På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

Medicinteknisk ingenjör

Medicinteknisk ingenjör

Tycker du att det är spännande att se hur tekniken används i samspelet med människan? Då kanske medicinteknisk ingenjör är ett yrke för dig.

Som medicinteknisk ingenjör är du med från det att idén om att skaffa ny utrustning dyker upp tills utrustningen behöver bytas ut. På idéstadiet arbetar du som medicinteknisk ingenjör i nära samarbete med sjukvårdspersonalen.

Du kan vara specialiserad på vissa medicinska produkter som används exempelvis inom röntgen, narkos, intensivvård, diagnosteknik som EKG- och EEG, optisk utrustning eller medicinska bildsystem.

Utbildning

Bra grundkunskaper får du på gymnasiets Teknikprogrammet samt Naturvetenskapsprogrammet.

Arbetsplats

Medicintekniska ingenjörer kan arbeta inom sjukvårdens medicintekniska avdelningar eller inom den privata sektorn på utvecklingslaboratorier. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken utbildningsnivå du har.

Som civilingenjör arbetar du främst med utveckling, forskning, projektledning och arbetsledande arbetsuppgifter. Om du är utbildad högskoleingenjör innebär det mer praktiska arbetsuppgifter som service, underhåll och användarsupport. 

Visste du att...?

SMS livräddare - är ett system för att larma frivilliga livräddare till ett misstänkt hjärtstopp. Redan år 2010 började systemet användas för ett forskningsprojekt verksamt i Stockholms län. Resultaten av forskningen visade att när frivilliga livräddare larmades med hjälp av SMS ökade andelen utförd hjärt-lungräddning med mer än 30%.
Källa: smslivraddare.se.

Länktips

  • mtf.nu - Svensk Medicinteknisk Förening
Visa mer
Visa mindre

18 Lediga jobb

QA/Kvalitetsspecialist inom medicinteknik till Astrego Diagnostics

Arbetsgivare / Ort: Poolia Sverige AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-12
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Har du erfarenhet av kvalitetsrelaterade frågor inom medicinteknik (ISO 13485)? Motiveras du av att arbeta i en kreativ miljö med högt tempo och vill vara en del av ett spännande företag med innovativa och viktiga produkter? Astrego Diagnostics söker nu dig som har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsrelaterade frågor inom den medicintekniska branschen i roller som QA, kvalitetsspecialist eller liknande. Vi intervjuar och presenterar kandidater löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om tjänsten Som QA specialist kommer du att vara en del av avdelningen ”Quality Assurance and Regulatory Affairs” som i dag består av 2 personer. Du kommer att arbeta med kvalitetssäkring, avvikelsehantering, ändringsärenden och CAPA, datoriserade system, audits, riskanalyser och processvalidering. Det här är en bred och varierande roll och i arbetet ingår även följande: - Delta i uppbyggnad och underhåll av kvalitetssystemet med hjälp av eQMS Greenlighy Guru - Utveckla företagsprocesser och dokumentation inför certifiering enligt ISO 13485:2016 - Skriva, granska och godkänna kvalitetsstyrande dokument - Ansvar för mätning och analys av produkter och processer inom kvalitetssystemet - Planera och genomföra interna och externa revisioner - Identifiera och utveckla metoder för övervakning och kontroll av produktionsprocesser, både In-Process Control (IPC) och frisläppning - Granskning av tillverkningsdokumentation samt dokumentation från produktutvecklingen - Kvalificering av produktionsutrustningar och validering av produktionsprocesser Vem är du? För att vara rätt för rollen så tror vi att du har högskole- eller civilingenjörsutbildning inom medicinteknik, bioteknik, farmaceut eller annan relevant inriktning inom Life science. Alternativt längre relevant arbetslivserfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kvalitetsrelaterade frågor inom den medicintekniska branschen i roller som QA, kvalitetsspecialist eller liknande. Du har genuint intresse och kunskap inom regulatoriska krav och standarder, som exempelvis ISO 13485, IVDD/R, MDD/R och FDA QSR. Vi förutsätter att du har en mycket god skriftlig och verbal kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. I den här rekryteringen fäster vi stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är engagerad och vill förbättra och driva igenom allt du tar dig an. Du motiveras av att arbeta på ett mindre företag i en innovativ miljö med högt tempo där alla vill göra det lilla extra för att lyckas. Det är viktigt att du har ett strukturerat, noggrant och ansvarstagande arbetssätt. Du är en lagspelare och flexibilitet samt nyfikenhet är viktiga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Du har förmåga att kunna arbeta självständigt och på eget initiativ men kan också samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. En framgångsfaktor är att du har ett pedagogiskt sätt att förmedla betydelsen av kvalitet genom tex. utbildning. Om verksamheten ASTREGO DIAGNOSTICS Astrego Diagnostics AB är ett snabbväxande och innovativt företag inom medicinsk diagnostik. Företaget grundades i mars 2017 baserat på 10-års grundforskning vid Uppsala universitet med en vision att utveckla diagnostiska produkter för att bidra till den globala kampen mot antibiotikaresistens. Företagets namn kommer från Antibiotic Susceptibility Testing – AST, och rego vilket är latin för att vägleda. Astregos Diagnostics första produkt är inriktad mot primärvården och inriktad på att diagnostisera urinvägsinfektion samt föreslår lämplig antibiotika. Sysmex Corporation, ett globalt verksamt diagnostika bolag med säte i Japan, investerade i december 2019 i Astrego Diagnostics med avsikten att kommersialisera bolagets produkter på den globala marknaden. Företaget är baserat i naturskön miljö på Sveriges Lantbruks Universitets campus i Ultuna, söder om Uppsala. I dagsläget är vi 30 anställda. POOLIA LIFE SCIENCE
Arbetsgivare
Poolia Sverige AB
Hemsida: http://www.poolia.se
Ansökan
Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör

Arbetsgivare / Ort: VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds Närsjukhus, Frölunda Specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo specialistsjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Sjukhusen i väster har en budgetomslutning på cirka 2815 mnkr. Välkommen till MT inom Sjukhusen i väster På Medicinsk teknik inom Sjukhusen i väster arbetar nio ingenjörer och tre tekniker med att kvalitetssäkra den medicinska tekniken. Vi jobbar inom bland annat ambulans-, intensivvårds-, operations- och radiologiverksamhet. Våra kunder är idag i första hand Kungälvs sjukhus, Angereds Närsjukhus och Närhälsan i vårt upptagningsområde. Den nya organisationen, Sjukhusen i väster, innebär att verksamheter på Frölunda Specialistsjukhus och Alingsås lasarett kommer att bli våra kunder från och med nästa år. Här ingår också nya Högsbo specialistsjukhus som skall ersätta Frölunda Specialistsjukhus år 2023. Eftersom vi behöver täcka upp för en oförutsedd vakans från årsskiftet söker vi nu en ingenjör som är tänkt att ha sin grundplacering i Alingsås. Vem är du? Vi söker dig som är utåtriktad, har god servicekänsla och välutvecklad samarbetsförmåga. Det är viktigt att du kan ta dig an uppgifter av varierande karaktär, att du är van vid självständigt arbete och fungerar bra i samarbete med kunder, leverantörer och andra parter såsom IT- och fastighetsförvaltning. Vi värderar ansvarstagande och kvalitetsmedvetenhet högt. Vi erbjuder dig Ett varierande ansvarsfullt arbete med medicinteknisk utrustning för en säker vård. Tänkbara arbetsuppgifter beroende på kompetens och intresse är också regionalt inköpsarbete, MT-representation i byggprojekt och utbildning av vårdpersonal. Kvalifikationer Högskoleingenjör eller motsvarande nivå, gärna med inriktning mot medicinteknik, elektronik/data. Vi vill att du har ett praktiskt handlag och erfarenhet av tekniskt servicearbete, gärna inom medicinsk teknik. Det är meriterande om du har bredare generell kompetens inom MT-området och är bra på självständigt arbete. Det är också viktigt att du kan jobba med stort kundfokus, är bra på att dokumentera och ser möjligheter i att samarbeta med kollegor på distans. Språkkunskaper: - Svenska; flytande i tal och skrift - Engelska; tillräckliga kunskaper för att kunna tillgodogöra dig servicemanualer och kurser.  B-körkort erfordras. Övrigt Då vi gör löpande intervjuer och urval kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Arbetsgivare
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Ansökan
Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör till Medicinsk Teknik Halland, Halmstad

