På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Serviceingenjör

Serviceingenjör

Serviceingenjörer är problemlösare med bred teknisk kompetens. Många gånger är serviceingenjörer företagets "ansikte utåt". Inte sällan verkar de i arbetsledande positioner.

Som serviceingenjör behöver man ha kompetens inom följande kunskapsområden - Elteknik, Säkerhet i arbetet, Ekonomi och Servicetjänster, Styr- och reglerteknik, Maskinsystem och Hållbar utveckling, PLC/Programmerbara system, Projektledning och Projektmetodik, Regelverk inom "sitt arbetsområde".

Marin serviceingenjör
Utvecklingen av el- och elektronik på fartyg och båtar fortskrider i mycket snabb takt. Numera är kopplingen mellan elektronik, hydraulik och mekanik allt vanligare i marina produkter. Som marin serviceingenjör innebär det att man självständigt och fackmannamässigt bör kunna utföra service, reparationer, installationer och tekniskt underhåll av el, elektroniksystem, motorer i fartyg på varv, båtar och fritidsbåtar samt på andra marintekniska produkter.

Man behöver ha kunskaper inom Regelverket för fartyg och fritidsbåtar, i Marin Elektronik samt i Marinteknisk engelska.

Kompetens som marin serviceingenjör ger möjlighet att arbeta i hela världen. Kunskaper i engelska är mycket viktiga. Kan man ännu ett eller flera språk så är det en stor merit.

Utbildning

Relevanta utbildningar på eftergymnasial nivå kan finnas inom yrkeshögskolan och på högskolenivå.

Rekommenderat är att utbilda sig till gymnasieingenjör via Teknikprogrammet, eventuellt med efterföljande påbyggnadsutbildning, T4, Fjärde året på teknikprogrammet.

Personliga egenskaper

Flexibel, lösningsfokuserad, kreativ, äger förmågan att skapa och bibehålla goda relationer med kunderna.

Visa mer
Visa mindre

26 Lediga jobb

Serviceingenjör Värmepump

Arbetsgivare / Ort: Siemens Energy AB / Finspång
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-20
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
  • Serviceingenjör
  • maskin

Om jobbet

Serviceingenjör Värmepump

Ett självständigt jobb inom affärer och teknik. Serviceingenjör till Värmepump, eftermarknad Sverige


Din profil

Vi söker i första hand en högskoleingenjör gärna med köldmediecertifikat.

Bredd kan vara bättre än djup, dina arbetsuppgifter berör el, logik, mekanik, kylprocessen m.m.

Kommunikationen med våra kunder är viktig för att kunna förstå kundernas önskemål, där behöver du ha en social förmåga för att komma nära kunderna.

Lika viktigt är att ha förståelse för vår interna arbetsprocess och se sin uppgift i sammanhanget. Du ska på sikt kunna arbeta självständigt med t.ex. felsökning, lösa de tekniska uppgifterna samtidigt som du ska kunna diskutera med våra serviceingenjörer och försäljare eller tekniker på andra kontor. Lösningar och resultat ska formuleras och dokumenteras.

Erfarenhet av drift och underhåll, eller mekanisk konstruktion, av roterande maskiner är önskvärt, men din personlighet väger tungt.

Vi söker inte någon renodlad el- tele- eller IT-/ingenjör utan mer mekanik- och processinriktad.

Har du rätt förutsättningar lär du dig jobbet på några år och har också möjligheten att utveckla både dig och rollen. Du skall ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt ha god förståelse i engelska.

Dina ansvarsområden

  • Utförande av förebyggande och avhjälpande underhållsarbete på ingenjörsnivå. Dels ensam dels tillsammans med montörer. Ca 85 resdagar i Sverige per år.
  • Förebyggande underhåll utifrån definierade omfattningar.
  • Avhjälpande t.ex. efter felsökning i process och funktion.
  • Förberedelser och avslut av arbetet, rapportskrivning.
  • Arbetsplanering med kundkontakter och i samarbete med interna kontakter.
  • Leda hela eller delar av orderprojekt.
  • Arbetet innebär både kundkontakter och interna kontakter med nära samarbete med bl.a. säljare, projektledare och tekniker.
  • Säljstödsarbete:
  • I form av offertframtagningar/underlag, på sikt även försäljning och kundbesök.
  • Bevaka definierad marknad med avseende på affärsmöjligheter.
  • Se affärsmöjligheter i tekniska lösningar och tjänster.
  • Ta fram budgetunderlag t.ex. baserat på underhållsbehov.
  • Fånga upp kundönskemål och utvecklingsbehov på våra produkter och processer. Förmedling till säljare, tekniker och processansvariga etc.
  • Andra närliggande arbetsuppgifter knutna till vår verksamhet i form av tekniskt arbete men även administrativa uppgifter och förbättringsarbete.

