På denna webbsida använder vi Cookies (Kakor) för att du skall få ut mesta möjliga av ditt besök på sidan.
Genom att använda webbsidan godkänner du användningen av Cookies, som beskrivs i vår Integritetspolicy Ok

IT-specialist

IT-specialist

I yrkesrollen som IT-specialist ingår det ofta att ansvara för att driva processer och IT-utvecklingsfrågor samt stödja och ge förslag till verksamhetens andra anställda.

Utbildning

Relevanta utbildningar finns inom flera olika skolformer, bland annat inom yrkeshögskolan och på högskole-/universitetsnivå.

Framtidsutsikter

Arbetsmarknaden för yrkeserfarna IT-akademiker har varit stabilt god de senaste åren och det finns inga tecken på att efterfrågan kommer att minska.

Arbetsplats

Det finns många verksamheter att arbeta inom, t.ex myndigheter, organisationer och företag efterfrågar IT-utbildade medarbetare för utveckling, utbildning, marknadsanalys och säker drift av datasystem.

Visste du att...?

... en yrkesroll som en it-kunnig person kan ha är Agil coach, vars främsta uppgift är att se till att IT-lösningar fungerar väl inom ett team. De övriga arbetsuppgifter som agil coach har är att på olika sätt underlätta arbetet för de övriga på arbetsplatsen genom att effektivisera och se till att allt "flyter på".

Visa mer
Visa mindre

260 Lediga jobb

Embedded utvecklare till Front End Strategy

Arbetsgivare / Ort: Professionals Nord Rekrytering AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-08
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Dataingenjör

Om jobbet
Här blir du en del av ett härligt team med mångårig kunskap och en stark produkt. Front End Strategy är en del av Comrod Mission System vilket gör att du får en familjär arbetsplats med muskler i ryggen. Du kommer att tillhöra ett modernt företag som arbetar med den senaste tekniken och produkterna på marknaden, med bland annat större uppdrag mot försvaret. Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker för Front End Strategys räkning mjukvaru- och embeddedutvecklare för att utöka deras befintliga team. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Front End Strategy. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Front End Strategy är idag 15 anställda och arbetar med tre grenar; verksamhetsutveckling, mjukvaruutveckling och inbyggda system. De har idag en hög efterfrågan av deras produkter och söker nu fler personer som vill vara med och utveckla deras team Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Front End Strategys önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som utvecklare hos Front End Strategy kommer du få arbeta med den senaste tekniken samt vara delaktig i hela utvecklingskedjan, från design till leverans. Du kommer arbeta i ett team om sex personer med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer utveckla i C++ och arbeta mot spännande projekt inom koncernen. Vi söker dig som Vill vara delaktig i hela utvecklingskedjan, du har därav införskaffat dig en utbildning mot ex datatekniker/mekatronik/elektronik/automation med inriktning mot inbyggda system. Har du erfarenhet av databasutveckling, nya teknologier eller embedded-projekt med olika typer av felsökning är det meriterande för tjänsterna. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Front End Strategy. Du är på jobbet för att göra ditt bästa möjliga vilket innebär att du är ansvarstagande och initiativrik. Då företaget har många personer med mycket erfarenhet ser vi att du tar nytta av den kunskapen och vill lära dig ytterligare. Vidare kan du stå för Front End Strategys grundstenar, vilket är transparens och vara öppen och ärliga mot både kollegor och kunder. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Linköping URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Andersson Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Information om kundföretaget Front End Strategys passion är att effektivisera verksamheten i företag och organisationer! De brinner för att utveckla IT-system och ser till att projektledning av affärsutveckling och IT-projekt blir bäst. De är specialiserade på kravhantering, upphandling och testning av IT-system. Om oss Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.
Arbetsgivare
Professionals Nord Rekrytering AB
Hemsida: http://www.Professionalsnord.se
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Modellering och Simulering inom Flygteknik

Arbetsgivare / Ort: SAAB AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • Dataingenjör

