På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare

Utbildningshandläggare är en titel som vanligtvis används inom svenska högskolor/universitet för att beskriva en sort "utbildningsadministratör" som ofta har mycket varierande arbetsuppgifter.

Som utbildningshandläggare på en svensk högskola/universitet bereder och handlägger man ärenden på lärosäten. En viktig del i arbetet är även att organisera och administrera kvalitetsgranskningar och utvärderingar av fakultetens samtliga utbildningar.

En annan viktig del är att tillsammans med institutionerna arbeta med att synliggöra fakultetens utbildningar på webben och via andra medier. Utbildningshandläggare säkerställer att informationen på fakultetens webbsidor är aktuell och korrekt.

Att samordna interna och externa arrangemang och events kan också ingå i utbildningshandläggarens arbetsuppgifter. Därutöver kan andra administrativa uppgifter och utredningsuppdrag ingå i arbetsuppgifterna.

De administrativa systemen som används inom svenska högskolor/universitet är vanligtvis LADOK, NyA och Datalagret.

Utbildning

Akademisk utbildning krävs, lägst en kandidatexamen, som motsvarar minst tre års studier på heltid på högskolenivå. Det är meriterande om man har en doktorsexamen.

Det finns exempel när studievägledare eller studierektorer går över till att bli utbildningshandläggare.

För att lyckas i yrkesrollen som utbildningshandläggare behöver man ha mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift samt även ha goda kunskaper i engelska.

Utbildningshandläggare behöver ha god datorvana samt vara skickliga på att hantera alla program i Officepaketet.

Det är meriterande om man har kunskaper eller erfarenhet av informationsarbete via olika medier samt erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktygen.

Personliga egenskaper

Personliga egenskaper som underlättar är att man har ett proaktivt synsätt, vilket innebär att man strukturerat och självständigt kan planera och prioritera sitt arbete inför deadlines, att man är drivande, noggrann samt applicerar ett ansvarstagande och serviceinriktat förhållningssätt.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

16 Lediga jobb

VFU-samordnare (tidsbegränsad anställning)

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
vid Institutionen för socialt arbete. Sista ansökningsdag: 2020-09-07. Institutionen för socialt arbete är en stor arbetsplats med en omfattande grundutbildning och utbildning på master och forskarnivå. Vi bedriver också mycket framgångsrikt forskning, där tyngdpunkten ligger inom de områden som är centrala för socialt arbete; barn- och familj, missbruk, försörjningsproblematik och socialbidragstagande samt äldreomsorg. Mer information finns på: www.socarb.su.se Arbetsuppgifter Vi söker dig som är socionom. Du ska ha yrkeserfarenhet av det sociala arbetets verksamhetsområde och en positiv syn på det arbete som socionomer utför. I arbetsuppgifterna ingår att rekrytera praktikplatser, placera studenter, uppföljning av placeringsarbetet samt informera och stödja studenter och handledare under den verksamhetsförlagda utbildningen. Ansvar för och vidareutveckling av VFU-kursen delas med ansvariga lärare. Denna termin utgör en central del inom socionomprogmmet. Det ingår vidare att på längre sikt initiera, stödja och samordna långvariga kontakter med ansvariga för olika typer av verksamheter inom området socialt arbete. Kvalifikationer Se fullständig annons. Anställningsvillkor Anställningen avser ett vikariat på heltid med start 2020-11-01 och fram till 2021-10-31. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av Ulrika Engström, Administrativ chef, tfn 08-674 7390, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga personligt brev, CV samt referenser. Vidimerade kopior på examensbevis och eventuella legitimationer tas med under en eventuell intervju Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande. OBS! Den fullständiga annonsen hittar du på Stockholms universitets webbplats www.su.se/jobb, under Lediga jobb.  Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här

Projektledare Mali

Arbetsgivare / Ort: Folke Bernadotteakademin
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2020-09-14
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som projektledare för FBA:s strategiuppdrag i Mali som syftar till att stödja fredsbyggande genom att stärka kapaciteten hos individer och institutioner att främja säkerhet och mänskliga rättigheter. I Mali bedriver FBA verksamhet inom områdena kvinnor, fred och säkerhet, dialog och fredsmedling samt säkerhetssektorreform. I rollen som projektledare arbetsleder du en projektgrupp bestående av medarbetare från FBA:s tematiska program, för närvarande sex personer. I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med projektgruppen initiera, driva och utveckla projektets insatser i Mali. Projektledaren ansvarar för att insatserna dokumenteras, följs upp och rapporteras på ett korrekt sätt. Det gäller både genomförande, ekonomi och måluppfyllelse. I rollen ingår även att säkerställa en samlad ansats från FBA:s sida och bidra till utvecklingen av FBA:s strategistyrda utvecklingssamarbete som helhet. Din profil Kvalifikationer • Akademisk examen relevant för tjänsten, företrädesvis statsvetenskap, freds- och konfliktstudier, internationella relationer eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års relevant arbetslivserfarenhet inom fred, säkerhet och/eller utveckling • Dokumenterad erfarenhet av projektarbete inklusive budget- och verksamhetsplanering, arbetsledning, rapportering och uppföljning av ekonomi och måluppfyllelse • Goda kunskaper inom FBA:s kunskapsområden • Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift • Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift Meriterande • Mycket goda kunskaper i franska språket • Erfarenhet av arbete i eller med Mali • Erfarenhet av att driva och samordna insatser i komplexa konfliktmiljöer • Kunskaper om biståndspolitiska ramverk och processer Rollen innebär många personkontakter där egenskaper som mycket god samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt är viktiga. Du leder projektet mot uppsatta mål genom att driva, följa upp och dokumentera processen på ett kvalitetssäkert sätt. Du är bekväm i ledarrollen och skapar engagemang och delaktighet hos projektgruppens medarbetare. Ditt arbetssätt präglas av struktur och du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att det blir tidseffektivt och kvalitativt. Det är också viktigt att du har en god analytisk förmåga, dels vad gäller att analysera och producera muntliga och skriftliga underlag, dels vad gäller att ta in information, tänka kritiskt och hitta alternativa vägar framåt eller föreslå förbättringar. FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som projektledare. Tjänsten är ett vikariat med start i november/ december 2020. Placeringsort är Stockholm eller Sandö, vid placering på Sandö krävs regelbundna resor till Stockholm. I arbetet ingår regelbundna resor till Mali, förutsatt att omvärldsläget så tillåter. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver därför svenskt medborgarskap, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.   Ansök senast 24 september 2020. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.   Rollens innehåll: Magdalena Tham Lindell +46 10-456 23 25 Allmänna och praktiska frågor: Karolin Lindberg, HR verksamhetspartner +46 10-456 23 44 Facklig representant: Julia Fyr +46 10-456 23 00   Om oss Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling. FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.
Arbetsgivare
Folke Bernadotteakademin
Hemsida: http://www.folkebernadotteacademy.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här

