På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

73 Lediga jobb

Uppdragschef till Humana Assistans i Örebro/Västerås

Arbetsgivare / Ort: Humana AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana! Vi söker nu en Uppdragschef med placering i Örebro eller Västerås. Om tjänsten Som uppdragschef är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du samordnar våra kunders assistans och är närmsta chef för deras personliga assistenter. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Att arbeta som uppdragschef ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, även har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan och kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Din placeringsort är Västerås eller Örebro med tjänsteresor förlagda dagtid förekommande i Södermanland. Vem är du? Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord; glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personalvetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav. Som person är du strukturerad, noggrann och självgående.  Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är lösningsfokuserad, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR Vad händer nu? Sista ansökningsdag är 26 september 2021. Under rekryteringsprocessen kan du få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Humana AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetschef till förskolan

Arbetsgivare / Ort: Karlshamns kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Med anledning av att nuvarande verksamhetschef går i pension söker vi en ny verksamhetschef med ansvar för förskolorna i Karlshamns kommun. Verksamheten är en del av utbildningsförvaltningen som ansvarar för lärande och utbildning i kommunen. Organisationen omfattar förskola, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola, vuxenutbildning och Lärcentrum. Politiskt styrs förvaltningen av Utbildningsnämnden och antalet medarbetare i förvaltningen är cirka 1200. I kommunen finns stödfunktioner inom kvalitetsutveckling, personal och ekonomi.  Vi söker digsom genom ledarskapet stärker den gemensamma värdegrunden där rektorer, medarbetare och barn/elever tillsammans bygger en lärandemiljö som präglas av hög kvalité. Målen för nämndens alla verksamheter sammanfattas i tre punkter: Alla barn och elever i utbildningsnämndens verksamheter upplever god hälsa och är delaktiga på lika villkor samt upplever trygghet, trivsel och studiero Alla barn och elever i utbildningsnämndens verksamheter lär sig och utvecklas så långt som möjligt med hög måluppfyllelse och goda presterade resultat All personal i utbildningsnämndens verksamheter har god hälsa, upplever en positiv arbetsmiljö och presterar på toppen av sin förmåga Arbetsbeskrivning Som verksamhetschef är du direkt underställd förvaltningschefen och ansvarar för att leda och utveckla förskoleverksamhetens organisation och ledarskap. Det finns även en verksamhetschef med ansvar för grundskola, förskoleklass och fritidshem samt en verksamhetschef för strategisk elevhälsa. Du är chef för 10 rektorer i förskolan, som tillsammans med dig bildar verksamhetsområdets ledningsgrupp, och för tre barnomsorgshandläggare. Du ingår också i förvaltningens ledningsgrupp där du är delaktig och drivande i att arbeta främjande för ett samarbete över verksamhetsgränserna, från förskola till vuxenutbildning.   I din roll är du pedagogisk ledare för verksamhetsområdet och arbetar aktivt för att skapa en likvärdig förskola. Karlshamns kommuns styr- och ledningssystem är tillsammans med de centrala styrdokumenten utgångspunkterna i arbetet med att bedriva det systematiska kvalitetsarbetet och utveckla verksamheten.   Som verksamhetschef arbetar du tillsammans med din ledningsgrupp för en långsiktig personalplanering med fokus på att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare. En central del är att aktivt arbeta för att skapa en hållbar organisation med god arbetsmiljö och hållbara uppdrag. Det ska vara attraktivt att vara medarbetare i Karlshamns kommun!   Framtida utmaningar handlar om kompetensförsörjning, att möta behov och efterfrågan från kommunens medborgare och att arbeta för en samlad förskola där de olika enheterna med gemensam kraft bidrar till helheten.   Kvalifikationer Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning samt flera års erfarenhet som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du är väl förtrogen med det statliga uppdraget och har intresse och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation.   Ditt ledarskap kännetecknas av mod, handlingskraft och omtanke. Du är en kommunikativ, tydlig och relationsskapande ledare som aktivt arbetar för att skapa delaktighet och arbetsglädje. Du har en analytisk förmåga, är bra på att prioritera och att se helheter.   God skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket är ett krav. Genomförd rektorsutbildning, erfarenhet av verksamhetsområdet samt erfarenhet av att leda chefer är meriterande.   Övrigt   Tillträde sker efter överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Enligt lagen om registerkontroll (2000:873) ska den som erbjuds denna anställning lämna ett utdrag ur belastningsregistret. Vi planerar för intervjuer v. 40 För mer information kontakta   Tomas Ringberg, förvaltningschef, 0454-813 17   Fackliga företrädare: Nås via kommunens växel, 0454-810 00   Sista ansökningsdag 2021-09-26
Arbetsgivare
Karlshamns kommun
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Avarn Security söker en utbildningsansvarig till Oskarshamn

