På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Agil coach

Agil coach

Jobbet som agil coach innebär att du kombinerar coachning och mentorskap för att hjälpa ett team, företag eller organisation att fungera bättre. Du arbetar i första hand med att leda teamet eller organisationen att nå uppsatta mål.

Agila coacher arbetar ofta inom IT-branschen för att få ett projekt att fungera så smidigt som möjligt. Andra arbetsuppgifter för en agil coach är att på olika sätt underlätta arbetet genom att effektivisera och se till att allt flyter på.

Att jobba som agil coach innebär att du lyssnar och analyserar vad som händer i teamet för att sedan föreslå utveckling framåt. En av de viktigaste arbetsuppgifterna för dig som agil coach är att skapa en positiv anda och självförtroende hos varje medarbetare i teamet.

Genom att ta hjälp av en agil coach under en period mår ofta de anställda bättre, når bättre resultat, minskad personalomsättning och i slutänden bättre arbetsmiljö.

Utbildning

Oftast har den som jobbar inom detta yrke en avslutad eftergymnasial utbildning, från högskola/universitet eller från en yrkeshögskola. Men det kan inte uteslutas att med "rätt" arbetslivserfarenhet i kombination med självstudier och/eller några fristående kurser, kunna jobba som agil coach.

Bra förberedande grundutbildning finns på flera av gymnasieskolans nationella program.

Personliga egenskaper

Som agil coach behöver du vara nyfiken, engagerad, prestigelös, analytisk och ha lätt för att skapa förtroende när du möter nya människor. Det är en fördel om du tidigare har arbetat som chef eller projektledare och med utveckling av enskilda medarbetare, team och organisationer.

Övrigt

Det finns en yrkesroll (scrum master), som påminner om en agil coach. Den agila coachen har ofta ett större perspektiv och ett större fokusområde än en scrum master. En scrum masters fokuserar i första hand på teamet, men den agila coacher arbetar mer med hela organisationer.

Länktips

Visa mer
Visa mindre

642 Lediga jobb

Operations Graduate Program - Data Analyst

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / KÖPING
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-07-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Volvo Group Operations Graduate Program

If you are up for the challenge of developing the next generation of production plants or distribution centers and want to be a part of the innovative world of Volvo Group, this is the graduate program for you!

During 15 intense and exciting months, the program will give you a holistic view of the Volvo Group’s global truck manufacturing organization. You will get to know our different brands and their plants and learn about our logistics organizations and activities. You will take a deep dive into some specific areas of our business such as manufacturing, health and safety, quality, and continuous improvements, while also learning about the end-to-end supply chain, aftermarket parts, and our remanufacturing operations. You will be part of the transformation in our industry, working with new technologies and building the competencies for tomorrow.


You will grow your interpersonal skills through individual and team development sessions. You will have a permanent position, with a manager and mentor to support you. You will have the opportunity for several “on-the-job” rotations and experience working on project assignments. In addition, you will join several learning modules where you get together with other program participants to take part in training and events designed to help you grow into your future career at the Volvo Group.

This is us, your new team:

We are now looking to strengthening our Digitalization & IT unit with a Data Analyst. The unit's main commitment is to support the organization within the competence area. The unit’s purpose is to both safeguard the more “traditional” IT deliveries as well as to be the experts towards full utilization of the VSF concept (Volvo Smart Factory) initiated in Köping. The Digital & IT team has a very strong collaboration with our Industrial Engineering unit and will also have a coaching relation all over the factory. We are looking for an ambitious and creative new talent who is eager to take part in the next steps presented in the context of data analysis and other areas of big data management.


Job Description:

As a Data Analyst, you will be given the opportunity to grow within the area of Digitalization & IT, focusing on information management and data analysis. You will become a key person in our organization, as you will collaborate with several functions within the Volvo Group on many different levels. The role will give you the opportunity to develop your competencies within the area of data analysis and you will play a crucial role on our journey towards Industry 4.0. Also, you will be able to get a clear and deep understanding of the business, its processes, and the needs associated with your competence area. You will report directly to the director of Digitalization & IT and you will be located at our plant in Köping.