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-17
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Medicinsk teknik Halland (MTH) som är organiserad hos Hallands sjukhus verkar med ett brett utbud av avancerat tekniskt stöd utifrån vårdens behov i hela regionen. I våra uppgifter ingår bl.a. alla former av medicinteknisk service, regionens resurs i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor, sjukhusfysik, medicinska behandlingshjälpmedel, investeringssamordning, patientnära vårdinformationssystem, teknisk infrastruktur, verksamhetsutveckling och byggnation m.m. Verksamheten har idag cirka 80 anställda; ingenjörer, tekniker, sjukhusfysiker samt olika former av utredare m.fl. MTH strävar efter en bred sammansättning av kompetenser för att ge oss en god förmåga att tillgodose stöd utifrån en helhet samt till att skapa en miljö för inbördes kompetensöverföring.  Vi arbetar huvudsakligen utifrån tre utbudspunkter belägna i Kungsbacka, Varberg och Halmstad. Vi har nu behov av att rekrytera nya medarbetare till Medicintekniska avdelningen i Halmstad. Arbetsuppgifter Vi erbjuder nu spännande ingenjörsarbete där du som medicinteknisk ingenjör arbetar nära vårdens kärnverksamheter och dess yrkesgrupper. Även samarbete med myndigheter, leverantörer och andra enheter inom Region Halland kommer att vara en del av din vardag. Vi söker dig som har en lång och gedigen bakgrund inom medicinsk teknik men också dig som är nyutexaminerad eller har arbetat en kortare tid inom området. Arbetet hos oss är varierande och utvecklande och beroende på din erfarenhet kommer vi anpassa tjänsten och låta dig bredda dina kunskaper eller specialisera dig. Din uppgift är att verka som en länk mellan teknik och vård. I arbetsuppgifterna ingår att utföra avhjälpande- och förebyggande underhåll, att medverka i sjukhusets investeringsarbete, medverka i upphandlingar och anskaffningar, att genomföra undervisning, att kunna ge teknisk rådgivning samt att vara en diskussionspartner i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor. Vi bevakar även vad myndigheter, tillverkare och standarder föreskriver eller rekommenderar om införande, användning och underhåll av medicintekniska produkter. Har du en lång erfarenhet inom medicinsk teknik kommer utvecklings- och utbildningsfrågor, fördjupning i medicintekniska regelverket och projektledning vara ytterligare arbetsuppgifter. Som medicinteknisk ingenjör är IT/systemkunskap en viktig del i ditt jobb då utrustningen i hög grad är uppkopplad mot olika system. Sjukhuset står också inför införandet av framtidens vårdinformationsstöd (FVIS) som är ett sammanhållet, digitalt arbetsverktyg som förbättrar och effektiviserar vården och är en av Region Hallands strategier för att utveckla hälso- och sjukvården. I din tjänst hos oss kommer du få vara delaktig i arbetet med implementering av medicinteknisk utrustning till detta system. Framtidens vård flyttas närmre patienterna i deras hem vilket bidrar till att du som medicinteknisk ingenjör måste följa utvecklingen av medicintekniska produkter och system som finns i patientens hem. Om dig Du är högskoleingenjör inom medicinteknik/elektronik/data eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. I första hand söker vi dig som har erfarenhet från medicintekniskt arbete och det är meriterande om du är certifierad medicinteknisk ingenjör. Det är också meriterande om du har arbetat i en IT-miljö och har kunskaper samt intresse inom systemintegration och IT-säkerhet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, likaså körkort B. Du ska i hög grad kunna arbeta självständigt och samtidigt ha förmågan att samarbeta såväl inom avdelningen som med våra kunder i sjukvården och med våra leverantörer. Du bör vara utåtriktad och har lätt att kommunicera både verbalt och i skrift. Du bör vara noggrann och ansvarsfull, och vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer under ansökningstiden, så vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Om oss Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.  
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast 6 December (4 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Local Study Manager

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
The Nordic Site Management & Monitoring (SMM) team is on a constant journey. We want to re-invent our organisation to find new and more effective ways of working in delivering our studies. We want each function to be accountable of their work and processes and every person counts. Are you seeing opportunities in change and get motivated by trying new ways? Welcome to join our journey! We are recruiting for two Local Study Managers (LSM) - one within Oncology and one within Respiratory and CV. This is a position with responsibility for leading and optimizing the Local Study Team(s) (LSTs) at Nordic level to deliver committed components of global clinical studies according to agreed resources, budget and timelines complying with AZ Procedural Documents, international guidelines such as ICH-GCP as well as relevant local regulations. Our LSM team work flexible with base in Gärtuna, Södertälje in Sweden. SMM Nordic is part of the Development Operations in the global Research & Development (R&D) function. SMM executes and delivers clinical studies. Sweden contribute with a substantial part of the SMM Nordic delivery. Clinical studies are delivered in close collaboration with stakeholders in health care and academic medical institutions. What you will do: As Local Study Manager (LSM) you are responsible to ensure that sites are identified, site qualifications performed, set up, initiated, monitored, closed and documentation archived. In addition to leading LST(s), the LSM may perform occasional site monitoring as needed to support the flexible capacity model. Be overall responsible for the study commitments within the Nordic countries and for timely delivery of data to required quality. Ensures, as required, that clinical and operational feasibility assessment of potential studies is performed to the highest quality. Assure timely submission of application/documents to EC/IRB at start up and for the duration of the study and preparation of country financial Study Management Agreement and maintains accurate study budget in AZ clinical studies financial system by regular checks of the system and financial reports. Other responsibilities; * Ensures all country and site level trial essential documents required by ICH-GCP prior to study start have been collected and verified for correctness, prior to setting sites ready to enrol, and in line with AZ SOPs. * Plans and coordinates applicable local drug activities (from local purchase or reimbursement to drug destruction). * Reports study progress/update to the Global Study Leader/ Global Study Team including SMM Lead. * Develops, maintains and reviews risk management plan on country study level: proactively manages sites, stakeholders, local and global vendors and customers to ensure risks are timely identified, mitigated and managed. Essential requirements: * Bachelor degree in related discipline, preferably in life science, or equivalent qualification. * Minimum 3 years of experience in Development Operations (CRA, Sr CRA) or other related fields (Medical Affairs-led or Academic-led studies). * Very good knowledge of international guidelines ICH-GCP as well as relevant local regulations. * Proven ability to lead and motivate cross-functional teams to deliver clinical studies according to or ahead of time plan, budget and with required quality. * Excellent understanding of the Clinical Study Process including monitoring, as well as the Study Drug Handling Process and the Data Management Process. As we work in global cross-functional teams, you should have excellent collaboration and communication skills to work effectively with geographically dispersed colleagues. You need to be able to work independently, analytically and take initiative with the ability to prioritize and handle multiple tasks. You also need to have shown project management and organizational skills, as well as team building skills with the ability to mentor and coach. Your interpersonal skills are important and we see the successful candidate as motivated, goal-oriented with a problem-solving attitude. This together with high ethical standards and good intercultural awareness. Ability to travel nationally and internationally is required. If this sounds like your next career opportunity - apply now! We look forward to your application no later than 13th December. For more information about the position please contact hiring manager Anna Koch, [email protected]
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast 7 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Clinical Research Associate

