kullaberg med verksamhet året om.

Anläggningen har 60 hotellrum, 6 konferenslokaler och restaurangkapacitet för ca 200 gäster samt spa.

Vill du jobba i fantastiska omgivningar, i en familjeägd organisation där våra värdeord är omtanke, personligt, äkta och kvalitet?

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbete på hotellanläggning alternativt receptionsarbete i annan verksamhet.


Du är en social och utåtriktad person som brinner för gästservice. Arbetsuppgifterna består både av hantering av bokningar via telefon och mail för våra privata gäster samt att ta hand om våra hotell- och konferensgäster på plats: In- och utcheckning, konferensservice samt barservering kvällstid.


Du trivs i en arbetssituation där det förekommer både administrativa receptionsuppgifter såväl som gästservice. Vidare är du stresstålig, noggrann, ansvarstagande samt har en förmåga att arbeta självständigt.


Arbetstiderna är schemalagda med tiderna 07.00-15.00 alt. 15.00-23.00 och inkluderar helger.


Du kommer att ingå i ett team av hotellreceptionister, nattportierer samt bokning. Närmsta chef är receptionschef.


Tjänsten är en heltid alt. deltidstjänst. Vi kräver tidigare erfarenhet från arbete i hotellreception.


Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Arbetsgivare
Hotel Rusthållargården AB
Stora vägen 26
26373 Arild
Hemsida: http://www.rusthallargarden.se
Ansökan
Ansök senast 8 October (15 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Är du vår nya nattuggla i receptionen?

Arbetsgivare / Ort: A Hotell i Uppsala AB / Uppsala
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 10 October (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Om arbetsgivaren

Uppsalas största hotell med närhet till idrottsarenor och E4:an. Arenahotellet är det naturliga valet för alla som älskar att röra på sig och leva lite nyttigare, från evenemangsbesökare och idrottsföreningar till företag. Hos oss kan du kombinera hotellvistelse och konferens med aktiviteter som håller igång kroppen!


Nattreceptionist 80 %


Vill du vara med på vår resa? Då är det den rätta utmaningen för dig. 80% tillsvidaretjänst på nattetid. Schema: Jobba 7 nätter och vara ledig 7 nätter.


Är du vår nya nattuggla i receptionen?


Du är en person som gillar god service med en personlig touch, därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet. Du behöver även känna dig trygg i ensamarbete då du kommer att vara själv vaken under nattens timmar på hotellet. Din roll är otroligt viktigt då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Receptionist hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:


  • Ansvara för driften och säkerheten i reception under ditt pass
  • Utföra en del administrativa uppgifter
  • Ta emot bokningar via telefon och mail
  • In - och utcheckning
  • Merförsäljning och kassahantering
  • Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål varje dag
  • Stötta andra avdelningar vid behov
  • Hålla lobbyn och restaurangen ren och snygg under ditt pass,


Krav

  • Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Goda datakunskaper


Meriterande

  • Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
  • Hotell och restauranglinje på gymnasienivå eller liknande
  • Erfarenhet av hotellsystemet Jupiter


Arbetsgivare
A Hotell i Uppsala AB
Edith Södergrans Gata 6
75460 Uppsala
Hemsida: https://arenahotellet.se/

Bokningsansvarig

Arbetsgivare / Ort: Green Hotel AB / Tällberg
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 11 October (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-11
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Green Hotel är en inspirerande mötesplats för besökare från hela världen beläget i Tällberg med fantastisk utsikt över Siljan och Dalarnas blånande berg.


”Green Hotel är en plats för människor, möten och rekreation. Omsorg och medvetenhet i allt driver oss och är något som vi har förstått att våra gäster uppskattar. Liksom vår kombination av tradition och nytänkande.”

Vi ser fördelar med alla åldrar, kön och nationaliteter – är du nyfiken, juste och tycker om att jobba så kan du vara den vi söker – kontakta oss!

Det är även viktigt för oss att du är handlingskraftig och strukturerad. Du som söker ska vara intresserad av människor och uppskatta lagarbete där alla jobbar för varandra. Har du de här egenskaperna lovar vi att du kommer att utvecklas hos oss. Både på ett professionellt och ett personligt plan.

Meriterande är om du har erfarenhet av hotellboknings system och bokningstjäster.

Det är utmärkt utbildning för den som vill vidare i branschen och vill lära sig mycket.