The ambition for this role is to be a link between Digitalization & IT and Industrial Engineering, Maintenance, Production and other parts of the organization, leading and coordinating projects in the information/data management area, coaching all related organizational units with guidance in the field of Big Data and Advanced Analytics. Your responsibilities will be to:

  • Develop the area of Big Data by, e.g.
  • Identify valuable data sources
  • Create predictive models and machine-learning algorithms
  • Propose solutions and strategies to reach business goals
  • Create ways to visualize data based on business needs
  • Review, advise and communicate around information/data management processes and flows
  • Understand the complete analytics chain from storing, structuring, modeling, to visualizing and translating data into actionable insights
  • Understanding and managing different tools and systems needed for the process
  • Collaborate cross-functionally with different teams within and outside the plant, on all levels
  • Identify needs and proposes solutions in terms of analytics processes, methods, and tools
  • Participate in, or manage, projects related to your area of expertise

Who are you?

This role will be essential for the future growth of Digitalization & IT in Köping. It is therefore crucial that you are passionate about understanding our business and eager to learn all about it. This is a new role within our organization in Köping, therefore you will have a great chance to influence the future of our factory within your field and your role. It is important that you have the curiosity to “connect the dots”, are willing to identify what needs to be done and make priorities for you and your team. You will be instrumental in the process of translating data into business insights and this requires a high level of analytical skills. Other qualities that we value are a structured way of working, a quality mindset, communicational skills as well as solid presentation skills.

  • B.Sc. or M.Sc. in Computer science, Data Science, Electrical Engineering or Mechanical Engineering.
  • Previous experience from manufacturing/production is meritorious
  • Strong mathematical skills, analytical and problem-solving skills
  • Proficient English and Swedish skills are required.
  • Maximum of two years previous work-experience prior to or after graduation.
  • Valid work permit for applied country if not a citizen.
  • Experience in data mining is meritorious
  • Knowledge from one or several; R, SQL, Python, Scala, Java, or C++
  • Experience using business intelligence tools (e.g. Power-BI)
  • Experience using Azure or AWS is meritorious

For further information, please contact:

Director of Digitalization & IT, Benny Kedén, +46 221414746

HR Business Partner Emelie Skälhammar, +46 221414505

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
73180 KÖPING
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Data Analyst, Volvo Trucks

Arbetsgivare / Ort: Volvo Business Services AB / GÖTEBORG
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-09-06
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Do you find a purpose in bringing insights to the business, with the customer in mind? Do you want to unleash the value of data within the quality and warranty area in Volvo Trucks? And do you just love to solve challenging analytical problems? Then, please continue to read, because we would love to connect with you!

We are looking for a development oriented professional with a passion for data and quality. Someone who would love to join, and drive our journey take our Quality and Warranty data to the next level, where we become more data driven.

Your competence is within analytics and data visualization, and from warranty/aftermarket.

Who are we, and what can we offer?

The Volvo Trucks, Quality department is a team consisting of dedicated professionals, and we are located in Gothenburg. We collaborate closely together and in these times of interesting challenges, we want to explore how we can contribute even more to the business. We want to develop how we use the warranty claim data and expand to also use other data sources, beyond our suit of tools used today.

Our aim is to serve our customers even better, and we want to earlier identify the issues they can experience, which cause breakdowns, unplanned stops and downtime for them. We want to level up the power of our data and improve the performance within the Quality and Warranty process. Also, as an effect of this, we aim to create smarter campaign selections.

In this role, you will analyze alternative analysis tools together with our stakeholders. You will be the quality key user in Volvo Trucks, supporting and coaching colleagues in your field of expertise. You will maintain and develop our current analysis environment and be part of creating the Volvo Trucks quality and warranty analytics strategy. In this role, you will work with data mainly from our QRAFT data warehouse to create insights and identify business opportunities as well as supporting headquarter, sales areas and markets with various analyses and reports to improve performance within the Quality area.

Main responsibilities

· Maintain current, and develop and implement new, Quality reports

· Use data from different data sources such as e.g. VDA, GDS, VSR, LDA and UCHP QRAFT to perform analyses and respond to requests of various complexity

· Drive state of the art quality analysis – by analyzing breakdown and repair data

· Develop and find new analytical methods, including machine learning and statistical approaches

· Support our users and contribute with training and training material within our area

· Be responsible and build a strategy for a more flexible data model for Volvo Trucks that supports quality analytics solutions for Volvo Trucks

· Develop dashboards and tools to simplify day to day work for the campaign process

· Take an active part of the day to day work and support the customer quality managers, safety investigators and campaign coordinators in their daily business with data

· Be an active member and contribute to the team’s agenda

You will also work in connection with Volvo Trucks Digital & IT, GTT and Volvo group IT.

