På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

AV-Tekniker

AV-Tekniker

AV-tekniker arbetar med att planera, projektleda och genomföra olika slags event. Det finns AV-tekniker som främst arbetar med ljudteknik på konferenser, men det beror på vad kunder behöver hjälp med. AV står för Audio och Video.

AV-tekniker tar hand om den tekniska utrustningen, packar ihop, transporterar och bygger upp där det behövs. Du kan även arbeta som tekniskt support vid konferenser och mässor. 

Utbildning

För att få anställning som AV-tekniker kan erfarenhet från arbete på konferensavdelningar på hotell krävas. Om det inte ställs som ett krav, är det i alla fall en stor merit.

Grundutbildning finns på flera av gymnasieskolans program, bl a Estetiska programmet, inriktning musik eller estetik och media, där även profil ljuddesign eventuellt kan erbjudas.

Rekommenderad eftergymnasial utbildning inom eventteknik finns inom yrkeshögskolan.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som krävs är att du är flexibel, tillmötesgående och tjänstvillig. Du behöver också vara en person som tycker att det är roligt att träffa många olika slags människor och kan snabbt anpassa dig till olika situationer.

Arbetsplats

Arbetsgivare för en AV-tekniker är ofta ett produktionsbolag som har lager av en stor mängd teknik.

Visa mer
Visa mindre

23 Lediga jobb

Teknisk samordnare

Arbetsgivare / Ort: Upplev Botkyrka AB / Alby
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-10-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Scentekniker

Om jobbet

Subtopia söker teknisk samordnare, 100%

Nu söker vi dig som vill anta utmaningen som teknisk samordnare på Subtopia. Är du personen som gillar att ta ansvar och tänka kreativt kring tekniska lösningar och helhetskoncept med ett starkt grundat säkerhetstänk är du personen för oss.

Om Subtopia

Subtopia är en 15 000 kvm stor produktionsplats för kultur, upplevelser och möten lokaliserat i Botkyrka, Alby. Hos oss hittar du bl.a. artister, filmproducenter, cirkuskompanier, dekormakare, ideella föreningar, sociala entreprenörer och andra kreativa företag. Subtopia är en del av det kommunala aktiebolaget Upplev Botkyrka AB och fungerar som utförare av Botkyrka kommuns satsning inom kultur och kreativa näringar.

Subtopias mål är att möjliggöra kulturell och samhällsbyggande kulturproduktion på alla nivåer, såväl ideellt som kommersiellt och tillsammans med aktörerna i området göra världen bättre. Subtopia erbjuder lokaler såväl för fasta hyresgäster, som till kommersiella korttidsuthyrningar.

En av Stockholmsområdets mest flexibla multiarena är Hangaren Subtopia där vi bl.a. presenterar internationella gästspel av cirkusföreställningar varvat med event, produktionsrepetitioner, film och Tv-inspelningar.

Vi erbjuder dig en kreativ och omväxlande arbetsplats där du får arbeta inom flera branschområden. Du arbetar nära såväl cirkusartister som graffitikonstnärer, tv-produktioner, den lilla konferensen och stora företagsevent. Du får goda möjligheter till fortbildning och utveckling inom din tjänst och vi lägger stor vikt vid allas delaktighet i platsens utveckling.


Om tjänsten

Som Teknisk samordnare har du ett övergripande ansvar för Subtopias scen- och arrangemangstekniska arbete. Detta innebär allt från den lilla konferensen till en stor scenproduktion. Du kommer att samordna, tidsplanera, riskbedöma, budgetera, arbetsleda och tillsätta tillfälligt inhyrd riggteknisk personal samt jobba operativt och strategiskt med säkerhet kopplat till de olika arrangemangen som utförs i Subtopias lokaler. Tjänsten förutsätter att du kan jobba självständigt men även ingå i ett team. Du kommer att ingå i Subtopias fastighet-och teknikavdelning men jobba väldigt nära två av Subtopias avdelningar Cirkus och Arrangemang. Etablerade processer och rutiner finns som vi gärna ser att du är med och vidareutvecklar.

Kvalifikationer

För att axla denna roll som Teknisk samordnare ser vi att du har en dokumenterad erfarenhet från liknande arbete. I mötet med kunder ser vi att du tar initiativ till kreativa lösningar. Vi ser att du är nyfiken och gillar att fördjupa din kunskap inom teknik. För att trivas i rollen behöver du gilla att vara inne i flera olika processer samtidigt, där arbetsbelastningen och förutsättningar kan variera, förändringar kommer plötsligt och du måste kunna omprioritera med kort varsel.