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 7 December (5 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Do you have experience of clinical studies and drug development processes? Are you looking for your next position? At AstraZeneca, we're proud to have a unique workplace culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity. We are looking for you to come and join our Site Management & Monitoring (SM&M) Nordic team in Gärtuna, Sweden in the permanent role as Clinical Research Associate. SM&M Nordic is part of the Development Operations in the Research & Development (R&D) function. SM&M executes and delivers Clinical studies. Sweden contribute with a substantial part of the SM&M Nordic delivery. Clinical studies are delivered in close collaboration with stakeholders in health care and academic medical institutions. What you'll do: At AstraZeneca you will make a difference to patient lives every day. In this role, by being responsible for the delivery of the studies at allocated centers locally. As Clinical Research Associate you will actively participate in the SM&M Nordic study team and have close collaboration with the Nordic Local Study Manager (LSM), other local CRAs and Clinical Study Administrator (CSA) to ensure quality and quantity commitments delivered in a timely and efficient manner. Plan and lead national Investigator meetings as applicable - and ensure local completeness of Study Master File documentation. When introducing new CRA's and CSA's, you will participate in training and mentoring for the new team members. Tasks in the position; * Prepare, initiate, monitor and close for an agreed number of centers and patients in clinical studies (phase I-IV) according to AZ Procedural Documents, international guidelines such as ICH-GCP and relevant local regulations. * Secure, perform and follow-up of local subject recruitment strategy and provide in-put to the Nordic recruitment strategy. * Contribute to Financial Agreements for contract development with relevant staff at the investigational site (i.e. investigator, pharmacy, and laboratory). * Proactively identify and facilitate resolution at local level of complex study problems and issues. * Plan and lead activities associated with local audits and regulatory inspections in liaison with CQA, CQM and LSM. Essentials in the role: * University degree in biological science or healthcare-related field, or equivalent by experience * Experience as a Clinical Research Associate * Good understanding of the clinical dataflow: good knowledge of the local and Nordic Clinical Study Process and an understanding of the range of working procedures relating to it, together with an understanding of the ICH/GCP guidelines * Excellent organization and time management skills, excellent attention to detail, and ability to multi-task in a high-volume environment with shifting priorities * Good analytical and problem-solving skills: seeing change as an opportunity to improve performance and add value to the business * Very good knowledge of the clinical study and drug development processes, including also risked based monitoring. * Extensive experience and knowledge about the therapeutic areas within Oncology. We also believe that the successful candidate has great computer skills and a good understanding of required IT system. Good language skills in Swedish and English, both verbal and written and ability to periods of extensive travel nationally and occasionally international travel. You also need to have a driving license. Good communication skills are important, and we hope you are a person who enjoys teamwork and working in a collaboration environment. Why AstraZeneca? When we see an opportunity for change, we seize it and make it happen, because any opportunity can be the start of something big. Delivering life-changing medicines is about being entrepreneurial - finding those moments and recognizing their potential. Join us on our journey in finding new ways to work, pioneering cutting edge methods and bringing unexpected teams together! If this sound like your next challenge, we look forward to welcome you to our team! Please send in your application no later than 13th December 2020. More information: For more information please contact recruiting manager Britta Murray Eriksson, phone: +46 (0)709 154047.
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast 7 December (5 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Servicetekniker till Team Office i Lidköping

Arbetsgivare / Ort: Sigma Recruit AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 8 December (6 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Är du en social person med ett brinnande intresse för teknik & service? Vill du vara med att bidra till den fortsatta positiva utvecklingen av Team Office verksamhet i Lidköping? Som servicetekniker får du ett roligt, fritt och omväxlande arbete. Sök redan idag. Att arbeta som Servicetekniker på Team Office. Arbetsuppgifterna för den här rollen är varierande men du kommer i huvudsak arbeta med installation, service, felsökning och reparationer av våra Copy & Skrivare. Du kommer ha ett stort kundnära ansvar. I rollen som Servicetekniker kommer du ha gamla Skaraborgs län som arbetsområde. För att komma igång ordentligt startar arbetet med en introduktionsutbildning. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider är måndag-fredag är 08.00-17.00. I Jobbet ingår till exempel att * Installation av Copy & Skrivare * Felsökning och reparationer * Hård och mjukvaruservice * Support * Kundservice och återkoppling Vem söker vi? Till rollen som Servicetekniker söker vi dig som är social och kommunikativ person med ett stort tekniskt intresse och förståelse. Som person motiveras du av att hitta lösningar på tekniska problem som uppstår och hela tiden ha det bästa för kunden i fokus. Du har B-körkort, tidigare erfarenhet av serviceyrket, gärna inom teknik. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med kundrelationer och kundbemötande. Det är även önskvärt att du * har fullständiga gymnasiebetyg * har goda datakunskaper * behärskar svenska i tal och skrift * tidigare branscherfarenhet. Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Team Office med Sigma Recruit och du kommer att bli anställd hos Team Office. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2020-12-08. Om Team Office. Team Office Skaraborg arbetar med Copy, Skrivare och Dokumenthantering. Vi vill engagera oss i våra kunders verksamhet och framtid. Vi vill finnas där för att underlätta, effektivisera och kostnadsbespara. När en kund anlitar oss så garanterar vi ett gott utfört arbete med bästa möjliga kvalitet. Engagemang, kundnöjdhet och kvalitet – ord som vi vill sammanfatta Team Office med!
Arbetsgivare
Sigma Recruit AB
Hemsida: sigmarecruit.se
Ansökan
Ansök senast 8 December (6 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Quality Engineer Medtech to Malmö

Arbetsgivare / Ort: Knightec AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-02
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Why should you want this job? Because you want to be part of improving patients' life quality by ensuring safe and secure products and services. By optimizing the quality and regulatory compliance throughout the product development process, you want to play an essential role in introducing better and more effective medical equipment and devices to the market. You will get to use your whole skillset since the projects' scope will vary, as will the organizational context, which stretches from start-ups to well-established international companies. Whether your core competence is within Design Control, Quality Assurance, or Regulatory compliance, you will be able to take on a lot of responsibility on your assignments. But you will not do this alone. You will be part of a team with skilled colleagues offering their knowledge and support at all times, making it possible for you to take on new challenges and take the next step in your professional development. Build a career that you can be proud of Your development is our development, but how your way forward looks is up to you. You lead the way; we support, guide, and provide the training needed to reach your goals. Through mentorship programs, competence groups, knowledge-sharing, and a team-oriented way of working, you will be able to benefit from the combined knowledge within Knightec, boosting your development. Being part of projects in different areas, organizations, and team constellations will load your backpack with a lot of experience in a short amount of time, enabling you to learn best practices and quickly expand your skillset. That is what we call building a career you can be proud of. These are the skills you need to bring You bring a quality-oriented mindset but, most importantly, a will to develop yourself, learn new things, and share your knowledge. You also have: - Engineering degree in the field of biotechnology, medical engineering, chemical engineering, or similar - Experience from working in the Medtech industry with areas such as Design Control, CE-marking, and Quality Assurance - Good knowledge of relevant regulations and standards such as MDD/MDR, ISO 13485, ISO 14971, and IEC 62304. - Fluent in Swedish and English One Knightec Knightec is a new breed in the art of engineering with over 750 colleagues in ten locations around Sweden. We are consultants with our soul in digitalization who strive forward together.
Arbetsgivare
Knightec AB
Hemsida: https://knightec.se/
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör till Karolinska Universitessjukhuset