Om jobbet
Vi behöver förstärkning inom DAA (Detect and Avoid), vilket primärt täcker kollisionsundvikning mellan flygplan. Din framtida utmaning Du kommer att arbeta i team och bli involverad i utvecklingsprojekt för kollisionsundvikningssystem för såväl existerande som framtida obemannade flygplan, och ha kontaktytor med många olika avdelningar och teknikområden inom Saab samt med externa partners i nationella och internationella projekt. Vi har ett antal sameuropeiska projekt pågående parallellt inom DAA, bland annat flera SESAR projekt, vilka primärt syftar till utvärdering av DAA för obemannade flygplan ur operationellt och säkerhetsmässigt perspektiv. Säkerhetsmässigt analyseras systemets förmåga att förhindra kollisioner genom att bygga statistiskt underlag med miljontals simuleringar. Operationellt bedöms systemet utifrån sina egenskaper att passa in med de befintliga procedurer och system som idag används av flygtrafikledare och piloter för att undvika konflikter och kollisioner. Under uppstart har vi ett projekt som syftar till att ta fram en prototyp för ett DAA system för obemannade flygplan. Prototypen är tänkt att integreras i simulatorer för att utvärderas prestandamässigt samt på olika typer av flygplan för att testas i sin rätta miljö. Samtliga pågående projekt stödjer den standardisering inom EUROCAE som SAAB för tillfället leder. Vi söker dig som vill bli en del av vårt nuvarande team och verka i en bred roll som innefattar såväl utveckling som kravhantering, verifiering, flygprov och standardisering i en dynamisk internationell miljö med teknik på framkant. Den du är idag Du är nyexaminerad civilingenjör eller så har du arbetat några år som ingenjör. Du har läst många kurser inom reglerteknik och programmering och är vass på strukturerad utveckling med MATLAB/SIMULINK. Du är analytiskt lagd med känsla för mekanik och fysik. För att lyckas i din roll behöver du också kunna bygga relationer. Du förstår behovet av att vara kreativ genom att kommunicera, initiera och hantera förändringar. Du kan uppvisa ett starkt personligt ledarskap och självkännedom med ledstjärnor som uthållighet, flexibilitet och beslutsamhet. Du trivs i andras sällskap och vågar fråga när du behöver information. Likaså ser vi att du kan arbeta mer självständigt för att kunna lösa dina arbetsuppgifter när så krävs.Du tycker även det är viktigt att vara med och bidra till ett bra arbetsklimat och en god teamkänsla, något som vi värdesätter högt. All dokumentation och många kontakter i det dagliga arbetet sker på engelska, så du behöver behärska engelska språket i tal och skrift. Placeringsort är Linköping. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet. Område Flygteknik och Vapenintegration är en del av Aeronautics utvecklingsavdelning och har till uppgift att utveckla funktioner och förmågor inom teknikområdena: aerodynamik, flygmekanik och flygprestanda, styrsystem, flygteknisk och systemteknisk vapenintegration samt navigationssystem för bemannade och obemannade flygplan. Vårt område är uppdelat på 16 sektioner och har totalt ca 200 medarbetare. Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Sista ansökningsdag 2021-03-05. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, så kan du läsa om dem här Läs mer om oss här If you aspire to help create and innovate whilst developing yourself in a challenging team setting, Saab may well have the perfect conditions for you to grow. We pride ourselves on a nurturing environment, where everyone is different yet we share the same goal - to help protect people.
Arbetsgivare
SAAB AB
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Formas söker verksamhetsutvecklare med fokus på it och digitalisering