Vår reception är bemannad måndag till söndag 7-23. Vi är stolta över att ha väldigt nöjda gäster på Green Hotel (se gärna TripAdvisor) och därmed är gästbemötande en av dina viktiga arbetsuppgifter. Bokning, fakturering, kommunikation, försäljning är några av de arbetsuppgifter som ingår.

Hoppas vi har fångat ditt intresse och det är just du som söker!

Vi erbjuder dessutom bostad i naturskön miljö.


Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Green Hotel AB
Ovabacksgattu 17
79370 Tällberg
Hemsida: http://www.greenhotel.se
Ansökan
Ansök senast 11 October (18 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Natt receptionist

Arbetsgivare / Ort: Hotel City Gävle AB / Gävle
Omfattning / Varaktighet:
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 14 October (21 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Hotsoft
  • hotellbokningssystem

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Best Western Hotel City Gävle är ett trivsamt hotell i absolut bästa cityläge intill Gallerian Nian och Stortorget. Hotellet har 100 fräscha rum som alla har kabel-TV, internet, dusch och toalett. I hotellet finns även konferenslokaler, restaurang, bar.

Vi söker en receptionist, som tycker det är roligt och är van vid att hantera dagliga möten och situationer med människor.

Du ska ha fyllt 20 år, ha god organisatorisk förmåga och är duktig på använda olika datorprogram. Meriterande om du tidigare arbetat inom hotell eller har haft någon annan form av nattjänst.

Vår hotellreception är bemannad dygnet runt, så vi ser att du är flexibel med såväl arbetstider som arbetsuppgifter. Arbetstiden är förlagd kvällar och nätter och tjänsten är till att börja med extra vid behov. I receptionsarbetet ingår även till en mindre del att servera samt hålla rent i vår lobbyrestaurang.

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Hotel City Gävle AB
Nygatan 8
80320 Gävle
Ansökan
Ansök senast 14 October (21 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionist sökes med tillträde omgående!

Arbetsgivare / Ort: Vadstena Klosterhotell AB / VADSTENA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 October (1 månad 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Vi har fullt upp på hotellet framöver och måste nu stärka upp med ytterligare en härlig person som vill ge våra gäster ett varmt välkomnande. Klosterhotellet är en oas för både privat och affärsresande och erbjuder en oslagbar kombination av natur, gourmet, kultur, spa och historiska upplevelser vid Vätterns strand.

Är du en positiv och serviceinriktad person med kunskap om bokning och receptionsarbete har vi en fantastisk arbetsplats att erbjuda dig! Vadstena är rikt på historia, kulturella aktiviteter och naturupplevelser, en perfekt arena för en avkopplande vistelse. Klostret har anor från medeltiden och bjuder intill spännande upplevelser där du blir den första våra gäster möter. Med en positiv attityd servar du med kunskap om våra omgivningar, sevärdheter, merförsäljning av våra olika aktiviteter på hotellet -och inte minst, ser till att våra gäster trivs. Att du gör det lilla extra är viktigt för oss och vi lägger stor vikt vid personligheten när vi väljer personal. Med många bollar i luften, mycket gäster och ett stort utbud av aktiviteter är det mycket att sätta sig in i, så det är bra om du har några års erfarenhet av arbetslivet.

Tjänsten är på 75-100%, och vi tillsätter tjänsten när vi hittat rätt person, intervjuer sker löpande. Läs mer om hotellet på vår hemsida: www.klosterhotel.se

Maila frågor och ansökning till vår hotellchef Kim: [email protected]

#jobbjustnu

Arbetsgivare
Vadstena Klosterhotell AB
Lassaretsgatan 5
59230 VADSTENA
Hemsida: www.klosterhotel.se
Ansökan
Ansök senast 25 October (1 månad 2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionister Vintersäsongen 20/21