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-25
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Vi erbjuder Vill du vara med där allt händer? Karolinska Universitetssjukhuset lever in en ständig förändring och ambitionerna är höga. Vi ska mäta oss med de bästa i världen inom allt från medicinska resultat till patienternas upplevelse av vården där tekniken är en given medspelare. Det nya sjukhuset i Solna är byggt med tanken att medicinteknisk utrustning ska förvaras centralt och beställas av vården när behov uppstår. Sedan driftsättningen har Verksamhetsnäratjänster i Solna (VNT S) bemannat MT-Flödet 365 dagar om året. Om tjänsten Inom enheten Verksamhetsnära Tjänster - Solnaarbetar vi med att ge tekniskt stöd i form av service och underhåll till de flesta verksamheterna i Solna, vi söker nu ingenjörer för att leverera och utföra Planerade förebyggande underhåll Avhjälpande underhåll / reparationer Bemanna MT-Flödet Utöver detta arbetar vi även med inköp av reservdelar och externa tjänster och material, ankomstkontroller, användarsupport till vårdpersonal mm. Vi arbetar nära Utveckling och Förvaltning med vilka vi tillsammans ansvarar för att ta hand den medicintekniska utrustningen enligt en livscykelbaserad process. Vi söker Vi lägger stor vikt på ansvarstagande och att du kan arbeta både självständigt och i team. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och förstår hur ditt arbete utgör en del av att upprätthålla en patientsäker vård. Du är lyhörd, flexibel, och kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar. Arbete bedrivs stundtals med ett högt tempo och det är därför viktigt att du trivs med varierande arbetsmoment under dagen.   Kvalifikationer  Krav:  - Vi söker dig som är examinerad högskole- eller civilingenjör inom medicinsk teknik eller har flerårig arbetslivserfarenhet inom det medicintekniska området som kan bedömas relevant. - Du ska behärska svenska samt teknisk engelska både i tal och skrift.   - Vi förutsätter att du behärskar Windows och MS Office-paketet (Excel, Word, Powerpoint). För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: 1. CV 2. Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall) - Personligt brev Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Medarbetare som ska arbeta vårdtagarnära på Karolinska Universitetssjukhuset behöver fylla i en hälsodeklaration samt genomgå en enklare hälsoundersökning innan nyanställning.  Vid tjänst som innefattar vård av barn och ungdom kommer Karolinska Universitetssjukhuset att kontrollera den som erbjuds tjänsten mot belastningsregistret. Kontroll av arbets- och uppehållstillstånd kommer att ske i samband med intervju. Vi på Karolinska vill generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! För att lyckas med det så behöver våra verksamheter också professionella stödfunktioner.  Har du frågor kring rekryteringsprocessen? Kika gärna på vår hemsida där du hittar samlade frågor och svar om hur vi arbetar med rekrytering på Karolinska Universitetssjukhuset. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Karolinska Universitetssjukhuset är ett rökfritt sjukhus. OBS: Vi kommunicerar främst med e-post från vårt rekryteringssystem. För att säkerställa att alla mejl kommer fram rekommenderar vi följande: - när du får bekräftelsemejl på din ansökan, spara avsändaren som kontakt - se över dina filterinställningar för skräppost - hålla utkik i din skräppost.
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 13 December (11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicintekniska ingenjörer till Medicinsk Teknik Halland, Varberg

Arbetsgivare / Ort: REGION HALLAND
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 18 December (16 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Om arbetsplatsen Medicinsk teknik Halland (MTH) som är organiserad hos Hallands sjukhus verkar med ett brett utbud av avancerat tekniskt stöd utifrån vårdens behov i hela regionen. I våra uppgifter ingår bl.a. alla former av medicinteknisk service, regionens resurs i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor, sjukhusfysik, medicinska behandlingshjälpmedel, investeringssamordning, patientnära vårdinformationssystem, teknisk infrastruktur, verksamhetsutveckling och byggnation m.m. Verksamheten har idag cirka 80 anställda; ingenjörer, tekniker, sjukhusfysiker samt olika former av utredare m.fl. MTH strävar efter en bred sammansättning av kompetenser för att ge oss en god förmåga att tillgodose stöd utifrån en helhet samt till att skapa en miljö för inbördes kompetensöverföring.  Vi arbetar huvudsakligen utifrån tre utbudspunkter belägna i Kungsbacka, Varberg och Halmstad. Vi har nu behov av att rekrytera nya medarbetare till Medicintekniska avdelningen i Varberg. Vi erbjuder både tillsvidareanställning och vikariat. Arbetsuppgifter Vi erbjuder nu spännande ingenjörsarbete där du som medicinteknisk ingenjör arbetar nära vårdens kärnverksamheter och dess yrkesgrupper. Även samarbete med myndigheter, leverantörer och andra enheter inom Region Halland kommer att vara en del av din vardag. Vi söker dig som har en lång och gedigen bakgrund inom medicinsk teknik men också dig som är nyutexaminerad eller har arbetat en kortare tid inom området. Arbetet hos oss är varierande och utvecklande och beroende på din erfarenhet kommer vi anpassa tjänsten och låta dig bredda dina kunskaper eller specialisera dig. Din uppgift är att verka som en länk mellan teknik och vård. I arbetsuppgifterna ingår att utföra avhjälpande- och förebyggande underhåll, att medverka i sjukhusets investeringsarbete, medverka i upphandlingar och anskaffningar, att genomföra undervisning, att kunna ge teknisk rådgivning samt att vara en diskussionspartner i säkerhets- och strategiskt tekniska frågor. Vi bevakar även vad myndigheter, tillverkare och standarder föreskriver eller rekommenderar om införande, användning och underhåll av medicintekniska produkter. Har du en lång erfarenhet inom medicinsk teknik kommer utvecklings- och utbildningsfrågor, fördjupning i medicintekniska regelverket och projektledning vara ytterligare arbetsuppgifter. Som medicinteknisk ingenjör är IT/systemkunskap en viktig del i ditt jobb då utrustningen i hög grad är uppkopplad mot olika system. Sjukhuset står också inför införandet av framtidens vårdinformationsstöd (FVIS) som är ett sammanhållet, digitalt arbetsverktyg som förbättrar och effektiviserar vården och är en av Region Hallands strategier för att utveckla hälso- och sjukvården. I din tjänst hos oss kommer du få vara delaktig i arbetet med implementering av medicinteknisk utrustning till detta system. Framtidens vård flyttas närmre patienterna i deras hem vilket bidrar till att du som medicinteknisk ingenjör måste följa utvecklingen av medicintekniska produkter och system som finns i patientens hem. Då Medicintekniska avdelningen i Varberg också har verksamhet i Kungsbacka kan det bli aktuellt att arbeta på båda orterna. Om dig Du är högskoleingenjör inom medicinteknik/elektronik/data eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. I första hand söker vi dig som har erfarenhet från medicintekniskt arbete och det är meriterande om du är certifierad medicinteknisk ingenjör. Det är också meriterande om du har arbetat i en IT-miljö och har kunskaper samt intresse inom systemintegration och IT-säkerhet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, likaså körkort B. Du ska i hög grad kunna arbeta självständigt och samtidigt ha förmågan att samarbeta såväl inom avdelningen som med våra kunder i sjukvården och med våra leverantörer. Du bör vara utåtriktad och har lätt att kommunicera både verbalt och i skrift. Du bör vara noggrann och ansvarsfull, och vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer under ansökningstiden, så vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Om oss Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.  
Arbetsgivare
REGION HALLAND
Ansökan
Ansök senast 18 December (16 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Vi söker 2 Tekniska Projektledare till vår projektorganisation

Arbetsgivare / Ort: Fresenius Kabi AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 19 December (17 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-19
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Fresenius Kabi är ett globalt, marknadsledande företag specialiserat på klinisk nutrition, infusionsterapi och medicinsk teknik. Fresenius Kabi står för framsteg och kvalitet i utvecklingen av innovativa produkter och tjänster för terapi och vård av kroniskt och svårt sjuka människor - på och utanför sjukhus. Våra produkter och tjänster räddar och skyddar liv samt bidrar till att förbättra människors livskvalitet. Under mottot ”Caring for life” sätter Fresenius Kabi människan i centrum, som patient, kund och medarbetare. Vi söker 2 Tekniska Projektledare till vår projektorganisation     Nu söker vi två Tekniska Projektledare till vår projektorganisation inom Fresenius Kabi. Som Projektledare hos oss blir du del i ett engagerat team bestående av andra drivna projektledare. Tillsammans ansvarar vi för att driva verksamhetens projekt och har är därmed en viktig del i utvecklingen av våra siter. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra processer och arbetssätt för att på så vis skapa en så framgångsrik arbetsplats som möjligt. I rollen som projektledare arbetar du nära såväl chefer som medarbetare och blir en betydelsefull nyckelperson för hela företaget.   Arbetsuppgifter För att trivas och passa som Projektledare hos oss behöver du tycka om att ha varierande arbetsuppgifter då rollen är både operativ och administrativ. I din roll kan du komma att driva allt ifrån förstudier och utredningar inför investeringsbeslut, till systemimplementering, installation av processutrustning eller renoveringsprojekt. Som projektledare behöver du snabbt kunna sätta dig in i frågeställningar och ha en god förmåga att samarbeta och kommunicera i en stor och komplex organisation som också ställer krav på att du är självgående, analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten i dina åtaganden. Du brinner för lagarbete och du ser det som en självklarhet att ta fram det bästa hos ditt projektteam. Ditt ledarskap präglas av att bygga förtroende, klargöra riktning och leverera resultat. Det gör du genom en tydlig kommunikation om förväntningar och mål. I rollen ingår även ansvaret för projektets budget och tidplan. Som projektledare förväntas du agera utifrån de riktlinjer och krav som styr arbetet inom läkemedelsindustrin. Det innebär att arbeta med riskhantering och dokumentation och att noggrant beskriva det arbete som du och projektteamet genomför.   Om dig Vi söker dig som har: Relevant akademisk utbildning Gärna har mer än 3 års erfarenhet av projektledning God förmåga att motivera och engagera genom dina ledaregenskaper vilket leder projektet framåt Förmågan att kommunicera flytande i tal och skrift på svenska och engelska på olika nivåer och funktioner i företaget Erfarenhet av arbete inom Life Science, GMP och/eller LEAN är meriterande Körkort är ett krav då det kan förekomma arbetsuppgifter och projekt i vår fabrik i Brunna. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med och skapa vår framtid? Då är du välkommen med din ansökan!   Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning i prövosyfte som efter 6 månader övergår i tillsvidareanställning efter överenskommelse mellan parterna. Placering för tjänsten är i Uppsala. Tillträde omgående. Om oss Vi är ett växande företag med cirka 1100 anställda i Sverige, och över 37 000 anställda världen över. Vi är stolta över våra produkter och det genomsyrar hela företaget. I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.   Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Vår världsomfattande utsträckning innebär att där finns en stor variation av vägar att välja som ett led i din framtida utveckling.   Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ninni Gergely, chef Projects & Engineering, 018–644 102. Fackliga kontaktpersoner är Frank Glackin för Unionen, 018–644 773 och Teresia Karlsson för SACO, 018–644 034. Välkommen med din ansökan via länken nedan, urval och rekrytering kan komma att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller post.
Arbetsgivare
Fresenius Kabi AB
Hemsida: http://www.fresenius-kabi.se
Ansökan
Ansök senast 19 December (17 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör/IT tekniker till Enheten Systemteknik på Karol ...