Arbetsgivare / Ort: Forskningsrådet F Miljö Arella Näringar och Samh
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast idag
Publicerad: 2021-02-15
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Formas är en statlig myndighet för hållbar utveckling. Vår kärnverksamhet består av forskningsfinansiering, strategi, utvärdering och analys samt forskningskommunikation. Vi är en kunskapsintensiv organisation med engagerade medarbetare som arbetar för en hållbar utveckling av vårt samhälle. Formas erbjuder ett stimulerande och varierande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka. Vi är idag drygt 90 medarbetare och sitter i aktivitetsbaserade lokaler på Drottninggatan 89 i Stockholm. Sedan våren 2020 har vi i huvudsak arbetat på distans vilket har fungerat väl. Formas är även värdmyndighet för det Klimatpolitiska rådet. Robotkläder, en extra tumme och smarta datorer som utvecklar vår hjärnkapacitet. Sådant jobbar vi inte med. Men vi är nyfikna på vad det innebär och hur vår verksamhet kan utvecklas genom att nyttja digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som kan verka i gränslandet mellan verksamhet och IT. Som är nyfiken och ser vilka möjligheter digitalisering kan erbjuda för utveckling av Formas verksamhet. Formas avdelning för digital verksamhetsutveckling startade sin verksamhet i januari 2021 och är just nu i en utforskande fas. Avdelningens uppdrag är bland annat att utveckla och leda arbetet med myndighetens digitala utveckling och det interna innovationsarbetet. Avdelningen ansvarar även för it-säkerhet och myndighetens it-miljö som driftas av vår systermyndighet Vinnova. Flera satsningar och initiativ pågår redan, men ännu fler av de uppdrag Formas har idag skulle kunna genomföras smartare och mer innovativt om fler digitala lösningar fanns på plats. Därför behöver vi dig som vill vara med och forma verksamheten och transformera oss in i framtiden! Din roll och arbetsuppgifter  Eftersom det här är en ny roll på en ny avdelning kommer mycket vara upp till dig att forma. Vi vill hitta dig som kan hjälpa oss att tänka nytt med fokus på förnyelse och innovation och tillämpa digitaliseringens alla möjligheter för att på djupet utveckla och stärka vår verksamhet. Formas verksamhet har under de senaste åren vuxit snabbt och det finns stora behov av att skapa och etablera nya processer, rutiner och flöden samt se över och effektivisera den befintliga IT-miljön. Vi vill utveckla vår verksamhet så att vi jobbar utifrån agila utforskande arbetsprocesser och blir en mer datadriven organisation. Rollen som är bred kan innehålla allt från förändringsledning, processutveckling och andra övergripande insatser till att driva vår digitaliseringsresa genom att planera, koordinera och genomföra nya och pågående initiativ och insatser. Rollen innebär också att säkerställa att vi har ordning och reda i våra it-system, att säkerställa att vi har de system vi behöver och hålla ihop it- och informationssäkerhetsarbetet. Avdelningen ska verka som en katalysator för resten av myndigheten för att få till ett nytänkande och en handlingskraft som skapar goda förutsättningar för alla medarbetare, därför kommer din kommunikativa förmåga och förståelse för förändringsledning att vara viktig. Vi verkar i en kontext med ett nära samarbete inom Formas men också i flera utvecklingssamarbeten med andra organisationer. Det är därför viktigt att du är van vid att arbeta med personer på alla nivåer i komplexa organisationer samt att du är bekväm med att ta fullt ansvar för kritiska projekt och leveranser. Rollen innehåller både strategiskt och operativt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper. - Minst 5 års erfarenhet av att driva digitaliserings- och utvecklingsarbete som utvecklingsstrateg, digital strateg, verksamhetsutvecklare, it-projektledare, IT-arkitekt eller liknande. - God förståelse för it- och informationssäkerhet. Du ska även ha erfarenhet av att arbeta med: - Agila utvecklingsmetoder - Att leda workshops och förstå och kunna rita upp kopplingen mellan data, teknik och informations- och processflöden - Beställningar, upphandlingar och kravställande av it-utveckling Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap inom något eller några av följande områden: - Förändringsledning - Processutveckling - Tjänstedesign eller liknande metoder för behovsdriven utveckling - Innovation, AI, och öppna data  Andra kompetenser Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med flera kontaktytor internt och externt. En viktig förmåga är att genom ett engagerande och prestigelöst förhållningssätt kunna leda grupper och individer i förändring. Du behöver vara en god kommunikatör med förmåga att visualisera och konkretisera arbetet och förmåga att agera på såväl strategisk som operativ nivå. Du är bekväm i det okända och skapar den struktur och kommunikation som behövs för att komma framåt. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Om anställningen Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast. Formas tillämpar provanställning. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 8 mars 2021. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Formas erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter till alla.
Arbetsgivare
Forskningsrådet F Miljö Arella Näringar och Samh
Hemsida: http://www.formas.se/
Ansökan
Ansök senast idag

