På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

645 Lediga jobb

Teknisk projektledare till LKDATA

Arbetsgivare / Ort: Linköpings kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Om Verksamhetsstöd och service På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, Löneservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet. Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer. Om arbetsplatsen Verksamhetsområdet LKDATA omfattar ca 100 anställda och omsätter cirka 200 miljoner kr. LKDATAs uppdrag är att stödja, utveckla och effektivisera kommunens verksamheter genom att kombinera hög kunskap inom informationsteknologi och kommunal verksamhet. Genom denna unika kombination ser vi till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. LKDATA strävar efter att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande, lust och möjlighet att utvecklas både i arbetet och som individ. Vi arbetar enligt ITIL Service Management och vår verksamhet är, sedan 2010, certifierad enligt ISO/IEC 20 000. Vi nyttjar även portföljstyrningsmodellen PM3 för kommunövergripande planering/samordning. Arbetsbeskrivning Du kommer främst att arbeta inom kompetensområdet projektstyrning som projektledare. Du kommer även att bedriva metodutveckling kring projektstyrning, service management och olika styrstrukturer samt vara delaktig i informationsklassning, riskanalys, processkartläggning m.m. Tjänsten är placerad inom gruppen Projekt och Automatisering. Som teknisk projektledare ansvarar du för att vi levererar våra projekt på ett effektivt och säkert sätt. Du koordinerar behov och insatser som finns genom vår arbetsmetodik och IT-arkitektur. En naturlig del av arbetet är även att kontinuerligt fånga upp kundens behov, genomföra workshops samt omsätta krav och önskemål till praktiska och tekniska lösningar. Du ska också kunna agera som beställare och stöd åt våra uppdragsgivare vid upphandlingar. Våra projekt sker ofta i nära samverkan med kommunens verksamheter och planeras övergripande genom PM3 objekt inom Linköpings kommun.   Kvalifikationer Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens och förståelse och som drivs av att hjälpa kunder att förbättra deras verksamhet med hjälp av olika IT-lösningar. Detta är en roll för dig med goda kommunikations- och ledaregenskaper.  Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskap och erfarenhet inom IT som bedöms likvärdig och god förmåga att utrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har arbetat med liknande uppdrag inom kommunal verksamhet, eller andra delar av den offentliga sektorn. Erfarenhet av att driva och genomföra utredningar är önskvärt. Vi ser också att du har praktisk erfarenhet av projektledning i både traditionella och agila projektmetodiker. Du är strukturerad och ansvarar för att projekten håller både budget och tidplan. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som kunder och lägger stor vikt vid att bygga och bibehålla goda relationer. Inget personligt brev i din ansökan Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.   Information om tjänsten Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 7448 Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Arbetsgivare
Linköpings kommun
Hemsida: http://www.linkoping.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Senior IT-Projektledare

Arbetsgivare / Ort: Westro AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Vem är du?   Som person är du utåtriktad, social & kompetent inom ditt område, du har ett brinnande intresse för teknik och utveckling där du själv håller dig uppdaterad inom ditt område. Vi ser gärna att du har tidigare referenser med gott omdöme samt ett gediget CV där du kan visa tidigare kunskap eller utbildning inom relevant område.      Kvalifikationer    Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet som IT-projektledare med stor teknisk förmåga och förståelse   Du har gärna tidigare erfarenhet av problemanalys, projektstyrningsmodeller och ITIL  Vi tror att du brinner för att skapa värde och verksamhetsnytta genom IT  Certifiering inom IT-projektledning, förvaltning, -metodik exempelvis IPMA eller liknande är meriterande   Vi tror att du har dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa miljöer  Flytande svenska och engelska i både tal och skrift   Certifiering inom SAFe eller motsvarande ramverk är meriterande    Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:   Anton Hellström 076-784 81 90 [email protected]    Om oss   Westro är ett rekrytering- och bemanningsbolag med ursprung i Stockholm. Hos oss är vi måna om vår personal och strävar alltid efter personliga och långsiktiga relationer. Vi investerar tid och engagemang i våra konsulter och erbjuder goda arbetsförhållanden, förmåner och hjälp till personlig och yrkesmässig utveckling.     Glada medarbetare gör ett bättre jobb - och vi gör vårt yttersta för att just du ska trivas på din arbetsplats. Är du vår nästa medarbetare?    Läs mer och besök oss på www.westro.se   
Arbetsgivare
Westro AB
Hemsida: westro.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare med erfarenhet av designmetodik