Arbetsgivare / Ort: REGION STOCKHOLM
Omfattning / Varaktighet: Heltid / 6 månader eller längre
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 27 December (25 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-26
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vill du vara med där allt händer? Karolinska Universitetssjukhuset lever in en ständig förändring och ambitionerna är höga. Vi ska mäta oss med de bästa i världen inom allt från medicinska resultat till patienternas upplevelse av vården där tekniken är en given medspelare. Enheten Systemteknik ingår i verksamhetsområdet MT & IT Drift och Support som ingår i Stab Vårdstöd och Teknik. Vi samarbetar aktivt med övriga enheter inom Karolinska samt med Region Stockholm, KI och KTH. MT & IT Drift och Support har cirka 140 anställda och finns i huvudsak i Solna och Huddinge. Vår arbetsmiljö präglas av våra värderingar: Ansvar - Medmänsklighet – Helhetssyn Om tjänsten: Enheten Systemteknik tillhandahåller en korrekt, tillförlitlig och säker teknisk miljö för vården på ett effektivt och pålitligt sätt. Arbetet genomförs i en omväxlande miljö med stor variation av både arbetsuppgifter och verksamhetsområden tillsammans med vården, förvaltningar och leverantörer. Systemteknik ansvarar för drift och support av en stor mängd olika utrustningar och system däribland ett antal som tillhör Region Stockholms mest kritiska. Du kommer att arbeta med installationer, drift och felsökning av medicintekniska applikationer kopplade till medicintekniska utrustningar. I arbetet ingår också installation och administration av medicintekniska datorer och applikationer, vilket kräver god IT-kunskap. Systemteknik ansvar för ca 900 datorer som används inom stor del av sjukhusets olika verksamheter. Vår ambition är att ständigt förbättra oss för att upprätthålla hög patientsäkerhet. I det dagliga arbetet kommer du få jobba med flera olika yrkeskategorier inom vården i en grupp med 20 drivna och trevliga kollegor med bred kompetens och lång erfarenhet inom området Anställningsform: Vikariat nio månader, 39:30 tim/vecka. Tillträde omgående efter vederbörliga beslut. Vi tillämpar flextid. Vi söker: Då arbetet dagligen innebär kontakter med kunder, leverantörer och medarbetare är det viktigt med en god kommunikationsförmåga, god serviceanda och ett positivt bemötande. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Du har goda IT kunskaper och är genuint intresserad av IT och teknik och tycker att det är givande och viktigt att arbeta för hälso- & sjukvården. Du ser rutiner och dokumentation som en viktig del av arbetet och har förmåga att kunna planera din arbetsdag så effektivt som möjligt. Viktiga personliga egenskaper är analytisk, social, noggrann och strukturerad. Du kan hantera många olika ärenden samtidigt. Du är en problemlösare som alltid sätter kunden i fokus. Kvalifikationer: Du har högskole-/civilingenjörsexamen inom IT eller Medicinsk teknik alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet som kan bedömas relevant samt ett stort intresse för medicinsk teknik och IT. För att du ska ha förutsättningar för de utmanande arbetsuppgifterna behöver du ha kunskaper inom områdena datanätverk, AD, GPO och installation av Windows OS.Erfarenhet avseende hantering och installation av datorer är meriterande. För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla: 1. CV 2. Övriga bilagor (bilagor bifogas i förekommande fall) - Personligt brev Medarbetare som ska arbeta vårdtagarnära på Karolinska Universitetssjukhuset behöver fylla i en hälsodeklaration samt genomgå en enklare hälsoundersökning innan nyanställning. Vid tjänst som innefattar vård av barn och ungdom kommer Karolinska Universitetssjukhuset att kontrollera den som erbjuds tjänsten mot belastningsregistret. Kontroll av arbets- och uppehållstillstånd kommer att ske i samband med intervju. Vi på Karolinska vill generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! För att lyckas med det så behöver våra verksamheter också professionella stödfunktioner. På Karolinska stödjer HR både chefer och medarbetare i löpande personalfrågor och i långsiktig förändringsledning.  Vår vision är att utveckla Karolinska till att bli bäst på att attrahera, engagera och utveckla kompetenta chefer och medarbetare för ett hållbart arbetsliv. Vårt HR-arbete utgår från sjukhusets övergripande strategier och vi arbetar utifrån sjukhusets värderingar Ansvar, Helhetssyn och Medmänsklighet. HR-organisationen har ca 140 st medarbetare, och vi vill anställa de bästa, mest kompetenta och drivna personerna till vår HR verksamhet!   Har du frågor kring rekryteringsprocessen? Kika gärna på vår hemsida där du hittar samlade frågor och svar om hur vi arbetar med rekrytering på Karolinska Universitetssjukhuset. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Karolinska Universitetssjukhuset är ett rökfritt sjukhus! OBS: Vi kommunicerar främst med e-post från vårt rekryteringssystem. För att säkerställa att alla mejl kommer fram rekommenderar vi följande: - när du får bekräftelsemejl på din ansökan, spara avsändaren som kontakt - se över dina filterinställningar för skräppost - hålla utkik i din skräppost.
Arbetsgivare
REGION STOCKHOLM
Ansökan
Ansök senast 27 December (25 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT-specialist, Medicinsk Teknik Falun