Ansök här
VISA MINDRE

Extrapersonal till IT & Digital

Arbetsgivare / Ort: Länsförsäkringar Halland
Omfattning / Varaktighet: Deltid / 11 dagar - 3 månader
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-22
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
Vi söker en student som är intresserad av IT och vill jobba extra på vår avdelning IT & Digital. Om jobbet Vi erbjuder ett stimulerande extraarbete där du kommer att sköta våra behörighets-beställningar och se till att våra användare får rätt behörigheter. Du ska också och supportera cheferna med beställningar enligt gällande rutiner. Placering är på vårt kontor i Halmstad. Omfattningen är cirka 10 timmar per vecka fördelat på 2 eller 3 dagar samt arbete under sommarlov och övriga lov. Vi kan i görligaste mån anpassa arbetstiderna efter dina studier. Vem är du? Vi tror att du studerar något IT program på högskolan och vill ha ett roligt, utmanande extrajobb under dagtid.  Som person är du engagerad, noggrann och driven. Du har lätt för att lära dig nya saker och är social och utåtriktad. Har du erfarenhet från någon form av kundservicearbete är det meriterande. Intresserad? Vill du veta mer är du välkommen att kontakta IT-tekniker Patryk Sytniowski 035-15 04 42. Din ansökan med meritförteckning vill vi ha senast den 09 mars 2021.
Arbetsgivare
Länsförsäkringar Halland
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Junior Digital Strategist– Inspire, strategize & set targets

Arbetsgivare / Ort: Scania CV AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. As Digital is one of the key drivers in the ecosystem of logistics and sustainable transport solutions, Scania in 2017 established a strategic central function with the aim of accelerating digitalization across Scania – named the Scania Digital Office. Digital transformation is today engaging all parts of Scanias business, from Product Development, Order to delivery to Sales & Service delivery. The central function is headed by Chief Digital Officer Mikael Cato, reporting to CEO. The key responsibility areas for the Digital office going forward are • Inspire, challenge and work jointly with key decision makers to set the Digital direction for Scania and ensure the Digital transformation gets embedded and driven throughout the business • Build select Digital capabilities and in those drive step change in maturity across the organization The digitalisation efforts are managed and executed cross-functionally through • CEO and Executive Board with integrated digital governance, aiming at speed and impact with both here and now objectives as well as targets set in the 2025 strategy • Business or functional CDOs working in integrated in each of the functions management teams • A Digital officer network incl. their local digital offices, led by business representatives • A central team of strategic, digital and transformational competences (the Digital Office) The Digital Office consist of three teams, one team managing strategy. To this team we are now recruiting two junior digital strategists, who will be part of establishing the fundamentals in driving and calibrating the Digital direction for Scania. Your tasks Scania is accelerating our digital journey– ranging from operational excellence, digitalisation of customer interactions, developing new digital products and services to adopting new digital business models. The aim for this role is to strongly contribute to the further development and deployment of Scania’s strategy and capabilities for our 2025 perspective. The role will be key in enabling Scania to execute on our positioning in the ecosystem of logistics and sustainable transport. The main tasks are the following • Be part of a team of Digital strategists serving different dimensions of Scania business domains • Contribute to keeping the team members and Scania leaders up to date regarding relevant digital trends and developments • Together with the team, establish and maintain a framework for digital strategy development, covering elements like; trend analyses, benchmarking, identification of digital business opportunities, internal capability analyses, KPI and target setting as well as road map definition • Work together with the team members and Scania leaders to develop and maintain Scania’s digital business strategy that are well aligned with the overall strategy • Find creative and inspiring ways to communicate the digital strategy to various key stakeholders across Scania in order to ensure understanding and adoption Your profile • You have a Master’s degree or equivalent and 3+ years of experience working with strategy and/or digital business transformation • You have experience in participating in strategy development processes and skilled in developing business cases and driving workshops as well as performing internal and external business analysis • You have experience of digital transformation programs including system development projects and implementation As a person we look for you who • have an entrepreneurial spirit, you are a highly valued team player and excellent communicator • are structured, proactive and experience from project management • keep yourself updated on latest digital trends • might have a background within consulting and knowledge within agile methods Further information Mikael Cato, [email protected] Application Your application shall include personal letter and CV as well as copies of any relevant certificates. We look forward to your application! Scania is a world-leading provider of transport solutions. Together with our partners and customers we are driving the shift towards a sustainable transport system. In 2018, we delivered 88 000 trucks, 8 500 buses as well as 12 800 industrial and marine engines to our customers. Net sales totalled to over SEK 137 billion, of which about 20 percent were services-related. Founded in 1891, Scania now operates in more than 100 countries and employs some 52 000 people. Research and development are concentrated in Sweden, with branches in Brazil and India. Production takes place in Europe, Latin America and Asia, with regional production centres in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of TRATON.SE. For more information visit www.scania.com.
Arbetsgivare
Scania CV AB
Hemsida: https://www.scania.com/world/#/
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Nationella Underrättelseenheten (NUE) söker IT-Säkerhetschef