Utbildningshandläggare ULV och VAL

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-08
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enhet för skolsamverkan, ämneslärarutbildning och kompletterande lärarutbildning (SÄL) är en lärarutbildningsgemensam verksamhet placerad vid utbildningsvetenskapliga fakulteten.  SÄL har bland annat i uppdrag att ansvara för handläggning och beredning kopplad till den nyinrättade Nämnden för lärarutbildning (NÄL). NÄL ansvarar för ämneslärarutbildning och kompletterande lärarutbildningar. Enhetens uppdrag innebär samarbete med flera av Göteborgs universitets fakulteter och institutioner, ett stort antal skolhuvudmän i göteborgsregionen och andra universitet och myndigheter. Arbetsuppgifter Den aktuella tjänsten är inriktad mot handläggning och studieadministration inom de kompletterande lärarutbildningarna Utbildning för lärare med utländsk lärarexamen (ULV) och Vidareutbildning för lärare som saknar examen (VAL). I arbetet som utbildningshandläggare utgör arbetsuppgifter kopplade till antagning och vägledning för presumtiva och befintliga studenter den huvudsakliga arbetsuppgiften. ULV och VAL är nationella utbildningar där samverkan sker löpande med andra lärosäten. Kontakter med fakulteter och institutioner inom Göteborgs universitet utgör en viktig arbetsuppgift. Även kontakter med andra myndigheter och verksamheter ingår i funktionen som utbildningshandläggare. Arbetet genomförs i stor utsträckning i nära samarbete med andra medarbetare inom SÄL. För arbetet används både nationella och lokala system i vilka såväl administration som utveckling ingår. I tjänsten som utbildningshandläggare kan även andra studieadministrativa arbetsuppgifter inom enhetens ansvarsområde ingå. Kvalifikationer För tjänsten krävs: • relevant eftergymnasial utbildning • studieadministrativ erfarenhet inom högskolesektor med fokus på antagnings- och vägledningsarbete inom ULV- och VAL-verksamheter • erfarenhet av relevanta studieadministrativa system • goda dokumenterade språkkunskaper muntligt och skriftligt i svenska och engelska Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där förmåga att samarbeta är central liksom noggrannhet och ett lösningsorienterat förhållningssätt inom ett område med hög förändringstakt Anställning Anställningen är tillsvidare med omfattning 100% med placering vid Enheten för skolsamverkan, ämneslärarutbildning och kompletterande lärarutbildning (SÄL). Tillträde sker enligt överenskommelse   Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Anna Brodin, enhetschef 031-786 64 69, 0703-419034 Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2020-09-25 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast 25 September (1 dag kvar)

Ansök här

Internationell handläggare med fokus på migrationsfrågor

Arbetsgivare / Ort: Lunds Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 25 September (1 dag kvar)
Publicerad: 2020-09-02
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Sektionen Externa relationer och Avdelningen för internationalisering arbetar med att skapa förutsättningar i verksamheten för internationalisering av studenter och anställda. I uppdraget ligger även att kommunicera universitetets utbildningsutbud och möjligheter såväl nationellt som internationellt. Kvalifikationer - Relevant högskoleexamen eller motsvarande samt mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. - Tidigare erfarenhet av kvalificerad handläggning av migrationsärenden och svensk utlänningslag, samt rådgivning i en internationell miljö. - Välutvecklad servicekänsla och god social kompetens. - God kännedom om Lunds universitet och dess administrativa system är meriterande. Arbetsuppgifter Arbetet går huvudsakligen ut på att samordna frågor kring uppehållstillstånd för utomeuropeiska studenter, doktorander och anställda vid Lunds universitet. Arbetet innebär bl.a. att informera och utbilda studenter, doktorander och berörd personal inom universitetet om processen att söka uppehållstillstånd och förlängning av tillstånd. Arbetet innebär även att vara Lunds universitets kontaktperson mot Migrationsverket i såväl enskilda ärenden som i att ta fram processer, mallar och rutiner som kan underlätta samarbetet mellan myndigheterna och för studenter och handläggare inom universitetet. I anställningen ingår att hantera enskilda studentärenden och att bistå studenter som behöver hjälp med att tolka beslut från Migrationsverket samt att ta fram underlag för överklaganden. Det läggs även stor fokus på att hålla sig uppdaterad i svensk migrationsrätt. Arbetet inkluderar även att leda implementeringen av ett pilotprojekt som Lunds universitet ingår i tillsammans med Migrationsverket, som har för avsikt att stärka uppföljningen av internationella studenter. Befattningshavaren kommer att vara Lunds universitets representant i nationella och lokala nätverk för migrationsfrågor samt bistå såväl Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF) som Lunds universitets ledning i frågor rörande uppehållstillstånd för studenter och personal. Tjänsten kan innebära resor inom Sverige för möten med Migrationsverket och olika nätverk. Anställningen är ett vikariat och avser tiden 15 december 2020 till 15 december 2021. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsgivare
Lunds Universitet
Ansökan
Ansök senast 25 September (1 dag kvar)