Vi är en grupp bestående av säljare, tekniker, projektledare, innesäljare, serviceingenjörer, montörer och administration som ibland också hjälper varandra med de uppgifter som förekommer inom gruppen.

Arbetet kommer att vara varierande och innehålla det mesta i kedjan som förekommer från försäljning till leverans av våra serviceprodukter. På sikt kan ansvar för egna kunder komma ifråga.

Arbetet omfattas av köldmedieförordningen och certifiering krävs på sikt.

OM OSS

”Låt oss förändra morgondagen redan idag” är vårt genuina löfte på Siemens Energy till våra kunder och medarbetare på vägen mot en hållbar framtid.

Vi säljer, planerar och genomför underhåll, ombyggnader och moderniseringar på stora (7-30MW) värmepumpar/kylanläggningar i Sverige. Vi har även det tekniska ansvaret. Kontoret består av 13 medarbetare och är placerat i Finspång. Då en av våra serviceingenjörer går i pension i sommar söker vi nu hans ersättare.

Siemens Energy är ett av världens ledande företag inom energiteknik. Tillsammans med våra kunder och partners tar vi fram energisystem för framtiden och stöder därmed en övergång till en mer hållbar värld. Med vår portfölj av produkter, lösningar och tjänster täcker Siemens Energy nästan hela energivärdekedjan – från kraftproduktion och överföring till lagring. Portföljen inkluderar konventionell och förnybar energiteknik, såsom gas- och ångturbiner, hybridkraftverk som drivs med vätgas, och kraftgeneratorer och transformatorer.

En majoritetsandel i det börsnoterade företaget Siemens Gamesa Renewable Energy (SGRE) gör Siemens Energy till en global marknadsledare för förnybar energi. Uppskattningsvis en sjättedel av den el som produceras över hela världen är baserad på teknik från Siemens Energy. Siemens Energy har 91000 anställda världen över i mer än 90 länder och genererade intäkter på cirka 29 miljarder euro räkenskapsåret 2019. I Sverige har Siemens Energy 2600 anställda på 10 orter.

Läs mer om Siemens Energy här:

www.siemens-energy.com

MER INFORMATION

Bidra med din energi. Var dig själv.

Som tur är, så är vi alla olika. Genom mångfald genererar vi kraft. Vi drivs framåt av inkludering och medkänsla. Vår gemensamma kreativa energi kommer från ca 130 olika nationaliteter. På Siemens Energy ser vi mångfald som något självklart - oavsett etnisk bakgrund, kön, ålder, religion, identitet eller funktionsvariation. Vi ger samhället energi. Hela samhället.

Jobb & Karriärsidan: https://www.siemens-energy.com/global/en/company/jobs.html

Ansökan

Tveka inte – skicka in din ansökan via https://jobs.siemens-energy.com/jobs id nr 224080 senast 2021-05-11.

För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Gunnar Norén på tel. 0122-81223 eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Louise Edengren på tel. 0122-82404.

Placeringsort: Finspång

Fackliga representanter:

Veronica Andersson, Unionen, 0122-840 21

Simon Von Eckardstein, Sveriges Ingenjörer, 0122-842 24

Jan Lundgren, Ledarna, 0122-812 33

Jonny Persson, IF Metall, 0122-817 69

#LI-LE1


Arbetsgivare
Siemens Energy AB
Slottsvägen 2-6
61231 Finspång
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Serviceingenjör till Schneider Electric Örebro

Arbetsgivare / Ort: Needo Recruitment Group AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 15 maj (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Serviceingenjör
  • elektronik