Arbetsgivare / Ort: Försvarsmakten
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-09
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-säkerhetschef

Om jobbet
Nationella underrättelseenheten (NUE) är ett stående förband som används i de internationella insatser, där Sverige har eller avser ha förbandsbidrag. Förbandet stödjer i insatsområden multinationella chefer, förbandschefer och nationellt styrkebidrag med nationella underrättelser. Förbandet tar även fram underrättelser för uppdragsgivare inom och utom Försvarsmakten nationellt. Förbandet är underställt C MUST.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: Du kommer vara en del i förbandets säkerhetsfunktion som lyder under säkerhetschefen. Ditt fokusområde kommer att vara it-säkerhet, men arbetet omfattar även säkerhetstjänstens alla grenar. Det innebär ledning, utbildning och kontroll inom ramen för förbandets säkerhetsarbete. Arbetet omfattar både nationella som internationella verksamheter. Befattningen innefattar resor nationellt och internationellt. Befattningen är tillika biträdande säkerhetschef. Formell kompetens: •         Dokumenterade kunskaper inom it-säkområdet •         Dokumenterade kunskaper inom säkerhetsområdet •         Körkort, lägst B •         Genomförd värnplikt, GMU eller motsvarande   Meriterande: •          Auktorisation som it-säkerhetschef eller säkerhetschef i Försvarsmakten eller motsvarande          civil utbildning. •          Erfarenhet från arbete med säkerhetstjänst i Försvarsmakten. •          Erfarenhet från underrättelseverksamhet. •          Tidigare erfarenhet av utlandstjänstgöring. •          Akademisk bakgrund. •          Utbildning i intervju- och samtalsteknik. •          Språkkunskaper utöver engelska.  Personliga egenskaper:   Arbetet kräver förmåga att kunna hantera många ärenden parallellt och att kunna skifta mellan lång- och kortsiktiga frågor med kort varsel. Befattningen kräver en mycket hög säkerhetsmedvetenhet och hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Befattningen är oberoende vilket medger både civila och militära sökande. Befattningen är en tillsvidareanställning och 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker snarast. Individuell lönesättning tillämpas. Då befattningen innebär krigsplacering samt tjänstgöring internationellt skall du fullt klara Försvarsmaktens fysiska grundkrav och förbandets tilläggskrav. Välkommen med din ansökan som skall innehålla CV samt ett personligt brev med löneanspråk. Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos MUST för andra personer än dina närmast berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med informationen är att det finns tjänster vid MUST som omfattas av sekretess.    Sista ansökningsdag: 2021-03-05    Upplysningar om befattningen lämnas av: Säkerhetschef Kn Anders Spalding och/eller Personalchef Mj Bengt Lilja. Nås via HKV vx 08-788 75 00   Facklig representant är för SACO/Försvar: Anders Markow, OFR/O Roger Eriksson och OFR/S Andreas Holmberg . Samtliga nås via vx 08-788 75 00                Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Arbetsgivare
Försvarsmakten
Hemsida: http://www.forsvarsmakten.se/sv/
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Associate IT Business Analyst