Arbetsgivare / Ort: Envoi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-01
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Projektledare? Följ med på vår resa! Vill du bli en del av ett sammansvetsat team som står inför en spännande tillväxtfas? Då kan vi på Envoi stolt presentera ditt nästa uppdrag - som vår nya Projektledare! Uppdragsbeskrivning Kundens är en är en statlig myndighet. Uppdrag att förbättra förutsättningarna för utvecklingen av kundens kundmöte. Arbetsuppgifter/uppdragsbeskrivning: Tillgänglighetsanpassning enligt WCAG 2.1: - Ta fram en myndighetsanvisning som beskriver hur vi säkrar att vi uppfyller tillgänglighetskraven vid publicering av nya PDF:er, samt vem som gör/ansvarar för vad - Ta fram en plan för hur och när vi åtgärdar redan publicerade PDF:er Förbättra hantering av urval och respondentbokning: - Utveckla process/arbetsgång för att ta fram urval av respondenter till behovsdrivet arbete och kundundersökningar ur våra handläggarsystem (beskriva arbetsgång, ansvarfördelning mellan olika roller, på vilket medium ett underlag kan/får skickas till eventuell extern leverantör, etc) - Initiera ny rättsutredning kring digital utlämning av respondenturval - Utreda förutsättningarna för digital utveckling som gör att urval kan tas fram enklare och mer effektivt i framtiden - Utreda och förbereda utvecklingsinsatser för att förbättra infrastruktur - Leda och driva det förberedande arbetet inför utveckling av exempelvis säker identifiering vid telefonsamtal, utformning av myndighetens digitala brevlåda, möjlighet till videomöten med kund, m.m. I dagsläget har det inte gjorts någon prioritering av de olika tänkbara utvecklingsinsatserna, varför det inte går att specifiera i detta underlag Kravspecifikation: - Skall ha dokumenterad erfarenhet av kartläggning, analys och planering samt genomförande av utvecklingsinitiativ inom verksamhetsutveckling och IT - Skall ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i iterativa utvecklingscykler, t.ex. agilt, lean, designmetodik - Skall ha dokumenterad erfarenhet av behovsdrivet och kundnära utvecklingsarbete - Ha god kunskap i iterativa arbetssätt och utvecklingsarbete i värdeströmmar, där kunskap i behovsarbete, kundresor och kundresor är starkt meriterande - Ha god kunskap i förändringsledning och hur man skapar förutsättningar för tvärfunktionell samverkan genom målstyrning och mobilisering av grupper och individer Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta mig via [email protected] Skicka din ansökan med CV redan idag! Vi går igenom alla ansökningar löpande, Välkommen med din ansökan! Varför ska du jobba hos oss? Vi på Envoi AB kan erbjuda förmånliga attraktiva anställningsvillkor som professionell konsult och vi har naturligtvis kollektivavtal (Almega). Som konsult hos Envoi AB har du engagerade säljare som hittar uppdrag utifrån ditt intresse. Vi har kunder i hela Stockholm inom systemutveckling och teknik. Hos oss får du möjligheten att jobba i en bredd av branscher. Om du har en drivkraft att utvecklas och utmanas med stor flexibilitet, då är det en bra början att bli en del av vår Envoi teamet. Du också får tillgång till personlig utveckling på kort och lång sikt samt friskvårdsbidrag att utnyttja för fysisk aktivitet på fritiden.
Arbetsgivare
Envoi AB
Hemsida: http://www.envoi.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Industry 4.0 Digital Strategist – Inspire, strategize & set targets

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-08-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Role | Industry 4.0 Digital Strategist– Inspire, strategize & set targets | Digital Office ZD  As Digital is one of the key drivers in the ecosystem of logistics and sustainable transport solutions Scania in 2017 established a strategic central function with the aim of accelerating digitalization across Scania – named the Scania Digital Office. Digital transformation is today engaging all parts of Scanias business, from Product Development, Order to delivery to  Sales & Service delivery. The central function is headed by Chief Digital Officer Mikael Cato, reporting to CEO Christian Levin.  The key responsibility areas for the Digital office going forward are  Inspire, challenge and work jointly with key decision-makers to set the Digital direction for Scania and ensure the Digital transformation gets embedded and driven throughout the business Build select Digital capabilities and in those drive a step change in maturity across the organization. The digitalization efforts are managed and executed cross-functionally through CEO and ExecutiveBoard with integrated digital governance aiming at both speed and impact with both here and now objects as well as targets set in the 2025 strategy. Business or functional CDOs working in integrated into each of the functions management teams a digital officer network  their local digital offices, led by business representatives. A central team of strategic, digital and leadership competence (the Digital Office. The digital strategy work is targeted towards stakeholder domains – being the Industrial Domain, Supporting Functions Domain and the Commercial Domain. We are now looking for a digital strategist for our Industrial Domain. You will be part of defining the targets, the strategy and the roadmap for accelerating our journey into an Industry 4.0 excellence.  Your tasks  Scania is accelerating our digital journey– ranging from operational excellence, digitalization of customer interactions, developing new digital products and services to adopting new digital business models. The aim for this role is to strongly contribute to the further development and deployment of Scania’s strategy and capabilities for our 2025 perspective within the Industrial domain – ie. Research & Development, Purchasing, and Production & Logistics.   The main tasks are the following  Be part of a team of six Digital strategists serving four dimensions of Scania business  Digitally enabled business models and services. Commercial and retail digitalization Industrial digitalization Support system digitalization. Contribute to keeping the team members and Scania leaders up to date regarding relevant digital trends and developments. Together with the team, establish and maintain a framework for digital strategy development, covering elements like; trend analyses, benchmarking, identification of digital business opportunities, internal capability analyses, KPI and target setting as well as road map definition. Work together with the team members and Scania leaders to develop our Industry 4.0 strategy in order to support our business ambitions in the best possible way. Find creative and inspiring ways to communicate the digital strategy to various key stakeholders across Scania in order to ensure understanding and adoption of the strategy    Your profile  You have a Masters degree or equivalent and 5+ years of experience working with digital enhancements of processes within an Industrial context (preferably within R&D, Supply Chain, or Production in a manufacturing company). You have experience in participating in strategy/process development and are skilled in developing business cases and driving workshops as well as performing internal and external business analysis. You have a solid insight into the opportunities modern information technology opens up in an industrial context  You are a highly valued team player and an excellent communicator– you are good at explaining complex dependencies in an easy-to-understand way. You are structured, proactive and have experience in project management. You keep updated on the latest digital trends and are familiar with agile software development methods Further  information  Mikael Cato, [email protected] Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2020, we delivered 66,900 trucks, 5,200 buses as well as 11,000 industrial and marine power systems to our customers. Net sales totalled to over SEK 125 billion, of which over 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 50,000 people. Research and development are mainly concentrated in Sweden. Production takes place in Europe and Latin America with regional product centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Projektledare för Sveriges största kollektivtrafik-app