Ansök här

Fakultetshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Mittuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen. Fakultetskansliet vid fakulteten för naturvetenskap, teknik och medier är en del av Mittuniversitetets verksamhetsstöd och har som huvuduppgift att bistå fakultetens ledning och institutioner med beslutsunderlag och administrativt stöd. Här jobbar ett 25-tal personer i Sundsvall och Östersund med ärendeberedning, uppföljning, analyser och underlag till långsiktig planering samt att ge administrativt stöd till fakultetens ledning och övrig verksamhet. Vi söker nu en medarbetare med serviceinriktat förhållningssätt som vill arbeta i en forsknings- och utbildningsmiljö med högt tempo med placeringsort i Sundsvall. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna omfattar operativ planering, styrning och koordinering av forskningsprojekt och -ansökningar i nära samarbete med projekt- och forskningsledare. I uppgifterna ingår också att samverka med universitetets övergripande stöd till forskning. Enklare administration kan även förekomma. Arbetsuppgifterna kan breddas för att motsvara krav från universitets- och fakultetsledning. Kvalifikationer Vi söker dig som är strukturerad och har erfarenhet av liknade arbete inom högskolesektorn eller i samarbete med högskolesektorn. Du har högskoleutbildning på minst kandidatnivå och har god administrativ och kommunikativ förmåga, IT-kompetens samt förmåga att arbeta självständigt. Du måste kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt ha goda språkkunskaper i engelska. Eftersom arbete är förenat med många kontakter såväl inom som utom Mittuniversitetet kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper, liksom initiativkraft och samarbets- och serviceförmåga. Arbetsuppgifterna ställer mycket stora krav på noggrannhet. Följande är önskvärt och meriterande: - Erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling. - Dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom högskola/universitet eller motsvarande - Mycket god förmåga att hantera frågor i dialog med chefer och medarbetare.  Information Närmare upplysningar lämnas av kanslichef Maria Torstensson, tel 070-32 32 036, mailto:[email protected] Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 28 september 2020. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mittuniversitetet
Ansökan
Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Fakultetshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Uppsala Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 46.000 studenter, 7.300 anställda och en omsättning på 7,3 miljarder kronor. Områdeskansliet för humaniora och samhällsvetenskap med ca 40 anställda ingår i universitetsförvaltningen och ansvarar där för forsknings- och utbildningsplanering, ekonomisk och annan verksamhetsplanering samt uppföljning av verksamheten inom området. Vidare svarar kansliet för en omfattande rekrytering av lärarpersonal. Kansliet bereder beslut och ger service till områdesnämnden för humaniora och samhällsvetenskap och till teologiska, juridiska, historisk-filosofiska, språkvetenskapliga, samhällsvetenskapliga och utbildningsvetenskapliga fakultetsnämnderna. Inom kansliets verksamhetsområde bedriver ett trettiotal institutioner forskning och utbildning med ca 2 000 anställda. Antalet studenter uppgår till ca 31 000 och den ekonomiska omslutningen uppgår till drygt två miljarder kronor. Just nu behöver den språkvetenskapliga fakulteten förstärkning. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna innefattar ett brett spektrum av uppgifter som förekommer i arbetet vid områdeskansliet, att vara sekreterare i fakultetsnämnd, att handlägga rekrytering av lärare/forskare, att diarieföra ärenden, att handlägga nomineringar och i övrigt bistå fakultetsnämnden i dess arbete etcetera. I arbetet kan också ingå att vara sekreterare i olika utskott, remissgrupper, anordna konferenser och ceremonier samt övriga ärenden inom kansliets ansvarsområde. Vidare ingår att medverka i extern och intern information samt kvalitets- och utvecklingsarbete. Kvalifikationskrav: Vi söker dig som har högskoleexamen och erfarenhet av arbetsuppgifter som arbetsgivaren finner likvärdiga. För arbetet krävs mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på självständighet, noggrannhet, flexibilitet och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer och att du samtidigt har personligt integritet. Likaså krävs förmåga att kunna arbeta under arbetstoppar och hantera flera ärenden parallellt. Intresse för administrativa uppgifter och frågor som rör myndighetsutövning är en förutsättning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som god samarbets- och initiativförmåga samt ett serviceinriktat förhållningssätt. Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete såsom planering, utredning och uppföljning av verksamhet inom högskolesektorn är meriterande. Likaså är utbildning i förvaltningsrätt och arbetsrätt meriterande. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan tillämpas. Anställningens omfattning: 100 %. Upplysningar om anställningen lämnas av: Kanslichef Johan Lundborg,                 tel 018-471 19 04 alt 070-425 04 47, e-post mailto:[email protected] Välkommen med din ansökan senast den 28 september 2020, UFV-PA 2020/3177. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Arbetsgivare
Uppsala Universitet
Ansökan
Ansök senast 28 September (4 dagar kvar)

