På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

5 Lediga jobb

Head of B2B for & Other Stories

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet

Company Description


& Other Stories is a fashion brand offering women a wide range of shoes, bags, accessories, beauty and ready-to-wear to create their personal style, or story. Our creative ateliers in Paris, Stockholm and Los Angeles design diversified fashion collections with great attention to detail and quality. For us there’s no right or wrong when it comes to style, just possibilities and the joy of self-expression. We currently have 73 stores on 22 markets and offer online selling on 32 markets through Stroies.com and external partners. And we are growing!



Job Description


An experienced and customer minded Head of B2B. We believe you have a strong passion for optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model. You are responsible for optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model. Lead and build-up an organization that caters for future expansion.

• Be the spokesperson for B2B model within & Other Stories, main point of contact for the B2B Partners.

• Head External accounts team

• Drive change/develop method towards Buying organization

• Set vision, goals and strategies according to company goals.

• P&L responsibility

• B2B Expansion initiate new partnerships around the globe to reach Stories’ growth targets.

• Align brand strategies with relevant functions

• Participate in Selection Meetings with Partners and secure sales targets, budgets and forecasts for the channel



Qualifications


An experienced and customer minded Head of B2B. We believe you have a strong commerciality and proven business sense and are customer minded and result driven. You encourage and contribute to the shared responsibility of creating and protecting an inclusive and welcoming workplace where everyone is allowed to self-identify. We would love to meet someone who

• Have experience from working with optimizing and growing External Digital Platforms, B2B model

• Have experience from working with external partners

• Have experience from working with brand strategies

• Have experience from setting vision, goals and strategies according to company goals.

• Extensive leadership experience – lead in start-up/change environment



Additional Information


If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV (English) as soon as possible but at the latest September 5ht 2021. Due to GDPR, we only accept applications through our career page.

This is a temporary position, based at our Head Office in Stockholm, Sweden. Start date as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

We know that diversity is what makes us strong. Our teams should consist of great mix of people that share and combine their knowledge, experiences and ideas. It leads to a positive impact on how we address challenges, what we perceive possible and how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world.



Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 24 september (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Verksamhetschef/Rådgivare

Arbetsgivare / Ort: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Deltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-03
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivschef

Om jobbet
Om företaget NyföretagarCentrum Nord är en ideell förening som erbjuder kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning till nya och blivande företagare på våra verksamhetsorter. Vår rådgivning och våra aktiviteter är helt kostnadsfria tack vare finansiering från kommunerna på våra verksamhetsorter samt vårt nätverk av samarbetspartners. Våra partners stöttar dessutom med expertkompetens och i vissa fall även fördelaktiga erbjudanden till nyföretagare. Eftersom varje NyföretagarCentrum stöds av lokalt näringsliv som ställer upp med tid, pengar och engagemang, kan vi erbjuda våra kunder tillträde till ett unikt nätverk. Där, och i rådgivarnas stora engagemang, ligger våra styrkor. Våra kunder får råd om företagande av företagare. NyföretagarCentrum Nord har idag verksamhet i Arvidsjaur, Haparanda, Luleå, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Dina arbetsuppgifter Vår verksamhetsledare/rådgivare går vidare mot nya utmaningar i sin karriär, det är precis så vår verksamhet fungerar. Vi vill att människor och företag ska växa. Vi vill ge våra kunder stöd och rådgivning, samt mod att våga starta bolag och växa i sina nya roller som företagare. Vår verksamhet är en konsultverksamhet där samtliga medarbetare är inhyrda som konsulter, vilket innebär att vår verksamhetsledare inte har något personalansvar. Däremot ingår ett arbetsledaransvar för våra fyra rådgivare. I rollen som verksamhetsledare ansvarar du för finansiering av verksamheten, ekonomistyrning, budget och budgetuppföljning, hantering av kund- och leverantörsfakturor, framtagning av rapportunderlag, it-administration, framtagning av styrelsematerial, projektredovisning samt it - administration. Eftersom det är viktigt att marknadsföra vår verksamhet, kommer du även att ansvara för våra sociala medier, vårt nyhetsbrev, uppdatering av vår hemsida, pressmeddelanden och annan exponering. Du kommer även att arbeta med införsäljning av etableringar i nya kommuner i länet samt att hitta nya partners, finansiärer och medlemsföretag. Merparten av din tid jobbar du som rådgivare. Du älskar möten med människor och din positiva nyfikenhet är en stor styrka i ditt arbete. Med din erfarenhet som företagare kan du dela med dig och vägleda våra nya företagare inför de många utmaningar som hägrar. Rådgivningen är av praktisk karaktär, och det är här dina egna erfarenheter av företagande kommer till användning. Frågeställningarna varierar, men mycket handlar om råd kring affärsidéutveckling, affärsmodellering, budgetering, finansiering, marknadsföring, sälj, affärsplanering, associationsrätt etc. En del av våra kunder startar upp från noll, medan andra förvärvar befintliga bolag. Du har ett ekonomiskt sinne samtidigt som du är kreativ och kan se utanför boxen. Med ditt pedagogiska coachande sätt finner våra kunder den stöttning de behöver. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du håller isär de olika processer som du är behjälplig i samt stöttar dina rådgivande kollegor. Du är förändringsbenägen och brinner för att vara en del i Norrbottens fortsatta tillväxt. Du trivs i väldigt omväxlande miljöer, med många olika moment i din vardag. Att skapa nya kontakter och bygga nätverk samt relationer ger dig stor energi. Vi har en härlig stämning på Nyföretagarcentrum och det ska vi fortsätta ha. Ansökan Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du driver företag idag och innehar F-skattsedel. Omfattningen är ca 75%. Vi samarbetar med Clockwork rekrytering och hänvisar varmt alla frågor om tjänsten till rekryteringskonsult John Bergmark på tfn 0733-512782. Välkommen med din ansökan!
Arbetsgivare
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Hemsida: http://www.clockworkpersonal.se
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Business Expert with passion for Next-Gen product development to H&M Group