Arbetsgivare / Ort: Progrits AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2021-04-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Projektledare
  • IT

Om jobbet
Är du intresserad av att hjälpa över 800 000 människor att använda kollektivtrafiken ännu smidigare i sin vardag? Gillar du att arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad? Vill du vara en del av ett team med nytänkande och problemlösande kollegor? Då har du hittat rätt. Infospread är ett lönsamt och växande mjukvarubolag som vill utöka sitt team och det är där du kommer in. Nu söker vi dig som motiveras av att driva projekt och ta ansvar för att finna tekniska lösningar för vår egenutvecklade plattform MobiTime. Vi arbetar långsiktigt och drivs av att vara den bästa informations- och biljettplattformen för kollektivtrafikbranschen. Om rollen Hos oss har du en betydelsefull funktion, där du bidrar med din kompetens inom projektets alla faser. Då Infospread är ett mindre företag behöver vi alla hjälpas åt - i stort som i smått. Du blir en viktig del i att se till att vår produkt MobiTime blir uppskattad i både befintliga och potentiella kunders vardag. Genom att förstå kundens önskemål och behov samt väga olika intressen mot varandra, omsätter du dessa önskemål i tekniska lösningar. Detta gör du främst genom digitala kundmöten och vid behov enstaka resor för att träffa kunderna på plats. Vidare kommer du att delta och leda anbudsgivning i offentliga upphandlingar. Du kommer också dokumentera, kalkylera, upprätta tidplaner och avtal samt utvärdera projekten. En del av rollen innebär även att konfigurera system och ge kundsupport (2:a linjen). Om dig För att trivas, må bra och framförallt bli framgångsrik i rollen är din erfarenhet lika viktig som din inställning. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet, med fördel inom kundnära roller och gärna inom IT och/eller kollektivtrafikbranschen. Du får ofta höra att du har ett öga för detaljer, vilket gör att din projektdokumentation alltid är högkvalitativ och det speglar sig även i din muntliga kommunikation. Du besitter själv en stark drivkraft att komma framåt och hitta kreativa vägar förbi problem. Du kommer vara en koordinerande kraft för våra intressenter - både externa och interna. Du tar saker i mål genom en stor portion grit. Du trivs som fisken i vattnet i ett mindre bolag där ditt engagemang tillsammans med din tekniska kompetens får fritt spelrum. Eftersom du gillar att ta dig an stora som små projekt, är vår lilla och tajta organisation där det händer mycket, en attraktiv plats för dig nu när du börjar känna dig redo för nya utmaningar. Låter det intressant - kontakta oss Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Marcus Nordin, VD. Vilka vi är Infospread är ett produktutvecklingsbolag med fokus på kollektivtrafik och mobilitet. Vi är ett entreprenörsdrivet bolag som har varit aktivt i branschen sedan 2005. Vår produkt MobiTime är väletablerad på marknaden och erbjuder idag mobilbaserade informations- och biljettjänster för resenärer i två tredjedelar av Sveriges regioner. Infospreads mission är att förenkla informationsspridning till människor i rörelse i det fysiska rummet. Vi inriktar oss specifikt mot kollektivt, markbundet resande inom och mellan regioner. Detta gör vi genom att utveckla digitala tjänster som nyttjas av de trafikhuvudmän som möjliggör resan. Vårt arbetssätt, både med kunder och partners, bygger på förtroende för varandra, stort engagemang i kundens situation och användarvärde i fokus. En del av Progrits Infospread är sedan sommaren 2020 en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet. Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Infospread till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul. Sökord: projektledare, project manager, scrum master, scrum, agile, agil, software, software development, Jönköping, kollektivtrafikbranschen, public transportation
Arbetsgivare
Progrits AB
Hemsida: http://www.progrits.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.