Arbetsgivare / Ort: REGION DALARNA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 13 January (1 månad 11 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-24
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna! ARBETSBESKRIVNING En av våra IT-specialister har valt att söka nya utmaningar. Vi söker därför en ny medarbetare som vill vara med och förvalta och utveckla viktiga stödsystem för sjukvården. Vi söker dig som har kunskap om IT-system och systemintegrationer, samt en god analytisk förmåga. Du klarar att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du har god kommunikativ förmåga. Som IT-specialist arbetar du i ett tekniskt team som består av tre personer. Teamet, som arbetar självständigt med de olika aktiviteterna, leds av en förvaltningsledare. I det dagliga arbetet samarbetar teamet med specialister och administratörer för de olika systemen, medicintekniska ingenjörer, och med IT-Teknik. Arbetet innebär också täta kontakter med leverantörerna och de olika verksamheter som använder systemen, som t ex röntgen, mammografi, kardiologi och patologi. Arbetsuppgifterna är i huvudsak inom förvaltningsobjektet Patientbunden bilddiagnostik som IT-specialist för de system som ingår där. Det handlar om att arbeta med systemförvaltningen: hantera störningar och ge support till användare, åtgärda problem på serverapplikation och klient, förbereda nya klientversioner för paketering och test. En viktig del är också att på olika sätt medverka i de utvecklingsprojekt som bedrivs. Du kommer att anställas på Avdelning Medicinsk Teknik. Den har som huvuduppgift att stödja sjukvården med anskaffning och förvaltning av medicinteknisk utrustning. I det ingår att förvalta ett antal medicintekniska datasystem. Medicinsk Teknik består av totalt 43 personer placerade i Falun, Mora, Avesta och Ludvika. Merparten är placerade i Falun. Medarbetarnas engagemang och delaktighet är avgörande för att Medicinsk Teknik ska lyckas med sitt uppdrag. Som arbetsgivare vill vi att våra medarbetare trivs och är stolta över att arbeta i vår region. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: . Högskoleutbildning inom området (eller motsvarande utbildning och erfarenhet) . Kunskap om IT-system och systemintegrationer . Goda kunskaper i svenska tal och skrift då kravet på att kommunicera med vårdpersonal och att dokumentera alla serviceinsatser är högt. . God kunskap i teknisk engelska för att kunna kommunicera skriftlig och muntligt med internationella serviceorganisationer. . God säkerhetsmedvetenhet Det är meriterande om du har en högskoleexamen i medicinsk teknik (eller motsvarande erfarenhet). Meriterande är också om du har erfarenhet av att arbeta med IT-system och integrationer och att kommunicera med verksamheter som använder IT-system. Det är också bra om du har kunskap om, eller intresse av och vilja att lära dig, sjukvårdens arbetssätt och hur de använder olika stödsystemen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Arbetsgivare
REGION DALARNA
Hemsida: www.regiondalarna.se
Ansökan
Ansök senast 13 January (1 månad 11 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör med IT - inriktning

Arbetsgivare / Ort: REGION UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 17 January (1 månad 15 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Verksamhetsområde medicinsk teknik Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt. Vår verksamhet Medicinsk teknik är certifierad enligt ISO 9001:2008 och ISO 13485:2012 och verkar inom Region Uppsala. Verksamheten omfattar anskaffning, underhåll och utveckling av medicintekniska produkter samt utbildning av vårdpersonal. Avdelningen består idag av ca 55 medarbetare. Ditt uppdrag Som medicinteknisk ingenjör hos oss kommer du att få utföra kvalificerat medicintekniskt arbete där fokus ligger på IT-MT-tekniska lösningar där medicinteknisk utrustning är kopplade mot nätverk. Arbetsområdet är Region Uppsala, där Akademiska sjukhuset är den största kunden. Du kommer att tillhöra sektionen för Medicinsk teknik. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket kräver förmåga att självständigt eller i grupp hantera detta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har lätt för att kommunicera, bygga goda relationer, skapa förtroende både internt och hos våra kunder. Som person är du noggrann och ansvarstagande, kan utrycka dig väl i både tal och skrift, framförallt i svenska språket. Då teknisk dokumentation oftast är på engelska krävs goda kunskaper i detta språk. Vi ser gärna att du har B-körkort då våra kunder finns i hela Regionen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom medicinsk teknik, samt har bred kompetens inom IT. Teknisk utbildning på högskolenivå inom området medicinsk teknik eller med annan inriktning som av arbetsgivaren bedöms relevant är meriterande. Allt fler medicintekniska utrustningar är del av regionövergripande system uppkopplade mot servrar, och därmed blir vitala system för sjukvården. Du är serviceinriktad, gillar att jobba i sjukhusmiljö, är flexibel och lösningsorienterad. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Gruppchef Medicinsk teknik (MT) Mecdel Yildiz tel 018-611 33 50 Fackliga kontaktpersoner: Sveriges ingenjörer, Leif Sandberg 018-611 60 65 Vision, Tomas Mäkinen 018-611 22 67 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kan komma att ske löpande. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
REGION UPPSALA
Ansökan
Ansök senast 17 January (1 månad 15 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Medicinteknisk ingenjör

Arbetsgivare / Ort: REGION UPPSALA
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 31 January (1 månad 29 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-18
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Verksamhetsområde medicinsk teknik och fysik Med 8 600 anställda, ca 900 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt. Vår verksamhet Vi erbjuder en bred och varierande roll med mycket nära samarbete med vårdpersonalen och utrymme för eget ansvar för att påverka din vardag. Medicinsk teknik är certifierad enligt ISO 9001:2008 och ISO 13485:2012 och verkar inom Region Uppsala. Verksamheten omfattar anskaffning, underhåll och utveckling av medicintekniska produkter samt utbildning av vårdpersonal. Avdelningen består idag av ca 55 medarbetare. Ditt uppdrag Som medicinteknisk ingenjör/röntgeningenjör hos oss kommer du att få utföra kvalificerat medicintekniskt arbete där fokus ligger på röntgenutrustningar, MR och PACS/RIS. Arbetsområdet är Region Uppsala, där Akademiska sjukhuset är den största kunden. Du kommer att tillhöra sektionen för Medicinsk teknik och placeras inom gruppen Röntgenteknik. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket kräver förmåga att självständigt eller i grupp hantera detta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Röntgenteknik har ett nära samarbete med Diagnostikgruppen på Medicinsk fysik. Vi ser gärna att du har B-körkort då våra kunder finns i hela Regionen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet inom medicinsk teknik, samt har bred kompetens inom IT. Teknisk utbildning på högskolenivå inom området medicinsk teknik eller med annan inriktning som av arbetsgivaren bedöms relevant är meriterande. Allt fler medicintekniska utrustningar är del av regionövergripande system uppkopplade mot servrar, och blir därmed vitala system för sjukvården. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket kräver förmåga att självständigt eller i grupp hantera detta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har lätt för att kommunicera, bygga goda relationer, skapa förtroende både internt och hos våra kunder. Du är serviceinriktad, gillar att jobba i sjukhusmiljö, är flexibel och lösningsorienterad. Som person är du noggrann och ansvarstagande, kan utrycka dig väl i både tal och skrift, framförallt i svenska språket. Teknisk dokumentation är överlag på engelska, därför krävs goda kunskaper i detta språk. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Gruppchef Röntgenteknik Per Albrektsson: 018-611 33 45 Fackliga kontaktpersoner SACO, Leif Sandberg: 018-611 60 65 Vision, Tomas Mäkinen: 018-611 22 67 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kan komma att ske löpande. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Arbetsgivare
REGION UPPSALA
Ansökan
Ansök senast 31 January (1 månad 29 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konsult inom Quality Assurance och Regulatory Affairs IVD