Arbetsgivare / Ort: Nordic Choice Commercial Services AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (1 månad 7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
RECEPTIONIST - Vintersäsongen 2020/2021 “Allt började som en visionär tanke om att skapa något som aldrig tidigare gjorts i Sverige” - Peter Bohlin arkitekt. Copperhill Mountain Lodge är ett unikt designhotell av internationell toppklass. Vårt största uppdrag här är att ge våra gäster ett varmt och innerligt värdskap, att leverera en unik upplevelse i vår unika miljö. Vi söker nu medarbetare som är lika engagerade i våra gästers upplevelser som vi är. Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt team under vintersäsongen 2020/2021 Vi har många mål som vi vill uppnå på vårt hotell. Två är viktigare än alla andra: Att vi trivs på jobbet och att våra gäster trivs med oss. Trivs vi kommer våra gäster att märka det och trivas de också. Vi som jobbar här vi är “sköna proffs”. Vi är proffs på det vi gör och vi är proffs i våra yrkesroller. Vi är pålästa och om vi inte kan svaret tar vi reda på det. Vi bjuder på oss själva och tar alltid hand om varandra på ett fint och genuint sätt. Vi är trevliga på riktigt och har nöjda gäster och kollegor som vårt största fokus. Vi söker dig med känsla för värdskap och hög arbetsmoral. Du är positiv, kreativ och ansvarsfull med stort engagemang för människor och service. Du har god social kompetens och du har ett genuint intresse för människor, service, mat och dryck. Du talar svenska flytande och behärskar engelska i både tal och skrift Du har någon eller flera av dessa kvalifikationer och erfarenheter: • Ca 2-3 års erfarenhet från arbete i hotellreception • Avslutad utbildning inom hotell/restaurang. • Goda kunskaper inom bokning, gästservice, hotellbokningssystem Varaktighet: Heltid och/eller deltid. Säsongsanställning under perioden 13 december till slutet av april med chans till förlängning Boende: Boende finns att hyra i vårt personalboende Arbetstider: Varierande dag/kväll samt helger. Lön: Efter överenskommelse. Tillträde: Början av december. Intervjuer sker löpande Tänk på: Att hotellet ligger 8 km från Åre by, högst upp i Björnens skidområde. Körkort och bil är en förutsättning (om du inte bor i vårt personalboende eller i närheten av hotellet) Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, se länk för att lämna in din ansökan Vid frågor: Hotellchef Louise Mackegård Evensen, [email protected]
Arbetsgivare
Nordic Choice Commercial Services AB
Ansökan
Ansök senast 30 October (1 månad 7 dagar kvar)

Ansök här

Receptionister Vintersäsongen 20/21

Arbetsgivare / Ort: Nordic Choice Commercial Services AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 October (1 månad 7 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
RECEPTIONIST - Vintersäsongen 2020/2021 “Allt började som en visionär tanke om att skapa något som aldrig tidigare gjorts i Sverige” - Peter Bohlin arkitekt. Copperhill Mountain Lodge är ett unikt designhotell av internationell toppklass. Vårt största uppdrag här är att ge våra gäster ett varmt och innerligt värdskap, att leverera en unik upplevelse i vår unika miljö. Vi söker nu medarbetare som är lika engagerade i våra gästers upplevelser som vi är. Vi hoppas att just du vill bli en del av vårt team under vintersäsongen 2020/2021 Vi har många mål som vi vill uppnå på vårt hotell. Två är viktigare än alla andra: Att vi trivs på jobbet och att våra gäster trivs med oss. Trivs vi kommer våra gäster att märka det och trivas de också. Vi som jobbar här vi är “sköna proffs”. Vi är proffs på det vi gör och vi är proffs i våra yrkesroller. Vi är pålästa och om vi inte kan svaret tar vi reda på det. Vi bjuder på oss själva och tar alltid hand om varandra på ett fint och genuint sätt. Vi är trevliga på riktigt och har nöjda gäster och kollegor som vårt största fokus. Vi söker dig med känsla för värdskap och hög arbetsmoral. Du är positiv, kreativ och ansvarsfull med stort engagemang för människor och service. Du har god social kompetens och du har ett genuint intresse för människor, service, mat och dryck. Du talar svenska flytande och behärskar engelska i både tal och skrift Du har någon eller flera av dessa kvalifikationer och erfarenheter: • Ca 2-3 års erfarenhet från arbete i hotellreception • Avslutad utbildning inom hotell/restaurang. • Goda kunskaper inom bokning, gästservice, hotellbokningssystem Varaktighet: Heltid och/eller deltid. Säsongsanställning under perioden 13 december till slutet av april med chans till förlängning Boende: Boende finns att hyra i vårt personalboende Arbetstider: Varierande dag/kväll samt helger. Lön: Efter överenskommelse. Tillträde: Början av december. Intervjuer sker löpande Tänk på: Att hotellet ligger 8 km från Åre by, högst upp i Björnens skidområde. Körkort och bil är en förutsättning (om du inte bor i vårt personalboende eller i närheten av hotellet) Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, se länk för att lämna in din ansökan Vid frågor: Hotellchef Louise Mackegård Evensen, [email protected]
Arbetsgivare
Nordic Choice Commercial Services AB
Ansökan
Ansök senast 30 October (1 månad 7 dagar kvar)