· Specify CR business requirements on IS/IT tools and solutions within our area

· Support IT during the CR process and with solving QRAFT related issues

· Contribute and support in Warranty related IT projects

Qualifications

· Self-driven and motivation to improve and develop yourself and the area you work in

· Experience from and strong competence in data visualization

· Excellent listener with a true interest to understand and find ways to fulfill business need

· Experience from analytics, warranty and/or aftermarket area

· Customer oriented with social, communicative and pedagogical skill

· Truck product knowledge

· High level of cooperation, ability to work independently as a part of a team

· Analytic, structured and accurate

· Volvo system and process knowledge

· Strong proficiency in documentation

· Good at prioritizing and focus and ability to meet agreed deadlines

· Curious and genuine interest in Analytics

· Statistical methods knowledge

· Excellent in English, both verbal and written

· Technical university degree or equivalent knowledge based on experience

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB
40508 GÖTEBORG
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

Embedded SW Engineer -Telematics

Arbetsgivare / Ort: Integro Consulting AB / Hisings Backa
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-21
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Dataingenjör

Språk
Krav
  • Engelska
Meriterande
  • Svenska

Om jobbet

We are now looking for an Embedded SW Developer to develop telematic products and services for our client within the automotive industry.

Work Description:

You will be working with an information system in the embedded environment and with a back-office system and various product features and connected services. You will be working in an agile way according to SAFe and work with CI. You will be a member of a Scrum Team and take on various development tasks from the backlog.

Skills required:

• Various years of experience from embedded software development

• C ++, Python, Yocto, Embedded Linux & Automatic test development

• Bachelor’s or Master’s degree in electronics / computer engineering or equivalent education

•Used to working agile in a scrum team

• Fluent in English both spoken and written

A plus if you have work experience from connectivity within the automotive industry

Personal skills required: You are a real team player and can easily cooperate with others. You are creative, helpful and proactive. You share knowledge and experiences and take on responsibility with your other team members.


Arbetsgivare
Integro Consulting AB
C/O ZP Engineering Exportgatan 1B
42246 Hisings Backa
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

DevOps konsult - Techlead

Arbetsgivare / Ort: Human IT-Consulting Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Nu söker vi en erfaren DevOps konsult som vill ta nästa steg i karriären och vara med och bygga upp vårt agila DevOps team i Stockholm. Du kommer få vara med och bygga teamet från grunden där din tekniska kompetens och ditt nätverk blir ovärderliga. Du får vara teamlead för din grupp av konsulter och skapa rutiner och processer. Du kommer till en början även till viss del jobba som en DevOps konsult själv och även fortsättningsvis efter egna önskemål och i mån av tid. Passar jobbet dig? Som person bör du vara driven och ha en förmåga att tänka utanför boxen. Du behöver inte ha erfarenhet av ledarskap sedan tidigare men behöver ha ledaregenskaper som att vara lösningsorienterad, modig och vara en god talare samt en god lyssnare. Du ska ha ett brett nätverk i branschen. Det är meriterande om du tidigare jobbat som konsult och ledare. Våra konsultuppdrag innebär arbete med diverse Open Source-verktyg kopplat till Continuous Integration och Delivery och vi söker därför dig som kan: - AWS/Azure/Google - Docker - Kubernetes - Ansible - Scripting Vi ser att du som trivs i den här rollen brinner för automation. Du kan ha tidigare bakgrund i Dev eller Ops och vill nu finslipa gränslandet och jobba med CI/CD. Annat som kan förekomma i våra uppdrag som är bra att ha erfarenhet av (men inte ett krav) är: Jenkins, Git, Java, PHP, Perl, Python, JavaScript, OpenShift, LAMP-stacken, Gerrit, Subversion (eller liknande verktyg), Linux, Apache, MySQL, MongoDB, PostgreSQL. Vi söker dig som har minimum 4-5 års erfarenhet av åtminstone några av dessa. En relevant utbildning och examen är givetvis en önskvärd grund att stå på, men det viktigaste är din inställning till utveckling, automatisering, integration och delivery och erfarenhet av liknande roller sedan tidigare. Vill du ständigt utmana dig själv och se nya setups, träffa nya kollegor och lära dig en massa så tror vi att vi är som gjorda för varandra! Att jobba hos oss Vi är det personliga bolaget där varje medarbetare räknas! Vi vill växa tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det därför viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuds du kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag, utbildningar och vårt eget nätverk av kunniga konsulter och ledare. Hos oss arbetar allt från nyutexaminerade tekniker till specialister som tillsammans skapar en miljö med högt i tak och utrymme för personlig och teknisk utveckling. Vår ledstjärna i rekryteringen är att anställa dem vi tror på! Det skapar ett driv för oss att träffa våra konsulter genom olika aktiviteter på eller utanför kontoret, med socialt eller kompetensutvecklande fokus. Vi strävar efter att erbjuda en variation och sammanhang så att du känner att det finns något för just dig. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en härlig variation bland uppdragen för dig som konsult. Några exempel på branscher vi jobbar med just nu är automotive, hotell, media och bank. Anställningsstart: Vi intervjuar och anställer löpande, så tveka inte över att skicka in din ansökan idag! Ort: Stockholm Omfattning: Heltid Övrigt: Vi erbjuder tillsvidareanställning med fast månadslön och förmåner inom bland annat semester, hälsa och pension. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Har du några frågor kring rollen får du gärna kontakta Lina Falkenstad via mail: [email protected] Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.
Arbetsgivare
Human IT-Consulting Sverige AB
Hemsida: https://Humanit.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Digital Innovation Manager

