På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Projektassistent
Spela filmen

Projektassistent

645 Lediga jobb

Techbana AB söker administrativ assistent

Arbetsgivare / Ort: Techbana AB / JÄRFÄLLA
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Techbana AB söker en strukturerad och noggrann assistent.

Du kommer bli en del av ett litet, sammansvetsat team. Du ska hantera inköpsordrar, sköta uppföljning av tidrapporter och fakturor samt ansvara för andra löpande ärenden inom administration.

Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker. Det är även av vikt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta strukturerat.

Språk krav: Engelska.

Låter detta som tjänsten för dig? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsgivare
Techbana AB
17565 JÄRFÄLLA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Projektassistent

Arbetsgivare / Ort: Göteborgs Universitet
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Institutionen för medicin, avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa, bedriver omfattande undervisning och forskning inom global folkhälsovetenskap, allmänmedicin, arbetsmedicin, miljömedicin, socialmedicin, läkemedelsanvändning och läkemedelspolicy. Vi bedriver även undervisning och forskning inom nutritionsepidemiologi, försäkringsmedicin, innovation och nyttiggörande, hälsoekonomi, biostatistik och registerepidemiologi. Den här annonsen avser arbete inom ett FORTE-finansierat projekt som fokuserar på yrke och strukturella livsförhållanden och risken för att drabbas av covid-19. Förekomsten av covid-19 är överrepresenterad i flera stora yrkesgrupper utanför vårdsektorn. Sådana mindre uppmärksammade yrken utmärks av låg lön, låga utbildningskrav och en hög andel utlandsfödda arbetare. Men orsakerna till en högre förekomst av smitta och aspekter av särskild strukturell utsatthet är okända. Vi bedriver därför ett forskningsprojekt som ska undersöka arbetsrelaterade och närliggande sociala riskfaktorer för covid-19 bland personer i identifierade riskyrken för covid-19 utanför vård- och omsorgssektorn och utan krav på formell utbildning. Projektets frågeställningar kommer undersökas med en kombination av registerdata, fokusgrupper och enkäter. Arbetsuppgifter Denna tidsbegränsade deltidsanställning avser främst arbete med att bygga upp en plattform av sociala förtroende nätverk med organisationer, fackförbund och kulturföreningar och liknande, som knyter an till personer inom identifierade riskyrken för covid-19, med avsikt att rekrytera deltagare till intervjuer och besvarandet av enkäter. En del i projektet utgörs också av att vara en kommunikationskanal för urvalsgruppen, så att forskarna har större möjlighet till lyhördhet om olika gruppers behov och innehåll i studierna. Då vi är särskilt intresserade av att utöka kunskapen om potentiellt högre utsatthet bland utlandsfödda personer kommer en stor del av arbetet bestå av att skapa kontakt med organisationer som särskilt berör utlandsfödda personer. Utöver detta kommer tjänsten innebär delaktighet i analys av insamlad data, och om så önskas att vara medförfattare på rapporter och vetenskapliga artiklar. Arbetet sker i samarbete med forskare vid arbets- och miljömedicin, avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa och Angereds närsjukhus. Kvalifikationer Önskvärda kvalifikationer är en högskoleexamen från företrädelsevis folkhälsovetenskap, vårdvetenskap eller kliniska utbildningar. Viktigast är dock dokumenterad erfarenhet av att arbeta och bygga förtroendenätverk i ett mångkulturellt sammanhang, som till exempel folkhälsovetare, hälsoguide eller mångfaldsvetare. Det är en fördel om du, förutom svenska och engelska, har goda språkkunskaper i arabiska eller somaliska. Sett till arbetets natur lägger vi därför stor vikt vid personlig lämplighet, såsom god samarbetsförmåga, kunna jobba självständigt med rekrytering och erfarenhet av liknande arbete. Anställning Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 6 månader Omfattning: 25 % Placering: Institutionen för medicin, Göteborg Tillträde: 1 februari 2022 Kontaktuppgifter för anställningen Mia Söderberg, Forskare, 031-786 6258, [email protected] Ronny Gunnarsson, Biträdande avdelningschef, 031-786 6835, [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Till ansökan bifogas examensbevis, personligt brev och CV. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-01-26   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.   Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Arbetsgivare
Göteborgs Universitet
Hemsida: http://www.gu.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Administratör sökes till Livsmedelsgrossist

Arbetsgivare / Ort: Simmo World Food AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet

Sedan 1991 har vår affärsidé varit att leverera mat och dryck från alla världens hörn till konkurrenskraftiga priser utav välkända varumärken.

Med genuin kunskap om våra produkter och direkta kontakter med producenter runt om i världen har Simmo Worldfood AB lyckats bli den ledande distributören av orientaliska livsmedelsprodukter i Skandinavien.

Anställningen innebär en anställning i Simmo Worldfood AB där du har anställningstrygghet i form av kollektivavtal samt regelbunden kontakt med din chef. Vi ser att du är serviceinriktad person som har lätt för att ta kontakt med människor och skapa förtroende.

Viktigt för tjänsten är

Flytande svenska i tal och skrift, tidigare erfarenhet utav liknande administrativa arbetsuppgifter, god datorvana, meriterande är kunskaper i engelska.

Som person skall du vara

Noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, lagspelare en serviceinriktad administratör som är bra på att kommunicera.