Ansök här

Erfaren hotellreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Fridhemsplan Hotell AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 October (1 månad 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-05-12
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Färdigheter
Krav
  • Receptionsvana
Meriterande
  • Hotsoft
  • hotellbokningssystem

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Fridhemsplan Hotell är ett prisvärt kvalitetsboende i centrala Stockholm. Hotellet har 221 rum och ett stort utbud av rumskategorier, från budgetrum utan fönster till större sviter.


Vi söker en hotellreceptionist med god känsla för service. Vi ser att du har minst 1 års erfarenhet av arbete med hotellbokningssystem. Kunskaper inom HotSoft specifikt är ett stort plus. Du är noggrann och ambitiös i ditt arbete och sätter en ära i att våra hotellgäster alltid kommer först. Din inställning är att ingenting är omöjligt.


Arbetet innefattar ordinarie arbetsuppgifter som hotellreceptionist så som in- och utcheckning, bokningar via mail och telefon samt hjälpa gästerna med deras önskemål. Då vi jobbar i en liten arbetsgrupp är samarbetsförmågan viktig. Vi satsar på långvarig personal och anställning för en kortare period, mindre än 1 år, är ej aktuellt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande. Arbetstiderna är varierande och både kvällar samt helger ingår.


Intervjuer sker löpande och platsen kan därför tillsättas före sista ansökningsdagen.

Vi tar emot ditt CV med bild på [email protected]

Arbetsgivare
Fridhemsplan Hotell AB
SANKT ERIKSGATAN 20
11239 STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 31 October (1 månad 8 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Servicemedarbeider til våre ski resepsjoner og ski utleier. SkiGeilo

Arbetsgivare / Ort: Geilo Skisenter AS
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (1 månad 9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Färdigheter
Meriterande
  • Kassavana

Om jobbet
Vi søker etter utadvendte servicemedarbeidere til våre skiresepsjoner, vintersesongen 2020/2021. Som servicemedarbeider i våre 3 skiresepsjoner er du vårt ansikt utad og vil sørge for å gi våre gjester den beste alpinopplevelsen. ++Jobben som servicemedarbeider går ut på:++ Kassehåndtering Utleie/innlevering av skiutstyr Klargjøring av forhåndsbestilt utstyr Selge skipass og skiskole Service og informasjon til våre gjester Rydde og holde orden ++Vi ser etter deg som er:++ Blid og utadvendt Selvgående Trives i et hektisk og travelt arbeidsmiljø God til å samarbeide og har høy arbeidskapasitet ++Kvalifikasjoner:++ Beherske minst ett skandinavisk språk God dataforståelse Erfaring med gjestehåndtering ++Vi tilbyr:++ Timelønn etter avtale Gratis skipass i arbeidsperioden Vi oppfordrer alle søkere til å lage en video-CV etter instruksjonsvideo fra Cvideo. Vi lærer deg enda bedre å kjenne og du får muligheten til å kommunisere rikere enn bare ord og bokstaver. Gleder oss uansett til å høre fra deg!
Arbetsgivare
Geilo Skisenter AS
Ansökan
Ansök senast 1 November (1 månad 9 dagar kvar)

Ansök här

Receptionist Bosch WTC

Arbetsgivare / Ort: Bkp Gmbh Sweden Filial / Arjeplog
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 November (1 månad 9 dagar kvar)
Publicerad: 2020-06-23
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska
Meriterande
  • Spanska
  • Franska
  • Tyska

Om jobbet

OM OSS:

BKP GmbH Sweden Filial fungerar som en lokal servicepartner åt Bosch som genomför biltester i kallt klimat i Arjeplog. BKP har i uppdrag att sköta drift och underhåll av Bosch vintertestanläggning på Vaitoudden som ligger 10km utanför Arjeplog, samt bistå med den service som krävs för att kunna genomföra en lyckad testverksamhet med allt från banpreparering och snöröjning till event och researrangemang, receptionsarbete, städ mm.