Krav

  • Körkort B
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av riggning för ljud, ljus, scenteknik och cirkus
  • Grundläggande kompetens inom IT, data och nätverk
  • Scenteknisk högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
  • Dokumenterad erfarenhet av att samordna och självständigt driva projekt
  • Minimum 5 års yrkeserfarenhet inom liknande område
  • Erfarenhet av arbetsledning


Meriterande

  • Jobbat i CAD
  • Truckkort
  • Skylift förarbevis
  • Heta arbeten
  • Har ett bra nätverk bland teknikleverantörer
  • Kunskap inom digitala plattformar


Egenskaper

Du bör vara lugn och trygg i din yrkesroll och vi ser att du är en kommunikativ person som kan förmedla din kunskap i både tal och skrift på svenska och engelska obehindrat.

Du är självgående, ansvarsfull och serviceinriktad. Vi ser att du är en god relationsbyggare med stor social kompetens.

Tjänsten och ansökan

Tjänsten innebär en anställning på Subtopia, del av Upplev Botkyrka AB och ett av Botkyrka kommun helägt bolag.

Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Kvälls- och helgarbete förekommer. I övrigt tillämpar vi flextid och Fremia/fastighets kollektivavtal.

Skicka din ansökan och CV till

[email protected]

Märk mejlet med rubriken ”Teknisk samordnare 2021”.

Vi vill ha din ansökan senast 21 oktober 2021.

Tillträde december 2021.

Urval och intervjuer sker löpande och kan ske före sista ansökningsdag.

Arbetsgivare

​​Upplev Botkyrka AB är arbetsgivare och vår arbetsgivarorganisation är Folkets hus och parker, FHP.

Ytterligare information om Subtopia och tjänsten

www.subtopia.se

Kontaktpersoner

Cathrine Zander, Chef Subtopia

[email protected]


Kerstin Fagervall, Chef Arrangemang

[email protected]


Arbetsplats

Subtopia

Rotemannavägen 10

145 57 Norsborg


Övrigt

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekrytering



Arbetsgivare
Upplev Botkyrka AB
Rotemannavägen 10
14557 Alby
Hemsida: www.subtopia.se
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Installatör AV-teknik

Arbetsgivare / Ort: Agillo AB / Västra Frölunda
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • AV-tekniker

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Nu söker vi erfarna tekniker för installation av AV-teknik. Vi söker dig som är erkänt skicklig AV-tekniker. För att passa i rollen, ska du ha mångårig erfarenhet av att installera och driftsätta avancerad AV-teknik.

Rollen innebär eget ansvar och många olika kontaktytor, och tempot är ofta högt. Du kommer att ta hand om den tekniska utrustningen, packa ihop, transportera och bygga upp där det behövs. Du kan även komma att arbeta som tekniskt support vid konferenser och mässor.

Vi vill att du har gått ut gymnasiet, har relevant teknisk erfarenhet inom ljud-, ljus- och bildteknik samt gärna erfarenhet av serviceyrke, till exempel inom event och konferens med liknande arbetsuppgifter.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan och vill tipsa om att söka så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Bifoga CV och kort beskrivning av dig själv. Ange din ansökan med ”Av-tekniker”.

Om Agillo

Agillo AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är särskilt inriktade på personaluthyrning och rekrytering inom arbetsområdena produktion, kontor, ekonomi, produktion, lager, bygg och anläggning.

Arbetsgivare
Agillo AB
August Barks Gata 25 B
42132 Västra Frölunda
Hemsida: http://agillo.se
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Ledande tekniker, AV-teknik

Arbetsgivare / Ort: Agillo AB / Västra Frölunda
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • AV-tekniker

Språk
Krav
  • Svenska

Om jobbet

Ett flexibelt jobb med tekniken i fokus

För kunds räkning söker vi nu en erkänt skicklig AV-tekniker. Du ska kunna fungera som ledande tekniker på plats i större AV-projekt och fungera som arbetsledare för andra installatörer och vid behov även fungera som projektledare

För att passa i rollen, ska du ha mångårig erfarenhet av att installera och driftsätta avancerad AV-teknik. Rollen innebär eget ansvar och många olika kontaktytor, och tempot är ofta högt.