Ansök här

Kvalificerad handläggare med inriktning pedagogik

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Enheten Kompetensförsörjning är en del av HR-avdelningen på Arbetsförmedlingen och omfattar tre sektioner och med 48 medarbetare. Två sektioner ansvarar för myndighetens produktion, upphandling, förvaltning och genomförande av kompetensutvecklingsinsatser. Den tredje sektionen ansvarar för myndighetens rekryteringsarbete. Nu söker vi en driven och flexibel pedagog som har en stor vilja till att utveckla och stödja andra! Om jobbet Som pedagog arbetar du med analys och utveckling av metodik inom Arbetsförmedlingens kompetensutveckling. Du ansvarar tillsammans med övriga pedagoger, projektledare, utbildningsproducenter och kundansvariga för att säkerställa att våra kompetensutvecklingsinsatser håller hög pedagogisk kvalitet. Du bidrar till att våra tjänster utvecklas utifrån Arbetsförmedlingens behov och förutsättningar samt vår pedagogiska grundsyn. Du är delaktig i utveckling av rutiner och arbetssätt rörande framtagning och förvaltning av utbildningsinsatser samt kompetensutveckling av utbildningsledare. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del bestå av att bidra med din pedagogiska kompetens och erfarenhet inom vuxnas lärande i flertalet parallella projekt och kompetensutvecklingsinsatser. Du kommer att leda workshops, utbilda och coacha medarbetare samt agera bollplank och stöd. I rollen ingår ett ansvar för att efterleva våra verksamhetsprocesser. Rollen innebär att du behöver en god pedagogisk och kommunikativ förmåga för att utveckla vårt sätt att arbeta. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter. Vem är du För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för pedagogik och vuxnas lärande. Du kan arbeta självständigt men också tillsammans med andra. Du är lösningsfokuserad, en god kommunikatör som trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du har förmågan att hitta nya pedagogiska lösningar och stödja med denna kompetens såväl internt som externt. Du har stor erfarenhet av lärande på distans. Du arbetar kundfokuserat och värdedrivet. Du har stark förmåga att självständigt stödja processer och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du är prestigelös och känner dig bekväm med att i olika sammanhang föra ut budskap, att påverka och att nå lösningar i samförstånd. Du har erfarenhet av att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och leverera resultat och du behöver i denna tjänst kunna lösa praktiska problem som kan uppstå. Du kan hantera flera pågående arbetsuppgifter samtidigt och har förmågan att analysera våra kunders behov av lärande och göra nödvändiga prioriteringar och ta beslut för att nå önskat resultat. Vi ser vidare att du är noggrann, strukturerad, handlingskraftig och har god kommunikativ förmåga samt tar ansvar för fattade beslut. Du inspirerar till arbetsglädje, engagemang och ansvarstagande, vilket återspeglas i ditt eget förhållningssätt och dina personliga egenskaper. Då du kommer att arbeta med människor i olika situationer med erfarenheter från olika kulturer kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Du har erfarenhet av samarbete inom stora organisationer av samarbete med universitet och högskolor inom pedagogik. Kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning inom pedagogik om minst 180 hp/120 p - Stor erfarenhet av arbete med blandat lärande för vuxna - Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift - Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande - Erfarenhet av förändringsarbete - Erfarenhet av distanslärande - Erfarenhet av arbetsnära lärande - Kunskaper/erfarenhet och intresse för jämställdhet- och mångfaldsfrågor - God förmåga att leda workshops Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Placeringsort är Östersund med tillträde så snart som möjligt. Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning  för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Resor är, i normala fall, en del av arbetet. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2020-09-29 märkt med Af-2020/0047 9397. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt eventuella intyg/betyg. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. Urvalstester kan förekomma. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)

Ansök här

Kvalificerad handläggare med inriktning projektledning

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Enheten Kompetensförsörjning är en del av HR-avdelningen på Arbetsförmedlingen och omfattar tre sektioner med 48 medarbetare. Två sektioner ansvarar för myndighetens produktion, upphandling, förvaltning och genomförande av kompetensutvecklingsinsatser. Den tredje sektionen ansvarar för myndighetens rekryteringsarbete. Nu söker vi en driven och handlingskraftig projektledare som har en stor vilja till att utveckla och stödja andra! Om jobbet Vi är en organisation med högt förändringstryck vilket ställer krav på att våra medarbetare är flexibla med en positiv inställning till förändring och utveckling. Som projektledare arbetar du nära chefer och specialister inom kompetens-utvecklingsområdet och du kommer att vara en länk mellan vår verksamhet, våra kundansvariga samt våra externa leverantörer. Uppdraget innebär att i samarbete med dessa aktörer omsätta våra kunders behov till diverse kompetens-utvecklingsinsatser. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del bestå av projektledning och vara den som håller samman flera projekt och styr dem framåt. Du kommer att planera och leda möten, utarbeta långsiktiga planer och följa upp aktiviteter. Du kommer att leda workshops, utbilda och coacha medarbetare samt agera bollplank och stöd. I rollen ingår ett ansvar för att efterleva våra verksamhetsprocesser. Rollen innebär att du behöver en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter. Vem är du För att lyckas i rollen tror vi att du har ett kundorienterat och konsultativt förhållningssätt. Du kan arbeta självständigt men också tillsammans med andra. Du är lösningsfokuserad, handlingskraftig och beslutsför inom ramen för tilldelade mandat. Du är en god kommunikatör som trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Du har gedigen erfarenhet av att leda och driva tidskritiska projekt där flertalet medarbetare bidrar med mindre delleveranser. Du är noggrann, strukturerad, stresstålig och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du har en god analytisk förmåga, ser helheten och fastnar inte i detaljer. Du har tidigare erfarenhet av arbete i stora organisationer med förändrings- och utvecklingsarbete. Du inspirerar till arbetsglädje, engagemang och ansvarstagande, vilket återspeglas i ditt eget förhållningssätt och dina personliga egenskaper. Då du kommer att arbeta med människor i olika situationer med erfarenheter från olika kulturer kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p - Erfarenhet av att leda projekt med lärande inslag - Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig väl i tal och skrift - Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande - Erfarenhet av lednings- och förändringsarbete - Certifierad inom agil projektledning - Kompetens inom agila modeller och metoder - Förmåga att samordna och ansvara för utvecklingsarbete i och för både nationell, regional och lokal kontext - God förmåga att leda workshops - Förmåga att författa marknadsförande kommunikation i digitala kanaler - Blandat lärande för vuxna - Kunskaper/erfarenhet och intresse för jämställdhet- och mångfaldsfrågor - Erfarenhet av arbete med kundresor Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Placeringsort är Östersund med tillträde så snart som möjligt. Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Resor är, i normala fall, en del av arbetet. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2020-09-29 märkt med Af-2020/0047 9429. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt eventuella intyg/betyg. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. Urvalstester kan förekomma. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)