Arbetsuppgifter

Order och offerthantering i affärssystemet, svara i telefon och ta emot besökare, registrera och hantera inkommen post och e-post, stötta utesäljare med information, svara på kundens frågor.

Meriterande är kunskaper i affärssystemet Visma Administration.

Maila din ansökan till [email protected]

Arbetsgivare
Simmo World Food AB
MEJERIGATAN 1
41276 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Support inom ekonomi och IT till UCR

Arbetsgivare / Ort: REGION UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
UCR Vår verksamhet UCR (Uppsala Clinical Research Center) förenar akademisk, klinisk och teknisk kompetens i en komplett forskningsinfrastruktur och är en bred resurs för klinisk forskning och kvalitetsuppföljning både regionalt, i Sverige och internationellt. Vi är stolta över att vårt arbete bidrar till förbättrad hälsa hos människor över hela världen och arbetar dagligen för att fortsätta att utveckla medicinsk kunskap. UCR söker erfaren ekonomiadministratör med IT-intresse Dina arbetsuppgifter kommer att variera och passar dig som trivs i en snabbföränderlig miljö och som har ett sinne för administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att jobba med en blandning av administrativa arbetsuppgifter varvat med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi och internt IT-stöd.Vi erbjuder dig en roll med stor variation i arbetsuppgifter och fina möjligheter till utveckling. Till denna tjänst söker dig som trivs med att supportera kollegor och ge god service. Du är en lagspelare som är öppen för nya idéer, utveckling och förbättring. Du är tekniskt intresserad och har en professionell och ödmjuk inställning till nya utmaningar. Du delar med dig av dina kunskaper och är alltid öppen för att lyssna på dina kollegor och kunder. Vi välkomnar dig till vårt team för verksamhetsstöd, Supportsektionen. Tillsammans levererar vi toppklassigt stöd och underlättar för våra interna kunder/kollegor genom våra ledord innovativa, effektiva, pålitliga och kompetenta. Gruppen består idag av 8 personer som genom våra olika styrkor tillsammans utvecklar organisationen och arbetet för klinisk forskning och förbättrad hälsa. Vi arbetar bland annat med administration, ekonomi, informationssäkerhet, kommunikation och IT-stöd. Ditt uppdrag Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi, kundservice och IT-stöd. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och reskontraarbete. Du kan med enkelhet navigera i olika system och du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Rollen kommer att utvecklas löpande med pågående verksamhet. Nedan är några av de arbetsuppgifter som idag ingår i tjänsten Ekonomisupport • Hantera och administrera våra affärssystem avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar • Ta fram analysmaterial och efterkalkyler för uppdrag och avtal • Import, export och hantering av data samt framtagande av statistik till kund i Excel och övriga system • Kundförfrågningar avseende fakturor och avtal • Hantera kund- och leverantörsfakturor Arbetsplatssupport (IT) • Hantera och administrera de ärenden som kommer via ärendesystemet som tex frågor kring utrustning vid arbetsplats och konferensrum. • Inköp av utrustning som tex datorer och mobiltelefoner Krav • Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (t.ex. inom kundsupport, arbetsplatssupport, IT-support) • Erfarenhet av bokföring och kontering av leverantörsfakturor • Arbetat med något affärssystem tidigare • Goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel Meriterande • Erfarenhet i ekonomisystemen Agresso och Raindance • Erfarenhet av projektverktyget Antura • Hantering av anläggningsregister • Kunskap/erfarenhet av offentlig verksamhet Personliga egenskaper Vi tror att både erfarenheter och personlighet är viktiga i välfungerande team. Vi kommer således att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är självständig, lyhörd, ödmjuk och har god samarbetsförmåga. Din ansökan Sista ansökningsdag är den 26 januari. Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden så ansök redan idag! Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, Hos oss har du flextid, friskvårdsbidrag, friskvård under arbetstid och andra trevliga förmåner läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Sektionschef Support och HR-chef [email protected] tel.+46 (0)18 611 11 98 Facklig representant nås via växeln 018 611 0000 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
REGION UPPSALA
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Konsultuppdrag - Administratör / Assistent till Elbolag i Stockholm

Arbetsgivare / Ort: Delta Consulting AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Om jobbet
Vår kund Vår kund är en stor aktör inom energisektorn och de behöver nu förstärkning i form av en erfaren administratör / assistent. I rollen kommer du agera assistent åt ett antal enhetschefer. Du kommer som exempel sköta fakturahantering, protokollskrivning och mötesbokningar. Uppdraget startar i november 2021 och planeras fortlöpa i två år. Din profil Vi söker dig som har tidigare arbetat som administratör inom en offentlig verksamhet och är van vid en assisterande roll med ansvarsfulla arbetsuppgifter såsom att dokumentera styrgruppsmöten. För att snabbt blir självgående som konsult är det av vikt att du tidigare skött fakturahantering i affärssystemet Agresso (UBW). Som person är du kommunikativ och serviceinriktad. Du strukturerad och motiveras av att ta stort eget ansvar och ge bästa möjliga service. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Dokumentation - Fakturahantering - Mötes- och konferensbokningar - Protokollskrivning - Planering av möten och workshops - Samordning mellan enheter och avdelningar Skallkrav - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller HR - 1 års erfarenhet av affärssystemet Agresso - 3 års erfarenhet som administratör eller assistent Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/) Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Arbetsgivare
Delta Consulting AB
Hemsida: https://www.deltaconsulting.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.