OM DIG:

Vi söker dig som har receptionsvana eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som på många andra ställen är receptionen spindeln i nätet, du ska alltså ha lätt för att samarbeta samt att arbeta självständigt. Du förstår vikten av att hålla en hög servicegrad och det krävs att du har social kompetens, är tillmötesgående och även trevlig & naturlig i ditt bemötande. Du ska vara lugn, uppmärksam och organiserad. Som person trivs du i föränderliga miljöer och är snabb på att hantera oplanerade situationer.

Vi förutsätter att du behärskar MS Office samt är beredd att lära dig övriga verksamhetsbaserade datorprogram som används på avdelningen.

Eftersom våra kunder kommer från hela världen så är mycket goda kunskaper i engelska ett krav.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

· Bokning/registrering av gäster

· Incheckning/utcheckning

· Bokning av mötesrum och garage

· Hantering av telefonväxel och mail

· Ha hand om post och budmottagning

· Administrativa uppgifter

· Kassahantering/Kiosk

Anställningsvillkor:

Säsongsanställning - återkommande.

Tillträde: November/december 2020 - Mars 2021 eller efter överenskommelse.

Schemalagd arbetstid. Morgon, kväll och helgsarbete

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetsgivare
Bkp Gmbh Sweden Filial
Vaitoudden 1
93894 Arjeplog
Ansökan
Ansök senast 1 November (1 månad 9 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Reception Vålådalens Fjällstation

Arbetsgivare / Ort: Vålådalens Fjällstation AB / VÅLÅDALEN
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 November (1 månad 10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Hotellreceptionist

Språk
Krav
  • Svenska
Meriterande
  • Engelska
  • Norska

Om jobbet

Vi söker receptionister inför vintern 20/21, säsongen sträcker sig från december till april

Tjänsten är 75% med varierande arbetstider.

Personalboende och måltider finns samt arbetskläder tillhandahålles. Avtalsenliga löner.


Vi söker friluftsintresserade medarbetare med flexibilitet och eget ansvarstagande.

Vi är ett sammansvetsat team där vi hjälper varandra och sätter gästerna i fokus.

I receptionen finns även butik, café och en skiduthyrning.

Vålådalens fjällstation ligger mitt i den jämtländska fjällvärlden med miltals rösade leder och många fina längdspår.

Vi har restaurang och bar, sporthall/gym, bastu/badtunnor samt en stor konferensanläggning.

Totalt 220 bäddar uppdelat på annex och stugor.


Receptionsvana, datorvana och flytande svenska samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift en nödvändighet.

Bonus med andra språk och vana i boknings och kassasystemet Jupiter.

Arbetsgivare
Vålådalens Fjällstation AB
Vålådalens Fjällstation
83775 VÅLÅDALEN
Hemsida: www.valadalen.se
Ansökan
Ansök senast 2 November (1 månad 10 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Receptionister till STF Edsåsdalens Fjällstation

Arbetsgivare / Ort: Edsåsdalen Turism AB / Undersåker
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-06
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet

Vi söker receptionister för vintersäsongen 2020/21 med start i november.

Edsåsdalen är en genuin fjällby i södra Årefjällen som erbjuder naturupplevelser i en lugn atmosfär. Byn ligger 20 min från Åre, vid foten av Renfjället.

I matsalen tar vi ca 110 gäster där vi erbjuder bland annat frukost och lunchbuffé samt en 3-rätters middagsbuffé. Vi arbetar mycket med lokala råvaror så som ren, älg, röding samt nöt- och griskött som gärna får vara ekologiskt eller Kravmärkt. Att få god och vällagad mat är en stor del av våra gästers upplevelser och förväntningar.

Lobbybar där våra hotell- och dagsgäster träffas över en drink, vinglas, öl eller en fika.

Gillestugan med sin genuina bar och dansgolv från 1930-talet. Här vi after-ski och uppträdanden under säsongen.

Våra gäster är en blandning av barnfamiljer, par, grupper och konferenser. Daggäster från våra fina skidsystem med liftar, längd- och turspår samt en skidskytteanläggning. Besök gärna vår hemsida för mer information om Edsåsdalen.