Arbetsgivare / Ort: Plantvision AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 April (3 månader 30 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Vill du vara med och hjälpa framtidens bolag sätta strategin för att möta de nya regulatoriska utmaningarna för in vitro diagnostik? Tycker du att IVD är spännande och vill arbeta i framkant inom området? Då tycker vi att du ska ansluta dig till vårt växande team! Om rollen På PlantVision hjälper vi våra kunder med arbete i hela produktens livscykel och i hela företagets organisation. I vår grupp arbetar vi i huvudsak med QA & RA och projektledning inom medicinteknik och in vitro diagnostik. Det innebär att vi leder projekt, jobbar med ansökningar, auditar, CAPA, sitter med i utvecklingsprojekt m.m. I och med de ökande regulatoriska kraven som ställs på IVD branschen som följd av det uppdaterade regelverket IVDR så söker vi nu nya konsulter med IVD-kunskaper. Att vara konsult hos oss är ansvarskrävande och utmanande, men framförallt roligt. Du får stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar på. Vi är ett socialt team som gillar att prata kvalitet, regelverk och projektledning. Vi har en stark teamkänsla och vi gillar att hjälpa varandra att utvecklas och bli bättre! Vår grupp inom QA/RA ingår i affärsområdet PlantVision Compliance som även består av Quality Management, Project Management, Smart Management och vårt Compliance-team i Uppsala. PlantVisions huvudkontor finns beläget i Kista men mycket av det arbete som vi utför gör vi ute hos våra kunder som finns i hela Mälardalsregionen. PlantVision som arbetsgivare Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag - ett certifikat som placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande. Som medarbetare hos oss får du bland annat: - En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra, både på daglig basis i vårt arbete, och att vi satsar mycket på detta genom bl.a. olika personalaktiviteter. - En trygg anställning med bl.a. fast månadslön. - Vi har en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. - Ett anställningserbjudande vi är stolta över som bland annat innefattar friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning samt 30 dagars semester. Vem är du? För att trivas hos oss så tror vi att du är en positiv och social person med energi. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara flexibel, initiativrik och drivande. Det är en självklarhet att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet kommer att ske ute hos kund och du ska kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, ditt team samtidigt som du sitter ute hos kund. Nu när vi ser ett stort behov av IVD-kompetens och vi växer inom detta område söker vi personer med varierande bakgrund. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet varav minst 1-2 år på ett utvecklingsbolag, myndighet, notified body eller motsvarande där du har arbetat med frågor som rör Quality Assurance, Regulatory Affairs eller produktutveckling. Vi söker även dig som har arbetat med analytisk prestanda, klinisk prestanda, kliniska utvärderingar samt validering av analytiska och laborativa metoder. Vi ser gärna att du har en högskoleexamen som BMA, civilingenjör, PhD inom relevant område eller motsvarande. Vi ser att du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt att du antagligen har körkort. Vi tycker att det är positivt om du har erfarenhet av någon eller några standarder såsom ISO 13485, ISO 14971, ISO 3951-2, ISO 15189, ISO 9001, ISO 14001, IEC 62366, IEC 62304 etc , arbetat med produktansökningar, 510(k) och CE-märkning eller erfarenhet av IVDD/IVDR, MDD/MDR, MDSAP, 21 CFR Part 820. Har du även följande egenskaper är du antagligen den vi söker: - Du är självständig men värdesätter samtidigt tillhörigheten till teamet och tycker att det är roligt att umgås och dela kunskap tvärs teammedlemmar. - Med din pedagogiska kommunikation och förmåga att på ett lugnt sätt anpassa dig skapar du stort förtroende och ger en trovärdig bild till de du möter i din vardag. - Du är en analytisk och noggrann person som är duktig på att ta till dig och skriva komplex teknisk dokumentation samt har förmågan att dra egna slutsatser. - Du är orädd för att ge dig in på nya utmanande uppdrag där mycket är nytt och där du kommer arbeta med områden som du tidigare inte gjort. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Cecilia Löwgren på 08-568 595 48.
Arbetsgivare
Plantvision AB
Hemsida: http://plantvision.se
Ansökan
Ansök senast 1 April (3 månader 30 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Konsult inom QA/RA medicinteknik

Arbetsgivare / Ort: Plantvision AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 1 April (3 månader 30 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-13
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Tycker du också att det är kul med kvalitet och regulatoriska frågor inom medicinteknik? Älskar du precis som oss att omvandla regelverk till något lättbegripligt och att arbeta tillsammans med kunder i komplicerade situationer? Då tycker vi att du ska ansluta dig till vårt växande team! Om rollen På PlantVision hjälper vi våra kunder med arbete i hela produktens livscykel och i hela företagets organisation. I vår grupp arbetar vi i huvudsak med QA & RA och projektledning inom medicinteknik och in vitro diagnostik. Det innebär att vi leder projekt, jobbar med ansökningar, inspektioner, CAPA, klinisk data, sitter med i utvecklingsprojekt m.m. För att fortsätta kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så söker vi nu nya konsulter inom QA/RA. Att vara konsult hos oss är ansvarskrävande och utmanande, men framförallt roligt. Du får stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar på. Vi är ett socialt team som gillar att prata kvalitet, Regulatory Affairs och projektledning. Vi har en stark teamkänsla och vi gillar att hjälpa varandra att utvecklas och bli bättre! Vår grupp inom QA/RA ingår i affärsområdet PlantVision Compliance som även består av Quality Management, Project Management, Smart Management och vårt Compliance-team i Uppsala. PlantVisions huvudkontor finns beläget i Kista men mycket av det arbete som vi utför gör vi ute hos våra kunder som finns i hela Mälardalsregionen. PlantVision som arbetsgivare Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag - ett certifikat som placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande. Som medarbetare hos oss får du bland annat: - En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra, både på daglig basis i vårt arbete, och att vi satsar mycket på detta genom bl.a. olika personalaktiviteter. - En trygg anställning med bl.a. fast månadslön. - En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. - Ett anställningserbjudande vi är stolta över som bland annat innefattar friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning samt 30 dagars semester. Vem är du? För att trivas hos oss så tror vi att du är en positiv och social person med energi. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara flexibel, initiativrik och drivande. Det är en självklarhet att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet kommer att ske ute hos kund och du ska kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, ditt team samtidigt som du sitter ute hos kund. Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av QA/RA inom medicinteknik eller annan liknande reglerad industri. Vi ser att du har en högskole- eller civilingenjörsexamen, är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift, samt att du antagligen har körkort. Som person är du självständig men värdesätter samtidigt tillhörigheten till teamet och tycker att det är roligt att umgås och dela kunskap tvärs teammedlemmar. Du är förtroendeingivande med god kommunikationsförmåga, noggrann och orädd för att ge dig in på nya utmanande uppdrag. Vi tror att du även har erfarenhet av något av följande områden: - Du har erfarenhet av kvalitetssystem och arbetat med t.ex. avvikelsehantering, CAPA och inspektioner. - Du har arbetat med MDD/MDR, IVDD/IVDR, ISO 13485, TR 80002-2, ISO 14971 eller 21 CFR Part 820. - Du har jobbat med klinisk utvärdering och uppdaterat eller skrivit kliniska rapporter och utvärderingar. - Din bakgrund innefattar även validering av mjukvara (ISO 13485, ISO 62304, TR 80002-2, GAMP5 eller motsvarande) och erfarenhet av kvalitetssäkring av medicinteknisk mjukvara (inklusive medicintekniska appar/inbyggd medicinteknisk mjukvara eller av datoriserade stödsystem inom medicintekniska bolag. - Du har tidigare erfarenhet av usability och ISO 62366. - Du har arbetat med produktansökningar och CE-märkning och skrivit eller tagit fram teknisk dokumentation för detta. - Du har tidigare erfarenhet av Post Market Surveillance. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Cecilia Löwgren på 08-568 595 48.
Arbetsgivare
Plantvision AB
Hemsida: http://plantvision.se
Ansökan
Ansök senast 1 April (3 månader 30 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Senior inom mjukvarukvalitet för Medtech