Ansök här

Utredare

Arbetsgivare / Ort: Linnéuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Välkommen till Linnéuniversitetet! Människor växer här. Vi är ett internationellt universitet i Småland - tillsammans sätter vi kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Centrum för polisforskning och utveckling (CPU) är en tvärvetenskaplig forskningsmiljö vid institutionen för polisiärt arbete på Linnéuniversitetet i Växjö. Här bedrivs fristående akademisk forskning om polisrelaterade frågor med särskilt fokus på polisens samverkan med omgivande samhället, brottsförebyggande arbete, organisation och ledning samt polisförhör. I en långsiktig satsning vill centrumet stimulera en mångdisciplinär forskningsmiljö för att bidra till kunskapsutveckling inom polisforskning. I de övergripande målsättningarna ingår att skapa en mötesplats och kunskapsutbyten mellan forskare, poliser och andra som arbetar inom rättsväsendet eller med polisrelaterade frågor. Arbetsuppgifter: Nu söker vi en utredare för att genomföra en studie om mäns och kvinnors villkor, förutsättningar och prestationer under polisutbildningen. Anställningen är tidsbegränsad. I arbetet ingår att utifrån en given projektbeskrivning lägga upp studien, genomföra datainsamling, sammanställa materialet och presentera det i form av en färdig rapport. Utredaren skall även lämna förslag för metodutveckling i frågan om mäns och kvinnors förutsättningar inom polisutbildningen. Kvalifikationer: Du som söker är en skicklig skribent med god förmåga att arbeta självständigt. Du har också dokumenterad erfarenhet av att planera och genomföra studier utifrån givna ramar. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska för att på ett pedagogiskt sätt skriftligt och  muntligt presentera utredningsmaterialet.   Grundläggande krav är akademisk examen från samhällsvetenskapligt ämne. Sökande har tidigare erfarenhet av utvärderingsarbete och metodutveckling. Du är analytisk och resultatinriktad. Vi värdesätter flexibilitet, självständighet och planeringsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor: Tidsbegränsad anställning. Omfattning: 60 procent under 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde: snarast. Placeringsort: Växjö. Centrum för polisforskning och utveckling, institutionen för polisiärt arbete. För mer information kontakta:  Cecilia Jonsson, biträdande föreståndare, 070-6426164 eller på epost [email protected] eller prefekt Ola Kronkvist, [email protected] Ulrika Peterson, HR-partner, tel. 0480-44 69 96, mobil 070-619 69 96 Epost [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.  Välkommen med din ansökan senast den 29 september, 2020. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Linnéuniversitetet
Hemsida: http://www.lnu.se
Ansökan
Ansök senast 29 September (5 dagar kvar)

Ansök här

Internationell koordinator

Arbetsgivare / Ort: Stockholms Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-16
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
vid Juridiska institutionen. Sista ansökningsdag: 2020-09-30. Juridiska institutionen är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet med ca 200 anställda och ca 6 500 studenter per läsår. Arbetsuppgifter Som internationell koordinator vid Juridiska institutionens internationella kansli är du en viktig del i det arbetslag som administrerar institutionens internationella åtaganden. De arbetsuppgifter som ingår i anställningen är bland annat administration av institutionens utbytesavtal, administration av rekrytering, marknadsföringantagning samt bedömning av sökande till de fem internationella mastersprogrammen, skapande och underhåll av institutionens webbsidor på engelska samt de svenska sidorna för utbytesstudier, administration av tillgodoräknande av kurser från utländska lärosäten, deltagande i nationella och internationella nätverk, lokalbokning, sammanställning av olika informationsutskick,  dokumenthantering/arkivering av allmänna handlingar. Även planering, framtagande av kursplaner och kursadministration för de kurser som ingår i sommarprogrammet för internationella studenter ingår i tjänsten. En viktig del av arbetsuppgifterna är också att på ett pedagogiskt sätt kommunicera med både nationella och internationella studenter och du förväntas bidra till det internationella kansliet och institutionens utvecklingsarbete, egen initiativrikedom är därav förväntad. Kvalifikationer Det är ett krav för anställningen att Du har en kandidatexamen eller motsvarande inom relevant ämnesområde. Vidare är det ett krav att du talar och skriver obehindrad svenska och engelska, liksom att du har minst ett års tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med internationellt fokus vid universitet eller högskola. Ett annat krav är mycket god datavana. Meriterande är kunskap i studieadministrativa systemen LADOK, Athena, NyA, Sisu, TimeEdit, Polopoly, W3D3 samt Officepaketet. Erfarenhet av utbildningsprojekt i digitala kanler ses som meriterande. Ytterligare språkkunskaper samt dokumenterad pedagogisk erfarenhet är också meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenheter av arbete och/eller studier utomlands.  Då tempot ofta är högt, är det av yttersta vikt att du trivs i en sådan miljö och har dokumenterad erfarenhet av administration med organisatoriska färdigheter. För att utföra arbetsuppgifterna på bästa sätt behöver du också vara en person som utmanas av att lösa problem och som drivs av att ta egna initiativ till förbättringar och kvalitetssäkring. Eftersom du kommer vara del av ett litet team kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande innan deadline. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av kanslichef för Internationella kansliet, Sandra Fagerlund, [email protected] Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Arbetsgivare
Stockholms Universitet
Hemsida: http://www.su.se
Ansökan
Ansök senast 30 September (6 dagar kvar)