Arbetsgivare / Ort: Blendow Group AB / STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Språk
Krav
  • Svenska
  • Engelska

Om jobbet

Alla måste följa lagen – vi sprider kunskap om den.

Blendow Group är ett väletablerat svenskt företag som erbjuder produkter och tjänster inom juridisk kompetensförsörjning och information. Våra tjänster vänder sig i huvudsak till jurister och beslutsfattare som har behov av att hålla sig uppdaterade med juridisk information.

Företaget har under de senaste åren utvecklats fantastiskt bra och är idag ett av Sveriges ledande företag inom området juridisk kompetensförsörjning.

Som Digital Innovation Manager kommer du vara en viktig pusselbit i att skapa och driva komplexa affärs- och teknikförändring inom alla våra olika affärsområden. Dina ansvarsområden innefattar bl.a. att optimera operativa affärsprocesser, ta fram och implementera nya digitala intäkts- och affärsmodeller och driva komplexa integrationsarbeten och teknikprojekt.

Är du vår nya stjärna som ska leda Blendow Groups digitala transformationer till nya nivåer?

Arbetsmoment som ingår i rollen:

  • Projektleda och driva olika affärsprojekt; Skapa toppmoderna upplevelser för våra medarbetare och kunder, automatisera arbetsflöden, ta bort manuella steg i processer och skapa nya smarta flöden.
  • Utveckla nya möjligheter; Genomföra datainsamling, undersökningar och analyser mot våra olika marknader och kunder.
  • Utveckla och hjälpa till att utvärdera processer, kontroller, användarkrav och funktionsspecifikationer.
  • Vara länken mellan affären och tekniken med systemtekniskt tyngd för att kunna välja ut rätta teknologier och arkitekturer.

Din bakgrund:

  • Minst 5 års dokumenterad erfarenhet med att driva tekniska projekt.
  • Erfarenhet att arbeta och ta fram användarfall, ta fram MVP:s och driva processen från idéstadie till konkreta produkter och tjänster.
  • Erfarenhet av att arbeta agilt, planera, leverera och genomföra komplexa projekt.
  • Du är analytisk och har förmågan att kunna förklara tekniska lösningar på ett logiskt och strukturerat sätt för icke tekniska personer.
  • Kommunicera komplexa idéer effektivt både i tal och skrift – Primärt på svenska men även engelska.
  • Erfarenhet att jobba effektivt med Microsoft Office produkter.
  • Passion för integrationer och automationer.
  • Erfarenhet att jobba med process-/UX-/UI-design.
  • Du är bekant med teknologier som HTML, PHP, CSS, JSON, SQL, APIs, Slack, Trello, WordPress, Ruby on Rail, .NET, Python.

Placering och start:

Vi erbjuder möjlighet att arbeta både hemifrån och/eller på kontoret vid vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan:

Skicka in ditt CV och personligt brev senast den 20 september 2021 till [email protected] Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på samma e-postadress. Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att din ansökan kommer med i processen.

Välkommen med din ansökan.

Arbetsgivare
Blendow Group AB
Humlegårdsgatan 14
11446 STOCKHOLM
Hemsida: www.blendow.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.