Vi vill att du har gått ut gymnasiet, har relevant teknisk erfarenhet inom ljud-, ljus- och bildteknik samt gärna erfarenhet av serviceyrke, till exempel inom event och konferens med liknande arbetsuppgifter.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan och vill tipsa om att söka så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Bifoga CV och kort beskrivning av dig själv. Ange din ansökan med ”Ledande tekniker”.

Om Agillo

Agillo AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som är särskilt inriktade på personaluthyrning och rekrytering inom arbetsområdena produktion, kontor, ekonomi, produktion, lager, bygg och anläggning.

Arbetsgivare
Agillo AB
August Barks Gata 25 B
42132 Västra Frölunda
Hemsida: http://agillo.se
Ansökan
Ansök senast 21 oktober (1 dag kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Driven event-/redaktionsassistent till expanderande mediebolag

Arbetsgivare / Ort: Lokalförlaget i Göteborg AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Om jobbet

Driven event-/redaktionsassistent till expanderande mediebolag


Lokalförlaget i Göteborg AB är ett privatägt mediebolag som har varit verksamt i och kring den kommersiella fastighetsbranschen i mer än 25 år. Våra kunder är fastighetsägare, fastighetskonsulter, mäklare och kommuner i hela Sverige.

Vi har AAA-certifiering sedan många år.

Vi sitter så centralt man kan göra i Göteborg; ett stenkast från Kopparmärra/Kungsportsplatsen.


Vi arrangerar ett stort antal populära fastighetsseminarier i Sveriges alla storstadsregioner.


Nu expanderar vi för att möta framtida utmaningar och nå uppsatta mål.


Event-/redaktionsassistent

Du kommer, tillsammans med den eventansvarige och redaktion, att arbeta med flera olika former av administrativa arbetsuppgifter inför samtliga våra event.

I tjänsten ingår en hel del layout/redigering av seminariematerial varför goda kunskaper i Adobe CC-paketet och formgivning är ett krav. Du är också en fena på Powerpoint.


Profil

Vi söker dig som har lätt för att skapa nya kontakter mot vår målgrupp, nyckelpersoner i och kring fastighetsbranschen. Du är duktig på att planera, göra research och självklart är du ordningssam och strukturerad. Du är van vid att hålla många bollar i luften.

Du behöver ha mycket goda färdigheter i layout i InDesign.

Erfarenhet av event-produktion är meriterande, men inget krav.

Vi tror att du till din läggning är positiv och målinriktad och gärna tar egna initiativ. Du har en hård vilja, stark motor och fokus på att lyckas.


Krav: du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Heltid, fast lön.


Tillträde enligt överenskommelse.


Din ansökan med CV skickar du snarast, dock senast 2021-10-22 till [email protected] (Vi vill endast ha ansökningar via mejl, tack.)

Arbetsgivare
Lokalförlaget i Göteborg AB
TRÄDGÅRDSGATAN 1
41108 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast 22 oktober (2 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

TalangAkademin söker nu dig som vill hjälpa oss att hjälpa fler i Göteborg!

Arbetsgivare / Ort: TalangAkademin Ekonomisk fören / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Eventproducent

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Brinner du för att göra skillnad i ditt arbete? Vi söker nu en engagerad och driven koordinator som vill vara med och göra samhällsförändring på riktigt. Vill du hjälpa andra människor i kombination med varierade arbetsdagar och många personliga kontakter? Då kan det här vara tjänsten du letar efter!

Om tjänsten

TalangAkademin hjälper människor att genom praktik och utbildning nå en egen försörjning och arbete i nära samarbete med kommuner, näringsliv och civilsamhälle.

Vi finns idag på tre platser i Sverige, Göteborg, Huddinge och Sundbyberg men är i ett expansivt skede. Vi kommer inom kort starta upp verksamhet i Uppsala och på fler platser i Sverige. Då en av våra nuvarande kollegor inom kort kommer gå vidare till nya utmaningar så letar vi nu efter dig som tillsammans med oss vill jobba på deltid med utvecklandet av vår verksamhet.

Tjänsten är en visstidsanställning under minst ett år med stor chans till förlängd anställning under ytterligare fler år därefter. Du kommer varit placerad vid vår verksamhet CentrumAkademin på Frölunda Torg i Göteborg och rapportera till biträdande centrumchef på köpcentrumet samt till verksamhetschef på TalangAkademin.