Arbetsgivare / Ort: H & M Hennes & Mauritz Gbc AB / Stockholm
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)
Publicerad: 2021-08-27
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet

Company Description


Do you have a passion for technology? And do you want to work with Next-Gen product development and be instrumental in leveraging data carriers to reach H&M Group’s sustainability goals? Then you should continue reading!

What you will do as a Business Expert

As a Business Expert you will work in the Sourcing & Production Domain within Business Tech H&M Group. You will join the product team On Product Information Engine together with 10 inspiring and driven co-workers. We work closely with the business teams and our goal is to enable seamless label services for our portfolio brands.

In this role you will also:

  • Work together with the Product Owner to set the roadmap for the product’s future
  • Drive the future ambition and improvements contributing towards the group level methodology
  • Special focus on driving the transformation from static BOM to AI backed smart library and the way we work with them. From its logic and structure to its usability, relevancy, accuracy, and efficiency
  • Work closely with stakeholders and dependencies to ensure creating value through tech and methodology improvement
  • Identify, collect, clarify, and challenge the business needs
  • Work closely with software developers and support testing of new releases
  • Analyze product information management in a large organization to ensure we create solutions that holds business value
  • Drive the product roadmap alignment with the organization level PLM roadmap
  • Create stories to describe what end users need and what we want to achieve
  • Manage the backlog and understand end users’ challenges with the product (including technical incidents)

Are we describing you?

As a Business Expert you have the ability to understand and analyze information and determine best course of action. You take responsibility, work proactively and continuously improve activities in complex environments. You can also communicate efficiently, both within the team and with different stakeholder groups and prioritize what needs to be done based on business needs and potential impact. You are truly a doer, willing to get hands-on solving any problems needed to help the product move forward. You also have a change management mindset and capacity to work independently and take ownership.

We believe you have/are

  • An understanding of how technology work together with operations to create efficiency in processes
  • Open to learn more about technology but most importantly be passionate about how tech can drive value for the company, improve efficiency in business and help users
  • Experience in/knowledge about textile material management. Experience in conducting deep dives to understand “As-Is” and capable to visualize and drive the “To-Be”
  • Experience in/knowledge about product information management throughout a supply chain or large organization
  • Good understanding of the PLM systems and supply chain
  • Previous experience working with JIRA, and Confluence is a plus



Qualifying requirements:

  • Experience with servant leadership. Lead people without direct reporting structure
  • A good understanding of business processes associated to relevant systems
  • Strong interpersonal and communication skills



What we can offer


At H&M Group we have a strong, value-driven culture characterized by believing in people, teamwork, and an entrepreneurial spirit. You’ll be part of a team with significant opportunities to influence and make a difference. You can be yourself and with the right mindset and ambition, you’ll find plenty of room to grow.

Questions & how to apply

This is a fulltime position with placement in one of our Business Tech Hubs: Shanghai, Hong Kong, Bangalore, Stockholm or Dhaka. Please apply with your CV and Personal letter as soon as possible, but no later than 10-09-2021.

We are looking forward to your application!

Arbetsgivare
H & M Hennes & Mauritz Gbc AB
MÄSTER SAMUELSGATAN 46A
10638 Stockholm
Ansökan
Ansök senast 26 september (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Näringslivsutvecklare

Arbetsgivare / Ort: Arvika kommun
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tills vidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 7 oktober (17 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare

Om jobbet
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem? Ett av Kommunledningsstabens uppdrag är att bedriva ett aktivt näringslivsarbete och därigenom bidra till hållbar tillväxt och sysselsättning i kommunen. Som en del i vår näringslivslots verkar du för ett gott näringslivsklimat och utgör via lotsen vägen in för företagare som önskar kontakt med kommunen. Vi söker nu ytterligare en näringslivsutvecklare. Arbetsuppgifter Hos oss kommer du tillsammans med kollegor att utveckla relationerna till näringsliv och näringslivets organisationer, genom att ha nära kontakter med både nya och befintliga företag, deltar i företagsbesök och projekt, samt uppmuntrar nyföretagande och bidrar vid etableringar. En viktig del i ditt arbeta är att bidra till att genomföra Arvika kommuns näringslivsstrategi. Du är en del av det regionala EU-nätverket, här sprider du kunskap och deltar i olika initiativ. Kvalifikationer Du har en akademisk examen med ekonomisk/annan samhällsvetenskaplig inriktning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i näringslivets förutsättningar och villkor. Du har även några års erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten, där vi ser det som en stor fördel om arbetslivserfarenheten är från politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av strategiskt arbete och att forma projekt utifrån behov.  Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift med en vana att producera och presentera material både muntligt och skriftligt.  Som person har du en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa ny relationer. Du vet hur du bygger och bibehåller ett nätverk. Även om ditt fokus kommer vara i mötet med näringslivet, så behöver du kunna lyfta blicken och tänka brett och långsiktigt. Du är van vid att planera och organisera ditt eget arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Du tar initiativ, men även ansvar för att slutföra det du påbörjat. I med att det kommer vara mycket som pågår samtidigt och att uppföljning av EU-projekt är en arbetsuppgift, så ställs krav på att du kan strukturera ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.  B-körkort är ett krav för tjänsten.  Intervjuer kommer att ske löpande under pågående rekrytering, så vänta inte med din ansökan! Övrigt Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Arbetsgivare
Arvika kommun
Ansökan
Ansök senast 7 oktober (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Postdoktor i folkhälsovetenskap med inriktning mot nutrition

Arbetsgivare / Ort: Mälardalens Högskola
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Ansök senast 13 oktober (23 dagar kvar)
Publicerad: 2021-09-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Näringsforskare

Om jobbet
På Mälardalens högskola möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 19 900 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning på våra campus i Eskilstuna och Västerås eller på distans. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDH bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre. För att stärka Sverige som utbildnings- och forskningsland vill regeringen göra Mälardalens högskola till Mälardalens universitet från 1 januari 2022. På akademin för hälsa, vård och välfärd läser våra studenter till bland annat beteendevetare, folkhälsovetare, fysioterapeuter, sjuksköterskor, socionomer och specialistsjuksköterskor. Hos oss finns forskningsinriktningen hälsa och välfärd. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med regioner, kommuner och företag i regionen. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2 år Omfattning: Heltid, 1 december 2021- 30 novenber 2023 Sista ansökningsdag: 2021-10-13 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för hälsa, vård och välfärd (HVV) Arbetsuppgifter Vi söker en postdok inom folkhälsovetenskap med inriktning mot nutrition. Anställningen består av 80% forskning och 20% undervisning i två år. Undervisningsdelen kommer att ligga inom ett område som matchar sökandes expertis och/eller tidigare undervisningserfarenhet på kandidat-, master- och doktorandnivå. Forskningsdelen omfattar samordning och insamling av data i två interventionsstudier inom ramen för SOFCO-projektet (Koncept för framtidens hållbara kontor). Projektet är tvärvetenskapligt och det övergripande syftet är att främja hälsosamt arbetsliv och livsstil samt bidra till hållbar utveckling. Projektet omfattar två interventionsstudier: • En studie om hållbar livsstil och hälsa med fokus på matvanor, fysisk aktivitet och hållbar utveckling. Datainsamlingen inkluderar webbaserade enkäter, biologiska prover och fotodokumentation med hjälp av en app. • Den andra studien fokuserar på effekten av grönt kontorsarbete och kommer att genomföras både inomhus och utomhus. Datainsamlingen inkluderar insamling av enkätdata, mätning med stressensorer och specialglasögon för att mäta ögonrörelser. Data kommer i första hand att samlas in i Stockholm och Västerås. Sökande kommer att ingå i en tvärvetenskaplig forskargrupp med två doktorander, en postdok och sju seniora forskare. Sökande förväntas bedriva självständig forskning och delta i forskningsmöten och seminarier, skriva vetenskapliga artiklar och ansökningar, delta i internationella konferenser och interagera med våra kollegor vid Linköpings universitet, Karolinska Institutet, Oxford University, University of Bicocca-Milano och Stanford Universitetet och de företag som är inblandade i projektet.  För mer information om SOFCO-projektet: mdh.se/sofco  Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 2 år. Kvalifikationer          Den sökande ska ha avlagt doktorsexamen i nutrition, folkhälsovetenskap, fysiologi, biomedicin eller relaterade ämnen.  Kandidaten ska ha avlagt doktorsexamen högst 3 år före ansökningstidens utgång. Koordinering, insamling, hantering och analys av data är centrala delar i tjänsten och sökande förväntas vara välorganiserad, noggrann, kunna arbeta självständigt samt interagera med andra. Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Meriterande Kvalifikationer som anses vara meriterande är dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom nutrition, samordna och samla in data om livsstils- och / eller arbetslivsrelaterade exponeringar i interventionsstudier och att genomföra statistiska analyser. Dessutom är mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt, meriterande såväl som tidigare erfarenhet av undervisning.   Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. De vetenskapliga publikationer som du inte har i digital form skickas per post till: Mälardalens högskola HR-sektionen Ref.nr: 2021/1855 Box 883 721 23 Västerås Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Arbetsgivare
Mälardalens Högskola
Hemsida: http://www.mdh.se
Ansökan
Ansök senast 13 oktober (23 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.