Om jobbet
Om Schneider Electric Schneider Electric har en snart 180-årig historia där de var en av de tidiga aktörerna på den framväxande elmarknaden. Mycket har hänt sedan dess och idag är de en av de världsledande aktörerna inom bland annat Fastighetsautomation. De står för vägledande uppkopplade tekniker där deras tjänster minskar sina kunders energiförbrukning, ökar klimatbesparingen och bidrar till en kostnadseffektivisering. Något som möjliggörs genom ett brett utbud av uppkopplade tekniker, Edge-styrning, appar och analys. Schneider Electric rankades av studenter världen över som en av de 50-mest attraktiva arbetsgivarna under 2020, i Universums undersökning.  I rollen som Serviceingenjör hos Schneider Electric  I rollen som Serviceingenjör utförs ditt arbete antingen ute hos kund eller på kontoret. Ditt arbete är att programmera fastighetssystem med hjälp av funktionsblocksprogrammering som sätts upp på plats hos kunden och kopplas till en överordnad dator för styrning. Utöver detta ingår hålla en dialog med kundernas olika avdelningar inom bland annat IT för att säkerställa att du får tillgång till servrar för att kunna genomföra ditt arbete. Du säkerställer funktioner genom att testköra systemen och funktionerna du har tagit fram i samråd med kunden. Schneider Electrics kunder finns inom allt från privata aktörer till kommuner och landsting samt både små och stora industrier! Några av de återkommande arbetsuppgifterna kommer vara: Programmering och driftsättning av fastighetssystemLöpande dialog med kund underentreprenörerKonsultativ merförsäljninigEfterlevnad av processer och rutiner Dina kvalifikationer Ett stort teknikintresseHar arbetat inom IT-nätverk Det är meriterande om du Testat på programmering i någon utformning kanske inom inom C++, C, BACnet, Modbus eller LONHar kunskap inom El eller VVSStött på automation i någon formHar relevant utbildning inom ex Automation, Teknik eller EL För att trivas i rollen som Serviceingenjör gillar du sannolikt roller som kräver samarbete men också mer självständigt arbete där du får ta leta dig fram till en lösning. Du gillar servicedelen med kundkontakt och får energi av den typen av dialog. Genom arbetslivet eller utbildning har du också påvisat ett driv och en motivation som tagit dig dit du är idag vilket synliggörs genom en stor nyfikenhet där du hela tiden vill utvecklas! Som person tror vi att du har ett genuint teknikintresse och kan ta eget ansvar och initiativ i tjänsten. Du vill utvecklas och att du tar ansvar över din egen utveckling samt det arbete du utför. Vi blir glada om du vill sprida glädje tillsammans med oss! Vad Schneider Electric erbjuder dig?  Till din hjälp har du en dedikerad mentor som tar dig under sina vingar samt kollegor med expertkompetens inom sina respektive områden, projektledare och affärsutvecklare som har otroligt bra dialoger med kunder och samarbetspartners. Som Serviceingenjör erbjuds du en självständig, rolig och omväxlande roll med stor frihet under ansvar där du blir en viktig del i ett kompetent team. Schneider Electric har historiskt påvisat hur medarbetare är deras viktigaste resurs och värnar om att du ska ha vad du behöver för att kunna prestera i form av varierande dagar, bra kollegor, spännande projekt och stora personliga utvecklingsmöjligheter ”Har du drivet och professionalismen kommer vi göra allt för att din resa går spikrakt uppåt”. Ett löfte som säkerställs genom mentorprogram, personliga interna utbildningspaket och tydliga karriärsteg i organisationen. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Rekrytering  Plats: Örebro Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Serviceingenjör hos Schneider Electric intressant? Urvalet sker löpande så tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.
Arbetsgivare
Needo Recruitment Group AB
Hemsida: http://www.needo.se/
Ansökan
Ansök senast 15 maj (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Technical Support engineer

Arbetsgivare / Ort: Azelio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Serviceingenjör
  • maskin

