På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

HR-administratör
Spela filmen

HR-administratör

176 Lediga jobb

Lön- och HR ansvarig

Arbetsgivare / Ort: Asko Appliances AB / Lidköping
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast idag
Publicerad: 2022-01-14
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Personaladministratör

Språk
Krav
  • Engelska

Om jobbet

Asko Appliances AB söker

Lön- och HR ansvarig

Vi söker nu en Lön- och HR ansvarig. Tjänsten är placerad i Lidköping.

Tjänsten:

Som Lön- och HR ansvarig tillhör du avdelningen för HR, IT och Finans och rapporterar till CFO.

· Du kommer att ha en central roll och självständigt hantera företagets löneadministration med tillhörande tids- och reseräkningsprogram, för ca 70 anställda tjänstemän. Vi använder Konteks programvaror.

· Du kommer som HR ansvarig att utveckla rutiner och policys för företagshälsovård, rehabilitering, friskvård m.m.

· Du kommer att stötta verksamhetens chefer avseende personalrelaterade frågor.

· Du kommer att vara delaktig i övriga frågor inom HR-området såsom rekrytering, förhandlingar, och lönerevision.

· Du kommer att ha visst receptionsarbete såsom resebokningar, samt enligt rullande schema hantera växel och post.

· Du kommer att samordna företagets arbetsmiljöarbete.

· Du kommer att vid behov bistå ekonomifunktionen.

Kraven:

  • Du har en akademisk utbildning inom Lön/Ekonomi/HR.
  • Du har minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete.
  • Du har gedigna kunskaper i löneprogrammet Kontek eller annat löneprogram.
  • Du har några års erfarenhet från att arbeta med sedvanligt HR-arbete
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • Du har ett strukturerat sätt och har förmågan att hantera många kontaktytor.
  • Personliga egenskaper värderas högt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vi undanber oss från att bli kontaktade av annonssäljare och rekryteringsföretag.

Arbetsgivare
Asko Appliances AB
Sockerbruksgatan 3
53116 Lidköping
Hemsida: http://www.asko.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök via mejl
[email protected]
VISA MINDRE

HR-assistent till Nederman i Helsingborg!

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Drivs du av att leda projekt och har förmågan att omvandla idé till konkret handling? Uppskattar du att både vara med och bidra i det strategiska arbetet som att ta tag i dag till dag uppgifter? Vill du vara med på Nedermans spännande resa mot the Clean Air Company som en del i deras HR team? Group HR söker en HR-assistent med placering vid huvudkontoret i Helsingborg. OM TJÄNSTEN Nederman bidrar till att skydda människor, planeten och produktionsmiljöer genom att skapa framtiden för ren luft. Nederman erbjuder produkter och lösningar för industriell luftfiltrering som bidrar till en ren och säker arbetsmiljö, minskar miljöpåverkan och effektiviserar produktionen. Deras yttersta målsättning är att skydda människor, maskiner och miljö från skadliga effekter av industriella processer. På så sätt bidrar Nederman till att skapa säkra arbetsplatser, effektiv produktion och betydande miljövinster. Som anställd på Nederman erbjuds du marknadsmässiga villkor, möjligheter till att lära dig nytt och växa i jobbet, ett team som har kul och samarbetar bra genom att utnyttja varandras olikheter och en föränderlig global organisation med tydlig kultur och värderingar. ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-assistent har du en omväxlande vardag och kommer att jobba inom alla olika HR-områden. Till att börja med supporterar du dina HR-kollegor, för att sedan utvecklas till att ta egna ansvarsområden och arbetar självständigt i projekt både lokalt och globalt, bland annat med fokus på medarbetarundersökning, framtagande av onlineutbildningar, employer branding. Exempel på arbetsuppgifter är: * Arbete med nGage och myLearning * Ha kontakt med universiteten, studenter och praktikanter * Uppdatera Tellus HR och Personalhandboken * Tillsammans med marknadsavdelningen driva Nedermans konto på LinkedIn * Göra analyser och skriva rapporter * Skapa, publicera, supportera och följa upp e-learnings och webbseminarium VI SÖKER DIG SOM Tjänsten passar dig som ser har ett nyfiket förhållningssätt, hög integritet och är proaktiv. Du trivs med att hantera flera uppgifter parallellt tänker alltid på nästa steg. Du är strukturerad, självgående och bidrar med nya idéer. Frågor du inte känner till sätter du dig in i och tar reda på mer information om. Du är bra på att kommunicera med olika människor och att jobba i team, både lokalt och globalt. Vi tror att du som söker: * Har en akademisk utbildning med inriktning HR, Personal & arbetsliv, ekonomi eller liknande * Har cirka två års arbetslivserfarenhet, kan vara före, under eller efter studierna * Jobbat i projekt eller haft någon form av ledarskap * Har mycket god erfarenhet av Office-paketet och lättsamt kan ta dig an nya system * Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du: * Har en masterutbildning inom ditt område * Har erfarenhet av att arbeta eller studera utomlands, gärna i engelskspråkigt land Som person är du * Självgående * Strukturerad * Initiativtagande * Flexibel Övrig information * Start: I februari * Omfattning: Heltid * Placering: Helsingborg * Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nedermans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Nederman här!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobb internt Natt på Manpowers jourverksamhet Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nu söker vi personal till Manpowers interna jourverksamhet i Göteborg. Du kommer att ingå i ett team som består av cirka 12 kollegor och du får jobba hemifrån med fast lön. Arbetet består av att boka ut vikarier vid sjukdomstillfällen som uppstår utanför kontorstid hos en av Manpowers största kunder. Dina arbetsverktyg blir telefon och dator som vi självklart tillhandahåller. Av sekretesskäl är det viktigt att arbetet endast sker hemifrån, och inte på annan plats.