Ansök här

Handläggare inom brandskydd och fastighetsfrågor

Arbetsgivare / Ort: Hudiksvalls kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara Bäst på att bli bättre! Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna. Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund. ARBETSUPPGIFTER Har du ditt intresse riktat mot att coacha chefer, i att styra och leda sina verksamheter? Att arbeta med målinriktat utvecklingsarbete, processorienterat och stödjande. Vi söker nu en handläggare som kommer stödja och coacha chefer i deras arbete inom brandskydd och fastighetsfrågor. Tjänsten är placerad under verksamhetsledaren för stabsenheten och du kommer att ingå i ett team vars huvuduppgift är att, genom olika kompetenser stödja enhetschefernas utvecklingsarbete. Tjänsten kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens projektledare för fastighetsfrågor. Du ska bl a stödja och bistå enhetschefer i deras ansvar att genomföra: • Fysiska skyddsronder • Brandtillsyner Du ska även koordinera och vara ett stöd i planering inför lokalflyttar och andra lokalförändringar. • Administrera lokalhyror samt bevaka förvaltningens hyresavtal. Då vi inom stabsenheten arbetar i team, är det en självklarhet att vi stöttar och hjälper varandra i våra spännande uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi förutsätter att du har revelvant högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datavana och är van att använda olika IT-baserade verktyg som stöd i ditt dagliga arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och har ett professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se
Arbetsgivare
Hudiksvalls kommun
Ansökan
Ansök senast 2 October (8 dagar kvar)

Ansök här

Forskningshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Malmö Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt. Fakultet Som forskningshandläggare kommer du att vara organiserad vid Gemensamt verksamhetsstöd och arbeta med Fakulteten för kultur och samhälle. Vid Fakulteten för kultur och samhälle forskar och undervisar vi om många av vår tids stora frågor – exempelvis de som handlar om global politik, nya medier och hållbar stadsutveckling – från humanistiska, samhällsvetenskapliga och designvetenskapliga utgångspunkter. Innehåll och arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära fakultetens ledning, forskargrupper och forskarutbildningsmiljöer. Du kommer utöver det ha flera samarbetsytor inom fakulteten, inom universitetet och med andra lärosäten och aktörer. Exempel på uppgifter du kommer arbeta med: • Handlägga, bereda och föredraga forsknings- och forskarutbildningsrelaterade ärenden inför beslut. Du kommer fungera som administrativt stöd och handläggare i fakultetens forsknings- och forskarutbildningsnämnd. • Kontinuerlig uppföljning, analys, utvärdering av fakultetsanknuten forskning och forskarutbildning. • Kontinuerlig uppföljning, analys, utvärdering av externa forskningsmedel och forskningsansökningar. • Bevaka och planera fakultetens förberedelser gällande externa utvärderingar av forskning och forskarutbildning samt samordna remisshantering. • Kartlägga och dokumentera samverkan mellan fakultetens forskning och omgivande lärosäten, samhällsaktörer och internationella partners. Kartlägga samband mellan fakultetens forskning och utbildningsutbud. Kvalifikationer Vi söker dig som har en magister- eller masterexamen med erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet från forskningsadministration, administration vid lärosäte eller egen forskningserfarenhet är meriterande. Meriterande är också om erfarenheten är inom de forskningsfält vi verkar inom samt  doktorsexamen. Anställningen innebär att du blir en nyckelspelare med många kontaktytor inom och utanför fakulteten. Vi lägger därför stor vikt vid egenskaper som lyhördhet, självständighet, initiativförmåga samt god förmåga till samarbete och kommunikation. Då uppgifter som uppföljning, analys och utvärdering är centrala delar av tjänsten är egenskaper som noggrannhet och analytisk förmåga högt värderade. Vi kommer också lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du har erfarenhet av och är bekväm med att arbeta i en digital miljö. Då du kommer att verka i en internationell miljö där både muntlig och skriftlig kommunikation kan ske såväl på svenska som på engelska är det viktig att du har mycket goda kunskaper i dessa språk. Upplysningar Helene Waldeck, chef kansli KS, [email protected] Kristina Josefson, chef universitetskansliet, [email protected] Johanna Bengtsson, HR specialist, [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast den 4/10. Övrigt Anställningarnas omfattning och tillträde enligt överenskommelse. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Fackliga företrädare Saco-S: Ellen Albertsdottir, [email protected] OFR: Naser Eftekharian. [email protected]   Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Malmö Universitet
Hemsida: http://www.mah.se
Ansökan
Ansök senast 4 October (10 dagar kvar)