Arbetsgivare / Ort: Plantvision AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 4 April (4 månader 2 dagar kvar)
Publicerad: 2020-10-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Inom PlantVision Compliance fortsätter vi att växa tillsammans med våra kunder! Engageras du också av att finna smarta lösningar för att förena modern teknikutveckling med regulatoriska perspektiv och nå compliance med bibehållen innovationshöjd inom medicinteknik? Vill du omsätta teori i praktisk verksamhet och arbeta med våra kunder i utmanande sammanhang där tydlighet och genomförbarhet leder till säkra produkter för en global hälsa? Då tycker vi att du ska ansluta dig till vårt växande team i Uppsala! Om rollen På PlantVision hjälper vi våra kunder med arbete i hela produktens livscykel och i hela företagets organisation. Majoriteten av våra kunder agerar inom regelstyrda branscher såsom medicinteknik, bioteknik, läkemedel och kosmetik. På dessa områden ger vi råd och etablerar tydliga strategier utifrån ett riskhanteringsperspektiv, så att våra kunder kan uppfylla projekt-, affärs- och verksamhetsmål med optimal resursanvändning. Affärsområdet PlantVision Compliance bidrar med vår gedigna kunskap inom Quality Management, Regulatory Affairs, Project Management och Smart Management. Vår lokala Compliance-enhet i Uppsala består av ett tvärfunktionellt team med representation ifrån samtliga av dessa discipliner. Många av våra kunder står inför utmaningar med fokus på just kvalitetssäkring av datoriserade system för medicintekniska syften. Vi möter frågor rörande allt från etablering av rutiner för utveckling av inbyggda system i automatiserad teknik, till implementation av administrativa lösningar för beslutsstöd i kliniska syften. För att fortsätta stötta våra kunder söker vi dig som vill jobba brett inom områden såsom Regulatory Affairs, Quality Engineering eller Design Assurance för att systematisera kvalitetsarbete och bidra till framgångsrika implementationer och minimerad patientrisk, och som gärna har din tyngdpunkt inom utveckling av medicinteknisk mjukvara. Att vara konsult hos PlantVision är ansvarskrävande och utmanande, men framförallt roligt. Du får stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar på. Vi är ett socialt team som gillar att dela kunskap och hjälpa varandra att utvecklas och bli bättre! Vem är du? För att trivas hos oss så tror vi att du är en positiv och social person. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara flexibel, initiativrik och drivande. Det är en självklarhet att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet kommer att ske ute hos kund och du ska på ett förtroendeingivande vis kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, ditt team samtidigt som du sitter ute hos kund. Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom teknik, medicinteknik, IT eller motsvarande. Vi tror att du har minst fem års erfarenhet inom medicinteknik och kunskaper inom exempelvis mjukvaruutveckling, validering, kvalificering, testning eller QA. Vidare tror vi att du har erfarenhet av relevanta standarder och regelverk, såsom ISO13485 i kombination med ISO62304 och TR 80002-2 samt MDD/MDR eller IVDD/IVDR. Har du även erfarenhet av ISO27000-serien eller GMP, GDP, GCP och GAMP 5 anses det vara meriterande. Du har god förståelse för kommunikation med utvecklare av mjukvara på olika nivåer, och har sannolikt kommit i kontakt med olika utvecklings- eller testmodeller och testverktyg även om hantering av de senare inte varit dina huvuduppgifter. Certifieringar såsom ISTQB ses som en fördel men är inte en förutsättning. Vi ser att du talar och skriver flytande svenska och engelska och om du har körkort är det meriterande. Det är även meriterande om du har ditt kontaktnät i Uppsala eller norra Stockholm. Har du även följande egenskaper så är du förmodligen den vi söker: - Du som person har naturliga ledaregenskaper och står stadigt på din kunskapsgrund och stimuleras av att ifrågasättas. - Du är driven och brinner för ditt och ditt teams arbete vilket resulterar i din stora vilja att dela med dig av energi och kunskap. - Du är ödmjuk och prestigelös samt orädd för att ta i extra när det behövs. - Du arbetar på ett metodiskt och strukturerat sätt och kan prioritera samt agera proaktivt så du använder din tid på bästa sätt. - Du trivs i långvariga projekt men är också flexibel och öppen för att byta miljö och uppdrag. PlantVision som arbetsgivare Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag - ett certifikat som placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande. Som medarbetare hos oss får du bland annat: - En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra, både på daglig basis i vårt arbete, och att vi satsar mycket på detta genom olika personalaktiviteter. - En trygg anställning med fast månadslön. - En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. - Ett anställningserbjudande vi är stolta över som bland annat innefattar friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning samt 30 dagars semester. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Linda Pell på 08-503 045 92.
Arbetsgivare
Plantvision AB
Hemsida: http://plantvision.se
Ansökan
Ansök senast 4 April (4 månader 2 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Erfaren inom mjukvarukvalitet för Medicinteknik

Arbetsgivare / Ort: Plantvision AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 24 April (4 månader 22 dagar kvar)
Publicerad: 2020-11-05
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Medicinteknisk ingenjör

Om jobbet
Inom PlantVision Compliance fortsätter vi att växa tillsammans med våra kunder! Engageras du också av att finna smarta lösningar för att förena modern teknikutveckling med regulatoriska perspektiv och nå compliance med bibehållen innovationshöjd inom medicinteknik? Vill du omsätta teori i praktisk verksamhet och arbeta med våra kunder i utmanande sammanhang där tydlighet och genomförbarhet leder till säkra produkter för en global hälsa? Då tycker vi att du ska ansluta dig till vårt växande team i Uppsala! Om rollen På PlantVision hjälper vi våra kunder med arbete i hela produktens livscykel och i hela företagets organisation. Majoriteten av våra kunder agerar inom regelstyrda branscher såsom medicinteknik, bioteknik, läkemedel och kosmetik. På dessa områden ger vi råd och etablerar tydliga strategier utifrån ett riskhanteringsperspektiv, så att våra kunder kan uppfylla projekt-, affärs- och verksamhetsmål med optimal resursanvändning. Affärsområdet PlantVision Compliance bidrar med vår gedigna kunskap inom Quality Management, Regulatory Affairs, Project Management och Smart Management. Vår lokala Compliance-enhet i Uppsala består av ett tvärfunktionellt team med representation ifrån samtliga av dessa discipliner. Många av våra kunder står inför utmaningar med fokus på just kvalitetssäkring av datoriserade system för medicintekniska syften. Vi möter frågor rörande allt från etablering av rutiner för utveckling av inbyggda system i automatiserad teknik, till implementation av administrativa lösningar för beslutsstöd i kliniska syften. För att fortsätta stötta våra kunder söker vi dig som vill jobba brett inom områden såsom Regulatory Affairs, Quality Engineering eller Design Assurance för att systematisera kvalitetsarbete och bidra till framgångsrika implementationer och minimerad patientrisk, och som gärna har din tyngdpunkt inom utveckling av medicinteknisk mjukvara. Att vara konsult hos PlantVision är ansvarskrävande och utmanande, men framförallt roligt. Du får stort utrymme att påverka din egen utveckling genom de uppdrag du arbetar på. Vi är ett socialt team som gillar att dela kunskap och hjälpa varandra att utvecklas och bli bättre! Vem är du? För att trivas hos oss så tror vi att du är en positiv och social person. Du sätter alltid kunden i fokus genom att vara flexibel, initiativrik och drivande. Det är en självklarhet att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Största delen av arbetet kommer att ske ute hos kund och du ska på ett förtroendeingivande vis kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, ditt team samtidigt som du sitter ute hos kund. Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom teknik, medicinteknik, IT eller motsvarande. Vi tror att du har minst fem års erfarenhet inom medicinteknik och kunskaper inom exempelvis mjukvaruutveckling, validering, kvalificering, testning eller QA. Vidare tror vi att du har erfarenhet av relevanta standarder och regelverk, såsom ISO13485 i kombination med ISO62304 och TR 80002-2 samt MDD/MDR eller IVDD/IVDR. Har du även erfarenhet av ISO27000-serien eller GMP, GDP, GCP och GAMP 5 anses det vara meriterande. Du har god förståelse för kommunikation med utvecklare av mjukvara på olika nivåer, och har sannolikt kommit i kontakt med olika utvecklings- eller testmodeller och testverktyg även om hantering av de senare inte varit dina huvuduppgifter. Certifieringar såsom ISTQB ses som en fördel men är inte en förutsättning. Vi ser att du talar och skriver flytande svenska och engelska och om du har körkort är det meriterande. Det är även meriterande om du har ditt kontaktnät i Uppsala eller norra Stockholm. Har du även följande egenskaper så är du förmodligen den vi söker: - Du som person har naturliga ledaregenskaper och står stadigt på din kunskapsgrund och stimuleras av att ifrågasättas. - Du är driven och brinner för ditt och ditt teams arbete vilket resulterar i din stora vilja att dela med dig av energi och kunskap. - Du är ödmjuk och prestigelös samt orädd för att ta i extra när det behövs. - Du arbetar på ett metodiskt och strukturerat sätt och kan prioritera samt agera proaktivt så du använder din tid på bästa sätt. - Du trivs i långvariga projekt men är också flexibel och öppen för att byta miljö och uppdrag. PlantVision som arbetsgivare Vi är mycket stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag - ett certifikat som placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Vi erbjuder dig som anställd ett spännande och inspirerande arbete men ger dig även möjligheten att aktivt påverka företagets utveckling tillsammans med dina kollegor. Du som medarbetare är PlantVisions viktigaste resurs och vi är därför mycket angelägna om varje individs utveckling och inflytande. Som medarbetare hos oss får du bland annat: - En stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna- och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Vi lär oss av varandra, både på daglig basis i vårt arbete, och att vi satsar mycket på detta genom olika personalaktiviteter. - En trygg anställning med fast månadslön. - En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. - Ett anställningserbjudande vi är stolta över som bland annat innefattar friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension med personlig rådgivning samt 30 dagars semester. Ansökan Om du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Linda Pell på 08-503 045 92.
Arbetsgivare
Plantvision AB
Hemsida: http://plantvision.se
Ansökan
Ansök senast 24 April (4 månader 22 dagar kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.