Arbetsgivare / Ort: Avarn Security Systems AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Avarn Security erbjuder nu en ny spännande tjänst som utbildningsansvarig med placering på skyddsobjekt i Oskarshamn. Rollen är central i vårt uppdrag att leverera högkvalitativa skyddsvaktstjänster till kund. Som utbildningsansvarig har du ansvaret för våra medarbetares utbildning, såväl kund- som branschspecifika utbildningar där du upprättar och följer upp individuella utbildningsplaner samt övrig kompetenshöjning inklusive övningsverksamhet. Anställningsform: Heltid, tillsvidare Arbetstider: Dagtid, måndag –fredag. Kvällsarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen. Lön: Enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse, dock under hösten 2021 I din roll ingår att motivera och utveckla våra medarbetare. Du ansvarar för utbildningar för en större personalgrupp med både heltids-, deltids- och behovsanställda. Kvalifikationer Du behöver kunna kommunicera väl, vara rak och tydlig, vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt där du involverar medarbetare i förändringsprocesser för att skapa delaktighet. Du har förmågan att bygga relationer med både kunder och medarbetare. Vidare ser vi det som en förutsättning att du har förmågan att strukturera och prioritera. Vi söker dig som har erfarenhet av att säkerställa en god leverans med rätt kvalitet och som motiveras av ansvar och samarbete. Du har med fördel god förståelse för säkerhetsbranschen samt tidigare erfarenhet av utbildning i  någon form på ett professionellt och ansvarstagande sätt. Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen  är meriterande men inte avgörande, däremot lägger vi stor vikt vid din förmåga att inspirera och vilja att utveckla  andra. Avarn Security är ett säkerhetsklassat företag och du behöver därför genomgå en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är också en förutsättning för anställning. Urval av kandidater sker löpande - vi ser fram emot att få ta del av din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar tester i urvalsprocessen. Vid tjänstespecifika frågor är du välkommen att kontakta regionchef Robin Melander på [email protected] eller +46 (0)10-222 38 32 eller driftchef Jeanetth Hällentorp på [email protected]  eller +46 (0)10-222 2026.     Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”.
Arbetsgivare
Avarn Security Systems AB
Hemsida: http://www.nokas.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Operations Manager till Zetes

Arbetsgivare / Ort: Performiq AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en person som drivs av att arbeta med ledarskap och projektledning och letar efter en ny spännande utmaning? Har du dessutom ett intresse och/eller erfarenhet inom logistik? Läs då vidare om den kombinerade rollen som Operations Manager och projektledare på innovativa Zetes! Till Zetes letar vi nu efter en person att förstärka deras kontor i Malmö i en kombinerad roll som Operations Manager och projektledare. Som Operations Manager ansvarar du för att leda medarbetarna på Malmö-kontoret för att nå uppsatta mål och leveranser på ett så professionellt och effektivt sätt som möjligt. I Malmö sitter runt 15 kollegor på olika positioner så som marknad, ekonomi och mjukvarutekniker. Utöver ditt ansvar som Operations Manager kommer du även att få projektleda ett eller flera projekt mot kund. I rollen ingår att: • Utveckla din personal och leda med ett tydligt affärsfokus • Säkerställa och arbeta för en effektiv och välmående arbetsmiljö • Kommunicera ut information till personalen på ett tydligt sätt • Säkerställa att kontrakt mot kund förnyas och att fakturering mot kund görs korrekt • Kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar och att effektivisera verksamheten • Introducera Zetes IT-verktyg och säkerställa att de används på bästa sätt • Ansvara för ett eller flera projekt ut mot kund Du erbjuds en spännande tjänst på ett företag som ligger i framkant inom sitt område. Vidare får du chansen att arbeta med lösningar som gör stor skillnad för kundens verksamhet och produktivitet. Genom kontinuerlig kontakt både internt med medarbetarna i Malmö och externt med kunder och leverantörer får du ständigt ny input och goda möjligheter till personlig utveckling. Personprofil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll likt den här i kombination med erfarenhet av att driva och leda projekt. Utöver det så ser vi att du: • Är en god kommunikatör på både engelska och svenska • Tekniskt intresse och intresse för logistik och Supply Chain • Har erfarenhet av ledande roller sedan tidigare Det är meriterande för tjänsten om du har kunskap/förståelse för mjukvaru-utveckling och WMS-system, samt om du har arbetat i någon verksamhet med liknande erbjudande och tjänster som Zetes. Som person är du prestigelös, flexibel och en inlyssnande ledare. Du stöttar dina kollegor efter bästa förmåga och räds inte om du skulle behöva ta något form av svårare samtal. Som ledare strävar du efter att skapa en öppen och inkluderande kultur där ni gemensamt jobbar för att nå uppsatta mål och ständigt förbättras. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Operations Manager. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Arbetstid: Kontorstider Plats: Malmö PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Sara Lindmark på [email protected] Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Över 80 % av topp 500-företagen i Europa räknar med oss som sin betrodda rådgivare för att optimera sina affärs- och leveransprocesser. Sedan 1984 har våra metoder, lösningar och expertis gjort det möjligt för tillverkare, tredjepartslogistiker och återförsäljare att snabbt anpassa sig till kraven på den föränderliga marknaden. Zetes är ett innovativt företag inom tekniklösningar för distributionskedjan. Vi arbetar i nära samarbete med våra kunder för att frigöra större potential genom effektivitet, visibilitet och spårbarhet i hela distributionskedja. I över 30 år har vi varit en välrenommerad rådgivare till ledande distributionsföretag i hela EMEA. År 2017 blev vi en del av Panasonic Corporation och är idag ett helägt oberoende dotterbolag. Sökord: Operations Manager, Projektledare, projektledning, logistik, Supply Chain, B2B, distribution
Arbetsgivare
Performiq AB
Hemsida: http://www.performiq.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administrativ chef till Kungshögsskolan