Ansök här

Handläggare, ref.nr. 2615

Arbetsgivare / Ort: Håbo kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-18
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Hos oss på Barn-och utbildningsförvaltningen i Håbo kommun får du kollegor som delar sin kompetens med dig. Ledarskapet är kommunikativt och tillitsfullt. Med glädje och professionellt engagemang samarbetar vi för goda relationer, möjligheter och utvecklande lärmiljöer för barn- och elever och för dig som medarbetare. Barn- och utbildningsförvaltningen har ansvaret för verksamheterna inom förskola, grundskola, grundsärskola, fritidshem och annan pedagogisk verksamhet, kommunens elevhälsoenhet samt gymnasie- och vuxenutbildning.  Vi är ett glatt gäng på 14 personer som söker Dig som vill ingå i den administrativa gruppen på Barn- och utbildningskontoret. Arbetsuppgifter Du kommer att: * handlägga och besluta i de skolskjuts- och reseersättningsärenden som inte kan hanteras av kommunens Kontaktenter, * utreda inkomna klagomål mot skolskjutsen, * handlägga och besluta i skolplaceringsärenden, * hantera klagomål mot utbildningen på huvudmannanivå, * besvara vårdnadshavares och andras frågor inom dina ansvarsområden, * bidra till att processerna du arbetar i är så effektiva och rättssäkra som möjligt. Det ingår i alla uppgifter mycket kontakt med enskilda och olika funktioner i kommunen.  Arbetet innebär även andra på kontoret vanligt förekommande uppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har stats- eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller har utbildning inom det förvaltningsrättsliga området. Alternativt har du annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har förmåga att på ett flexibelt och självgående sätt arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har erfarenhet från handläggning och beslutsfattande inom kommunal eller statlig verksamhet. Arbetsbelastningen ställer ibland, särskilt vid ansökningsperioder och skolstarten, krav på stor integritet och förmåga att prioritera då många behöver hjälp med sina ärenden med kort varsel. Du behöver kunna lösa enskilda frågor, problem och ärenden men också se om och hur verksamheten i stort kan utvecklas för att hindra att problemen uppstår igen. I dina möten med såväl vårdnadshavare som andra interna och externa kontakter ställs höga krav på ett korrekt och respektfullt bemötande. Likaså på att informationen lämnas på ett så tydligt sätt som möjligt. Du kommer vara en länk mellan många olika funktioner och behöver då ha förmågan att informera och utbilda personal samt vara tydlig i instruktioner. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är väl bevandrad inom Office-paketet och har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem. Krav B-körkort.  Tillträde Så snart som möjligt. Sysselsättningsgrad Heltid. Lön Individuell lönesättning. Sista ansökningsdag 8 oktober 2020 Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Arbetsgivare
Håbo kommun
Hemsida: http://www.habo.se
Ansökan
Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)

Ansök här

Fakultetshandläggare

Arbetsgivare / Ort: Mittuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen. Det Humanvetenskapliga fakultetskansliet svarar för nämnd- och ledningsstöd, fakultetsövergripande resurstilldelning, planering/uppföljning, forsknings- och utbildningsadministration. Beskrivning av avdelningen: Det humanvetenskapliga fakultetskansliet svarar för nämnd- och ledningsstöd, fakultetsövergripande resurstilldelning, planering/uppföljning, forsknings- och utbildningsadministration. Fakultetskansliet söker nu dig som vill arbeta i en forsknings- och utbildningsmiljö och som har ett serviceinriktat förhållningssätt samt är noggrann, självständig och ansvarskännande. Arbetsuppgifter: I denna roll som fakultetshandläggare är den huvudsakliga funktionen service och stöd till studenter, lärare, forskare samt samordning med andra enheter inom Mittuniversitetet. Du kommer att ingå i det utbildningsadministrativa teamet tillsammans med ett tjugotal kollegor placerade både i Sundsvall och i Östersund. I rollen ingår att ansvara för den studentadministration som krävs i grundutbildningen och en stor del av arbetet utförs i olika datorbaserade administrativa system. I förekommande fall kan sekreteraruppdrag i olika grupperingar ingå. I alla roller vid fakultetskansliet ingår allmän administration gentemot närmaste operativ chef, som till exempel mötes‐/besöksadministration, bokning av resor och lokaler, beställningar och inköp samt övrigt förekommande administrativa uppgifter. Resor, främst mellan campusorterna, ingår i arbetet. Resor med övernattning kan förekomma. Kvalifikationer: Den vi söker är strukturerad och har god administrativ förmåga inklusive kunskaper i administrativa system. God förmåga att arbeta självständigt, i grupp samt att hantera frågor i dialog med medarbetare efterfrågas. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift liksom kunskaper i engelska är ett krav. Den vi söker ska ha en 3-årig högskoleexamen. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet vad gäller noggrannhet, initiativkraft, lyhördhet och flexibilitet. Anställning och tillträde: Vikariat, heltid. Tillträde 2020-12-01 eller enligt överenskommelse, till och med 2022-01-31.   Anställningsort: Östersund Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Information: Närmare upplysningar lämnas av utbildningsadministrativ chef Mia Wiklander, [email protected], 010-142 82 68 Ansökan: Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2020-10-08.         Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mittuniversitetet
Ansökan
Ansök senast 8 October (14 dagar kvar)