Du bör vara en stjärna på service, gärna med en turism- eller receptionsutbildning i botten. Ett krav är att du har erfarenhet av arbete som receptionist med goda referenser därifrån. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Mycket meriterande är om du har kunskaper och erfarenhet av att jobba med bokningssystemet Jupiter. Som receptionist hos oss är du en viktig nyckelperson för hela vår verksamhet. Du arbetar med den dagliga driften, sköter in- och utcheckning till hotell, vandrarhem och stugor samt jobbar med vår bokning. Du bokar skidskola och aktiviteter samt ansvarar för kommunikation och samverkan mellan reception, lift, städ och restaurang. Samtidigt skall du svara i telefon, servar våra gäster och lösa frågor, alltid med ett leende på läpparna och ett vänligt bemötande.

Vår verksamhet i Edsåsdalen är omväxlande så en flexibel inställning och att uppskatta utmaningar är en förutsättning. Vi söker dig som med glädje, värme och engagemang vill medverka till att våra gäster trivs i Edsåsdalen. Arbetsuppgifterna innebär mycket eget ansvar, detta ställer stora krav på egen drivkraft och stort ansvarstagande. Du är van att arbeta i ett högt tempo med snabba förändringar och är en teamworker som gärna hjälper till där det behövs.

Vi söker personal för vintersäsongen 2020/21 med start i november.

Svenska i tal och skrift.

Personalboende finns att hyra.

Arbetsgivare
Edsåsdalen Turism AB
Edsåsdalen 664
83796 Undersåker
Hemsida: http://www.edsasdalen.se
Ansökan
Ansök senast 15 November (1 månad 23 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]

Nattreceptionist

Arbetsgivare / Ort: Nordic Choice Commercial Services AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 21 November (1 månad 29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promise to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected service, but the service we give is great. We aim to be easy & likeable. As in easy on the wallet, with easy access and last but definitely not least – easy on the planet. Har du mod, energi och begeistring? Keep on reading! Jobbet Vi söker dig som gillar att vara vaken när andra sover. Du är professionell och personlig i ditt bemötande med gäster och kollegor. Din främsta uppgift är att ta hand om hotellet och våra gäster om natten. Av den anledningen söker vi en person som är självgående och trygg. Arbetsuppgifter som förekommer Ansvar för brandsäkerheten på hotellet under natten Kassahantering, fakturahantering, kiosk-och barförsäljning. Förberedning av frukost Receptionsarbete så som att checka in och ut gäster Göra bokningar av rum via telefon och mail Ta väl hand om våra gäster Nattskift varannan vecka mån-mån kl. 22-07 Talangen Du har mycket energi, mod och begeistring Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt Du är social, nyfiken och har alltid de bästa tipsen på vad som händer i stan Goda datakunskaper och erfarenhet av Cenium 6 är ett plus Erfarenhet inom reception alt vakt/säkerhet är meriterande Att inte vara rädd för spöken är meriterande, men inget krav Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning start november, och anställningsgraden är ca 80%. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka din ansökan idag! Lön enligt avtal Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag. Comfort hotel Västerås har 149 rum och en social lobby där vi slagit samman en bar och en reception till en barception. Här skapar vi en social arena, där vi vågar var lekfulla, sociala och informella med både varandra och våra gäster. Comfort Hotel är en hotellkedja som lovar att ge våra gäster det de behöver, men vi skippar det onödiga. Och på Comfort Hotel Västerås införlivar vi allt som är viktigt för oss - miljöfokus, perfekt läge, härliga ytor att trivas på. Allt till en blygsam prislapp. För mer info eller frågor kontakta: Emma Keenan, [email protected]
Arbetsgivare
Nordic Choice Commercial Services AB
Ansökan
Ansök senast 21 November (1 månad 29 dagar kvar)