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
At AstraZeneca, we turn ideas into life changing medicines and strive to continuously meet the unmet needs of patients worldwide. Working here means being entrepreneurial, thinking big and working together to make the impossible a reality. If you are swift to action, confident to lead, willing to collaborate, and curious about what science can do, then you're our kind of person. Do you want to work for one of the world-leading organisations in the world, providing your domain expertise supporting our collective mission in creating life-saving medicines for patients? If so, we are looking for an IT Business Analyst to join our team here in Operations IT. As a team support the entire PT&D function which sits at the interface between R&D and Commercial Manufacturing team to scale products from research for clinical manufacturing and commercial. We focus solely on performance and strategy -leading transformation and innovation and managing the development of new solutions. Collaborative and personable, we're constantly liaising with multiple teams to understand their needs, monitor performance, and communicate changes. From system owners to system delivery teams, we are the connected hub that drives things forward. This role will initially align more closely with the Clinical Manufacturing and Supply chain organisation, supporting them with their digital and technology strategies as they work toward their 2025 vision. The Business Analyst must have experience of performing business analysis and design to deliver small scale business change activities; or as a contributor to a large scale or global business change. The Business Analyst operates with interactive communication, demonstrating inclusion and cultural sensitivity. The Business Analyst performs at a capable level in the following: * Business Needs Identification - Operates at a functional level in assessing and defining business need and areas for improvement for small business changes. Proactively seeks out opportunities to enhance and improve in line with strategic goals, proposing potential solutions through research. * Business Analysis Planning - Supports selecting the appropriate analysis approach to a piece of work depending on its complexity, level of risk, known assumptions, constraints and dependencies. Proficient in prioritization and recommending appropriate approaches. Capable of planning and leading their own activities to meet deliverables and deadlines. * Stakeholder Analysis & Change - builds and maintains relationships according to individual stakeholder needs and levels of influence. Is involved in communication plans and change management for project and stakeholders. * Requirements Analysis and Design Definition - Supports documenting requirements, traceability, testing and validation. Supports the work with the business to identify functional and technical requirements, translating the requirements into design specifications reflecting Functional Design, User Interface Design and Business Process Design. Closely partnering with the Architecture team, ensuring the technical solution will deliver the agreed business benefits. * Business Case and Benefits Management - Supports business case definition, capturing business justification for investment including ROI and benefits realization. * Solution Evaluation - Supports assessment of solution proposals and able to articulate supporting reasoning. i.e. assessing business readiness, improving value vs. spend. Education, Qualifications, and Experience: Essential: * Experience of working within supply chain, preferably with a Clinical Supply Chain area * Experience of using business analysis tools/techniques to craft and deliver business change * Strong engagement, communication and facilitation skills, including presentation and influencing skills * Experience of working in a regulated environment * Experience of working in a matrix organisation Desired: * Experience of working within Clinical Supply Chain * B.S/B.A Degree in relevant discipline or formal certification in business analysis practice * Exposure to Agile Methodology * Lean Management Capability * Experience of working in a global/ regional organisation Competitive Salary & Benefit package
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT samordnare

Arbetsgivare / Ort: Karlstads Pastorat
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-10
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Beskrivning Inom Karlstads pastorat finns fem församlingar, tre stadsförsamlingar och två landsbygdsförsamlingar. Vidare finns också en kyrkogårdsförvaltning och en administrativ enhet. Karlstads pastorat leds av domprosten och vi är ca 200 medarbetare. Vi arbetar för att skapa bra verksamhet och värde för våra medlemmar. Som arbetsgivare är bla vårt främjande friskvårdsarbete en viktig del. Till vår administrativa enhet söker vi nu en IT-samordnare   Arbetsuppgifter Syftet med rollen som IT-samordnare hos oss är att säkerställa en väl fungerande och ändamålsenligt IT-miljö i hela pastoratet. Det är en bred och utvecklande roll som är både operativ och strategisk. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara att löpande säkerställa en kostnadseffektiv och välfungerade IT-infrastruktur och telefoni i pastoratets lokaler. Du kommer driva på den interna digitaliseringen som stöd i verksamhetsutvecklingen och bidra i utvecklingen av pastoratets digitala tjänsteutbud.  Rollen innebär också att ge stöd till förtroendevalda, chefer- och medarbetare i IT-frågor och telefoni, såväl strategiskt som operativt. Hantera löpande administrativa och operativa frågor samt support och vissa back-up funktioner. Viss installation av datorer och telefoner ingår, samt annan kommunikativ utrustning. Vi ser också gärna att du vill och kan utbilda organisationen exempelvis vid införandet av nya system. Vi har ett pågående utvecklingsarbete och fortsatt digitalisering är en mycket viktig aspekt för oss. Det är viktigt att du är intresserad av att vara med och bidra till vår fortsatta utveckling.   Kvalifikationer Du ska ha Högskoleexamen inom IT eller motsvarande som pastoratet bedömer likvärdig, samt erfarenhet från att jobba med IT-drift och support.   Som person är du drivande, nyfiken och tekniskt intresserad. Du kan självständigt hålla i frågor, ta nödvändiga kontakter samt arbeta proaktivt. Du har förmåga att jobba såväl operativt som strategiskt, är nyfiken på förändringar och har en god förmåga att ställa om till nya förutsättningar. Vi ser också att du behöver ha ett konsultativt, serviceinriktat, pedagogiskt och utvecklingsorienterat arbetssätt.  Du har god samarbetsförmåga samt god administrativ förmåga. Att du har goda IT-kunskaper, god teknisk förståelse och förmåga samt ett gott ekonomiskt tänk ser vi som en självklarhet. Du som person är kommunikativ, flexibel, och god social kompetens. Du har goda språkkunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.   Övrigt B-körkort är ett krav. Du bör ha förståelse och intresse för Svenska kyrkans uppdrag och verksamhet. Att du har en god administrativ förmåga och vana att arbeta i verksamhetssystem, och med Office-paketet som verktyg är en förutsättning. Arbetstiden är heltid, i huvudsak på dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma.     Vi har reglerad och flexibel arbetstid.  Främjande friskvård är centralt för oss på Karlstads pastorat, vi har KMTI som företagshälsovård och erbjuder dessutom alla våra anställda friskvårdsbidrag. Kontakta oss gärna om du har några frågor; HR och administrativ chef Helena Strandberg tel 054- 14 14 55 [email protected] eller HR-specialist Veronica Jansson 054- 14 14 53 [email protected] Sista ansökningsdatum; 2021-03-09 Ansökan via https://karlstadspastorat.varbi.com/ I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Arbetsgivare
Karlstads Pastorat
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