Arbetsgivare / Ort: Malmö kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 september (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-09-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administrativ chef

Om jobbet
Ref: 20212388 Arbetsuppgifter När vår administrativa chef nu går vidare i sin karriär söker vi hennes efterträdare!  I rollen som administrativ chef kommer du ingå i vår ledningsgupp tillsammans med rektor och två biträdande rektorer. Vi har ett nära samarbete, i såväl ledningsgruppen som mot övriga kollegor, i vårt arbete mot varje elevs bästa skola.  Som administrativ chef hos oss leder, utvecklar och organiserar du arbetet på skolenheten inom ramen för ditt uppdrag. Dina faktiska arbetsuppgifter kan därför röra sig om bland annat administrativt arbete inom fastighetsfrågor/lokaler, myndighets- och skoljuridiska frågor, inköp och upphandlingar, systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete. Du har också ett ledaransvar över ett tiotal av våra medarbetare, vår administratör, vår vaktmästare och våra elevassistenter. I uppdraget ingår det också samverkan med andra förvaltningar, myndigheter, vårdnadshavare, närsamhället och andra skolenheter. Ta chansen och sök till oss med en möjlighet till ett kreativt och givande uppdrag på en arbetsplats var tydliga förväntningar, engagemang, och ömsesidig respekt står högt i kurs. Kvalifikationer Du som söker har en akademisk utbildning med minst 180hp med relevant inriktning. Har du gått något ledarutvecklingsprogram eller någon ledarutbildning är det meriterande.  Du behöver ha erfarenhet av kvalificerade administrativa uppdrag och ha en god vana av att arbeta i IT-system. Har du erfarenhet av tidigare arbete i skolan är meriterande.  Som person får du energi av att samarbeta med dina kollegor. Du arbetar metodiskt och strukturerat, med ibland många arbetsuppgifter pågående parallellt. Samtidigt har du ett öppet sinne och ser därför positivt på tillvaron och situationer och uppgifter du ställs inför.  Välkommen med din ansökan!  Om arbetsplatsen Kungshögsskolan är en F-6 skola med ca 530 elever. Vi arbetar för varje elevs bästa skola genom bemötande och ett likvärdigt förhållningssätt. Vi arbetar med att bygga nära relationer mellan elever och personal genom ömsesidig respekt och tillit. På skolan arbetar vi för att skapa en gemensam elevsyn med fokus på bemötande och förhållningssätt för att skapa likvärdighet, trygghet och studiero för att alla skolans elever. För att på så sätt ge goda förutsättningar för eleverna att hitta inre motivation och glädje i sitt lärande. Vi har höga, tydliga förväntningar på varje elev och möter varje elev där de befinner sig, individualiserar och anpassar undervisningen. Vi värdesätter engagemang, ansvar och ett professionellt förhållningssätt i uppdraget hos våra medarbetare. Vår skola är i en nybyggnads/ombyggnadsprocess och vi ser fram emot att flytta in i vår nya skola under läsåret 2023/2024. Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med 84 skolor, 6000 medarbetare och 34000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.   Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: enligt överenskommelse   Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande. Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.  
Arbetsgivare
Malmö kommun
Hemsida: https://malmo.se/
Ansökan
Ansök senast 27 september (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.