Ansök här

Receptionister till Tänndalen

Arbetsgivare / Ort: Grönklittsgruppen AB (Publ)
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 December (2 månader 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-07-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Om jobbet
Tänndalen är en av Sveriges större skidanläggningar och ingår som en del i Skandinaviens största skidområde Funäsfjällen. Tänndalens skidområde består av 13 liftar och 53 nedfarter. På området finns ett flertal restauranger, caféer, värmestugor, skiduthyrning med sportbutik samt livsmedelsbutik. Hamrafjällets Lift även kallat Tänndalen ingår i Grönklittsgruppen som är ett av Sveriges snabbast växande turismföretag som omfattar anläggningar inom camping, temaparker och skidanläggningar. Vi söker medarbetare till Receptionen i Tänndalen. Arbetsuppgifter Som receptionist är du företagets ansikte utåt och blir gästens närmaste kontakt. Vi söker dig som anser att service är en självklarhet och att hjälpa gästen alltid kommer i första hand. Arbetsuppgifterna består av att arbeta direkt mot gäst i sysslor som att svara på frågor om anläggningen och närområdet, boka in gäster, ta emot gäster i form av ut- och in-checkning. Personliga egenskaper Som medarbetare hos oss behöver du vara serviceinriktad och alltid sträva efter att ge våra gäster den bästa helhetsupplevelsen. Som person är du positiv, ansvarstagande, stresstålig, har lätt för att samarbeta, och har förståelse för att alla arbetskamrater är värdefulla. Du har god struktur i ditt arbete, ordning och reda runt om dig Kvalifikationskrav Kunskaper i bokningsprogram eller erfarenhet av tidigare arbete i reception är meriterande men inte ett krav. Språkkrav: Engelska och svenska flytande, både i tal och skrift. Varaktighet Säsongsanställning med start från november 2020 Rekrytering sker löpande.
Arbetsgivare
Grönklittsgruppen AB (Publ)
Hemsida: http://gronklittsgruppen.se
Ansökan
Ansök senast 1 December (2 månader 8 dagar kvar)

Ansök här

Redo för något nytt kära, erfarna Receptionister?

Arbetsgivare / Ort: Watersheds AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 3 - 6 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 December (3 månader 8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-02
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Vi vet alla hur läget är just nu och matchning, intervjuer m m kommer ta lite längre tid än i vanliga fall. Sök oberoende om du vill jobba i storstad, säsong, tillsvidare eller tillfälligt. Vi matchar erfaren besöksbransch-personal med hela Norden. PROFIL Erfaren, sund, flexibel, alkoholvettig personal inom Besöksbranschen med goda referenser. Vi rekryterar endast (ej bemanning) och lyssnar på var du vill, hur du vill jobba och hur länge. ARBETSTIDER/LÖN/START Du kommer överens med vår rekryterare hur, när och var du jobbar och startar. Lön är bra om vi vet ungefär vad du har för anspråk kring, men du förhandlar direkt med arbetsgivaren. Du anställs också direkt av arbetsgivaren. ANLÄGGNINGAR Våra uppdragsgivare är stora, små, i städer och säsongsorter. Det är du som bestämmer var och på vilken ort/typ av anläggning du vill jobba - vi matchar dig! ANSÖKAN Sök via vårt rekryteringsverktyg (ej mail eller telefon!) och se till att vara tillgänglig eller återkoppla per mail och sms när vi kallar till intervju.
Arbetsgivare
Watersheds AB
Ansökan
Ansök senast 31 December (3 månader 8 dagar kvar)