Ansök här

Pedagogisk samordnare för studenter med funktionsnedsättning

Arbetsgivare / Ort: Lunds Universitet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 12 October (18 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-21
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och fler än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Sektionen Student och utbildning ger service och administrativt stöd till studenter och utbildningsorganisationen vid Lunds universitet. Sektionen ansvara för antagning, examensutfärdande och studiedokumentation med dess stödsystem samt stöd till studenter i form av studenthälsa, studievägledning, handledning i studieteknik och akademiskt skrivande samt handläggning inför beslut om pedagogiskt stöd till studenter med funktionsnedsättning. Dessutom ger sektionen stöd till universitetets gemensamma utbildningsnämnd, förvaltar regelverk, handlägger beslut samt utvecklar metoder för kvalitetssäkring av universitetets utbildningar. Både det europeiska centret för SI-PASS (samverkansinlärning) och den regionala SI-plattformen är verksamheter inom sektionen. Sektionen består av ca 90 medarbetare organiserade i avdelningarna Antagning, Examen, Studieadministrativa system, Kvalitet och utvärdering, Studiestöd och vägledning samt Studenthälsan. Avdelningen Studiestöd och vägledning arbetar med stöd till universitets studenter. Gemensamt mål för avdelningen är att stödja studenten att lyckas i sina studier. Avdelningen har ca 20 medarbetare fördelade på tre verksamhetsområden; Allmän studievägledning, Pedagogiskt stöd och Studieverkstaden/Academic Support Centre. Nu söker vi en pedagogisk samordnare för studenter med funktionsnedsättning till teamet på Pedagogiskt stöd. Kvalifikationer Vi söker dig som är pedagog, socionom, arbetsterapeut, studievägledare eller har liknande erfarenhet. Du har vana att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Du har kunskap om olika typer av funktionshinder och behov av anpassningar av studier för att uppnå likvärdig studiesituation. Du är stabil och trygg i dig själv och har en vana att utreda och kommunicera beslut. Vi lägger stor vikt vid gott medarbetarskap och söker dig som är en teamspelare och har god samarbetsförmåga.  Arbetet innebär stundtals höga arbetstoppar så du behöver ha en förmåga till hög arbetskapacitet, problemlösning och flexibilitet. Arbetsuppgifter - Ansvara för beslut och rekommendationer om pedagogiskt stöd för studenter vid ett eller flera av universitetets fakulteter. - Ge råd och stöd till studenter och undervisande personal. - Handlägga stöd till in- och utresande studenter vid Lunds universitet. För anställningen krävs att du - är pedagog, socionom, arbetsterapeut, studievägledare eller har liknande erfarenhet - har god kunskap om olika funktionsnedsättningar och de konsekvenser de kan ge för studiesituationen - har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är - god kännedom om universitetets utbildningar och administrativa system - god vana av arbete i internationella miljöer. Vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga och gott medarbetarskap samt vana att arbeta i studieadministrativa system. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Arbetsgivare
Lunds Universitet
Ansökan
Ansök senast 12 October (18 dagar kvar)

Ansök här

Vikarierande handläggare

Arbetsgivare / Ort: Mittuniversitetet
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 October (24 dagar kvar)
Publicerad: 2020-09-15
Källa: Arbetsförmedlingen
LÄS MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Utbildningshandläggare

Om jobbet
Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen. Avdelningen för studieadministration arbetar dels med myndighetsfrågor, dels med studie- och utbildningsrelaterad service för studenter, presumtiva studenter och universitetets personal. Avdelningen innefattar många verksamhetsområden; högskoleprovet, antagning, schemaläggning, studiedokumentation, tentamenssamordning, tillgodoräknanden, examensutfärdande och härtill support och utveckling för några av universitetets nödvändiga stödsystem inom utbildningsadministration. Mittuniversitetets examensfunktion, med ett team på 4 anställda, ansvarar för både examens- och tillgodoräknandeärenden. Funktionen utfärdar ungefär 1 600 examensbevis och hanterar ca 1 000 tillgodoräknandeärenden varje år. Arbetsuppgifter Du erbjuds växlande arbetsuppgifter där vi tar emot ansökningar, utreder och fattar beslut om dessa. Vi tolkar, följer och informerar om olika regelverk som styr examens- och tillgodoräknandefrågor. Arbetet innebär kontakter med studenter, stora delar av universitetets personal, kollegor vid andra lärosäten samt personal vid andra myndigheter. Även enklare uppgifter knutna till examensärenden är aktuella såsom utlämnande av arkivkopior, vidimering och arkivering. Arbetet utförs i flera datorbaserade ärendehanteringssystem. Kvalifikationer I din ansökan vill vi att du beskriver på vilket vis och genom vilken tidigare erfarenhet du uppfyller följande kvalifikationer.  Vi söker dig som har: - avlagd akademisk examen inom relevant område, - vana av att tolka och fatta beslut utifrån lag- och förordningstexter, - erfarenhet av löpande handläggningsarbete, - lätt att uttrycka dig väl, både i tal och skrift, i det svenska och engelska språket, samt - vana av strukturerat arbete. För att lyckas och trivas i den här anställningen är det viktigt att du: - har god samarbetsförmåga såväl som förmåga att arbeta självständigt, - kan relatera till kollegor/sökanden på ett lyhört och smidigt sätt, samt - är trygg i din arbetsroll, har hög grad av ansvarskänsla, noggrannhet och ordningssinne. Vi värdesätter högt ett aktivt medarbetarskap där varje medarbetare ansvarar för sig, verksamheten och arbetsgivaren. Anställning och tillträde: Anställningen är ett vikariat på 100% under perioden 2021-01-10 t o m 2022-05-31. Information Du är välkommen att kontakta handläggare Eva Lena Winther 010-142 82 09 eller avdelningschef Agneta Sundvisson 010-142 81 31 för mer information om tjänsten. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 18 oktober 2020. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Inför rekryteringsarbetet har Mittuniversitetet tagit ställning till konsultstöd, rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Mittuniversitetet
Ansökan
Ansök senast 18 October (24 dagar kvar)

Ansök här
Visa mer


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.