IT Business Analyst, Clinical Manufacturing & Supply Chain

Arbetsgivare / Ort: Astrazeneca AB
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-23
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Om jobbet
At AstraZeneca, we turn ideas into life changing medicines and strive to continuously meet the unmet needs of patients worldwide. Working here means being entrepreneurial, thinking big and working together to make the impossible a reality. If you are swift to action, confident to lead, willing to collaborate, and curious about what science can do, then you're our kind of person. Do you want to work for one of the world-leading organisations in the world, providing your domain expertise supporting our collective mission in creating life-saving medicines for patients? If so, we are looking for an IT Business Analyst to join our team here in Operations IT. As a team we support the entire PT&D function which sits at the interface between R&D and Commercial Manufacturing team to scale products from research for clinical manufacturing and commercial. We focus solely on performance and strategy -leading transformation and innovation and managing the development of new solutions. Collaborative and personable, we're constantly liaising with multiple teams to understand their needs, monitor performance, and communicate changes. From system owners to system delivery teams, we are the connected hub that drives things forward. This role will initially align more closely with the Clinical Manufacturing and Supply chain organisation, supporting them with their digital and technology strategies as they work toward their 2025 vision. Accountabilities: * Business Needs Identification - Operates at a functional level in assessing and defining business need and areas for improvement. Proactively seeks out opportunities to enhance and improve in line with strategic goals, proposing potential solutions through research. * Business Analysis Planning - Selects the appropriate analysis approach to a piece of work depending on its complexity, level of risk, known assumptions, constraints and dependencies. Proficient in prioritization and recommending appropriate approaches. Can plan and lead their own activities to meet deliverables and deadlines, whilst sometimes leading others BA's or project members to support deliverables. * Stakeholder Analysis & Change - Effectively identifies stakeholders and builds and maintains relationships according to individual stakeholder needs and levels of influence. Develop and lead the communication plans and change management for project and stakeholders. * Requirements Analysis and Design Definition - Responsible for articulating requirements. Skilled in traceability, testing and validation. Supports the work with the business to identify functional and technical requirements, translating the requirements into design specifications reflecting Functional Design, User Interface Design and Business Process Design. Closely partnering with the Architecture team, ensuring the technical solution will deliver the agreed business benefits. * Business Case and Benefits Management - Leads the business case definition, capturing business justification for investment including ROI and benefits realization. * Solution Evaluation - Analyses and supports assessment of solution proposals and able to articulate supporting reasoning. i.e. assessing business readiness, improving value vs. spend. Education, Qualifications, and Experience: Essential: * Experience in supply chain, preferably clinical supply chain * Experience of using business analysis tools/techniques to craft and deliver business change * Strong engagement, communication and facilitation skills, including presentation and influencing skills * Experience of working in a regulated environment * Experience of working globally and cross functionally * Experience of working with third party suppliers/vendors Desired: * B.S/B.A Degree in relevant discipline or formal certification in business analysis practice * Exposure to Agile Methodology * Lean Management Capability * Pharmaceutical business awareness//business domain knowledge * Benefits Management and Realization Competitive Salary & Benefit package
Arbetsgivare
Astrazeneca AB
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE

Samordnare produktstyrning (product management)

Arbetsgivare / Ort: Arbetsförmedlingen
Omfattning / Varaktighet: Heltid / Tillsvidare
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansök senast 9 March (1 dag kvar)
Publicerad: 2021-02-16
Källa: Arbetsförmedlingen
VISA MER
Kvalifikationer
Arbetslivserfarenhet
Krav
  • IT-strateg

Om jobbet
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem? Vilka är vi Myndigheten är mitt inne i ett omfattande förnyelse- och moderniseringsarbete som pågår för fullt. I detta arbete ingår en omfattande digital transformation som är direkt avgörande för vår framgång. I denna spännande resa behöver vi nu ännu fler kompetenta kollegor. På vår sektion har vi ansvar för strategisk arkitektur samt portfölj- och produkthantering – med ett uppdrag att säkerställa att vår utveckling skapar nyttor och effekter för att ta oss till myndighetens framtidsbild. Sektionen ansvarar bland annat för myndighetens modell för produktstyrning. Vi arbetar aktivt med att skapa en dynamisk arbetsplats som består av en mix av olika människor och förmågor. Vi söker nu dig, samordnare produktstyrning, som med din kompetens, kan hjälpa oss i vår strävan att utveckla långsiktiga lösningar för våra kunder och samarbetspartners. Vem söker vi Som samordnare produktstyrning är dina främsta uppgifter är att utveckla och stötta Arbetsförmedlingens modell för produktstyrning (product management) och stötta användandet av den i vår IT-verksamhet. Vi arbetar utifrån agila principer som transparens och involvering, leverera värde löpande, utforska och utvärdera, skapa trygga förutsättningar för medarbetarna och hjälpa andra att lyckas. I arbetet ingår att självständigt driva, förbättra och slutföra uppdrag inom ditt ansvarsområde. Arbetsförmedlingen har kommit långt i sin produktifering och arbetar kontinuerligt med att kunna bli ännu snabbare och effektivare i sin produktutveckling – därför blir du en viktig spelare för vår digitalisering! Samordnare produktstyrning ansvarsområden: - Utveckla och underhålla vår modell för produktstyrning - Driva på att förbättra förutsättningarna för våra produkter att vara framgångsrika, tex genom digitaliserade stöd och god koppling till andra stöd och styrmodeller - Utbilda och coacha produktledare och aktivt ta in deras input i vår modell - Driva vårt nätverk för produktledare Kvalifikationer - Relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp/120p eller motsvarande kompetens inhämtat på annat sätt - Erfarenhet av produktstyrning, tjänsteutveckling eller kundnära product management inom IT - God kunskap av att arbeta utifrån agila arbetssätt och ramverk - God förmåga att uttrycka dig på svenska både muntligt och skriftligt Vem är du Du har positiv pondus, en naturlig framåtanda och driv i ditt arbete. Du klarar av att samarbeta och kommunicera med flera parter samtidigt och har lätt för att hitta vägar framåt i en stor organisation. Förmåga att ta egna initiativ, prioritera och planera är av stor betydelse, samt att självständigt leda, ta ansvar för att slutföra och leverera uppdrag i tid. Förmåga att växla mellan olika perspektiv är avgörande för resultatet, ena dagen strateg, andra dagen ”doer”. Utöver dessa kvalifikationer och egenskaper har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vårt erbjudande Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta, i nära samarbete med övriga kollegor, på vårt nya huvudkontor i Solna Strand. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2021-03-09. När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga CV och personligt brev. Testning kan förekomma i rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Arbetsgivare
Arbetsförmedlingen
Ansökan
Ansök senast 9 March (1 dag kvar)

Ansök här
VISA MINDRE
VISA FLER LEDIGA JOBB


MINA ÅSIKTER OM DETTA YRKE

Jobbar du inom detta yrke och tycker att något saknas eller inte stämmer i vår beskrivning?
Fyll i formuläret så lyssnar vi gärna på dina åsikter.
OBS! Vi erbjuder inga jobb eller vägledning via detta formulär.