Vad innebär extrajobbet? Du jobbar hemifrån, och arbetsuppgifterna består av att: * Ta emot sjukanmälningar via telefon från konsulter * Ta emot nya förfrågningar via telefon från beställare * Ringa upp och boka in de upplärda vikarier vi har i vår bemanningspool * Registrera samtalen Det kommer att vara en del tid mellan samtalen, vilket innebär att du kan kombinera jobbet med tex studier, vila eller liknande. Dock behöver du vara hemma och stand-by när/om telefonen ringer under passen. Du kommer att få genomgå en gedigen utbildning innan uppdraget börjar, där du får lära dig allt du behöver om system och arbetsuppgifter. Du kommer att jobba rullande schema enligt följande: * Vecka 1: Måndag-Fredag 23:45-07:30 * Vecka 2: Ledig * Vecka 3: Lördag-Söndag 23:45-07:30 * Vecka 4: Ledig Du kommer att vara schemalagd 54 timmar i månaden. Dessutom kommer du att få möjlighet att jobba extrapass vid eventuell sjukfrånvaro i Jourverksamheten. Du kommer att ha en fast lön på 11.500 kronor i månaden, plus tillägg för de samtal du besvarar. Goda möjligheter att tjäna pengar genom att jobba hemifrån. Vem är du? Då detta är ett extrajobb behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel student. Du behöver i så fall ha minst 2 terminer kvar av dina studier. * Du bor i eller nära Göteborg * Du har god datorvana och erfarenhet av service * Det är meriterande om du har erfarenhet av administration * Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ * Du behärskar svenska flytande i tal och skrift * Du är pigg och alert, och redo att svara i telefonen professionellt och representativt direkt när det ringer Upplärning kommer att ske dagtid på Manpowers kontor i Göteborg 2-3 dagar under februari, och du börjar på ditt rullande schema under mars. Vad erbjuder vi dig? Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd på Manpower Student. Du skaffar dig värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du knyter viktiga kontakter för framtiden. Efter avslutad utbildning har du möjlighet att söka dig vidare till andra heltidstjänster på Manpower, eller hos något av våra systerbolag. Jefferson Wells, som rekryterar chefer och specialister och Experis, som rekryterar IT-kompetens. Du får en god inblick i bemanningsbranschen och en bra merit inför ditt framtida arbetsliv. Du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta tjänsten redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Berit Johansson på mail [email protected] eller telefon 031-61 72 88. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Västerås

Arbetsgivare / Ort: Academic Work Sweden AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • HR-assistent