Om jobbet
Providing access to renewable power when and where it is needed. Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy production around the clock – scalable and with zero emissions. At less than half the cost of diesel power. Azelio is in an extensive expansion phase with recent installations in Sweden, Morocco and Abu Dhabi, with the first commercial contract signed in Dubai. Azelio’s technology has received lots of positive global attention for its unique ability to provide renewable power around the clock. Azelio is listed on Mission Innovation’s list of the world’s most CO2 reducing innovations. Please visit azelio.com to exploit the possibilities Azelio is currently in an extensive expansion phase, finding new partners and establishing presence all over of the world, which requires a strong technical support team to support the growth of our business. Therefore, we now offer exciting opportunities for experienced Technical Support Engineers who will be part of creating a new strong team of highly motivated and talented people who thrives in an international environment and wants to make a difference in the renewable energy sector. As a Technical Support Engineer you will be responsible for responding to and managing requests for technical support and information from clients, partners and internal personnel regarding application, troubleshooting and repair of Azelio products via CRM, telephone, email, or other electronic communication. Reviewing and reporting on repair and operational data, conducting root cause analysis, and developing solutions to support quality and operational improvement will also be part of the tasks. Your position Some of your core responsibilities will include: - Providing technical and diagnostic support to customers, partners and internal Azelio personnel - Authorizing warranty repairs in compliance with policies and respond to requests for technical and/or general information from customers, partners and internal Azelio personnel to support customer satisfaction - Developing data analytics and reports to identify and communicate trends in product quality, warranty compliance, and department operations to support continuous improvement initiatives - Developing solutions to resolve complex problems with products, systems, and processes relating to technical, warranty, third parties and interdepartmental operations - Leading a comprehensive technical knowledge base of all Azelio products, serving as go-to technical expert within the Company - Assisting Customer Relations representatives with customer inquiries and escalations including in-depth technical analysis and diagnostics and when needed, direct interaction with customers and partners - Manning of Azelio Operations Centre - Identification of spare parts for repair and handling of orders for it You will also be an integral part in the strive of making Azelio a world class organisation and preferred supplier within the renewable energy sector. - Ensure work is conducted in accordance with the company's quality, environment and safety system (HSEQ) - Ensure that changes and deviations are dealt with according to company guidelines - Participate in the continuous development of the company's processes, systems and infrastructure. You will be based in our office in Gothenburg or Åmål and report to Manager Aftermarket Services. Your profile You have experience from a similar role and position and a great interest of working with people in an international environment, interacting with all stakeholders and creating a positive and productive work environment. - Minimum 5 years of relevant experience - Experience from working with international customers, partners - Strong technical and analytical skills - Team player with a strong drive and a positive attitude - Committed, self-starting, taking responsibility - HSE focus – no harm to people, property or the environment - Good computer and documentation skills - Fluent in English (oral and written). Additional language skills are considered a plus We offer a challenge in an exciting company with elevated expectations and great committed colleagues. We are constantly curious - we want to be in the technology leading edge and push forward development. You get the opportunity to work in an entrepreneurial environment with its opportunities and challenges and feel the satisfaction of contributing to the sustainable energy solutions of the future. If you are up to this challenge and want to take part in building up this exciting new business from product development to industrialization and to work in a challenging company with high expectations and very engaged colleagues, welcome to send your application as soon as possible. If you have questions, please contact Fredrik Gunnarsson, Manager Aftermarket Services, +46 (0)738 10 10 41, or [email protected] Welcome to register your application as soon as possible, we evaluate on an ongoing basis Welcome to visit our web page www.azelio.com to get more insight  
Arbetsgivare
Azelio AB
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Technical Support engineer

Arbetsgivare / Ort: Azelio AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-29
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Serviceingenjör
  • maskin

Om jobbet
Providing access to renewable power when and where it is needed. Azelio is a Swedish public company in the game of improving the world. We have a solution to one of the biggest challenges facing humankind today: How to supply affordable and renewable power where and when it is needed. Combining an ingenious energy storage technology to our highly efficient Stirling engine, we enable renewable energy production around the clock – scalable and with zero emissions. At less than half the cost of diesel power. Azelio is in an extensive expansion phase with recent installations in Sweden, Morocco and Abu Dhabi, with the first commercial contract signed in Dubai. Azelio’s technology has received lots of positive global attention for its unique ability to provide renewable power around the clock. Azelio is listed on Mission Innovation’s list of the world’s most CO2 reducing innovations. Please visit azelio.com to exploit the possibilities Azelio is currently in an extensive expansion phase, finding new partners and establishing presence all over of the world, which requires a strong technical support team to support the growth of our business. Therefore, we now offer exciting opportunities for experienced Technical Support Engineers who will be part of creating a new strong team of highly motivated and talented people who thrives in an international environment and wants to make a difference in the renewable energy sector. As a Technical Support Engineer you will be responsible for responding to and managing requests for technical support and information from clients, partners and internal personnel regarding application, troubleshooting and repair of Azelio products via CRM, telephone, email, or other electronic communication. Reviewing and reporting on repair and operational data, conducting root cause analysis, and developing solutions to support quality and operational improvement will also be part of the tasks. Your position Some of your core responsibilities will include: - Providing technical and diagnostic support to customers, partners and internal Azelio personnel - Authorizing warranty repairs in compliance with policies and respond to requests for technical and/or general information from customers, partners and internal Azelio personnel to support customer satisfaction - Developing data analytics and reports to identify and communicate trends in product quality, warranty compliance, and department operations to support continuous improvement initiatives - Developing solutions to resolve complex problems with products, systems, and processes relating to technical, warranty, third parties and interdepartmental operations - Leading a comprehensive technical knowledge base of all Azelio products, serving as go-to technical expert within the Company - Assisting Customer Relations representatives with customer inquiries and escalations including in-depth technical analysis and diagnostics and when needed, direct interaction with customers and partners - Manning of Azelio Operations Centre - Identification of spare parts for repair and handling of orders for it You will also be an integral part in the strive of making Azelio a world class organisation and preferred supplier within the renewable energy sector. - Ensure work is conducted in accordance with the company's quality, environment and safety system (HSEQ) - Ensure that changes and deviations are dealt with according to company guidelines - Participate in the continuous development of the company's processes, systems and infrastructure. You will be based in our office in Gothenburg or Åmål and report to Manager Aftermarket Services. Your profile You have experience from a similar role and position and a great interest of working with people in an international environment, interacting with all stakeholders and creating a positive and productive work environment. - Minimum 5 years of relevant experience - Experience from working with international customers, partners - Strong technical and analytical skills - Team player with a strong drive and a positive attitude - Committed, self-starting, taking responsibility - HSE focus – no harm to people, property or the environment - Good computer and documentation skills - Fluent in English (oral and written). Additional language skills are considered a plus We offer a challenge in an exciting company with elevated expectations and great committed colleagues. We are constantly curious - we want to be in the technology leading edge and push forward development. You get the opportunity to work in an entrepreneurial environment with its opportunities and challenges and feel the satisfaction of contributing to the sustainable energy solutions of the future. If you are up to this challenge and want to take part in building up this exciting new business from product development to industrialization and to work in a challenging company with high expectations and very engaged colleagues, welcome to send your application as soon as possible. If you have questions, please contact Fredrik Gunnarsson, Manager Aftermarket Services, +46 (0)738 10 10 41, or [email protected] Welcome to register your application as soon as possible, we evaluate on an ongoing basis Welcome to visit our web page www.azelio.com to get more insight  
Arbetsgivare
Azelio AB
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Tekniker Norrköping