Ansök här

Värd/värdinna till Vasakronan & Vasakronan Arena

Arbetsgivare / Ort: Carotte Staff AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 January (4 månader 6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-13
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
OM FÖRETAGET Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag. De äger, förvaltar och utvecklar centralt belägna kontors- och butiksfastigheter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. På Vasakronan drivs hållbarhetsarbetet som en integrerad del av verksamheten och i 2019 års upplaga av Global Real Estate Sustainability Benchmark, GRESB, placerade sig Vasakronan återigen som ett av de mest hållbara fastighetsbolagen i världen. Vasakronans egna coworking koncept - Vasakronan Arena Under tredje kvartalet 2020 lanserar Vasakronan deras egna Coworking-satsning ”Vasakronan Arena”. Det nya konceptet ger deras befintliga hyresgäster ett attraktivt coworking-alternativ. Baserat på Vasakronans stora kundbas, de bästa lägena, deras långtgående hållbarhetstänkande och erfarenhet av kontorsutveckling kan de erbjuda ett coworking-koncept som sätter effektivitet och produktivitet i fokus. Vasakronans ambition är att framöver erbjuda coworking på alla orter där bolaget har fastigheter. Först ut ska 4 500 kvadratmeter av bolagets projekt vid Sergels torg användas till coworking, med namnet Arena Sergelhuset. Den primära målgruppen blir befintliga och väletablerade kunder, till skillnad från många konkurrenter som vänder sig till få- eller enmansföretagarna. Läs mer om satsningen här: https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/vasakronan-satsar-pa-coworking-via-egna-arena/ eller https://vasakronan.se/artikel/vd-har-ordet/ OM TJÄNSTEN I rollen som värd/värdinna får du vara med från ett tidigt skede av Vasakronans coworkingsatsning. Du ingår i ett nystartat team om tre personer som primärt arbetar i receptionen. Du kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för värdskapet på Arena Sergel samt på Vasakronans huvudkontor som ligger i anslutning till Arenan. I ditt dagliga arbete tar du emot besökare, beställer och tar hand om cateringleveranser och hjälper hyresgästernas med deras frågor. Därtill tar du emot konferensgäster, skriver enklare offerter och bekräftelser till nya medlemmar och arbetar med den löpande servicen i fastigheten. Arbetet är förlagt kontorstider under måndag till fredag med start 1/11-2020. Du börjar som anställd hos Carotte och uthyrd till Vasakronan, med chans till överrekrytering på sikt. VI SÖKER DIG SOM HAR Erfarenhet av liknande arbete, gärna inom reception och/eller hotellreception. God datorvana Arbetat inom hotell (meriterande) Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Arbetat inom organisationer där hög servicestandard varit i fokus. Du går igång på att inte allt är klart, att få vara med från början och att leverera en god serviceupplevelse i alla lägen. Som person är du omhändertagande, positiv, initiativtagande och tar ansvar för ditt egna arbete. Du är en skicklig relationsskapare som inte bara gillar att samarbeta, utan har en vilja att göra det - på absolut bästa sätt. OM OSS Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. ÖVRIG INFORMATION I denna process samarbetar Vasakronan med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av rekryteringskonsult Oscar Ohlsén, på [email protected] Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sökord: reception, stockholm, hotellreception, coworking, värd, värdinna.
Arbetsgivare
Carotte Staff AB
Ansökan
Ansök senast 29 January (4 månader 6 dagar kvar)

Ansök här

Hotellmedarbetare till ett litet familjärt hotell i Huddinge

Arbetsgivare / Ort: Attendo Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / max 10 dagar
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 February (4 månader 21 dagar kvar)
Publicerad: 2020-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Hotellreceptionist

Om jobbet
Bli en del av vårt team Hos oss på Attendo Park Hotell har vi service och hjälpsamhet som sigill. Vill du bli kollega till oss på ett mindre hotell i Huddinge? Attendo Park Hotell är ett mindre hotell med 33 rum och erbjuder kort- och långtidsboende för både företag och privatpersoner. Receptionens öppettider är vardagar 07.00-18.00 och helger 08.00-14.00. Beskrivning av tjänsten Vi söker nu dig som tidigare har vana från arbete inom hotell. Du kommer att arbeta med bland annat rumsstädning och frukostservering. Det är ett självständigt arbete som passar dig som är morgonpigg, ansvarsfull och mycket noggrann. Du har ett öga för detaljer och gör ditt yttersta för att tillgodose våra gästers önskemål. Du ska vara serviceminded och sätta gästen i centrum. Arbetsuppgifter Rums- och lokalstäd Göra beställningar och ta emot leveranser. Förberedande av frukost samt servering Kvalifikationer Flytande svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Ytterligare språk meriteras. Erfarenhet av hotellstäd. Ansökningarna behandlas löpande. Vi besvarar endast de ansökningar som uppfyller kraven. Vi tar endast emot och behandlar ansökningar som är sända via mail och har CV samt personligt brev. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Egenskaper Bra planerings- och ordningsförmåga. Ansvarstagande samt självgående Mångsidig/händig och beredd på att hoppa in där det behövs Har ett glatt humör och har lätt att samarbeta med dina kollegor. Du vill arbeta på en arbetsplats där du tillsammans med ditt team kan göra skillnad och ert engagemang uppskattas. Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem. Du skulle beskriva dig själv som en serviceinriktad och ansvarsfull person som brinner för service. Det här kan vi erbjuda dig - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg - Platt organisation med korta beslutsvägar På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef. Varmt välkommen med din ansökan! Vi går igenom ansökningarna löpande.
Arbetsgivare
Attendo Sverige AB
Hemsida: https://www.attendo.se/
Ansökan
Ansök senast 13 February (4 månader 21 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.