I rollen som koordinator ansvarar du för allt som sker inom den lokala verksamheten. Du kan komma att vara kontaktperson mot flera olika parter som till exempel kandidater, arbetsförmedling, kommun och företag samt kollegor i teamet. Information och presentation av uppdraget hos samarbetspartner eller blivande partners är en viktig del i uppdraget. Du ansvarar för löpande uppföljning, dokumentation, administration samt rapporterar löpande till verksamhetschef.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

· Bygga och förstärka relationer med kommun, AF, näringsliv och organisationer.

· Matcha kandidater till rätt praktikplats.

· Sprida kännedom och kunskap om TalangAkademin och vår verksamhetsmodell till företag, intresseorganisationer, myndigheter och civilsamhälle

· Vara sammankallande till lokala projektmöten, uppföljning, administration inom dina ansvarsområden.

Vem är du som vi söker

Du har gärna arbetat med liknade projekt och/eller inom kommunal eller statlig verksamhet. Erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsinsatser ses också som meriterande.

Har du arbetat med sociala projekt är det mycket meriterande. Det viktigaste är dock att du har ett stort hjärta och känner starkt för att hjälpa andra människor.

Du arbetar självklart utifrån ett coachande förhållningssätt och identifierar dig med begreppen social kompetens och teamkänsla. Som person är du självgående, drivande och en god administratör som gillar ordning och reda. Du måste trivas i en ledande och kommunikativ roll.

Du har goda kunskaper Office-paketet samt talar svenska, engelska och gärna ytterligare språk.

Har du arbetat med CRM systemet Workbuster tidigare är det meriterande.

Vad du får hos TalangAkademin

Här erbjuds du en dynamisk arbetsplats och ett arbete som verkligen gör skillnad för människor och samhället i stort. Genom utbildning och skräddarsydda insatser hjälper vi människor att hitta in på arbetsmarknaden.

Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor som har nära till både skratt och stöttning i arbetsvardagen. Vi har kollektivavtal och konkurrenskraftiga förmåner.

För att söka tjänsten

Skicka ett e-postmeddelande med rubriken ”Koordinator Göteborg” samt bifogat CV + personliga brev och löneanspråk till [email protected] Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande efter de inkommit. Intervjuer kommer ske löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 24 okt 2021.

Så vänta inte med att ansöka! Stor vikt kan komma att läggas vid personlig lämplighet.

Vi förbehåller oss rätten att ha möjlighet att tillsätta tjänsten internt.

De kandidater som inte kommer att bli aktuella för uppdraget kommer att meddelas detta via e-post.

Vi är i ett expansivt skede och ser därför gärna att vi får bibehålla ditt CV + personliga brev om du inte skulle bli aktuell för denna tjänst.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Linus på 073-334 36 24 eller [email protected]

Om Talangakademin

TalangAkademin är en icke vinstdrivande verksamhet som drivs som en ekonomisk förening genom samverkansprojekt mellan arbetsmarknadens parter och ledande fastighetsägare med stöd från Tillväxtverket och Europeiska socialfonden.

Några av våra initiativtagare per idag är: Skandia Fastigheter, Fastighets AB Balder, Wallenstam AB, Fastighets AB Förvaltaren, Wåhlin Fastigheter AB, Huge Fastigheter, Fabege AB, Vincero AB,

Vi erbjuder validerad praktik till människor som står långt utanför arbetsmarknaden, validering ger ett bevis på sitt lärande.

Vi finns idag på Frölunda Torg i Göteborg i Sundbyberg, Huddinge och inom kort i Uppsala.

Vi har parallellt med vår befintliga verksamhet ESF-medel nationellt för ett tvåårigt projekt inom programområde två – ”Fler i arbete” tillsammans med Helsingborg stad, Huddinge kommun, Göteborg stad, Sundbyberg stad och Stockholm stad.

Läs mer om oss och ev. andra tjänster vi utlyser på: www.talangakademin.se

Anställningsform – Visstidsanställning 1 år, med stor möjlighet till förlängning minst 1 år.

Anställningens omfattning – Deltid, 80% med möjlighet till utökad arbetstid ev.

Tillträde – Enligt överenskommelse, absolut senast 1: a januari 2022.

Antal lediga befattningar: 1 i denna roll och på denna verksamhetsort

Sysselsättningsgrad: 80% mån-fre eller enligt överenskommelse

Ort: Göteborg, resor och övernattning inom övriga Sverige kan förekomma

Land: Sverige

Arbetsgivare
TalangAkademin Ekonomisk fören
Sturegatan 18 Lgh 1101
11436 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 oktober (4 dagar kvar)

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.