Arbetsgivare / Ort: Sjöfartsverket
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)
Publicerad: 2021-04-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Serviceingenjör
  • elektronik

Om jobbet
Sveriges vackraste arbetsplats söker en Tekniker med inriktning marinelektronik placeringsort Norrköping Felsökning, reparation, underhåll och nyinstallation Som Tekniker på Marinteknik har du ostkusten (Karlshamn-Oxelösund) som arbetsplats och arbetsuppgifterna är både varierande och utmanande, ingen dag är den andra lik. Du kommer att arbeta såväl självständigt som tillsammans med någon eller några av dina kollegor inom el och mek. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att inom el/tele och data till stor del självständigt utföra felsökning, reparationer och underhåll, samt nyinstallationer. De anläggningar tjdu till största del kommer att jobba med är Sjöfartsverkets Lotsbåtar/fartyg, Fyrar, ViVa-stationer (Väder) och Trafikinformationscentraler (VTS). Arbetet är fysiskt krävande och innebär bland annat att arbete på hög höjd kan förekomma. Du utgår från Marintekniks station i Norrköping och kör bil för att komma ut till anläggningarna. Jobbet kan medföra hotellnätter på annan ort. Genom att se till att våra lotsbåtar och sjösäkerhetsanordningar håller en hög standard är du med och säkerställer att Sveriges sjöfart är säker för både människa och miljö. Vem är du? I denna roll vill vi att du uppfyller följande krav: - Examen från El- och energiprogrammet eller likvärdigt på gymnasienivå och/eller eftergymnasial utbildning med inriktning Fartygselektriker. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom området marin teknik - Aktuell utbildning i och/eller erfarenhet av mätteknik inom elektronikområdet - Har jobbat med felsökning/felavhjälpning inom elektronik - B-körkort, manuellt växlat fordon - God IT-vana Meriterande är: - Erfarenhet av fartygsinstallation inom radar/data området -Tidigare erfarenhet som Fartygselektriker, eller annan erfarenhet av installation och felsökning inom marinelektronik. - Förarintyg båt/Fartygsbefäl Klass 8-examen. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående och initiativtagande, som tar ansvar, sätter igång/avslutar aktiviteter och som driver arbetet framåt. Du är strukturerad och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi vill också att du har en god samarbetsförmåga och att du relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket. Varför ska du välja Sjöfartsverket Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vi arbetar aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller en tillsvidareanställning som vi vill tillsätta snarast, vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. Intervjuer kommer att hållas v. 21. Upplysningar: Gruppchef Anders Westerstad, 010-478 51 56 eller [email protected] Arbetsledare Stefan Åberg, 010-478 47 04 eller [email protected] Fackliga företrädare: SACO Benjamin Hell, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, Bengt-Erik Johansson, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00. Registrera din ansökan senast 16 maj 2021. Diarienummer: 21-01991 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag
Arbetsgivare
Sjöfartsverket
Hemsida: http://www.sjofartsverket.se/
Ansökan
Ansök senast 16 maj (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.