Om jobbet
Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss! OM TJÄNSTEN Så här beskriver en av våra Staffing and Recruitment Assistants sin roll: "Att få arbeta som SRA på Academic Work under studietiden har förutom att vara väldigt roligt även varit ett mycket givande extrajobb. Här har jag fått förståelse över hela rekryteringsprocessen då mina arbetsuppgifter består allt från att skriva annons till att hålla intervjuer. Detta har givit mig värdefull kompetens inför framtiden då jag fått tagit eget ansvar och självständigt fått jobba med varje del i processen. Genom regelbundna uppföljningar sätts den egna utvecklingen i centrum vilket har hjälpt mig att utvecklas i mitt arbete och som person. Här välkomnas du av ett familjärt team och ett företag med en kultur utöver det vanliga" Ditt team och ansvarsområde I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra ett team som arbetar mot olika branscher och affärsområden. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat, fortsatta utveckling och tillväxt. Din chef och din utveckling Din chef heter Elin och hon arbetar både som Staffing and Recruitment Assistant Manager och som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef. ARBETSUPPGIFTER * Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. I det ingår bland annat selektering, hålla i intervjuer och referenstagning. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet! * Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg. * Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap. Läs mer om hur det är att arbeta som Staffing and Recruitment Assistant här. VI SÖKER DIG SOM … har följande kompetenser: * Strukturerad * Ansvarstagande * Flexibel * Orädd * Självgående För att klara av rollen som Staffing and Recruitment Assistant ser vi att du: * Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier * Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar * Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken Vår kultur #weareacademicwork * Vår kultur & våra värderingar * Vår mission – We make people grow * [email protected] * Facebook We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna. ÖVRIG INFORMATION * Start: Februari 2022 * Omfattning: Deltid, 2-3 dagar i veckan, ca 16 h/vecka * Placering: Västerås * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!
Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB
Hemsida: http://www.academicwork.se
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Extrajobb Kväll hemifrån med fast lön på Manpower Göteborg

Arbetsgivare / Ort: Manpower AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-12-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Nu söker vi personal till Manpowers interna jourverksamhet i Göteborg. Du kommer att ingå i ett team som består av cirka 12 kollegor och du får jobba hemifrån med fast lön. Arbetet består av att boka ut vikarier vid sjukdomstillfällen som uppstår utanför kontorstid hos en av Manpowers största kunder. Dina arbetsverktyg blir telefon och dator som vi självklart tillhandahåller. Av sekretesskäl är det viktigt att arbetet endast sker hemifrån, och inte på annan plats.

Vad innebär extrajobbet? Du jobbar hemifrån, och arbetsuppgifterna består av att: * Ta emot sjukanmälningar via telefon från konsulter * Ta emot nya förfrågningar via telefon från beställare * Ringa upp och boka in de upplärda vikarier vi har i vår bemanningspool * Registrera samtalen * Ytterligare arbetsuppgifter inom search och telefonintervjuer kan även förekomma fram till klockan 19 Det kommer att vara en del tid mellan samtalen, vilket innebär att du kan kombinera detta arbetet med tex studier, vila eller liknande. Dock behöver du vara hemma och stand-by när/om telefonen ringer under passen. Du kommer att få genomgå en gedigen utbildning innan uppdraget börjar, där du får lära dig allt du behöver om system och arbetsuppgifter. Du kommer att jobba rullande schema enligt följande: * Vecka 1: Måndag-Onsdag 15:30-24:00 * Vecka 2: Torsdag-Fredag 15:30-24:00 * Vecka 3: Lördag-Söndag 15:30-24:00 * Vecka 4: Ledig Du kommer att vara schemalagd 59 timmar i månaden. Dessutom kommer du att få möjlighet att jobba extrapass vid ev. sjukfrånvaro i Jourverksamheten. Du kommer att ha en fast lön på 8.800 kronor i månaden, plus tillägg för de samtal du besvarar. Goda möjligheter att tjäna pengar genom att jobba hemifrån. Vem är du? Då detta är ett extrajobb behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning, till exempel student. Du behöver i så fall ha minst 2 terminer kvar av dina studier. * Du bor i eller nära Göteborg * Du har god datorvana och erfarenhet av service * Det är meriterande om du har erfarenhet av administration * Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ * Du behärskar svenska flytande i tal och skrift * Du är pigg och alert, och redo att svara i telefonen professionellt och representativt direkt när det ringer Upplärning kommer att ske dagtid på Manpowers kontor i Göteborg 2-3 dagar under februari, och du börjar på ditt rullande schema under mars. Vad erbjuder vi dig? Denna tjänst är ett konsultuppdrag där du blir anställd på Manpower Student. Du skaffar dig värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du knyter viktiga kontakter för framtiden. Efter avslutad utbildning har du möjlighet att söka dig vidare till andra heltidstjänster på Manpower, eller hos något av våra systerbolag. Jefferson Wells, som rekryterar chefer och specialister och Experis, som rekryterar IT-kompetens. Du får en god inblick i bemanningsbranschen och en bra merit inför ditt framtida arbetsliv. Du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta tjänsten redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan idag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Berit Johansson på mail [email protected] eller telefon 031-61 72 88. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsgivare
Manpower AB
Ansökan
Ansök senast 27 januari (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.